Je hebt geen koelkast en vriezer thuis?quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind een heel weekmenu nog wat te veel van eht goede, maar een paar dagen vooruitdenken wil ik eigenlijk wel invoeren.
Maar hoe bewaar je alles zodat aan het eind van de week je groenten niet bedorven zijn en je vlees heel vies uitziet en ruikt?
je weet maar nooitquote:Op zaterdag 1 november 2008 11:50 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Je hebt geen koelkast en vriezer thuis?
Vlees dat over meer dan twee dagen nodig is, gaat meteen in de vriezer. Biefstuk e.d. kun je door de slager vacuüm laten verpakken en dan kun je het nog wel een poosje bewaren.quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind een heel weekmenu nog wat te veel van eht goede, maar een paar dagen vooruitdenken wil ik eigenlijk wel invoeren.
Maar hoe bewaar je alles zodat aan het eind van de week je groenten niet bedorven zijn en je vlees heel vies uitziet en ruikt?
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar je eet toch geen lamsbout?
Dat dacht ik dus ook altijd, met als gevolg dat ik doordeweeks vaak nogal fantasieloos kookte omdat je nou eenmaal geen internet / kookboeken bij je hebt als je ff snel na je werk boodschappen doet. Ik vind dat ik nu een heel smakelijk weekmenu heb verzonnen. En omdat ik alles al in huis heb, kan ik dingen ook nog omruilen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:36 schreef Sylvana het volgende:
Zo'n weekmenu is erg handig, zodat je 1 keer boodschappen hoeft te doen. Maar ik zou echt niet weten wat ik een paar dagen later wil eten. Soms heb ik in dat zin, soms in wat anders, dus als ik zo'n weekmenu maak, dan kan het best zijn dat ik gewoon een aantal dagen heb, waarin ik zin heb in iets heel anders. Dus nee, ik bekijk het toch maar gewoon per dag/2 dagen
Tja, ik heb als ik uit school kom nog genoeg tijd om even in mn kookboeken/ recepten op de pc te kijken wat ik wil eten en boodschappen te doenquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook altijd, met als gevolg dat ik doordeweeks vaak nogal fantasieloos kookte omdat je nou eenmaal geen internet / kookboeken bij je hebt als je ff snel na je werk boodschappen doet. Ik vind dat ik nu een heel smakelijk weekmenu heb verzonnen. En omdat ik alles al in huis heb, kan ik dingen ook nog omruilen.
Dat is inderdaad wel een nadeel.quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar je eet toch geen lamsbout?
Wij hebben het een tijdje gedaan en het werkt wel goed. Enige nadeel is dat wanneer er eens iets onverwachts gebeurt alles opschuift en de dingen dan niet meer vers genoeg zijn en je toch weer te veel weggooit.
Ik vind het goed.quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:28 schreef Isegrim het volgende:
Ik was het al een hele tijd van plan, om nou eindelijk eens in het weekend een weekmenu te maken en dan op zaterdag, op de markt, bij de Turk, bij de bioslager, de boodschappen voor de hele week te doen. Als fulltime werkend mens ben je anders aangewezen op de supermarkt en dan ben je toch wel duur uit en bovendien biedt de supermarkt niet de beste kwaliteit al het gaat om verse producten.
Ik ben er nu eindelijk aan begonnen. Vanmorgen heb ik mijn weekmenu voor vandaag tot en met vrijdag gemaakt. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van een groentekalender, zodat ik groenten kies die nu op hun best (en goedkoopst!) zijn en waarvoor weinig kilometers gemaakt zijn. Ik ben uitgegaan van de groentekalender en heb er elke dag een recept bijgezocht.
Voor de komende week ziet mijn menu er zo uit:
[ afbeelding ]
De bijbehorende recepten zijn:
Coleslaw
Caldo verde (Portugese boerenkoolsoep)
Pompoensoep met rijst
Lamsbout uit de oven
Biefstuk met broccoli en amandelen
Witlof met honing
Paddestoelenlasagne
Misschien zijn er mensen die het leuk vinden om mee te doen / inspiratie op te doen. Ik zoek de recepten op met het 'SHE-dieet' in mijn achterhoofd, want ik ben aan het afvallen en moet nog een paar kilo voordat ik mijn streefgewicht heb bereikt. Maar voor mijn vriend maak ik wel af en toe aardappelen e.d.
Helaas, het is allemaal berekend op twee personen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:24 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Ik vind het goed.
Hoe laat kan ik iedere dag komen eten?
11,60 per dag? Dan eet je vrij luxe. Vroeger ging ik altijd op de zondag naar verschillende aanbiedingskrantjes kijken van de supermarkt, ik stel vervolgens een weekmenu vast. De maandag koop in voor de hele week. Avondeten kom je dan uit op circa 2,50-3 euro excl drank en toetje per persoon.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:39 schreef Isegrim het volgende:
Totale schade is 81 euro. Dat is ¤ 11,60 per dag. Het enige dat we dan nog aan voedsel moeten kopen doordeweeks is brood, beleg, yoghurt, muesli en drinken.
Ik eet ook vrij luxe.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
11,60 per dag? Dan eet je vrij luxe. Vroeger ging ik altijd op de zondag naar verschillende aanbiedingskrantjes kijken van de supermarkt, ik stel vervolgens een weekmenu vast. De maandag koop in voor de hele week. Avondeten kom je dan uit op circa 2,50-3 euro excl drank en toetje per persoon.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:07 schreef ennuik het volgende:
1. Aardappel-broccoli stoofpotje recept
Echt waar? Mooi, heb 'm namelijk nog niet eerder geprobeerd en ben erg benieuwd! Sinds ik een documantaire heb gezien waarin werd gezegd dat als je minimaal 5x per week vis eet, je stresshormoon met X procent (was het 10? Was het 20?) omlaag gaat en je gelukshormoon met X procent omhoog gaat, wil ik meer vis gaan eten. Dit leek me wel een lekker recept - ik laat wel even weten hoe het gesmaakt heeft!quote:Op zondag 2 november 2008 08:50 schreef Innocence het volgende:
[..]
Die is echt erg lekker. Had die combinatie zelf nooit verzonnen. Wel uitkijken dat het niet te nat wordt.
Hmmm, 4 euro p.p. per dag. Dat doe je niet slecht.quote:Op zondag 2 november 2008 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
even rekenen![]()
wij leven (dus ontbijt, lunch én avondeten) van 250 euro per maand zo ongeveer
250 gedeeld door 31 dagen is zo'n 8 euro voor 2 personen per dag.
Vleesch altijd in aanbieding kopen en invriezen en vervolgens heel weinig vlees per dag eten
groente bij aldi en dan meteen veel kopen, komen we meestal wel een week mee door
altijd pasta, rijst en wat aardappeltjes in huis hebben
altijd currypasta, kokosmelk, pesto, creme fraiche, zure room en basiskruiden en andere meuk (zoals ketjap en sambal enzo) in huis hebben
en soms een uitschieter, met Sushi bijvoorbeeld, maar een thaise curry kost ook geen drol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |