abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62946486
Maar dan zal je dat toch ook niet zo heel veel krijgen, toch? Ik bedoel, als je alleen nog maar kleutergym mag geven......
Ik heb begrepen dat de PABO het eerste termijn van de bevoegdheid tot het geven van gymnastiek wel aanbiedt, maar dat je het daarna zelf moet betalen. Klopt dat?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_62946709
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:13 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik heb begrepen dat de PABO het eerste termijn van de bevoegdheid tot het geven van gymnastiek wel aanbiedt, maar dat je het daarna zelf moet betalen. Klopt dat?
Klopt, is een post-HBO opleiding geworden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62946830
En hoe werkt dat in de praktijk dan? Doen de "oude stempel" leraren de lessen gymnastiek en mogen de net afgestudeerden aan de kant zitten?
pi_62946975
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
En hoe werkt dat in de praktijk dan? Doen de "oude stempel" leraren de lessen gymnastiek en mogen de net afgestudeerden aan de kant zitten?
Soms zijn besturen genegen de kosten van de post-HBO opleiding te betalen voor mensen in vaste dienst en zonder gymbevoegdheid. Je ziet ook gebeuren dat een bevoegde leerkracht de gymles overneemt van de groep van de net afgestudeerde en de net afgestudeerde op hetzelfde moment de groep van de bevoegde leerkracht draait.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62947026
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Soms zijn besturen genegen de kosten van de post-HBO opleiding te betalen voor mensen in vaste dienst en zonder gymbevoegdheid. Je ziet ook gebeuren dat een bevoegde leerkracht de gymles overneemt van de groep van de net afgestudeerde en de net afgestudeerde op hetzelfde moment de groep van de bevoegde leerkracht draait.
Tuurlijk! Om het simpel te houden!
pi_62947059
Is een erg groot probleem op veel scholen in ieder geval.
Het was de bedoeling dat de professionele gymleerkrachten (van sportopleiding) de gymlessen op de basisscholen gingen geven. Echter is er geen subsidie gegeven aan de basisscholen waardoor ze geen geld hebben om professionele gymleerkrachten in te huren. Met als gevolg dat er allerlei ingewikkelde constructies worden bedacht om alle groepen nog gym te kunnen geven.

Daarnaast ben je mooi de sjaak als je nog geen vaste baan hebt (dus invalwerk) en je geen gymbevoegdheid hebt. Je moet dan namelijk die opleiding zelf betalen. (zonder papiertje is werk vinden een stuk moeilijker) en bent dan zo'n ¤ 2400,- en 1,5 jaar lang je woensdagmiddag kwijt. Tenminste, dat is wat ik hoorde van een invaller bij ons op school.
pi_62947185
Dus het is het doel weer eens hopeloos voorbij geschoten, begrijp ik. In plaats van gymnastieklessen te laten verzorgen door degelijk opgeleide (sport)leerkrachten, worden er nu weer allerlei kunstgrepen uitgevonden om de gymlessen überhaupt doorgang te laten vinden. Zucht....
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:37:51 #58
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_62947238
Jep. En met de 3 uur college per week die je tegenwoordig hebt op de pabo, is er toch best ruimte voor wat extra gymles..
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_62947897
Dit topic is werkelijk het toppunt van mensen die blaten over zaken waar ze niets van af weten (op een enkele slimme opmerking na dan),. TS mag gerust een uurtje mijn klas proberen over te nemen, langer houdt hij (of in ieder geval: de kinderen) toch niet vol...
Gelukkig zonder haar
pi_62959690
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:57 schreef TeChNo2 het volgende:
Dit topic is werkelijk het toppunt van mensen die blaten over zaken waar ze niets van af weten (op een enkele slimme opmerking na dan),.
Ik mag toch hopen dat je je wat ongelukkig uitdrukt; het merendeel van de reacties is namelijk wel degelijk steekhoudend ('slim'), gemaakt door mensen uit de praktijk.
.
pi_62961718
quote:
Op woensdag 5 november 2008 06:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat je je wat ongelukkig uitdrukt; het merendeel van de reacties is namelijk wel degelijk steekhoudend ('slim'), gemaakt door mensen uit de praktijk.
Ik heb 't hele topic nog eens even nagelezen, maar... nee

(nog steeds: op een enkele opmerking na)
Gelukkig zonder haar
  woensdag 5 november 2008 @ 14:48:05 #62
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62970137
Laat ik even vooropstellen dat ik het niet eens ben met TS maar dat ik wel van mening ben dat het niveau van de PABO enorm laag ligt, dat bevestigt een goede vriendin van mij zelfs die de opleiding gedaan heeft (en nu verder is gaan studeren aan pedagogische wetenschappen) Maar ik zeg niet dat iedereen het kan, je moet er een beetje aanleg voor hebben. En ja, ik kom dagelijks op vele basisscholen voor mijn werk, dus zie vanalles om me heen.
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:21 schreef Twinkle20 het volgende:

*heel verhaal*
Punt 1: 1700 euro netto voor een starter is wél veel. Op de een of andere manier hebben veel mensen in hun hoofd zitten dat ze meteen na het HBO minimaal 2500 euro netto gaan verdienen.

Punt 2: mensen in het onderwijs moeten eens een wat professionelere houding gaan aannemen wat betreft hun werkzaamheden. En dan heb ik het niet over hoe je met kinderen omgaat, maar dat men het maar normaal vindt om zoveel "overuren" te maken voor extra werk zonder extra vergoeding. En dan maar klagen achteraf... Als ik bij mijn baas een uur moet overwerken, geef ik dat uur gewoon op en krijg ik dat gewoon uitbetaald. Maar de mensen in het onderwijs laten zich ook allemaal alle kanten op sturen. Stel je eens wat professioneler op, of zeur niet. Ik kan er zelf nog niet aan denken om 's avonds geheel belangeloos werk te gaan verrichten zonder er iets voor terug te zien, iets wat mensen in het onderwijs heel normaal vinden. Als je 50 uur maakt in een week, dan zorg ervoor dat je ook voor die 50 uur betaald wordt. Ik zie dit gedrag dagelijks en ik snap niet dat ze zoveel over zich heen laten komen.
Don't let my username fool you...
pi_62970476
Sowieso, HBO _!

Zo'n cursus kan elke broekpoepende kleuter afronden
pi_62970515
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:48 schreef Metalfreak het volgende:
Laat ik even vooropstellen dat ik het niet eens ben met TS maar dat ik wel van mening ben dat het niveau van de PABO enorm laag ligt, dat bevestigt een goede vriendin van mij zelfs die de opleiding gedaan heeft (en nu verder is gaan studeren aan pedagogische wetenschappen) Maar ik zeg niet dat iedereen het kan, je moet er een beetje aanleg voor hebben. En ja, ik kom dagelijks op vele basisscholen voor mijn werk, dus zie vanalles om me heen.
Tja, en als jouw vriendin het zegt, dan is het zo, wat is dat nou weer voor non-bron...

En laat me raden, jij komt wel eens op die basisscholen i.v.m. het computernetwerkje ? en dan zie je als je een scherm komt omwisselen het niveau van de leerkracht voor de klas...knap hoor...

Voor de duidelijkheid: er staan heel wat mutsen voor de klas, dat geef ik direct toe, maar niet aankomen van: "ik kom regelmatig op scholen (om snoertjes te verwisselen, dan wel slecht schoon te malen, danwel de ramen te lappen) en dus zie ik wel eens een school van binnen, en dus heb ik er verstand van..., of de buurman van mijn vriendin laat wel eens z'n hond uit in de buurt van een basisschool enz." dat is zo'n flauwekul...
Dat is net zoiets als zomaar (!) brallen dat het rekenonderwijs niet deugt of dat alle kinderen dyslectisch of zonder te kunnen rekenen van de basischool af komen.
Gelukkig zonder haar
pi_62971156
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:59 schreef TeChNo2 het volgende:
Tja, en als jouw vriendin het zegt, dan is het zo, wat is dat nou weer voor non-bron...

En laat me raden, jij komt wel eens op die basisscholen i.v.m. het computernetwerkje ? en dan zie je als je een scherm komt omwisselen het niveau van de leerkracht voor de klas...knap hoor...

Voor de duidelijkheid: er staan heel wat mutsen voor de klas, dat geef ik direct toe, maar niet aankomen van: "ik kom regelmatig op scholen (om snoertjes te verwisselen, dan wel slecht schoon te malen, danwel de ramen te lappen) en dus zie ik wel eens een school van binnen, en dus heb ik er verstand van..., of de buurman van mijn vriendin laat wel eens z'n hond uit in de buurt van een basisschool enz." dat is zo'n flauwekul...
Dat is net zoiets als zomaar (!) brallen dat het rekenonderwijs niet deugt of dat alle kinderen dyslectisch of zonder te kunnen rekenen van de basischool af komen.
Jammer dat je wel trapt (net als TS maar dan de andere kant uit) maar niet inhoudelijk op zijn punten ingaat. Uit een eerdere post maak ik op dat jij ook voor de klas staat, klopt?

Ik was zelf heel benieuwd welke financiële constructie Metalfreak dan voor die 12 weken vakantie wil gaan toepassen; als hij wel elk overwerkuur gecompenseerd wil zien, dan zou elk 'minderwerkuur' gekort moeten worden; zit je in een vakantieweek dan op zwart zaad of gaan we eenrichtingdenken?
.
pi_62971461
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Jammer dat je wel trapt (net als TS maar dan de andere kant uit) maar niet inhoudelijk op zijn punten ingaat.
Noem mij een inhoudelijk punt van TS en ik zal er graag op reageren, ik heb tot nu toe niets inhoudelijks kunnen ontdekken
quote:
Uit een eerdere post maak ik op dat jij ook voor de klas staat, klopt?
Ja.
quote:
Ik was zelf heel benieuwd welke financiële constructie Metalfreak dan voor die 12 weken vakantie wil gaan toepassen; als hij wel elk overwerkuur gecompenseerd wil zien, dan zou elk 'minderwerkuur' gekort moeten worden; zit je in een vakantieweek dan op zwart zaad of gaan we eenrichtingdenken?
Ik vind dat het onderwijssalaris helemaal niet slecht is, er wordt uitgegaan van een normjaartaak van 1679 uur, tijdens werkweken werk je meer dan 40 uur, in de vakanties uiteraard minder, over het algemeen komt het wel overheen met een normale werkweek/normale jaartaak, ik heb daarover geen klagen en doe dat dus ook niet. Kort gezegd: een normaal/goed salaris voor een normale taak qua werkuren, niets meer en niets minder.
Gelukkig zonder haar
pi_62972875
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:30 schreef TeChNo2 het volgende:
Noem mij een inhoudelijk punt van TS en ik zal er graag op reageren, ik heb tot nu toe niets inhoudelijks kunnen ontdekken
Hoezo nou juist TS Jij ageert tegen de meesten hier en de meesten zijn het ook niet met TS eens.
quote:
Ja.
PO?
quote:
Ik vind dat het onderwijssalaris helemaal niet slecht is, er wordt uitgegaan van een normjaartaak van 1679 uur, tijdens werkweken werk je meer dan 40 uur, in de vakanties uiteraard minder, over het algemeen komt het wel overheen met een normale werkweek/normale jaartaak, ik heb daarover geen klagen en doe dat dus ook niet. Kort gezegd: een normaal/goed salaris voor een normale taak qua werkuren, niets meer en niets minder.
Ik heb ook geen klagen, mijn buurman is timmerman en heeft ook geen klagen. Maar dat betekent toch niet dat je daarom maar niet op de argumenten van Techno Metalfreak kunt ingaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 05-11-2008 16:36:41 ]
.
  woensdag 5 november 2008 @ 16:20:33 #68
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_62973229
Niemand heeft klagen!
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_62973330
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo nou juist TS Jij ageert tegen de meesten hier en de meesten zijn het ook niet met TS eens.
Ik ageer alleen tegen mensen die denken dat ze iets van het huidige onderwijs weten, terwijl ze al jaren niet meer in een school klas (!) zijn geweest.
quote:
[..]

PO?
We hadden het over de Pabo toch, ja dus.
quote:
[..]

Ik heb ook geen klagen, mijn buurman is timmerman en heeft ook geen klagen. Maar dat betekent toch niet dat je daarom maar niet op de argumenten van Techno kunt ingaan?
Moet ik op mijn eigen argumenten in gaan (ik ben zelf techno2 ), of wil je dat ik ga uitleggen waarom leerkrachten te weinig verdienen/te lange werkweken maken, terwijl ik daar niet over klaag ?
Gelukkig zonder haar
  woensdag 5 november 2008 @ 16:24:40 #70
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62973375
Als HBO'er kun je toch ook binnen een jaar docent worden? Zelfs op de middelbare school.
Zou ik eerder doen dan de basisschool
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_62973746
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:23 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik ageer alleen tegen mensen die denken dat ze iets van het huidige onderwijs weten, terwijl ze al jaren niet meer in een school klas (!) zijn geweest.
Zullen we er even een paar de revue laten passeren? Ladidadida, Impry, Twinkle20, JoJoortje? Allemaal praten ze poep?
quote:
We hadden het over de Pabo toch, ja dus.
Wel het meest aannemelijk ja maar niet noodzakelijk; waarom zouden VO-ers hier niet kunnen/mogen reageren?
quote:
Moet ik op mijn eigen argumenten in gaan (ik ben zelf techno2 ), of wil je dat ik ga uitleggen waarom leerkrachten te weinig verdienen/te lange werkweken maken, terwijl ik daar niet over klaag ?
Excuses, ik bedoel uiteraard Metalfreak. Hij snijdt het uitbetalen van overuren aan, daar valt genoeg zinnigs tegenin te brengen. Jij komt niet verder dan een simpel 'ik klaag niet dus het deert me niet'.
.
pi_62973749
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:23 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

...
Moet ik op mijn eigen argumenten in gaan (ik ben zelf techno2
...
Yeah right!

Als iedereen hier een beetje techno2 uit gaat hangen kunnen we het topic wel sluiten.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_62974012
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:34 schreef r_one het volgende:

[..]

Zullen we er even een paar de revue laten passeren? Ladidadida, Impry, Twinkle20, JoJoortje? Allemaal praten ze poep?
[..]

Wel het meest aannemelijk ja maar niet noodzakelijk; waarom zouden VO-ers hier niet kunnen/mogen reageren?
Je vroeg of ik in het PO werkte, daar gaf ik antwoord op. Jij maakt daarvan dat anderen niet mogen reageren, het zou alleen fijn zijn als dat niet op het niveau zou gaan van, mijn buurvrouw heeft een kennis en die...
quote:
[..]

Excuses, ik bedoel uiteraard Metalfreak. Hij snijdt het uitbetalen van overuren aan, daar valt genoeg zinnigs tegenin te brengen. Jij komt niet verder dan een simpel 'ik klaag niet dus het deert me niet'.
Ik heb je net proberen uit te leggen dat in het onderwijs wordt gewerkt op basis van een normjaartaak, dus niet over een werkweek, dan is een discussie over overuren volstrekt zinloos. Op basis van het aantal uren dat je werkt krijg je compensatie-uren (onterecht nog wel eens adv genoemd ) om die uren te compenseren. Overuren uitbetalen bestaat niet in het PO. De ene week werk je wat minder uren , de andere weer wat meer, het gemiddelde klopt aardig. Ik heb overigens, behalve geblaat dat ik niet inhoudelijke genoeg ben, ook weinig inhoudelijke reactie op mijn, danwel metalfreaks punten gelezen.

Overigens: ik bedoelde het meer als ïk klaag niet want ik ben best tevreden". Da's heel iets anders.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:34 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Yeah right!

Als iedereen hier een beetje techno2 uit gaat hangen kunnen we het topic wel sluiten.
Precies.

[ Bericht 10% gewijzigd door TeChNo2 op 05-11-2008 16:47:42 ]
Gelukkig zonder haar
pi_62974344
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:41 schreef TeChNo2 het volgende:
Je vroeg of ik in het PO werkte, daar gaf ik antwoord op. Jij maakt daarvan dat anderen niet mogen reageren, het zou alleen fijn zijn als dat niet op het niveau zou gaan van, mijn buurvrouw heeft een kennis en die...
Ik maak dat er niet van, ik verwonderde mij over je logica. Jammer dat jij leerkrachten VO vergelijkt met kennissen van buurvrouwen, ik mag aannemen dat eerstgenoemden er een beduidend betere kijk op hebben.

En omdat je er met een grote U-bocht omheen draait, herhaal ik 'm maar even:
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:34 schreef r_one het volgende:
Allemaal "kennissen van buurvrouwen en die ..."?
.
pi_62974617
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik maak dat er niet van, ik verwonderde mij over je logica. Jammer dat jij leerkrachten VO vergelijkt met kennissen van buurvrouwen, ik mag aannemen dat eerstgenoemden er een beduidend betere kijk op hebben.
quote:
En omdat je er met een grote U-bocht omheen draait, herhaal ik 'm maar even:
[..]

Allemaal "kennissen van buurvrouwen en die ..."?
"praten poep"klinkt meer VSO maar goed... Ik draai nergens omheen maar geef dan eens gewoon 1 duidelijk voorbeeld (dus een inhoudelijke reactie van iemand die weet waar hij/zij het over heeft, in plaats van stomweg wat namen te roepen...), of nog beter, reageer zelfs eens inhoudelijk. Je komt niet verder dan stampvoet-gedrag (door alleen maar te zeggen dat ik niet inhoudelijk reageer, ben je dat zelf in ieder geval niet), probeer nou zelf eens inhoudelijk te reageren op een van de door jou genoemde mensen... (of op wat ik net schreef)
Gelukkig zonder haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')