Haha, de RET controleert met 1 team controleurs, die de hele dag roulerenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Extra controlesNou moet je echt ophouden hoor
Seriously. Waar dan? Ik zie ze nooit.
Jij bent zo negatief over alles wat met de OV chipkaart te maken heeft. Alles wat er goed aan is wil je niet horen, je verzint de ergste dingen die kunnen gebeuren, je denkt dat het alleen maar verkeerd kan gaan, dat het RET alleen maar op het geld van de reizigers uit is.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoezo doemdenken ? Zijn er nooit storingen in Amsterdam ofzo ?
Je krijgt echt je geld niet terug hoor, het is toch niet de schuld van de RET ?
Ik denk dat de investeringskosten terugverdienen al genoeg extra procentjes zal opleveren. Daarnaast heb je ipv controleurs nu een leger aan mensen om het systeem in de gaten te houden en hier en daar te repareren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:09 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat wordt dan misschien wel gecompenseerd met dat procentje dat je nu betaald aan de extra controles die straks veel minder nodig zijn.
Ik zie in A'dam vaak zat controle staan bij het perron en heb in R'dam ook regelmatig grote controleteams gezien.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Extra controlesNou moet je echt ophouden hoor
Seriously. Waar dan? Ik zie ze nooit.
Ik ben realistisch, ik zie wat er fout gaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:10 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Jij bent zo negatief over alles wat met de OV chipkaart te maken heeft. Alles wat er goed aan is wil je niet horen, je verzint de ergste dingen die kunnen gebeuren, je denkt dat het alleen maar verkeerd kan gaan, dat het RET alleen maar op het geld van de reizigers uit is.
Dat noem ik doemdenken.
Als daarop straks bespaard wordt hebben we:quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:11 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik zie in A'dam vaak zat controle staan bij het perron en heb in R'dam ook regelmatig grote controleteams gezien.
Nee jij bent niet realitisch. Jij legt alles zo negatief mogelijk uit en wilt de positieve dingen niet zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik ben realistisch, ik zie wat er fout gaat.
Nu zijn er ook storingen, dus straks ook. Computers vallen uit, dat is niet doemdenken, dat gebeurt
Be prepared. De RET is dat niet
Nou ik reis al 18 jaar met OV, dagelijks in de metro en ik ben hooguit 10x gecontroleerdquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als daarop straks bespaard wordt hebben we:
- en minder veiligheidsgevoel van de reizigers (die vinden uniforms namelijk fijner dan een server 150 km verder)
- én, hiep hoi voor de hackers, zwartrijders worden dan helemaal nooit meer gepakt
Lijkt me onveilig om te bezuinigen op controleurs, die tegelijkertijd voor de veiligheid zorgen.
Helemaal mee eens, vandaag op station beurs ook weer een paar die 'hangjongeren' van het station getrapt. En ook in de metro mogen van mij nog steeds van die controle teams blijven lopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als daarop straks bespaard wordt hebben we:
- en minder veiligheidsgevoel van de reizigers (die vinden uniforms namelijk fijner dan een server 150 km verder)
- én, hiep hoi voor de hackers, zwartrijders worden dan helemaal nooit meer gepakt
Lijkt me onveilig om te bezuinigen op controleurs, die tegelijkertijd voor de veiligheid zorgen.
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden nog nooit van me leven zoveel controleurs heb gezien. Sinds de invoering van die chipkaart zijn er alleen maar meer en meer controles geweest. Neemt niet weg dat ik zelf ook nog niet zo vaak ben gecontroleerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ik reis al 18 jaar met OV, dagelijks in de metro en ik ben hooguit 10x gecontroleerd
De RET Heeft maar 1 team controleurs, af en toe houden ze een actie met politie erbij
Die zullen er ook blijven.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, vandaag op station beurs ook weer een paar die 'hangjongeren' van het station getrapt. En ook in de metro mogen van mij nog steeds van die controle teams blijven lopen.
Ok, gezien, ja ik zie ze ookquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden nog nooit van me leven zoveel controleurs heb gezien. Sinds de invoering van die chipkaart zijn er alleen maar meer en meer controles geweest. Neemt niet weg dat ik zelf ook nog niet zo vaak ben gecontroleerd.
Nee, die bedoel ik niet. ik heb het hier over controleurs. Vaak grote gasten met handboeien op zak en donkerblauwe uniformen. Vandaag liepen ze rond bij beurs en dinsdagavond (rond 9en) hadden ze een actie met de politie en gewone RET mensen in de metro's zelf.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ok, gezien, ja ik zie ze ook
Niet dat ze wat doen, ze staan vaak te kletsen en helpen mensen met de chipkaart.
Zijn geen controleurs hoor
Jij ziet dit hele OV-chipkaart systeem als een geschenk uit de hemel en je kan het niet begrijpen dat anderen het niet zo zien. Je hebt het constant over de zogenaamde voordelen, de vooruitgang en verbetering. Maar dat is hoe jij het ziet, dat is niet objectief.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:10 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Jij bent zo negatief over alles wat met de OV chipkaart te maken heeft. Alles wat er goed aan is wil je niet horen, je verzint de ergste dingen die kunnen gebeuren, je denkt dat het alleen maar verkeerd kan gaan, dat het RET alleen maar op het geld van de reizigers uit is.
Dat noem ik doemdenken.
Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Nee, er wordt genoeg reclame gemaakt en wat de OV-chipkaart zoal doet/brengt, wat in jouw ogen enkel voordelen zijn, is zonneklaar. Daar is geen hulp bij nodig.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
Ja, maar laat dat maar aan de mensen zelf over ipv een dergelijk (brak) systeem te forceren.quote:En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
Oh ok, zijn goede acties ja. Extra controlesquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, die bedoel ik niet. ik heb het hier over controleurs. Vaak grote gasten met handboeien op zak en donkerblauwe uniformen. Vandaag liepen ze rond bij beurs en dinsdagavond (rond 9en) hadden ze een actie met de politie en gewone RET mensen in de metro's zelf.
Een strippenkaart kun je ook jatten...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:30 schreef Man-E-Faces het volgende:
Zo'n pasje kun je dus ook gewoon jatten of niet, niks geen PIN om een kaartje te kopen, gewoon jatten en je kunt reizen?
Ik als student reis al met de ov chipkaart en je hebt uiteraard je 40% korting.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:30 schreef VoreG het volgende:
Krijg ik dan eindelijk mijn OV-chipkaart waar ik 4 jaar geleden al mijn foto heb ingeleverd? Wil ik naar m'n ouders moet ik dus voortaan met die chip gaan betalen, fijn.. Hoe zit het eigenlijk met studententarieven of bestaan die dan niet meer?
Met die 15 strippenkaart had je namelijk korting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |