quote:Maradona nieuwe bondscoach Argentinië
De voormalige voetbalkoning Diego Maradona is de nieuwe bondscoach van het nationale team van Argentinië. Dat heeft het volksidool dinsdag zelf bekendgemaakt na een onderhoud met voorzitter Julio Grondona, de voorzitter van de Argentijnse voetbalbond.
Oud-bondscoach Carlos Bilardo, die in 1986 de wereldtitel met Argentinië en Maradona veroverde, bevestigde het nieuws in Buenos Aires. Ook hij sprak dinsdag met preses Grondona.
Hij zet de lijnen uitquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:20 schreef Messenga het volgende:
'Snuifje nieuwe bondscoach'
Ik schud 'm zo uit m'n mouw. Serieus.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:27 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
He die grap is nog niet gemaakt
Precies. Wie is die Maradona nou helemaal ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:37 schreef Plato1980 het volgende:
Lachwekkend, als ik Argentijns international was zou ik weigeren om aan dit circus mee te doen en voorlopig bedanken voor het nationale team.
Een van de beste voetballers die er ooit geweest zijn, maar ook een ordinaire pauper met het IQ van een garnaal en daarom uitermate ongeschikt als bondscoach.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies. Wie is die Maradona nou helemaal ?
Plus het feit dat niemand hem zal durven ontslaan lijkt mequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een van de beste voetballers die er ooit geweest zijn, maar ook een ordinaire pauper met het IQ van een garnaal en daarom uitermate ongeschikt als bondscoach.
Heb wel eens van hem gehoord.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een van de beste voetballers die er ooit geweest zijn, maar ook een ordinaire pauper met het IQ van een garnaal en daarom uitermate ongeschikt als bondscoach.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Meerdere keren zelfs, waarbij de laatste keer zijn aureool voor de buitenwereld flinke schade opliep door met een doorgesnoven hoofd en bloeddoorlopen ogen een goal tegen Griekenland te vieren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb wel eens van hem gehoord.
Speelde ie op een WK ? Volgens mij wel. Of heb ik het mis ?
Voor FOK! kan het inderdaad wel eens een zegen zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:48 schreef sjimz het volgende:
Maar goed, DAM had toch tijd over dus dit baantje kon hij er wel bij nemen
Ik dacht al zoiets gelezen te hebben. Was dat in de finale waar Griekenland kampioen werd ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:47 schreef Prosac het volgende:
[..]
Meerdere keren zelfs, waarbij de laatste keer zijn aureool voor de buitenwereld flinke schade opliep door met een doorgesnoven hoofd en bloeddoorlopen ogen een goal tegen Griekenland te vieren.
Imho is het feit dat het een coke-head was/is de reden dat Pelé de beste ter wereld werd
Zou kunnen, speelde Maradona voor de Seychellen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik dacht al zoiets gelezen te hebben. Was dat in de finale waar Griekenland kampioen werd ?
Er is wel een scheidsrechter uit de Seychellen op het WK 2010quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:57 schreef Prosac het volgende:
[..]
Zou kunnen, speelde Maradona voor de Seychellen?
Logisch, de kans dat dit goed gaat is praktisch nul en afgezien daarvan zou ik er ook niks voor voelen om onder het regime van die doorgesnoven vette pad te moeten trainen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:06 schreef Radegast het volgende:
Messi zal wel een beetje balen, die steunde opelijk een andere kandidaat en was Maradona een beetje beu dacht ik.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:09 schreef Kopbal het volgende:
Maradona mag de lijnen gaan uitzetten dus.
Happel en Beckenbauer waren het welquote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:02 schreef golfer het volgende:
Bijna net zo dom als Van Basten ooit bondscoach maken.
Nog even en Zidane is coach van Frankrijk en Luis Figo van Portugal.
Wat een onzin om te denken dat de beste spelers ook goede bondscoaches kunnen zijn.
Ze hebben allebei een schoonzoon?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:21 schreef TLC het volgende:
Quizvraag ; wat heeft Maradona nu met Bert van Marwijk gemeen ?
Samen een schoonzoon die international isquote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:21 schreef TLC het volgende:
Beiden een tattoo van Ché Guevara op hun arm.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:21 schreef TLC het volgende:
En ook: Allebei kansloos als bondscoach?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:21 schreef TLC het volgende:
Is toch geweldig ?quote:
Hiddink ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Happel en Beckenbauer waren het wel
Speelde Hiddink op en WK ?quote:
Als hij van onbesproken gedrag was, zou het geweldig zijn idd. Iemand die zijn hele carriere geleefd is door anderen, moet nu ineens de leider zijn van een voetballand, kom op zegquote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:24 schreef tong80 het volgende:
Schiterend dat Maradona het doet.
Péle kreeg altijd commentaar dat ie als buitenstaander commentaaar had.
Cruijff wordt verweten dat ie nooit bondscoach werd.
Nu doet Maradona het wel en is het weer niet goed.
Onbesproken gedrag ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:33 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Als hij van onbesproken gedrag was, zou het geweldig zijn idd. Iemand die zijn hele carriere geleefd is door anderen, moet nu ineens de leider zijn van een voetballand, kom op zeg
Maradona is al een jaar of twee op de goede weg hoor. Geen drugs, heel weinig drank. Is echt gekalmeerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:33 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Als hij van onbesproken gedrag was, zou het geweldig zijn idd. Iemand die zijn hele carriere geleefd is door anderen, moet nu ineens de leider zijn van een voetballand, kom op zeg
11 februari in Marseille tegen Frankrijk las ik net.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:22 schreef reem het volgende:
de eerstvolgende vriendschappelijke wedstrijd spelen ze tegen Schotland, maar dan is Maradona er nog niet bij. De daaropvolgende wedstrijd, tegen een oostblokland (volgens mij hongarije), dan zit diego voor t eerst op de bank.
Na Rotterdam de grootste doorvoerhaven qua drugs.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:33 schreef Radegast het volgende:
[..]
11 februari in Marseille tegen Frankrijk las ik net.
Zijn zoon.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:27 schreef Suijk het volgende:
Maar is het niet zo dat hij ook sommige landen niet inkomt door zijn drugsverleden? En gaat hij ook spelers van River Plate oproepen?
Hoe vaak hebben we die al niet gehoord?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:01 schreef reem het volgende:
[..]
Maradona is al een jaar of twee op de goede weg hoor. Geen drugs, heel weinig drank. Is echt gekalmeerd.
Zijn gezin heeft volgens mij altijd al op 1 gestaan. En ik wil best geloven dat het beter met hem gaat, maar het punt voor mij is dat hij als speler nooit zichzelf in de hand had. Hij rolde van drankproblemen, naar een drugsverslaving, ontdook de belasting in Italië en wat al niet meer. Dit toont voor mij aan dat je dan geen evenwichtig persoon bent, ook al heb je je leven nu heel wat verbeterd. Combineer dit met weinig ervaring als coach en dan vraag ik me serieus af hoe je dit kunt verkopen aan een land.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:42 schreef reem het volgende:
Nou, dan geloof je t toch niet
Ik heb het afgelopen anderhalf jaar geloof ik ieder tv-interview met hem gezien, en hij is er steeds beter uit gaan zien, is een stuk rustiger, heeft het vooral over zn gezin etc.
quote:Argentina and Barcelona forward Lionel Messi welcomed the expected appointment, despite Maradona recently criticising Messi for his selfish attitude on the pitch.
"Those are things that you say at the time. I know Diego appreciates me and I don't hold any grudges," Messi told Italy's Gazzetta dello Sport newspaper.
"There's no problem. He's a great and I admire him for what he gave to Argentine football."
Rijkaard deed het past goed nadat hij bij Sparta en Oranje mislukt was. Misschien is mislukken voor zijn bondscoachschap wat te sterk uitgedrukt, maar ik vind nog altijd dat we de halve finale tegen Italie mede door zijn mislukte wisselbeleid verloren hebben.quote:Op zaterdag 1 november 2008 04:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Hopen dat Maradonna niet gepeterd raakt.
Alleen Klinsmann en Rijkaard deden het goed als speler en beginnende (bonds)coach. Diego moet nog wat bewijzen.
quote:Terry Butcher will never forgive Diego Maradona for the infamous "Hand of God" goal that knocked England out of the World Cup 22 years ago.
However, the Scotland assistant coach insists the matter is behind him and he is only concentrating on getting a good result against the new Argentina boss.
"No, I'll never forgive him," admitted George Burley's deputy.
quote:New Argentina boss Diego Maradona will not lose any sleep if Terry Butcher refuses to shake his hand at Hampden.
Scotland assistant Butcher said he will never forgive Maradona for the infamous "Hand of God" goal which helped knock England out of the 1986 World Cup.
"No, I will not seek him out," Maradona said. "I don't understand why Butcher has this attitude.
"England won a World Cup with a goal that never crossed the line, so it's not fair that people should judge me."
Dat was dan wel weer geniaalquote:
quote:Roemloos einde dreigt voor Maradona
Door JOOST DE JONG
QUITO - Ook Diego Maradona is er inmiddels achter dat om een succesvol bondscoach te zijn meer nodig is dan louter een glanzende carrière als speler en wat demagogisch-nationalistische teksten. De 2-0 uitnederlaag van zijn Argentinië woensdagnacht in Quito tegen Ecuador hoeft weliswaar nog niet desastreus te zijn voor de WK-kwalificatie, zeer gecompliceerd wordt het wel voor Maradona’s ploeg.
We moeten winnen!, had Maradona in chocoladeletters op een groot wit vel papier geschreven en aan de muur van de Argentijnse kleedkamer gehangen in het Estadio Olímpico Atahualpa in Quito. En voordat zijn ploeg het veld betrad, gaf hij nog eens een ouderwetse peptalk weg, waarin hij zijn spelers vooral het belang van een overwinning nog eens inprentte. Passie, bezieling en willen sterven voor het lichtblauw-witte shirt van Argentinië, dat werk.
Maar in de top is meer nodig. Ideeën, een strategie en vooral de juiste toon om die over te brengen op een elftal. El Diego vertrouwde op de grote hoogte van de Ecuadoriaanse hoofdstad (2850 meter boven zeeniveau) vooral op defensieve zekerheid en de ingevingen van zijn sterspeler Lionel Messi.
In de eerste helft leek dat nog te werken ook. De spelmaker van FC Barcelona slalomde regelmatig op klassieke wijze door de verdediging van Ecuador en gaf met slimme steekballen Carlos Tevez een paar riante mogelijkheden. Toen de logische treffer uitbleef en de Ecuadoriaanse doelman Elizaga, uitgerekend een genaturaliseerde Argentijn, een strafschop van de Man U-spits stopte, was de voormalige beste speler van de wereld niet bij machte iets beters te bedenken.
Na een uur, nog altijd bij de stand 0-0, bracht hij met pathetische gebaren drie verse krachten in het veld, maar dat veranderde weinig aan het onsamenhangende spel van los Celestes.
Integendeel, de ijle lucht in Quito zoog als een bloedzuiger de krachten uit de Argentijnse ploeg en het venijn uit de acties van Messi. Ecuador rook de kans om nog uitzicht te houden op de WK-eindronde en zette in het laatste kwart nog eens extra aan. Ayovi en Palacios zorgden voor de treffers en de Argentijnse knock-out.
De nog korte periode van Maradona als bondscoach is nog niet onverdeeld succesvol. Hij begon met oefenzeges op Schotland en Frankrijk, maar daarna volgden vooral ook een 6-1 afstraffing uit bij Bolivia, zaterdag met pijn en moeite een 1-0 thuiszege op Colombia en nu dus een nieuwe nederlaag.
In september wacht Argentinië de dubbel tegen aartsrivaal Brazilië (thuis) en Paraguay (uit), beide al zo goed als zeker van het WK (Brazilië won woensdag het onderlinge duel met 2-1). Vervolgens treft de wereldkampioen van 1978 en ’86 in oktober nog het uitgeschakelde Peru (thuis) en Uruguay (uit). De ploeg van Ajacied Luis Suarez strijdt in de Zuid-Amerikaanse kwalificatiegroep nog volop om de WK-tickets.
Mocht Maradona niet slagen in zijn missie om Argentinië naar Zuid-Afrika te loodsen, dan dreigt voor hem een even roemloos einde van zijn trainerscarrière als andere voormalige topspelers zoals Michel Platini, Jürgen Klinsmann en Marco van Basten. Ook zij zetten hun actieve loopbaan zonder al te veel ervaring of opleiding voort als bondscoach en verdwenen na een paar jaar zonder aansprekende successen van het toneel.
Alleen Mario Zagallo en Franz Beckenbauer slaagden er ooit in om hun spelerscarrière ook als bondscoach een vervolg op topniveau te geven. De twee zijn vooralsnog de enigen die als speler én als coach de wereldtitel wonnen. Zagallo werd als speler wereldkampioen met Brazilië in 1958 en ’62 en als bondscoach in 1970.
Beckenbauer was aanvoerder van West-Duitsland toen hij in 1974 ten koste van het Nederlands elftal het WK won. Als bondscoach van het herenigde Duitsland werd hij in 1990 wereldkampioen in Italië. In de finale versloeg Beckenbauers ploeg destijds uitgerekend het Argentinië van de toenmalige aanvoerder Diego Maradona (1-0).
Het werkt in ieder geval niet in hun voordeel, echt een onbegrijpelijke keusquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:25 schreef borisz het volgende:
Pluisje is voor mij de reden waarom ik Argentinië geen wereldkampioen zie worden volgend jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |