abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62857049
Die klotebeesten komen keer op keer in m'n tuin, terwijl ik er niet om vraag. Wat helpt om ze weg te houden?

PS ik heb geen filter gezet omdat dit een Flora & Fauna-combinatietopic is.
  zaterdag 1 november 2008 @ 11:12:35 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62857780
Koffiepoeder strooien in de tuin
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Katten

Hoe je poezen uit je mooi bloemenperkje kan houden: Strooi er gewoon wat koffiedik tussen, dit heeft namelijk een sterke geur waarvan katten niet houden.
- Ellen Dhpndt

Wist u dat als u last heeft van katten in de tuin dat u konijnen keutels moet strooien houd de katten weg en je tuin bemest.
- hans

Als een kat of hond in je tuin poept of plast doet die het steeds weer door er peper op te strooien doet die het niet meer. Dat geld ook voor andere voorwerpen
- Karin

Heeft u last van katten in uw tuin poot een ui in de tuin en de katten zullen daar niet komen.
- Lijanne

Zet een citroengeranium in de tuin en de katten blijven weg, ze hebben nl een hekel aan die geur!
- A. Massling

Katten houden niet van Lavendel!!
- Else
pi_62858548
Weet je van wie ze zijn? Anders misschien even bij ze aanbellen en aangeven dat je het niet fijn vindt dat ze in je tuin komen. Mijn katten komen niet buiten, maar als ze dat wel deden en overlast zouden bezorgen zou ik het fijn vinden om het te weten

(kan dan zelf ook maatregelen nemen, zoals een halsband waardoor ze als ze, ik zeg maar wat, weet niet precies hoever, buiten een straal van 10 meter rond het middelpunt komen een hele hoge piep krijgen in hun oor)
  zaterdag 1 november 2008 @ 12:11:02 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62858625
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Weet je van wie ze zijn? Anders misschien even bij ze aanbellen en aangeven dat je het niet fijn vindt dat ze in je tuin komen. Mijn katten komen niet buiten, maar als ze dat wel deden en overlast zouden bezorgen zou ik het fijn vinden om het te weten

(kan dan zelf ook maatregelen nemen, zoals een halsband waardoor ze als ze, ik zeg maar wat, weet niet precies hoever, buiten een straal van 10 meter rond het middelpunt komen een hele hoge piep krijgen in hun oor)
Persoonlijk kan ik me er totaal niet aan storen als er een kat in mijn tuin komt, en evt. zijn behoefte etc daar doet. Is natuur. Maar goed, ik hou ook van katten, dus dan heb je er sowieso weinig moeite mee.
pi_62858762
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 11:12 schreef Yi-Long het volgende:
Katten houden niet van Lavendel!!
- Else
Onzin hier schijten ze gewoon naast de lavendelstruik. Misschien handig om eerst te checken ipv zomaar te copy-pasten?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_62859048
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:11 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Persoonlijk kan ik me er totaal niet aan storen als er een kat in mijn tuin komt, en evt. zijn behoefte etc daar doet. Is natuur. Maar goed, ik hou ook van katten, dus dan heb je er sowieso weinig moeite mee.
Ik hou ook van katten, maar ik weet uit ervaring dat er mensen zijn die gif in de tuin leggen om de buurkatten om te leggen. Ik zou als katteneigenaar liever eerst van die persoon horen dat hij er last van had, zodat ik er iets aan had kunnen doen.
  maandag 3 november 2008 @ 01:14:53 #7
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_62898972
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik hou ook van katten, maar ik weet uit ervaring dat er mensen zijn die gif in de tuin leggen om de buurkatten om te leggen. Ik zou als katteneigenaar liever eerst van die persoon horen dat hij er last van had, zodat ik er iets aan had kunnen doen.
Das nu juist een beetje de kern van het probleem: kattenterreur is nagenoeg anoniem.
Ook ik heb er last van, ik heb kinderen die in mijn tuin willen spelen maar dat kan niet vanwege de kattestront.
Pogingen de eigenaar te achterhalen zijn bijzonder tijdrovend en energievretend want het vereist eigenlijk een bewakingscamera in je tuin om het beest te achterhalen en dan nog moet je er achter zien te komen wie dan van de , pak em beet, 130 omwonenden de eigenaar is.
Maar zelfs dan nog als het wel lukt; ik heb reacties van eigenaren gekregen uiteenlopend van "niet mijn probleem" tot aan "sodemieter op"
Het is een probleem van de katteneigenaar die de overlast veroorzaakt en alleen deze is in staat het probleem op te lossen maar deze is over het algemeen niet erg welwillend om dat daadwerkelijk te doen.
De logica is simpel; als je een kat hebt en deze buiten los laat zal de kat overal en nergens zijn behoefte doen en dus overlast veroorzaken, de enigste remedie is je gewoon kat binnen houden en 3x per dag uit te laten, net zoals een hond.
En ja; dat kan , katten is prima aan te leren dat ze worden uit gelaten.
pi_62946973
Citroengeranium doet mijn katten niks hoor.

Wijnruit schijnt te helpen (als je zelf allergisch ervoor bent wel een beetje oppassen).
Een flink allergische kattenhater die ik kende blies van die papieren opgerolde pijltjes door een pvc-buis. De meeste buurtkatten begrepen dat na verloop van tijd wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62947189
Een waterpistool(geweer) wil nog weleens goede diensten bewijzen, gewoon een goede straal water erop en weg zijn ze, kan geen kwaad, maar ze vinden het zeer zeker niet leuk.
Moet wel een paar keer herhaalt worden.

Kattenschrik wordt weleens van gezegd dat het helpt(kleikorrels met een geur waar katten niet van houden)
Dichte schutting houdt de meeste tegen, maar niet allemaal.
Er schijnen ook planten te zijn waar katten niet van houden, lavendel hoort daar niet bij, daar houden mijn katten juist wel van(zitten ze heerlijk aan te snuiven iig als die bloeit).
Konijnenkeutels gan mijn katten ook niet voor uit de weg, sterker nog, als het konijn buiten is liggen ze erg graag in zijn hok, koffiedik heb ik vaker gehoort, maar weet ik niet zeker.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_62990320
Sinds ik schrikdraad heb geplaats, heb ik geen kat meer in de tuin gezien, en dat is al jaren zo.
Ik heb het trouwens geplaats omdat ikeen voliere hebt, en toen ik het apparaat nog niet had, hingen de katten iedere dag in het gaas.
pi_62990348
Tis toch eigenlijk van de zotte dat je je eigen in de kosten moet gaan steken omdat anderen hun katten rond laten lopen.
pi_62990577
quote:
Op donderdag 6 november 2008 08:34 schreef Sorella het volgende:
Tis toch eigenlijk van de zotte dat je je eigen in de kosten moet gaan steken omdat anderen hun katten rond laten lopen.
Ja eigenlijk wel, maar de enige twee andere opties waren:
1) de katten vangen en ergens in drente bijvoorbeeld weer de auto uit schoppen.
2) de kat een kopje kleiner maken.

voordeel 1 is dat je de kat hoogstwaarschijnlijk niet meer terug ziet.
nadeel 1 is dat het niet lang duurt voordat er weer een andere kat komt bij die mensen.

voordeel 2 is de kat komt gegarandeerd niet meer terug en het scheelt een behoorlijke rit.
nadeel 2 is dat dit niet algemeen geaccepteerd wordt.

Maar zonder gekheid, de kat kan er niets aan doen, maar de eigenaar wel.
wat dat betreft zouden ze gewoon een flinke belasting via het voer moeten heffen, zodat met die inkomsten daaruit anderen schadeloos gesteld kunnen worden.
Maar dat zal er voorlopig wel niet van komen, het eerste dan, het tweede zal nooit gebeuren.
pi_62991267
Nou zie ik dat het door mij geplaatste linkje niet meer werkt maar het kan ook als volgt:
Ga naar http://www1.conrad.nl/ en dan staat op 1 van de top 10 de 'Elektronische honden- kattenverschrikker' dat zou voldoende moeten zijn om ze weg te houden uit de tuin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')