abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:04:11 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62820140
De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8
    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Verenigde Staten van Amerika Deel 10

    Hier verder!
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 30 oktober 2008 @ 20:04:51 #2
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62820150
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 19:55 schreef Crazy18 het volgende:
    ben momenteel bezig met een intercompany transfer (L1).

    Zit momenteel middenin contract besprekingen. Ik weet niet of het al gepost is maar heeft iemand nog tips over zaken die ik in het contract moet laten opnemen?

    Als alles goed gaat moet ik op 6 november bij het consulaat zijn. Als ik dan mijn visum krijg zit ik vanaf 1 januari ook in de states. (Hillsboro OR)
    Intel?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62820558
    Ik wil volgend jaar een stage gaan doen in Amerika, ik vind verder vast wel een stage plek, en een verblijf (Ik ken immers genoeg mensen) maar waar moet ik verder rekening mee houden (bijv. papieren/visa)
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_62821234
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 20:04 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Intel?
    Nee FEI Company, intel ligt er inderdaad naast
    pi_62822273
    TVP (student)
      donderdag 30 oktober 2008 @ 22:29:40 #6
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62824047
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 20:41 schreef Crazy18 het volgende:
    Nee FEI Company, intel ligt er inderdaad naast
    Ah. Ik ben er wel eens geweest namelijk, Hillsboro, OR.
    Op zich wel een aangename buurt om te wonen, wij hebben ooit overwogen naar de Portland area te verhuizen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 30 oktober 2008 @ 22:46:40 #7
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_62824522
    Argh, het heeft gevroren... ik ga dood!


    lol
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_62826414
    tvp
    pi_62826654
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 22:46 schreef compier het volgende:
    Argh, het heeft gevroren... ik ga dood!


    lol
    Ben even terug in Nederland en hier vriest het ook, stuk kouder dan in Boston!
    Jesus saves but death prevails.
    pi_62827394
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 21:26 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    De U of Michigan is 1 van de beste publieke universiteiten van de VS
    Ik kan niet geloven dat ze tegen MSU verloren hebben, ik was helemaal pro-Michigan!

    Ik heb eindelijk draadloos internet op mn laptop ! dus ik kan hier ook weer reageren
      vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:19:07 #11
    144084 Schuttingbeer
    IBTL Special Ops
    pi_62827533
    TVP, want interresant, student, overweging om na studie te emigreren...?!?!?!??
    Wie, ik?
    pi_62827674
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 20:41 schreef Crazy18 het volgende:

    [..]

    Nee FEI Company, intel ligt er inderdaad naast
    Hmm, Eindhovenaar? Ik heb wat oud-collega's van het lab die naar FEI Company zijn uitgeweken. Ben jij een oud-collega?

    Zaken die je in je contract op zou moeten nemen? Ik neem aan dat je een expat contract hebt? Heb ik verder geen ervaring mee, maar ik neem aan dat zo'n contract beter is dan een Amerikaans contract. Op staande voet ontslaan bij economische tegenwind is er dan niet bij. Misschien toch even opletten bij het aantal vakantiedagen; daar zijn ze hier niet scheutig mee - maar jullie Nederlandse vestiging zal dat toch allemaal onder controle hebben?

    ... Nu ik er nog even over nadenk; in Hillsboro hebben ze al een tijd lang een functie open staan waar ik geregeld een mailtje over krijg. BS/MS in natuurkunde, kan het niet meer zo goed herinneren. Ga je dat doen?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62828480
    Als mijn ride doorgaat zit ik morgen met Halloween in Santa Barbara.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      vrijdag 31 oktober 2008 @ 06:43:12 #14
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62828613
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 22:46 schreef compier het volgende:
    Argh, het heeft gevroren... ik ga dood!
    "gevroren".

    Wat was dat ook al weer?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62830725
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 01:19 schreef Schuttingbeer het volgende:
    TVP, want interresant, student, overweging om na studie te emigreren... ( SF )
    hmmmm....WAT???
      vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:16:26 #16
    141104 Patje1987
    Madre me quiero un frikandel.
    pi_62831286
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 20:17 schreef DutchErrorist het volgende:
    Ik wil volgend jaar een stage gaan doen in Amerika, ik vind verder vast wel een stage plek, en een verblijf (Ik ken immers genoeg mensen) maar waar moet ik verder rekening mee houden (bijv. papieren/visa)
    Als je langer dan een bepaalde tijd gaat moet je idd een visum hebben. Ik ging maar 2 weken maar moest in het vliegtuig een papiertje invullen. Wat ik kwam doen en of ik eten enz bij had. Ondervraagt wat ik kwam doen, waar ik werkte. Vingerafdrukken en foto gemaakt .

    Wat dat betreft word er overal wel streng gecontroleerd. Op schiphol gaat het een stuk makkelijker als op LAX. Daar werd mijn foto op paspoort vergeleken met mij en moest je je schoenen, riem.
    Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
    Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
    Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
    Aan ons de victorie aan RKC!
      vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:00:20 #17
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_62835515
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 06:43 schreef maartena het volgende:

    [..]

    "gevroren".

    Wat was dat ook al weer?
    Daar komt dat witte gladde spul uit dat je ziet als je naar een ijshockey wedstrijd gaat
    pi_62835719
    Ik ben mijn eind stage aan het regelen in Floria... Tvp
    A..
    pi_62836209
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 10:16 schreef Patje1987 het volgende:

    [..]

    Als je langer dan een bepaalde tijd gaat moet je idd een visum hebben. Ik ging maar 2 weken maar moest in het vliegtuig een papiertje invullen. Wat ik kwam doen en of ik eten enz bij had. Ondervraagt wat ik kwam doen, waar ik werkte. Vingerafdrukken en foto gemaakt .

    Wat dat betreft word er overal wel streng gecontroleerd. Op schiphol gaat het een stuk makkelijker als op LAX. Daar werd mijn foto op paspoort vergeleken met mij en moest je je schoenen, riem.
    dat is een toeristen visum wat je dan krijgt (max 3 maanden verblijf) idd. Maar op een toeristenvisum mag je niet werken in de VS (tenzij het zwart is).
    Dus als je stage wilt lopen (dus wil werken) moet je een ander visum aanvragen bij het consulaat hier in nederland.
    hmmmm....WAT???
      vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:31:24 #20
    144084 Schuttingbeer
    IBTL Special Ops
    pi_62836336
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 10:16 schreef Patje1987 het volgende:

    [..]

    Als je langer dan een bepaalde tijd gaat moet je idd een visum hebben. Ik ging maar 2 weken maar moest in het vliegtuig een papiertje invullen. Wat ik kwam doen en of ik eten enz bij had. Ondervraagt wat ik kwam doen, waar ik werkte. Vingerafdrukken en foto gemaakt .

    Wat dat betreft word er overal wel streng gecontroleerd. Op schiphol gaat het een stuk makkelijker als op LAX. Daar werd mijn foto op paspoort vergeleken met mij en moest je je schoenen, riem.
    Je moet je verhaal even afmaken
    Wie, ik?
    pi_62837040
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 22:29 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ah. Ik ben er wel eens geweest namelijk, Hillsboro, OR.
    Op zich wel een aangename buurt om te wonen, wij hebben ooit overwogen naar de Portland area te verhuizen.
    Ja inderdaad aangename buurt om te wonen. Alleen is het weer net zo waardeloos als in nederland .
    pi_62837219
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 01:32 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Hmm, Eindhovenaar? Ik heb wat oud-collega's van het lab die naar FEI Company zijn uitgeweken. Ben jij een oud-collega?

    Zaken die je in je contract op zou moeten nemen? Ik neem aan dat je een expat contract hebt? Heb ik verder geen ervaring mee, maar ik neem aan dat zo'n contract beter is dan een Amerikaans contract. Op staande voet ontslaan bij economische tegenwind is er dan niet bij. Misschien toch even opletten bij het aantal vakantiedagen; daar zijn ze hier niet scheutig mee - maar jullie Nederlandse vestiging zal dat toch allemaal onder controle hebben?

    ... Nu ik er nog even over nadenk; in Hillsboro hebben ze al een tijd lang een functie open staan waar ik geregeld een mailtje over krijg. BS/MS in natuurkunde, kan het niet meer zo goed herinneren. Ga je dat doen?
    Nee woon in kerkrade dus mag elke dag anderhalf uur rijden om op het werk te komen . En nee ik ben niet van het lab overgestapt naar FEI dus geen oud collega. Ik kom van Atos Origin af. (Software prutser )
    Ik ga er ook heen als software engineer. Er worden een aantal projecten waar ik nu op zit verplaats naar de VS dus ga ik maar mee.

    Ik ga geen expat doen, ik krijg een locaal amerikaans contract omdat het voor onbepaalde tijd is dat ik er heen ga. Maar krijg wel de verhuiskosten etc vergoed(ook als ze me zouden ontslaan voor de terug reis). En ja, vakantie dagen zijn inderdaad slecht geregeld
    pi_62841218
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 14:04 schreef Crazy18 het volgende:

    [..]

    Nee woon in kerkrade dus mag elke dag anderhalf uur rijden om op het werk te komen . En nee ik ben niet van het lab overgestapt naar FEI dus geen oud collega. Ik kom van Atos Origin af. (Software prutser )
    Ik ga er ook heen als software engineer. Er worden een aantal projecten waar ik nu op zit verplaats naar de VS dus ga ik maar mee.

    Ik ga geen expat doen, ik krijg een locaal amerikaans contract omdat het voor onbepaalde tijd is dat ik er heen ga. Maar krijg wel de verhuiskosten etc vergoed(ook als ze me zouden ontslaan voor de terug reis). En ja, vakantie dagen zijn inderdaad slecht geregeld
    Verrassend! Ik heb vroeger met een stel Limbo's samengewerkt, en die waren allemaal honkvast. Goede zaak dat je de stap hebt gewaagd en naar de VS verhuist. Hier zul je later in je cariere nog veel profijt van hebben.

    Misschien heb je het al verteld, maar wat is je visumstatus? Mijn ervaring is dat het belangrijk is om een goed visum (H1B) te krijgen, waarna je zo snel mogelijk een greencard aanvraagt. Het probleem met al die visa is dat je aan je bedrijf vastzit, en dat ze je niet marktconform hoeven te betalen, omdat je toch nergens anders naar toe kan. Stel dat FEI jouw $50k per jaar geeft, maar Intel zou je $100k per jaar geven voor hetzelfde werk, dan kun je niet naar Intel overstappen, omdat je met je visum aan FEI vastzit. Met een greencard heb je die problemen niet.

    Een fout die ik indertijd gemaakt heb, is om mijn nieuwe salaris in dollars te vergelijken met mijn Nederlandse salaris in guldens/euro's. Daar zat niet zo veel verschil tussen, maar toen ik in de VS aankwam, realiseerde ik me pas dat het leven in de stad waar ik toen was erg duur was, met name de huur was erg hoog. In Hillsboro zal dat wel meevallen, maar het is goed om je daar van te voren in te verdiepen. Hoe veel kost een huurappartement, en wat voor een lease (month-to-month, 1 year) kun je krijgen.

    Het kan geen kwaad om stevig in te zetten bij je onderhandelingen. Vergeet niet dat iedereen dat hier doet, en dat er geen vakbond is die voor jou de kolen uit het vuur sleept. Dus verdiep je in wat mensen met jouw ervaring verdienen (bijv. via monster.com, salary calculator) en geef duidelijk aan wat je werkervaring is tijdens je onderhandelingen. Ik heb een half jaar nadat ik hier binnenkwam opnieuw onderhandeld, omdat ik vond dat ik te weinig betaald kreeg, en ik kreeg er zo 10% bij. Dat was bij een universiteit, en die zijn verschrikkelijk star, dus bij een bedrijf zit er vaak meer in het vaatje.

    Nog iets: probeer een auto van de zaak te krijgen. Mijn broer heeft dat indertijd ook geregeld, en dat is toch wel verrekkes handig. Ik heb zelf de eerste vier jaar geen auto gehad, wat in Boston gemakkelijk kan, maar het is toch altijd handig om een auto achter de hand te hebben, vooral als het bedrijf de leasekosten voor haar rekening neemt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:07:20 #24
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62842525
    Ik ben vandaag als Angel Fan naar kantoor gegaan..... niet echt spectaculair, vergeleken bij sommige andere collega's - met name de vrouwelijke - die in allerlei costuums kwamen opdagen....

    Wordt er bij jullie op het werk nog wat gedaan?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62843759
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 16:21 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]
    Bedankt voor de tips ik zal zeker wat onderzoek doen. Wat betreft de auto krijg ik een opstartpremie waarmee ik een auto zou kunnen kopen dus lease zit er helaas niet in. Wordt wel wennen want ik heb nu wel een lease auto. Je hebt gelijk dat limburgers honkvast zijn. Maar ik ben geen limburger, ik woon er alleen .

    Momenteel gaat het om een L1 visum(intercompany transfer) omdat deze het snelst en gemakkerlijkst te krijgen is. En inderdaad dan ben je gebonden aan het bedrijf. Ik kan de eerste jaar toch niet weg bij het bedrijf omdat ik dan alle kosten moet terug betalen van de verhuizing. En zodra ik daar zit kan ik nog altijd meedoen aan de lottery.

    Ik mag op 6 november al langs bij het consulaat dus ik krijg al snel te horen of het feestje doorgaat of niet.
    pi_62845745
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 17:07 schreef maartena het volgende:
    Ik ben vandaag als Angel Fan naar kantoor gegaan..... niet echt spectaculair, vergeleken bij sommige andere collega's - met name de vrouwelijke - die in allerlei costuums kwamen opdagen....

    Wordt er bij jullie op het werk nog wat gedaan?
    Foto's?!
     FR
    pi_62845809
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 17:56 schreef Crazy18 het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de tips ik zal zeker wat onderzoek doen. Wat betreft de auto krijg ik een opstartpremie waarmee ik een auto zou kunnen kopen dus lease zit er helaas niet in. Wordt wel wennen want ik heb nu wel een lease auto. Je hebt gelijk dat limburgers honkvast zijn. Maar ik ben geen limburger, ik woon er alleen .

    Momenteel gaat het om een L1 visum(intercompany transfer) omdat deze het snelst en gemakkerlijkst te krijgen is. En inderdaad dan ben je gebonden aan het bedrijf. Ik kan de eerste jaar toch niet weg bij het bedrijf omdat ik dan alle kosten moet terug betalen van de verhuizing. En zodra ik daar zit kan ik nog altijd meedoen aan de lottery.

    Ik mag op 6 november al langs bij het consulaat dus ik krijg al snel te horen of het feestje doorgaat of niet.
    Houd er wel rekening mee dat de lottery-uitlsag dan weer voor een paar jaar later geldt! Het is niet zo dat je als je dit jaar wint, je per onmiddellijk je greencard krijgt.
    En dan moet je ook nog winnen, natuurlijk.

    Ik wens je heel veel succes in ieder geval.


    Goeie tips, Lyrebird!
     FR
    pi_62845830
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 13:31 schreef Schuttingbeer het volgende:

    [..]

    Je moet je verhaal even afmaken
     FR
    pi_62845845
    Kwartetje: happy halloween allemaal!!
     FR
    pi_62847261
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 19:18 schreef Bora-Bora het volgende:
    Goeie tips, Lyrebird!
    Thanks!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62851836
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 19:19 schreef Bora-Bora het volgende:
    Kwartetje: happy halloween allemaal!!
    Hopen dat voor de fokkers halloween in amerika beter is dan waar ik woon, in London.
    Allemaal verklede josties met pruiken op de kop in de tube, echt geen gezicht en je ook nog achterlijk gestoord aan kijken waarom jij niet zon ding op je hasses hebt

    Overigens studeer ik op dit moment in londen, en heb het daar ook wel weer een beetje gezien. Ben op dit moment aan het richten om te gaan studeren in Amerika. Niet echt puur qua carrière mogelijkheden, die zijn hier beter in Londen, maar wel qua weer, KUTREGEN,dames en fatsoenlijke engelse taal. Ik erger me scheel aan dat kakkerige kut accent van die Engelsen. De meeste dames die dan ook bekijks trekken op mijn uni hier zijn .. je raadt het al .. amerikaanse meiskes
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_62851983
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:
    De meeste dames die dan ook bekijks trekken op mijn uni hier zijn .. je raadt het al .. amerikaanse meiskes
    Ik ben daar eerlijk gezegd een beetje op uitgekeken.

    De standaard outfit hiero voor sorority girls is een zwarte legging met van die suede bontlaarsjes en een witte trui. En daar lopen ze allemaal in rond. Geen gezicht, werkelijk geen enkel gevoel voor stijl. Toch jammer, want ze kunnen het wel.

    Wat ik wel mag is hoe gemakkelijk je met iedereen kunt praten. Kouwe kak kennen ze hier niet.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62852444
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 22:59 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ik ben daar eerlijk gezegd een beetje op uitgekeken.

    De standaard outfit hiero voor sorority girls is een zwarte legging met van die suede bontlaarsjes en een witte trui. En daar lopen ze allemaal in rond. Geen gezicht, werkelijk geen enkel gevoel voor stijl. Toch jammer, want ze kunnen het wel.

    Wat ik wel mag is hoe gemakkelijk je met iedereen kunt praten. Kouwe kak kennen ze hier niet.
    Leuk dat je dat zegt, dat merken wij hier ook. Vooral tijdens de werk college's op uni, de engelse meisjes trekken de bek niet open, de 'internationalen, zeg elk land waar engels niet de voertaal is' durven niet echt. Omdat hun engels soms echt heul vaag klinkt. Maar de amerikanen die kwekken overal doorheen, zijn gigantisch assertief, en zoals gezegd by far the mooiste.

    Ook leuk tijdens die hoorcollege's in de grote zaal. De meeste 'internationalen' begrijpen het vaak niet, en proberen dan in hun allerbeste engels een vraag te stellen. Komt er daarna een amerikaanse aan het woord, direct zo'n gigantisch 'zwaar' accent Vriend van me komt bijna klaar want die geilt echt op dat accent en heeft het tijdens de pauze's alleen maar over amerika, vet tof chickies, warm weer etc.

    Anywayz, mijn planning was om van begin september tot begin december 2009 in Amerika te zitten en als het even kan in Januari terug komen en dan het semester af maken tot ong. mei / juni, en kijken of ik dan nog een baantje kan krijgen voor in de zomer . Ik weet dat ik mijn ziektekostenverzekering gewoon mee kan nemen. Tis alleen even de vraag wat ik nodig heb omdat ik er ook 'part-time' wil werken.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_62854098
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik weet dat ik mijn ziektekostenverzekering gewoon mee kan nemen. Tis alleen even de vraag wat ik nodig heb omdat ik er ook 'part-time' wil werken.
    Hou er rekening mee dat je NL ziektenkostenverzekering waarschijnlijk alleen de kosten naar NL maatstaven dekt en dat je in de VS dus aardig aan het bijschuiven komt. Maar ook daar kun je je tegen verzekeren.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_62854316
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 00:49 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Hou er rekening mee dat je NL ziektenkostenverzekering waarschijnlijk alleen de kosten naar NL maatstaven dekt en dat je in de VS dus aardig aan het bijschuiven komt. Maar ook daar kun je je tegen verzekeren.
    Het enige wat ik 'medisch' meeneem is 1 soort medicijnen die ik al een aantal maanden slik, en eigenlijk niet vanaf kan komen, op dokters recept. Moet daar gewoon even een medisch paspoort voor aanvragen of iets in die geest.

    Voor de rest was ik niet van plan om problemen te veroorzaken op medisch gebied zoals het breken van een been of longonsteking ofzo. Want ik heb echt geen idee hoe de 'ziekenverzekering' werkt in Amerika.

    Overigens is het lijstje al gekort naar NY(NYU)/miami(UM)/las vegas(UNLV)/california(UC).
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_62855265
    Het UC systeem staat hier het hoogste aangeschreven. Californie is ook een leuke staat. UNLV en UM zou ik links laten liggen. NY is ook wel aardig, maar het is aan die kant toch een beetje een puinhoop.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 1 november 2008 @ 10:14:18 #37
    141104 Patje1987
    Madre me quiero un frikandel.
    pi_62856908
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 13:31 schreef Schuttingbeer het volgende:

    [..]

    Je moet je verhaal even afmaken
    Oops

    nja die moet je dus uit doen
    Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
    Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
    Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
    Aan ons de victorie aan RKC!
    pi_62880855
    Hallo leute... ten eerste ben ik nieuw op dit forum en ten tweede heb ik nogal wat vragen mbt verhuizen naar de VS.

    Ik weet niet of de volgende cases al eens letterlijk zijn behandeld, ik kon ze in iedergeval niet terug vinden.

    Case 1: Ik verhuis naar de VS, krijg een greencard, en later citizenship. Hoe zit dat als ik ná het ontvangen van mijn citizenship terug zou willen verhuizen naar Nederland? Ben ik dan weer van oorsprong nederlander of blijft er dan iets vermeld staan op mijn paspoort als: Amerikaanse nationaliteit?

    Case 2: Ik verhuis naar de VS neem een greencard en vertrek vervolgens (paar jaar later) tijdelijk naar Nederland (ik noem maar eens wat, familie zaken). Dan verlies ik mijn greencard (naar verloop van tijd). Enfin, maar is het dan later alsnog mogelijk om deze greencard opnieuw te ontvangen?

    Bedankt alvast
    pi_62884073
    je moet wel eerste een greencard krijgen


    heb je die al? tis niet dat je er zomaar eentje gaat krijgen hoor
    pi_62885817
    begrijp ik, het is ook maar een voorbeeld
    pi_62886767
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 13:39 schreef Damores het volgende:
    Case 1: Ik verhuis naar de VS, krijg een greencard, en later citizenship. Hoe zit dat als ik ná het ontvangen van mijn citizenship terug zou willen verhuizen naar Nederland? Ben ik dan weer van oorsprong nederlander of blijft er dan iets vermeld staan op mijn paspoort als: Amerikaanse nationaliteit?
    Met een greencard ben je nog steeds 100% Nederlander en 0% Amerikaan. Na 3 jaar (indien je je greencard via je het trouwen met je partner hebt ontvangen) of 5 jaar (alle andere gevallen) mag je de Amerikaanse naionaliteit aanvragen. Je moet dan wel "trouw zweren" aan de VS, en je Amerikaanse nationaliteit boven alle andere nationaliteiten die je bezit stellen. Beetje zweverig allemaal. De Nederlandse overheid vindt dit niet zo geweldig, en zou het liefste je Nederlandse nationaliteit, en je Nederlands paspoort afnemen. Maar zo lang ze niet weten dat je een Amerikaans paspoort hebt, zit het volgens mij wel ok.
    quote:
    Case 2: Ik verhuis naar de VS neem een greencard en vertrek vervolgens (paar jaar later) tijdelijk naar Nederland (ik noem maar eens wat, familie zaken). Dan verlies ik mijn greencard (naar verloop van tijd). Enfin, maar is het dan later alsnog mogelijk om deze greencard opnieuw te ontvangen?
    Het klopt dat je na verloop van tijd je greencard kunt verliezen. Maar het is eenvoudig om die kaart te behouden. Daar zijn wat truuks voor. Het is het eenvoudigst door naar ik meen ieder jaar twee weken op vakantie naar de VS te gaan. Moet je effe op Googelen. Als je je greencard kwijt bent geraakt, dan kun je een nieuwe aanvragen. Dat kost wel weer een heleboel frustratie, tijd en geld, maar het is mogelijk.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 02-11-2008 18:07:36 ]
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62887060
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:
    Maar de amerikanen die kwekken overal doorheen, zijn gigantisch assertief, en zoals gezegd by far the mooiste
    Ook daar past wel een kanttekening. Ik woon hier nu zeven jaar, en ben in die zeven jaar ~4 meisjes tegen het lijf gelopen waarbij m'n bek openviel. Mooi, intelligent en interessant. Met eentje daarvan heb ik drie jaar lang samengewoond, maar al met al was dat geen succes. Knappe vrouwen krijgen hier een soort van prinsessensyndroom aangepraat: als hun leventje niet perfect is, dan gaan ze huilen.

    Nog erger: het blah effect. Lastig uit te leggen, maar ik zie op mijn campus per dag ~100 knappe studentes. Maar ze zien er allemaal hetzelfde uit, hebben allemaal dezelfde uitdrukking op hun gezicht en zijn totaal niet interessant. Als je jezelf een beetje in hun wereld verdiept, dan kom je erachter dat ze een heel oppervlakkig leven leiden. Studie afmaken, partying, naar de gym gaan, baan vinden, man vinden, kind krijgen, duur huis kopen, dure hypotheek betalen, studieschuld afbetalen (vaak meer dan een ton), nieuwe schulden maken, shoppen, familie bezoeken, op vakantie gaan, nieuwe auto kopen, sportwedstrijd bezoeken, naar Vegas gaan... Als je dit wel wat lijkt, dan moet je direct naar de VS gaan. Maar als je liever een nuchtere Hollandse meid hebt, dan kun je beter in Nederland blijven.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62887780
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 18:05 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ook daar past wel een kanttekening. Ik woon hier nu zeven jaar, en ben in die zeven jaar ~4 meisjes tegen het lijf gelopen waarbij m'n bek openviel. Mooi, intelligent en interessant. Met eentje daarvan heb ik drie jaar lang samengewoond, maar al met al was dat geen succes. Knappe vrouwen krijgen hier een soort van prinsessensyndroom aangepraat: als hun leventje niet perfect is, dan gaan ze huilen.

    Nog erger: het blah effect. Lastig uit te leggen, maar ik zie op mijn campus per dag ~100 knappe studentes. Maar ze zien er allemaal hetzelfde uit, hebben allemaal dezelfde uitdrukking op hun gezicht en zijn totaal niet interessant. Als je jezelf een beetje in hun wereld verdiept, dan kom je erachter dat ze een heel oppervlakkig leven leiden. Studie afmaken, partying, naar de gym gaan, baan vinden, man vinden, kind krijgen, duur huis kopen, dure hypotheek betalen, studieschuld afbetalen (vaak meer dan een ton), nieuwe schulden maken, shoppen, familie bezoeken, op vakantie gaan, nieuwe auto kopen, sportwedstrijd bezoeken, naar Vegas gaan... Als je dit wel wat lijkt, dan moet je direct naar de VS gaan. Maar als je liever een nuchtere Hollandse meid hebt, dan kun je beter in Nederland blijven.
    Er moet natuurlijk gezegd worden dat ik niet meer in Nederland woon maar in Londen, en dat wil ik ook zeer zeker even zo houden( nederland is een mooi land, het ziet er in vergelijking met veel landen goed uit, frikandellen enzo .. maar ben toe aan nieuwe dingen ). Voor de rest zijn de amerikaanse meiden hier op deze Uni echt mooi , maar misschien voldoen die niet aan het stereotype amerikaan, zij hebben immers ballen getoond om van Amerika naar Londen te gaan om daar een 0.5 / 1 of 3 jaar te studeren.

    Voor de rest heb ik komende week 2 tentamens en 1 presentatie dus niet echt tijd om dit verder uit te zoeken , maar daarna wil ik er voort mee gaan. Ik ben nogal een avontuurlijk type, wou eigenlijk ook wel naar hongkong, japan of iets in die geest. Maar Amerika heeft voor het 2e jaar nu toch wel prioriteit. Ik kan kiezen uit verscheidene Universiteiten. Voor hoelang ik ga, dat weet ik nog niet helemaal zeker.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_62887973
    Als je de kans hebt, dan moet je 'm nemen. Daar zul je nooit spijt van krijgen. Ik waarschuw je alleen voor te veel optimisme als het op Amerikaanse vrouwen aankomt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62888275
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 18:41 schreef Lyrebird het volgende:
    Als je de kans hebt, dan moet je 'm nemen. Daar zul je nooit spijt van krijgen. Ik waarschuw je alleen voor te veel optimisme als het op Amerikaanse vrouwen aankomt.
    Wat is het grootste probleem met Amerikaanse vrouwen? Dat het allemaal oppervlakkig is?
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_62888495
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 18:41 schreef Lyrebird het volgende:
    Als je de kans hebt, dan moet je 'm nemen. Daar zul je nooit spijt van krijgen. Ik waarschuw je alleen voor te veel optimisme als het op Amerikaanse vrouwen aankomt.
    Ik zag in je fotoboek de red sox, neem dus aan dat je ergens in de buurt van Massachusetts woon. Het trekt mij niet 'heel erg', al heb je daar natuurlijk wel MIT en Harvard.

    Was eigenlijk van plan om de poshy drukke buurten beetje op te zoeken, las vegas/ miami/ california/ NY. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar NY, maar bijna iedereen raadt me dit af :-( Naja, veel 'erger/beter' dan Londen kan dit niet zijn ? Of de 'echt' slechte buurten van NY .. vergelijken met die van Londen is het vergelijken van een mes met een pistool

    Overigens heb je het over kanttekeningen bij de Amerikaanse meiskes .. maar je woont er al wel 7 jaar!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_62888924
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 19:03 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik zag in je fotoboek de red sox, neem dus aan dat je ergens in de buurt van Massachusetts woon. Het trekt mij niet 'heel erg', al heb je daar natuurlijk wel MIT en Harvard.

    Was eigenlijk van plan om de poshy drukke buurten beetje op te zoeken, las vegas/ miami/ california/ NY. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar NY, maar bijna iedereen raadt me dit af :-( Naja, veel 'erger/beter' dan Londen kan dit niet zijn ? Of de 'echt' slechte buurten van NY .. vergelijken met die van Londen is het vergelijken van een mes met een pistool

    Overigens heb je het over kanttekeningen bij de Amerikaanse meiskes .. maar je woont er al wel 7 jaar!
    LB is ex-Boston, nu Indiana geloof ik. Voor zover ik weet ben ik de enige in Boston hoewel wonderer dicht in de buurt zit (New Hampshire).

    NY is een enorme uitdaging, niet iedereen kan het waarderen. Als alles volgens planning loopt ga ik over ongeveer twee jaar ook die kant op.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_62889381
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 19:19 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    LB is ex-Boston, nu Indiana geloof ik. Voor zover ik weet ben ik de enige in Boston hoewel wonderer dicht in de buurt zit (New Hampshire).

    NY is een enorme uitdaging, niet iedereen kan het waarderen. Als alles volgens planning loopt ga ik over ongeveer twee jaar ook die kant op.
    Vertel? .. iedereen zei tegen mij ook, wow, londen wat een uitdaging! Dat was het ook, de 1e week. Daarna viel het wel mee.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_62890197
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 19:03 schreef sitting_elfling het volgende:
    Overigens heb je het over kanttekeningen bij de Amerikaanse meiskes .. maar je woont er al wel 7 jaar!
    Er is meer in het leven dan vrouwen! Het leven is hier ideaal, erg gemakkelijk. Heerlijk weer ook. Op de 2e november kan ik gewoon op m'n balkon zitten. Dat hebben we dan misschien aan global warming te danken, maar lekker is het wel.

    Vanmiddag ga ik naar Indy om de Patriots te zien winnen van de Colts, hopelijk. American Football is misschien niet zo elegant als Rugby, maar het is leuker en spannender dan voetbal. Maar het allerbelangrijkste in de VS: de Amerikanen zelf. Tot op het bot vriendelijke en beleefde mensen met oprechte interesse in wie je bent en wat je doet. Gisteren voor de tweede keer dit jaar gaan schaatsen. Altijd leuk, omdat ik de enige met Noren ben. Trekt altijd bekijks.

    Het is erg gemakkelijk om hier vrienden te maken. Soms wat lastiger om ze te houden, want als je verhuist dan zit er meteen een paar honderd mijl tussen, en die afstand is lastig te overbruggen. Pas dus op met long distance relationships.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62892692
    Zo! Nog even en ik mag legaal in dit topic posten

    Morgen heb ik mijn afspraak op het consulaat in A'dam!

    Alle documenten die moeten gaan dienen als bewijsmateriaal, icm. de verschillende DS forms moeten er voor gaan zorgen dat ik mijn J1 visum ga krijgen!

    1 December vertrek ik voor 6 maanden naar Camarillo, CA. en land ik op LAX. Voor de geinteresseerden in dit proces heb ik een weblog opgezet, niet commercieel ofzo.... http://www.ahuntjens.nl
    pi_62894778
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 21:12 schreef ID-Tweak het volgende:
    Zo! Nog even en ik mag legaal in dit topic posten

    Morgen heb ik mijn afspraak op het consulaat in A'dam!

    Alle documenten die moeten gaan dienen als bewijsmateriaal, icm. de verschillende DS forms moeten er voor gaan zorgen dat ik mijn J1 visum ga krijgen!

    1 December vertrek ik voor 6 maanden naar Camarillo, CA. en land ik op LAX. Voor de geinteresseerden in dit proces heb ik een weblog opgezet, niet commercieel ofzo.... http://www.ahuntjens.nl
    Cool. Ik heb volgende maand m'n afspraak op het consulaat, ik vertrek rond 10 januari voor een halfjaar naar LA
    pi_62894783
    thanks btw Lyrebird
      zondag 2 november 2008 @ 22:25:23 #53
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_62894980
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 19:19 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    LB is ex-Boston, nu Indiana geloof ik. Voor zover ik weet ben ik de enige in Boston hoewel wonderer dicht in de buurt zit (New Hampshire).
    Ik zit in Cambridge...
    pi_62898682
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 22:25 schreef nickybol het volgende:

    [..]

    Ik zit in Cambridge...
    Dat wist ik niet, ik ook. Lees net trouwens pas LB's samenvatting van Amerikaanse vrouwen en ik had het niet beter kunnen verwoorden. Amerikaanse vrouwen zijn allemaal hetzelfde. Ik heb er een paar 'geprobeerd' maar voor de langere termijn hou ik het toch bij Europese vrouwen.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 3 november 2008 @ 00:58:05 #55
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_62898801
    Oei, bijna topic gemist
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_62899585
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 00:58 schreef wonderer het volgende:
    Oei, bijna topic gemist
    Het is pas op een vijfde.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      maandag 3 november 2008 @ 16:28:10 #57
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_62910933
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 04:56 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Het is pas op een vijfde.
    Ik Fok via MyAT dus als ik hem niet had gezien, had ik hem waarschijnlijk echt gemist
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_62911580
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 00:46 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Dat wist ik niet, ik ook. Lees net trouwens pas LB's samenvatting van Amerikaanse vrouwen en ik had het niet beter kunnen verwoorden. Amerikaanse vrouwen zijn allemaal hetzelfde. Ik heb er een paar 'geprobeerd' maar voor de langere termijn hou ik het toch bij Europese vrouwen.
    Wat betreft de mannen (wat de Nederlandse vrouw meer zal aanspreken) geldt overigens precies hetzelfde, misschien nog erger. Veel van mijn vrienden zijn all American en ook zij hebben hele oppervlakkige interesses. Vooral (college) sports, films, poker, muziek, auto's en TV. Mijn vrienden van de werkplaats zijn nog het interessantst, omdat ze goed op de hoogte zijn van conservatieve politiek, en omdat ze allemaal een arsenaal aan wapens hebben.

    In de Amerikaanse academische wereld lopen er gelukkig ook een flink aantal kleurrijke figuren rond, maar voor de rest is het veel van hetzelfde. Dat is overigens niet altijd verkeerd: je weet wat je aan ze hebt, je kunt altijd geweldig met elkaar ouwehoeren en uitgaan is altijd fun.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62911789
    Gisteren in Indianapolis naar een American Football wedstrijd tussen de Colts en de Patriots geweest. De capaciteit van het stadion van de Colts is twee keer zo groot als het Philips stadion. We hadden erg goede zitplaatsen (maar wel heel erg duur - een halve maand huur! - gelukkig via vrienden van vrienden). Geweldige atmosfeer. De Colts wonnen nipt; jammer, want ik ben nog steeds een New England fan (wat ik niet te hard heb geroepen).

    Ik heb wat filmpjes geupload, maar de kwaliteit is belabberd:


    http://tinypic.com/player.php?v=fu289y&s=4

    http://tinypic.com/player.php?v=fnvi83&s=4







    [ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 03-11-2008 17:15:31 ]
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62912872
    net of belgische mannen hebben geen oppervlakkige interesses, ben anders wel heel gellukig met mijn amerikaanse vriend, alhoewel die sporten toch ook soms men strot uit komen. gelukkig zend nasn niet heel de dag football of baseball uit, maar itoen we nog in amerika woonde was het elke dag non stop die tv aan
      maandag 3 november 2008 @ 17:45:55 #61
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_62913008
    Blijkbaar heb ik een lot uit de loterij dan
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 3 november 2008 @ 18:18:00 #62
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62913857
    In Nederland heb je ook genoeg kerels natuurlijk die elke voetbalwedstrijd willen zien. Het verschil met de VS is dat het hier reuze gemakkelijk is om 3, 4 of zelfs 5 verschillende sporten te volgen op TV (American Football, Baseball, Basketball, Ice Hockey en Soccer zijn de grote 5), en dan naast de nationale competitie kun je ook nog eens de competitie op lokaal niveau volgens, en op collegeniveau, wat in sommige staten belangrijker is dan de nationale competities, zeker bij American Football.

    MLB seizoen is voorbij, MLS zo goed als, maar NBA, NFL en NHL zijn net goed op gang gekomen.... en tegen de tijd dat die drie aan het einde zijn beginnen MLB en MLS weer, dus je kunt inderdaad het hele jaar sport kijken.

    In Nederland is het toch wel beperkt tot voetbal, en in de winter schaatsen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62915068
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 18:18 schreef maartena het volgende:
    ...

    In Nederland is het toch wel beperkt tot voetbal, en in de winter schaatsen.
    Vergeet het wielrennen niet!
    pi_62915122
    Ook leuk: Fantasy sporten. Een leuke manier om met vrienden in contact te blijven. Ik heb een league met oud-collega's van Boston en we spelen ieder jaar basketball en baseball. Ik eindig meestal in de top 2 bij basketball, maar baseball is ieder jaar drie keer niks.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 3 november 2008 @ 19:35:10 #65
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62915782
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 19:07 schreef NY_Giant het volgende:
    Vergeet het wielrennen niet!
    Klopt idd

    Overigens is de Tour de France en de rondes van Italie, Spanje, en diverse andere landen (en trouwens ook "rondes" uit Amerikaanse staten zoals Louisiana) ook op de Amerikaanse TV te volgen.

    Schaatsen nog steeds niet, maar tegenwoordig hebben ze veel livestreams op de US Skating Federation website.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62917055
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 19:35 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Klopt idd

    Overigens is de Tour de France en de rondes van Italie, Spanje, en diverse andere landen (en trouwens ook "rondes" uit Amerikaanse staten zoals Louisiana) ook op de Amerikaanse TV te volgen.

    Schaatsen nog steeds niet, maar tegenwoordig hebben ze veel livestreams op de US Skating Federation website.
    Versus zendt toch de Tour uit? Volgens mij is dat alleen niet overal te ontvangen.
      maandag 3 november 2008 @ 22:28:19 #67
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_62921031
    Wat een geouwehoer over Amerikaanse vrouwen/mannen, zeg Alsof de gemiddelde Nederlander nou zo interessant is En ja, ik ben met een Amerikaanse getrouwd
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_62921737
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 22:28 schreef Plastic_Power het volgende:
    Wat een geouwehoer over Amerikaanse vrouwen/mannen, zeg Alsof de gemiddelde Nederlander nou zo interessant is En ja, ik ben met een Amerikaanse getrouwd
    Waarom denk je dat ik uit Nederland ben vertrokken...

    Ik date sinds een half jaar een Amerikaanse waarmee ik het uitermate goed kan vinden; helaas is ze nu op stage. Op de lange termijn voorzie ik wel problemen, met mijn minimalistische/nihilistische Hollandse instelling en haar Amerikaanse bigger is better filosofie.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 3 november 2008 @ 22:54:11 #69
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_62921986
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 22:47 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Waarom denk je dat ik uit Nederland ben vertrokken...

    Ik date sinds een half jaar een Amerikaanse waarmee ik het uitermate goed kan vinden; helaas is ze nu op stage. Op de lange termijn voorzie ik wel problemen, met mijn minimalistische/nihilistische Hollandse instelling en haar Amerikaanse bigger is better filosofie.
    Ik ben hier ook de huisskepticus Mijn vrouw heeft Nederlandse roots, misschien dat het daarom goed gaat
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_62924255
    Ietwat negatieve commentaren dienen uiteraard niet persoonlijk te worden opgevat; het is duidelijk dat alle topic bezoekers een lot uit de loterij hebben etc.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:14:36 #71
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62924943
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 20:24 schreef NY_Giant het volgende:
    Versus zendt toch de Tour uit? Volgens mij is dat alleen niet overal te ontvangen.
    Vrijwel alle kabelexploitanten, en tevens DirecTV en Dish Networks hebben em, dus in het hele land sowieso te krijgen.

    Je moet alleen Versus vaak zoeken in het digitale pakket.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:16:02 #72
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62924961
    Andere vraag: Doen jullie nog iets met de verkiezingen? Gewoon thuis op de bank, of ergens met je favoriete partij een feestje bouwen, of interesseert het je werkelijk geen reet?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:18:39 #73
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62924999


    Weer iets anders

    Krijgen jullie de laatste tijd ook al van die reclamebanners met een precieze doelgroep en lokatie? Ik kreeg in het verkiezingstopic notabene een reclame banner voor "Yes on 8" (een California-Proposition om het homohuwelijk uit te bannen) voor mijn neus geschoteld.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62925144
    Die amerikanen zijn echt raar als het over homo's gaat. Denken ze dat het besmettelijk is ofzo?
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:33:39 #75
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62925227
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:28 schreef XxViperxX het volgende:
    Die amerikanen zijn echt raar als het over homo's gaat. Denken ze dat het besmettelijk is ofzo?
    Meer Christelijk denk ik.

    Overigens denk ik dat het homohuwelijk in Nederland ook niet was doorgegaan als het volk er in een referendum over mocht stemmen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:57:11 #76
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_62925550
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Meer Christelijk denk ik.

    Overigens denk ik dat het homohuwelijk in Nederland ook niet was doorgegaan als het volk er in een referendum over mocht stemmen.
    Wat eigenlijk compleet belachelijk is. Waarom zou iemand mogen bepalen of zijn homoseksuele buurman niet met zijn vriend mag trouwen?

    Hopelijk wordt het hier snel landelijk geregeld, het is te belachelijk voor woorden.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 4 november 2008 @ 02:44:24 #77
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62925908
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:57 schreef wonderer het volgende:
    Wat eigenlijk compleet belachelijk is. Waarom zou iemand mogen bepalen of zijn homoseksuele buurman niet met zijn vriend mag trouwen?

    Hopelijk wordt het hier snel landelijk geregeld, het is te belachelijk voor woorden.
    Ja, eens.... verwacht verder geen landelijke regeling trouwens, de wetten omtrend huwelijk worden al 230 jaar per staat geregeld, zo was het tot de jaren 60 van deze eeuw in enkele staten nog onmogelijk om als blanke met een zwarte te trouwen, en ik verwacht ook niet dat het homohuwelijk in Mississippi ooit zal worden goedgekeurd.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62925939
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:28 schreef XxViperxX het volgende:
    Die amerikanen zijn echt raar als het over homo's gaat. Denken ze dat het besmettelijk is ofzo?
    Het spraakgebrek van Amerikaanse homo's is besmettelijk.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 4 november 2008 @ 04:00:11 #79
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62926107
    Qua spraakgebrekken erger ik me nog het meest aan (wellicht typisch Californische) die trutjes die echt in elke zin 8 keer "like" zeggen.

    And he was like "cool" and I was like "no way!"
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 4 november 2008 @ 04:17:18 #80
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_62926121
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 02:44 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ja, eens.... verwacht verder geen landelijke regeling trouwens, de wetten omtrend huwelijk worden al 230 jaar per staat geregeld, zo was het tot de jaren 60 van deze eeuw in enkele staten nog onmogelijk om als blanke met een zwarte te trouwen, en ik verwacht ook niet dat het homohuwelijk in Mississippi ooit zal worden goedgekeurd.
    Verwachten... misschien niet, maar ik kan wel hopen, toch? Het moet op Federaal niveau gewoon erkend worden.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 4 november 2008 @ 04:19:10 #81
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_62926123
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 19:10 schreef Lyrebird het volgende:
    Ook leuk: Fantasy sporten. Een leuke manier om met vrienden in contact te blijven. Ik heb een league met oud-collega's van Boston en we spelen ieder jaar basketball en baseball. Ik eindig meestal in de top 2 bij basketball, maar baseball is ieder jaar drie keer niks.
    We hebben zelfs op fok hier een NFL league lopen, en MLB natuurlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_62926196
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 04:00 schreef maartena het volgende:
    Qua spraakgebrekken erger ik me nog het meest aan (wellicht typisch Californische) die trutjes die echt in elke zin 8 keer "like" zeggen.

    And he was like "cool" and I was like "no way!"
    Dat is het enige stopwoord wat ik er in het Nederlands nog wel eens per ongeluk door heen wil gooien, als ik korter dan een uur Nederlands spreek.

    en toen gingen we naar de, like, bioscoop

    En idd, like, ik gebruik dat woord te vaak in het Amerikaans.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62926198
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 04:19 schreef popolon het volgende:

    [..]

    We hebben zelfs op fok hier een NFL league lopen, en MLB natuurlijk.
    NBA ook?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62926199
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 04:00 schreef maartena het volgende:
    Qua spraakgebrekken erger ik me nog het meest aan (wellicht typisch Californische) die trutjes die echt in elke zin 8 keer "like" zeggen.

    And he was like "cool" and I was like "no way!"
    Dat is inderdaad behoorlijk erg, ja.
    Maar de ergste gevallen heb ik tot nu toe weten te vermijden.

    Zelf gooi ik er nu ook af en toe like doorheen alleen.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      dinsdag 4 november 2008 @ 05:41:09 #85
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62926202
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 05:30 schreef Lyrebird het volgende:
    En idd, like, ik gebruik dat woord te vaak in het Amerikaans.
    http://www.dontsaylike.com
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 4 november 2008 @ 14:24:30 #86
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_62935338
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 05:31 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    NBA ook?
    Nope, maar ik heb wel een league met vrienden. Ik heb zelfs een stat tracker opgezet speciaal voor fok.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_62935511
    TVP
      Moderator dinsdag 4 november 2008 @ 15:17:55 #88
    45833 crew  Fogel
    pi_62936639
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 00:26 schreef Shivo het volgende:
    Ietwat negatieve commentaren dienen uiteraard niet persoonlijk te worden opgevat; het is duidelijk dat alle topic bezoekers een lot uit de loterij hebben etc.
    Ik had een slecht lot ben een half jaar samen geweest met een Amerikaanse dame maar Noorse zijn stukken beter
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_62954189
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:16 schreef maartena het volgende:
    Andere vraag: Doen jullie nog iets met de verkiezingen? Gewoon thuis op de bank, of ergens met je favoriete partij een feestje bouwen, of interesseert het je werkelijk geen reet?
    Net terug uit NL; krijg zometeen 8 (Europese) vrienden op bezoek om de hele avond alles live te volgen. Obamania!
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 5 november 2008 @ 01:19:27 #90
    166976 DuvelDuvel
    Altijd heet en altijd hype
    pi_62954835
    YES WE CAN! (tvp)
    #FreeHat
    pi_62955321
    Hoe lang wonen jullie eigenlijk al in Amerika?
      woensdag 5 november 2008 @ 03:16:24 #92
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_62957111
    't Gaat de goede kant op. Hopen, hopen, hopen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_62957943
    't Wordt steeds duidelijker!
     FR
      woensdag 5 november 2008 @ 04:13:46 #94
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62957998
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 01:42 schreef XxViperxX het volgende:
    Hoe lang wonen jullie eigenlijk al in Amerika?
    Over een paar maandjes 7 jaar.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 5 november 2008 @ 04:16:25 #95
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62958033
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 04:09 schreef Bora-Bora het volgende:
    't Wordt steeds duidelijker!
    Jah, in POL zijn we al weer bijna aan het 74e topic toe, ik had vanmiddag nog 64e geopend.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62958077
    Nou, hier gaan over een drie kwartier de bureau's ook dicht.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_62958198
    Go 0bama
    pi_62958658
    Florida wordt nog spannend. Alleen jammer dat het er op begint te lijken dat het 'Marriage Amendment" hier aangenomen gaat worden
      woensdag 5 november 2008 @ 05:26:03 #99
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_62959028
    Yes !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_62959040
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe president.
      woensdag 5 november 2008 @ 05:50:23 #101
    152481 Playmaker
    Let's Play Ball !
    pi_62959261
    Toch wel leuk om het vanuit de VS mee te maken dan vanuit NL.
    2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
    pi_62959487
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 05:50 schreef Playmaker het volgende:
    Toch wel leuk om het vanuit de VS mee te maken dan vanuit NL.
    Hehe, het is hier gewoon een normale tijd hier nu.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_62959586
    Wow, dat was historisch! Prachtige toespraak weer, ben benieuwd hoe we hier over een jaar of twee op terug gaan kijken.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_62959633
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 06:24 schreef Shivo het volgende:
    Wow, dat was historisch! Prachtige toespraak weer, ben benieuwd hoe we hier over een jaar of twee op terug gaan kijken.
    Het is me nog steeds een raadsel hoe iemand op basis van Hope 'n Change verkiezingen kan winnen, maar als een goede verliezer feliciteer ik hier de Obama aanhangers. Het is jammer dat Bob Barr het zo verrekkes slecht gedaan heeft, maar blijkbaar zijn de Amerikanen toe aan een overheid die hen bij de hand neemt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 5 november 2008 @ 06:40:23 #105
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_62959674
    Goede reis Lyre. Japan neem ik aan?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_62959741
    Yep. Per eind januari zit ik Japan (nieuwe baan). We zullen zien voor hoe lang; op termijn hoop ik weer terug naar de VS te komen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62960899
    Ik was zelf ook voor obama, maar vond het wel overdreven hoor, ze denken echt een nieuwe verlosser te hebben binnengehaald.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 5 november 2008 @ 08:54:22 #108
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62960902
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 5 november 2008 @ 11:11:14 #109
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_62964132
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 06:32 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Het is me nog steeds een raadsel hoe iemand op basis van Hope 'n Change verkiezingen kan winnen, maar als een goede verliezer feliciteer ik hier de Obama aanhangers.
    Change kan ook verkeerd uitpakken.
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_62967133
    teleurgesteld in de Californische stemmers (al hebben de Bay Area voters wel hun taak gedaan)
    Ja stemmen op prop. 8
    hmmmm....WAT???
      woensdag 5 november 2008 @ 13:25:08 #111
    215333 AnalQueen
    I will fuck you in da ass
    pi_62967543
    Hee mensen, misschien is dit een domme vraag, maar stel dat je later graag naar Amerika zou willen verhuizen en je wilt er rekening mee houden met je opleidingskeuze in Nederland, dus dat je een opleiding kiest waar je ook in Amerika wel werk mee zou kunnen vinden. Zit je dan met elke economische HBO opleiding dan wel goed? Bijvoorbeeld accountancy of iets dergelijks.

    Voor de mensen die er al wonen, hebben jullie iets gehad aan je Nederlandse opleiding bij het zoeken naar werk daar?
      woensdag 5 november 2008 @ 13:28:07 #112
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_62967638

    Maar Bush was toch ook al best een coole president.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      woensdag 5 november 2008 @ 14:51:03 #113
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_62970243
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 06:54 schreef Lyrebird het volgende:
    Yep. Per eind januari zit ik Japan (nieuwe baan). We zullen zien voor hoe lang; op termijn hoop ik weer terug naar de VS te komen.
    Zoiets had ik al begrepen. Succes.

    Heel andere cultuur weer dan de VS of NL. Ben je een beetje nederig?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 5 november 2008 @ 15:09:51 #114
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_62970817
    Michele Bachmann is herkozen
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 5 november 2008 @ 15:13:32 #115
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_62970915
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 15:09 schreef Plastic_Power het volgende:
    Michele Bachmann is herkozen
    Ik stond er ook van te kijken. Dat zo'n kwaadaardig en haatzaaiend persoon herkozen wordt.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 5 november 2008 @ 15:16:05 #116
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_62970987
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 15:13 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik stond er ook van te kijken. Dat zo'n kwaadaardig en haatzaaiend persoon herkozen wordt.
    Ze zal gelukkig weinig the vertellen hebben de komende jaren, met een Democratisch Huis en een Democratische Senaat en President.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_62974742
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 13:25 schreef AnalQueen het volgende:
    Hee mensen, misschien is dit een domme vraag, maar stel dat je later graag naar Amerika zou willen verhuizen en je wilt er rekening mee houden met je opleidingskeuze in Nederland, dus dat je een opleiding kiest waar je ook in Amerika wel werk mee zou kunnen vinden. Zit je dan met elke economische HBO opleiding dan wel goed? Bijvoorbeeld accountancy of iets dergelijks.

    Voor de mensen die er al wonen, hebben jullie iets gehad aan je Nederlandse opleiding bij het zoeken naar werk daar?
    Nederlandse opleidingen staan relatief hoog aangeschreven. In het Amerikaanse systeem is een opleiding van bijvoorbeeld Harvard veel meer waard dan eenzelfde opleiding van de Universiteit van Massachusetts. Maar omdat de Amerikanen net zo veel van jouw HBO instelling afweten als jij van hun universiteiten, is het lastig inschatten of jouw HBO instelling een Harvard is of een UMass. Vaak is dat in jouw voordeel. Het is in je nadeel als je een MSc/PhD graad van een Nederlandse instelling hebt en je wilt lesgeven. Universiteiten kiezen bij voorkeur mensen die hun opleiding aan een bekende Amerikaanse instelling hebben genoten.

    Accountancy lijkt me niet de beste opleiding. De meest populaire studie's in de VS zijn: medicijnen, rechten en business, waarbij je business in finance/business/marketing/accountancy kunt opdelen. Wil je kans maken op de arbeidsmarkt, kies dan niet die studie's.

    Een ander probleem dat je tegen kunt komen, is dat je voor veel banen een Amerikaans "diploma" moet hebben om die baan uit te voeren, net zoals dat Chinese doctor's in Nederland vaak een aantal lessen over moeten doen, voordat ze gekwalificeerd zijn om Nederland te opereren. In de VS is dat ver doorgevoerd. Voor veel opleidingen bestaat een systeem van boards, waarbij vanuit je staat wordt getest of je wel kundig genoeg bent. Met je Nederlandse diploma mis je die boards, dus kun je je baan niet uitvoeren. Voorbeelden: werktuigbouwkundig ingenieur, advokaat en (oog)dokter.

    Amerikanen hebben een hekel aan technische studie's. Om het gebrek aan ingenieurs op te lossen, zijn er duizenden Chinezen geimporteerd, maar die voldoen vaak niet aan de verwachtingen, vanwege de taal en cultuurbarriere. Ik verwacht dan ook dat er in de nabije toekomst meer vraag komt naar Europese ingenieurs.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_62976191
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 17:01 schreef Lyrebird het volgende:
    Accountancy lijkt me niet de beste opleiding. De meest populaire studie's in de VS zijn: medicijnen, rechten en business, waarbij je business in finance/business/marketing/accountancy kunt opdelen. Wil je kans maken op de arbeidsmarkt, kies dan niet die studie's.
    Wat hij wel kan doen is om na zijn HBO bachelor een masters te volgen aan een Amerikaanse universiteit. Dat maakt de kans op een baan hier net iets groter.
    pi_62979635
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 17:53 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Wat hij wel kan doen is om na zijn HBO bachelor een masters te volgen aan een Amerikaanse universiteit. Dat maakt de kans op een baan hier net iets groter.
    is het dan een beetje te doen (behalve dat het een vermogen kost) om met een HBO/WO bachelor op een fatsoenlijke Amerikaanse universiteit binnen te komen?

    Een andere optie is natuurlijk voor een internationaal bedrijf gaan werken dat zowel in Nederland en Amerika actief is en op die manier richting Amerika gaan.
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 17:01 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Een ander probleem dat je tegen kunt komen, is dat je voor veel banen een Amerikaans "diploma" moet hebben om die baan uit te voeren, net zoals dat Chinese doctor's in Nederland vaak een aantal lessen over moeten doen, voordat ze gekwalificeerd zijn om Nederland te opereren. In de VS is dat ver doorgevoerd. Voor veel opleidingen bestaat een systeem van boards, waarbij vanuit je staat wordt getest of je wel kundig genoeg bent. Met je Nederlandse diploma mis je die boards, dus kun je je baan niet uitvoeren. Voorbeelden: werktuigbouwkundig ingenieur, advokaat en (oog)dokter.
    maar er zijn toch ook nog wel genoeg studies waarbij die boards niet aanwezig zijn?
    hmmmm....WAT???
      woensdag 5 november 2008 @ 20:08:00 #120
    215333 AnalQueen
    I will fuck you in da ass
    pi_62979710
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 17:01 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Nederlandse opleidingen staan relatief hoog aangeschreven. In het Amerikaanse systeem is een opleiding van bijvoorbeeld Harvard veel meer waard dan eenzelfde opleiding van de Universiteit van Massachusetts. Maar omdat de Amerikanen net zo veel van jouw HBO instelling afweten als jij van hun universiteiten, is het lastig inschatten of jouw HBO instelling een Harvard is of een UMass. Vaak is dat in jouw voordeel. Het is in je nadeel als je een MSc/PhD graad van een Nederlandse instelling hebt en je wilt lesgeven. Universiteiten kiezen bij voorkeur mensen die hun opleiding aan een bekende Amerikaanse instelling hebben genoten.

    Accountancy lijkt me niet de beste opleiding. De meest populaire studie's in de VS zijn: medicijnen, rechten en business, waarbij je business in finance/business/marketing/accountancy kunt opdelen. Wil je kans maken op de arbeidsmarkt, kies dan niet die studie's.

    Een ander probleem dat je tegen kunt komen, is dat je voor veel banen een Amerikaans "diploma" moet hebben om die baan uit te voeren, net zoals dat Chinese doctor's in Nederland vaak een aantal lessen over moeten doen, voordat ze gekwalificeerd zijn om Nederland te opereren. In de VS is dat ver doorgevoerd. Voor veel opleidingen bestaat een systeem van boards, waarbij vanuit je staat wordt getest of je wel kundig genoeg bent. Met je Nederlandse diploma mis je die boards, dus kun je je baan niet uitvoeren. Voorbeelden: werktuigbouwkundig ingenieur, advokaat en (oog)dokter.

    Amerikanen hebben een hekel aan technische studie's. Om het gebrek aan ingenieurs op te lossen, zijn er duizenden Chinezen geimporteerd, maar die voldoen vaak niet aan de verwachtingen, vanwege de taal en cultuurbarriere. Ik verwacht dan ook dat er in de nabije toekomst meer vraag komt naar Europese ingenieurs.
    Bedankt voor je reactie! Ik moet het helaas toch hebben van die 'business' opleidingen, daar liggen grotendeels mijn interesses. Eigenlijk wilde ik fiscale economie gaan doen, maar dat gaat grotendeels over onze belastingwet, dus daar hoef je in Amerika niet mee aan te komen lijkt me.

    Wellicht dat ik mijn kansen op de Amerikaanse arbeidsmarkt kan vergroten door er inderdaad ook een jaar te gaan studeren en/of op stage te gaan, voor zover ik dit weet heeft mijn hogeschool contact met verscheidene universiteiten daar en zal dat geen probleem moeten zijn. Maar het zal dus zeer lastig worden om daar aan de bak te komen met een economische HBO opleiding?
    pi_62984338
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 17:53 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Wat hij wel kan doen is om na zijn HBO bachelor een masters te volgen aan een Amerikaanse universiteit. Dat maakt de kans op een baan hier net iets groter.
    In Nederland mag dat volgens mij niet (want dan zou HBO bachelor hetzelfde zijn als universiteit bachelor); kan dat in de VS wel dan?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_62986000
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 22:14 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    In Nederland mag dat volgens mij niet (want dan zou HBO bachelor hetzelfde zijn als universiteit bachelor); kan dat in de VS wel dan?
    mag in Nederlang wel maar HBO bachelor studenten moeten dan eerst een schakeljaar/doorstroom traject volgen.
    hmmmm....WAT???
    pi_62988250
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 20:08 schreef AnalQueen het volgende:

    [..]

    Bedankt voor je reactie! Ik moet het helaas toch hebben van die 'business' opleidingen, daar liggen grotendeels mijn interesses. Eigenlijk wilde ik fiscale economie gaan doen, maar dat gaat grotendeels over onze belastingwet, dus daar hoef je in Amerika niet mee aan te komen lijkt me.

    Wellicht dat ik mijn kansen op de Amerikaanse arbeidsmarkt kan vergroten door er inderdaad ook een jaar te gaan studeren en/of op stage te gaan, voor zover ik dit weet heeft mijn hogeschool contact met verscheidene universiteiten daar en zal dat geen probleem moeten zijn. Maar het zal dus zeer lastig worden om daar aan de bak te komen met een economische HBO opleiding?
    Ik weet niet welke studie ervoor nodig is, maar zoiets als internationaal fiscalist, gespecialiseerd in Amerikaanse en Nederlandse belastingwetgeving brengt meteen die extra specialisatie met zich mee die de gemiddelde Amerikaan natuurlijk niet zal bezitten. Het voordeel is tegelijk een nadeel: dat NL zo'n klein rotlandje is, en dus de "niche" wel vrij interessant, maar ook weer niet super groot is. Vooral omdat je het van de Nederlandse bedrijven zult moeten hebben.

    Hoe dan ook, het zal in alle gevallen zeker een enorm pluspunt zijn als je ook een deel van je studie in Amerika kunt doen, ja.
     FR
    pi_62988397
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 00:34 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ik weet niet welke studie ervoor nodig is, maar zoiets als internationaal fiscalist, gespecialiseerd in Amerikaanse en Nederlandse belastingwetgeving brengt meteen die extra specialisatie met zich mee die de gemiddelde Amerikaan natuurlijk niet zal bezitten. Het voordeel is tegelijk een nadeel: dat NL zo'n klein rotlandje is, en dus de "niche" wel vrij interessant, maar ook weer niet super groot is. Vooral omdat je het van de Nederlandse bedrijven zult moeten hebben.
    Nederland is dan wel een klein rotlandje, qua handel (en dus regelgeving!) met Amerika zijn we een van de grootste
    pi_62990789
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 21:12 schreef ID-Tweak het volgende:
    Zo! Nog even en ik mag legaal in dit topic posten

    Morgen heb ik mijn afspraak op het consulaat in A'dam!

    Alle documenten die moeten gaan dienen als bewijsmateriaal, icm. de verschillende DS forms moeten er voor gaan zorgen dat ik mijn J1 visum ga krijgen!

    1 December vertrek ik voor 6 maanden naar Camarillo, CA. en land ik op LAX. Voor de geinteresseerden in dit proces heb ik een weblog opgezet, niet commercieel ofzo.... http://www.ahuntjens.nl
    Ik zag dat je op hogeschool zuyd zit. Heb ik ook op gezeten en ben vorig jaar ook voor mijn afstudeerstage naar de VS gevlogen. Ik zat in Fullerton (zuid-california). Heb echt een supertijd gehad!!! Zou zo graag weer terug willen!!! Lekker op het strand bij laguna beach (hehe bekend van mtv)

    Alleen de communicatie op deze afstand met school liep niet zo als het moest en heb er toch wel wat problemen gehad met mijn stage begeleider wat resulterden dat ik mijn diploma wat later kreeg.

    Mijn weblog staat nog online check www.joepgoesusa.com voor meer info.

    Suc6!
    pi_63008185
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 09:06 schreef Jase het volgende:

    [..]

    Ik zag dat je op hogeschool zuyd zit. Heb ik ook op gezeten en ben vorig jaar ook voor mijn afstudeerstage naar de VS gevlogen. Ik zat in Fullerton (zuid-california). Heb echt een supertijd gehad!!! Zou zo graag weer terug willen!!! Lekker op het strand bij laguna beach (hehe bekend van mtv)

    Alleen de communicatie op deze afstand met school liep niet zo als het moest en heb er toch wel wat problemen gehad met mijn stage begeleider wat resulterden dat ik mijn diploma wat later kreeg.

    Mijn weblog staat nog online check www.joepgoesusa.com voor meer info.

    Suc6!

    Hi Joep!

    Op een een of andere rare manier had ik je weblog al gezien ergens ! Ziet er inderdaad erg goed uit, en ik heb er ook al helemaal zin in ! Ik ga je weblog nog eens lezen haha Heb je msn oid? Ik heb ngo wat rijbewijs vraagjes
    pi_63008381
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 20:05 schreef Vitamine_C het volgende:
    is het dan een beetje te doen (behalve dat het een vermogen kost) om met een HBO/WO bachelor op een fatsoenlijke Amerikaanse universiteit binnen te komen?
    Sterker nog, bij veel studie's krijg je er geld bij als je er een masters of een PhD doet. Als TA (teaching assistant) of RA (research assistant) doe je iets terug voor de universiteit en je krijgt er gratis en voor niets een MS of PhD graad voor terug. Onze school heeft een MS/PhD programma en vreemd genoeg krijgen we alleen Chinezen, Indiers en een verdwaalde Amerikaan zo gek om deze studie te volgen. Ik heb wel eens geprobeerd om HBOers van mijn oude opleiding te interesseren, maar er was totaal geen interesse. Vreemd, want na 4 tot 5 jaar studie kun je wel je inkomen verdubbelen.
    quote:
    maar er zijn toch ook nog wel genoeg studies waarbij die boards niet aanwezig zijn?
    Klopt. Waarschijnlijk het grootste deel van de studie's. Maar let er wel even op voordat je de stap maakt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63008463
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 20:08 schreef AnalQueen het volgende:
    Maar het zal dus zeer lastig worden om daar aan de bak te komen met een economische HBO opleiding?
    Met de kredietcrisis is het nu zoiezo allemaal wat lastig, vooral als je in de financiele hoek zit. Maar over het algemeen geef ik je minder kans dan een ingenieur, een verpleegster (groot tekort!) of een radioloog.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63008930
    als ik terugkeer met mijn vriend ga ik voor verpleegkunde studeren spijtig van die board maarja moet je er maar bijnemen zeker. vind het wel belachelijk studeer je 4 jaar voor een BA opleiding moet je nog eens kunnen bewijzen dat je het kunt.
    pi_63010984
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 19:18 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Sterker nog, bij veel studie's krijg je er geld bij als je er een masters of een PhD doet. Als TA (teaching assistant) of RA (research assistant) doe je iets terug voor de universiteit en je krijgt er gratis en voor niets een MS of PhD graad voor terug. Onze school heeft een MS/PhD programma en vreemd genoeg krijgen we alleen Chinezen, Indiers en een verdwaalde Amerikaan zo gek om deze studie te volgen. Ik heb wel eens geprobeerd om HBOers van mijn oude opleiding te interesseren, maar er was totaal geen interesse. Vreemd, want na 4 tot 5 jaar studie kun je wel je inkomen verdubbelen.
    [..]

    Klopt. Waarschijnlijk het grootste deel van de studie's. Maar let er wel even op voordat je de stap maakt.
    Een MS/PhD programma trekt mij eerlijk gezegt ook niet zo. Mijn master wil ik nog halen maar 4 jaar extra voor de PhD gaat hem ws niet worden.
    Ga ook gewoon hier mijn studie afmaken en dan kijk ik daarna wel wat de mogelijkheden zijn om evt richting SF terug te gaan (studeer trouwens algemene economie, man wat was dat een kleine afdeling op SFSU in vergelijking met de business department )
    hmmmm....WAT???
      donderdag 6 november 2008 @ 20:53:16 #131
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63011421
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 20:08 schreef AnalQueen het volgende:
    Wellicht dat ik mijn kansen op de Amerikaanse arbeidsmarkt kan vergroten door er inderdaad ook een jaar te gaan studeren en/of op stage te gaan, voor zover ik dit weet heeft mijn hogeschool contact met verscheidene universiteiten daar en zal dat geen probleem moeten zijn. Maar het zal dus zeer lastig worden om daar aan de bak te komen met een economische HBO opleiding?
    Ik denk dat het sowieso lastiger wordt op dit moment. Tot nu toe zijn er bijna een miljoen banen verloren in 2008, en bedrijven zullen alleen (en mogen officieel alleen) kijken naar buitenlanders als deze wat te bieden hebben wat opgeleide Amerikanen niet kunnen bieden, en ik ben bang dat banen in de economische sector, waar de meeste ontslagen zijn gevallen momenteel erg, erg moeilijk gaan worden.

    Of je moet een bepaald specialisme hebben waar nog vraag naar is. Veel visa's worden ook verstrekt aan hen die een bepaald specialisme hebben, bijvoorbeeld diepe kennis van Nederlandse/Europese banken, en dan bijv. bij ING of een Amerikaanse subdivisie van ING terecht komen of iets in de trend. Heb je geen specialisme, en kan alles wat JIJ kan ook door een goed opgeleide Amerikaan gedaan worden, dan is het verdomd lastig inderdaad.

    Je kunt natuurlijk nog altijd een lekkere Amerikaan aan de haak slaan, dan wordt het een stuk simpeler.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 6 november 2008 @ 21:04:56 #132
    192166 Paupermans
    They made me do it
    pi_63011791
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 20:53 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik denk dat het sowieso lastiger wordt op dit moment. Tot nu toe zijn er bijna een miljoen banen verloren in 2008, en bedrijven zullen alleen (en mogen officieel alleen) kijken naar buitenlanders als deze wat te bieden hebben wat opgeleide Amerikanen niet kunnen bieden, en ik ben bang dat banen in de economische sector, waar de meeste ontslagen zijn gevallen momenteel erg, erg moeilijk gaan worden.

    Of je moet een bepaald specialisme hebben waar nog vraag naar is. Veel visa's worden ook verstrekt aan hen die een bepaald specialisme hebben, bijvoorbeeld diepe kennis van Nederlandse/Europese banken, en dan bijv. bij ING of een Amerikaanse subdivisie van ING terecht komen of iets in de trend. Heb je geen specialisme, en kan alles wat JIJ kan ook door een goed opgeleide Amerikaan gedaan worden, dan is het verdomd lastig inderdaad.

    Je kunt natuurlijk nog altijd een lekkere Amerikaan aan de haak slaan, dan wordt het een stuk simpeler.
    Kan ieder Amerikaans bedrijf eigenlijk mensen uit het buitenland aannemen? Zit er een limiet aan het aantal? Hoe zit dat precies?
      donderdag 6 november 2008 @ 21:42:43 #133
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63013318
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 21:04 schreef Paupermans het volgende:
    Kan ieder Amerikaans bedrijf eigenlijk mensen uit het buitenland aannemen? Zit er een limiet aan het aantal? Hoe zit dat precies?
    Er zijn nogal wat verschillen tussen de verschillende visa, en wat voor mogelijkheden een bedrijf heeft mbt tot het inhuren. Ben je bijvoorbeeld getrouwd met een Amerikaan(se), dan heb je in principe dezelfde rechten als een Amerikaan met betrekking tot werk, met uitzondering van wellicht banen waarvoor het staatsburgerschap vereist is, zoals in de beveiliging, politie, etc.

    Als je als Nederlander ingehuurd wil worden door een bedrijf, dan gaat dit vaak via het H1-B visum. Hier zit een jaarlijkse limiet aan van 55.000, en daarbovenop is een speciale uitbreiding van 20.000 voor de IT/technische sector. Als je als Amerikaans bedrijf iemand wil inhuren via een H1-B visum, moet je kunnen aantonen dat je geen geschikt persoon hebt kunnen vinden in de lokale arbeidsmarkt, bijvoorbeeld door een tekort aan mensen geschikt voor die bepaalde functie, of de lokale arbeidsmarkt voorziet niet in de precieze kennis die jij kan bieden, bijvoorbeeld kennis van Europese markt, of software die in Europa is ontwikkeld en slechts beperkt populair is in de VS. Het verkrijgen van een H1-B visum is erg lastig. Naast de kosten die jij zal hebben voor een H1-B, (zo rond de $600 tegenwoordig voor al het papierwerk volgens mij?) zitten er voor een bedrijf ook wat kosten aan een H1-B, welke zo rond de $1200 liggen tegenwoordig. Ik weet dat het mensen wel gelukt is door voor te stellen dat jij de kosten daarvoor zal dragen als het financieel een probleem is om meteen $1200 te investeren in een werknemer waar ze nog niet zoveel van afweten. Die $1200 is peanuts, en iets wat ze makkelijk afschrijven vergeleken met de bedragen die recruitment firms vragen om een geschikt iemand te vinden natuurlijk, dus in de meeste gevallen maakt dat niet zoveel uit.

    Daarnaast heb je nog vele andere typen visum, zoals visums die speciaal bedoeld zijn voor onderzoekers die een aantal jaar voor een Amerikaanse universiteit gaan werken, visums voor mensen die een eigen bedrijf gaan openen, en kapitaal investeren in de VS, visums voor mensen die al voor een Amerikaans bedrijf werken in Nederland en een interne transfer krijgen....

    Verreweg de eenvoudigste manier om in de VS terecht te komen is middels een huwelijk met een Amerikaan(se). Als dat toevallig al in de planning zit, dan is dat zowel de goedkoopste als de makkelijkste methode, met een slagingskans van zo goed als 100%, tenzij je een crimineel verleden hebt of je partner niet aan de poverty-guidelines voldoet voor twee personen. (Als student lastig, maar als je partner werkt en 125% van minimumloon verdient, geen probleem). Alle andere visa kan momenteel een stuk lastiger zijn dan 2 jaar geleden.... en ik ken sowieso 1 Nederlander hier in Orange County die in 2006 hier kwam, en een maand of twee terug de zak kreeg. Als je de zak krijgt met een H1-B, dan moet je binnen 90 dagen vertrekken, tenzij je een nieuwe H1-B kunt regelen.... en het lijkt er dus sterk op dat hij voor kerstmis weer in Nederland zit.

    Kortom: moeilijk, moeilijk.... maar NIET onmogelijk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 6 november 2008 @ 22:20:33 #134
    192166 Paupermans
    They made me do it
    pi_63015059
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 21:42 schreef maartena het volgende:
    Kortom: moeilijk, moeilijk.... maar NIET onmogelijk.
    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het valt dus nog niet mee
    Gelukkig is game development wel een kleine markt waar enorm veel vraag naar is, dus wie weet... eerst maar eens zien af te studeren en wat werkervaring opdoen.
      vrijdag 7 november 2008 @ 01:13:09 #135
    69307 Pat-man
    .: || StarsDesign || :.
    pi_63020063
    zeer late tvp...
    If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
    designer of : www.dissident-wear.com
      vrijdag 7 november 2008 @ 01:42:02 #136
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_63020435
    tvp
    pi_63024276
    Zo gister bij het Consulaat lang geweest en heb mijn Visum gekregen.

    Ik vertrek in januari naar VS om daar in ieder geval drie jaar te werken


    ps. Domme fout gemaakt om rond 16:00 amsterdam uit te willen komen richting utrecht met de auto
    pi_63024449
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 10:26 schreef Crazy18 het volgende:
    Zo gister bij het Consulaat lang geweest en heb mijn Visum gekregen.

    Ik vertrek in januari naar VS om daar in ieder geval drie jaar te werken


    ps. Domme fout gemaakt om rond 16:00 amsterdam uit te willen komen richting utrecht met de auto
    Je krijgt het visum nog neem ik aan

    Ik ben maandag geweest en heb hem zojuist opgehaald op het postkantoor(ik was gisteren niet thuis) !

    Jij gaat wel ietsje langer dan mij zie ik
    pi_63033399
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 10:34 schreef ID-Tweak het volgende:
    Jij gaat wel ietsje langer dan mij zie ik
    Dan ik
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 10:26 schreef Crazy18 het volgende:
    Zo gister bij het Consulaat lang geweest en heb mijn Visum gekregen.

    Ik vertrek in januari naar VS om daar in ieder geval drie jaar te werken


    ps. Domme fout gemaakt om rond 16:00 amsterdam uit te willen komen richting utrecht met de auto
    Welke staat en wat voor werk?
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 7 november 2008 @ 16:49:38 #140
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63034136
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 20:53 schreef maartena het volgende:
    Ik denk dat het sowieso lastiger wordt op dit moment. Tot nu toe zijn er bijna een miljoen meer dan 1,2 miljoen banen verloren in 2008


    Het wordt steeds beroerder...... gelukkig blijft mijn bedrijf zaken doen, ik heb nog bergen werk te verzetten
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63036967
    Bedankt voor de uitleg maartenA btw
    Gelukkig ben ik slechts een student die naar Amerika gaat, en ben niet echt van plan om er ook echt de rest van mn leven te vertoeven. En gelukkig regelt mn uni in Londen het grootste gedeelte
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_63041214
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 16:23 schreef Shivo het volgende:

    Welke staat en wat voor werk?
    Ik ga naar Hillsboro, Oregon. En ga daar werken als software engineer.

    Om te beginnen ga ik daar drie jaar werken, als het me dan nog bevalt kan het altijd verlengt worden .
    pi_63047490
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 21:41 schreef Crazy18 het volgende:

    [..]

    Ik ga naar Hillsboro, Oregon. En ga daar werken als software engineer.

    Om te beginnen ga ik daar drie jaar werken, als het me dan nog bevalt kan het altijd verlengt worden .
    Na 3 jaar ben je er al lang vastgeroest.

    Maar veel succes daar, 3 jaar als testperiode klinkt mij vrij lang.

    De westkust is niet verkeerd natuurlijk.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_63056361
    Bij welke bank zitten jullie? Ik doe nu alles bij Bank of America maar begin me steeds meer te ergeren dat ze voor iedere scheet ondoorzichtige kosten rekenen. En als je dan naar de bank gaat dan is het behoorlijk gedoe om (onterecht gerekende kosten) terug te krijgen. Wat is wel een prettige bank?

    Andere vraag: hoe maken jullie geld over van Nederland naar de VS, want BoA rekent standaard 5-6 cent onder de koers wat ook behoorlijk veel geld scheelt ($200 op EUR5.000).
    Jesus saves but death prevails.
      Moderator zaterdag 8 november 2008 @ 18:21:26 #145
    45833 crew  Fogel
    pi_63057528
    Ik heb 10 jaar geleden een free checking account gehad bij Washington Mutual. Nooit problemen gehad, maar misschien had het er mee te maken dat het een zeer kleine vestiging was waar ze nog wel de klanten persoonlijk kunnen en willen bedienen?
    Maar, was WaMu niet een van de banken die laatst over de kop is gegaan?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zaterdag 8 november 2008 @ 18:34:13 #146
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63057774
    TD Banknorth. Maar ik heb daar geen eigen rekening.

    Geen problemen verder, dat niet.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_63058708
    Volgens mij is het gebruikelijk voor alle banken overal om wat winst te pakken ten opzichte van de wisselkoers.

    Ik zit zelf bij Wells Fargo, toen ik geld uit Nederland maakte leefde ik nog met het idee van een wisselkoers van 1.60 ipv de 1.35 die het toen al was, maar toen ik die schok te boven kwam bleek dat ze maar een paar procent pakte. Je betaalt wel voor het gebruik van pinautomaten van andere banken en dat soort ongein, maar die weet ik te vermijden dus echt veel onverwachte kosten heb ik niet.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      zondag 9 november 2008 @ 02:39:03 #148
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63067887
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 17:22 schreef Shivo het volgende:
    Bij welke bank zitten jullie? Ik doe nu alles bij Bank of America maar begin me steeds meer te ergeren dat ze voor iedere scheet ondoorzichtige kosten rekenen. En als je dan naar de bank gaat dan is het behoorlijk gedoe om (onterecht gerekende kosten) terug te krijgen. Wat is wel een prettige bank?
    Ik zit bij Union Bank of California, de naam zegt het al: een lokale bank Op zich geen verkeerde bank, alleen zijn er veel minder ATM's van te vinden, en iedere keer als ik ergens wil pinnen betaal ik weer $2 ofzo. . Dus ik denk er zelf over om over te stappen op Wells Fargo, die zitten hier echt overal.
    quote:
    Andere vraag: hoe maken jullie geld over van Nederland naar de VS, want BoA rekent standaard 5-6 cent onder de koers wat ook behoorlijk veel geld scheelt ($200 op EUR5.000).
    Niet. Ik heb nog een euro account, en mijn vrouw heeft momenteel twee Europese klanten, dus daar komt nog wel geld op binnen. Als ik naar Nederland ga, dan plunderen we dat account wel. Momenteel issie wat leeg, maar komt dus weer geld op binnen.

    Ik kan verder met mijn NL bankpas hier pinnen, en met mijn Amerikaanse bankpas daar.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63067987
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 02:39 schreef maartena het volgende:

    Ik kan verder met mijn NL bankpas hier pinnen, en met mijn Amerikaanse bankpas daar.
    Maar dan betaal je boven op je wisselkoers verlies ook nog een paar dollar aan de Amerikaanse bank en een paar euro aan de Nederlandse bank..
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      zondag 9 november 2008 @ 04:19:34 #150
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63068443
    Pinautomaten gebruik ik echt bijna nooit... Cashback bij het boodschappen doen, veel handiger
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_63068496
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 04:19 schreef wonderer het volgende:
    Pinautomaten gebruik ik echt bijna nooit... Cashback bij het boodschappen doen, veel handiger
    Dat vragen ze standaard ja.
    In Nederland moet je daar bijna voor op je knietjes gaan.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      zondag 9 november 2008 @ 04:40:35 #152
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63068537
    Vragen? Gewoon via de pinautomaat bij de kassa Superhandig en je moet ook even nadenken "heb ik geld nodig" dus da's wel een handige stap. Anders blijf je bezig.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_63068578
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 04:40 schreef wonderer het volgende:
    Vragen? Gewoon via de pinautomaat bij de kassa Superhandig en je moet ook even nadenken "heb ik geld nodig" dus da's wel een handige stap. Anders blijf je bezig.
    Het verschilt per winkel, nu je het zegt bij sommige gaat het gewoon automatisch.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      zondag 9 november 2008 @ 11:53:03 #154
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63070670
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 04:19 schreef wonderer het volgende:
    Pinautomaten gebruik ik echt bijna nooit... Cashback bij het boodschappen doen, veel handiger
    Jah, dat doe ik eigenlijk ook meestal.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 9 november 2008 @ 11:54:29 #155
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63070695
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 02:49 schreef Wackyduck het volgende:
    Maar dan betaal je boven op je wisselkoers verlies ook nog een paar dollar aan de Amerikaanse bank en een paar euro aan de Nederlandse bank..
    Rabobank is geheel gratis. Mijn Amerikaanse bank rekend wel wat idd.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63078353
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 11:54 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Rabobank is geheel gratis. Mijn Amerikaanse bank rekend wel wat idd.....
    Oke, bij de postbank kost het wel een paar euro.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      zondag 9 november 2008 @ 18:30:17 #157
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63080450
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 17:02 schreef Wackyduck het volgende:
    Oke, bij de postbank kost het wel een paar euro.
    Tja.... Postbank he...
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63081080
    voor de mensen aan de east coast meer bepaald philadelphia


    hoe is het weer daar tijdens kerst - eind december? ? slecht weer of sneeuw dat de luchthaven daar altijd gesloten is rond die periode? kwestie van een beetje voorbereid te zijn.
    pi_63081531
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 18:30 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tja.... Postbank he...
    Ja brullende leeuwen stelen je geld..
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_63099825
    Hoi

    Ik zit momenteel in Londen, tot 20 december. Daarna moet ik dit huis uit, dus ik moet nu gaan kiezen of ik hier blijf en een andere woonplek zoek, of gewoon iets nieuws zoek ik een ander land. Ik heb ontzettend veel opties, maar ik moet toch redelijk snel al een keuze gaan maken. Ik hier iemand die een collega in Chicago heeft, de stad geweldig vind en al meerdere keren heeft aangeboden me te helpen zoeken naar een woonruimte daar. Zelf denk ik al een tijdje aan Portland, Oregon. Ik heb van allebei die steden veel gehoord en als ik naar Amerika zou gaan trekt dat me het meest, denk ik.

    Is er iemand hier die in een van die twee steden woont of me gewoon kan vertellen of het makkelijk is in Amerika aan een kamer/flat te komen?

    Thanks
    pi_63104526
    Mijn ervaring in SF was dat het via Craigslist vrij makkelijk was om aan een kamer te komen.
    Neem daar dus even een kijkje voor portland and chicago:
    www.craigslist.com
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 18:30 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tja.... Postbank he...
    ABN rekent ook ongeveer 2 euro voor elke geldopname bij pinautomaten.

    Zat zelf bij de BoA toen ik in amerika was. Vond dat wel een prima bank, maar had alleen een checkings account en het ging bij mij ook niet bepaald om grote bedragen. Betaalde voor transacties van nederlandse rekening naar amerikaanse rekening een standaard bedrag aan zowel BoA en de ABN + ze hanteren een lagere wisselkoers.
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 04:40 schreef wonderer het volgende:
    Vragen? Gewoon via de pinautomaat bij de kassa Superhandig en je moet ook even nadenken "heb ik geld nodig" dus da's wel een handige stap. Anders blijf je bezig.
    dat vond ik inderdaad ook echt super chill, dat cashback. Ik vroeg het wel altijd (ook al kon het via de pinautomaat gewoon) omdat ze bij mijn super niet altijd genoeg wisselgeld hadden

    [ Bericht 45% gewijzigd door Vitamine_C op 10-11-2008 16:03:33 ]
    hmmmm....WAT???
    pi_63110569
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 17:22 schreef Shivo het volgende:
    Bij welke bank zitten jullie? Ik doe nu alles bij Bank of America maar begin me steeds meer te ergeren dat ze voor iedere scheet ondoorzichtige kosten rekenen. En als je dan naar de bank gaat dan is het behoorlijk gedoe om (onterecht gerekende kosten) terug te krijgen. Wat is wel een prettige bank?
    Wat voor kosten dan? Ik heb ook een BoA checking account, maar ik heb alleen extra kosten als ik of geld opneem bij een ATM in het buitenland of bij een ATM van een andere bank. Maar dat is redelijk standaard. Ik heb ook een credit card bij BoA en dan heb ik ook alleen een toeslag als ik in het buitenland betaal.

    Bijna alle banken brengen extra kosten in rekening als je geld opneemt bij een bank die niet in hun netwerk zit en daarnaast kan de bank waar je pint dan ook nog kosten in rekening brengen. Bij een aantal banken kun je een rekening krijgen waarmee je de eerste kosten kunt voorkomen, maar dat zijn vaak niet de 'free checking accounts'. Ik heb een tijdje een account gehad bij Suntrust en daar had ik iets van 2 free foreign atm withdrawals per maand.
    quote:
    Andere vraag: hoe maken jullie geld over van Nederland naar de VS, want BoA rekent standaard 5-6 cent onder de koers wat ook behoorlijk veel geld scheelt ($200 op EUR5.000).
    Ik heb een aantal keer via paypal gedaan (1 account gekoppeld aan mijn amerikaans rekening en 1 account gekoppeld aan een oud postbank account). Maar volgens mij was de wisselkoers daar ook niet erg goed mee.
    pi_63110696
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 04:40 schreef wonderer het volgende:
    Vragen? Gewoon via de pinautomaat bij de kassa Superhandig en je moet ook even nadenken "heb ik geld nodig" dus da's wel een handige stap. Anders blijf je bezig.
    Dat doe ik bijna nooit. Ik heb ook bijna nooit meer dan $50 op zak. Alleen als ik weet dat een restaurant alleen cash accepteert dan neem ik meer mee.
      maandag 10 november 2008 @ 20:24:49 #164
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63111604
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 19:56 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Dat doe ik bijna nooit. Ik heb ook bijna nooit meer dan $50 op zak. Alleen als ik weet dat een restaurant alleen cash accepteert dan neem ik meer mee.
    Ik cash ook meestal maar $20 back

    Ik zou ook eigenlijk niet weten waar het aan opgaat, want ik betaal in winkels altijd debit
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_63112952
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 20:41 schreef Crazy18 het volgende:

    [..]

    Nee FEI Company, intel ligt er inderdaad naast
    Ga je werken bij FEI? In amerika? Tof een vriend loopt nu stage bij FEI en ik ga er me afstudeerstage doen (wel Nederland te verstaan eindhoven dus)
    pi_63113291
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 19:53 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Wat voor kosten dan? Ik heb ook een BoA checking account, maar ik heb alleen extra kosten als ik of geld opneem bij een ATM in het buitenland of bij een ATM van een andere bank. Maar dat is redelijk standaard. Ik heb ook een credit card bij BoA en dan heb ik ook alleen een toeslag als ik in het buitenland betaal.

    Bijna alle banken brengen extra kosten in rekening als je geld opneemt bij een bank die niet in hun netwerk zit en daarnaast kan de bank waar je pint dan ook nog kosten in rekening brengen. Bij een aantal banken kun je een rekening krijgen waarmee je de eerste kosten kunt voorkomen, maar dat zijn vaak niet de 'free checking accounts'. Ik heb een tijdje een account gehad bij Suntrust en daar had ik iets van 2 free foreign atm withdrawals per maand.
    [..]

    Ik heb een aantal keer via paypal gedaan (1 account gekoppeld aan mijn amerikaans rekening en 1 account gekoppeld aan een oud postbank account). Maar volgens mij was de wisselkoers daar ook niet erg goed mee.
    Maintenance fee voor een savings account terwijl die er niet zou moeten zijn, bijvoorbeeld. En ze hebben een keep the change program waarbij je geld terug zou moeten krijgen, wat nooit gebeurd; ook de bonus die ik zou krijgen voor het openen van een account heb ik nooit gezien.

    Ik zat aan Paypal te denken voor de transfers van Rabo naar BoA; die twee banken rekenen namelijk EUR15/$15 voor de transfer en die voorkom ik dan in elk geval. Er zijn meer van dat soort services, zoals Xoom, iemand daar ervaring mee?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_63114284
    Dat keep the change werkte bij mij gewoon zo als het moet. Geld werd elke keer op mijn savings account bijgeschreven na een maand. Ook de bonus voor het openen van mijn account werd meteen bijgeschreven.

    dan heb ik dus of net geluk gehad met BoA, of jij net pech, of ze proberen nu overal geld vandaan te halen ivm de crisis ( heb de rekening al een tijdje niet meer, weet niet of het iets van de laatste tijd is)
    hmmmm....WAT???
    pi_63115162
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 17:22 schreef Shivo het volgende:
    Bij welke bank zitten jullie? Ik doe nu alles bij Bank of America maar begin me steeds meer te ergeren dat ze voor iedere scheet ondoorzichtige kosten rekenen. En als je dan naar de bank gaat dan is het behoorlijk gedoe om (onterecht gerekende kosten) terug te krijgen. Wat is wel een prettige bank?

    Andere vraag: hoe maken jullie geld over van Nederland naar de VS, want BoA rekent standaard 5-6 cent onder de koers wat ook behoorlijk veel geld scheelt ($200 op EUR5.000).
    Ik had precies dezelfde ervaring met Bank of America (wat indertijd nog Fleet was). Ben uiteindelijk overgestapt naar Cambridge Savings Bank en ik heb nooit problemen met die bank gehad. CSB zit in Harvard en Porter Square. Als je een van hun betere rekeningen hebt (je moet dan iets van $2000 op je rekening hebben staan), dan betaal je geen enkele kosten. Wat mij het meest bevalt, is dat je bij iedere (!) ATM kunt pinnen. Zelfs als de bank $3.50 rekent voor het opnemen van geld, geeft CSB je dat geld meteen terug. Dus altijd kosteloos pinnen!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63120203
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 22:03 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ik had precies dezelfde ervaring met Bank of America (wat indertijd nog Fleet was). Ben uiteindelijk overgestapt naar Cambridge Savings Bank en ik heb nooit problemen met die bank gehad. CSB zit in Harvard en Porter Square. Als je een van hun betere rekeningen hebt (je moet dan iets van $2000 op je rekening hebben staan), dan betaal je geen enkele kosten. Wat mij het meest bevalt, is dat je bij iedere (!) ATM kunt pinnen. Zelfs als de bank $3.50 rekent voor het opnemen van geld, geeft CSB je dat geld meteen terug. Dus altijd kosteloos pinnen!
    Klinkt als een prima tip. Ik ga CBS eens even beter onderzoeken.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_63126934
    Leuk,

    Ik heb op mijn 8 vakken op de uni hier in londen, op elk vak een B nodig om een jaar naar amerika te mogen.
    Voor de rest krijg ik spoedig een babbel over een ' IAP-66 or 1-20 ' ? :/ zal ook wel.
    En daarna nog een interview .. ik heb een schurfthekel aan dat gebeuren..
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      donderdag 13 november 2008 @ 15:04:17 #171
    166976 DuvelDuvel
    Altijd heet en altijd hype
    pi_63191626
    Even algemeen vraagje voor de kenners. Als ik een half jaar wil studeren of stage lopen in Amerika(new york,miami,la) kan ik dan met mijn studenten salaris(300,400$ per maand) een huisje huren ergens. Het zal geen appartement in Manhattan worden dat begrijp ik maar Queens ofzo? Iemand hier ervaring mee toevallig.
    #FreeHat
      donderdag 13 november 2008 @ 15:26:30 #172
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_63192299
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 15:04 schreef DuvelDuvel het volgende:
    Even algemeen vraagje voor de kenners. Als ik een half jaar wil studeren of stage lopen in Amerika(new york,miami,la) kan ik dan met mijn studenten salaris(300,400$ per maand) een huisje huren ergens. Het zal geen appartement in Manhattan worden dat begrijp ik maar Queens ofzo? Iemand hier ervaring mee toevallig.
    Voor dat geld mag je in die steden blij zijn met een kartonnen doos.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_63192422
    Voor NY krijg je voor dat geld echt helemaal niets. Van LA en Miami ben ik minder op de hoogte. Maar check de Amerikaanse Marktplaats, craiglist: NY, Miami en LA. Overigens is wonen in LA zinloos zonder auto.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Shivo op 13-11-2008 19:20:11 ]
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 13 november 2008 @ 16:22:14 #174
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63194161
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 15:04 schreef DuvelDuvel het volgende:
    Even algemeen vraagje voor de kenners. Als ik een half jaar wil studeren of stage lopen in Amerika(new york,miami,la) kan ik dan met mijn studenten salaris(300,400$ per maand) een huisje huren ergens. Het zal geen appartement in Manhattan worden dat begrijp ik maar Queens ofzo? Iemand hier ervaring mee toevallig.
    In Los Angeles krijg je voor $400 krijg je absoluut niets. Je kunt bij $400 beginnen te denken aan een "roommate" situatie, waar je in een achterstallige studentenflat ergens 1 kamer kunt krijgen, en je de keuken/woonkamer etc deelt.

    Op jezelf wonen in Los Angeles begint bij $600 tot $700. Voor een redelijke kamer (1 slaapkamer, 1 kleine woonkamer/keuken, 1badkamer) moet je al heel snel denken aan $700. Ik zou jezelf minimaal budgeteren op $500 per maand aan huur alleen. En dan heb je natuurlijk zeker in LA en Miami een auto nodig..... in New York kun je wat meer met metro, etc doen.

    De meeste studenten werken hier dan ook best veel naast de studie...... het meisje dat een kamer huurde bij de buurvrouw vorig jaar, werkte dagelijks van 04:00 tot 09:00, en ging daarna naar colleges. Een "morning shift" dus ergens, en ik hoorde haar wel eens wegrijden om 03:45 ofzo. Zo kon ze haar huur en haar opleiding betalen. In het weekend werkte ze ook, en zo tegen 21:00 ging het licht in haar kamer altijd uit.... Het luizenleventje van Nederlandse studenten met studiebeurs zul je hier niet vinden als je niet zelf al e.e.a. gespaard hebt of ouders hebt die e.e.a. bij de pot doen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63194243
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 15:30 schreef Shivo het volgende:
    ..
    Maar check de Amerikaanse Marktplaats, Miami
    Link verandert, zat een typo in je link
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 16:22 schreef maartena het volgende:

    [..]

    In Los Angeles krijg je voor $400 krijg je absoluut niets. Je kunt bij $400 beginnen te denken aan een "roommate" situatie, waar je in een achterstallige studentenflat ergens 1 kamer kunt krijgen, en je de keuken/woonkamer etc deelt.

    Op jezelf wonen in Los Angeles begint bij $600 tot $700. Voor een redelijke kamer (1 slaapkamer, 1 kleine woonkamer/keuken, 1badkamer) moet je al heel snel denken aan $700. Ik zou jezelf minimaal budgeteren op $500 per maand aan huur alleen. En dan heb je natuurlijk zeker in LA en Miami een auto nodig..... in New York kun je wat meer met metro, etc doen.
    Dat valt me erg mee die prijzen in LA. In SF ben je al gauw 750$ kwijt voor een roommate situatie (maar dan gelukkig niet in een achterstallige studentenflat)
    hmmmm....WAT???
    pi_63194315
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 15:04 schreef DuvelDuvel het volgende:
    Even algemeen vraagje voor de kenners. Als ik een half jaar wil studeren of stage lopen in Amerika(new york,miami,la) kan ik dan met mijn studenten salaris(300,400$ per maand) een huisje huren ergens. Het zal geen appartement in Manhattan worden dat begrijp ik maar Queens ofzo? Iemand hier ervaring mee toevallig.
    Voor $300 of $400 kun je heel redelijk in het mid-westen wonen... Aan de kust geef ik je weinig kans.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 13 november 2008 @ 16:31:52 #177
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_63194480
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 16:26 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Voor $300 of $400 kun je heel redelijk in het mid-westen wonen... Aan de kust geef ik je weinig kans.
    Hangt er een beetje vanaf waar in de Midwest. In Minneapolis betaal je voor een kleine studio in een niet al te shabby buurt al gauw zo'n $500-550. En met het imploderen van de huizenmarkt komt er alleen maar meer druk op de huurmarkt.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_63198595
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 16:31 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Hangt er een beetje vanaf waar in de Midwest. In Minneapolis betaal je voor een kleine studio in een niet al te shabby buurt al gauw zo'n $500-550. En met het imploderen van de huizenmarkt komt er alleen maar meer druk op de huurmarkt.
    Dat merkte ik ook toen ik een paar maanden geleden op zoek ging naar een nieuwe appartement. Ben uiteindelijk tegen een mooi apt aangelopen, maar heb veel crap gezien voor $1.500 per maand.
    Jesus saves but death prevails.
      Moderator donderdag 13 november 2008 @ 20:36:31 #179
    45833 crew  Fogel
    pi_63200544
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 19:21 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Dat merkte ik ook toen ik een paar maanden geleden op zoek ging naar een nieuwe appartement. Ben uiteindelijk tegen een mooi apt aangelopen, maar heb veel crap gezien voor $1.500 per maand.
    Maar jij zit toch in Boston?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 13 november 2008 @ 20:43:03 #180
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63200738
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 16:31 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Hangt er een beetje vanaf waar in de Midwest. In Minneapolis betaal je voor een kleine studio in een niet al te shabby buurt al gauw zo'n $500-550. En met het imploderen van de huizenmarkt komt er alleen maar meer druk op de huurmarkt.
    Hangt inderdaad nogal van de plek af. In Grand Rapids heb je voor dat bedrag net een schuurtje.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_63201001
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 20:36 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Maar jij zit toch in Boston?
    Yes, in Cambridge om precies te zijn (aan de andere kant van de Charles River waar Boston aan gelegen is). En de huren hier waren al fors, maar met de crisis op de koopwoningmarkt zijn ze zeker nog verder gestegen.

    Ik betaal nu $1.350 per maand. Ter vergelijking, een vriend van me woont Upper East in Manhattan en betaald $2.600 voor ongeveer hetzelfde twee kamer appartement (of een one bedroom zoals ze hier heten).
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 13 november 2008 @ 21:15:46 #182
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63201837
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 16:24 schreef Vitamine_C het volgende:
    Dat valt me erg mee die prijzen in LA. In SF ben je al gauw 750$ kwijt voor een roommate situatie (maar dan gelukkig niet in een achterstallige studentenflat)
    Ja, maar met dergelijke prijzen woon je ook in een wijk waar je 's nachts liever niet komt..... Een beetje kamer komt al gauw in die buurt inderdaad.

    Verschil met Nederland is ook dat de appartementen hier compleet met vloerbedekking, compleet geschilderd. compleet behangen, etc worden opgeleverd terwijl je dat in Nederland zelf moet doen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 13 november 2008 @ 21:16:36 #183
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63201885
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 16:26 schreef Lyrebird het volgende:
    Voor $300 of $400 kun je heel redelijk in het mid-westen wonen... Aan de kust geef ik je weinig kans.
    Als je in Topeka, Kansas wil wonen idd
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63204390
    Zelfs hier in redneck country betaal je al tegen de $400 als je een appartement wil delen
      Moderator donderdag 13 november 2008 @ 22:19:21 #185
    45833 crew  Fogel
    pi_63204807
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 20:51 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Yes, in Cambridge om precies te zijn (aan de andere kant van de Charles River waar Boston aan gelegen is). En de huren hier waren al fors, maar met de crisis op de koopwoningmarkt zijn ze zeker nog verder gestegen.

    Ik betaal nu $1.350 per maand. Ter vergelijking, een vriend van me woont Upper East in Manhattan en betaald $2.600 voor ongeveer hetzelfde twee kamer appartement (of een one bedroom zoals ze hier heten).
    Schelen de inkomsten (loon) ook erg veel tussen de twee steden?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_63206189
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 22:19 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Schelen de inkomsten (loon) ook erg veel tussen de twee steden?
    Die vriend van me verdient (krijgt...) veel meer dan ik, hij zit in het bedrijfsleven en ik in wetenschap. Werknemers van NY universiteiten krijgen wel wat compensatie voor het dure wonen daar, maar daar moet je niet al te veel bij voorstellen. Iets in de orde van $2.000 extra per jaar.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 13 november 2008 @ 23:32:36 #187
    166976 DuvelDuvel
    Altijd heet en altijd hype
    pi_63207622
    Jammer dat het niet mogelijk is maar toch bedankt. Denk dat ik dan maar via school probeer op een campus terecht te komen dan.
    #FreeHat
    pi_63208512
    Ik zit zelf ook te denken aan een kamer ergens rond brooklyn NY (omdat mn toekomstige uni daar ook zit ).. zo rond het budget van 1500 dollar.

    Als dat niet lukt gooi ik mezelf wel weer een in hostel/motel zoals ik dat hier ook in Londen doe, niet het meest optimaal maar een boel gekkigheid elke dag weer
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      Moderator vrijdag 14 november 2008 @ 00:03:42 #189
    45833 crew  Fogel
    pi_63208558
    2000 schiet niet echt op nee, ik kreeg al meer dan het dubbele daarvan toen ik in Oslo woonde.
    Ik zit ook in de wetenschap, maar voor een non-profit organisatie en die betalen wat beter dan de universiteit (maar niet zoveel als de industrie, maar daar staat dan tegenover dat ik veel meer vrijheid heb).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_63208668
    Overigens betaal ik atm omgerekend ong. 811 euro per maand voor een single kamer in londen. Feit is alleen dan wel weer dat ik in een relatief zeer goede buurt woon.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_63210374
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 00:02 schreef sitting_elfling het volgende:
    Ik zit zelf ook te denken aan een kamer ergens rond brooklyn NY (omdat mn toekomstige uni daar ook zit ).. zo rond het budget van 1500 dollar.

    Als dat niet lukt gooi ik mezelf wel weer een in hostel/motel zoals ik dat hier ook in Londen doe, niet het meest optimaal maar een boel gekkigheid elke dag weer
    In Brooklyn krijg je wel een kamer voor ~$800. Craigslist is your friend, kijk een beetje daar rond en iets wat er te mooi uit ziet om waar te zijn, is het dat meestal ook.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_63211324
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 15:04 schreef DuvelDuvel het volgende:
    Even algemeen vraagje voor de kenners. Als ik een half jaar wil studeren of stage lopen in Amerika(new york,miami,la) kan ik dan met mijn studenten salaris(300,400$ per maand) een huisje huren ergens. Het zal geen appartement in Manhattan worden dat begrijp ik maar Queens ofzo? Iemand hier ervaring mee toevallig.
    Je hebt het nu over salaris, hoe weet je je budget als je de plaats nog niet weet? Of is dat de Nederlandse studiebeurs?
    Ik zit hier op een J-1 visum, dan moet je aantonen dat je minimaal $1400 per maand krijgt, ik krijg van mijn lab iets meer en daar kan ik prima van rondkomen. Ik zit in de Bay Area dus daar zijn de prijzen ook niet bepaald laag, maar ik heb geluk en huur voor $750 per maand een kamer met geweldig uitzicht.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_63211362
    Laat ik ook nog eens wat van me horen. Op het moment zit ik een maand in de States, zoals in het vorige topic vermeld in Destin, Florida. Sinds begin deze week heb ik dan ook eindelijk werk, dus ik ben nu helemaal 100% zeker dat ik tot eind april zal blijven.

    Ik heb ook een bankaccount geopend, bij Wachovia (ik las later op telegraaf.nl dat die bank het meest geleden heeft onder de kredietcrisis ). Werkt redelijk soepel allemaal, alleen ik heb $20 uitgegeven aan checks die ik totaal niet nodig blijk te hebben

    Een auto zit er voorlopig niet in, Progressive vraagt maandelijks $375 voor de verzekering en Geico wil me niet eens verzekeren omdat ik geen driving history heb (tja, ik heb mijn Floridaanse rijbewijs nog geen maand en in die tijd dus geen auto gehad/gereden), dus voorlopig doe ik alles op de fiets. Alles is redelijk dichtbij en ik ben fietsen natuurlijk wel gewend

    Overigens betaal ik per maand $590, de huisbaas deed me een goeie deal omdat ik pas 18 ben en al helemaal alleen alles moet doen enzo (hij had geloof ik een soort medelijden ofzo ). Hij had overigens een paar mijl hier vandaan ook nog iets staan voor $400, alleen dat was te ver weg om te fietsen..
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 11:54 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Rabobank is geheel gratis. Mijn Amerikaanse bank rekend wel wat idd.....
    Ik zit ook bij de Rabobank. Wat jij zegt is dus dat ik zonder extra kosten en tegen de dagkoers geld van mijn Raborekening over kan zetten naar mijn Wachovia-account ? Dat zou wel ideaal zijn, want ik denk dat ik deze maand nog net niet rond ga komen.
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_63216109
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 21:02 schreef Wouser het volgende:

    [..]

    Ga je werken bij FEI? In amerika? Tof een vriend loopt nu stage bij FEI en ik ga er me afstudeerstage doen (wel Nederland te verstaan eindhoven dus)
    Yep, ik zit nu bij FEI in eindhoven maar nu nog gedetacheerd. Vanaf januari ben ik in dienst van FEI en vertrek ik naar de States.

    En stage lopen bij FEI schijnt heel leuk te zijn.
    pi_63226913
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 05:53 schreef MeScott het volgende:
    Een auto zit er voorlopig niet in, Progressive vraagt maandelijks $375 voor de verzekering en Geico wil me niet eens verzekeren omdat ik geen driving history heb (tja, ik heb mijn Floridaanse rijbewijs nog geen maand en in die tijd dus geen auto gehad/gereden), dus voorlopig doe ik alles op de fiets. Alles is redelijk dichtbij en ik ben fietsen natuurlijk wel gewend
    Vreemd. Ik denk toch dat je leeftijd er iets mee te maken heeft. Ik betaal relatief weinig voor mijn verzekering (iets meer dan $200 voor een half jaar), maar kocht mijn eerste auto pas toen ik 33 was.

    Helpt het als je de auto alleen WA verzekert (liability)? Op die manier laat je aan de verzekeraar zien dat je verantwoordelijk bezig bent, want jij bent dan degene die voor de kosten aan jouw auto opdraait.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63227044
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 20:51 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Yes, in Cambridge om precies te zijn (aan de andere kant van de Charles River waar Boston aan gelegen is). En de huren hier waren al fors, maar met de crisis op de koopwoningmarkt zijn ze zeker nog verder gestegen.

    Ik betaal nu $1.350 per maand. Ter vergelijking, een vriend van me woont Upper East in Manhattan en betaald $2.600 voor ongeveer hetzelfde twee kamer appartement (of een one bedroom zoals ze hier heten).
    Wij zaten indertijd op Martin St, Cambridge, MA 02138 (google map daar maar es op, d'r zitten plaatjes bij) en betaalden $1100/maand voor een 1-bedroom apt, heat included.

    Verder heb ik nog eens een appartement op Royal en Concord in Cambridge gehuurd, voor maar liefst 3200 pietermannen per maand. Dat was een nachtmerrie...
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63227084
    Raar dan ja.. Begrijp ook niet goed hoezo het voor mij dan zó veel duurder tot niet eens mogelijk is..
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_63231760
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 18:31 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Vreemd. Ik denk toch dat je leeftijd er iets mee te maken heeft. Ik betaal relatief weinig voor mijn verzekering (iets meer dan $200 voor een half jaar), maar kocht mijn eerste auto pas toen ik 33 was.
    Ik weet bijna wel zeker dat het zijn leeftijd is. Geico deed totaal niet moeilijk toen ik binnenkwam bij hun lokale kantoortje met een Florida rijbewijs dat 1 dag oud was (het was niet eens het "echt" rijbewijs maar een papieren vodje tijdelijk rijbewijs). Mijn premie was geloof ik iets van $300 per half jaar.
      zondag 16 november 2008 @ 03:09:32 #199
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63255250
    Hmm.... Ik woon 10 km van de huidige branden nabij Anaheim/Yorba Linda, en mijn schoonmoeder 4 kilometer..... Ik denk dat ze nog wel veilig blijft.

    Een ander familielid uit Yorba Linda heeft moeten evacueren.

    Lekker weer.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63263530
    een vraagje


    kan iemand me even uitleggen hoe je transcripts krijgt van je school en opleiding? moet je op papier laten vastleggen dat je bij die school zoveel uren en punten hebt behaald voor je diploma? dit moet wrs in engels zijn kan je dit door je school laten doen? hoe hebben jullie dit opgelost? ik volg verzorgende wat gelijk staat als nursing assistent maar moet transcripts hebben als ik mijn diploma heb.
      zondag 16 november 2008 @ 18:51:49 #201
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63268893
    Schaatsen op TV

    Ik wist wel dat Digitale TV ergens goed voor was.... NBC, die ook weer de rechten heeft voor de OS 2010, heeft ook een aantal digitale kanalen, en op "NBC News Raw" zijn nu de wereldkampioenschappen in Heerenveen aan de gang.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63307354
    Het WK is toch altijd pas ergens in februari?

    Maar over de hoeveelheid sport op tv hoef je niet te klagen, alleen van voetbal hebben ze niet echt kaas gegeten.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_63319998
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 15:04 schreef peachess het volgende:
    een vraagje


    kan iemand me even uitleggen hoe je transcripts krijgt van je school en opleiding? moet je op papier laten vastleggen dat je bij die school zoveel uren en punten hebt behaald voor je diploma? dit moet wrs in engels zijn kan je dit door je school laten doen? hoe hebben jullie dit opgelost? ik volg verzorgende wat gelijk staat als nursing assistent maar moet transcripts hebben als ik mijn diploma heb.
    Een transcript is je cijferlijst met alle vakken etc in het engels. Je kunt aan je school/opleiding vragen of ze een vertaling van je cijferlijst willen geven (inclusief studielast). Als ze dat niet doen, dan zul je een vertaler in moeten schakelen die jouw nederlandse cijferlijst vertaald. Met een beetje bluffen kun je ook zelf een vertaling maken en dat door een secretaresse op officieel school paper laten zetten en onderteken.

    Daarna zul je het waarschijnlijk in de US moeten laten accreditateren. Doe van te voren een beetje onderzoek, want sommige accreditatie bureaus bieden ook een vertaal service aan voor het vertalen van je diploma en cijferlijst en dat kan misschien wel goedkoper zijn.
    pi_63339524
    Net m'n ticket geboekt, vanaf 13 januari zit ik in LA
    pi_63340567
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 10:50 schreef Bananenman het volgende:
    Net m'n ticket geboekt, vanaf 13 januari zit ik in LA
    Wat ga je daar doen?


    Ik heb net mijn ticket geboekt van LA naar Washington DC van 24 december tot 5 januari, dan weer terug naar LA
      woensdag 19 november 2008 @ 11:50:08 #206
    141104 Patje1987
    Madre me quiero un frikandel.
    pi_63341120
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 11:27 schreef ID-Tweak het volgende:

    [..]

    Wat ga je daar doen?


    Ik heb net mijn ticket geboekt van LA naar Washington DC van 24 december tot 5 januari, dan weer terug naar LA
    Ik wil volgend jaar ook weer terug, heb wel intresse om te wonen in san francisco, misschien ooit een keer.
    Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
    Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
    Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
    Aan ons de victorie aan RKC!
      woensdag 19 november 2008 @ 13:33:38 #207
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63343932
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 06:27 schreef Wackyduck het volgende:
    Het WK is toch altijd pas ergens in februari?
    Zeker niet nu.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 19 november 2008 @ 14:14:24 #208
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_63345015
    Ik ga met de kerst weer even voor 2 weken naar het moederland

    Twee dagen na mijn terugkomst mogen we op interview voor mijn green card
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 19 november 2008 @ 14:45:05 #209
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63345908
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 14:14 schreef Plastic_Power het volgende:
    Ik ga met de kerst weer even voor 2 weken naar het moederland

    Twee dagen na mijn terugkomst mogen we op interview voor mijn green card
    Met kerst in Minnesota, goede keus.

    Ik ga in januari een dag of negen, lekker alleen. Laat vrouw en kind in Michigan achter.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 19 november 2008 @ 14:46:58 #210
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_63345971
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 14:45 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Met kerst in Minnesota, goede keus.
    MN is leuk, maar het is niet m'n moederland
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 19 november 2008 @ 15:56:22 #211
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63347981
    Ik zit in Januari voor twee weken in Canada. Tijdens de kerst kwam slecht uit met mijn werk, geplande familiefestiviteiten hier, andere redenen...... dus gaan we een paar weekjes later op bezoek.

    Vluchtjes LAX --> DTW zijn al geboekt, en vanaf daar met de auto de grens over.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63348050
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 11:27 schreef ID-Tweak het volgende:

    [..]

    Wat ga je daar doen?
    Semester studeren. Duurt tot eind mei geloof ik, wil daarna nog een maandje rondreizen in en om California en dan weer terug naar Amsterdam
      woensdag 19 november 2008 @ 16:04:26 #213
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_63348223
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 15:58 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Semester studeren. Duurt tot eind mei geloof ik, wil daarna nog een maandje rondreizen in en om California en dan weer terug naar Amsterdam
    Welke universiteit? UCLA?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_63348832
    Neen, UCSB. Ik zie nu dat ik het ook verkeerd zeg, 13 januari vlieg ik naar LA
      woensdag 19 november 2008 @ 16:45:55 #215
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_63349422
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 16:26 schreef Bananenman het volgende:
    Neen, UCSB. Ik zie nu dat ik het ook verkeerd zeg, 13 januari vlieg ik naar LA
    Daar is het goed toeven, vermoed ik
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 19 november 2008 @ 16:46:24 #216
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63349433
    UCSB.... meteen een feestuniversiteit uitgekozen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63349653
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 16:46 schreef maartena het volgende:
    UCSB.... meteen een feestuniversiteit uitgekozen.
    Heeft ook deels meegespeeld bij de keuze

    Zal wel veel beer pong worden
      woensdag 19 november 2008 @ 16:57:14 #218
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_63349786
    Mijn uitwisseling naar Maine die in januari zou moeten beginnen heb ik definitief afgezegd

    Financieel was het gewoon niet echt verstandig meer voor mij persoonlijk, en eerlijk gezegd ben ik ook wat banger geworden om me ervoor in de schulden te werken met de huidge economie.

    Hopelijk krijg ik een nieuwe kans als ik straks afgestudeerd ben.
    pi_63356711
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik in deze topicreeks heb gepost. Zit nu bijna een jaar in Lincoln, Nebraska, en als ik straks eind december terug naar huis moet - want zo voelt het - zal mij dat zwaar vallen. Ik geniet hier nog iedere dag met volle teugen van het Amerikaanse universiteitsleven. Ook zal ik afscheid moeten nemen van bepaalde personen die mij zeer dierbaar zijn geworden. Nuja, maar snel mijn Master voltooien in Amsterdam en dan terug proberen te komen voor een PhD - hoewel ik dan hoop op een mooie oostkust Universiteit!
    pi_63358696
    Gaat iedereen het land uit met kerst Ik zit iets meer dan een week in de middle of nowhere (bishop, CA) met kerst.
      woensdag 19 november 2008 @ 22:09:39 #221
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63359018
    Ik niet hoor. Lekker kalkoen eten hier
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 19 november 2008 @ 22:17:07 #222
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_63359280
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 22:09 schreef wonderer het volgende:
    Ik niet hoor. Lekker kalkoen eten hier
    Dat doe ik volgende week donderdag
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 19 november 2008 @ 22:33:14 #223
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63359920
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 22:17 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Dat doe ik volgende week donderdag
    Mja, ik ook waarschijnlijk. Eigenlijk hoop ik op ham met kerst, kalkoen is altijd zo droog.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      Moderator woensdag 19 november 2008 @ 22:42:39 #224
    45833 crew  Fogel
    pi_63360269
    Hoe gaat het met de branden maartena?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_63360831
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 22:01 schreef devzero het volgende:
    Gaat iedereen het land uit met kerst Ik zit iets meer dan een week in de middle of nowhere (bishop, CA) met kerst.
    Ik heb een hekel aan reizen, vooral als het onverantwoord duur is, dus ik blijf lekker thuis.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63362607
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 22:01 schreef devzero het volgende:
    Gaat iedereen het land uit met kerst Ik zit iets meer dan een week in de middle of nowhere (bishop, CA) met kerst.
    Met KLM naar AMS, Dec 16 to Dec 30. Oud en Nieuw op Times Square dit jaar (lekker vanaf de vroege middag tussen de meute staan, ben benieuwd of het nou echt zo de moeite waard is)
    Jesus saves but death prevails.
    pi_63364242
    Ik moet nog wachten tot juli 09 voordat ik die kant op kan, pfffft.
    [ kan weer een dagje doorstrepen ]
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_63366698
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 00:06 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Met KLM naar AMS, Dec 16 to Dec 30. Oud en Nieuw op Times Square dit jaar (lekker vanaf de vroege middag tussen de meute staan, ben benieuwd of het nou echt zo de moeite waard is)

    Ik ben er ook op Times Square
    pi_63381466
    Waarschuwing: het is mij opgevallen dat rental car agencies nieuwe truuks uithalen om je af te zetten.

    Ik had in Ontario (CA) een full size auto gereserveerd (omdat ik met drie Chinezen en een Turk naar een conferentie moest) en werd met een mid size afgescheept, waarvoor ik ook nog eens full size moest betalen (klagen helpt, maar als je niet klaagt, dan zit je met de gebakken peren). Een collega van een andere universiteit had hetzelfde probleem.

    Gelukkig waren de drie Chinezen erg klein, dus die pasten precies op de achterbank. Wat ons ook opviel was hoe karig de uitrusting van de auto was. Ramen en spiegels moesten met de hand worden afgesteld (the horror) en er zat niet eens een CD-speler in.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 20 november 2008 @ 20:06:39 #230
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63383321
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 22:01 schreef devzero het volgende:
    Gaat iedereen het land uit met kerst Ik zit iets meer dan een week in de middle of nowhere (bishop, CA) met kerst.
    Ik blijf thuis met Thanksgiving en Kerstmis. Eerst zou ik naar Canada gaan met de kerst, maar wegens allerlei zaken met familie hier in California plus werk (year-end zaken etc) hebben we dat twee weekjes uitgesteld, en ga ik halverwege Januari 11 dagen naar Canada. Tickets al geboekt.

    Bishop, CA zelf is trouwens niks...... - maar de bergen erom heen, en Mammoth Lake iets ten noorden zijn in de winter erg mooi!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 20 november 2008 @ 20:32:33 #231
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63384123
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 19:06 schreef Lyrebird het volgende:
    Waarschuwing: het is mij opgevallen dat rental car agencies nieuwe truuks uithalen om je af te zetten.

    Ik had in Ontario (CA) een full size auto gereserveerd (omdat ik met drie Chinezen en een Turk naar een conferentie moest) en werd met een mid size afgescheept, waarvoor ik ook nog eens full size moest betalen (klagen helpt, maar als je niet klaagt, dan zit je met de gebakken peren). Een collega van een andere universiteit had hetzelfde probleem.

    Gelukkig waren de drie Chinezen erg klein, dus die pasten precies op de achterbank. Wat ons ook opviel was hoe karig de uitrusting van de auto was. Ramen en spiegels moesten met de hand worden afgesteld (the horror) en er zat niet eens een CD-speler in.
    Vreemd!

    Ik huur meestal met Avis, en daar heb ik dan ook zo'n pasje van dat je gratis kunt krijgen etc.... En ik huur altijd budget, en wordt bijna altijd geupgrade naar Mid-size voor dezelfde prijs....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63388821
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 20:32 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Vreemd!

    Ik huur meestal met Avis, en daar heb ik dan ook zo'n pasje van dat je gratis kunt krijgen etc.... En ik huur altijd budget, en wordt bijna altijd geupgrade naar Mid-size voor dezelfde prijs....
    Wij hebben -als toerist- ook steeds gratis upgrades, als we in de VS een auto huren!

    Maar kan best zijn dat het een nieuwe tendens is natuurlijk.
    Crisistijden hè...
     FR
    pi_63389679
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 22:42 schreef Fogel het volgende:
    Hoe gaat het met de branden maartena?
     FR
    pi_63415910
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 19:06 schreef Lyrebird het volgende:
    Waarschuwing: het is mij opgevallen dat rental car agencies nieuwe truuks uithalen om je af te zetten.

    Ik had in Ontario (CA) een full size auto gereserveerd (omdat ik met drie Chinezen en een Turk naar een conferentie moest) en werd met een mid size afgescheept, waarvoor ik ook nog eens full size moest betalen (klagen helpt, maar als je niet klaagt, dan zit je met de gebakken peren). Een collega van een andere universiteit had hetzelfde probleem.

    Gelukkig waren de drie Chinezen erg klein, dus die pasten precies op de achterbank. Wat ons ook opviel was hoe karig de uitrusting van de auto was. Ramen en spiegels moesten met de hand worden afgesteld (the horror) en er zat niet eens een CD-speler in.
    Welke maatschappij is dit dan?

    Ik heb een Midsize SUV gehuurd bij Alamo voor mijn verblijf in Los Angeles vanaf 1 december.

    nog even
      Moderator vrijdag 21 november 2008 @ 22:19:59 #235
    45833 crew  Fogel
    pi_63417639
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 21:24 schreef ID-Tweak het volgende:

    [..]

    Welke maatschappij is dit dan?

    Ik heb een Midsize SUV gehuurd bij Alamo voor mijn verblijf in Los Angeles vanaf 1 december.

    nog even
    Ik vrees dat je een Fiat Panda krijgt...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      vrijdag 21 november 2008 @ 22:25:20 #236
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63417791
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 22:19 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Ik vrees dat je een Fiat Panda krijgt...
    Nissan Versa of zo
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_63421026
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 21:24 schreef ID-Tweak het volgende:

    [..]

    Welke maatschappij is dit dan?

    Ik heb een Midsize SUV gehuurd bij Alamo voor mijn verblijf in Los Angeles vanaf 1 december.

    nog even
    Wij hadden dit probleem bij Dollar; ik weet niet precies waar onze collega's huurden.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 22 november 2008 @ 01:46:49 #238
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63422051
    Hoe ziet je fantasy b'ball team eruit Lyre? En met hoeveel mensen speel je?

    Ik ga vrij goed tot nu toe. (12 teams, vrienden league)
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_63440299
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 22:19 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Ik vrees dat je een Fiat Panda krijgt...
    Fiat?
      Moderator zondag 23 november 2008 @ 00:21:07 #240
    45833 crew  Fogel
    pi_63440524
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 00:03 schreef ID-Tweak het volgende:

    [..]

    Fiat?
    Ook op de markt als Seat Marbella.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_63440545
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 01:46 schreef popolon het volgende:
    Hoe ziet je fantasy b'ball team eruit Lyre? En met hoeveel mensen speel je?

    Ik ga vrij goed tot nu toe. (12 teams, vrienden league)
    Bibby, Sessions, Granger, Alston, Gay, Williams, Butler, Kenyon Martin, Aldridge, Foster, Chalmers, Delonte West, Biedrins, Jermaine O'Neil, Grant Hill & Jason Richardson (injured)

    Gisteren heeft O'Neil een flinke tik gehad, dus die kan er zo weer een half jaar uit zijn. Jason Richardson was mijn 2e pick, dus dat is ook goed balen. Butler (1st pick) en Gay (4th pick), vooral Gay, hadden een dramatische start. Voor de rest ben ik wel over mijn team te spreken. Bibby doet het heel aardig, Biedrins heeft een superjaar, Granger is altijd super, wat ook wel leuk is omdat hij voor de Pacers speelt.

    Het is geen geweldig team, maar wel erg in balans, dus wie weet. Ik sta nu vierde van de elf.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 23 november 2008 @ 00:44:58 #242
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63440936
    Leuk team. Granger wordt een all star dus daar zit je helemaal goed mee.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_63441622
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 00:44 schreef popolon het volgende:
    Leuk team. Granger wordt een all star dus daar zit je helemaal goed mee.
    En jouw team?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 23 november 2008 @ 04:33:56 #244
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63443109
    1. (10) Baron Davis PG
    2. (11) Chris Bosh PF,C
    3. (30) Andre Iguodala SG,SF
    4. (31) Antawn Jamison SF,PF
    5. (50) Rasheed Wallace PF,C
    6. (51) Greg Oden C
    7. (70) Richard Hamilton SG
    8. (71) Michael Beasley SF,PF
    9. (90) Rajon Rondo PG
    10. (91) Randy Foye PG,SG
    11. (110) Tayshaun Prince SF
    12. (111) Andres Nocioni SF,PF
    13. (130) Boris Diaw PF,C
    14. (131) Cuttino Mobley SG
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_63444931
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 00:21 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Ook op de markt als Seat Marbella.
    Seat?


    ik heb die merken nog nooit gezien op de amerikaanse markt, vandaar.
    pi_63464721
    Kwa stage zal het toch wel zo zijn dat er onderdak voor je geregeld wordt? Ik ben ook inmiddels voor een stageplaats in het buitenland aan het kijken en heb nog twee stages te gaan van een half jaar en een half jaartje afstuderen. Nu wil ik sowieso één of meerdere periodes gebruiken om naar het buitenland te gaan, en misschien zelfs alle periodes in het buitenland te doorbregen.

    Nu trekt de VAE mij wel aan voor een half jaartje, zien hoe alles er uit de grond wordt gestampt en vertoeven in de woestijn, en wat ik daarvan heb vernomen is dat alles voor je geregeld wordt. Zo lees ik verslagen over stagiaires die met een groepje van 6 een hele villa tot hun beschikking hebben, met schoonmakers en al. Of gewoon een appartement in een woontoren wat door het bedrijf is geregeld en je kwa huur (en vaak ook onbijt/avondeten) totaal geen kosten hebt.

    Het lijkt me sterk dat zoiets niet in de VS te vinden is? Of het is zo dat men er teveel stagiaires heeft en niets doet om ze aan te trekken, maar op stage naar het buitenland zou ik in ieder geval als voorwaarde stellen dat het onderdak door het bedrijf geregeld en betaald wordt. Anders ben je naast je stage jezelf de pleuris aan het werken, puur en alleen om je onderdak te betalen.
    pi_63466204
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 23:04 schreef Unhuman het volgende:
    . Zo lees ik verslagen over stagiaires die met een groepje van 6 een hele villa tot hun beschikking hebben, met schoonmakers en al. Of gewoon een appartement in een woontoren wat door het bedrijf is geregeld en je kwa huur (en vaak ook onbijt/avondeten) totaal geen kosten hebt.

    Het lijkt me sterk dat zoiets niet in de VS te vinden is?
    Het lijkt mij sterker als dat er wel te vinden is
    hmmmm....WAT???
    pi_63467055
    Wat ben ik blij met digitale tv zeg. Dankzij NASN zit ik de laatste tijd heel vaak live NFL te kijken
      maandag 24 november 2008 @ 00:34:44 #249
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63467110
    Dan zit je in het verkeerde topic.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_63468649
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 23:04 schreef Unhuman het volgende:
    Het lijkt me sterk dat zoiets niet in de VS te vinden is? Of het is zo dat men er teveel stagiaires heeft en niets doet om ze aan te trekken, maar op stage naar het buitenland zou ik in ieder geval als voorwaarde stellen dat het onderdak door het bedrijf geregeld en betaald wordt. Anders ben je naast je stage jezelf de pleuris aan het werken, puur en alleen om je onderdak te betalen.
    Ik loop stage bij een lab dat mijn vlucht, de huur en wat extra knaken betaalt.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_63480047
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 23:54 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]
    Het lijkt mij sterker als dat er wel te vinden is
    Hmm dat zal wel jammer zijn helaas. Blijkbaar zijn er dan genoeg stagiaires te vinden die naar de VS willen en er dik voor willen betalen Dan houd ik het maar bij de VAE waar je met wat meer luxe naartoe gelokt word
      dinsdag 25 november 2008 @ 08:32:21 #252
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63497814
    Hebben anderen in de VS ook een lokale oorlog tussen Gouden Gidsen/Yellow Pages?

    Hier in de Socal area heb je dus dat zowel Verizon als AT&T telefoniebedrijf zijn, en dat de netwerken flink door elkaar geweeft zitten.... ene stad Verizon, andere stad AT&T, etc.... en om nou te voorkomen dat de ene stad niet in de Yellow Pages van het ene bedrijf staat, en omdat er zoveel overlapping is krijgt dus iedereen een Verizon en een AT&T Yellow Pages..... en omdat deze twee bedrijven elkaar altijd maar bevechten, is er ook nog een DERDE, onafhankelijk bedrijf die met de eer wil strijken.

    Gevolg: Ik heb afgelopen week 3 dikke Yellow Pages richting de voordeur gesmeten gekregen. En dat terwijl ik vrijwel altijd gewoon het Internet gebruik.....

    Wat een papierverspilling.

    Oh ja: Ook nog twee White Pages, 1 van AT&T, 1 van Verizon.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63511218
    Ik wist wel dat ik in een achtergelegen gebied woon...ik heb maar 2 yellow pages gekregen
    pi_63518107
    Yellow Pages zullen het langzamer hand dan ook alleen maar moeilijker krijgen.
    Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
    Winston Churchill
    pi_63518622
    Ik heb geen enkele YP! Ben allang blij dat ze hier internet hebben
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 25 november 2008 @ 21:26:36 #256
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63519668
    Hier was het een jaar of wat geleden echt oorlog, rechter moest er aan te pas komen etc.... Ik heb trouwens intussen een 4e yellow pages op de mat gedonderd gekregen..... ze zijn allemaal regelrecht de recycle bin ingegaan, behalve eentje.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63519962
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 21:26 schreef maartena het volgende:
    Hier was het een jaar of wat geleden echt oorlog, rechter moest er aan te pas komen etc.... Ik heb trouwens intussen een 4e yellow pages op de mat gedonderd gekregen..... ze zijn allemaal regelrecht de recycle bin ingegaan, behalve eentje.
    Welke is er blijven liggen in huize maartena ?
    Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
    Winston Churchill
      dinsdag 25 november 2008 @ 23:17:19 #258
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63523672
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 21:34 schreef massachusetts_avenue het volgende:
    Welke is er blijven liggen in huize maartena ?
    Die van AT&T maar.... daar heb ik ook telefoon service van (land en mobiel).
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63537974
    Ik kan over 2 jaar misschien voor mijn studie 6 maanden naar West Virginia maar ik weet weinig tot niets over de plek, weten jullie als kenners er meer over? Ik weet dat er veel natuur is, maar hebben ze ook wat grotere steden en zo? Ik hoop dat jullie mij van wat meer info kunnen voorzien!
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
    pi_63540317
    Dat hangt er vanaf waar in West-Virginia je zit. Volgens mij is die staat redelijk leeg en zonder auto is het niet te doen. Wat voor studie en welke stad gaat het om?
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 26 november 2008 @ 17:02:17 #261
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63540718
    Sowieso moet je buiten een aantal grote (oostkust) steden met een goed OV netwerk (zoals New York, Wahington DC, Chicago, etc) eigenlijk altijd rekening houden met het feit dat je zonder auto eigenlijk nergens heen kunt, althans niet op een fatsoenlijke manier.

    Ik doe met de auto er 30 minuten over om op het werk te komen, 40 als het verkeer tegen zit, en als ik op een zondagochtend even snel langs moet voor een probleem, sta ik binnen 20 minuten voor de deur. Als ik met het OV zou moeten echter - en we hebben het hier over bebouwd, stedelijk gebied - dan zou ik er ruim 2 uur over doen, en twee keer overstappen op een andere buslijn. (uitgerekend middels de lokale bus website).

    Niet echt een goed alternatief voor de heilige koe dus....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63540904
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 17:02 schreef maartena het volgende:
    Sowieso moet je buiten een aantal grote (oostkust) steden met een goed OV netwerk (zoals New York, Wahington DC, Chicago, etc) eigenlijk altijd rekening houden met het feit dat je zonder auto eigenlijk nergens heen kunt, althans niet op een fatsoenlijke manier.

    Ik doe met de auto er 30 minuten over om op het werk te komen, 40 als het verkeer tegen zit, en als ik op een zondagochtend even snel langs moet voor een probleem, sta ik binnen 20 minuten voor de deur. Als ik met het OV zou moeten echter - en we hebben het hier over bebouwd, stedelijk gebied - dan zou ik er ruim 2 uur over doen, en twee keer overstappen op een andere buslijn. (uitgerekend middels de lokale bus website).

    Niet echt een goed alternatief voor de heilige koe dus....
    Ik zal even vertellen wat mijn idee is hierover

    Vanaf 1 December ben ik in Los Angeles, om mijn afstudeerstage te doen.

    Ik Ga wonen in het plaatsje Somis, en werken in de plaats Camarillo. (Beide in Ventura County)

    De eerste 2 weken heb ik een auto gehuurd vanaf LAX, en in die periode ga ik gewoon even onderzoeken of ik daadwerkelijk een auto nodig heb, of dat ik dagelijks die 3,5 mile kan fietsen

    Enige punt waar ik waarschijnlijk wel een auto bij nodig heb, is als ik ergens heenwil buiten het werken....

    Daarom heb ik mij bedacht om 2 december direct naar het SSN office te gaan om een SSN aan te vragen, en het rijbewijs te halen als ik het SS nummer toegekend heb gekregen. Dan bestaat namelijk de optie om een auto te verzekeren, zodat ik wel mobiel kan zijn met een 1 of andere cheap ass bucket.

    Wel gaaf trouwens dat je nog steeds in Orange county zit Maartena, enige tijd geleden heb ik je zelfs op msn gehad en hebben we wat gepraat over mijn amerika ervaring destijds. Nu kom ik 6 maanden die kant op !
    Ik neem wel een zak pepernoten voor je mee

    [ Bericht 1% gewijzigd door ID-Tweak op 26-11-2008 17:18:41 ]
    pi_63543885
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 17:10 schreef ID-Tweak het volgende:

    [..]

    Ik zal even vertellen wat mijn idee is hierover

    Vanaf 1 December ben ik in Los Angeles, om mijn afstudeerstage te doen.

    Ik Ga wonen in het plaatsje Somis, en werken in de plaats Camarillo. (Beide in Ventura County)

    De eerste 2 weken heb ik een auto gehuurd vanaf LAX, en in die periode ga ik gewoon even onderzoeken of ik daadwerkelijk een auto nodig heb, of dat ik dagelijks die 3,5 mile kan fietsen

    Enige punt waar ik waarschijnlijk wel een auto bij nodig heb, is als ik ergens heenwil buiten het werken....

    Daarom heb ik mij bedacht om 2 december direct naar het SSN office te gaan om een SSN aan te vragen, en het rijbewijs te halen als ik het SS nummer toegekend heb gekregen. Dan bestaat namelijk de optie om een auto te verzekeren, zodat ik wel mobiel kan zijn met een 1 of andere cheap ass bucket.

    Wel gaaf trouwens dat je nog steeds in Orange county zit Maartena, enige tijd geleden heb ik je zelfs op msn gehad en hebben we wat gepraat over mijn amerika ervaring destijds. Nu kom ik 6 maanden die kant op !
    Ik neem wel een zak pepernoten voor je mee
    Ik weet niet hoe de beschikbaarheid elders is, maar hier maken veel mensen gebruik van een soort Greenwheels alternatief dat Zipcar heet.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_63554226
    In San Francisco zag je vooral veel citycarshare (is alleen in de Bay area) maar ook zipcar was daar goed beschikbaar.
    hmmmm....WAT???
    pi_63555496
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 17:10 schreef ID-Tweak het volgende:

    [..]

    Daarom heb ik mij bedacht om 2 december direct naar het SSN office te gaan om een SSN aan te vragen, en het rijbewijs te halen als ik het SS nummer toegekend heb gekregen. Dan bestaat namelijk de optie om een auto te verzekeren, zodat ik wel mobiel kan zijn met een 1 of andere cheap ass bucket.
    Je hebt geen SSN nodig om je rijbewijs te halen, een rijbewijs is zelfs geen reden om een SSN te krijgen, dat moet je dan krijgen omdat je werkt/betaald krijgt. Hou er rekening mee dat je niet met een huurauto mag afrijden, en dat het wel een tijdje duurt voor je rijbewijs binnen is (een maand).
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_63555776
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 02:57 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Je hebt geen SSN nodig om je rijbewijs te halen, een rijbewijs is zelfs geen reden om een SSN te krijgen, dat moet je dan krijgen omdat je werkt/betaald krijgt. Hou er rekening mee dat je niet met een huurauto mag afrijden, en dat het wel een tijdje duurt voor je rijbewijs binnen is (een maand).
    Ik weet niet of je in zijn algemeenheid spreekt of specifiek over Californië, maar ik heb (in Florida) afgereden in een huurauto (dat mocht: kennelijk word ik niet als bestuurder gezien, maar de examinator. Bij een ongeluk is de examinator dus degene die het ongeluk veroorzaakt heeft) en ik kon mijn rijbewijs meteen meenemen toen ik daar was.
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_63555835
    In Massachusetts mag je niet in een huurauto afrijden. Het varieert per staat.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63556051
    Gisteren zijn de papieren voor het K-1 visum van het consulaat binnengekomen. Een flink pak formulieren met daarop veel vragen waarvan een aantal me onduidelijk zijn, zoals daar zijn op het DS-156 formulier:

    - Marital status: Married / Widowed / Single / Divorced / Seperated: Technisch gezien ben ik niet single, maar het is voor mij de enige logische keuze op die formulier, deze vraag wordt gevolgd door:
    - Spouse's Full Name en DOB: M'n vriendin en ik zijn nog niet getrouwd, dus vul ik dit niet in? Op een ander formulier worden er weer om gegevens van de spouse gevraagd, maar uitgebreider... vul ik die wel of niet in?

    - "When do you intend to arrive in the U.S.?": Geen idee, eerlijk gezegd wanneer alles rond is qua papierwerk en als alles geregeld is om te kunnen vertrekken. In dit veld wordt echter een datum verwacht, maar zelfs een schatting kan ik nu niet maken aangezien ik niet weet hoe lang het verwerken van alles hier nog duurt.
    - "At what address will you stay in the U.S.?": Kan ik ook nog niet zeggen, mijn vriendin heeft voor het papierwerk daar (het I-129F formulier en dergelijke) de hele handel opgestuurd met een begeleidende brief bij niet ingevulde vragen, zoals deze. Ze woont tijdelijk in bij haar ouders en verhuist zo vlak voor of rond de periode wanneer alles klaar is en ik daarheen mag.
    Waarschijnlijk dat ik voor deze 2 vragen ook een begeleidend briefje mee stuur aangezien ik hier niet een echt antwoord op kan geven.

    - How long do you intend to stay in the U.S.?: Nou, voor goed lijkt me?
    - What is the purpose of your trip?: Uh, wonen, werken, trouwen? Zoiets?

    - Have you ever been issued a U.S. visa?: Hm, tellen die groene waiver dingen ook? Zo ja, moet ik die dan vermelden?

    Daarnaast is er nog een I-134 formulier (Affidivit), moet ik dat invullen of is dat iets wat de vriendin moet invullen?

    Sommige vragen zullen ongetwijfeld logisch en simpel zijn, maar bij zo'n stortvloed aan formulieren slaat ineens bij de makkelijkste vraag bij mij de twijfel toe.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_63556361
    Nou, van 23 December t/m 6 Januari zit ik in Vegas! Ik heb mijn aantal vakantietripjes naar de VS ruim overschreden met in totaal 5 keer in 2008, bijna 3 maanden in totaal. Gezien ik deze keer alleen ga zijn alle tips welkom. Behalve het feit dat ik niet moet gaan gokken
    Gå och dö. Weet je wat jij bent? Een Supportslet.
    pi_63559735
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 02:57 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Je hebt geen SSN nodig om je rijbewijs te halen, een rijbewijs is zelfs geen reden om een SSN te krijgen, dat moet je dan krijgen omdat je werkt/betaald krijgt. Hou er rekening mee dat je niet met een huurauto mag afrijden, en dat het wel een tijdje duurt voor je rijbewijs binnen is (een maand).
    Zoals je ziet in mijn tekst is de reden voor het verkrijgen van het SSN het verzekeren van de auto, en niet het verkrijgen van een rijbewijs Voor dit laatste is inderdaad geen SSN nodig
      donderdag 27 november 2008 @ 15:36:16 #271
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63567597
    Vier dagen vrij op rij.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_63567972
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 07:50 schreef tvvanham2002 het volgende:
    Nou, van 23 December t/m 6 Januari zit ik in Vegas! Ik heb mijn aantal vakantietripjes naar de VS ruim overschreden met in totaal 5 keer in 2008, bijna 3 maanden in totaal. Gezien ik deze keer alleen ga zijn alle tips welkom. Behalve het feit dat ik niet moet gaan gokken
    Gaan gokken!

    Comedy club in harrahs is wel een aanrader, stratosphere, boxing game in het MGM grand, en niet ingaan op de superveel uitnodigingen om een nieuw hotel te bezoeken off-strip, en vervolgens gratis anar show kunnen/gratis eetbonnen krijgen. Dit is namelijk de berichte Time-Share scam... (Ben er zelf wel ingetrapt afgelopen jaar, maargoed, wel eetbonnen aan overgehouden ter waarde van 100 dollar.(en 5 uur minder vegas time))
    pi_63572589
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 06:58 schreef OMG het volgende:
    Gisteren zijn de papieren voor het K-1 visum van het consulaat binnengekomen. Een flink pak formulieren met daarop veel vragen waarvan een aantal me onduidelijk zijn, zoals daar zijn op het DS-156 formulier:

    - Marital status: Married / Widowed / Single / Divorced / Seperated: Technisch gezien ben ik niet single, maar het is voor mij de enige logische keuze op die formulier, deze vraag wordt gevolgd door:
    - Spouse's Full Name en DOB: M'n vriendin en ik zijn nog niet getrouwd, dus vul ik dit niet in? Op een ander formulier worden er weer om gegevens van de spouse gevraagd, maar uitgebreider... vul ik die wel of niet in?

    - "When do you intend to arrive in the U.S.?": Geen idee, eerlijk gezegd wanneer alles rond is qua papierwerk en als alles geregeld is om te kunnen vertrekken. In dit veld wordt echter een datum verwacht, maar zelfs een schatting kan ik nu niet maken aangezien ik niet weet hoe lang het verwerken van alles hier nog duurt.
    - "At what address will you stay in the U.S.?": Kan ik ook nog niet zeggen, mijn vriendin heeft voor het papierwerk daar (het I-129F formulier en dergelijke) de hele handel opgestuurd met een begeleidende brief bij niet ingevulde vragen, zoals deze. Ze woont tijdelijk in bij haar ouders en verhuist zo vlak voor of rond de periode wanneer alles klaar is en ik daarheen mag.
    Waarschijnlijk dat ik voor deze 2 vragen ook een begeleidend briefje mee stuur aangezien ik hier niet een echt antwoord op kan geven.

    - How long do you intend to stay in the U.S.?: Nou, voor goed lijkt me?
    - What is the purpose of your trip?: Uh, wonen, werken, trouwen? Zoiets?

    - Have you ever been issued a U.S. visa?: Hm, tellen die groene waiver dingen ook? Zo ja, moet ik die dan vermelden?

    Daarnaast is er nog een I-134 formulier (Affidivit), moet ik dat invullen of is dat iets wat de vriendin moet invullen?

    Sommige vragen zullen ongetwijfeld logisch en simpel zijn, maar bij zo'n stortvloed aan formulieren slaat ineens bij de makkelijkste vraag bij mij de twijfel toe.
    Je moet die formulieren met een korreltje zout nemen. Toen ik die voor het eerst zag, sloeg de twijfel bij mij ook toe. Het is geen examen en de ambtenaren van de INS zijn niet de slimsten. Ik raad je aan om nooit te liegen (you can end up in Guantanamo, buddy), maar je mag gerust vaag zijn.

    (BTW, mijn toenmalige werkgever zette overal van die rode stempels met "RUSH" erop, en stuurde alles per express, waardoor ik nog meer in de stress raakte. Ik kreeg daardoor de indruk dat er enorm veel haast achter zat en ben als een gek formulieren gaan invullen. Later kwam ik erachter dat ze standaard rode stempels met "RUSH" op al hun documenten zetten.)

    Je K-1 heb je omdat je gaat trouwen? Dan lijkt het me belangrijk dat je aangeeft wie de gelukkige is. Maak zelf een hokje met fiancee. Het moet voor die knakkers duidelijk zijn dat jij geen K-1 aanvraagt zonder fiancee.

    Wat betreft de datum dat je aankomt kun je schrijven: depending on paper work progress, estimated at 01/01/09 - geef een redelijke schatting

    Adres: vul het adres van haar ouders in. Stel dat je morgen van gedachte verandert, oeps, de papieren zijn al opgestuurd...

    Duur van je verblijf: idd, indefinite

    Purpose: idd, marriage, work, living

    Wat betreft eerder verstrekte visa kun je aangeven dat je visa waivers hebt gehad. Maakt waarschijnlijk niet zo veel uit, maar op die manier laat je zien dat je al eerder volstrekt legaal in de VS bent geweest. Dat zien ze graag.

    Die I-134 ken ik niet.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63572621
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 15:36 schreef popolon het volgende:
    Vier dagen vrij op rij.
    De beste tijd van het jaar om iets gedaan te krijgen! Geen domme studenten en collega's om me heen om me af te leiden. De enige afleiding vandaag is dit forum...
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63573046
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 19:03 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Je moet die formulieren met een korreltje zout nemen. Toen ik die voor het eerst zag, sloeg de twijfel bij mij ook toe. Het is geen examen en de ambtenaren van de INS zijn niet de slimsten. Ik raad je aan om nooit te liegen (you can end up in Guantanamo, buddy), maar je mag gerust vaag zijn.

    (BTW, mijn toenmalige werkgever zette overal van die rode stempels met "RUSH" erop, en stuurde alles per express, waardoor ik nog meer in de stress raakte. Ik kreeg daardoor de indruk dat er enorm veel haast achter zat en ben als een gek formulieren gaan invullen. Later kwam ik erachter dat ze standaard rode stempels met "RUSH" op al hun documenten zetten.)

    Je K-1 heb je omdat je gaat trouwen? Dan lijkt het me belangrijk dat je aangeeft wie de gelukkige is. Maak zelf een hokje met fiancee. Het moet voor die knakkers duidelijk zijn dat jij geen K-1 aanvraagt zonder fiancee.

    Wat betreft de datum dat je aankomt kun je schrijven: depending on paper work progress, estimated at 01/01/09 - geef een redelijke schatting

    Adres: vul het adres van haar ouders in. Stel dat je morgen van gedachte verandert, oeps, de papieren zijn al opgestuurd...

    Duur van je verblijf: idd, indefinite

    Purpose: idd, marriage, work, living

    Wat betreft eerder verstrekte visa kun je aangeven dat je visa waivers hebt gehad. Maakt waarschijnlijk niet zo veel uit, maar op die manier laat je zien dat je al eerder volstrekt legaal in de VS bent geweest. Dat zien ze graag.

    Die I-134 ken ik niet.
    dank! Ik voorzie de formulieren na het invullen nog met begeleidende brieven met betrekking tot eventuele vage antwoorden en vragen waar het vakje te klein is. Ik zal in de loop van volgende week eens wat papierwerk bij de gemeente vandaan moeten halen, daarna zal ik het eens opsturen. Ik neem in ieder geval de tijd om alle vragen zo goed en volledig mogelijk te antwoorden.

    Ik las op internet al dat de formulieren met een korreltje zout moeten worden genomen. Zo staat op het eerste formulier/brief bij stap 1 dat alles "IMMEDIATELY" moet worden ingevuld en teruggestuurd, maar over het opvragen van sommige documenten gaat wel wat tijd .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      donderdag 27 november 2008 @ 20:15:48 #276
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63574837
    Happy Thanksgiving!

    Zometeen naar een feest voor de rest van de dag.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63575596
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 20:15 schreef maartena het volgende:
    Happy Thanksgiving!

    Zometeen naar een feest voor de rest van de dag.....
    Ik dacht dat het maar een onbelangrijk obscuur feest was, dus heb niets gepland ofzo. Blijkt het belangrijker te zijn dan kerst...
    En nu zit ik hier in mijn eentje, terwijl iedereen naar huis is (zit in een studentenstad) en alles dicht is vanavond.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_63581983
    Happy Thanksgiving iedereen! Er staan op dit moment zeven mensen in de keuken dus voor mij even een momentje om me terug te trekken
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 27 november 2008 @ 23:34:58 #279
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63582573
    Eten is al achter de rug hier (en alsnog later dan gepland) en ik heb echt buikpijn En het toetje komt nog...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 27 november 2008 @ 23:42:30 #280
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63582763
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 19:04 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De beste tijd van het jaar om iets gedaan te krijgen! Geen domme studenten en collega's om me heen om me af te leiden. De enige afleiding vandaag is dit forum...
    Ik heb gelukkig vaker van die dagen anders was ik morgen zeker gaan werken. Nu gewoon teveel eten en drinken. Heerlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 28 november 2008 @ 07:50:23 #281
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63585824
    Pumpkin Pie

    Ben weer thuis, en heb mijn buikje inderdaad weer heerlijk volgegeten....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63601763
    Vandaag lekker shoppen? Zo leeg als de mall hier vlakbij gister was, zo druk is hij vandaag.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 28 november 2008 @ 19:27:53 #283
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63602289
    Er is niks wat we echt nodig hebben (vorig jaar wel) en mijn vent wil niet "voor niks" die drukte in
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 28 november 2008 @ 20:39:35 #284
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63604382
    Ik ga dus echt NIET naar de winkel vandaag..... De rest van het weekend denk ik ook niet trouwens, tenzij ik iets nodig heb. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel DRUKKE winkels. Ik ga ook meestal op zondagochtend als ik iets nodig heb, dan is het meestal nog lekker rustig overal.

    Of anders op maandag/dinsdag avond, dan is het ook relatief rustig
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 28 november 2008 @ 20:43:59 #285
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63604534
    Ik moet zo dus even wat eten halen. Ik hoop dat ik het overleef.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 28 november 2008 @ 21:00:40 #286
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_63605050
    Black Friday Madness
    quote:
    Worker dies at Long Island Wal-Mart after being trampled in Black Friday stampede

    A Wal-Mart worker died after being trampled when hundreds of shoppers smashed through the doors of a Long Island store Friday morning, police and witnesses said.

    The 34-year-old employee, a temporary maintenance worker, tried to hold back the unruly crowds just after the Valley Stream store opened at 5 a.m.

    Witnesses said the surging throngs of shoppers knocked the man down. He fell and was stepped on. As he gasped for air, shoppers ran over and around him.

    "He was bum-rushed by 200 people," said Jimmy Overby, 43, a co-worker. "They took the doors off the hinges. He was trampled and killed in front of me. They took me down too...I literally had to fight people off my back."

    Full Story (incl. pictures)
    Het slachtoffer is niet te zien op de foto, je ziet alleen een boel African-American shoppers.
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_63605396
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
      vrijdag 28 november 2008 @ 21:17:25 #288
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_63605673
    Mmm, leftovers
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_63606836
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 21:00 schreef PirE het volgende:
    Black Friday Madness
    [..]

    Het slachtoffer is niet te zien op de foto, je ziet alleen een boel African-American shoppers.
    Noemen ze het daarom Black Friday Madness?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63613335
    In SF was het 's-middags in ieder geval niet verschrikkelijk druk in de winkels, maar de meeste mensen gaan waarschijnlijk de hele nacht in de rij liggen en zijn dan na een paar uur wel opgehoepeld.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      zaterdag 29 november 2008 @ 01:53:43 #291
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_63613418
    Niks van gemerkt. Ben vanmiddag dus wat steaks gaan halen en het was totaal niet druk.

    Tja de chaos is ook 's ochtends natuurlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 29 november 2008 @ 06:08:58 #292
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_63614524
    gister volgevreten en dronken geworden, vandaag left overs en ik zit weer/nog steeds vol!

    happy thanksgiving (beetje laat)
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_63626263
    Ik kan via een uitwisselingsprogramma met de California State University Northridge een tijdje daar gaan studeren. Iemand bekend met deze universiteit, hoe is het niveau, de omgeving etc.? Lijkt me namelijk wel wat
    pi_63627635
    California State is het 2e level in het Californische hoger onderwijs, University of California staat er boven. Als je een half jaartje Amerika kan doen zou ik het zeker aanraden, de omgeving ken ik niet, maar waarschijnlijk zit je gewoon op een studentencampus dus qua studentenleven is het wel ok. Denk er wel aan dat je onder de 21 geen alcohol mag drinken, en dat je dus niet echt kan uitgaan.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_63629490
    Het niveau van California State is inderdaad ietsje minder dan het UC systeem, dat overal in de VS erg hoog staat aangeschreven. Desalnietemin een kans die je niet moet laten glippen. Zo'n ervaring betaalt zich drie keer terug.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_63630599
    Ik weet nog niet zeker of het, maar de universiteit biedt die mogelijkheid. Ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat het niveau hoog genoeg is omdat het via de universiteit geregeld is en ik neem aan dat ze daar zelf ook wel naar kijken. Ik ga er eens achter aan want het lijkt me echt een hele leuke ervaring.
    pi_63644894
    -dubbel-
    hmmmm....WAT???
    pi_63644896
    Ik heb een Semester aan San Francisco State University (onderdeel van California State dus) gestudeerd. Ik moet toch zeggen dat het niveau van deze universiteit wel lager lag dan het niveau van het onderwijs aan de UvA (die in de wereld natuurlijk wel vrij goed aangeschreven staat). Ondanks dat was het absoluut een ervaring die ik nooit had willen missen.
    Als je de kans hebt en het is via een uitwisselingsprogramma van je eigen uni (dan hoef je je niet zo druk over het niveau te maken): doen!

    Over de omgeving van Cal state Northridge:
    Het ligt vrij noordelijk van het grootste deel van LA. maar een auto zal je zowiezo nodig hebben in LA. Zelf ben ik niet zo'n grote fan van LA, maar ken ook genoeg mensen die het er wel erg leuk vinden.
    Zelf verbleef ik bij de ouders van vrienden die in Granada Hills, waar de universiteit ligt, woonden toen ik in LA was voor een paar dagen. Het is een vrij nette, rustige en rijke buurt. Veel te beleven is er niet, maar in de rest van LA is genoeg te doen.

    [ Bericht 6% gewijzigd door Vitamine_C op 30-11-2008 15:42:09 ]
    hmmmm....WAT???
      zondag 30 november 2008 @ 19:11:15 #299
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_63649462
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 23:39 schreef Janteh het volgende:
    Ik weet nog niet zeker of het, maar de universiteit biedt die mogelijkheid. Ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat het niveau hoog genoeg is omdat het via de universiteit geregeld is en ik neem aan dat ze daar zelf ook wel naar kijken. Ik ga er eens achter aan want het lijkt me echt een hele leuke ervaring.
    Ik zou het met beide handen aangrijpen, want zo'n mogelijkheid krijg je later in het leven niet snel weer....

    Northridge zelf is niet al te veel beleven inderdaad, maar je kunt natuurlijk snel in in Hollywood, Los Angeles zijn etc, en natuurlijk wel even een Dodgers wedstrijd meepakken.

    Hoe dan ook, eigenlijk maakt het "waar" nog niet eens zo gek veel uit, als je de kans hebt om een jaar in het buitenland te studeren, ongeacht of het niveau iets lager of hoger ligt, moet je die met beide handen aangrijpen, want zo'n kans krijg je niet vaak, en het is een enorme ervaring rijker.

    [ Bericht 26% gewijzigd door maartena op 30-11-2008 19:18:08 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_63650170
    Ik zie jouw ondertitel ineens maartena, en ik wil eigenlijk ook nog wel een zak of tien. Uiteraard zijn ze hier nergens te krijgen, maar ik zag laatst een site die ze naar het buiteland zou sturen. Echter, 67 euro voor een zak van 4,5 kilo gaat me een beetje ver, dus ik vroeg me af of jij een andere manier hebt gevonden ?
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_63652065
    En dicht.
    Jesus saves but death prevails.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')