Mijnquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:25 schreef Viking84 het volgende:
Wow, wat spic en span.
Endrinkt regular coke
. Foei!
.
De iets kleinere, maar dat geeft niet, want deze is een stuk langer dan de iets grotere, die heeft voornamelijk een grotere keuken, maar de kamer erachter is weer kleiner.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:24 schreef kwakveense het volgende:
leuk ewelina! ziet er mooi uit. is t nou def. die kleinere of die grotere geworden?
en de muren, moet je die zelf afstuccen? of ga ej behangen
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:40 schreef AKnynke het volgende:
ziet er goed uit Ewelina!
blegh. Ben verdrietig, ik mis Nederland en m'n oma vooral een beetje.
O, die schijnt leuk te zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:41 schreef Viking84 het volgende:
Vanavond naar de bios. Burn after reading van de broertjes Coen
.
Ik ga zondagquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:41 schreef Viking84 het volgende:
Vanavond naar de bios. Burn after reading van de broertjes Coen
.
Iig een slavische taal, maar ik denk niet dat het pools is. Dan zouden er veel meer puntjes en articulatietekens (is dit een woord?) bij staan.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:44 schreef Viking84 het volgende:
More je sve
Dalje bes te
Sunce je zima svaki dan
Srce na kriz
Dus a nemir
Dusico moja spava sam
Kazi me zas
Bog zeme vas
Zemi me, zemi - spavan vec
Ljubavi moj
Zivoti tvoj
Cekam te, cekam, nemog bes
Svijar, sviraj, srce moje sviraj se
Nimam, nimam zivot ako nimam te
Okrenin se
Ne zaboravim
Uvjek cu biti mate tvoj
Wat voor taal is dit? Tsjechisch of Pools oid?
Ja, dat dacht ik ook al iddquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Iig een slavische taal, maar ik denk niet dat het pools is. Dan zouden er veel meer puntjes en articulatietekens (is dit een woord?) bij staan.
dat dus... (ik kwam m ook tegen in mn zoektocht, op youtube...behoorlijk zweverig ja!)quote:Ondanks de vrij kleine verschillen worden Bosnisch, Kroatisch en Servisch tegenwoordig om politieke redenen als verschillende talen gezien. In de taalwetenschap worden ze nog steeds als regionale varianten van het Servokroatisch beschouwd. De term "Servokroatisch" is controversieel en politiek beladen in de opvolgerstaten van Joegoslavië en bij de keuze van terminologie moet voorzichtigheid betracht worden. De dialecten die in Bosnië, Kroatië, Montenegro en Servië gesproken worden liggen wel zo dicht bij elkaar dat er van één taalsysteem gesproken kan worden, met "normale" dialectale verschillen. Het is echter onjuist Bosnisch, Kroatisch en Servisch dialecten te noemen, en wel om twee redenen:
* Bosnisch, Kroatisch en Servisch, hoe weinig verschillend ook, functioneren als volwaardige literaire standaardtalen, met eigen spellingsregels, grammatica e.d., terwijl met de term "dialect" doorgaans niet-gestandaardiseerde taalvarianten worden aangeduid.
* Er bestaat niet één Bosnisch, Kroatisch of Servisch dialect. Binnen het Servokroatische taalgebied bestaan er zeer veel verschillende dialecten, die bovendien niet altijd de nationale grenzen volgen.
In de praktijk komt het erop neer dat een Kroaat de Kroatische standaardtaal gebruikt in situaties die dat vereisen, ongeacht het dialect dat zij spreekt, en dat een Serviër zijn dialect "Servisch" zal noemen, ongeacht de aard ervan, en omgekeerd. In Bosnië is de situatie, gezien de etnische samenstelling van de bevolking, begrijpelijkerwijs nog ingewikkelder.
Hoewel men aan zowel woordgebruik als zinsbouw en uitspraak in veel gevallen direct zal opmerken of een taalgebruiker Servisch, Montenegrijns, Kroatisch of Bosnisch is, zijn zowel de standaardtalen als dialecten vrijwel volledig wederzijds verstaanbaar.
Zou ik ook zeggenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is neo-klassiek, niet zweverig.
Heb ik, maar ik heb ook koude handenquote:
Volg het voorbeeld van je avatar. Dan heb je én warme vinger(s) en een warme neusquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb ik, maar ik heb ook koude handen. Heb wel handschoenen mee, maar om die nou aan te trekken...
.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Volg het voorbeeld van je avatar. Dan heb je én warme vinger(s) en een warme neus
Sorry. Dat was een te grote inkopperquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Wat zijn we lollig hè vandaag
.
In Dèh Haag zeggen we: "Jèh leg em voah, ik sgiet em derin."quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Sorry. Dat was een te grote inkopper
"Oh oh Dèh Haag..."quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:09 schreef Laureline het volgende:
[..]
In Dèh Haag zeggen we: "Jèh leg em voah, ik sgiet em derin."
Op de fiets zwemmen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:11 schreef YPPY het volgende:
Mooi cijfer Ewelina.
Het klinkt zo leuk, wonen in het buitenland, maar op zo'n moment is het toch wel moeilijk. Sterkte Nynke.
Ik geloof dat ik een alternatief sportmoment moet gaan zoeken, het wordt nu wel koud om op de fiets te gaan zwemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |