abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:59:02 #76
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_67258711
Volgas de bocht in, gas los en zodra je hem voelt glijden, gas erop en tegensturen.
Erg leuk als je het doorhebt, erg eng als het je de eerste keer gebeurd.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 16:10:15 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_67270484
Een AX

Mijn eerste autootje was een AX
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67274540
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:59 schreef GizartFRL het volgende:
Volgas de bocht in, gas los en zodra je hem voelt glijden, gas erop en tegensturen.
Erg leuk als je het doorhebt, erg eng als het je de eerste keer gebeurd.
Of gewoon de handrem gebruiken
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_68666969
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).



Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
pi_68671629
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef _Drake_ het volgende:
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).

[ afbeelding ]

Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
Die Lotus achter je zal ook wel gedacht hebben...
pi_68672589
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef _Drake_ het volgende:
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).

[ afbeelding ]

Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
Brown trouser moment!
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 06:46:37 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_68680872
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef _Drake_ het volgende:
Geen update's (behalve dat hij nog steeds prima rijd en dagelijks word ingezet momenteel) maar wel de afgelopen dagen bij de ring geweest (werd na een half jaar weer eens tijd ).

[ afbeelding ]

Bij de kleine carrousel kwam ik erachter dat hij dus een wieltje kan optillen (en zodoende voor de gein een paar keer gedaan), maar dat het 2 wieltjes zijn wist ik niet
Op zulke momenten wil ik óók weer een AX
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68684250
Herinnerd me aan de Uno als ik zie hoe de AX zo dwars gaat
Maar bochten kon ik met gemak met 100+ nemen op zandvoort
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69629412
Big Cojones:


Word trouwens weer tijd voor een upgrade: De huidige radiateur is niet fris meer en ondanks dat hij groter is dan een standaard word het ding op het circuit te snel warm

Nu maar even tijd zien te vinden .
pi_69635348
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:24 schreef _Drake_ het volgende:
Nog een foto voor de show dan maar

[ afbeelding ]

Gisteren een niet prestatie gerichte upgrade gedaan overigens, panelen in de deuren gemaakt en onzichtbaar de speakers verwerkt. Zodat ik op de lange ritten ook fatsoenlijk van muziek kan genieten (standaard zitten er alleen in de achterpanelen speakers).
vette foto.
pi_69651438
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:37 schreef _Drake_ het volgende:
Big Cojones:


Word trouwens weer tijd voor een upgrade: De huidige radiateur is niet fris meer en ondanks dat hij groter is dan een standaard word het ding op het circuit te snel warm

Nu maar even tijd zien te vinden .
Wat een cool project; zwaar onderschatte autootjes, die AX'en, waar je ongeneerd hard mee een bocht omkunt en heel veel lol mee kunt hebben... Zeker als er een relatief dikke motor in ligt.

Zorgt de vrij soepele vering bij dit soort circuit ritjes niet voor wat onstabiel gedrag? Als verlagen geen optie is, zijn er dan geen stuggere veren/dempers te vinden?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:05:47 #87
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_69651760
Super project, krijg er zin van om op een circuit te banjeren
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_69657799
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:57 schreef Jalu het volgende:

[..]
Zorgt de vrij soepele vering bij dit soort circuit ritjes niet voor wat onstabiel gedrag? Als verlagen geen optie is, zijn er dan geen stuggere veren/dempers te vinden?
Hij is wat onstabiel gezien hij continue zijn gewicht verplaatst, niet echt een makkelijke auto om op de grens te rijden maar je hebt er wel een hoop lol mee en je moet teminste nog echt werken.Igg zou ik het niet als een beginnerswagen op deze manier aanraden, een 106 gti b.v is een stuk makkelijker op de grens (en die staan al niet echt als makkelijk te boek).

Opties zijn er genoeg, infeite is het gewoon een 106/saxo en is alles daarvan grotendeels uitwisselbaar, zo ook het onderstel b.v.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:57:44 #89
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69658814
Geen optie om er stuggere schokbrekers onder te zetten. Dat ding helt wel héél erg over zo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69659004
Mooi project ! , mag ik vragen met welk apparaat je de 0 tot 100 meet in je OP?
<>
pi_69659532
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:57 schreef Metro2005 het volgende:
Geen optie om er stuggere schokbrekers onder te zetten. Dat ding helt wel héél erg over zo
Absoluut (zie hierboven ) alleen is dit wel humor en ik heb er soort van maling aan. In principe ligt een onderstel van een 106 gti al klaar, alleen voorlopig vind ik het zo al prima .
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef Swindler het volgende:
mag ik vragen met welk apparaat je de 0 tot 100 meet in je OP?
G-tech pro RR
pi_69770696
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:20 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Hij is wat onstabiel gezien hij continue zijn gewicht verplaatst, niet echt een makkelijke auto om op de grens te rijden maar je hebt er wel een hoop lol mee en je moet teminste nog echt werken.Igg zou ik het niet als een beginnerswagen op deze manier aanraden, een 106 gti b.v is een stuk makkelijker op de grens (en die staan al niet echt als makkelijk te boek).

Opties zijn er genoeg, infeite is het gewoon een 106/saxo en is alles daarvan grotendeels uitwisselbaar, zo ook het onderstel b.v.
FF muggeziften, maar het is natuurlijk precies andersom he: de 106 en de Saxo zijn gewoon AX'en met een nieuwe koets... De 106 kwam op de markt als opvolger voor de 205 maar was een rechtstreekse doorontwikkeling van de AX, die uiteindelijk werd opgevolgd door de Saxo. De 106 is zo eigenlijk meer Citroën dan Peugeot...
pi_70667197
Net maar weer even een aanpassing gedaan op de first om zo structureel het ding wat te upgraden. Infeite de eerste van de vele aanpassingen aan het onderstel die zullen gedaan worden in de komende maanden.

Voor...


En na:


Gezien het ding vrij hoog staat heb je er weinig last van


Hiermee is vooral het subframe een stuk stijver, een veerpootbrug werkt minimaal (bij de 106'jes heb ik nooit echt wat van gemerkt) maar een draagarmbrug daarintegen is zeker merkbaar (alleen onder een lage auto wil je zo'n ding echt niet). Was bijna vergeten dat ik uberhaupt nog zo'n ding had liggen en infeite is het een gratis upgrade.

En verder nog de beste aanpassing van allemaal gedaan:


Wieldoppen in vorm van Turboschoepen
pi_74843119
Tijd geleden dat ik weer eens een update heb geplaatst (afgelopen maanden zijn nogal druk geweest).

4 maanden geleden had ik besloten de gehele auto op de schop te gooien alles aan te passen naar de volgende wensen:

-Opknappen van de carroserie (doorlassen/verwijderen roest).
-Inbouw TU5JP4 (saxo 16v/106 gti blok) met diverse aanpassingen (Doel is ~135pk en ~170nm , wat op
~750 kilo vrij debiel gaat zijn)
-Complete aanpassing onderstel naar 106 gti/saxo 16v specificaties(voortrein + achteras + remmen).
-Diverse kleine andere aanpassingen.

Infeite als ik klaar ben zal alleen nog de carroserie orgineel zijn, al het spuit/laswerk e.d is en word door mijzelf gedaan als zijnde tevens een leerproject (ik had nog nooit aan een auto gelast of deels zelf gespoten).

Ik heb een kleine selectie van foto's genomen van de afgelopen maanden, in detail is er enorm veel meer werk gedaan dan wat hier te zien is:

We begonnen met een donor auto.


Demonteren van de huidige auto.


Motersteun van de saxo erin.


Roest.


En weg roest.


Testfase 1 zodat het er bekeken kon worden wat er nog meer (zoals het front aangepast moet worden.


Front aangepast en klaar om bewerkt/gespoten te worden.


Toekomstige hart opgeknapt.


Carroserie gespoten (zelf gedaan icm verspuit+ compressor).


En eindelijk na 4 maanden kon het blok echt ingebouwd worden.Het erin plaatsen ging niet zonder slag
of stoot, de ruimte is echt zeer minimaal en het past ook allemaal maar net (millimeter werk) .




De huidige status is het aansluiten/aanpassen van diverse zaken zodat hopenlijk zeer binnenkort het blok opgestart kan worden, daarna zal het gehele onderstel aangepast gaan worden (de veren zullen b.v specifiek op maat gemaakt gaan worden) alsmede de achterkant roestvrij gemaakt moet worden (daar zitten nog een paar lelijke plekken.

Het uiterlijk zal net als voorheen compleet identiek blijven, het enige verschil is dat er 14" stalen velgen met uiteraard wieldopjes op komen.
pi_74843395
Hmmm... die wieldoppen herken ik uit de tijd dat ik nog een Mitsubishi Colt uit 1990 reed

Blijf het een leuk project vinden ! Alleen zie ik op het autoweek forum niets terug van je AX
pi_74843513
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:28 schreef Meike26 het volgende:
Alleen zie ik op het autoweek forum niets terug van je AX
Klopt, ik ben daar ook niet actief, momenteel weinig tijd en zit meer op andere forums.
pi_74843717
Als je dan maar wel hier blijft... ik eis bij deze een Youtube filmpje als het beest rijd
  donderdag 19 november 2009 @ 10:57:57 #98
182073 invine
blablabla etc.
pi_74844189
Passen de velgen van een clio 16v er niet onder? Zal denk ik ook wel leuk staan! Blijft een mooi project dit en tof dat je het meeste zelf doet
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_74844498
Nee die zijn 4x100 plus ik wil het ding echt zo standaard mogenlijk houden kwa uiterlijk
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:42 schreef Meike26 het volgende:
Als je dan maar wel hier blijft... ik eis bij deze een Youtube filmpje als het beest rijd
Dat komt wel goed
  donderdag 19 november 2009 @ 11:09:01 #100
182073 invine
blablabla etc.
pi_74844579
Haha ok, lekkere wolf in schaapskleren dus!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')