Ik gebruik het recept van Oblivion (deze), heel simpel en lekkerquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:04 schreef Yvonnetje het volgende:
@ mjan, heb je een recept van die linzensoep? Ik heb 't weleens gemaakt maar was niet echt lekker...
Echt veel goedkoper dan drie keer per week boodschappen doenquote:Maandag
Spaghetti a la Bolognese
Dinsdag
Nasi met Kroepoek en zelfgemaakte vietnamese loempia's
Woensdag
Hutspot met rookworst en gebakken spekjes
Donderdag
Lasagne
Vrijdag
Chili Con Carne met nachochips en kaas
Zaterdag
Brocolli-kip ovenschotel
Zondag
Vlaamse Frites met Krokante Kipschnitzel op een ciabatta
Herkenbaar; ik hou het meestal ook maar een paar weken vol voordat ik weer opgeef. Maar het werkt bij mij studie-bevorderend, omdat ik dan niet meer elke dag uren door m'n kookboeken aan het bladeren ben om te bedenken wat ik vandaag eens zal gaan koken...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik wou dat ik het kon maar dat hele geplan is niks voor mij.
Dat dacht ik dus ook, maar het bevalt me enorm en levert véél extra vrije tijd op. En aangezien ik binnenkort begin aan een baan met veel meer reistijd, ben ik vooral daar erg blij mee.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik wou dat ik het kon maar dat hele geplan is niks voor mij.
Nou, vandaag heb ik bijvoorbeeld die cherrytomaten gekocht en die kunnen prima in mijn kikkererwtenschotel. Mijn recepten zijn vaak niet erg vaststaand; ik weet ongeveer wat ik wil gaan eten (bijvoorbeeld gegrilde groenten) en ik laat het deels van het aanbod afhangen wat ik precies koop.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:51 schreef MinderMutsig het volgende:
En pas je dat dan aan als je bij een winkel iets tegenkomt wat niet op je lijstje stond maar wat er heel goed uitziet of heel goedkoop is o.i.d. of houd je daar echt aan vast?
Ik plan speciaal voor de "oeh, leuke aanbieding op de markt!" momenten, en voor de restjes groente die ik vaak her en der overhoudt elke week een "geroosterde groenten" dagje. Ook omdat ik het gewoon heel erg lekker vind, geroosterde groenten, en het ideaal om de groentela leeg te maken. Ik heb nog 2 meiraapjes liggen die ik vorige week op de markt kocht. Omdat het zo spannend klonk. Die ga ik morgen makenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:51 schreef MinderMutsig het volgende:
En pas je dat dan aan als je bij een winkel iets tegenkomt wat niet op je lijstje stond maar wat er heel goed uitziet of heel goedkoop is o.i.d. of houd je daar echt aan vast?
Nou ze zien er anders ook in februari prima uit hoorquote:
Ben benieuwd. Ik heb ze ook wel eens gehaald maar ik vond het niks. Maar ik ben sowieso niet zo dol op knollen.quote:Op zondag 8 februari 2009 11:14 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nou ze zien er anders ook in februari prima uit hoor. Ik doe vanavond wel verslag
.
Ik maak vaak zo gegrilde groenten: groenten in blokjes / reepjes (paprika, aubergine, ui, champignons...) in een grote bak. Knoflook erbij, veel olijfolie erbij, kruiden erbij (honing & gember is lekker bijvoorbeeld), peper en zout erbij, goed mengen. Dan verdelen over een bakplaat en vijftien minuten onder de grill op 220 graden.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:40 schreef cyclechick het volgende:
Ha, wat leuk, ik wil ook mijn weeklijstje posten, heb gister voor het eerst boodschappen gedaan voor meer dan 1.5 dag
Hoe rooster je groente eigenlijk?![]()
Dank! Klinkt lekker, ga ik zeker een keer proberen!quote:Op zondag 8 februari 2009 13:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik maak vaak zo gegrilde groenten: groenten in blokjes / reepjes (paprika, aubergine, ui, champignons...) in een grote bak. Knoflook erbij, veel olijfolie erbij, kruiden erbij (honing & gember is lekker bijvoorbeeld), peper en zout erbij, goed mengen. Dan verdelen over een bakplaat en vijftien minuten onder de grill op 220 graden.
Nou, kweenie hoor, maar vroeger aten mensen elke woensdag gehakt en elke vrijdag vis. Ik eet zelden tweemaal precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 06:40 schreef Twerk het volgende:
Mensen die weekmenus plannen![]()
De planningszucht slaat door.. Mensen weten ineens op maandagochtend al waar ze zaterdagavond zin in hebben..
Kan best zijn, maar het scheelt ons in ieder geval ontzettend veel tijd met doordeweeks boodschappen moeten doen. Als je beide werkt en 2 kinderen hebt is een beetje plannen geen overbodige luxe. Daarbij scheelt het ook nog eens flink wat geld als je een weekmenu plant met aanbiedingen op dat moment.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 06:40 schreef Twerk het volgende:
Mensen die weekmenus plannen![]()
De planningszucht slaat door.. Mensen weten ineens op maandagochtend al waar ze zaterdagavond zin in hebben..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |