abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65780335
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:04 schreef Yvonnetje het volgende:
@ mjan, heb je een recept van die linzensoep? Ik heb 't weleens gemaakt maar was niet echt lekker...
Ik gebruik het recept van Oblivion (deze), heel simpel en lekker
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_65813071
Deze keer maar een kort weekmenuutje want a.s. donderdag t/m zaterdag gaan we naar Dublin.

zaterdag 7 februari
draadjesvlees
ovenaardappeltjes
broccoli

zondag 8 februari
roerbak van kip met paprika en vruchtjes
rijst

maandag 9 februari
kikkererwtenschotel met sucuk

dinsdag 10 februari
Mexicaanse wraps met gehakt, kidneybonen, paprika

woensdag 11 februari
broodje hamburger
salade
pi_65824900
De schade was ditmaal ¤ 65,- maar er zitten ook wat voorraad-dingetjes bij zoals een pak met 12 hamburgers.
pi_65825582
Ik wou dat ik het kon maar dat hele geplan is niks voor mij.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65825725
Grappig om te lezen. Wij doen altijd op vrijdag of zaterdag boodschappen (altijd 's avonds, want dan is de AH hier heerlijk rustig en net bijgevuld ). Maak altijd een weekmenu, maar kom heel vaak op de traditionele menu's uit met veel studentikoze dingen. Afgelopen week:
quote:
Maandag
Spaghetti a la Bolognese
Dinsdag
Nasi met Kroepoek en zelfgemaakte vietnamese loempia's
Woensdag
Hutspot met rookworst en gebakken spekjes
Donderdag
Lasagne
Vrijdag
Chili Con Carne met nachochips en kaas
Zaterdag
Brocolli-kip ovenschotel
Zondag
Vlaamse Frites met Krokante Kipschnitzel op een ciabatta
Echt veel goedkoper dan drie keer per week boodschappen doen en je kunt ook omwisselen per dag natuurlijk
pi_65826561
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Herkenbaar; ik hou het meestal ook maar een paar weken vol voordat ik weer opgeef. Maar het werkt bij mij studie-bevorderend, omdat ik dan niet meer elke dag uren door m'n kookboeken aan het bladeren ben om te bedenken wat ik vandaag eens zal gaan koken...
pi_65827314
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat dacht ik dus ook, maar het bevalt me enorm en levert véél extra vrije tijd op. En aangezien ik binnenkort begin aan een baan met veel meer reistijd, ben ik vooral daar erg blij mee.

Ohhh ik heb vandaag zulke prachtige cherrytomaten gekocht bij de Turk. Tomaten zoals tomaten horen te zijn; dieprood, met een krachtige, kruidige geur. Zo vind je ze niet bij de supermarkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 07-02-2009 14:46:43 ]
pi_65827376
Doe jij eerst de boodschappen of maak jij eerst het menu?
pi_65828668
Eerst het menu.
pi_65828750
En pas je dat dan aan als je bij een winkel iets tegenkomt wat niet op je lijstje stond maar wat er heel goed uitziet of heel goedkoop is o.i.d. of houd je daar echt aan vast?
pi_65829072
Nee, wel een beetje flexibel omgaan met je boodschappenlijstje natuurlijk. Tenminste, dat doe ik dus.
pi_65831589
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:51 schreef MinderMutsig het volgende:
En pas je dat dan aan als je bij een winkel iets tegenkomt wat niet op je lijstje stond maar wat er heel goed uitziet of heel goedkoop is o.i.d. of houd je daar echt aan vast?
Nou, vandaag heb ik bijvoorbeeld die cherrytomaten gekocht en die kunnen prima in mijn kikkererwtenschotel. Mijn recepten zijn vaak niet erg vaststaand; ik weet ongeveer wat ik wil gaan eten (bijvoorbeeld gegrilde groenten) en ik laat het deels van het aanbod afhangen wat ik precies koop.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:45:25 #223
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_65831715
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik plan speciaal voor de "oeh, leuke aanbieding op de markt!" momenten, en voor de restjes groente die ik vaak her en der overhoudt elke week een "geroosterde groenten" dagje. Ook omdat ik het gewoon heel erg lekker vind, geroosterde groenten, en het ideaal om de groentela leeg te maken. Ik heb nog 2 meiraapjes liggen die ik vorige week op de markt kocht. Omdat het zo spannend klonk. Die ga ik morgen maken
Nulla verba sed acta
pi_65831762
Het is heul geen mei.
pi_65832489
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:20 schreef Isegrim het volgende:
Spruitjes en wortels.
  zondag 8 februari 2009 @ 11:14:45 #226
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_65843957
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:48 schreef Isegrim het volgende:
Het is heul geen mei.
Nou ze zien er anders ook in februari prima uit hoor . Ik doe vanavond wel verslag .
Nulla verba sed acta
pi_65844220
Komende week
Spare ribs uit de oven, gebakken aardappeltjes in schil, sla
Gekookte aardappeltjes, broccoli, schnitzel
Spaanse groentetortilla
Wokgroente, runderreepjes, rijst
Wraps met kip en groenten
Aardappels, kiprollade, rode kool
En 1 maal uit eten omdat we 5 jaar samen zijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65844873
quote:
Op zondag 8 februari 2009 11:14 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Nou ze zien er anders ook in februari prima uit hoor . Ik doe vanavond wel verslag .
Ben benieuwd. Ik heb ze ook wel eens gehaald maar ik vond het niks. Maar ik ben sowieso niet zo dol op knollen.
pi_65845815
Ha, wat leuk, ik wil ook mijn weeklijstje posten, heb gister voor het eerst boodschappen gedaan voor meer dan 1.5 dag
Hoe rooster je groente eigenlijk?

Zondag: broccoli met tonijn en een sausje erbij

Maandag: pasta met rode saus en italiaanse wokgroente

Dinsdag: rest pasta

Woensdag: uiteten in een ierse pub (heul gezond )

Donderdag: Tjap Tjoy (conimex kruiden pakje, met kip en groente en rijst)

Vrijdag: rest van de Tjap Tjoy

Zaterdag: dat bedenk ik dan wel, 6 dagen plannen vind ik voorlopig wel genoeg
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65845950
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:40 schreef cyclechick het volgende:
Ha, wat leuk, ik wil ook mijn weeklijstje posten, heb gister voor het eerst boodschappen gedaan voor meer dan 1.5 dag
Hoe rooster je groente eigenlijk?
Ik maak vaak zo gegrilde groenten: groenten in blokjes / reepjes (paprika, aubergine, ui, champignons...) in een grote bak. Knoflook erbij, veel olijfolie erbij, kruiden erbij (honing & gember is lekker bijvoorbeeld), peper en zout erbij, goed mengen. Dan verdelen over een bakplaat en vijftien minuten onder de grill op 220 graden.
  zondag 8 februari 2009 @ 13:44:09 #231
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_65845980
Zal binnenkort nog eens linzensoep maken met een ander recept. De keer dat ik 'm maakte smaakte hij zo 'gronds', ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen... Beetje geitenwollensokken-achtige smaak

Komende week eten wij, in willekeurige volgorde:

- groentensoep (afgelopen week 1x chinees uit de diepvries ipv soep, dus nu in de herhaling)
- couscoussalade met lenteui, paprika, tomaat, feta en kruiden
- pizza
- gebakken aardappels, javaanse schijf, sperziebonen
- zuurkoolschotel uit de oven
- pasta met geroosterde paprika en feta
- spinazie-paprikaschotel, gekookt eitje
Geluk is een richting, geen punt
pi_65846014
Linzensoep is gebaat bij lekkere kruiden (Indiaas!) en iets frissigs zoals citroensap. De gele linzen smaken het best vind ik.
pi_65847199
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik maak vaak zo gegrilde groenten: groenten in blokjes / reepjes (paprika, aubergine, ui, champignons...) in een grote bak. Knoflook erbij, veel olijfolie erbij, kruiden erbij (honing & gember is lekker bijvoorbeeld), peper en zout erbij, goed mengen. Dan verdelen over een bakplaat en vijftien minuten onder de grill op 220 graden.
Dank! Klinkt lekker, ga ik zeker een keer proberen!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65865333
Deze week:

Maandag: Chicken 2 night hawai met toegevoegde sperzieboontjes en ananas (tja blijf een student)
Dinsdag: Brocollio met gesmolten kaas, slavinken en gekruide aardappeltjes in schilletje.
Woensdag: Bloemkool oven schotel met gehakt
Donderdag: Wokschotel met dikke noedels, prei en pangafilet.
Vrijdag: Bij schoonmoeder eten
Zaterdag: Tapas (zelfgemaakte als valentijnsdiner)
Zondag: Vispotje met haricoverts en mais
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_65902807
tvp
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65902829
Mensen die weekmenus plannen

De planningszucht slaat door.. Mensen weten ineens op maandagochtend al waar ze zaterdagavond zin in hebben..
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65902896
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 06:40 schreef Twerk het volgende:

De planningszucht slaat door.. Mensen weten ineens op maandagochtend al waar ze zaterdagavond zin in hebben..
Nou, kweenie hoor, maar vroeger aten mensen elke woensdag gehakt en elke vrijdag vis. Ik eet zelden tweemaal precies hetzelfde.

En ik weet wat ik lekker vind en je kunt ook schuiven in het menu. Ik doe het vooral omdat het me enorm veel tijd en geld bespaart.
pi_65903503
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 06:40 schreef Twerk het volgende:

Kan best zijn, maar het scheelt ons in ieder geval ontzettend veel tijd met doordeweeks boodschappen moeten doen. Als je beide werkt en 2 kinderen hebt is een beetje plannen geen overbodige luxe. Daarbij scheelt het ook nog eens flink wat geld als je een weekmenu plant met aanbiedingen op dat moment.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65920237
Het scheelt me zeker heel wat tijd! Nu hoef ik en niet elke dag boodschappen te doen, en sta ik niet de hele tijd in de supermarkt te draaien om te bedenken wat ik wil koken.
En ik schuif ontzettend vaak in mijn menu's maar dan heb ik wel de ingredienten in huis.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_65940011
Deze week:
Spaghetti gorgonzola met rucola erdoorheen.
Curry met koolvis en witlof, met witte rijst.
Pompoensoep met stokbrood
Gegrilde lamskoteletjes met avjar, geroosterde paprika en wilde rijst
Hachee met rode kool en aardappelen
Pastasalade met brocolli, zalm en sinaasappeldressing
Risotto met raapstelen en pesto
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')