abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62800100
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ja en bij een Alfa 156 kan je geen Xenon inbouwen

Alles kan

It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_62800194
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:22 schreef Xtr3mE het volgende:

[..]

Alles kan

[ afbeelding ]
De een oude
Of je moet je fitting aanpassen, want je lens zit dan in de weg

Ik bouw Xenon in voor klanten, gewoon voor de deur of bij de klant aan deur..
En ik had een keer een klant met een 156 (of stiekem een 159) en daar paste hij er niet in

Moetje de lens voor aanpassen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_62802318
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ja en bij een Alfa 156 kan je geen Xenon inbouwen

Met andere woorden, de fitting van elke auto kan verschillen, maar de lampen kun je gewoonweg niet op de kop in doen (als de fitting van de auto dat niet toelaat)
Kijk maar na de H4, de afstand tussen de 2 uitsteeksels is kleiner dan de 3e, dus kan er niet andersom in..
En de H7 heeft 1 vlakke kant,
Kerel, LEZEN. Bij veel H4 lampen moet je eerst het peertje inklemmen met 2 ijzertjes en dan een los bungelend stekkertje er op steken. Dit kan meestal ook andersom. Er zijn inderdaad auto's bij waarbij het onmogelijk is om lampen verkeerdom te monteren, maar dit zijn ze echt niet allemaal.

-edit-

En die uitstekende dingen, daar kun je aardig door op het verkeerde been gezet worden. Ga maar eens naar de koplamp van een E46 kijken, de gewone leek kan daar best een lampje verkeerdom in duwen.
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 1 november 2008 @ 10:31:42 #54
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_62857186
Punt is dat door de lichtkleur en lichtopbrengst xenon een stuk feller is. En ook sneller lijkt te verblinden.

Ook zegt men dat men door de lichtkleur snel in de lamp gaat kijken ipv er langs.

Ik rij zelf met 2x xenonlamp op de motor; heb de lampen lager afgesteld dan dat ik had voorheen met halogeen, en nee, het is niet verblindend, ik heb de bundel zelf op ca 25m voor mij op de weg liggen, en heb het dus meer dan safe afgesteld staan.

Wil ik het volgens boekje doen? dan is het -12.0cm over 10.0m
[img]http://www.tiemeroosjen.nl/images2/lichtafstellen.gif[/iimg]

Ik heb dus pak hem beet -20cm over 10m.

Heb zelf ook nog gekeken gisteravond om dat iemand iemand het nodig vond om 4x 70w groot licht in mijn gezicht te gooien al op ruim 50m afstand en dat gewoon aan te laten staan.

Jammer dat ik nu geen groot licht meer heb...om ze even duidelijk te maken dat het toch echt dim licht is.

Maar ja, dit hou je: ik heb het correct gemonteerd en meer dan correct afgesteld. punt is dat mensen snel van slag zijn door de andere lichtkleur, en er dan ook nog in gaan kijken ipv naast, als je iets naast kijkt,niks aan het handje en je zie gewoon alles wat achter mij gebeurd in de BK....dus verblindend? neen
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zaterdag 1 november 2008 @ 12:48:46 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62859239
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 10:31 schreef Scighera het volgende:
...
Heb zelf ook nog gekeken gisteravond om dat iemand iemand het nodig vond om 4x 70w groot licht in mijn gezicht te gooien al op ruim 50m afstand en dat gewoon aan te laten staan.

Jammer dat ik nu geen groot licht meer heb...om ze even duidelijk te maken dat het toch echt dim licht is.

Maar ja, dit hou je: ik heb het correct gemonteerd en meer dan correct afgesteld. punt is dat mensen snel van slag zijn door de andere lichtkleur, en er dan ook nog in gaan kijken ipv naast, als je iets naast kijkt,niks aan het handje en je zie gewoon alles wat achter mij gebeurd in de BK....dus verblindend? neen
Ik heb xenon in de auto en krijg nooit 4x70 watt in mijn bakkes. Misschien toch minder correct gemonteerd dan je denkt; of zat je, misschien iets te zware, vriendin achterop?

Kan het verblinden niet komen omdat de lampen op de motor op gezichtshoogte zitten? Busjes met xenon vind ik ook vervelender in de spiegels dan gewone (lagere) personenauto's
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_62865866
Accelereren op de motor is de pest voor tegenliggers
Mijn motorfiets schijnt af en toe ook naar de hemel...
pi_62870565
Gele lampen FTW!
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 1 november 2008 @ 22:01:58 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_62870662
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:25 schreef Youp het volgende:
Accelereren op de motor is de pest voor tegenliggers
Mijn motorfiets schijnt af en toe ook naar de hemel...
Bespaart voorbandjes
Huilen dan.
  zondag 2 november 2008 @ 02:10:51 #59
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_62875502
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 10:31 schreef Scighera het volgende:
...

Tijd voor bixenon
Ik rijd zelf ook met xenon en ik wil niet meer terug. Ik denk dat mensen die zeggen verblind te worden door xenon zelf gewoon halogeenlicht hebben. Doordat xenon een grotere lichtintensiteit heeft dan halogeen kan het oog niet zo snel wennen aan het xenon licht van een tegenligger. Als je zelf ook xenon heb is het verschil een stuk kleiner en heb je minder last van verblinding
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_62875562
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 21:57 schreef GizartFRL het volgende:
Gele lampen FTW!
Dat is helemaal zo'n slecht idee niet, zo'n oranje snelwegverlichting is bijvoorbeeld ook veel rustiger voor de ogen dan een witte.
***** Kraak.....
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 2 november 2008 @ 10:13:44 #61
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62877295
quote:
Op zondag 2 november 2008 02:10 schreef boertie het volgende:

[..]

Tijd voor bixenon
Ik rijd zelf ook met xenon en ik wil niet meer terug. Ik denk dat mensen die zeggen verblind te worden door xenon zelf gewoon halogeenlicht hebben. Doordat xenon een grotere lichtintensiteit heeft dan halogeen kan het oog niet zo snel wennen aan het xenon licht van een tegenligger. Als je zelf ook xenon heb is het verschil een stuk kleiner en heb je minder last van verblinding

Dus omdat ik geen Xenon licht heb wordt ik sneller verblind door iemand die het wel heeft?

Maw, je kijkt zelf eerst eens even goed in je eigen koplampen voordat je de weg op gaat??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 2 november 2008 @ 17:25:47 #62
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_62885944
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus omdat ik geen Xenon licht heb wordt ik sneller verblind door iemand die het wel heeft?

Maw, je kijkt zelf eerst eens even goed in je eigen koplampen voordat je de weg op gaat??
Wil jij mij dan verklaren hoe het komt dat ik bijna nooit last heb van verblindende tegenliggers?
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_62887332
quote:
Op zondag 2 november 2008 17:25 schreef boertie het volgende:

[..]

Wil jij mij dan verklaren hoe het komt dat ik bijna nooit last heb van verblindende tegenliggers?
Misschien stel jij je niet aan

Ik heb alleen last van slecht afgestelde lampen, overbeladen auto's waarvan de bestuurders denken dat de hoogteregeling iets is om de verlichting naar eigen wens af te stellen en xenonkitjes op sjonnie auto's waarvan de lampglazen niet schoon zijn.
pi_62889538
Xenon is prima als het maar origineel is. Het geen wat vervelend is, komt doordat die paupers met die nep setjes rond cruisen.. Laat men dat verbieden

TIP voor TS.. Koop een beetje complete auto. Dat je spiegels automatisch blinderen. Ik heb zelfs geen last van die paupers
pi_64011742
quote:

[..]

Tijd voor bixenon
Het verschil tussen een xenon licht-gebruiker en een xenon licht gebruiker tegenkomen is dat de gebruiker er niet zelf tegenin hoeft te kijken........ Ik geef toe dat als ik het zelf gebruik (1 van de zeldzame keren dat ik in de auto van een zeker familielid mocht rijden...) dat het erg prettig is, maar als ik er één tegenkom of er rijdt er een achter me, dan vervloek ik ze....
(soms verlang ik terug naar de tijd van de carbid-lampen..... )
pi_64018792
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:09 schreef Broertie het volgende:

[..]

Het verschil tussen een xenon licht-gebruiker en een xenon licht gebruiker tegenkomen is dat de gebruiker er niet zelf tegenin hoeft te kijken........ Ik geef toe dat als ik het zelf gebruik (1 van de zeldzame keren dat ik in de auto van een zeker familielid mocht rijden...) dat het erg prettig is, maar als ik er één tegenkom of er rijdt er een achter me, dan vervloek ik ze....
Precies!
pi_64020288
Punt 1. Zelfdimmende binnenspiegel FTW
Punt 2. Aftermarket setjes hoeven helemaal niet slecht te zijn mits :

• Goede afstelling

• Projectielens en heldere koplampen
    Zonder deze 2 krijg je strooilicht en verblind je iedereen.

Dus al die paupers in die golfjes en crx-en, koop gewoon goede, heldere koplampen met lens en E-keur, of blijf rondrijden met halogeen.
  • R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_64024321
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 00:19 schreef junkiexp het volgende:
    Punt 1. Zelfdimmende binnenspiegel FTW
    Punt 2. Aftermarket setjes hoeven helemaal niet slecht te zijn mits :

• Goede afstelling

• Projectielens en heldere koplampen
    Zonder deze 2 krijg je strooilicht en verblind je iedereen.

Dus al die paupers in die golfjes en crx-en, koop gewoon goede, heldere koplampen met lens en E-keur, of blijf rondrijden met halogeen.
  • punt 3.

koop een goed aftermarket setje, toen ik mijn setje wilde kopen vertelde de verkoper mij dat ik beter een high-low kon kopen dan bi-xenon.

bi-xenon had je veel meer last van strooilicht, en gingen eerder kapot.

ingebouwd, af laten stellen, heb geen strooilicht maar de bekende V

en niemand seint naar me

als mensen me tegemoed rijden die xenon hebben maar geen helder glas dan vervloek ik ze, als het een grote jeep achtige bmw of audi is wil ik ze ook nog wel eens vervloeken.

en punt 4.

neem 4300k of hoogstens 6000k daarboven is zowiezo pauper en het blauwere licht heeft totaaaal geen meerwaarde.
    pi_64132378
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 09:39 schreef garnage-patrick het volgende:

[..]

punt 3.

koop een goed aftermarket setje, toen ik mijn setje wilde kopen vertelde de verkoper mij dat ik beter een high-low kon kopen dan bi-xenon.

bi-xenon had je veel meer last van strooilicht, en gingen eerder kapot.

ingebouwd, af laten stellen, heb geen strooilicht maar de bekende V

en niemand seint naar me

als mensen me tegemoed rijden die xenon hebben maar geen helder glas dan vervloek ik ze, als het een grote jeep achtige bmw of audi is wil ik ze ook nog wel eens vervloeken.

en punt 4.

neem 4300k of hoogstens 6000k daarboven is zowiezo pauper en het blauwere licht heeft totaaaal geen meerwaarde.
    6000 is al teveel, typisch wat turken en marokanen in hun 190D of 316 uit 1989 doen en dan denken dat ze stoer zijn
      donderdag 18 december 2008 @ 22:41:20 #70
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_64134023
    quote:

[..]

Tijd voor bixenon
    En toch winnen mijn bluevision halogeen lampjes het van bijna alle xenon lampen.
    pi_64147312
    quote:
    Op donderdag 18 december 2008 21:56 schreef Pas259 het volgende:

[..]

6000 is al teveel, typisch wat turken en marokanen in hun 190D of 316 uit 1989 doen en dan denken dat ze stoer zijn
    8000k FTW!!!
    Maar het is eerder spierwit dan blauw achtig..

Je ziet wel het verschil en wat blauw als je de grootlicht aanzet.
    Quote van Tjabbo:
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    pi_64148071
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 12:54 schreef Turquaz52 het volgende:

8000k FTW!!!
    Maar het is eerder spierwit dan blauw achtig..

Je ziet wel het verschil en wat blauw als je de grootlicht aanzet.
    Quod erat demonstrandum
    * Whatever floats your goat!
    pi_64150076
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 13:19 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Quod erat demonstrandum
    Effendim? Anlamadim

Camera laat het erg blauw uitzien, maar is in het echt niet zo:

Quote van Tjabbo:
    pi_64153764
    mensen snappen vaak niet waar het knopje voor is om je spiegels naar beneden af te stellen
    of willen het niet afstellen met de mening: "ik wil wel goed kunnen zien waarom zou ik het aanpassen"
    here in hell we like to keep things informal,
    as well as infernal
      vrijdag 19 december 2008 @ 19:07:41 #75
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_64158000
    Xenon in een oude deprimera met matte koplampen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')