abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:10:01 #201
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62823528
Extra controles Nou moet je echt ophouden hoor

Seriously. Waar dan? Ik zie ze nooit.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62823551
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

Haha, de RET controleert met 1 team controleurs, die de hele dag rouleren
pi_62823553
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoezo doemdenken ? Zijn er nooit storingen in Amsterdam ofzo ?
Je krijgt echt je geld niet terug hoor, het is toch niet de schuld van de RET ?
Jij bent zo negatief over alles wat met de OV chipkaart te maken heeft. Alles wat er goed aan is wil je niet horen, je verzint de ergste dingen die kunnen gebeuren, je denkt dat het alleen maar verkeerd kan gaan, dat het RET alleen maar op het geld van de reizigers uit is.

Dat noem ik doemdenken.
pi_62823558
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:09 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat wordt dan misschien wel gecompenseerd met dat procentje dat je nu betaald aan de extra controles die straks veel minder nodig zijn.
Ik denk dat de investeringskosten terugverdienen al genoeg extra procentjes zal opleveren. Daarnaast heb je ipv controleurs nu een leger aan mensen om het systeem in de gaten te houden en hier en daar te repareren.
pi_62823578
Een leuke actie voor de invoering: als de poortjes of chippas faalt/storing ondervindt reizen passagiers op dat moment gratis! Gwoon zo'n mannetje laten komen om een paar poortjes open te maken en iedereen heeft vrij toegang tot de stroing is verholpen. Een gebaar naar de mensen toe. Het heeft al zoveel gekost en je kan rezigers niet laten wachten toch?

Geen leuk idee?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_62823583
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ik zie in A'dam vaak zat controle staan bij het perron en heb in R'dam ook regelmatig grote controleteams gezien.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:12:05 #207
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62823587
Tig miljoen is een leuk bedrag om gezichtsverlies af te kopen

And on that bombshell
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62823626
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:10 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Jij bent zo negatief over alles wat met de OV chipkaart te maken heeft. Alles wat er goed aan is wil je niet horen, je verzint de ergste dingen die kunnen gebeuren, je denkt dat het alleen maar verkeerd kan gaan, dat het RET alleen maar op het geld van de reizigers uit is.

Dat noem ik doemdenken.
Ik ben realistisch, ik zie wat er fout gaat.

Nu zijn er ook storingen, dus straks ook. Computers vallen uit, dat is niet doemdenken, dat gebeurt

Be prepared. De RET is dat niet
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:14:42 #209
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62823654
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:11 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik zie in A'dam vaak zat controle staan bij het perron en heb in R'dam ook regelmatig grote controleteams gezien.
Als daarop straks bespaard wordt hebben we:
- en minder veiligheidsgevoel van de reizigers (die vinden uniforms namelijk fijner dan een server 150 km verder)
- én, hiep hoi voor de hackers, zwartrijders worden dan helemaal nooit meer gepakt

Lijkt me onveilig om te bezuinigen op controleurs, die tegelijkertijd voor de veiligheid zorgen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62823671
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik ben realistisch, ik zie wat er fout gaat.

Nu zijn er ook storingen, dus straks ook. Computers vallen uit, dat is niet doemdenken, dat gebeurt

Be prepared. De RET is dat niet
Nee jij bent niet realitisch. Jij legt alles zo negatief mogelijk uit en wilt de positieve dingen niet zien.
Als uit een onderzoek blijkt dat op een bepaald moment maar 7% van de reizigers de chipkaart gebruikt, breng jij dat alsof 93% procent van de reizigers die kaart niet gebruikt.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:15:58 #211
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62823685
ik heb wel respect voor houtworm zijn mening, maar ik deel 'm niet en heb er ook geen zin meer in om er nog op in te gaan.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_62823686
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

- en minder veiligheidsgevoel van de reizigers (die vinden uniforms namelijk fijner dan een server 150 km verder)
- én, hiep hoi voor de hackers, zwartrijders worden dan helemaal nooit meer gepakt

Lijkt me onveilig om te bezuinigen op controleurs, die tegelijkertijd voor de veiligheid zorgen.
Nou ik reis al 18 jaar met OV, dagelijks in de metro en ik ben hooguit 10x gecontroleerd

De RET Heeft maar 1 team controleurs, af en toe houden ze een actie met politie erbij
pi_62823692
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, vandaag op station beurs ook weer een paar die 'hangjongeren' van het station getrapt. En ook in de metro mogen van mij nog steeds van die controle teams blijven lopen.
pi_62823743
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou ik reis al 18 jaar met OV, dagelijks in de metro en ik ben hooguit 10x gecontroleerd

De RET Heeft maar 1 team controleurs, af en toe houden ze een actie met politie erbij
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden nog nooit van me leven zoveel controleurs heb gezien. Sinds de invoering van die chipkaart zijn er alleen maar meer en meer controles geweest. Neemt niet weg dat ik zelf ook nog niet zo vaak ben gecontroleerd.
pi_62823758
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, vandaag op station beurs ook weer een paar die 'hangjongeren' van het station getrapt. En ook in de metro mogen van mij nog steeds van die controle teams blijven lopen.
Die zullen er ook blijven.
De mensen die alleen maar bij de trap staan om het kaartje te controleren zijn niet meer nodig.
pi_62823776
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden nog nooit van me leven zoveel controleurs heb gezien. Sinds de invoering van die chipkaart zijn er alleen maar meer en meer controles geweest. Neemt niet weg dat ik zelf ook nog niet zo vaak ben gecontroleerd.
Ok, gezien, ja ik zie ze ook

Niet dat ze wat doen, ze staan vaak te kletsen en helpen mensen met de chipkaart.
Zijn geen controleurs hoor
pi_62823834
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ok, gezien, ja ik zie ze ook

Niet dat ze wat doen, ze staan vaak te kletsen en helpen mensen met de chipkaart.
Zijn geen controleurs hoor
Nee, die bedoel ik niet. ik heb het hier over controleurs. Vaak grote gasten met handboeien op zak en donkerblauwe uniformen. Vandaag liepen ze rond bij beurs en dinsdagavond (rond 9en) hadden ze een actie met de politie en gewone RET mensen in de metro's zelf.
pi_62823889
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:10 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat noem ik doemdenken.
Jij ziet dit hele OV-chipkaart systeem als een geschenk uit de hemel en je kan het niet begrijpen dat anderen het niet zo zien. Je hebt het constant over de zogenaamde voordelen, de vooruitgang en verbetering. Maar dat is hoe jij het ziet, dat is niet objectief.
En dan nog, als je werkelijk gelooft dat 't zo fantastisch is en men dit ook zo zal zien/ervaren, dan komen we weer bij m'n andere post (zie hieronder). Want de OV-chipkaart aan mensen opleggen is absurd, laat hen de keuze houden.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
Nee, er wordt genoeg reclame gemaakt en wat de OV-chipkaart zoal doet/brengt, wat in jouw ogen enkel voordelen zijn, is zonneklaar. Daar is geen hulp bij nodig.
quote:
En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
Ja, maar laat dat maar aan de mensen zelf over ipv een dergelijk (brak) systeem te forceren.
Mensen kozen zelf en masse voor de mobiele telefoon en daarna werden er vele telefooncellen weggehaald. Men koos dus. Maar alsnog zijn er telefooncellen bij openbare gelegenheden zoals op stations, vliegvelden, etc. De keus is er nog.

Iets wat zo massaal aanwezig is en door veel mensen wordt gebruikt krijgt ook nog eens snel mond op mond reclame. Dus dan zal iedereen de lovende verhalen over deze prachtige OV-chipkaart die ons allen zoveel meer voordelen geeft dan een strippenkaart of treinkaart (naar jou zeggen) horen, en dus snel overstag gaan en ook die OV-chipkaart gebruiken.
Vreemd genoeg lees en hoor ik enkel negatieve reacties van mensen die dit gebruiken, naast 't feit dat het gewoon een overbodig systeem is.

-------------------------

En dan heb jij het over doemdenken, terwijl jij vindt dat iedereen de voordelen in moet zien, en men dit systeem moet gaan gebruiken, ipv men de keus laten. Democratisch. 14.gif
pi_62823897
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:21 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, die bedoel ik niet. ik heb het hier over controleurs. Vaak grote gasten met handboeien op zak en donkerblauwe uniformen. Vandaag liepen ze rond bij beurs en dinsdagavond (rond 9en) hadden ze een actie met de politie en gewone RET mensen in de metro's zelf.
Oh ok, zijn goede acties ja. Extra controles

Straks niet meer nodig, want dan zijn er geen zwartrijders meer
pi_62824040
<edit Klopt niet.>

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2008 22:30:20 ]
pi_62824057
Zo'n pasje kun je dus ook gewoon jatten of niet, niks geen PIN om een kaartje te kopen, gewoon jatten en je kunt reizen?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_62824062
Krijg ik dan eindelijk mijn OV-chipkaart waar ik 4 jaar geleden al mijn foto heb ingeleverd? Wil ik naar m'n ouders moet ik dus voortaan met die chip gaan betalen, fijn.. Hoe zit het eigenlijk met studententarieven of bestaan die dan niet meer?
Met die 15 strippenkaart had je namelijk korting
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:31:19 #223
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62824079
Ik heb vertrouwen in de rechtervoet van de Maashaven-reiziger. Ik kan nu vredig wat anders gaan doen dan hier discussiëren.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62824091
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:30 schreef Man-E-Faces het volgende:
Zo'n pasje kun je dus ook gewoon jatten of niet, niks geen PIN om een kaartje te kopen, gewoon jatten en je kunt reizen?
Een strippenkaart kun je ook jatten...
pi_62824117
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:30 schreef VoreG het volgende:
Krijg ik dan eindelijk mijn OV-chipkaart waar ik 4 jaar geleden al mijn foto heb ingeleverd? Wil ik naar m'n ouders moet ik dus voortaan met die chip gaan betalen, fijn.. Hoe zit het eigenlijk met studententarieven of bestaan die dan niet meer?
Met die 15 strippenkaart had je namelijk korting
Ik als student reis al met de ov chipkaart en je hebt uiteraard je 40% korting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')