tuurlijk mag je dat. Sorry ik las over die heen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:34 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, daarom schreef ik ook de rest van mijn post er om heen.... om aan te geven waarom ik het zei.
Mag ik dit nog even aanhalen?
[..]
Euh ja, eigenlijk denk ik dat wel ja.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Heel goed Sjoep, it takes a real medium to recognize another real one.
Robbert van den Broeke idem, alleen is hij denk ik de fout ingegaan door het te graag te willen bewijzen, wat jij Sjoep?
Heb je wel eens die aflevering van het zesde zintuig gezien waarin Derek jury was?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:36 schreef Michielos het volgende:
Ja dit vind ik een redelijk idee. het ligt er dan natuurlijk wel aan wie dat medium is. maar dat geldt natuurlijk ook voor cold readers onder elkaar.
mooi, met de nadruk op real natuurlijk. ZOu ik iig prettig vinden als bv. bij Randy testen ook een echt medium zou zitten. De test zal dan vloeiender gaan bv. Nu ben ik geen groot randi fan om de volgende reden:quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Heel goed Sjoep, it takes a real medium to recognize another real one.
Robbert van den Broeke idem, alleen is hij denk ik de fout ingegaan door het te graag te willen bewijzen, wat jij Sjoep?
die zal ik je zo kunnen geven. Ik zal je t boek geven waar ie letterlijk instaat. Dan koopj e het boek en lees je hetzelf. Ik ga het NIET zomaar publiekelijk zeggen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee nee nee ventje, dit vind ik heel flauw. Kom op man, verklaar NU die koelkast. Met al jouw kennis over CR hoor ik erg graag een verklaring daarvoor.
Dude, de helft van de mensen heeft het afgelopen half jaar wel een lekkende koelkast gehad.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee nee nee ventje, dit vind ik heel flauw. Kom op man, verklaar NU die koelkast. Met al jouw kennis over CR hoor ik erg graag een verklaring daarvoor.
Nee sorry. Staat hij op uitzendinggemist?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:38 schreef sjoep het volgende:
[..]
Heb je wel eens die aflevering van het zesde zintuig gezien waarin Derek jury was?
Jeumig, geen idee, het is van vorig jaar ofzo.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nee sorry. Staat hij op uitzendinggemist?
of kun je me mss een linke geven. ik wil het erg graag zien.
1 hint. Hij gaf geen tijdsbestek. Dat verzinnen de mensen er zelf bij. Het kan 1 maand zijn, 1 jaar, 3 jaar. Er zal dan bij iemand ooit wel eens een koelkast gelekt hebben. De finisher dat derek de man liet opbellen was natuurlijk een ultieme climax, zoals een routine moet zijn.. een begin, een befuzzlement, een foutje dat gezien wordt, de man wordt opgebeld wat de reading tot een staande ovatie brengt, zoals je in een theateract ziet. mooi gedaan.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:39 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dude, de helft van de mensen heeft het afgelopen half jaar wel een lekkende koelkast gehad.![]()
Net als die scheerwondjes in schaamstreek bij 99% van de dames![]()
Maar goed, ik ben op zich wel benieuwd.
is een mooie manier om jezelf prestige aan te meten. Een medium kan zeggen: kennen jullie char,, zij stelt veel vragen en vist zo naar antwoorden. Ik ga dit niet doen. Ik wil dan ook sporadisch een vraag stellen. veel van wat ik doe komt vanuit mezelf. Ik zal dan ook geen cold reading doen(iedereen denkt nog steeds dat cold reading enkel bestaat uit het galgje spelen van je toehoorders) en dan volop andere technieken gaan doen. Dit establisht ht believe system en wekt vertrouwen. Ik gebruik dit vrij vaak bij mensen die neit zeker weten wat ze ervan moeten denken. Dit disarmed dat soort mensen gewoon volledig. Uiterst flauw eigenlijk maar ja.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:42 schreef sjoep het volgende:
[..]
Jeumig, geen idee, het is van vorig jaar ofzo.
Maar goed, het gaat er om dat de kandidaten de juiste baby's bij de juiste moeders moeten plaatsen.
Dus gewoon "dit is jouw kind" (idiote test als je het mij vraagt, maar goed, dat doet er nu even niet toe).
Derek was jury.
Eén van de kandidaten stelde een vraag aan een moeder.
Derek: "stop, gediskwalificeerd, dit kan worden opgevat als Cold Reading".
Wat wilde ik hier eigenlijk mee zeggen? Geen idee eigenlijk
ik denk dat hij het sarcastisch bedoelde. Hij staat aan jouw kant hoorquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
Sjoep, dat vind ik een domme opmerking. Hij noemt dus iets algemeens zeg jij, vreemd dat het dan wel telkens achter elkaar klopt. Een lekkende koelkast vind ik niet iets algemeens hoor. En als hij tegen mij had gezegd dat ik een dikke moedervlek in m'n bilnaad heb had ik hem toch echt ongelijk moeten geven.
JIj hebt de post icons en verdere smilies gemist?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
Sjoep, dat vind ik een domme opmerking. Hij noemt dus iets algemeens zeg jij, vreemd dat het dan wel telkens achter elkaar klopt. Een lekkende koelkast vind ik niet iets algemeens hoor. En als hij tegen mij had gezegd dat ik een dikke moedervlek in m'n bilnaad heb had ik hem toch echt ongelijk moeten geven.
je weet dan ook wie het zegt: dit heeft iedereen. ik niet in ieder geval. Ik weet ook best dat dat niet iedereen heeft.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:47 schreef sjoep het volgende:
[..]
JIj hebt de post icons en verdere smilies gemist?
Ik heb nog nooit van mijn hele leven (en ik ben al een eindje op weg) een lekkende koelkast gehad en van de opmerking over het scheren had ik ook geen rode kop gekregen...
Dat hele argument van dat "dat heeft bijna iedereen" vind ik flauwekul.
Nee, maar ik lees dus wel elke keer in die argumenten over Derek dat het algemene dingen zijn die hij zegt. En dat is dus gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
je weet dan ook wie het zegt: dit heeft iedereen. ik niet in ieder geval. Ik weet ook best dat dat niet iedereen heeft.
dat ben ik met je eensquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:49 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nee, maar ik lees dus wel elke keer in die argumenten over Derek dat het algemene dingen zijn die hij zegt. En dat is dus gewoon niet waar.
nope, ook dat is specifiek. Het mooie van dit soort dingen is dat je er een lekkere dikke vinger mee geeft naar randi fanaten.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Aha, oke dan Sjoep. Dat had ik even gemist.
Of dat een medium bij iemand in de zaal een groot bord spaghetti boven zijn hoofd zag.
Mensen naast hem begonnen te lachen en hij zelf ook. Bleek iemand te zijn die echt heel regelmatig spaghetti in allerlei variaties at. Zomaar een weer een waargebeurd voorbeeld.
Ja, is ook heeeeeeeeeeeeeel algemeen. Hihi.
Ik kan het inderdaad verklaren. Maar ik voorzie weer een welles niettes spelletje waar ik me niet in ga launchen so to speak(ook kan ik niks uitleggen vanwege eerder genoemde redenen). Laten we het zo houden:quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Daar gaat het niet om, het gaat mij erom hoe jij dat verklaart vanuit jouw grote kennis over CR. Daar ben ik nog steeds erg benieuwd naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |