abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62818431
Mind Control is een behoorlijk controversieel onderwerp. Ook een onderwerp waarover veel fabels de ronde doen. In dit topic wil ik graag een bepaald soort Mind Control bespreken. En dat is niet de Mind Control uit SF series met high-tech state of the art nanochips in je brein (hoewel ik het bestaan of het ontstaan van deze soort Mind Control niet onmogelijk acht).

De menselijke psyche is een complex en wonderbaarlijk subject. Zéér complex zelfs, maar wie zich een beetje verdiept in grote psychologen, biologen of in NLP, weet dat er wel bepaalde lijnen zichtbaar zijn.
Een simpel voorbeeld van deze lijnen is bijvoorbeeld conditionering, denk daarbij bijvoorbeeld aan Pavlov.

Ervan uitgaande dat jullie wel aardig thuis zijn in deze materie zal ik nu maar gewoon 'the crap cutten' en beginnen met het onderwerp. Trauma Based Mind Control

Wanneer mensen iets zeer afschuwelijks meemaken is een van de meest waargenomen 'verdedigingsmechanismen' van het brein het zogenoemde dissocieren. Dissociatie.
Voor de mensen die hier nog niets van afweten is er genoeg (vak)literatuur beschikbaar, gezien de wijdverbreidheid van dit fenomeen.

Wanneer bijvoorbeeld een kind seksueel wordt misbruikt, zorgt dissociatie ervoor dat het kind zijn emoties, gedachten, gevoelens en waarnemingen betreffende de schokkerende ervaring wegstopt en afsluit van het bewustzijn. Zo zou het kind wellicht bijna weer kunnen functioneren als was het nooit gebeurd. Dissociatie zorgt bijvoorbeeld voor het uit-het-lichaam gevoel dat mensen vaak ervaren tijdens verkrachting of verkeersongelukken.

Dissociatie wordt vaak gezien als extreem creative overlevingstechniek omdat het individuen in staat stelt tijdens 'hopeloze' omstandigheden toch bepaalde facetten van normaal functioneren te behouden.
Later, desondanks, voor een kind dat meermalen fysiek en seksueel misbruikt is, wordt de verdegings-dissociatie herladen en geconditioneerd. Omdat de dissociatieve 'ontsnapping' zo effectief is, zullen kinderen die er 'geoefend' in zijn, het automatische gaan gebruiken zodra ze zich bedreigd of angstig voelen. Zelfs wanneer de angst opwekkende situatie niet gevaalijk of slecht is. In de meeste gevallen blijft het patroon van defensieve dissociatie bestaan, ver nadat de traumatische omstandigheden zijn verdwenen.
Dissociatie is een 'natuurlijk' verdedigingmechanisme van het menselijk brein, en ontstaat 'vanzelf' of de traumatische ervaring nu een ongeluk is of een opzettelijke marteling.

In de extreme gevallen ontstaat logischerwijs, het vaak misbegrepen fenomeen van de gespleten persoonlijkheid. Het brein wordt gefragmenteerd, ware het een harde schijf.

Het besis idee van Trauma Based Mind Control is dat er triggers worden opgezet tijdens de trauma programmering, die later gebruikt kunnen worden om de dissociatie op te starten en een andere 'alter' de boel over te laten nemen. Het concept verschilt in principe niet veel van wat Jung noemt 'Complexes'

“Complexes are autonomous groups of associations that have a tendency to move by themselves, to live their own life apart from our intentions. I hold that our personal unconscious as well as the collective unconscious, consists of an indefinite, because unknown, number of complexes or fragment personalities.”

Mensen zijn al eeuwen, als niet langer, op de hoogte van deze techniek. Het verklaart wrede extreme rituelen, zelfkastijding en seks-magie.

Dit komt bijvoorbeeld van de site van de 'magickian' Grant Morrison:
(Een sigil is een magisch symbool dat dient ter vervulling van een bepaald doel).

"To charge your sigil you must concentrate on its shape, and hold that form in your mind as you evacuate all other thoughts. Almost impossible, you might say, but the human body has various mechanisms for inducing brief ‘no-mind’ states. Fasting, spinning, intense exhaustion, fear, sex, the fight-or-flight response will all do the trick. I have charged sigils while bungee-jumping, lying dying in a hospital bed, experiencing a total solar eclipse and dancing to Techno."

Morrison suggereert ook dat het orgasme een ideaal moment is voor programmering:
"At the moment of orgasm, the mind blinks. Into this blink, this abyssal crack in perception, a sigil can be launched."

Later meer over Mind Control door dit soort persoonlijke traumatisering. Nu skippen we even naar massa control.
Niet veel van ons hebben de moord op JFK bewust meegemaakt maar bijna iedereen kent 'het verhaal' en het is een ideaal voorbeeld om te illustreren hoe dit werkt.

Denk je niet dat de mensen die Kennedy vermoordden het plan hadden dit zo subtiel en sophisticated te doen? Hadden ze hem niet 'netjes' kunnen vergiftigen? Hmmmm? Ze kozen er in ieder geval voor het zo barbaars en openlijk arrogant te doen....
Het effect van deze moord op de psyche van de bevolking toen, is ongekend.

11 September, wie vergeet het? Had je ook het gevoel toen je de nieuwsbeelden zag 'dit kan niet waar zijn'? Dat is een essentieel symptoom van dissociatie.
Je geest splitst zich, knippert voor een momentje en creëert een ruimte die gevuld kan worden met een nieuw verhaal een nieuw mythe. Voor dat moment, was er vrijwel niemand onder ons die wat gaf om terrorisme of nationale veiligheid. Maar als gevolg van dit traumatisch ritueel, zijn we plots geconditioneerd tot een nieuw normen en waarden systeem. Eentje waarin alles waar we om gaven op z'n kop is gezet- persoonlijke vrijheid, privacy, etc. Is het woord 'Al-Qaeda' wellicht een trigger?

Het is vrijwel identiek aan wat er gebeurt met een kind in een traditionele cultuur, die de volwassenheid krijgt na een rituele besnijdenis en de transformerende mythe. Misschien was het instorten van de WTC de rituele besnijdenis van de Westerse psyche. We zijn nu volwassen, we zijn nu strijders.
pi_62818631
En nu?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:33:15 #3
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62820993
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:01 schreef Fritz.Springmeier het volgende:
Ervan uitgaande dat jullie wel aardig thuis zijn in deze materie zal ik nu maar gewoon 'the crap cutten' en beginnen met het onderwerp. Trauma Based Mind Control
Nou, ga er maar niet van uit, maar ik zal een poging doen om door te dringen in je complexe tekst!
quote:
Wanneer mensen iets zeer afschuwelijks meemaken is een van de meest waargenomen 'verdedigingsmechanismen' van het brein het zogenoemde dissocieren. Dissociatie.
Voor de mensen die hier nog niets van afweten is er genoeg (vak)literatuur beschikbaar, gezien de wijdverbreidheid van dit fenomeen.
Klopt helemaal: Dissociatie: het zich afkeren van een bepaalde situatie of gebeurtenis
quote:
Wanneer bijvoorbeeld een kind seksueel wordt misbruikt, zorgt dissociatie ervoor dat het kind zijn emoties, gedachten, gevoelens en waarnemingen betreffende de schokkerende ervaring wegstopt en afsluit van het bewustzijn. Zo zou het kind wellicht bijna weer kunnen functioneren als was het nooit gebeurd. Dissociatie zorgt bijvoorbeeld voor het uit-het-lichaam gevoel dat mensen vaak ervaren tijdens verkrachting of verkeersongelukken.

Dissociatie wordt vaak gezien als extreem creative overlevingstechniek omdat het individuen in staat stelt tijdens 'hopeloze' omstandigheden toch bepaalde facetten van normaal functioneren te behouden.
Later, desondanks, voor een kind dat meermalen fysiek en seksueel misbruikt is, wordt de verdegings-dissociatie herladen en geconditioneerd. Omdat de dissociatieve 'ontsnapping' zo effectief is, zullen kinderen die er 'geoefend' in zijn, het automatische gaan gebruiken zodra ze zich bedreigd of angstig voelen. Zelfs wanneer de angst opwekkende situatie niet gevaalijk of slecht is. In de meeste gevallen blijft het patroon van defensieve dissociatie bestaan, ver nadat de traumatische omstandigheden zijn verdwenen.
Dit staat ook in een boek wat ik heb van Anthony Robbins(Je ongekende vermogens)
quote:
Dissociatie is een 'natuurlijk' verdedigingmechanisme van het menselijk brein, en ontstaat 'vanzelf' of de traumatische ervaring nu een ongeluk is of een opzettelijke marteling.

In de extreme gevallen ontstaat logischerwijs, het vaak misbegrepen fenomeen van de gespleten persoonlijkheid. Het brein wordt gefragmenteerd, ware het een harde schijf.

Het besis idee van Trauma Based Mind Control is dat er triggers worden opgezet tijdens de trauma programmering, die later gebruikt kunnen worden om de dissociatie op te starten en een andere 'alter' de boel over te laten nemen. Het concept verschilt in principe niet veel van wat Jung noemt 'Complexes'
'Alter': verklaar je nader
quote:
“Complexes are autonomous groups of associations that have a tendency to move by themselves, to live their own life apart from our intentions. I hold that our personal unconscious as well as the collective unconscious, consists of an indefinite, because unknown, number of complexes or fragment personalities.”

Mensen zijn al eeuwen, als niet langer, op de hoogte van deze techniek. Het verklaart wrede extreme rituelen, zelfkastijding en seks-magie.
Seks-magie? Zelfkastijding? Extreme rituelen..noem aub eens wat concrete vb.
quote:
Dit komt bijvoorbeeld van de site van de 'magickian' Grant Morrison:
(Een sigil is een magisch symbool dat dient ter vervulling van een bepaald doel).

"To charge your sigil you must concentrate on its shape, and hold that form in your mind as you evacuate all other thoughts. Almost impossible, you might say, but the human body has various mechanisms for inducing brief ‘no-mind’ states. Fasting, spinning, intense exhaustion, fear, sex, the fight-or-flight response will all do the trick. I have charged sigils while bungee-jumping, lying dying in a hospital bed, experiencing a total solar eclipse and dancing to Techno."

Morrison suggereert ook dat het orgasme een ideaal moment is voor programmering:
"At the moment of orgasm, the mind blinks. Into this blink, this abyssal crack in perception, a sigil can be launched."
Hoe ziet zo'n sigil eruit?
quote:
Later meer over Mind Control door dit soort persoonlijke traumatisering. Nu skippen we even naar massa control.
Niet veel van ons hebben de moord op JFK bewust meegemaakt maar bijna iedereen kent 'het verhaal' en het is een ideaal voorbeeld om te illustreren hoe dit werkt.

Denk je niet dat de mensen die Kennedy vermoordden het plan hadden dit zo subtiel en sophisticated te doen? Hadden ze hem niet 'netjes' kunnen vergiftigen? Hmmmm? Ze kozen er in ieder geval voor het zo barbaars en openlijk arrogant te doen....
Het effect van deze moord op de psyche van de bevolking toen, is ongekend.
ja k skipperdeskip
quote:
11 September, wie vergeet het? Had je ook het gevoel toen je de nieuwsbeelden zag 'dit kan niet waar zijn'? Dat is een essentieel symptoom van dissociatie.
Je geest splitst zich, knippert voor een momentje en creëert een ruimte die gevuld kan worden met een nieuw verhaal een nieuw mythe. Voor dat moment, was er vrijwel niemand onder ons die wat gaf om terrorisme of nationale veiligheid. Maar als gevolg van dit traumatisch ritueel, zijn we plots geconditioneerd tot een nieuw normen en waarden systeem. Eentje waarin alles waar we om gaven op z'n kop is gezet- persoonlijke vrijheid, privacy, etc. Is het woord 'Al-Qaeda' wellicht een trigger?
Terrorisme jah, maar ook de andere kant van het verhaal dat de regering het wel eens zelf opzettelijk had kunnen doen. Dus mij hebben ze nog niet te pakken!
quote:
Het is vrijwel identiek aan wat er gebeurt met een kind in een traditionele cultuur, die de volwassenheid krijgt na een rituele besnijdenis en de transformerende mythe. Misschien was het instorten van de WTC de rituele besnijdenis van de Westerse psyche. We zijn nu volwassen, we zijn nu strijders.
Ja k maar dat laatste ben ik ook al voor die tijd geworden, een strijder. En nu? Zoals iemand eerder vroeg..
pi_62821484
Kijk, dit getuigt van inzicht!

Ik kan er eigenlijk weinig aan toevoegen, behalve dan dat ik met betrekking tot 9/11 al eens tot een soortgelijke conclusie ben gekomen. En idd merk ik dat ik me irriteer aan het feit dat de media zo vaak Al-Qaeda gebruiken - Al Qaida betekent 'de basis of het fundament'. Wellicht dat AQ een voorbode/basis is van de door sommigen gedroomde NWO..

goede OP!
1 ding.. strijders? Would it not be madness to fight? We come one!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:58:05 #5
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62821677
Warriors unite!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:09:19 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62821989
Hmm.. hoe vreselijk de 9/11 aanslag ook is, en impact heeft het zeker hoor als de hele wereld het live kan zien op televisie.
Het geeft een gevoel van afgrijzen, afschuw, woede, verdriet.. .maar wat ik er erger vind is de reactie er op, dat totaal uitmelken tot op het bot van die gevoelens door diverse instanties.
Het gevoel word in stand gehouden door steeds de nieuwsberichten over terroristische dreigingen. Net als het even wegzakt, de mens het gebeuren verwerkt en een plekje geeft, krijg je weer een stimulans aangereikt dat je weer de herrinering doet ophalen, en weer de belevenis doet beseffen hoe erg het wel niet is.
Ik wil het gebeuren niet bagataliseren hoor, het is een laffe en gruwelijke daad.. maar ik vind het in stand houden van de angst onder de mensen minstens dan wel erger. Het geeft in ieder geval meer impact en meer verdriet, en creert angst en paranoia onder de mensen, en dat is misschien nog wel erger.
Laat staan wat daar uit voortgekomen is he.. de onnodige oorlog in Irak en alle mensen die daar hun leven hebben gegeven, nog meer verdriet nog meer gezinnen verwoest.

Ik weet niet of het bewust gebeurt, het blijven voeden van angst, wil en kan er niet over speculeren. Maar vind dat eigenlijk erger, dan die 'slechts' 3000 doden in het WTC.
The truth was in here.
pi_62822080
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:09 schreef Bastard het volgende:
Hmm.. hoe vreselijk de 9/11 aanslag ook is, en impact heeft het zeker hoor als de hele wereld het live kan zien op televisie.
Het geeft een gevoel van afgrijzen, afschuw, woede, verdriet.. .maar wat ik er erger vind is de reactie er op, dat totaal uitmelken tot op het bot van die gevoelens door diverse instanties.
Het gevoel word in stand gehouden door steeds de nieuwsberichten over terroristische dreigingen. Net als het even wegzakt, de mens het gebeuren verwerkt en een plekje geeft, krijg je weer een stimulans aangereikt dat je weer de herrinering doet ophalen, en weer de belevenis doet beseffen hoe erg het wel niet is.
Ik wil het gebeuren niet bagataliseren hoor, het is een laffe en gruwelijke daad.. maar ik vind het in stand houden van de angst onder de mensen minstens dan wel erger. Het geeft in ieder geval meer impact en meer verdriet, en creert angst en paranoia onder de mensen, en dat is misschien nog wel erger.
Laat staan wat daar uit voortgekomen is he.. de onnodige oorlog in Irak en alle mensen die daar hun leven hebben gegeven, nog meer verdriet nog meer gezinnen verwoest.

Ik weet niet of het bewust gebeurt, het blijven voeden van angst, wil en kan er niet over speculeren. Maar vind dat eigenlijk erger, dan die 'slechts' 3000 doden in het WTC.
Maar Bastard, geeft Frits hier niet juist een goede verklaring van 'het waarom'?

Ik ben het met je eens dat wij de tijd van 'angst zaaien' achter ons moeten laten, maar dat mag ons er niet van weerhouden diezelfde mechanismen eens goed onder de loep te nemen om er achter te komen hoe het nou werkelijk in de wereld is geregeld.

En dan vind ik zelf die doden een heikel punt, aangezien die 'enkelen al vele malen zijn gewroken in Irak en Afghanistan'. And that's what we like to call justice..
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 02:16:21 #9
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62828013
tvp voor nu
Wat je vindt, ...
pi_62845035
Later meer over de connectie tussen Disney films en Mind Control programmering.
Nu eerst even reagerend op de vragen van Spellmeista;
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:33 schreef Spellmeista het volgende:
(...)
Ritueel misbruik als oorzaak van meervoudige persoonlijkheidsstoornissen is een veelbesproken en uitvoerig onderzocht onderwerp.
Ritueel misbruikt wordt gedefinieerd (Boon en Draijer) als:
"Herhaaldelijke en systematische fysieke, seksuele en emotionele mishandeling van een kind door een groep van volwassen daders in het kader van een cult- of satansverering; mee worden genomen naar verlaten plaatsen, getuige moeten zijn van en ondergaan van extreme lichamelijke marteling en seksueel misbruik; getuige moeten zijn van het verminken en doden van dieren; levend begraven worden in een doodskist of in een graf; gedwongen druggebruik; gedwongen bevruchting en het offeren van het eigen kind.”

LACCW(1989):
"Ritual abuse is a brutal form of abuse of children, adolescents, and adults, consisting of physical, sexual, and psychological abuse, and involving the use of rituals. Ritual does not necessarily mean satanic. However, most survivors state that they were ritually abused as part of satanic worship for the purpose of indoctrinating them into satanic beliefs and practices. Ritual abuse rarely consists of a single episode. It usually involves repeated abuse over an extended period of time."

Ritueel misbruik is tijden lang een onderwerp geweest van massahysterie (zie bijv. de Oude Pekela affaire), en veel verhalen die erover de ronde doen (bijv. in streng Christelijke kringen) zijn 'utter bullshit', maar dat neemt niet weg dat het weldegelijk een bestaand fenomeen is.

"What you have to understand, John, is that sometimes there are forces and events too big, too powerful, with so much at stake for other people or institutions, that you cannot do anything about them, no matter how evil or wrong they are and no matter how dedicated or sincere you are or how much evidence you have. This is simply one of the hard facts of life you have to face."
- Voormalig CIA directeur en Cercle lid William Colby geeft advies aan zijn vriend senator John DeCamp, en verzoekt hem te stoppen met zijn onderzoek naar de Franklin Kindermuisbruik zaak (The Franklin Coverup, 2e druk).

Voor geinteresseerden: Beyond the Dutroux Affair
The reality of protected child abuse and snuff networks

Spin Programming

A Newly Uncovered Technique of Systematic Mind Control
John D. Lovern, Ph.D.
pi_62845885
Angelina Jolie.
Tom Cruise.
pi_62852271
@ any MOD: Frits is (ook) een kloon??
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:20 schreef KICKZORZ het volgende:
Angelina Jolie.
Tom Cruise.
Kun je hier meer over kwijt? Heb er namelijk nog niet eerder van gehoord, behalve dan in film-vorm (The Manchurian Candidate)
pi_62859021
Iets waar ik n.a.v 'n ander topic op stuitte:
quote:
De westerse wereld lijdt massaal aan een „chronische posttraumatische stress reactie” stelt traumapsycholoog Wouter van der Schaar, verbonden aan het Instituut voor Psychotrauma in Zaltbommel, dat zich al bijna 20 jaar bezighoudt met de invloed van schokkende gebeurtenissen als rampen, calamiteiten, geweld en ongevallen op mensen en hun omgeving.

„De wereldbevolking reageert op de aanslagen als een man die tijdens een overval een pistool onder zijn neus krijgt”, aldus Van der Schaar. „De reactie nadien is precies hetzelfde, alleen op een véél grotere schaal. Een van de klassieke reacties is bijvoorbeeld de generalisering: hele bevolkingsgroepen worden nu met de nek aangekeken. Daarom worden er momenteel mannen uit vliegtuigen en treinen gehaald, op verdenking van terrorisme, alleen maar omdat ze een baard dragen, niet-westerse kleding aan hebben, een andere taal spreken en andere gebruiken hebben. Het is overdreven waakzaamheid, die strookt met een posttraumatische stress reactie.”

Traumapsycholoog Van der Schaar: „De westerse wereld heeft door 11 september letterlijk in één klap al haar illusies verloren: niet alles blijkt beheersbaar en controleerbaar, we blijken niet onkwetsbaar en het overkomt niet altijd anderen, maar soms onszelf.

http://intel.web-log.nl/intel/2006/09/wij_allen_lijde.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')