abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 23:56:58 #2
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_62799570
Verbeek is toch verantwoordelijk voor het resultaat op het veld?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 23:57:25 #3
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_62799583
Het grote Feijenoord-topic #410: Moeite met winnen

Mijn topic is beter want geopend door mij.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_62799606
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:57 schreef TC03 het volgende:

Je gaat toch geen 410 topic openen
pi_62799625
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:56 schreef Messenga het volgende:
Verbeek is toch verantwoordelijk voor het resultaat op het veld?
Maar wel voor het spelersmateriaal wat Verbeek tot zijn beschikking heeft.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:00:10 #6
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_62799641
Overigens voor mensen die nog inspiratie nodig hebben voor een spandoek:

"Een elftal vol met grote namen, en toch moeten wij ons voor jullie schamen!"
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:01:03 #7
108558 Messenga
pi_62799651
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gast grow up.
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Maar wel voor het spelersmateriaal wat Verbeek tot zijn beschikking heeft.
Alsof Verbeek daar geen stem in had?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:01:27 #8
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_62799662
quote:

[..]

Bestorming kleedkamer.
Thu 30 October 2008 00:00u door Kopbal

Dat bestormen van de kleedkamer werd overigens gedaan door een mannetje of 30 die vanaf de andere kant van het stadion weer het stadion inrenden.

Enige leuke momentje van de avond nog. Jammer dat er zo snel ME ter plaatse was.
pi_62799707
Leuke momentje , stumpers zijn het die dat probeerden.
That's all folks!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:04:38 #11
108558 Messenga
pi_62799738
edit: niet doen

[ Bericht 92% gewijzigd door -Vaduz- op 30-10-2008 00:05:40 ]
pi_62799760
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Leuke momentje , stumpers zijn het die dat probeerden.
Nee je lekker monddood laten maken door dat tyfus bestuur
pi_62799778
even een tvptje plaatsen en dan ga ik naar mijn bedje om de hele nacht te huilen
pi_62799792
Ik wil toch nog graag even horen op welke punten ik ongelijk zou hebben:

Excuus: er is geen geld.

Er is bijna 30 miljoen uitgegeven de afgelopen 3 jaar en bovendien spelers met enorm hoge salarissen gehaald, dus dat was er wel degelijk. Het geld had meer verspreid moeten worden over de gehele selectie.

Excuus: we hebben veel tegenslag.

Dat hebben ze bij andere clubs die boven ons staan ook wel eens. Geen reden om zo laag te staan.

Excuus: de scouting komt heus wel met goede namen aan, er is alleen geen geld voor die spelers.

Mocht dat al zo zijn, dan moet degene die de eindknoop doorhakte (Bosz dus) verantwoordelijk gesteld worden. Die heeft de verkeerde keuzes gemaakt met het beschikbare geld (zie ook 1). Berg was ook geen 10 miljoen waard toen ie naar Groningen kwam.

Excuus: Bosz kan hier niets aan doen.

Dat kan ie misschien niet, hij zal z'n best gedaan hebben. Hij is echter gewoon niet geschikt als TD dan. Na 3 jaar een club niet beter gemaakt hebben moet je daar gewoon op afgerekend worden. Z'n contract moet NIET verlengd worden.

Excuus: als wij spelers als Amoah hadden gehaald, waren ze waarschijnlijk geflopt omdat ze er opeens moeten staan.

Ook dat slaat nergens op. Bij Feyenoord 'moet' al tijden minder dan bij clubs als Twente en Groningen.

Excuus: We komen niet van spelers als Greene en Buijs af, niemand wil ze.

Genoeg kleine clubs die die spelers willen. Die spelers willen er echter niet op achteruit qua salaris en zullen moeilijk doen. Oplossing: half jaartje naar de beloften zetten, moet je eens kijken hoe snel ze in de winterstop akkoord gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Crane op 30-10-2008 00:17:32 ]
Cause nobody likes rock anymore!
pi_62799847
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee je lekker monddood laten maken door dat tyfus bestuur
Je kunt je toch vrijuit uiten?
That's all folks!
pi_62799866
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:09 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Je kunt je toch vrijuit uiten?
Alle negatieve spanddoeken worden weggehaald, dus: nee. Ik ben geen voorstander van geweld, maar het bestuur drukt de supporters zo in het nauw dat ze weinig anders kunnen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:10:03 #17
108558 Messenga
pi_62799869
Is de scouting wel echt zo goed dan? Is Berg wel gescout?
pi_62799878
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:10 schreef Messenga het volgende:
Is de scouting wel echt zo goed dan? Is Berg wel gescout?
Volgens Happel en een aantal anderen hier is de scouting in orde.
pi_62799921
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:10 schreef Crane het volgende:

[..]

Volgens Happel en een aantal anderen hier is de scouting in orde.
Je ken er moeilijk over oordelen aangezien er geen geld is, wat wel een feit is, is dat het verkoopbeleid zwaar kut is.
Oi! Acóplese donde están los bitterbals de mierda?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:13:01 #20
108558 Messenga
pi_62799926
Wat zijn daar echt goede bewijzen van dan?
pi_62799930
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:57 schreef TC03 het volgende:

Nu begin je op een Amsterdammer te lijken.
pi_62799957
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:12 schreef De_Slagert het volgende:

[..]

Je ken er moeilijk over oordelen aangezien er geen geld is, wat wel een feit is, is dat het verkoopbeleid zwaar kut is.
Lees m'n post hierboven eens.
pi_62799969
quote:

[..]

donderdag 30 oktober 2008 @ 00:15:36 #24
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62799976
Gaan we weer..........

Denk jij nou echt dat het onder een andere Algemeen directeur of trainer opeens beter gaat?

We waren in 2006 gewoon bijna echt failliet he , dat de club nu financieel gezond wordt is belangrijker dan de stand in de eredivisie (zolang we er maar inblijven uiteraard)
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:17:59 #25
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_62800022
Aan de hand van de samenvatting zag het er best netjes uit hoor jullie voetbal, jammer dat er zoveel kansen verprutst worden. Ik gun Feyenoord wel meer dan dit in ieder geval
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_62800041
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:15 schreef Superfast het volgende:
Gaan we weer..........

Denk jij nou echt dat het onder een andere Algemeen directeur of trainer opeens beter gaat?
Op de langere termijn wel ja.
quote:
We waren in 2006 gewoon bijna echt failliet he , dat de club nu financieel gezond wordt is belangrijker dan de stand in de eredivisie (zolang we er maar inblijven uiteraard)
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je 16e mag staan. In het linkerrijtje blijven en Europees voetbal behalen is gewoon het minimale, en dat is nog een softe doelstelling.
pi_62800048
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:10 schreef Crane het volgende:

[..]

Alle negatieve spanddoeken worden weggehaald, dus: nee. Ik ben geen voorstander van geweld, maar het bestuur drukt de supporters zo in het nauw dat ze weinig anders kunnen.
Op dat gebied niet dan, okee.
That's all folks!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:23:06 #28
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_62800106
Ik heb de samenvatting gezien , maar ik vond Feijenoord best wel aardig , zelfs Greene had een assist.
Ik denk dat het nog wel goed komt met Feijenoord dit seizoen
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:23:08 #29
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62800107
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:46 schreef Crane het volgende:

[..]

Kijk toch eens hoe andere clubs met een minder budget aan een gebalanceerd elftal zijn gaan bouwen. Je roept dat we geen geld hebben, maar de afgelopen 3 jaar heeft Feyenoord een miljoen of 25 a 30 aan spelers uitgegeven, om nog maar niet over de salarissen te beginnen. Dus doe niet alsof er nooit de mogelijkheid is geweest om de spelers die nu succesvol zijn te halen.

Mocht de scouting idd met goede namen zijn gekomen, dan moet degene die de knoop heeft doorgehakt om ze niet te halen z'n kop eraf. Als je in het bedrijfsleven beslissingen neemt die niet goed uitpakken (zelfs al waren het op het eerste gezicht logische beslissingen) dan sneuvel je gewoon, zo hard is het.
Gebalanceerd elftal. Dikke bullshit. Feyenoord kan geen spelers halen van 24-28, of je moet spelers als Levchenko graag zien komen. (niets mis mee hoor, maar die voegt nul toe)

Het gaat uiteindelijk gewoon om kwaliteit. En volgens mij was jij degene die zei dat Feyenoord met zijn beste elf gelijk aan Ajax was. Goed, dat is bullshit, maar Feyenoord nadert dan zeker het niveau van PSV en Ajax (en misschien AZ). Wie is er verantwoordelijk voor die elf en die selectie? Bosz. Kan Bosz er wat aan doen dat Makaay er een halfjaar uitligt met blessures en daardoor zijn scherpte helemaal verloren is? Nee. Kan Bosz er wat aan doen dat Vlaar kloot met zijn kniën? Nee. En dit geldt ook voor alle andere blessures, want met een fitte selectie hebben we een goed basiself en een matige bank. Dit zijn allemaal onmachten, waar je Bosz niet verantwoordelijk voor kan houden. Ik wijs je maar weer even op het vorige seizoen: toen Feyenoord in het begin een vrijwel fitte selectie had, ging het toch gewoon goed. Denkje nou echt dat ze dat in een jaar tijd zijn verleerd?

Maargoed, ik zie ook liever iemand anders dan Bosz, maar om hem nou de zondebok te maken is triest. Hij heeft voor een goede selectie gezorgd, met genoeg ervaring en talenten. Het pakt alleen door omstandigheden niet goed uit. Omstandigheden die geen mens van te voren hadden kunnen voorspellen en die ook moeilijk aan te pakken zijn.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:28:41 #30
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62800198
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

knip

Eindelijk iemand die wat zinnigs zegt!

Weet je wie er schuldig zijn ? Gullit en vd Herik die Gullit zn gang liet gaan .

Jaar erna was het bijna afgelopen met Feyenoord en dan gaan we nu Bosz (die ondanks allerlei saneringen en toestanden toch een alleraardigst elftal heeft samengesteld ) er maar weer uitwerken??

Blessure's doe je niks aan en janken over slecht beleid slaat helemaal nergens op.

Geen geld = geen geld dus dan moet je het doen met wat je hebt .

Enigste waar ik me wel aan stoor is dat er niet of nauwelijks gescout word en daar eens een leuke speler (lees transfer) aan overgehouden wordt

Dan al jaren geen CL voetbal gaat de club ook financieel opbreken.
pi_62800274
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:28 schreef Superfast het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die wat zinnigs zegt!

Weet je wie er schuldig zijn ? Gullit en vd Herik die Gullit zn gang liet gaan .

Jaar erna was het bijna afgelopen met Feyenoord en dan gaan we nu Bosz (die ondanks allerlei saneringen en toestanden toch een alleraardigst elftal heeft samengesteld ) er maar weer uitwerken??

Blessure's doe je niks aan en janken over slecht beleid slaat helemaal nergens op.

Geen geld = geen geld dus dan moet je het doen met wat je hebt .

Enigste waar ik me wel aan stoor is dat er niet of nauwelijks gescout word en daar eens een leuke speler (lees transfer) aan overgehouden wordt

Dan al jaren geen CL voetbal gaat de club ook financieel opbreken.
Zonder Gullit was Feyenoord er misschien niet meer geweest..
pi_62800317
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ze wilde vast "verhaal" halen bij Greene
pi_62800350
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Gebalanceerd elftal. Dikke bullshit. Feyenoord kan geen spelers halen van 24-28, of je moet spelers als Levchenko graag zien komen. (niets mis mee hoor, maar die voegt nul toe)

Het gaat uiteindelijk gewoon om kwaliteit. En volgens mij was jij degene die zei dat Feyenoord met zijn beste elf gelijk aan Ajax was. Goed, dat is bullshit, maar Feyenoord nadert dan zeker het niveau van PSV en Ajax (en misschien AZ). Wie is er verantwoordelijk voor die elf en die selectie? Bosz. Kan Bosz er wat aan doen dat Makaay er een halfjaar uitligt met blessures en daardoor zijn scherpte helemaal verloren is? Nee. Kan Bosz er wat aan doen dat Vlaar kloot met zijn kniën? Nee. En dit geldt ook voor alle andere blessures, want met een fitte selectie hebben we een goed basiself en een matige bank. Dit zijn allemaal onmachten, waar je Bosz niet verantwoordelijk voor kan houden. Ik wijs je maar weer even op het vorige seizoen: toen Feyenoord in het begin een vrijwel fitte selectie had, ging het toch gewoon goed. Denkje nou echt dat ze dat in een jaar tijd zijn verleerd?

Maargoed, ik zie ook liever iemand anders dan Bosz, maar om hem nou de zondebok te maken is triest. Hij heeft voor een goede selectie gezorgd, met genoeg ervaring en talenten. Het pakt alleen door omstandigheden niet goed uit. Omstandigheden die geen mens van te voren hadden kunnen voorspellen en die ook moeilijk aan te pakken zijn.
Je hebt een aantal punten en Bosz is idd niet overal direct schuldig aan/verantwoordelijk voor te stellen. Sommige dingen kun je niet voorzien, en zijn gewoon pech. Als je het geheelplaatje over de afgelopen 3 jaar echter eens bekijkt dan kun je toch wel stellen dat Bosz Feyenoord in sportief opzicht eerder achteruit geholpen heeft dan vooruit. Leuk, al die grote namen op het veld, maar dan toch liever een stel minder bekende namen zoals je bij NAC en Groningen ziet. Uiteindelijk moet er gepresteerd worden, wie er ook staan.

Bosz heeft veel meer uitgegeven in die 3 jaar dan de meeste mensen zich beseffen, met dat geld hadden goede beleidsmakers een stabiele nummer 3 (die met geluk een uitschieter naar de bovenste 2 plekken had kunnen maken) neergezet in 3 a 4 jaar.

En nu kun je wel minderwaardig gaan doen over Groningen-spelers, maar die staan wel bovenaan in de eredivisie.
pi_62800362
Ik vind het niet eens grappig meer.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:39:19 #35
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62800383
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:32 schreef Radegast het volgende:

[..]

Zonder Gullit was Feyenoord er misschien niet meer geweest..
Want?
pi_62800424
Ongelooflijk wat een kansen gemist zeg.. Alles zit ook tegen voor Feyenoord nu.
Die goal van Sparta hing wel een luchtje buiten spel aan trouwens.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62800437
Ik zal hier nog maar een keer mijn idee geven over deze situatie. Misschien dat bv een Crane dan wat begrip op kan brengen voor de reacties van het merendeel hier.

Een aantal jaar geleden, nog tijdens de GKL tijd, is het ergens compleet de mist in gegaan met de financiën. Het hoe, wie, wanneer verhaal is even niet belangrijk.
Nadat Jorien en nog wat figuren het veld zijn geruimd is Bosz aangesteld als TD met eigenlijk maar 1 taak, het financieel gezond maken van de club en een nieuwe, betere organisatie neerzetten.

Er is toen gekozen om eerst de selectie terug te brengen naar een overzichtelijk aantal spelers. Omdat er eigenlijk helemaal geen geld was, sterker de club schijnt in 2005 heel dichtbij een faillissement te zijn geweest, is besloten dat ook niet uit te geven maar transfer vrije spelers te halen die hun sporen al verdiend hadden in de grootste buitenlandse competities om de komende jaren sportief gezien niet verder weg te zakken. Dan kom je automatisch bij oudere, Nederlandse spelers. In die tijd was iedereen ook verguld met de komst van Makaay, van Bronkhorst, Hofland en de Cler. Spelers die presies de plekken versterkte waar het het hardste nodig was.

Ondertussen, met het noodverband op zijn plaats, is er begonnen met schulden wegwerken. Nu zijn die schulden bijna onder de 10 miljoen en dat schijnt voor de banken een grens te zijn waaronder er wat minder druk komt te staan op het terugbetalen.
Ook is er heel creatief geprobeerd extra geld te verdienen en ik vindt dat aardig gelukt.

Met het aantrekken van Verbeek komt er een man met een idee over voetbal dat erg bij de club past. Veel duel-kracht en strijd als basis van aanvallend voetbal. Als je het beoogde basiselftal neerzet op papier twijfelde je er niet aan dat deze selectie top5 ging halen. De erg optimistische supporter denkt zelfs mee te kunnen doen om het kampioenschap.

Dat het nu dus dramatisch anders loopt is een kwestie van een hoop factoren die bekend zijn... Wat mensen als Crane vergeten is dat sport niet optellen en aftrekken is.
Als je vandaag voor aanvang 2de staat speel je niet met zoveel druk en stress en maak je die goals makkelijker en glij je ook niet uit als het er echt om gaat.
Vanaf de zijlijn is het makkelijk roepen dat het beter moet maar zo werkt sport niet. Als je eenmaal op het veld staat vergeet je niet dat je MOET winnen vandaag. Dan spookt bij elke grote kans die er gemist wordt door je hoofd "Het zal toch niet weer hé...". Bij elke voorzet vrees je het ergste en bij elke mislukte pass verwacht je door een counter achter te komen. Je komt dan in de welbekende negatieve spiraal en daar kom je gewoon niet uit.
Als je dit verhaal niet snapt of wil aannemen heb je zelf nooit écht gevoetbald.

Als daarbij komt dat er geen inzet wordt getoond en dat er heel slecht gevoetbald wordt ben je klaar en kan je inpakken.
Het tegendeel is echter waar. Dat het niet altijd even vloeiend gaat en dat er wedstrijden tussen zitten zoals Nancy gebeurd de beste ploegen, laat staan dit Feyenoord. Maar vaker wel dan niet zie je dat er gewoon goed wordt gevoetbald. Dat er genoeg worden kansen gecreëerd is daar het bewijs van.

Dat laatste zetje komt vanzelf. Het is alleen de vraag wanneer... Misschien wel te laat... Maar is dat dan de schuld van Bosz? Of Verbeek?

Als ze Bosz ontslaan is dat eigenlijk alleen om de supporters rustig te houden. Misschien moeten ze het dan maar doen... Zonder steun van je achterban red je het ook niet.
Hij heeft in ieder geval wat mij betreft zijn werk naar behoren gedaan. Natuurlijk zijn er fouten gemaakt en is niet alles perfect verlopen maar dat gebeurd nergens. Het belangrijkste was de club financieel eerst maar weer eens op een normaal niveau te krijgen en dat is naar verluidt prima aan het lukken.
The only thing I fear is my MoM
pi_62800453
En ik zie nu dat de helft van wat ik heb zitten typen al door anderen is gemeld
Maar misschien dat als je het 46 keer ipv 45 keer zegt het wel gesnapt wordt?
The only thing I fear is my MoM
pi_62800470
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:39 schreef Superfast het volgende:

[..]

Want?
-Kuyt is onder Gullit een betere spits geworden, en z'n transferwaarde steeg enorm.
-Kiezen voor S. Kalou in plaats van Buffel heeft uiteindelijk ook veel geld opgeleverd.

Natuurlijk heeft 'ie ook voldoende missers begaan, ga ik niet ontkennen..
pi_62800471
Wat een drama weer.Doe je dan al die moeite voor .Er moet toch echt iets gaan veranderen.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')