abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2008 @ 18:51:49 #201
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63268893
Schaatsen op TV

Ik wist wel dat Digitale TV ergens goed voor was.... NBC, die ook weer de rechten heeft voor de OS 2010, heeft ook een aantal digitale kanalen, en op "NBC News Raw" zijn nu de wereldkampioenschappen in Heerenveen aan de gang.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_63307354
Het WK is toch altijd pas ergens in februari?

Maar over de hoeveelheid sport op tv hoef je niet te klagen, alleen van voetbal hebben ze niet echt kaas gegeten.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_63319998
quote:
Op zondag 16 november 2008 15:04 schreef peachess het volgende:
een vraagje

kan iemand me even uitleggen hoe je transcripts krijgt van je school en opleiding? moet je op papier laten vastleggen dat je bij die school zoveel uren en punten hebt behaald voor je diploma? dit moet wrs in engels zijn kan je dit door je school laten doen? hoe hebben jullie dit opgelost? ik volg verzorgende wat gelijk staat als nursing assistent maar moet transcripts hebben als ik mijn diploma heb.
Een transcript is je cijferlijst met alle vakken etc in het engels. Je kunt aan je school/opleiding vragen of ze een vertaling van je cijferlijst willen geven (inclusief studielast). Als ze dat niet doen, dan zul je een vertaler in moeten schakelen die jouw nederlandse cijferlijst vertaald. Met een beetje bluffen kun je ook zelf een vertaling maken en dat door een secretaresse op officieel school paper laten zetten en onderteken.

Daarna zul je het waarschijnlijk in de US moeten laten accreditateren. Doe van te voren een beetje onderzoek, want sommige accreditatie bureaus bieden ook een vertaal service aan voor het vertalen van je diploma en cijferlijst en dat kan misschien wel goedkoper zijn.
pi_63339524
Net m'n ticket geboekt, vanaf 13 januari zit ik in LA
pi_63340567
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:50 schreef Bananenman het volgende:
Net m'n ticket geboekt, vanaf 13 januari zit ik in LA
Wat ga je daar doen?

Ik heb net mijn ticket geboekt van LA naar Washington DC van 24 december tot 5 januari, dan weer terug naar LA
  woensdag 19 november 2008 @ 11:50:08 #206
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_63341120
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:27 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

Wat ga je daar doen?

Ik heb net mijn ticket geboekt van LA naar Washington DC van 24 december tot 5 januari, dan weer terug naar LA
Ik wil volgend jaar ook weer terug, heb wel intresse om te wonen in san francisco, misschien ooit een keer.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  woensdag 19 november 2008 @ 13:33:38 #207
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63343932
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 06:27 schreef Wackyduck het volgende:
Het WK is toch altijd pas ergens in februari?
Zeker niet nu.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 19 november 2008 @ 14:14:24 #208
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_63345015
Ik ga met de kerst weer even voor 2 weken naar het moederland

Twee dagen na mijn terugkomst mogen we op interview voor mijn green card
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  woensdag 19 november 2008 @ 14:45:05 #209
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63345908
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:14 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik ga met de kerst weer even voor 2 weken naar het moederland

Twee dagen na mijn terugkomst mogen we op interview voor mijn green card
Met kerst in Minnesota, goede keus.

Ik ga in januari een dag of negen, lekker alleen. Laat vrouw en kind in Michigan achter.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 19 november 2008 @ 14:46:58 #210
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_63345971
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Met kerst in Minnesota, goede keus.
MN is leuk, maar het is niet m'n moederland
  woensdag 19 november 2008 @ 15:56:22 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63347981
Ik zit in Januari voor twee weken in Canada. Tijdens de kerst kwam slecht uit met mijn werk, geplande familiefestiviteiten hier, andere redenen...... dus gaan we een paar weekjes later op bezoek.

Vluchtjes LAX --> DTW zijn al geboekt, en vanaf daar met de auto de grens over.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_63348050
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:27 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

Wat ga je daar doen?
Semester studeren. Duurt tot eind mei geloof ik, wil daarna nog een maandje rondreizen in en om California en dan weer terug naar Amsterdam
  woensdag 19 november 2008 @ 16:04:26 #213
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_63348223
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:58 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Semester studeren. Duurt tot eind mei geloof ik, wil daarna nog een maandje rondreizen in en om California en dan weer terug naar Amsterdam
Welke universiteit? UCLA?
pi_63348832
Neen, UCSB. Ik zie nu dat ik het ook verkeerd zeg, 13 januari vlieg ik naar LA
  woensdag 19 november 2008 @ 16:45:55 #215
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_63349422
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:26 schreef Bananenman het volgende:
Neen, UCSB. Ik zie nu dat ik het ook verkeerd zeg, 13 januari vlieg ik naar LA
Daar is het goed toeven, vermoed ik
  woensdag 19 november 2008 @ 16:46:24 #216
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63349433
UCSB.... meteen een feestuniversiteit uitgekozen.
-
pi_63349653
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:46 schreef maartena het volgende:
UCSB.... meteen een feestuniversiteit uitgekozen.
Heeft ook deels meegespeeld bij de keuze

Zal wel veel beer pong worden
  woensdag 19 november 2008 @ 16:57:14 #218
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63349786
Mijn uitwisseling naar Maine die in januari zou moeten beginnen heb ik definitief afgezegd

Financieel was het gewoon niet echt verstandig meer voor mij persoonlijk, en eerlijk gezegd ben ik ook wat banger geworden om me ervoor in de schulden te werken met de huidge economie.

Hopelijk krijg ik een nieuwe kans als ik straks afgestudeerd ben.
pi_63356711
Het is alweer een tijdje geleden dat ik in deze topicreeks heb gepost. Zit nu bijna een jaar in Lincoln, Nebraska, en als ik straks eind december terug naar huis moet - want zo voelt het - zal mij dat zwaar vallen. Ik geniet hier nog iedere dag met volle teugen van het Amerikaanse universiteitsleven. Ook zal ik afscheid moeten nemen van bepaalde personen die mij zeer dierbaar zijn geworden. Nuja, maar snel mijn Master voltooien in Amsterdam en dan terug proberen te komen voor een PhD - hoewel ik dan hoop op een mooie oostkust Universiteit!
pi_63358696
Gaat iedereen het land uit met kerst Ik zit iets meer dan een week in de middle of nowhere (bishop, CA) met kerst.
  woensdag 19 november 2008 @ 22:09:39 #221
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63359018
Ik niet hoor. Lekker kalkoen eten hier
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 19 november 2008 @ 22:17:07 #222
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_63359280
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:09 schreef wonderer het volgende:
Ik niet hoor. Lekker kalkoen eten hier
Dat doe ik volgende week donderdag
  woensdag 19 november 2008 @ 22:33:14 #223
71919 wonderer
pi_63359920
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:17 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Dat doe ik volgende week donderdag
Mja, ik ook waarschijnlijk. Eigenlijk hoop ik op ham met kerst, kalkoen is altijd zo droog.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  Moderator woensdag 19 november 2008 @ 22:42:39 #224
45833 crew  Fogel
pi_63360269
Hoe gaat het met de branden maartena?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_63360831
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:01 schreef devzero het volgende:
Gaat iedereen het land uit met kerst Ik zit iets meer dan een week in de middle of nowhere (bishop, CA) met kerst.
Ik heb een hekel aan reizen, vooral als het onverantwoord duur is, dus ik blijf lekker thuis.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_63362607
quote:
Met KLM naar AMS, Dec 16 to Dec 30. Oud en Nieuw op Times Square dit jaar (lekker vanaf de vroege middag tussen de meute staan, ben benieuwd of het nou echt zo de moeite waard is)
Jesus saves but death prevails.
pi_63364242
Ik moet nog wachten tot juli 09 voordat ik die kant op kan, pfffft.
[ kan weer een dagje doorstrepen ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63366698
quote:
Op donderdag 20 november 2008 00:06 schreef Shivo het volgende:

[..]

Met KLM naar AMS, Dec 16 to Dec 30. Oud en Nieuw op Times Square dit jaar (lekker vanaf de vroege middag tussen de meute staan, ben benieuwd of het nou echt zo de moeite waard is)

Ik ben er ook op Times Square
pi_63381466
Waarschuwing: het is mij opgevallen dat rental car agencies nieuwe truuks uithalen om je af te zetten.

Ik had in Ontario (CA) een full size auto gereserveerd (omdat ik met drie Chinezen en een Turk naar een conferentie moest) en werd met een mid size afgescheept, waarvoor ik ook nog eens full size moest betalen (klagen helpt, maar als je niet klaagt, dan zit je met de gebakken peren). Een collega van een andere universiteit had hetzelfde probleem.

Gelukkig waren de drie Chinezen erg klein, dus die pasten precies op de achterbank. Wat ons ook opviel was hoe karig de uitrusting van de auto was. Ramen en spiegels moesten met de hand worden afgesteld (the horror) en er zat niet eens een CD-speler in.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 20 november 2008 @ 20:06:39 #230
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63383321
quote:
Ik blijf thuis met Thanksgiving en Kerstmis. Eerst zou ik naar Canada gaan met de kerst, maar wegens allerlei zaken met familie hier in California plus werk (year-end zaken etc) hebben we dat twee weekjes uitgesteld, en ga ik halverwege Januari 11 dagen naar Canada. Tickets al geboekt.

Bishop, CA zelf is trouwens niks...... - maar de bergen erom heen, en Mammoth Lake iets ten noorden zijn in de winter erg mooi!
-
  donderdag 20 november 2008 @ 20:32:33 #231
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63384123
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:06 schreef Lyrebird het volgende:
Waarschuwing: het is mij opgevallen dat rental car agencies nieuwe truuks uithalen om je af te zetten.

Ik had in Ontario (CA) een full size auto gereserveerd (omdat ik met drie Chinezen en een Turk naar een conferentie moest) en werd met een mid size afgescheept, waarvoor ik ook nog eens full size moest betalen (klagen helpt, maar als je niet klaagt, dan zit je met de gebakken peren). Een collega van een andere universiteit had hetzelfde probleem.

Gelukkig waren de drie Chinezen erg klein, dus die pasten precies op de achterbank. Wat ons ook opviel was hoe karig de uitrusting van de auto was. Ramen en spiegels moesten met de hand worden afgesteld (the horror) en er zat niet eens een CD-speler in.
Vreemd!

Ik huur meestal met Avis, en daar heb ik dan ook zo'n pasje van dat je gratis kunt krijgen etc.... En ik huur altijd budget, en wordt bijna altijd geupgrade naar Mid-size voor dezelfde prijs....
-
pi_63388821
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Vreemd!

Ik huur meestal met Avis, en daar heb ik dan ook zo'n pasje van dat je gratis kunt krijgen etc.... En ik huur altijd budget, en wordt bijna altijd geupgrade naar Mid-size voor dezelfde prijs....
Wij hebben -als toerist- ook steeds gratis upgrades, als we in de VS een auto huren!

Maar kan best zijn dat het een nieuwe tendens is natuurlijk.
Crisistijden hè...
 FR
pi_63389679
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:42 schreef Fogel het volgende:
Hoe gaat het met de branden maartena?
 FR
pi_63415910
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:06 schreef Lyrebird het volgende:

Welke maatschappij is dit dan?

Ik heb een Midsize SUV gehuurd bij Alamo voor mijn verblijf in Los Angeles vanaf 1 december.

nog even
  Moderator vrijdag 21 november 2008 @ 22:19:59 #235
45833 crew  Fogel
pi_63417639
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:24 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

Ik heb een Midsize SUV gehuurd bij Alamo voor mijn verblijf in Los Angeles vanaf 1 december.

nog even
Ik vrees dat je een Fiat Panda krijgt...
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:25:20 #236
71919 wonderer
pi_63417791
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:19 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nissan Versa of zo
pi_63421026
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:24 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

nog even
Wij hadden dit probleem bij Dollar; ik weet niet precies waar onze collega's huurden.
  zaterdag 22 november 2008 @ 01:46:49 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63422051
Hoe ziet je fantasy b'ball team eruit Lyre? En met hoeveel mensen speel je?

Ik ga vrij goed tot nu toe. (12 teams, vrienden league)
pi_63440299
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:19 schreef Fogel het volgende:

[..]

Fiat?
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 00:21:07 #240
45833 crew  Fogel
pi_63440524
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:03 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

Fiat?
Ook op de markt als Seat Marbella.
pi_63440545
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:46 schreef popolon het volgende:
Hoe ziet je fantasy b'ball team eruit Lyre? En met hoeveel mensen speel je?

Ik ga vrij goed tot nu toe. (12 teams, vrienden league)
Bibby, Sessions, Granger, Alston, Gay, Williams, Butler, Kenyon Martin, Aldridge, Foster, Chalmers, Delonte West, Biedrins, Jermaine O'Neil, Grant Hill & Jason Richardson (injured)

Gisteren heeft O'Neil een flinke tik gehad, dus die kan er zo weer een half jaar uit zijn. Jason Richardson was mijn 2e pick, dus dat is ook goed balen. Butler (1st pick) en Gay (4th pick), vooral Gay, hadden een dramatische start. Voor de rest ben ik wel over mijn team te spreken. Bibby doet het heel aardig, Biedrins heeft een superjaar, Granger is altijd super, wat ook wel leuk is omdat hij voor de Pacers speelt.

Het is geen geweldig team, maar wel erg in balans, dus wie weet. Ik sta nu vierde van de elf.
  zondag 23 november 2008 @ 00:44:58 #242
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63440936
Leuk team. Granger wordt een all star dus daar zit je helemaal goed mee.
pi_63441622
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:44 schreef popolon het volgende:
Leuk team. Granger wordt een all star dus daar zit je helemaal goed mee.
En jouw team?
  zondag 23 november 2008 @ 04:33:56 #244
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63443109
1. (10) Baron Davis PG
2. (11) Chris Bosh PF,C
3. (30) Andre Iguodala SG,SF
4. (31) Antawn Jamison SF,PF
5. (50) Rasheed Wallace PF,C
6. (51) Greg Oden C
7. (70) Richard Hamilton SG
8. (71) Michael Beasley SF,PF
9. (90) Rajon Rondo PG
10. (91) Randy Foye PG,SG
11. (110) Tayshaun Prince SF
12. (111) Andres Nocioni SF,PF
13. (130) Boris Diaw PF,C
14. (131) Cuttino Mobley SG
pi_63444931
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ook op de markt als Seat Marbella.
Seat?

ik heb die merken nog nooit gezien op de amerikaanse markt, vandaar.
pi_63464721
Kwa stage zal het toch wel zo zijn dat er onderdak voor je geregeld wordt? Ik ben ook inmiddels voor een stageplaats in het buitenland aan het kijken en heb nog twee stages te gaan van een half jaar en een half jaartje afstuderen. Nu wil ik sowieso één of meerdere periodes gebruiken om naar het buitenland te gaan, en misschien zelfs alle periodes in het buitenland te doorbregen.

Nu trekt de VAE mij wel aan voor een half jaartje, zien hoe alles er uit de grond wordt gestampt en vertoeven in de woestijn, en wat ik daarvan heb vernomen is dat alles voor je geregeld wordt. Zo lees ik verslagen over stagiaires die met een groepje van 6 een hele villa tot hun beschikking hebben, met schoonmakers en al. Of gewoon een appartement in een woontoren wat door het bedrijf is geregeld en je kwa huur (en vaak ook onbijt/avondeten) totaal geen kosten hebt.

Het lijkt me sterk dat zoiets niet in de VS te vinden is? Of het is zo dat men er teveel stagiaires heeft en niets doet om ze aan te trekken, maar op stage naar het buitenland zou ik in ieder geval als voorwaarde stellen dat het onderdak door het bedrijf geregeld en betaald wordt. Anders ben je naast je stage jezelf de pleuris aan het werken, puur en alleen om je onderdak te betalen.
pi_63466204
quote:
Op zondag 23 november 2008 23:04 schreef Unhuman het volgende:
. Zo lees ik verslagen over stagiaires die met een groepje van 6 een hele villa tot hun beschikking hebben, met schoonmakers en al. Of gewoon een appartement in een woontoren wat door het bedrijf is geregeld en je kwa huur (en vaak ook onbijt/avondeten) totaal geen kosten hebt.

Het lijkt me sterk dat zoiets niet in de VS te vinden is?
Het lijkt mij sterker als dat er wel te vinden is
hmmmm....WAT???
pi_63467055
Wat ben ik blij met digitale tv zeg. Dankzij NASN zit ik de laatste tijd heel vaak live NFL te kijken
  maandag 24 november 2008 @ 00:34:44 #249
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63467110
Dan zit je in het verkeerde topic.
pi_63468649
quote:
Op zondag 23 november 2008 23:04 schreef Unhuman het volgende:
Het lijkt me sterk dat zoiets niet in de VS te vinden is? Of het is zo dat men er teveel stagiaires heeft en niets doet om ze aan te trekken, maar op stage naar het buitenland zou ik in ieder geval als voorwaarde stellen dat het onderdak door het bedrijf geregeld en betaald wordt. Anders ben je naast je stage jezelf de pleuris aan het werken, puur en alleen om je onderdak te betalen.
Ik loop stage bij een lab dat mijn vlucht, de huur en wat extra knaken betaalt.
pi_63480047
quote:
Op zondag 23 november 2008 23:54 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]
Het lijkt mij sterker als dat er wel te vinden is
Hmm dat zal wel jammer zijn helaas. Blijkbaar zijn er dan genoeg stagiaires te vinden die naar de VS willen en er dik voor willen betalen Dan houd ik het maar bij de VAE waar je met wat meer luxe naartoe gelokt word
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:32:21 #252
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63497814
Hebben anderen in de VS ook een lokale oorlog tussen Gouden Gidsen/Yellow Pages?

Hier in de Socal area heb je dus dat zowel Verizon als AT&T telefoniebedrijf zijn, en dat de netwerken flink door elkaar geweeft zitten.... ene stad Verizon, andere stad AT&T, etc.... en om nou te voorkomen dat de ene stad niet in de Yellow Pages van het ene bedrijf staat, en omdat er zoveel overlapping is krijgt dus iedereen een Verizon en een AT&T Yellow Pages..... en omdat deze twee bedrijven elkaar altijd maar bevechten, is er ook nog een DERDE, onafhankelijk bedrijf die met de eer wil strijken.

Gevolg: Ik heb afgelopen week 3 dikke Yellow Pages richting de voordeur gesmeten gekregen. En dat terwijl ik vrijwel altijd gewoon het Internet gebruik.....

Wat een papierverspilling.

Oh ja: Ook nog twee White Pages, 1 van AT&T, 1 van Verizon.....
-
pi_63511218
Ik wist wel dat ik in een achtergelegen gebied woon...ik heb maar 2 yellow pages gekregen
pi_63518107
Yellow Pages zullen het langzamer hand dan ook alleen maar moeilijker krijgen.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_63518622
Ik heb geen enkele YP! Ben allang blij dat ze hier internet hebben
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:26:36 #256
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63519668
Hier was het een jaar of wat geleden echt oorlog, rechter moest er aan te pas komen etc.... Ik heb trouwens intussen een 4e yellow pages op de mat gedonderd gekregen..... ze zijn allemaal regelrecht de recycle bin ingegaan, behalve eentje.
-
pi_63519962
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:26 schreef maartena het volgende:
Hier was het een jaar of wat geleden echt oorlog, rechter moest er aan te pas komen etc.... Ik heb trouwens intussen een 4e yellow pages op de mat gedonderd gekregen..... ze zijn allemaal regelrecht de recycle bin ingegaan, behalve eentje.
Welke is er blijven liggen in huize maartena ?
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:17:19 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63523672
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:34 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Welke is er blijven liggen in huize maartena ?
Die van AT&T maar.... daar heb ik ook telefoon service van (land en mobiel).
-
pi_63537974
Ik kan over 2 jaar misschien voor mijn studie 6 maanden naar West Virginia maar ik weet weinig tot niets over de plek, weten jullie als kenners er meer over? Ik weet dat er veel natuur is, maar hebben ze ook wat grotere steden en zo? Ik hoop dat jullie mij van wat meer info kunnen voorzien!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_63540317
Dat hangt er vanaf waar in West-Virginia je zit. Volgens mij is die staat redelijk leeg en zonder auto is het niet te doen. Wat voor studie en welke stad gaat het om?
  woensdag 26 november 2008 @ 17:02:17 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63540718
Sowieso moet je buiten een aantal grote (oostkust) steden met een goed OV netwerk (zoals New York, Wahington DC, Chicago, etc) eigenlijk altijd rekening houden met het feit dat je zonder auto eigenlijk nergens heen kunt, althans niet op een fatsoenlijke manier.

Ik doe met de auto er 30 minuten over om op het werk te komen, 40 als het verkeer tegen zit, en als ik op een zondagochtend even snel langs moet voor een probleem, sta ik binnen 20 minuten voor de deur. Als ik met het OV zou moeten echter - en we hebben het hier over bebouwd, stedelijk gebied - dan zou ik er ruim 2 uur over doen, en twee keer overstappen op een andere buslijn. (uitgerekend middels de lokale bus website).

Niet echt een goed alternatief voor de heilige koe dus....
-
pi_63540904
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:02 schreef maartena het volgende:
Sowieso moet je buiten een aantal grote (oostkust) steden met een goed OV netwerk (zoals New York, Wahington DC, Chicago, etc) eigenlijk altijd rekening houden met het feit dat je zonder auto eigenlijk nergens heen kunt, althans niet op een fatsoenlijke manier.

Ik doe met de auto er 30 minuten over om op het werk te komen, 40 als het verkeer tegen zit, en als ik op een zondagochtend even snel langs moet voor een probleem, sta ik binnen 20 minuten voor de deur. Als ik met het OV zou moeten echter - en we hebben het hier over bebouwd, stedelijk gebied - dan zou ik er ruim 2 uur over doen, en twee keer overstappen op een andere buslijn. (uitgerekend middels de lokale bus website).

Niet echt een goed alternatief voor de heilige koe dus....
Ik zal even vertellen wat mijn idee is hierover

Vanaf 1 December ben ik in Los Angeles, om mijn afstudeerstage te doen.

Ik Ga wonen in het plaatsje Somis, en werken in de plaats Camarillo. (Beide in Ventura County)

De eerste 2 weken heb ik een auto gehuurd vanaf LAX, en in die periode ga ik gewoon even onderzoeken of ik daadwerkelijk een auto nodig heb, of dat ik dagelijks die 3,5 mile kan fietsen

Enige punt waar ik waarschijnlijk wel een auto bij nodig heb, is als ik ergens heenwil buiten het werken....

Daarom heb ik mij bedacht om 2 december direct naar het SSN office te gaan om een SSN aan te vragen, en het rijbewijs te halen als ik het SS nummer toegekend heb gekregen. Dan bestaat namelijk de optie om een auto te verzekeren, zodat ik wel mobiel kan zijn met een 1 of andere cheap ass bucket.

Wel gaaf trouwens dat je nog steeds in Orange county zit Maartena, enige tijd geleden heb ik je zelfs op msn gehad en hebben we wat gepraat over mijn amerika ervaring destijds. Nu kom ik 6 maanden die kant op !
Ik neem wel een zak pepernoten voor je mee

[ Bericht 1% gewijzigd door ID-Tweak op 26-11-2008 17:18:41 ]
pi_63543885
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:10 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

Ik zal even vertellen wat mijn idee is hierover

Vanaf 1 December ben ik in Los Angeles, om mijn afstudeerstage te doen.

Ik Ga wonen in het plaatsje Somis, en werken in de plaats Camarillo. (Beide in Ventura County)

De eerste 2 weken heb ik een auto gehuurd vanaf LAX, en in die periode ga ik gewoon even onderzoeken of ik daadwerkelijk een auto nodig heb, of dat ik dagelijks die 3,5 mile kan fietsen

Enige punt waar ik waarschijnlijk wel een auto bij nodig heb, is als ik ergens heenwil buiten het werken....

Daarom heb ik mij bedacht om 2 december direct naar het SSN office te gaan om een SSN aan te vragen, en het rijbewijs te halen als ik het SS nummer toegekend heb gekregen. Dan bestaat namelijk de optie om een auto te verzekeren, zodat ik wel mobiel kan zijn met een 1 of andere cheap ass bucket.

Wel gaaf trouwens dat je nog steeds in Orange county zit Maartena, enige tijd geleden heb ik je zelfs op msn gehad en hebben we wat gepraat over mijn amerika ervaring destijds. Nu kom ik 6 maanden die kant op !
Ik neem wel een zak pepernoten voor je mee
Ik weet niet hoe de beschikbaarheid elders is, maar hier maken veel mensen gebruik van een soort Greenwheels alternatief dat Zipcar heet.
pi_63554226
In San Francisco zag je vooral veel citycarshare (is alleen in de Bay area) maar ook zipcar was daar goed beschikbaar.
hmmmm....WAT???
pi_63555496
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:10 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

Je hebt geen SSN nodig om je rijbewijs te halen, een rijbewijs is zelfs geen reden om een SSN te krijgen, dat moet je dan krijgen omdat je werkt/betaald krijgt. Hou er rekening mee dat je niet met een huurauto mag afrijden, en dat het wel een tijdje duurt voor je rijbewijs binnen is (een maand).
pi_63555776
quote:
Op donderdag 27 november 2008 02:57 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Je hebt geen SSN nodig om je rijbewijs te halen, een rijbewijs is zelfs geen reden om een SSN te krijgen, dat moet je dan krijgen omdat je werkt/betaald krijgt. Hou er rekening mee dat je niet met een huurauto mag afrijden, en dat het wel een tijdje duurt voor je rijbewijs binnen is (een maand).
Ik weet niet of je in zijn algemeenheid spreekt of specifiek over Californië, maar ik heb (in Florida) afgereden in een huurauto (dat mocht: kennelijk word ik niet als bestuurder gezien, maar de examinator. Bij een ongeluk is de examinator dus degene die het ongeluk veroorzaakt heeft) en ik kon mijn rijbewijs meteen meenemen toen ik daar was.
pi_63555835
In Massachusetts mag je niet in een huurauto afrijden. Het varieert per staat.
pi_63556051
Gisteren zijn de papieren voor het K-1 visum van het consulaat binnengekomen. Een flink pak formulieren met daarop veel vragen waarvan een aantal me onduidelijk zijn, zoals daar zijn op het DS-156 formulier:

- Marital status: Married / Widowed / Single / Divorced / Seperated: Technisch gezien ben ik niet single, maar het is voor mij de enige logische keuze op die formulier, deze vraag wordt gevolgd door:
- Spouse's Full Name en DOB: M'n vriendin en ik zijn nog niet getrouwd, dus vul ik dit niet in? Op een ander formulier worden er weer om gegevens van de spouse gevraagd, maar uitgebreider... vul ik die wel of niet in?

- "When do you intend to arrive in the U.S.?": Geen idee, eerlijk gezegd wanneer alles rond is qua papierwerk en als alles geregeld is om te kunnen vertrekken. In dit veld wordt echter een datum verwacht, maar zelfs een schatting kan ik nu niet maken aangezien ik niet weet hoe lang het verwerken van alles hier nog duurt.
- "At what address will you stay in the U.S.?": Kan ik ook nog niet zeggen, mijn vriendin heeft voor het papierwerk daar (het I-129F formulier en dergelijke) de hele handel opgestuurd met een begeleidende brief bij niet ingevulde vragen, zoals deze. Ze woont tijdelijk in bij haar ouders en verhuist zo vlak voor of rond de periode wanneer alles klaar is en ik daarheen mag.
Waarschijnlijk dat ik voor deze 2 vragen ook een begeleidend briefje mee stuur aangezien ik hier niet een echt antwoord op kan geven.

- How long do you intend to stay in the U.S.?: Nou, voor goed lijkt me?
- What is the purpose of your trip?: Uh, wonen, werken, trouwen? Zoiets?

- Have you ever been issued a U.S. visa?: Hm, tellen die groene waiver dingen ook? Zo ja, moet ik die dan vermelden?

Daarnaast is er nog een I-134 formulier (Affidivit), moet ik dat invullen of is dat iets wat de vriendin moet invullen?

Sommige vragen zullen ongetwijfeld logisch en simpel zijn, maar bij zo'n stortvloed aan formulieren slaat ineens bij de makkelijkste vraag bij mij de twijfel toe.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_63556361
Nou, van 23 December t/m 6 Januari zit ik in Vegas! Ik heb mijn aantal vakantietripjes naar de VS ruim overschreden met in totaal 5 keer in 2008, bijna 3 maanden in totaal. Gezien ik deze keer alleen ga zijn alle tips welkom. Behalve het feit dat ik niet moet gaan gokken
Gå och dö. Weet je wat jij bent? Een Supportslet.
pi_63559735
quote:
Op donderdag 27 november 2008 02:57 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Zoals je ziet in mijn tekst is de reden voor het verkrijgen van het SSN het verzekeren van de auto, en niet het verkrijgen van een rijbewijs Voor dit laatste is inderdaad geen SSN nodig
  donderdag 27 november 2008 @ 15:36:16 #271
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63567597
Vier dagen vrij op rij.
pi_63567972
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:50 schreef tvvanham2002 het volgende:
Nou, van 23 December t/m 6 Januari zit ik in Vegas! Ik heb mijn aantal vakantietripjes naar de VS ruim overschreden met in totaal 5 keer in 2008, bijna 3 maanden in totaal. Gezien ik deze keer alleen ga zijn alle tips welkom. Behalve het feit dat ik niet moet gaan gokken
Gaan gokken!

Comedy club in harrahs is wel een aanrader, stratosphere, boxing game in het MGM grand, en niet ingaan op de superveel uitnodigingen om een nieuw hotel te bezoeken off-strip, en vervolgens gratis anar show kunnen/gratis eetbonnen krijgen. Dit is namelijk de berichte Time-Share scam... (Ben er zelf wel ingetrapt afgelopen jaar, maargoed, wel eetbonnen aan overgehouden ter waarde van 100 dollar.(en 5 uur minder vegas time))
pi_63572589
quote:
Op donderdag 27 november 2008 06:58 schreef OMG het volgende:
Gisteren zijn de papieren voor het K-1 visum van het consulaat binnengekomen. Een flink pak formulieren met daarop veel vragen waarvan een aantal me onduidelijk zijn, zoals daar zijn op het DS-156 formulier:

- Marital status: Married / Widowed / Single / Divorced / Seperated: Technisch gezien ben ik niet single, maar het is voor mij de enige logische keuze op die formulier, deze vraag wordt gevolgd door:
- Spouse's Full Name en DOB: M'n vriendin en ik zijn nog niet getrouwd, dus vul ik dit niet in? Op een ander formulier worden er weer om gegevens van de spouse gevraagd, maar uitgebreider... vul ik die wel of niet in?

- "When do you intend to arrive in the U.S.?": Geen idee, eerlijk gezegd wanneer alles rond is qua papierwerk en als alles geregeld is om te kunnen vertrekken. In dit veld wordt echter een datum verwacht, maar zelfs een schatting kan ik nu niet maken aangezien ik niet weet hoe lang het verwerken van alles hier nog duurt.
- "At what address will you stay in the U.S.?": Kan ik ook nog niet zeggen, mijn vriendin heeft voor het papierwerk daar (het I-129F formulier en dergelijke) de hele handel opgestuurd met een begeleidende brief bij niet ingevulde vragen, zoals deze. Ze woont tijdelijk in bij haar ouders en verhuist zo vlak voor of rond de periode wanneer alles klaar is en ik daarheen mag.
Waarschijnlijk dat ik voor deze 2 vragen ook een begeleidend briefje mee stuur aangezien ik hier niet een echt antwoord op kan geven.

- How long do you intend to stay in the U.S.?: Nou, voor goed lijkt me?
- What is the purpose of your trip?: Uh, wonen, werken, trouwen? Zoiets?

- Have you ever been issued a U.S. visa?: Hm, tellen die groene waiver dingen ook? Zo ja, moet ik die dan vermelden?

Daarnaast is er nog een I-134 formulier (Affidivit), moet ik dat invullen of is dat iets wat de vriendin moet invullen?

Sommige vragen zullen ongetwijfeld logisch en simpel zijn, maar bij zo'n stortvloed aan formulieren slaat ineens bij de makkelijkste vraag bij mij de twijfel toe.
Je moet die formulieren met een korreltje zout nemen. Toen ik die voor het eerst zag, sloeg de twijfel bij mij ook toe. Het is geen examen en de ambtenaren van de INS zijn niet de slimsten. Ik raad je aan om nooit te liegen (you can end up in Guantanamo, buddy), maar je mag gerust vaag zijn.

(BTW, mijn toenmalige werkgever zette overal van die rode stempels met "RUSH" erop, en stuurde alles per express, waardoor ik nog meer in de stress raakte. Ik kreeg daardoor de indruk dat er enorm veel haast achter zat en ben als een gek formulieren gaan invullen. Later kwam ik erachter dat ze standaard rode stempels met "RUSH" op al hun documenten zetten.)

Je K-1 heb je omdat je gaat trouwen? Dan lijkt het me belangrijk dat je aangeeft wie de gelukkige is. Maak zelf een hokje met fiancee. Het moet voor die knakkers duidelijk zijn dat jij geen K-1 aanvraagt zonder fiancee.

Wat betreft de datum dat je aankomt kun je schrijven: depending on paper work progress, estimated at 01/01/09 - geef een redelijke schatting

Adres: vul het adres van haar ouders in. Stel dat je morgen van gedachte verandert, oeps, de papieren zijn al opgestuurd...

Duur van je verblijf: idd, indefinite

Purpose: idd, marriage, work, living

Wat betreft eerder verstrekte visa kun je aangeven dat je visa waivers hebt gehad. Maakt waarschijnlijk niet zo veel uit, maar op die manier laat je zien dat je al eerder volstrekt legaal in de VS bent geweest. Dat zien ze graag.

Die I-134 ken ik niet.
pi_63572621
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:36 schreef popolon het volgende:
Vier dagen vrij op rij.
De beste tijd van het jaar om iets gedaan te krijgen! Geen domme studenten en collega's om me heen om me af te leiden. De enige afleiding vandaag is dit forum...
pi_63573046
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je moet die formulieren met een korreltje zout nemen. Toen ik die voor het eerst zag, sloeg de twijfel bij mij ook toe. Het is geen examen en de ambtenaren van de INS zijn niet de slimsten. Ik raad je aan om nooit te liegen (you can end up in Guantanamo, buddy), maar je mag gerust vaag zijn.

(BTW, mijn toenmalige werkgever zette overal van die rode stempels met "RUSH" erop, en stuurde alles per express, waardoor ik nog meer in de stress raakte. Ik kreeg daardoor de indruk dat er enorm veel haast achter zat en ben als een gek formulieren gaan invullen. Later kwam ik erachter dat ze standaard rode stempels met "RUSH" op al hun documenten zetten.)

Je K-1 heb je omdat je gaat trouwen? Dan lijkt het me belangrijk dat je aangeeft wie de gelukkige is. Maak zelf een hokje met fiancee. Het moet voor die knakkers duidelijk zijn dat jij geen K-1 aanvraagt zonder fiancee.

Wat betreft de datum dat je aankomt kun je schrijven: depending on paper work progress, estimated at 01/01/09 - geef een redelijke schatting

Adres: vul het adres van haar ouders in. Stel dat je morgen van gedachte verandert, oeps, de papieren zijn al opgestuurd...

Duur van je verblijf: idd, indefinite

Purpose: idd, marriage, work, living

Wat betreft eerder verstrekte visa kun je aangeven dat je visa waivers hebt gehad. Maakt waarschijnlijk niet zo veel uit, maar op die manier laat je zien dat je al eerder volstrekt legaal in de VS bent geweest. Dat zien ze graag.

Die I-134 ken ik niet.
dank! Ik voorzie de formulieren na het invullen nog met begeleidende brieven met betrekking tot eventuele vage antwoorden en vragen waar het vakje te klein is. Ik zal in de loop van volgende week eens wat papierwerk bij de gemeente vandaan moeten halen, daarna zal ik het eens opsturen. Ik neem in ieder geval de tijd om alle vragen zo goed en volledig mogelijk te antwoorden.

Ik las op internet al dat de formulieren met een korreltje zout moeten worden genomen. Zo staat op het eerste formulier/brief bij stap 1 dat alles "IMMEDIATELY" moet worden ingevuld en teruggestuurd, maar over het opvragen van sommige documenten gaat wel wat tijd .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 27 november 2008 @ 20:15:48 #276
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63574837
Happy Thanksgiving!

Zometeen naar een feest voor de rest van de dag.....
-
pi_63575596
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:15 schreef maartena het volgende:
Happy Thanksgiving!

Zometeen naar een feest voor de rest van de dag.....
Ik dacht dat het maar een onbelangrijk obscuur feest was, dus heb niets gepland ofzo. Blijkt het belangrijker te zijn dan kerst...
En nu zit ik hier in mijn eentje, terwijl iedereen naar huis is (zit in een studentenstad) en alles dicht is vanavond.
pi_63581983
Happy Thanksgiving iedereen! Er staan op dit moment zeven mensen in de keuken dus voor mij even een momentje om me terug te trekken
  donderdag 27 november 2008 @ 23:34:58 #279
71919 wonderer
pi_63582573
Eten is al achter de rug hier (en alsnog later dan gepland) en ik heb echt buikpijn En het toetje komt nog...
  donderdag 27 november 2008 @ 23:42:30 #280
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63582763
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De beste tijd van het jaar om iets gedaan te krijgen! Geen domme studenten en collega's om me heen om me af te leiden. De enige afleiding vandaag is dit forum...
Ik heb gelukkig vaker van die dagen anders was ik morgen zeker gaan werken. Nu gewoon teveel eten en drinken. Heerlijk.
  vrijdag 28 november 2008 @ 07:50:23 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63585824
Pumpkin Pie

Ben weer thuis, en heb mijn buikje inderdaad weer heerlijk volgegeten....
-
pi_63601763
Vandaag lekker shoppen? Zo leeg als de mall hier vlakbij gister was, zo druk is hij vandaag.
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:27:53 #283
71919 wonderer
pi_63602289
Er is niks wat we echt nodig hebben (vorig jaar wel) en mijn vent wil niet "voor niks" die drukte in
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:39:35 #284
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63604382
Ik ga dus echt NIET naar de winkel vandaag..... De rest van het weekend denk ik ook niet trouwens, tenzij ik iets nodig heb. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel DRUKKE winkels. Ik ga ook meestal op zondagochtend als ik iets nodig heb, dan is het meestal nog lekker rustig overal.

Of anders op maandag/dinsdag avond, dan is het ook relatief rustig
-
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:43:59 #285
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63604534
Ik moet zo dus even wat eten halen. Ik hoop dat ik het overleef.
  vrijdag 28 november 2008 @ 21:00:40 #286
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_63605050
Black Friday Madness
quote:
Worker dies at Long Island Wal-Mart after being trampled in Black Friday stampede

A Wal-Mart worker died after being trampled when hundreds of shoppers smashed through the doors of a Long Island store Friday morning, police and witnesses said.

The 34-year-old employee, a temporary maintenance worker, tried to hold back the unruly crowds just after the Valley Stream store opened at 5 a.m.

Witnesses said the surging throngs of shoppers knocked the man down. He fell and was stepped on. As he gasped for air, shoppers ran over and around him.

"He was bum-rushed by 200 people," said Jimmy Overby, 43, a co-worker. "They took the doors off the hinges. He was trampled and killed in front of me. They took me down too...I literally had to fight people off my back."

Full Story (incl. pictures)
Het slachtoffer is niet te zien op de foto, je ziet alleen een boel African-American shoppers.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_63605396
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  vrijdag 28 november 2008 @ 21:17:25 #288
71919 wonderer
pi_63605673
Mmm, leftovers
pi_63606836
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:00 schreef PirE het volgende:
Black Friday Madness
[..]

Het slachtoffer is niet te zien op de foto, je ziet alleen een boel African-American shoppers.
Noemen ze het daarom Black Friday Madness?
pi_63613335
In SF was het 's-middags in ieder geval niet verschrikkelijk druk in de winkels, maar de meeste mensen gaan waarschijnlijk de hele nacht in de rij liggen en zijn dan na een paar uur wel opgehoepeld.
  zaterdag 29 november 2008 @ 01:53:43 #291
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63613418
Niks van gemerkt. Ben vanmiddag dus wat steaks gaan halen en het was totaal niet druk.

Tja de chaos is ook 's ochtends natuurlijk.
  zaterdag 29 november 2008 @ 06:08:58 #292
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_63614524
gister volgevreten en dronken geworden, vandaag left overs en ik zit weer/nog steeds vol!

happy thanksgiving (beetje laat)
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_63626263
Ik kan via een uitwisselingsprogramma met de California State University Northridge een tijdje daar gaan studeren. Iemand bekend met deze universiteit, hoe is het niveau, de omgeving etc.? Lijkt me namelijk wel wat
pi_63627635
California State is het 2e level in het Californische hoger onderwijs, University of California staat er boven. Als je een half jaartje Amerika kan doen zou ik het zeker aanraden, de omgeving ken ik niet, maar waarschijnlijk zit je gewoon op een studentencampus dus qua studentenleven is het wel ok. Denk er wel aan dat je onder de 21 geen alcohol mag drinken, en dat je dus niet echt kan uitgaan.
pi_63629490
Het niveau van California State is inderdaad ietsje minder dan het UC systeem, dat overal in de VS erg hoog staat aangeschreven. Desalnietemin een kans die je niet moet laten glippen. Zo'n ervaring betaalt zich drie keer terug.
pi_63630599
Ik weet nog niet zeker of het, maar de universiteit biedt die mogelijkheid. Ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat het niveau hoog genoeg is omdat het via de universiteit geregeld is en ik neem aan dat ze daar zelf ook wel naar kijken. Ik ga er eens achter aan want het lijkt me echt een hele leuke ervaring.
pi_63644894
-dubbel-
hmmmm....WAT???
pi_63644896
Ik heb een Semester aan San Francisco State University (onderdeel van California State dus) gestudeerd. Ik moet toch zeggen dat het niveau van deze universiteit wel lager lag dan het niveau van het onderwijs aan de UvA (die in de wereld natuurlijk wel vrij goed aangeschreven staat). Ondanks dat was het absoluut een ervaring die ik nooit had willen missen.
Als je de kans hebt en het is via een uitwisselingsprogramma van je eigen uni (dan hoef je je niet zo druk over het niveau te maken): doen!

Over de omgeving van Cal state Northridge:
Het ligt vrij noordelijk van het grootste deel van LA. maar een auto zal je zowiezo nodig hebben in LA. Zelf ben ik niet zo'n grote fan van LA, maar ken ook genoeg mensen die het er wel erg leuk vinden.
Zelf verbleef ik bij de ouders van vrienden die in Granada Hills, waar de universiteit ligt, woonden toen ik in LA was voor een paar dagen. Het is een vrij nette, rustige en rijke buurt. Veel te beleven is er niet, maar in de rest van LA is genoeg te doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vitamine_C op 30-11-2008 15:42:09 ]
hmmmm....WAT???
  zondag 30 november 2008 @ 19:11:15 #299
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63649462
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:39 schreef Janteh het volgende:
Ik weet nog niet zeker of het, maar de universiteit biedt die mogelijkheid. Ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat het niveau hoog genoeg is omdat het via de universiteit geregeld is en ik neem aan dat ze daar zelf ook wel naar kijken. Ik ga er eens achter aan want het lijkt me echt een hele leuke ervaring.
Ik zou het met beide handen aangrijpen, want zo'n mogelijkheid krijg je later in het leven niet snel weer....

Northridge zelf is niet al te veel beleven inderdaad, maar je kunt natuurlijk snel in in Hollywood, Los Angeles zijn etc, en natuurlijk wel even een Dodgers wedstrijd meepakken.

Hoe dan ook, eigenlijk maakt het "waar" nog niet eens zo gek veel uit, als je de kans hebt om een jaar in het buitenland te studeren, ongeacht of het niveau iets lager of hoger ligt, moet je die met beide handen aangrijpen, want zo'n kans krijg je niet vaak, en het is een enorme ervaring rijker.

[ Bericht 26% gewijzigd door maartena op 30-11-2008 19:18:08 ]
-
pi_63650170
Ik zie jouw ondertitel ineens maartena, en ik wil eigenlijk ook nog wel een zak of tien. Uiteraard zijn ze hier nergens te krijgen, maar ik zag laatst een site die ze naar het buiteland zou sturen. Echter, 67 euro voor een zak van 4,5 kilo gaat me een beetje ver, dus ik vroeg me af of jij een andere manier hebt gevonden ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')