Ik kijk ook lang niet alle filmpjes die gepost worden: vaak is de theorie die ervan uitgelegd wordt op het forum te vergezocht om me er in te gaan verdiepen, of is het een ver-van-mijn-bed-show.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:58 schreef Lambiekje het volgende:
Wil men zich wel verdiepen?!? Ik hoor niemand over wat er gedemonstreerd wordt hoe gemakkelijk je verichip te hacken valt en hoe de bestaande technieken als mobieltje en cameratoezicht gebruikt kan worden.
Het is echt werkelijk waar te zot voor woorden waarom een docu van 30+ minuten te veel moeite is om te kijken. Maar hier wel reaguren met oneindige domheid en naiviteit.
Ik wel men wel eens horen over hoe gemakkelijk het allemaal gaat voor de crimineel? Men heeft hier GEEN enkel notie wat er speelt?
Leg me eens uit waarom materiaal NIET bekeken wordt?
ToT, heb je ook die docu gekeken waar ik steevast naar refereer. Het is echt werkelijk waar kinderspel. Als het echt zo makelijk gaat als gedemonstreerd....quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:02 schreef ToT het volgende:
Het moge bekend zijn dat ik regelmatig tegenover Lambiekje sta in discussies (vaak ben ik wel met IETS van zijn standpunt eens, maar met het grootste deel niet), maar op dit punt sta ik weer echt achter hem: onze privacy gaat langzaam maar zeker volledig op de schop.
De overheid mag nu misschien niet het idee hebben om ons volledig te controleren, maar geef ze een vinger en ze nemen uiteindelijk je hele hand: telkens een stapje verder. Bij elk voorvalletje zal er weer een minister gaan roepen dat dat nooit meer mag gebeuren, DUS dat vanaf dat moment weer gegeven "x" of "y" bewaard of continu getraceerd moet worden. Mocht die minister dan overtuigend genoeg zijn, dan komt er weer een wet van, en raakt de bevolking weer een stuk privacy kwijt, en wij slikken alles maar, zolang het maar stapje voor stapje gaat en het het liefst goed uitgelegd wordt door de hoge heren.
Doodeng.
Nou dat verdomde handig heeft een hele hoge prijs...quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik kijk ook lang niet alle filmpjes die gepost worden: vaak is de theorie die ervan uitgelegd wordt op het forum te vergezocht om me er in te gaan verdiepen, of is het een ver-van-mijn-bed-show.
Je privacy is iets wat ons allemaal aangaat en het verlies ervan is een zeer reële dreiging n.a.v. maatregelen tegen terrorisme enzo.
Chippen lijkt nu nog vergezocht, maar uiteindelijk zal het er echt wel van komen, want je hebt toch niks te verbergen, en het is verdomde handig! Zeker als je er mee kunt betalen, bellen, e-mailen, internetten, GPS gebruiken enz.
Och laat het volk maar een decennium of zo lekker wennen aan het gemak van zo'n chip.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:08 schreef Guncta het volgende:
Omdat dit allang aan de orde is. Alleen niet vanuit 1 persoon bekeken, maar vanuit het geheel. Dit proces kan in veel gevallen wel weer omgekeerd worden.
Denk hierbij aan tel, internet, etc. De keuze is er nu nog om hier niet aan deel te nemen. En die optie zal er blijven. Verder zal dit door het merendeel van de personen niet geaccepteerd worden, dus ik zie de bui niet hangen. Het is niet zoals bijna gedwingd worden tot overschaf van een HD-tv. Snapst?
Maar ben je dan niet benieuwd... als je zelf al aangeeft dat het doodeng is. Je moest eens weten hoe kwetsbaar we zijn met onze geweldige gadgets als mobieltje, tomtom e.d.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:10 schreef ToT het volgende:
Misbruik van die chip?
Nee ik heb de docu niet gezien, maar ik kan me zo al voorstellen dat het doodsimpel moet zijn; zo'n ding moet op afstand in te lezen en te programmeren zijn door officiële instanties, en met die OV-chipcard is maar weer eens bewezen dat wat men min of meer onkraakbaar acht, in feite zeer kwetsbaar is.
Het is dus met je kind niet alleen privacyschending maar ook nog een geef je verantwoordelijkheid als ouder uit handen. Een zeer bedenkelijk ontwikkeling.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:17 schreef ToT het volgende:
(Tripo)
Daarbij GAAN er al geluiden op om veroordeelde misdadigers die huisarrest hebben (wegens een kleinere overtreding en omdat de cellen vol zitten) ook zo'n chip te geven om er zeker van te zijn dat ze in huis blijven: een enkelband valt te kraken, en het is gewoon erg lastig voor die mensen: het is letterlijk een blok aan je been.
Zolang het om misdadigers gaat, vindt iedereen alles wel goed, en die misdadigers zelf zullen het ook wel makkelijker vinden dan zo'n enkelband.
Volgende stap: kinderen chippen met een GPS-traceerchip voor als ze weglopen?
Mwoah, als ik me er al bewust van ben dat het onveilig is en ik het niet wil hebben, waarom zou ik dan 30 minuten van mijn leven verspillen aan iets wat ik toch al weet?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet benieuwd... als je zelf al aangeeft dat het doodeng is. Je moest eens weten hoe kwetsbaar we zijn met onze geweldige gadgets als mobieltje, tomtom e.d.
Of je biometrische paspoort. Ook op afstand te copieerbaar...met alle gegevens incluis foto.
Ga je weer, de RFID chip in je paspoort is enkel binnen een straal van een meter betrouwbaar te kopiëren, en dan heb je al redelijk goede apparatuur nodig, lezen vanaf een verdere afstand kan, maar dan neemt de betrouwbaarheid rechtevenredig af. De gsm kan je ook gewoon uitzetten trouwens, en je mag je rijbewijs ook gebruiken als identificatie hier in Nederland, kortom dan wordt het lastig volgen.. En een navigatiesysteem ontvangt alleen GPS signalen, dus hoe zie je voor je dat ze je daarmee volgens??quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet benieuwd... als je zelf al aangeeft dat het doodeng is. Je moest eens weten hoe kwetsbaar we zijn met onze geweldige gadgets als mobieltje, tomtom e.d.
Of je biometrische paspoort. Ook op afstand te copieerbaar...met alle gegevens incluis foto.
Telefoon moet je echt de batterij verwijderen. Je bent anders gewoon altijd te volgen ongeacht of het ding aanstaat.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ga je weer, de RFID chip in je paspoort is enkel binnen een straal van een meter betrouwbaar te kopiëren, en dan heb je al redelijk goede apparatuur nodig, lezen vanaf een verdere afstand kan, maar dan neemt de betrouwbaarheid rechtevenredig af. De gsm kan je ook gewoon uitzetten trouwens, en je mag je rijbewijs ook gebruiken als identificatie hier in Nederland, kortom dan wordt het lastig volgen.. En een navigatiesysteem ontvangt alleen GPS signalen, dus hoe zie je voor je dat ze je daarmee volgens??
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Telefoon moet je echt de batterij verwijderen. Je bent anders gewoon altijd te volgen ongeacht of het ding aanstaat.
En ik denk zelfs dat het een opgelegde feature is wat NSA, CIA en FBI e.d. eisen. Zo niet, geen approval en komt je telefoon niet op de markt.quote:
Het kan ook anders he. NSA helps Microsoft with Vista . Yeah right of MS dat nodig heeft. Het enige wat hier besproken is zodat het op het infrastructuur van de NSA kan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:39 schreef ToT het volgende:
Mja op moederborden voor Intel Pentium processoren zit ook een chip waarmee men makkelijker via Internet bepaalde gegevens kan opvragen van jouw PC.
Althans dat is bij de introductie van de P4 gezegd en daar is toen ook vrij veel ophef over geweest, ook over de onduidelijkheid van wat voor gegevens dat dan zouden zijn. (Ik heb helaas ff geen linkje naar meer info daar over.)
Anyway, men heeft het uiteindelijk geaccepteerd omdat men met de tijd mee wil met de PC, of die informatie is uiteindelijk gewoon vergeten door de meeste mensen.
Weet iemand toevallig iets meer over dit verhaal te vertellen?
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:39 schreef ToT het volgende:
Mja op moederborden voor Intel Pentium processoren zit ook een chip waarmee men makkelijker via Internet bepaalde gegevens kan opvragen van jouw PC.
Althans dat is bij de introductie van de P4 gezegd en daar is toen ook vrij veel ophef over geweest, ook over de onduidelijkheid van wat voor gegevens dat dan zouden zijn. (Ik heb helaas ff geen linkje naar meer info daar over.)
Anyway, men heeft het uiteindelijk geaccepteerd omdat men met de tijd mee wil met de PC, of die informatie is uiteindelijk gewoon vergeten door de meeste mensen.
Weet iemand toevallig iets meer over dit verhaal te vertellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |