abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62868477
*volgpost
dag
pi_62870266
Gelukkig ben ik niet zo dat ik geen Nederlanders verdraag, maar het boeit me ook niet echt of ik nu naast Nederlanders of Duitsers woon. Ik vind het belangerijker dat het geen Nederlandse kolonie is. De boodschappen doen we vanaf dag 1 in Duitsland. Daar kopen we alles, tot de hagelslag (van Droste, staat bij het taartspul) en pindakaas aan toe.

Ik denk wel dat de problemen die wij hebben niet te wijten zijn aan het Duitslandschap, maar dat dat helaas bij zo'n bouwproject hoort.

De planning was afgelopen woensdag beginnen en dan midden april klaar. Dat zal nu wel een weekje opschuiven denk ik. We hebben een vaste bouwtijd van 5,5 maand vanaf het moment dat het uitgraven klaar is.

Overigens vandaag een feestje gehad voor de verjaardag van mijn vrouw. Kwamen aardig wat klasgenoten van de Deutsche Schule waar ze de taal leert. Toch leuk een verjaardag met NL, D, Zuid Afrika, Mexico, Polen, Kosovo, Roemenie en Thailand vertegenwoordigt :-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 november 2008 @ 21:48:03 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62870341
Een vaste bouwtijd? Met de winter ertussen? Hoe kunnen ze dat garanderen? En wat als ze dat niet halen?

Dat lijkt me aardig stressen voor een bouwer als het flink gaat vriezen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62870492
Yep, vaste bouwtijd. Ik heb zelfs de slechtweerdagen laten schrappen. We zouden toch ook in de zomer bouwen. Hadden ze maar niet zo moeten treuzelen. En als dat niet halen, kost het ze geld. Maar ik heb liever dat ze het wel halen. Hij zou wel begin december dicht moeten zijn, dus dan kan er redelijk doorgewerkt worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 november 2008 @ 21:55:43 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62870521
Ja, het zou natuurlijk prettig zijn als ze gewoon op schema kunnen werken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 1 november 2008 @ 22:20:34 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_62871106
binnen 1 maand de kelder uitgraven, plaatsen, voorzien van vloerdelen en vervolgens nog een compleet huis erop?
lijkt me zelfs met prefrab nog een hele taak.
en het mag niet vriezen als het beton uithard.
vervolgens moeten alle aansluitingen nog naar binnen (lees gaten in de kelderwand) voor gas, water, elektra, telefoon en afvoer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 1 november 2008 @ 22:25:28 #57
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_62871270
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 21:54 schreef siemi het volgende:
Yep, vaste bouwtijd. Ik heb zelfs de slechtweerdagen laten schrappen. We zouden toch ook in de zomer bouwen. Hadden ze maar niet zo moeten treuzelen. En als dat niet halen, kost het ze geld. Maar ik heb liever dat ze het wel halen. Hij zou wel begin december dicht moeten zijn, dus dan kan er redelijk doorgewerkt worden.
Je kunt intussen wel in je oude huis blijven wonen? Het is behoorlijk balen, dit getreuzel..

Ik heb net zoiets meegemaakt met een vriend van me die naar Italië is gegaan. Daar waren ze ook te laat klaar met bouwen. Die is nog een kleine 2 maanden met alles wat hij had bij zijn moeder ingetrokken aangezien z'n huis al verkocht was en z'n vrouw en hij toch ergens moeten wonen.
pi_62872155
Ja, ik kan hier gelukkig blijven zitten waar ik zit, al is dat niet ideaal. 80m2 met 4 personen......
  Moderator zondag 2 november 2008 @ 09:15:54 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_62876876
pff, wat een getreuzel!! ik dacht dat de duitsers altijd zo stipt waren. maar het wordt wel een mooi huis!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62879138
Wow, 5,5 maand? Is dat niet weinig? Laat je trouwens alles doen dus?
pi_62882942
Dat is erg weinig, maar dat is het probleem van de bouwer. Zonder keller zou het overigens 5 maand zijn. Ik laat sleutelklaar bouwen, dus dat houdt in dat we na tijd niet zo heel veel meer hoeven te doen. Wat aan de wanden doen, vloertjes er in en klaar. In theorie dan. De praktijk zal wel anders zijn.
pi_62883030
Hier was ie dus gebleven. Was bedoeld voor in het andere DLD topic. Ik was hem al kwijt :-)

[ Bericht 93% gewijzigd door siemi op 03-11-2008 17:51:31 (Verkeerde forum gepost) ]
  maandag 3 november 2008 @ 17:11:36 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_62912108
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:23 schreef siemi het volgende:
Heb net nog contact gehad met een grondverzetbedrijf, of hoe noem je dat. Die gaat vanavond kijken bij het grondstuk en belt me terug. Dan konden ze maandag beginnen met graven.
dan was het mogelijk geweest om maandag te beginnen met graven.
er is namelijk nog niets gebeurt.
al het onkruit staat er nog niet zo bij als vorige week.
pi_62913223
Maar het is dan ook wel mooi onkruid. Had ik al verteld van de grote bramenstruik die achterin staat? De grondmeneer maakt vanavond een prijsopgave. Het grondstuk was namelijk vrij groot en hij wilde weten of alles geruimd moet worden. Dus, er gaat 10cm vanaf en de leemgrond wordt afgevoerd.

Verder heb ik de prijsopgave van de warmteisolatie van de kelder binnen. Bijna 5500 euro. Dus nu dat ook rond is zou er toch echt wel eens begonnen kunnen worden. Hoop ik.
pi_62917496
Ik hoop met je mee teeveepee.

Kan erg mooi worden, als het nu eindelijk even mee gaat zitten voor jullie
  woensdag 5 november 2008 @ 17:54:28 #66
63722 z80
I fink you freaky
pi_62976218
hebben ze ook vermeld welke jaar ze komen graven?
het gras bij de buren (lees siemi) is nog altijd groener.
pi_62976436
Ik heb vandaag de offerte van de graver ontvangen. Ik ben net weer opgekrabbeld van de grond. 2000 euro meer dan begroot. Kwam vooral door het afvoeren van de leemgrond.
Ik heb nu een ander die de graver goed kent gevraagd om de prijs wat omlaag te regelen.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:46:33 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_62977384
dus volgend jaar gaat het feest beginnen.
volgende keer toch even een jaartal er bij zetten
pi_63196527
En de opdracht aan de grafer is verstrekt. Midden volgende week gaat ie beginnen.

Afgelopen zaterdag bij een keukenboer in Hoogeveen geweest. Daar gaan we over 2 weken weer langs om hun voorstel te bespreken. Komende zaterdag een afspraak bij Almo in Kleve. Kortom, weer bezig.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:41:50 #70
63722 z80
I fink you freaky
pi_63203110
we wachten af.
ik hoop alleen voor je dat je niet per gewicht voor de grond moet betalen.
deze is nu doorweekt en lood zwaar.
pi_63205159
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef z80 het volgende:
we wachten af.
ik hoop alleen voor je dat je niet per gewicht voor de grond moet betalen.
deze is nu doorweekt en lood zwaar.
gaat gewoon per m3
pi_63207307
Maar dat geeft ook niet, we leggen de grond eerst te drogen, achterop het grondstuk tegen de conferen. Iets van 240 kuub stinkende leemgrond of zo.

Grapje we leggen daar maar 100 kuub neer
  vrijdag 14 november 2008 @ 21:32:53 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_63231890
laat je de bomen staan?
de vogels zullen je dankbaar zijn.
en de grond stinkt niet, deze is alleen zwaar.
dus daar zal ik geen last van hebben.
pi_63234650
Ik heb eigenlijk geen idee tot hoever de grond precies doorloopt. Midden komende week wordt alles kaal gemaakt en dan wordt het vermessen
  Moderator zaterdag 15 november 2008 @ 10:12:12 #75
45833 crew  Fogel
pi_63239783
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:04 schreef siemi het volgende:
Dat is erg weinig, maar dat is het probleem van de bouwer. Zonder keller zou het overigens 5 maand zijn. Ik laat sleutelklaar bouwen, dus dat houdt in dat we na tijd niet zo heel veel meer hoeven te doen. Wat aan de wanden doen, vloertjes er in en klaar. In theorie dan. De praktijk zal wel anders zijn.
Sleutelklaar en toch nog zelf dingen moeten doen? Sleutelklaar zou moeten zijn dat je gewoon meteen kan verhuizen zogauw je de sleutel krijgt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')