Erh beetje experimentele stoner enzo, jams ook natuurlijk. Zoals Kyuss, Earthless etc. we hebben 2 gitaristen en ik ga dan bassen, en een drummer natuurlijk. Maar moet nog wel heel veel kopen in de voorbereiding. We jammen al wel erg vaak maar binnenkort hebben we echt een ruimte.quote:Op zondag 2 november 2008 10:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat voor muziek ga je maken?.
Hier verder: Bassistentopic #5: Waar de muffs hard staan
Cool, keep us informed.quote:Op zondag 2 november 2008 14:32 schreef On het volgende:
[..]
Erh beetje experimentele stoner enzo, jams ook natuurlijk. Zoals Kyuss, Earthless etc. we hebben 2 gitaristen en ik ga dan bassen, en een drummer natuurlijk. Maar moet nog wel heel veel kopen in de voorbereiding. We jammen al wel erg vaak maar binnenkort hebben we echt een ruimte.
the white pages, the bass bible en het mooie boek van James Jamerson.quote:Op zondag 2 november 2008 16:20 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Cool, keep us informed.
O ja, basn00b hierzo. Ik ben nu een klein maandje aan het aanklooien op m'n basgitaar. Ik oefen meestal met tabs van Bassmasta.net maar ik vroeg me af of jullie hier nog meer goede sites (of boeken uiteraard) weten waar bruikbare tabs in staan. De voorkeur gaat uit naar doom metal, stoner rock en classic rock. bvd
Ah ok, hier kan ik wel wat meequote:Op zondag 2 november 2008 17:00 schreef Brammie1 het volgende:
ik zoek altijd via www.911tabs.com (tabzoekmachine). Dan krijg je links naar verschillende tabsites.
Die moet ik binnenkort maar eens opzoeken.quote:Op zondag 2 november 2008 17:46 schreef blessed19 het volgende:
[..]
the white pages, the bass bible en het mooie boek van James Jamerson.
Als je die 3 boeken door hebt, ben je al echt een heel eind!
Ik niet. En dat terwijl mijn amp een bas en een vocaal versterkt.quote:Op zondag 2 november 2008 22:19 schreef Witchfynder het volgende:
Wie heeft er ook zo'n moeite om in de oefenruimte door de rest heen te prikken? Ik sta of zo hard en diep dat het drumstel haast uit elkaar trilt of ze horen mij niet, omdat ik de weinig definitie heb..
Ja, die gebruik ik inderdaad ook ja.quote:Op maandag 3 november 2008 09:14 schreef Brammie1 het volgende:
hoorde van m'n leraar dat een compressor helpt om hoorbaar te zijn tussen de rest van de band
Heb ik ook.quote:Op maandag 3 november 2008 09:14 schreef Brammie1 het volgende:
hoorde van m'n leraar dat een compressor helpt om hoorbaar te zijn tussen de rest van de band
dude, inplaats van veel laag moet je eens veel mid erin gooien! geheid dat dat zal werken.quote:Op maandag 3 november 2008 11:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb ik ook.. Het is echt een EQ-instelling denk ik, maar ik dacht, misschien hebben jullie hier gelijk zoiets van "oh, zet dan die band omhoog en die band omlaag" enzo om mij op weg te helpen.
.
Wat voor compressor heb jij. KaMo?
Hartke 3500 door een Ashdown 4x10 Deep.quote:Op maandag 3 november 2008 17:04 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dude, inplaats van veel laag moet je eens veel mid erin gooien! geheid dat dat zal werken.
wat voor een stack heb je trouwens?
De 160D Hard compressor in mijn Boss Me50Bquote:Op maandag 3 november 2008 11:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb ik ook.. Het is echt een EQ-instelling denk ik, maar ik dacht, misschien hebben jullie hier gelijk zoiets van "oh, zet dan die band omhoog en die band omlaag" enzo om mij op weg te helpen.
.
Wat voor compressor heb jij. KaMo?
je hoog heb je niet echt zoveel aan, aangezien je volgens mij geen goede tweeter hebt. trouwens, als je niet kan meegaan dan moet je eens serieus overleggen dat de gitaristen niet wat zachter kunnen. in mijn ogen bepaald de drummer altijd het totale volume waar iedereen in moet meegaan.quote:Op maandag 3 november 2008 17:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hartke 3500 door een Ashdown 4x10 Deep.
Ik gooi er niet veel laag in, heb ik alsnog geprobeerd, maar toen ging alles "whooeeeemp". De gitaristen zitten ook in veel mid en hoog, maar heb nog het meest last van de toetsenist denk ik, die het spectrum van de hele band bezet
.
Maar ik zal zondag eens proberen mijn laag meer/weer terug te draaien, mijn mid nog meer omhoog. Wat zal ik met mijn hoog doen?
Tof ding ja, looks iig...quote:Op maandag 3 november 2008 17:54 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga denk ik binnenkort deze aanschaffen.
Les Paul Special Bass Pitch Blackquote:Op maandag 3 november 2008 20:57 schreef KaMo het volgende:
[..]
Tof ding ja, looks iig...
Rest weet ik niet, laat het ons weten
Dat weet ik, ik wilde hem zelf eerst ook, maar toen kwam ik de ibanez Iceman tegenquote:
Niet die, de limited edition Flagquote:Op maandag 3 november 2008 21:10 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
Deze?
Ziet er goed uit, je hebt smaak. Ik heb al een Ibanez gitaar dus ik dacht van ik doe eens wat anders, en ik moet me ook een beetje aan mijn scholieren budget houden helaas.
Die vind ik dan weer iets te zwart.quote:Op maandag 3 november 2008 17:54 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben gek op mat zwart, mijn gitaar is zwart en mijn huidige bas ook.quote:Op maandag 3 november 2008 21:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die vind ik dan weer iets te zwart..
Jazeker!quote:
Ik wil nog eens een Stingray in matzwart met chromen hardware en slagplaat. Lijkt me bijzonder adequaat Heavy Metal!quote:Op maandag 3 november 2008 21:20 schreef On het volgende:
[..]
Ik ben gek op mat zwart, mijn gitaar is zwart en mijn huidige bas ook.
Porcupine Tree heeft een aantal nummers met leuke bass riffjes die niet al te moeilijk zijnquote:Op maandag 3 november 2008 23:13 schreef mvandinther het volgende:
Weet er iemand nog lekkere nummers om te bassen? Probeer wat te oefenen, maar heb geen inspiratie.. Zowizo moet ik nog heeeeeel veel leren als ik dit hier allemaal leesAlhoewel mijn bijna antieke fender jazz me aardig op weg helpt haha.
Muse - Feeling Goodquote:Op maandag 3 november 2008 23:13 schreef mvandinther het volgende:
Weet er iemand nog lekkere nummers om te bassen? Probeer wat te oefenen, maar heb geen inspiratie.. Zowizo moet ik nog heeeeeel veel leren als ik dit hier allemaal leesAlhoewel mijn bijna antieke fender jazz me aardig op weg helpt haha.
Uitstekende keuzequote:Op zondag 2 november 2008 17:46 schreef blessed19 het volgende:
het mooie boek van James Jamerson.
En besteld.quote:Op maandag 3 november 2008 17:54 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |