Alles kanquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja en bij een Alfa 156 kan je geen Xenon inbouwen![]()
De een oudequote:
Kerel, LEZEN.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja en bij een Alfa 156 kan je geen Xenon inbouwen![]()
Met andere woorden, de fitting van elke auto kan verschillen, maar de lampen kun je gewoonweg niet op de kop in doen (als de fitting van de auto dat niet toelaat)
Kijk maar na de H4, de afstand tussen de 2 uitsteeksels is kleiner dan de 3e, dus kan er niet andersom in..
En de H7 heeft 1 vlakke kant,
Ik heb xenon in de auto en krijg nooit 4x70 watt in mijn bakkes. Misschien toch minder correct gemonteerd dan je denkt; of zat je, misschien iets te zware, vriendin achterop?quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:31 schreef Scighera het volgende:
...
Heb zelf ook nog gekeken gisteravond om dat iemand iemand het nodig vond om 4x 70w groot licht in mijn gezicht te gooien al op ruim 50m afstand en dat gewoon aan te laten staan.
Jammer dat ik nu geen groot licht meer heb...om ze even duidelijk te maken dat het toch echt dim licht is.
Maar ja, dit hou je: ik heb het correct gemonteerd en meer dan correct afgesteld. punt is dat mensen snel van slag zijn door de andere lichtkleur, en er dan ook nog in gaan kijken ipv naast, als je iets naast kijkt,niks aan het handje en je zie gewoon alles wat achter mij gebeurd in de BK....dus verblindend? neen
Bespaart voorbandjesquote:Op zaterdag 1 november 2008 18:25 schreef Youp het volgende:
Accelereren op de motor is de pest voor tegenliggers
Mijn motorfiets schijnt af en toe ook naar de hemel...
Tijd voor bixenonquote:Op zaterdag 1 november 2008 10:31 schreef Scighera het volgende:
...
Heb zelf ook nog gekeken gisteravond om dat iemand iemand het nodig vond om 4x 70w groot licht in mijn gezicht te gooien al op ruim 50m afstand en dat gewoon aan te laten staan.
Jammer dat ik nu geen groot licht meer heb...om ze even duidelijk te maken dat het toch echt dim licht is.
Dat is helemaal zo'n slecht idee niet, zo'n oranje snelwegverlichting is bijvoorbeeld ook veel rustiger voor de ogen dan een witte.quote:
quote:Op zondag 2 november 2008 02:10 schreef boertie het volgende:
[..]
Tijd voor bixenon![]()
Ik rijd zelf ook met xenon en ik wil niet meer terug. Ik denk dat mensen die zeggen verblind te worden door xenon zelf gewoon halogeenlicht hebben. Doordat xenon een grotere lichtintensiteit heeft dan halogeen kan het oog niet zo snel wennen aan het xenon licht van een tegenligger. Als je zelf ook xenon heb is het verschil een stuk kleiner en heb je minder last van verblinding
Wil jij mij dan verklaren hoe het komt dat ik bijna nooit last heb van verblindende tegenliggers?quote:Op zondag 2 november 2008 10:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus omdat ik geen Xenon licht heb wordt ik sneller verblind door iemand die het wel heeft?
![]()
Maw, je kijkt zelf eerst eens even goed in je eigen koplampen voordat je de weg op gaat??
Misschien stel jij je niet aanquote:Op zondag 2 november 2008 17:25 schreef boertie het volgende:
[..]
Wil jij mij dan verklaren hoe het komt dat ik bijna nooit last heb van verblindende tegenliggers?
Het verschil tussen een xenon licht-gebruiker en een xenon licht gebruiker tegenkomen is dat de gebruiker er niet zelf tegenin hoeft te kijken........ Ik geef toe dat als ik het zelf gebruik (1 van de zeldzame keren dat ik in de auto van een zeker familielid mocht rijden...) dat het erg prettig is, maar als ik er één tegenkom of er rijdt er een achter me, dan vervloek ik ze....quote:Op zondag 2 november 2008 02:10 schreef boertie het volgende:
[..]
Tijd voor bixenon![]()
Ik rijd zelf ook met xenon en ik wil niet meer terug. Ik denk dat mensen die zeggen verblind te worden door xenon zelf gewoon halogeenlicht hebben. Doordat xenon een grotere lichtintensiteit heeft dan halogeen kan het oog niet zo snel wennen aan het xenon licht van een tegenligger. Als je zelf ook xenon heb is het verschil een stuk kleiner en heb je minder last van verblinding
Precies!quote:Op zondag 14 december 2008 19:09 schreef Broertie het volgende:
[..]
Het verschil tussen een xenon licht-gebruiker en een xenon licht gebruiker tegenkomen is dat de gebruiker er niet zelf tegenin hoeft te kijken........ Ik geef toe dat als ik het zelf gebruik (1 van de zeldzame keren dat ik in de auto van een zeker familielid mocht rijden...) dat het erg prettig is, maar als ik er één tegenkom of er rijdt er een achter me, dan vervloek ik ze....
punt 3.quote:Op maandag 15 december 2008 00:19 schreef junkiexp het volgende:
Punt 1. Zelfdimmende binnenspiegel FTW
Punt 2. Aftermarket setjes hoeven helemaal niet slecht te zijn mits :Goede afstelling Projectielens en heldere koplampen
Zonder deze 2 krijg je strooilicht en verblind je iedereen.
Dus al die paupers in die golfjes en crx-en, koop gewoon goede, heldere koplampen met lens en E-keur, of blijf rondrijden met halogeen.
6000 is al teveel, typisch wat turken en marokanen in hun 190D of 316 uit 1989 doen en dan denken dat ze stoer zijnquote:Op maandag 15 december 2008 09:39 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
punt 3.
koop een goed aftermarket setje, toen ik mijn setje wilde kopen vertelde de verkoper mij dat ik beter een high-low kon kopen dan bi-xenon.
bi-xenon had je veel meer last van strooilicht, en gingen eerder kapot.
ingebouwd, af laten stellen, heb geen strooilicht maar de bekende V
en niemand seint naar me![]()
als mensen me tegemoed rijden die xenon hebben maar geen helder glas dan vervloek ik ze, als het een grote jeep achtige bmw of audi is wil ik ze ook nog wel eens vervloeken.
en punt 4.
neem 4300k of hoogstens 6000k daarboven is zowiezo pauper en het blauwere licht heeft totaaaal geen meerwaarde.
En toch winnen mijn bluevision halogeen lampjes het van bijna alle xenon lampen.quote:Op zondag 2 november 2008 02:10 schreef boertie het volgende:
[..]
Tijd voor bixenon![]()
Ik rijd zelf ook met xenon en ik wil niet meer terug. Ik denk dat mensen die zeggen verblind te worden door xenon zelf gewoon halogeenlicht hebben. Doordat xenon een grotere lichtintensiteit heeft dan halogeen kan het oog niet zo snel wennen aan het xenon licht van een tegenligger. Als je zelf ook xenon heb is het verschil een stuk kleiner en heb je minder last van verblinding
8000k FTW!!!quote:Op donderdag 18 december 2008 21:56 schreef Pas259 het volgende:
[..]
6000 is al teveel, typisch wat turken en marokanen in hun 190D of 316 uit 1989 doen en dan denken dat ze stoer zijn
Quod erat demonstrandumquote:Op vrijdag 19 december 2008 12:54 schreef Turquaz52 het volgende:
8000k FTW!!!
Maar het is eerder spierwit dan blauw achtig..![]()
Je ziet wel het verschil en wat blauw als je de grootlicht aanzet.
Effendim? Anlamadimquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |