Als jij een bedrijf noemt die ID-kaarten namaakt, zal ik eens zien of ik een bedrijf ken die OV chipkaarten vervalst. Deal?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:49 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Je weet dus niks van bendes of bedrijveb die zich bezig houden met vervalsen van OV chipkaarten.
En wat hebben ID kaarten hiermee te maken?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als jij een bedrijf noemt die ID-kaarten namaakt, zal ik eens zien of ik een bedrijf ken die OV chipkaarten vervalst. Deal?
Daar loopt al een ander topic over, dus laten we dat hier niet doen, nee.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:47 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wil je die discussie echt weer voeren?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:57 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En wat hebben ID kaarten hiermee te maken?
Jij zegt zo vaak dat het zo makkelijk is om OV kaarten te hacken. Dan mag ik toch wel verwachten dat dat nu al op grote schaal gebeurd in Londen of Rotterdam.
Dat is blijkbaar niet het geval, want niemand weet er van en dat is toch wel iets wat de media zou halen als het gebeurde,
Op de OV chipkaart staan minder persoonlijke gegevens dan op je paspoort of rijbewijs. En je kunt een anonieme kaart meedragen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]. Het haalt de media dat het kan. Zeer eenvoudig en goedkoop. Dat het gebeurt of niet doet daar niets aan af.
.
Ik wil niet graag verplicht worden om mijn persoonlijke gegevens zo openbaar te dragen, voor iedereen beschikbaar. Dat is wat een OV chip doet. Daarnaast haalt valsmunterij of het namaken van ID kaarten ook bijna nooit het nieuws. Het is namelijk niet echt heel erg boeiend.
Ja, een hacker zou ook zomaar honderden gegevens op straat gooien. Niet dus. Hoor jij nog dagelijks van skimmen van bankpassen? Heb jij pas nog gehoord dat iemand door de Nederlanse Justitie meer dan 20x voor de verkeerde persoon is aangezien (met alle aanhoudingen van dien), omdat één crimineel (die nog niet gevangen is) zich uitgeeft voor hem?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:03 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Op de OV chipkaart staan minder persoonlijke gegevens dan op je paspoort of rijbewijs. En je kunt een anonieme kaart meedragen.
Als er ergens een grote stapel valse paspoorten gevonden zouden worden, zou dat het nieuws wel halen. En aangezien alles wat met de OV chipkaart te maken heeft haalt het nieuws, dus ik zou niet weten waarom het niet in het nieuws zou komen als blijkt dat in Rotterdam of Londen op grote schaal gehackte kaarten rondgaan.
Laten we hier maar me ophouden. We kunnen wel een uitgebreide discussie gaan voeren over wat wel en niet in het nieuws komt. Dat heeft hier weinig zin.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, een hacker zou ook zomaar honderden gegevens op straat gooien. Niet dus. Hoor jij nog dagelijks van skimmen van bankpassen? Heb jij pas nog gehoord dat iemand door de Nederlanse Justitie meer dan 20x voor de verkeerde persoon is aangezien, omdat één crimineel (die nog niet gevangen is) zich uitgeeft voor hem?
Dan zul je toch een keuze moeten maken. Voor niks gaat de zon op.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, een hacker zou ook zomaar honderden gegevens op straat gooien. Niet dus. Hoor jij nog dagelijks van skimmen van bankpassen? Heb jij pas nog gehoord dat iemand door de Nederlanse Justitie meer dan 20x voor de verkeerde persoon is aangezien (met alle aanhoudingen van dien), omdat één crimineel (die nog niet gevangen is) zich uitgeeft voor hem?
Ik wil geen anonieme kaart. Ik wil een abo. Maar wel dat ik mijn gegevens bij mij hou. En niet in een database en in de 'ether', waar ik er geen controle over heb.
Feit is inderdaad dat niet zeker of er nu wel of geen groot risico gelopen wordt met betrekking tot identiteitsdiefstal. Vroeger had men daarvoor een roof nodig, het jatten van een portemonnee bijvoorbeeld. Nu, met dank aan de RET en de NS, niet meer dan een scanner van 150 euro, waarmee honderden gegevens gestolen kunnen worden zonder dat iemand het door heeft. Dat iemand een scanner bouwt klinkt misschien ongeloofwaardig of sterk, maar dat zou ik van een skimmer op een pinautomaat ook kunnen zeggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:12 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Laten we hier maar me ophouden. We kunnen wel een uitgebreide discussie gaan voeren over wat wel en niet in het nieuws komt. Dat heeft hier weinig zin.
Feit blijft dat helemaal niet zeker is dat veel mensen last zullen hebben van hacks en daar schade van zullen ondervinden. Daar zijn helemaal geen berichten over dat dat gebeurd.
Je kunt net zo goed gaan waarschuwen dat mensen verongelukken in de metro, want dat is ook iets wat kan gebeuren.
Ik kies voor het huidige, goedkope en veilige systeem. Mag dat?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:13 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan zul je toch een keuze moeten maken. Voor niks gaat de zon op.
Dat mag. Maar dan moet je straks toch veel gaan fietsen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik kies voor het huidige, goedkope en veilige systeem. Mag dat?
En welke gegevens van jou worden dan precies gestolen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Feit is inderdaad dat niet zeker of er nu wel of geen groot risico gelopen wordt met betrekking tot identiteitsdiefstal. Vroeger had men daarvoor een roof nodig, het jatten van een portemonnee bijvoorbeeld. Nu, met dank aan de RET en de NS, niet meer dan een scanner van 150 euro, waarmee honderden gegevens gestolen kunnen worden zonder dat iemand het door heeft. Dat iemand een scanner bouwt klinkt misschien ongeloofwaardig of sterk, maar dat zou ik van een skimmer op een pinautomaat ook kunnen zeggen.
En als ik bezwaar tegen die mogelijkheid heb, waarvan de kans en de statistieken van zoiets inderdaad onduidelijk zijn, wordt ik verwezen naar een anonieme kaart, zonder de mogelijkheden van de huidige papieren abo's.
Mijn voor- en achternaam, om mee te beginnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:22 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En welke gegevens van jou worden dan precies gestolen?
Wat een lachertje. Je bent dus niet eens goed op de hoogte van het hoe en wat en gaat er voor het gemak maar vanuit dat er "iets mee kan".quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mijn voor- en achternaam, om mee te beginnen.
Die staan, neem ik maar even aan, op de chip, nietwaar? En zo niet, dan staat er wel een code op waar iemand iets mee kan. Persoonlijke informatie dus, die ik niet graag aan onbekenden vertel.
En dan, bang dat mensen je oud vinden? Ik ben er ook geen voorstander van dat bedrijven zomaar alles van je ergens op een kaartje proppen of ergens op een slecht beveiligde server wat dat betreft, maar als iemand mijn ov-kaart wil hacken ben ik daar niet blij mee als hij daarmee ook mijn tegoeden mee op kan maken. Dat er dan een paar gegevens meegezonden worden maakt me niet uit. Hij kan de de datum niet eens aan een persoon koppelen, of hij moet je gaan volgen en foto's maken...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:44 schreef Yildiz het volgende:
Mijn geboortedatum. Ook goed. Ook een persoonlijk gegeven waar ik niet graag mee te koop loop. Andere mensen met een scanner kunnen dat dus al direct zien. men kan daarnaast mijn kaart kopiëren (zoals ondertussen aangetoond) zonder dat ik het weet, en reizen op mijn kosten.
Voor iemand die niet graag met zijn persoonlijke gegevens te koop loopt heb je nog veel informatie over jezelf in je profiel staan.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:44 schreef Yildiz het volgende:
Mijn geboortedatum. Ook goed. Ook een persoonlijk gegeven waar ik niet graag mee te koop loop. Andere mensen met een scanner kunnen dat dus al direct zien. men kan daarnaast mijn kaart kopiëren (zoals ondertussen aangetoond) zonder dat ik het weet, en reizen op mijn kosten.
Dat is de keuze die je hebt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:07 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Voor iemand die niet graag met zijn persoonlijke gegevens te koop loopt heb je nog veel informatie over jezelf in je profiel staan.
Je hebt dadelijk niet veel keus meer of je wel of niet overstapt op de chipkaart. Zonder chipkaart kom je de metro niet meer in, dus mocht iemand de metro willen blijven gebruiken ontkom je niet aan aan die kaart. Verder denk ik inderdaad dat het wel zal helpen om mensen een gratis kaart te geven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:33 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is de keuze die je hebt.
Die keus die ik ook graag wil hebben tussen de OV-chipkaart en de strippenkaart.
Geef die OV-chipkaarten maar gratis weg, zoals wordt voorgesteld door politiek Rotterdam ( 'Maak ov-chipkaart r'dam gratis' ). Daardoor zullen vast meer mensen overstappen inderdaad, maar laat de strippenkaart gewoon bestaan voor de mensen die daar niet voor kiezen.
Dat is onzin, je kan 't prima naast elkaar laten werken. De wil is er niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je hebt dadelijk niet veel keus meer of je wel of niet overstapt op de chipkaart. Zonder chipkaart kom je de metro niet meer in, dus mocht iemand de metro willen blijven gebruiken ontkom je niet aan aan die kaart. Verder denk ik inderdaad dat het wel zal helpen om mensen een gratis kaart te geven.
Er is 0,0 onzin aan mijn post. Zonder ov-kaart kom je de metro niet meer in dadelijk. En de systemen naast elkaar laten werken is al helemaal onzin. Houd strippenkaart of voer de chipkaart in, maar niet 2 systemen naast elkaar. Dat zou pas onzin zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is onzin, je kan 't prima naast elkaar laten werken. De wil is er niet.
Men wordt dit systeem opgelegd.
Ja, zo kan je bij een kassa ook pinnen of contant betalen. De keuze wordt gelaten, maar ze kunnen ook zeggen dat je enkel mag pinnen. Betekent niet dat het niet mogelijk is om nog contant te betalen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is 0,0 onzin aan mijn post. Zonder ov-kaart kom je de metro niet meer in dadelijk.
Nee hoor. Dan is iedereen content. Waarom zou je mensen die systeem opleggen, aangezien een heel groot deel gewoon nog van de strippenkaart gebruik wil maken?quote:En de systemen naast elkaar laten werken is al helemaal onzin. Houd strippenkaart of voer de chipkaart in, maar niet 2 systemen naast elkaar. Dat zou pas onzin zijn.
Ja, wat heeft dat mijn reactie te maken? Feit is en blijft dat er besloten is dat de strippenkaart niet meer geldig is en je dus zonder niet de metro in komt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:05 schreef OldJeller het volgende:
Ja, zo kan je bij een kassa ook pinnen of contant betalen. De keuze wordt gelaten, maar ze kunnen ook zeggen dat je enkel mag pinnen. Betekent niet dat het niet mogelijk is om nog contant te betalen.
Ik heb nergens gezegd dat ik voorstander ben van het invoeren de ov-chipkaart, mijn strippenkaart werkt ook prima. Het is echter compleet nutteloos om 2 systemen naast elkaar te hebben, als dat de bedoeling was geweest was het plaatsen van al die dure poortjes ook een beetje zinloos geweest. Ik zie voor beide systemen zijn voor en nadelen, maar een dubbel systeem is niet wenselijk.quote:Nee hoor. Dan is iedereen content. Waarom zou je mensen die systeem opleggen, aangezien een heel groot deel gewoon nog van de strippenkaart gebruik wil maken?
En als je zo in die voordelen gelooft, dan laat je de mensen die daar ook in geloven maar die OV-chipkaart aanschaffen, zodat ze kunnen genieten van deze ongelooflijke verbetering, maar laat je de rest gewoon met de oude, vertrouwde, prima werkende strippen- en treinkaart.
Betekent het dan dat dit besluit goed is? Nee, kijk naar de consument, consumentenorganisaties, bonden, wetenschappers en andere geïnformeerden. Die zijn er niet echt over te spreken (understatement).quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, wat heeft dat mijn reactie te maken? Feit is en blijft dat er besloten is dat de strippenkaart niet meer geldig is en je dus zonder niet de metro in komt.
Wat was precies de bedoeling van het plaatsen van die te dure poortjes?quote:[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik voorstander ben van het invoeren de ov-chipkaart, mijn strippenkaart werkt ook prima. Het is echter compleet nutteloos om 2 systemen naast elkaar te hebben, als dat de bedoeling was geweest was het plaatsen van al die dure poortjes ook een beetje zinloos geweest. Ik zie voor beide systemen zijn voor en nadelen, maar een dubbel systeem is niet wenselijk.
Het was al lang geen geheim dat de ov-kaart de strippenkaart gaat vervangen. Ik denk zelf dat er geen betere test dan het in te voeren, gaat het dan alsnog helemaal fout dan moeten ze die poortjes lekker verwijderen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Betekent het dan dat dit besluit goed is? Nee, kijk naar de consument, consumentenorganisaties, bonden, wetenschappers en andere geïnformeerden. Die zijn er niet echt over te spreken (understatement).
Als ze morgen bepalen dat elk huishouden nog maar één liter water per dag kan gebruiken, ben je er dan ook zo content mee? Nee, dus dat "regels zijn regels" / "het is zo"-'argument' snijdt geen hout.
[..]
Wat was precies de bedoeling van het plaatsen van die te dure poortjes?
Ik heb eigenlijk nooit iemand horen klagen over de strippenkaart. Werkte perfect. Geen last van storingen, te veel betalen, uitchecken, etc.
Waarom is een dubbel systeem niet wenselijk? Jij kan nu je strippenkaart weggooien en gewoon je OV-chipkaart gebruiken. Dan ben je blij; je werkt met één systeem. Het systeem naar jouw keuze. Laat andere mensen ook die keuze.
Om even mijzelf te quoten waarom het dubbele systeem niet wenselijk is. Naast het feit dat je dus alleen al dure en nutteloze poortjes heb staan en nog steeds controleurs nodig hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lezen grappenmaker, ik zeg dat het dubbele systeem nadelen geeft ik heb nog niet eens ergens gezegd voor welk van de 2 systemen ik ben.
Zucht, lang verhaal.
Goed toen die mooie poortjes ineens in werking gingen kwamen er onder de stempelbakken een gleuf te zitten. In heb begin wist nagenoeg niemand hoe je normaal door die poortjes kwam. Dat moest dus door je abbo of gestempelde strippenkaart daar in te stoppen.
Ook zie ik nog met enige regelmaat mensen (die niet regelmatig met de metro gaan) hun ongestempelde kaart in de onderste gleuf (waardoor de poortjes wel open gaan maar niet wordt gestempeld) en lopen door met de veronderstelling dat ze gestempeld hebben.
Dan is er ook het feit dat de helft van de mensen niet begrijpt dat je bij het uitgaan van een perron je gewoon door de poortjes kan lopen en dat je alleen wat hoeft te doen als je met een chipkaart reist.
Naast het feit dat ze niet weten dat ze gewoon door kunnen lopen snappen ook een heleboel mensen niet dat je een poortje met een groene pijl moet gebruiken. Deze zullen er meer komen als ieder poortje met een chipkaart gaat werken
Maar het meest vervelende is dat je moet uitchecken, dat is op zich niet vervelend, maar mensen die dit niet gewend zijn vergeten dit wel eens. Hup, 4 euro weg. Ik als student kan doordeweeks met mijn ov chipkaart gewoon gratis reizen, ik check dan in, maar niet uit. In het weekend voer ik hetzelfde ritueel als de rest van de week uit (ik gebruik de metro elke dag) en ben dan zo 4 euro kwijt.
Vooral om die laatste reden alleen al is het handiger om 1 systeem te hebben.
Nou vertel eens dan, hoe kun je het strippenkaart systeem naast het chipkaart systeem laten werken?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is onzin, je kan 't prima naast elkaar laten werken. De wil is er niet.
Men wordt dit systeem opgelegd.
Onzin. Aanzienlijk deel van de mensen gebruikt die OV-chipkaart al en daar kan men haar conclusies wel van trekken. Onder andere mensen hier op FOK! gebruiken de kaart en geen van hen is daar positief over. Dus wat hoop je nou? Dat als iedereen gebruik moet maken van dat waardeloze systeem dat het dan opeens wel goed is?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het was al lang geen geheim dat de ov-kaart de strippenkaart gaat vervangen. Ik denk zelf dat er geen betere test dan het in te voeren, gaat het dan alsnog helemaal fout dan moeten ze die poortjes lekker verwijderen.
De reden van die poortjes is dat er een systeem komt dat je niet zomaar die metro in kan lopen zonder te betalen. Echter als je beide systemen naast elkaar blijft gebruiken heb je dus en die dure (nutteloze poortjes) staan en je hebt nog steeds controleurs nodig.
Poortjes zijn te duur en zijn inderdaad nutteloos. Zoals ik al zei, mensen kunnen gewoon achter elkaar doorlopen bij die poortjes. Dus als je dat tegen zou willen gaan, zou je alsnog controleurs bij de poortjes moeten zetten om er zeker van te zijn dat er niet twee tegelijk door zo'n poortje lopen. Beetje dubbelop, haha!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Om even mijzelf te quoten waarom het dubbele systeem niet wenselijk is. Naast het feit dat je dus alleen al dure en nutteloze poortjes heb staan en nog steeds controleurs nodig hebt.
Controleurs zul je altijd in de buurt van poortjes hebben, ze kunnen het niet volledig onbeheerd laten. o.a. voor rolstoelgebruik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:29 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou vertel eens dan, hoe kun je het strippenkaart systeem naast het chipkaart systeem laten werken?
JIj hebt alle Fok! users om hun mening gevraagd?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Onzin. Aanzienlijk deel van de mensen gebruikt die OV-chipkaart al en daar kan men haar conclusies wel van trekken. Onder andere mensen hier op FOK! gebruiken de kaart en geen van hen is daar positief over. Dus wat hoop je nou? Dat als iedereen gebruik moet maken van dat waardeloze systeem dat het dan opeens wel goed is?
Bij de poortjes kan je gewoon snel achter iemand aan lopen en ben je binnen. Bij controleurs kan dat niet. Dus je kan inderdaad zomaar de metro inlopen door de OV-chipkaart.
Ik weet niet of je iets van onderzoeken weet, maar je komt met een vals dilemma, of je praat gewoon een paar politieke figuren na.
Dat je het alleen zou kunnen testen als iedereen van de OV-chipkaart gebruikt maakt.. dat is zulke nonsens.
Alsof ze een ongetest medicijn aan ALLE patiënten gaan geven ipv een select onderzoeksgroepje, omdat anders niet kan worden na gegaan of het goed werkt. Ben je mal?!
Hilarisch.
Waar heb je het over, paar mensen hier op fok gebruiken 'm en aan de hand daarvan trek je je conclusies? Ik gebruik 'm ook maar positieve reacties gaan niet op ofzo? Ik heb het alleen over mijn eigen ervaringen, dubbel systeem is onhandig, jij blijft maar denken dat ik hier pleit vóór de invoering van de chipkaart.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Onzin. Aanzienlijk deel van de mensen gebruikt die OV-chipkaart al en daar kan men haar conclusies wel van trekken. Onder andere mensen hier op FOK! gebruiken de kaart en geen van hen is daar positief over. Dus wat hoop je nou? Dat als iedereen gebruik moet maken van dat waardeloze systeem dat het dan opeens wel goed is?
Bij de poortjes kan je gewoon snel achter iemand aan lopen en ben je binnen. Bij controleurs kan dat niet. Dus je kan inderdaad zomaar de metro inlopen door de OV-chipkaart.
Ik weet niet of je iets van onderzoeken weet, maar je komt met een vals dilemma, of je praat gewoon een paar politieke figuren na.
Dat je het alleen zou kunnen testen als iedereen van de OV-chipkaart gebruikt maakt.. dat is zulke nonsens.
Alsof ze een ongetest medicijn aan ALLE patiënten gaan geven ipv een select onderzoeksgroepje, omdat anders niet kan worden na gegaan of het goed werkt. Ben je mal?!
Hilarisch.
Jaja, een apparaat dat een stukje papier kan lezen. Misschien iets met een chip?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:43 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Controleurs zul je altijd in de buurt van poortjes hebben, ze kunnen het niet volledig onbeheerd laten. o.a. voor rolstoelgebruik.
Desnoods maakt men een kleine simpele aanpassing op een strippenkaart waardoor dat waardeloze apparaat het kan lezen en je alleen voor het openen een kaartje nodig hebt.
Niks in- en uitloggen.
Denk je dat er nu mannetjes staan voor mensen met rolstoelgebruik? En wat is er mis met in- en uitloggen? Je haalt kaartje over de lezer, poortje gaat open en bij uitgaan doe je hetzelfde.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:43 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Controleurs zul je altijd in de buurt van poortjes hebben, ze kunnen het niet volledig onbeheerd laten. o.a. voor rolstoelgebruik.
Desnoods maakt men een kleine simpele aanpassing op een strippenkaart waardoor dat waardeloze apparaat het kan lezen en je alleen voor het openen een kaartje nodig hebt.
Niks in- en uitloggen.
Ja die poortjes kunnen in Londen en Parijs wel werken, en in Nederland niet. Tuurlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:41 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Poortjes zijn te duur en zijn inderdaad nutteloos. Zoals ik al zei, mensen kunnen gewoon achter elkaar doorlopen bij die poortjes. Dus als je dat tegen zou willen gaan, zou je alsnog controleurs bij de poortjes moeten zetten om er zeker van te zijn dat er niet twee tegelijk door zo'n poortje lopen. Beetje dubbelop, haha!
Waarom een goed systeem inruilen voor een te duur, slechter systeem?
Bij controleurs kom je er niet zomaar langs hoor, daar controleren ze prima. Daarnaast verschaf je weer werk voor mensen: controleren.
Nee, zeer zeker niet. Slechts een klein aandeel hebben zij van die negatieve reacties.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waar heb je het over, paar mensen hier op fok gebruiken 'm en aan de hand daarvan trek je je conclusies?
Maar niemand dwingt jou om van twee systemen gebruik te maken. Jij wil mensen wel dwingen om van één systeem gebruik te maken. Je kan óf de strippenkaart, óf de OV-chipkaart, óf beide gebruiken. Keuze.quote:Ik gebruik 'm ook maar positieve reacties gaan niet op ofzo? Ik heb het alleen over mijn eigen ervaringen, dubbel systeem is onhandig, jij blijft maar denken dat ik hier pleit vóór de invoering van de chipkaart.
Omdat jij weinig 'ziet', of beter gezegd: wil zien, kan het volledig ingevoerd worden. Ja..ja..quote:Ik zie momenteel weinig fout gaan met chipkaart (zoals ik al zei ik heb nog geen enkel probleem met het ding gehad) dus waarom zou het niet volledig ingevoerd kunnen worden? Je hebt het over ongeteste medicijnen, dit gaat over een getest product wat niemand fysiek kwaad kan doen, trek geen kromme vergelijkingen.
Zoals ik al zei: dat is slechts een klein aandeel van de reacties. Maar daardoor werd het wat betrekkelijker, aangezien we toch al op FOK! zitten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:45 schreef Houtworm het volgende:
[..]
JIj hebt alle Fok! users om hun mening gevraagd?
Elk onderzoek wordt met meestal met een tiental of honderdtal mensen gedaan. Een dergelijke hoeveelheid gebruikt al de OV-chipkaart, dus daarmee is prima onderzoek te doen.quote:Je vergeet dat OV chipkaart op een klein deel van Nederland wordt getest. Dus wat dat betreft niet anders dan jouw medicijnen voorbeeld.
ja maar dat is misschien toch wel een 1 seconde langzamer dan gewoon doorlopen! Dat is ook een heel issue hoor, dat moet je niet onderschatten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Denk je dat er nu mannetjes staan voor mensen met rolstoelgebruik? En wat is er mis met in- en uitloggen? Je haalt kaartje over de lezer, poortje gaat open en bij uitgaan doe je hetzelfde.
Uiteraard wil ik mensen dwingen 1 systeem te gebruiken, het chipkaart systeem is in het leven geroepen TER VERVANGING VAN de strippenkaart. Heb jij mogen stemmen toen de strippenkaart ingevoerd werd, of wilde je toen ook keuze? En er wordt mij zeker wel gedwongen om 2 systemen te gebruiken, ik moet met de metro naar zuidplein (chipkaart) om vanaf daar de bus te pakken (strippenkaart)quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, zeer zeker niet. Slechts een klein aandeel hebben zij van die negatieve reacties.
Dat was een voorbeeld, aangezien we toch al op FOK! zitten.
[..]
Maar niemand dwingt jou om van twee systemen gebruik te maken. Jij wil mensen wel dwingen om van één systeem gebruik te maken. Je kan óf de strippenkaart, óf de OV-chipkaart, óf beide gebruiken. Keuze.
[..]
Omdat jij weinig 'ziet', of beter gezegd: wil zien, kan het volledig ingevoerd worden. Ja..ja..
Het gaat over testen, dwaas. Maar dat begrijp je weer niet. Voor een test heb je een paar honderd of wellicht duizend mensen nodig. Een dergelijk aantal gebruikt al wel de OV-chipkaart. Dus het is onzin om te zeggen dat iedereen de OV-chipkaart moet gebruiken en dat dán pas gezegd kan worden of het systeem goed werkt of niet. Dat is het punt. Dus niet weer op irrelevante dingetjes gaan wijzen en op die manier er omheen proberen te lullen.
Nee, simpel magneetstripje evt. Maar hetzelfde idee als een strippenkaart.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:47 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Jaja, een apparaat dat een stukje papier kan lezen. Misschien iets met een chip?
En wat nu als je 1 controleur hebt staan en een hele buslading mensen wilt tegelijk de metro in? Er wordt nu al geklaagd dat het lezen van de kaart zo lang zou duren...
Iemand moet de hekken open doen in dat geval en in de buurt zijn als er überhaupt iets mis gaat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Denk je dat er nu mannetjes staan voor mensen met rolstoelgebruik? En wat is er mis met in- en uitloggen? Je haalt kaartje over de lezer, poortje gaat open en bij uitgaan doe je hetzelfde.
Laat ik het dan maar anders zeggen, er staan nu ook niet 24/7 mensen die poortjes hoor. Woon je überhaupt wel in Rotterdam? Mensen met een rolstoel kunnen ook zelf wel door die poortjes, anders zijn er ook nog liften.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:59 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, simpel magneetstripje evt. Maar hetzelfde idee als een strippenkaart.
Lezen van de kaart door het apparaat?
[..]
Iemand moet de hekken open doen in dat geval en in de buurt zijn als er überhaupt iets mis gaat.
Ja, waarom zou je dat moeten doen? Gewoon naar buiten lopen.
Hoe dan ook, dat jij geen enkel positief verhaalt hoort is onzin of je luisterd selectief. Ik vermoed het laatste.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: dat is slechts een klein aandeel van de reacties. Maar daardoor werd het wat betrekkelijker, aangezien we toch al op FOK! zitten.![]()
[..]
Elk onderzoek wordt met meestal met een tiental of honderdtal mensen gedaan. Een dergelijke hoeveelheid gebruikt al de OV-chipkaart, dus daarmee is prima onderzoek te doen.
Om heel Rotterdam en mensen die gebruikmaken van het OV in Rotterdam te verplichten die OV-chipkaart te gebruiken om op die manier goed te kunnen testen is onzin.
Gewoon invoering doordrukken onder valse voorwendselen, want straks wordt het toch niet meer teruggedraaid als het er eenmaal is. Als blijkt dat het slecht is, gaat Huizinga het niet terugdraaien en weer de stripkaart in gebruik nemen.
Parijs is ander systeem, vergelijking is waanzinquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:49 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ja die poortjes kunnen in Londen en Parijs wel werken, en in Nederland niet. Tuurlijk.
En het systeem is helemaal niet slechter dan de strippenkaart. Dat maakt jij ervan. Je negeert bijvoorbeeld zaken als zone grens passeren binnen 2 haltes.
Een magneet strip. Dat houd in dat je de kaart in de machine moet doen. Kost ook tijd. En hoe wil je dat dan doen met abbonementen? Hoe controleer je wie op dat traject mag reizen met die kaart. Verhip, dan moet je dat toch koppelen aan wat persoonsgegevens.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:59 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, simpel magneetstripje evt. Maar hetzelfde idee als een strippenkaart.
Lezen van de kaart door het apparaat?
[..]
Iemand moet de hekken open doen in dat geval en in de buurt zijn als er überhaupt iets mis gaat.
Ja, waarom zou je dat moeten doen? Gewoon naar buiten lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |