Ongelovig als in atheist - agnost? Nope.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:41 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, het is niet zo'n lang hoofdstuk gelukkig
Ik vraag je alleen om een verklaring inzake ongelovigen, of zij als de slechtste der schepselen gezien worden ?
En wanneer weet je de waarheid ? Hoe wordt men Kafir ?quote:Op maandag 22 maart 2010 09:45 schreef Triggershot het volgende:
Kafir (het woord dat in de verzen voorkomt ) hij die de waarheid weet maar verbergt? Jup.
Vertel? Grootste groep bekerende autochtonen in Nederland zijn de vrouwen, dit doen ze omdat de Islam voor ze nadelig is?quote:Op maandag 22 maart 2010 09:47 schreef AndersdanJOu het volgende:
Islam is vrouwonvriendelijk,
Islam werkt alleen maar in het voordeel van de man en dat vind ik wel jammer.
Wanneer je een duidelijk bewijs hebt gekregen van God mbt zijn boodschap. Had je nog in hetzelfde hoofdstuk als antwoord kunnen krijgen Schaap.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
En wanneer weet je de waarheid ? Hoe wordt men Kafir ?
Dat zijn vrouwen die blindelings verliefd zijn geworden op een moslimman die uiteindelijk van hun eist als ze verder met hem zouden willen tot zijn geloof religie te moeten bekeren.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vertel? Grootste groep bekerende autochtonen in Nederland zijn de vrouwen, dit doen ze omdat de Islam voor ze nadelig is?
Dus in andere woorden zie jij in zo een geval de Islam zoals het echt is en zijn zij blindelings bekeerd uit liefde? Hoezo vooroordelen.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:02 schreef AndersdanJOu het volgende:
[..]
Dat zijn vrouwen die blindelings verliefd zijn geworden op een moslimman die uiteindelijk van hun eist als ze verder met hem zouden willen tot zijn geloof religie te moeten bekeren.
Nee, de Koran heeft de vrouw vele rechten gegeven die de vrouw in het Westen pas eeuwen later kregen.quote:Zoals ik al eerder aangaf Islam werkt alleen maar in het voordeel van de man,
Onder de hoede van iemand staan, staat niet gelijk aan niets kunnen, mogen zeggen of doen. De moeder is belangrijker in de Islam dan de vader. In het huwelijk van Mohammed was Khadidja de baas. Aisha heeft legers en oorlogen gevoerd, dus waar heb je het over? Culturele wanposities van vrouwen in de moslimwereld?quote:De vrouw heeft in de Islaam niks te zeggen,zolang het meisje thuis woont is zij onder de hoede van haar vader en broers en mag ze in de Islaam geen kant op zonder hun toestemming.
Je komt echt met vele misverstanden lijkt me, niets mogen zeggen, onder de hoede zijn, moeten gehoorzamen in alle opzichten etc. Ipv voorgevallen te plaatsen lijkt het me beter dat je met verzen uit de Koran komt, daar gaat dit topic namelijk over. Een vrouw (echtgenote) hoeft helemaal niet in alle opzichten te gehoorzamen aan haar man volgens de Islam.quote:Zodra het meisje trouwt is ze weer onder de hoede van haar echtgenoot en moet ze hem weer eens gehoorzamen in alle opzichten.WAAROM ingodsnaam??wij vrouwen zijn toch geen kinderen we kunnen heus wel voor ons zelf zorgen.
En zo is het ook een feit dat oude moslima's het recht hebben om met kleine jongens ( in beide gevallen puberteit ) te mogen huwen.quote:En het feit dat ouwe moslimmannen het recht hebben om met kleine meisjes te mogen huwen..
Uiteraad heeft Khadidja dit ook gedaan.quote:Uiteraard heeft profeet Mohammed dat ook gedaan.
Voor iets dat een feit is kan je natuurlijk ongetwijfeld een bron halen?quote:En het feit dat je als vrouwzijnde bespuugd wordt door de engelen omdat jij je man sex weigert.(is toch tegek voor woorden))
Ongehoorzaam in wat? Wat gebeurt er volgens jou?quote:Een vraag voor jou?
Vertel mij eens wat er gebeurt met de echgenote die haar echgenoot niet gehoorzaam is?
Ken je uberhaupt wel de voorwaarden voor polygamie in de Islam?quote:Of nog iets,het feit dat de man het recht heeft gekregen om meerdere vrouwen te huwen.daar heeft Islaam anders ook niet aan de gevoelens van de eerste vrouw gedacht.
en wat is een duidelijk bewijs ?quote:Op maandag 22 maart 2010 09:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer je een duidelijk bewijs hebt gekregen van God mbt zijn boodschap. Had je nog in hetzelfde hoofdstuk als antwoord kunnen krijgen Schaap.
Er zijn duidelijke voorbeelden in de verzen aangegeven over welke daden het gaat en welke groepen. En daar gaat het mij ook eigenlijk een beetje om: Het is god die oordeelt en straft niet de mens. De discussie dat God sommige groepen hard zal straffen staat buiten kijf en is door moslim of niet moslim niet te ontkennen, uiteraard vallen onder deze te bestraffen groepen ook moslims. Waar het mij omgaat is dat er in de koran de moslim wordt verboden om haatzaaiend, intolerant en hardhandig tegen de niet-moslim te zijn zonder redenen buiten dat de niet-moslim is begonnen en de agressor is.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:13 schreef Ribbenburg het volgende:
5. Het Tafel (Al-Maidah)
Vers 60
60. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."
Allah heeft blijkbaar zo'n haat voor bepaalde mensen dat zij (figuurlijk?) tot apen, zwijnen en duivelsdienaren worden gemaakt.
Hmm, vers :quote:De welbekende barmhartigheid van Allah lijkt hier even zoek.
enquote:69. Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.
al gelezen dan?quote:74. Willen zij zich dan niet tot Allah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allah Vergevensgezind, Genadevol is?
Boeit dat? Allebei smerig!quote:Op maandag 22 maart 2010 10:20 schreef Triggershot het volgende:
En zo is het ook een feit dat oude moslima's het recht hebben om met kleine jongens ( in beide gevallen puberteit ) te mogen huwen.
Dat is voor jou om te bepalen. Als jij zegt die heb ik niet gehad is Jahhiliyah altijd een excuus.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en wat is een duidelijk bewijs ?
Vergeving voor wat? Voor jezelf kunnen denken?quote:Op maandag 22 maart 2010 10:29 schreef Triggershot het volgende:
Zoals WIlders zou zeggen: Ik heb niets tegen de mensen, ik heb geen haat voor de moslims.
In vers 69 komt niet eens het woord moslim voor, maar gelovigen die hij in één zin noemt met de mensen van het boek. Wanneer zij exact hetzelfde doen zullen zij niet vrezen of treuren en wordt ze opgeroepen om vergeving te vragen.
Lees mijn reactiequote:
mmm, als ik dat zelf moet bepalen is het voor een moslim erg lastig te bepalen of ik al dan niet kafir ben lijkt me.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is voor jou om te bepalen. Als jij zegt die heb ik niet gehad is Jahhiliyah altijd een excuus.
Takfierquote:Op maandag 22 maart 2010 10:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mmm, als ik dat zelf moet bepalen is het voor een moslim erg lastig te bepalen of ik al dan niet kafir ben lijkt me.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Takfierquote:Takfier is binnen de islam het verklaren van een gelovige of een groep gelovigen tot kafir (ongelovige). Het is een omstreden begrip omdat niet duidelijk is wie gerechtigd is tot het doen van deze uitspraak.
Takfier zit ook in de naam van de stroming takfirieen waar enkele extremistische groepen zoals al Qaida en Takfir wal Hijra, die de moslims tot kafir verklaren, onder vallen. Diverse aanslagen in het Midden-Oosten zijn ook tegen moslims gericht. De bomaanslagen in Amman van 9 november 2005 en de diverse aanslagen op sjiieten in Irak zijn hier een uitvloeisel van.
Geleerden stellen echter dat God de enige is die een persoon tot kafir kan maken.
Gelezen. Voor je vraag over vergeving van wat? Lees het hoofdstuk als je dat nog niet hebt gedaan, dan heb je ook het antwoord lijkt me.quote:
Ja, iemand die niet gelooft in Allah komt niet aanmerking van de beloning van Allah. Erg vreemd.quote:Het is én! En goede daden doen én geloven in Allah. Anders heb je vette pech.
Hoe zou je trachten iets of iemand te aanbidden zonder er in deze te geloven dan?quote:Een god die dat als voorwaarde stelt is aanbidding niet waard. Dat lijkt me duidelijk.
Dat kan.quote:Zelfs de gemiddelde mens heeft een hoger moraal besef dan Allah.
quote:Op maandag 22 maart 2010 10:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Takfier
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Takfier
Dit vind ik het mooiste :quote:Op maandag 22 maart 2010 10:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]dank u, er is nog veel onderricht onder moslims zelf nodig blijkt wel
wat vooral nu nog extra mag benadrukt worden idd.quote:De Boodschapper van God zei: "Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst."
en waar komt die vandaan ?quote:Op maandag 22 maart 2010 10:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dit vind ik het mooiste :
[..]
wat vooral nu nog extra mag benadrukt worden idd.
Hadith ?quote:Op maandag 22 maart 2010 10:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
(Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347])
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |