*zelfspot modus*quote:Op woensdag 5 november 2008 10:55 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Bedoel je niet gewoon de stijl van de DJ in kwestie op zo een moment, wat je zelf ook al zei. De meeste DJ's hebben een bepaalde stijl van mixen die erg goed valt of juist niet.
Persoonlijk vind ik het mixwerk van Isaac altijd erg geweldig, terwijl TBY meer van het introtje outrotje mixen is. Hetgene waarom iedereen toch los gaat bij TBY is omdat hij teveel koffie/red bull of andere zooi drinkt, waardoor hij iedere week zo ongeveer wel weer een nieuwe plaat uitbrengt. De mensen nemen zijn mixkunsten dan maar voor 'lief' omdat zijn setjes altijd vol met (nieuwe) knallers zitten.
Natuurlijk speelt je eigen stemming en voor- en nadelen ook wel mee, ik denk dat als je iemand blind livesetjes voor zou leggen zonder een naam, dan zou je ander commentaar krijgen als dat je de naam erbij zou vermelden
Maar ben benieuwd naar je uiteindelijke oordeel van de mixcompetitie dan, benieuwd bij welke set we bij jou dat 'ultieme feestgevoel' kunnen raken
Dat is dus het kanloze aan dat geprul met virtual of andere muis-klik-mix-programmas...dat komt gewoon niet over..dat klinkt altijd net-niet.......met cdspelers/platenspelers draaien klinkt gewoon al meteeen veel beter.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:14 schreef MrDice het volgende:
Zonder de amateur dj's in dit topic te kort te willen doen (kan er zelf namelijk helemaal niks van), maar wat ik vaak mis bij die zelfgemaakte setjes is de bezieling. Als ik zit te luisteren naar een set van Jones of Josh & Wesz op Hardhouse Generation, of bijvoorbeeld die setjes van Mythica laatst, dat spat er gewoon vanaf in mijn ogen.
Ik kan mijn vinger er niet op leggen wat dat nou precies is. Of het nou ligt aan de kwaliteit van de opname, de mixkunsten van de dj of mijn eigen stemming... Op een gegeven moment kun je met wat knutselen best wel wat nummers aan elkaar mixen heb ik zo het idee, maar om het ook echt te laten knallen lijkt dus best nog wel lastig.
Vocals slaan idd bijna nooit ergens op, maar popi-jopi of stoer is wat anders. Tuurlijk Rock Civilization slaat nergens op, maar dat vind ik echt wel een goede vocal die goed is uitgewerkt.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:37 schreef MrDice het volgende:
[..]
popi-jopie-vocals... Nee de vocals van Frontliner, Scope, A-Lusion, Zany, Headhunterz, en weet ik welke andere dj zijn 99% van de keren wel om over naar huis te schrijven.
![]()
Het is echt zeiken om het stoer kunnen afzeiken geworden, terwijl de feiten al lang achterhaald zijn. Als er iemand popi-jopie doet dan zijn het sommige Fok!kers hier wel.
Dat is inderdaad niet tof. In 4 weken tijd mag je best wel wat variatie aanbrengen in je set. Kijk, dat een Noisecontrollers 3x dezelfde liveset afwerkt in een week was het geloof ik, snap ik nog wel. En die interactie vond ik juist altijd wel leuk. Zoals ze bijvoorbeeld op Qlimax op het dek staan te stampen en op XQlusive waren ze ook erg lekker bezig.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:00 schreef Sethje het volgende:
En ik zeik ze al 1,5 jaar af want ik ben er gewoon helemaal klaar mee nadat ze eens 4 weken achtereen EXACT dezelfde set hebben gedraaid op 4 feesten waar ik toevallig allemaal bij was. Totaal niet kijken naar het publiek, geen interactie. Gewoon dr setje afwerken en weer snel weg, "want dat hoort bij onze tour dus dan doen we overal maar hetzelfde"
een paar fok!kertjes gaan zelf een set in elkaar draaien met naar hun idee de beste platen van 2008. En dat is eigenlijk puur voor de lol...een paar mensen zijn de laatste tijd in hun vrije tijd (of als studie ontwijkend gedrag) bezig met mixen en toen is dus het idee gekomen om een soort wedstrijdje te houden wie de beste/leukste set in elkaar draait.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:02 schreef SMutzskii het volgende:
Wat houd die mixcompetitie ofzo in? Las er al wat over, maar...
Oke, cool!quote:Op woensdag 5 november 2008 11:13 schreef de_huig het volgende:
[..]
een paar fok!kertjes gaan zelf een set in elkaar draaien met naar hun idee de beste platen van 2008. En dat is eigenlijk puur voor de lol...een paar mensen zijn de laatste tijd in hun vrije tijd (of als studie ontwijkend gedrag) bezig met mixen en toen is dus het idee gekomen om een soort wedstrijdje te houden wie de beste/leukste set in elkaar draait.
Ik doe zelf niet mee, omdat ik zelf nou niet bepaald een master behind the wheelz of steel ben en ik teknieklie niet better ben (*DJ Jean mode*). Maar ik vind het dan wel weer leuk om die sets te luisteren en nog eens te horen wat er dit jaar zo'n beetje is uitgekomen..en ik hoop dus dat er sets bij zijn die me wél raken op een bepaalde manier (de bezieling waar MrDice het over had, of zoiets als de X-factor)
Dat is wel erg kort door de bocht hoor, geloof dat LeonH met Logic werkt, Bartman en ik met Ableton. Zijn toch niet de simpele muis-klik-mix-programma's. Beiden programma's worden door veel DJ's en produceren gebruikt voor produceren cq draaien.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:00 schreef Sethje het volgende:
Dat is dus het kanloze aan dat geprul met virtual of andere muis-klik-mix-programmas...dat komt gewoon niet over..dat klinkt altijd net-niet.......met cdspelers/platenspelers draaien klinkt gewoon al meteeen veel beter.
Zozo, dat zijn er een hoop die gaan mixxen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:43 schreef Da_Ripper het volgende:
Soixante-neuf![]()
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De 2008-Jaarmix-Battle wordt gestreden tussen:
-Crusty
-Jort
-Bartman
-LeonH
-Haghorst
-Da_Ripper
-mstx
-rattt
-NLS04
-PartyAnimal87
-Boy_Snakeye
-ElDani
-Hardstyle_Babbels
-ReMcOrE
-RiKe
Regels:
1. Alleen nummers en webreleases die in 2008 op vinyl zijn gereleased -> bij twijfel : Discogs.com
2. Tijdsduur, 60 min max
3. Deadline is 20 december
Jurering:
-Platenkeuze
-Opbouw van de set
-Overgangen tussen de verschillende tracks
-Originaliteit
-De X-factor
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:De 2008-Jaarmix-Battle wordt gestreden tussen:
-Crusty
-Jort
-Bartman
-LeonH
-Haghorst
-Da_Ripper
-mstx (2x Reloop RMP-2 + Reloop RMX-40)
-rattt
-NLS04
-PartyAnimal87
-Boy_Snakeye
-ElDani
-Hardstyle_Babbels
-ReMcOrE
-RiKe
Er zijn uitzonderingen idd maar als je hier over de beat synch knop leest dan begrijp ik dat je geen bezieling in een setje krijgtquote:Op woensdag 5 november 2008 11:42 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht hoor, geloof dat LeonH met Logic werkt, Bartman en ik met Ableton. Zijn toch niet de simpele muis-klik-mix-programma's. Beiden programma's worden door veel DJ's en produceren gebruikt voor produceren cq draaien.
Snap wel dat je liever echt een plaatje erop gooit, en een beetje met een mengpaneeltje kunt spelen. Maar niet iedereen heeft dit tot zijn beschiking en dat wil nog niet zeggen dat als je geen 'echt' matriaal hebt geen lekker setje kunt maken
80 minutenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:44 schreef SMutzskii het volgende:
Als je alles moet luisteren en een setje duurt gemiddeld 30 minuten.. aii.
Ik snap eigenlijk de punten van zowel Sethje als van jou...De programma's zijn inderdaad wel professioneel, maar ik zie zelf het nut er niet echt van in om in een uurtje of 2 ff snel een set in elkaar te gassen, waarvan je zelf weet dat sommige overgangen gewoon crappy zijn bijvoorbeeld..en die set dan te uploaden en om commentaar te vragen, terwijl je hem zelf niet eens foutloos vindt..quote:Op woensdag 5 november 2008 11:42 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht hoor, geloof dat LeonH met Logic werkt, Bartman en ik met Ableton. Zijn toch niet de simpele muis-klik-mix-programma's. Beiden programma's worden door veel DJ's en produceren gebruikt voor produceren cq draaien.
ben nog steeds aan het twijfelen of ik met Logic ga knippen, plakken en monteren of dat ik een echte set doe op m'n kamer met de CDJ's en draaitafels.... of beidequote:Op woensdag 5 november 2008 11:42 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Snap wel dat je liever echt een plaatje erop gooit, en een beetje met een mengpaneeltje kunt spelen. Maar niet iedereen heeft dit tot zijn beschiking en dat wil nog niet zeggen dat als je geen 'echt' matriaal hebt geen lekker setje kunt maken
quote:
Ik vind die van Headhunterz - Just Say my name toch zo verlept. de vocals danquote:Op woensdag 5 november 2008 10:37 schreef MrDice het volgende:
[..]
popi-jopie-vocals... Nee de vocals van Frontliner, Scope, A-Lusion, Zany, Headhunterz, en weet ik welke andere dj zijn 99% van de keren wel om over naar huis te schrijven.
![]()
Waarvan de melodie ook wel erg veel op rock civilization lijktquote:Op woensdag 5 november 2008 12:21 schreef Silaz het volgende:
[..]
Ik vind die van Headhunterz - Just Say my name toch zo verlept. de vocals dan
Vindt ik wel een goed idee eigenlijkquote:Op woensdag 5 november 2008 11:53 schreef mstx het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd wat iedereen nou voor een gear/software gebruikt, ff erbij zetten?![]()
[..]
quote:Naja...ze kunnen het wel, maar ze kiezen denk ik ook bewust voor de makkelijke nummers zodat het grote publiek het waardeert. Ik kan me voorstellen dat iemand met een puta madre shirtje aan, een joint in zijn bek terwijl hij zijn motha aan het neuken is een beetje schrikt van die mid intro.
quote:-Crusty
-Jort
-Bartman (Ableton)
-LeonH
-Haghorst
-Da_Ripper (VirtualDJ)
-mstx (2x Reloop RMP-2 + Reloop RMX-40)
-rattt
-NLS04
-PartyAnimal87 (2 Stanton C.303 cd/spelers)
-Boy_Snakeye
-ElDani (MAGIX audio studio 2003)
-Hardstyle_Babbels (Hercules mp3 MIDI controller)
-ReMcOrE ( Ableton / Virtual DJ / Traktor / Mixmeister Fusion)
-RiKe (Pioneer CDJ800 MK2 + Pioneer DJM 600 + 2x Technics platenspeler)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |