Ik heb ze daarna nog even flink afgespoeld in de vergietquote:Op zondag 2 november 2008 12:35 schreef Riann het volgende:
ik had alleen van te voren even de bak even goed uitgedaan voordat ik daar mijn aardappeltjes en knolselderij erin deed
Verder ziet het er wel lekker uit.
okay ik dacht alquote:Op zondag 2 november 2008 12:37 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik heb ze daarna nog even flink afgespoeld in de vergiet
Een grote braadpan.quote:Op maandag 3 november 2008 13:03 schreef -Peach het volgende:
Wat voor pan kun je er eigenlijk het beste voor gebruiken? Of maakt dat niet heel veel uit?
Helemaal niets. Want er is geen pub of restaurant in Ierland die stew serveert met wijn en knolselderij. Er hoort toch echt winterpeen in en Guinness.quote:Op maandag 3 november 2008 11:48 schreef Chielus het volgende:
ziet er goed uit, maar wat is er zo Iers aan? De Croutons?
Ik heb het recept gekregen van een Ierse vriendin van me...quote:Op maandag 3 november 2008 13:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Helemaal niets. Want er is geen pub of restaurant in Ierland die stew serveert met wijn en knolselderij. Er hoort toch echt winterpeen in en Guinness.
Het recept lijkt eerder op een Franse stoofpot. Zal vast heerlijk zijn. Maar ik maak mijn stew toch echt met peen en Guinness.
Ach joh, wat maakt het uitquote:Op maandag 3 november 2008 14:52 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik heb het recept gekregen van een Ierse vriendin van me...
Ik gooi er zelf ook vaak winterpeen in (halve knolselderij in plaats van een hele als ik er peen in gooi).
Goedkope ingredienten kunnen dan ook heel lekker zijn. Ui is echt 1 van de fijnste dingen ter wereldquote:Op maandag 3 november 2008 14:59 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ach joh, wat maakt het uit
Het is gewoon van origine zelfs zonder enige groente, laat staan Guinness. Origineel was het alleen aardappels, uien, lamsvlees en peterselie. Het goedkoopste van het goedkoopste.
Maar ik heb het in Ierland nog nooit met wijn of knolselderij gegeten, en ik woon er toch al 3,5 jaar.
Voor 4 personen:quote:Op maandag 3 november 2008 15:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Dan ben ik wel heel nieuwsgierig naar het recept met Guinnes!!
deze ga ik 's een keer maken denk ikquote:Op maandag 3 november 2008 18:55 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Voor 4 personen:
800 gram mager rundvlees in dobbelstenen gesneden
1 teentje knoflook
2 grote winterpenen in halve schijven van een halve cm dik
3 grote uien in reepjes
500 gram sperziebonen (kan ook bleekselderij)
500 gram aardappels in blokjes gesneden
2 flesjes guinness
mespunt kruidnagelpoeder
zout en peper
1 eetlepel tomatenpuree
4 volle eetlepels tarwebloem
1 eetlepel honing
2 theelepels worcester saus
olijfolie oid
3 blaadjes laurier
peterselie
oregano
basilicum
Braad in een grote pan het rundvlees aan tot het aan alle kanten dicht is. Op middelhoog vuur de bloem toevoegen tot het helemaal bruin is en door het vet is opgenomen. Zout, peper, peterselie, oregano, basilicum (naar smaak), laurierblad en kruidnagelpoeder toevoegen. Twee flesjes guinness erbij en doorroeren tot de bloem is opgelost. Tomatenpuree en honng toevoegen en doorroeren, vervolgens een half uur op 220 graden in de oven doen.
Ondertussen de aardappels bijna beetgaar koken en de sperziebonen 5 minuten koken. Na een half uur de pan uit de oven halen (omroeren) en de ui en wortel toevoegen. Dan weer een half uur in de oven (220 graden);
Na een half uur de pan weer uit de oven halen (omroeren) en aardappels en boontjes toevoegen, daarna 20 minuten terug de oven in. Na 20 minuten goed omroeren en wat water toevoegen mocht het te dik zijn.
Daarna nog 1x 20 minuten in de oven, klaar!
Als je die hoeveelheden aanhoudt hoeven jij en René de volgende dag ook niks voor het avondeten te doenquote:Op zondag 1 februari 2009 23:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
deze ga ik 's een keer maken denk ik
whehe, ik denk dat ik wat mensen uitnodig als ik 'm maakquote:Op zondag 1 februari 2009 23:11 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Als je die hoeveelheden aanhoudt hoeven jij en René de volgende dag ook niks voor het avondeten te doen
en waar gebruik je de 2 theelepels worcester saus en de knoflookteen?quote:Op maandag 3 november 2008 18:55 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Voor 4 personen:
800 gram mager rundvlees in dobbelstenen gesneden
1 teentje knoflook
2 grote winterpenen in halve schijven van een halve cm dik
3 grote uien in reepjes
500 gram sperziebonen (kan ook bleekselderij)
500 gram aardappels in blokjes gesneden
2 flesjes guinness
mespunt kruidnagelpoeder
zout en peper
1 eetlepel tomatenpuree
4 volle eetlepels tarwebloem
1 eetlepel honing
2 theelepels worcester saus
olijfolie oid
3 blaadjes laurier
peterselie
oregano
basilicum
Braad in een grote pan het rundvlees aan tot het aan alle kanten dicht is. Op middelhoog vuur de bloem toevoegen tot het helemaal bruin is en door het vet is opgenomen. Zout, peper, peterselie, oregano, basilicum (naar smaak), laurierblad en kruidnagelpoeder toevoegen. Twee flesjes guinness erbij en doorroeren tot de bloem is opgelost. Tomatenpuree en honng toevoegen en doorroeren, vervolgens een half uur op 220 graden in de oven doen.
Ondertussen de aardappels bijna beetgaar koken en de sperziebonen 5 minuten koken. Na een half uur de pan uit de oven halen (omroeren) en de ui en wortel toevoegen. Dan weer een half uur in de oven (220 graden);
Na een half uur de pan weer uit de oven halen (omroeren) en aardappels en boontjes toevoegen, daarna 20 minuten terug de oven in. Na 20 minuten goed omroeren en wat water toevoegen mocht het te dik zijn.
Daarna nog 1x 20 minuten in de oven, klaar!
tja ligt er een beetje aan waar je woont, supermarkten passen vaak hun assortiment aan aan de vraag of aan de mensen die er boodschappen doen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:22 schreef -Peach het volgende:
Hey, ff een vraagje. Hebben ze guinnes gewoon bij de 'gewone' AH? Of alleen bij een xxl of slijter? Dank!
Mjah ze hadden m niet, en had geen tijd meer om naar de xxl te gaan om te kijken of naar een slijter te gaan (de dichtstbijzijnde is weg, de volgende is iets van 15 min fietsen, en het pleurde heel hard)quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
tja ligt er een beetje aan waar je woont, supermarkten passen vaak hun assortiment aan aan de vraag of aan de mensen die er boodschappen doen.
slijters hebben het sowieso. er bestaan trouwens blikken en flessenzoekt miss makkelijker
wij hebben ( wel beetje inschattingsfoutjequote:Op zondag 8 februari 2009 18:04 schreef Waterweg het volgende:
zo te zien is het toch ook iets wat goed in te vriezen is?
dus een lekkere grote pan maken, en dan eten, 2 dagen later weer...2 porties in de vriezer
(* Waterweg wordt binnenkort officieel een 1persoonshuishouden..dus ff wat lekkere ideetjes opdoen :-) )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |