Mijn ouders hebben mij nooit ingelicht over dit onderwerp, en op onze Rooms-Katholieke basisschool werd er ook niet over gesproken.
Wat ik al wel wist als basisschool-leerling, was dat de piemel in de 'plasser' moest. Dat had ik gelezen in een jeugdencyclopedie. Nadat ik hier achter kwam, heb ik mijn nieuw verworven kennis gedeeld met mijn klasgenoten, die enthousiast reageerden op het fenomeen piemel in plasser. Het zaadcel-eicel gebeuren, en het nut daarvan, werd er ook in uitgelegd, maar dat was me veel te abstract, en dat ben ik dus toen ook weer vergeten
Dat er uit een piemel ook wit spul kan komen, daar kwam ik een paar jaar later pas achter, toen ik als 10-jarige 'het' probeerde met een 12-jarig klasgenootje dat al twee keer was blijven zitten (de domme koe). Op die dag heb ik het woordje 'geil' geleerd, maar ik wist nog niet precies wat dat betekende. Ze zei: "ik ben geil", ik dacht "'het zal wel".
De echte "officiele" voorlichting kwam pas in de derde klas van de protestants-christelijk middelbare school.
Maar toen wist ik alles al.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)