abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 21:06:54 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74864180
Ziet er goed uit !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74867269
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:57 schreef invine het volgende:
Passen de velgen van een clio 16v er niet onder? Zal denk ik ook wel leuk staan! Blijft een mooi project dit en tof dat je het meeste zelf doet




"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_74870677
Had een tijdje terug nog gereden in een Opel Corsa A GSi met 160 pk. Dat was ook idioot snel. Dat ding zat binnen 7 seconden aan de 100
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:41:07 #104
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74880377
Geinig zulke projecten

Deze is erg leuk, en ach, zooo'n lelijk hok is zo'n AX ook niet, t hoekige heeft zn charme..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:41:45 #105
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74880395
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:15 schreef GizartFRL het volgende:

[..]



[ afbeelding ]



Ziet er best vet uit

Mooie velgontwerp ook.. (ook gewoon in grijs/chroom/zilver/whatever)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:24:38 #106
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_74901463
Zijn de standaard Speedlines van een 205 1.9 GTI.
Speedline zat ook onder de Clio Williams.
Velgen op de foto heb ik zelf koperkleurig gespoten.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 21 november 2009 @ 06:17:04 #107
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74905503
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:24 schreef GizartFRL het volgende:
Zijn de standaard Speedlines van een 205 1.9 GTI.
Speedline zat ook onder de Clio Williams.
Velgen op de foto heb ik zelf koperkleurig gespoten.
I know, thnx for the info though K heb zelf n donkerblauwe 406 uit '96, daar schijnen ze ook op te passen.. Toch maar ns kijken of ze nog te vinden zijn/wat me dat gaat kosten..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_82440428
Even een update:

Inmiddels rijd hij al sinds een paar maanden






Op de pijnbank



Uiteindelijk scoorde we afgerond 138pk en 160nm wat voor een bijna standaard 16v erg netjes is, verloop is ook erg mooi met geen dipjes e.d.

(Groene lijn is standaard, blauwe is na aanpassing van ecu).


Prestaties maar even gemeten:


0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2). Grip in zijn 1 is 0,0, de achteras is te slap waardoor de voorwielen omhoog getrokken worden (achteras word nog vervangen).
Zodra je op de 3/4k zou kunen launchen zal de 0-100 tijd makkelijk richting de 6 rond kunnen.

Momenteel weegt hij leeg exact 760 kilo
pi_82440618
Tof project , zie zoiets bij mijne alleen niet gebeuren
Hoe heb je t gedaan met de keuring?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82440805
Nog niet , hij staat nog steeds als 1.1 op kenteken maar dit gaat eerdaags aangepast worden.
pi_82447305
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
Even een update:

Inmiddels rijd hij al sinds een paar maanden

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Op de pijnbank
[ afbeelding ]


Uiteindelijk scoorde we afgerond 138pk en 160nm wat voor een bijna standaard 16v erg netjes is, verloop is ook erg mooi met geen dipjes e.d.

(Groene lijn is standaard, blauwe is na aanpassing van ecu).
[ afbeelding ]

Prestaties maar even gemeten:
[ afbeelding ]

0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2). Grip in zijn 1 is 0,0, de achteras is te slap waardoor de voorwielen omhoog getrokken worden (achteras word nog vervangen).
Zodra je op de 3/4k zou kunen launchen zal de 0-100 tijd makkelijk richting de 6 rond kunnen.

Momenteel weegt hij leeg exact 760 kilo
Is dit een 1.9? Dan valt het vermogen nog mee imo. 6.4 van 0 naar 100 vind ik dan wel weer zeer indrukwekkend.
pi_82473498
1.6 16v 6.4 seconden is erg netjes inderdaad (en dan nog te begrijpen dat hij veel sneller kan als hij echt grip zou hebben)
pi_82482120
760 Kilo is dan ook niks, Mijn auto weegt ledig 875 kilo op 130 PK, maar geen idee eigenlijk wat die van 0 naar 100 doet. Maar ik heb ook constant wheelspin. en moet bij 95 net naar de 3 overschakelen...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2010 09:16:52 ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:57:06 #114
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82483509
Ik snap maar niet waarom Citroen lucht achterop het blok zit en uitlaat voor...

Dit lijkt me logischer.

Clio williams 2.0 16v (150pk 175nm @ 6100)


Inmiddels is dit geen cheapass project meer?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 10:47:39 #115
202014 JJH
Knetter. O+
pi_82485259
Wat een project.
pi_82487729
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:57 schreef blup het volgende:
Ik snap maar niet waarom Citroen lucht achterop het blok zit en uitlaat voor...

Dit lijkt me logischer.
[ afbeelding ]
Clio williams 2.0 16v (150pk 175nm @ 6100)


Inmiddels is dit geen cheapass project meer?
Inherent aan het ontwerp van een TU blok, Xu ligt wel omgekeerd en zelf gekanteld. Aanzich is het geen ramp veel merken hebben een orientatie zoals bij deze, vrij normaal zelfs. Plus alles is vrij licht uitgevoerd mechanisch is een TU ook enorm sterk in verhouding met het gewicht.

Cheapass is het niet echt meer nee
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:19:17 #117
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82491991
ja, dat je het vaker ziet snap ik, vooral de 1.2 blokjes e.d. hebben ook het spruitstuk voorop zitten, maar daar is zat ruimte.. Het enige wat ik me kan bedenken is dat dit beter koelt als achterop.. Maar met een paar hitteschildjes op je parafaan heb je er geen last van..

Vind t maar een vreemd ontwerp. Uitlaat moet naar achteren, die doen ze voorop.. Lucht komt van voren, die doen ze achterop.... En dan zit vaak het filterhuis praktisch naast het spruitstuk.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:33:15 #118
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_82492692
toyota 4afe motoren 1600 120 pk ook gewoon vooraan hoor ... ligt dus echt gewoon aan het ontwerp ... hedendaagse motoren hebben ook vaak gewoon vooraan uitlaat ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:04:12 #119
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82494327
Maar... Waarom?
zoiets heeft een reden.
pi_82499525
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:04 schreef blup het volgende:
Maar... Waarom?
zoiets heeft een reden.
Als je van de??
pi_82512856
Vet
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:06:57 #122
182073 invine
blablabla etc.
pi_82522236
Dacht al wat er met dit monster gebeurd was ziet er goed uit! Wanneer is die op zandvoort oid?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_82529278
Over een paar maandjes denk, sept begin ik weer voltijd te studeren als het meezit. Het is dus even afwachten hoe ik kwa tijd e.d zit dan.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:33:28 #124
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_82635414
ik denk dat men dat vooraan doet als kwestie van koeling ... vooraan stroomt de lucht dan opgewarmd door naar de achterkant van de motor ruimte. Op die manier krijg je een gelijkmatige opwarming van het motorblok. Als je de uitlaat vanachter maakt hoopt de warmte zich aan die kant op en krijg je vooraan koude lucht op het blok (relatief koud). Meeste onderblokken zijn van een ander metaal dan bovenblokken daardoor zetten ze dus ook anders uit bij warmte. Als je dan ook nog eens vooraan en achteraan verschil krijgt wordt het heel moeilijk om een blok goed dicht te houden en ga je te maken krijgen met koppakkingen die stuk gaan en zo.

Ik heb eigenlijk nog niet veel auto's gezien met uitlaatspruitstuk achteraan en als ik er gezien heb waren het diesels. Meeste wagens of wel zijdelings (in lijn motoren of bv V6 / V8) en al de rest langs voor.

Tot zover mijn idee waarom dat is.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_82776684
Zijn die 1.4 blokken trouwens makkelijk te vinden en te monteren?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')