abonnement Unibet Coolblue
pi_63017845
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:00 schreef nikao het volgende:

[..]

jep!
vraagprijs is 169.000 .. bod gedaan voor 154.000 met het voorbehoud dat er niet meer dan 5000 directe kosten uit de aankoopkeuring komt.. (en dat het rookkanaal vanaf de 1e verdieping nog intact is, heb ik nog niet kunnen controleren)

nu maar afwachten......
Welkom in de wachtkamer!
Spannend!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 7 november 2008 @ 00:36:04 #102
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63019497
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:22 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Waar zijn de foto's?


In een ander topicje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's hier: Studentenkamers deel 11
En hier: Studentenkamers deel 11

Meer foto's van mijn bouwproject binnenkort, heb net een week heerlijk van de griep kunnen genieten thuis in bed ben dus vrijwel niks opgeschoten in huis...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 7 november 2008 @ 06:50:42 #103
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_63022065
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

In een ander topicje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's hier: Studentenkamers deel 11
En hier: Studentenkamers deel 11

Thanks, BBQ-kip!
Ziet er allemaal leuk uit, Ewelina!
quote:
Meer foto's van mijn bouwproject binnenkort, heb net een week heerlijk van de griep kunnen genieten thuis in bed ben dus vrijwel niks opgeschoten in huis...
Oh, beterschap!
Zijn nou echt van die dingen die je nu niet kan gebruiken...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 7 november 2008 @ 09:01:30 #105
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63022747
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
Een compleet jaren dertig huis voor 169?
Tja.. Enschede. Da's net zoiets als Limburg qua prijs.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_63023046
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

In een ander topicje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's hier: Studentenkamers deel 11
En hier: Studentenkamers deel 11

Meer foto's van mijn bouwproject binnenkort, heb net een week heerlijk van de griep kunnen genieten thuis in bed ben dus vrijwel niks opgeschoten in huis...
Ja, om de foto's nu 3 x op het forum neer te zetten leek me overdreven, vandaar wat linkjes.

Dank jullie wel! Ben er ook erg blij mee.

BBQ-kip, beterschap!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63024103
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:23 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Welkom in de wachtkamer!
Spannend!
Ja.. ziet er naar uit dat ik nog even in de wachtkamer moet blijven.. net contact gehad met de makelaar en die schatte in dat de kans groot was dat een reactie terug pas na het weekend zou komen..
pi_63024695
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:17 schreef nikao het volgende:

[..]

Ja.. ziet er naar uit dat ik nog even in de wachtkamer moet blijven.. net contact gehad met de makelaar en die schatte in dat de kans groot was dat een reactie terug pas na het weekend zou komen..
Ze hebben in ieder geval niet meteen nee gezegd....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63024872
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:17 schreef nikao het volgende:

[..]

Ja.. ziet er naar uit dat ik nog even in de wachtkamer moet blijven.. net contact gehad met de makelaar en die schatte in dat de kans groot was dat een reactie terug pas na het weekend zou komen..
Zenuwslopend is dat, bieden op een huis...
Succes, ik hoop dat je snel wat hoort!
pi_63032677
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:50 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Zenuwslopend is dat, bieden op een huis...
Succes, ik hoop dat je snel wat hoort!
nou .. inmiddels wat gehoord;

eerste bericht; geen tegenbod..
bod verhoogt naar 158.000
nu tegenbod gekregen van 167.000

nadeel is dat het mensen zijn die er heel lang (30+) jaar gewoond hebben en de emotionele waarde dus erg groot is.... daarbij hoeven ze het niet snel kwijt (prijs belangrijker dan tijd) ...
had liever een stel gehad met dubbele maandlasten

nou ja.. ik ben in elk geval in onderhandeling...
nu ff nadenken over volgende zet..
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:02:38 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_63032814
Owja, dat ken ik.
Wij hebben toen ook 2 huizen in dezelfde straat bekeken. Huis 1 was een tussenwoning, helemaal gerenoveerd, aangebouwd, alles was prachtig afgewerkt met duurzame materialen. Vraagprijs 335.
Huis 2 zat op de hoek, had geen aanbouw maar wel een garage, en was na 1960 nooit meer wat aan gedaan, echt dat hele huis moest gestript worden. Maar ja, wel oude mensen die er al hun halve leven woonden. Vraagprijs 349. Wij zo van: voor 3 ton willen we het wel doen, want die andere huizen zijn veel beter afgewerkt en kosten minder. Mensen uiteraard niet akkoord. Maanden later stond alleen dat hoekhuis nog te koop, prijs daalde uiteindelijk steeds verder, denk dat ze het toch voor 3 ton hebben moeten verkopen
disclaimer
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:08:56 #112
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_63032999
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:57 schreef nikao het volgende:

[..]

nou .. inmiddels wat gehoord;

eerste bericht; geen tegenbod..
bod verhoogt naar 158.000
nu tegenbod gekregen van 167.000

nadeel is dat het mensen zijn die er heel lang (30+) jaar gewoond hebben en de emotionele waarde dus erg groot is.... daarbij hoeven ze het niet snel kwijt (prijs belangrijker dan tijd) ...
had liever een stel gehad met dubbele maandlasten

nou ja.. ik ben in elk geval in onderhandeling...
nu ff nadenken over volgende zet..
Spannend hoor !

Hoelang staat het huis al te koop?
Ze hebben dus nog geen andere woning al gekocht? ( Hmmz jammer want juist dan wordt de druk hoger voor ze om het kwijt te raken met de inflatie periode van nu )
Normaal gesproken wordt bij een verkoop prijs al rekening gehouden dat ze uiteindelijk genoegen nemen met 7,5 tot 10 % eraf.
Al met al even bedenken of er veel vraag is naar dit soort woningen en prijsklassen en dan afwegen of het huis echt wel zoveel waard is.
De huizenmarkt is afgelopen maand kwa prijzen al 10 % gezakt en er wordt al rekening mee gehouden dat dat volgend jaar nog wel eens 20 % tot 25 % zal zijn.

Succes in iedergeval, en blijf nuchter ( wat vaak moeilijk is als je helemaal verlieft bent geowrden op een woning )
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
pi_63033005
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
Owja, dat ken ik.
Wij hebben toen ook 2 huizen in dezelfde straat bekeken. Huis 1 was een tussenwoning, helemaal gerenoveerd, aangebouwd, alles was prachtig afgewerkt met duurzame materialen. Vraagprijs 335.
Huis 2 zat op de hoek, had geen aanbouw maar wel een garage, en was na 1960 nooit meer wat aan gedaan, echt dat hele huis moest gestript worden. Maar ja, wel oude mensen die er al hun halve leven woonden. Vraagprijs 349. Wij zo van: voor 3 ton willen we het wel doen, want die andere huizen zijn veel beter afgewerkt en kosten minder. Mensen uiteraard niet akkoord. Maanden later stond alleen dat hoekhuis nog te koop, prijs daalde uiteindelijk steeds verder, denk dat ze het toch voor 3 ton hebben moeten verkopen
ja precies.. altijd lastig.. al ging het daar wel om grotere verschillen dan hier .. hier heb je het over 'duizendjes' ..

mensen nog tips ideeen?
ben nog beetje in dubio over next step.. (kleine stapjes of proberen in een paar grote klappen de deal te maken..)
pi_63033094
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:08 schreef honne het volgende:

[..]

Spannend hoor !

Hoelang staat het huis al te koop?
Ze hebben dus nog geen andere woning al gekocht? ( Hmmz jammer want juist dan wordt de druk hoger voor ze om het kwijt te raken met de inflatie periode van nu )
Normaal gesproken wordt bij een verkoop prijs al rekening gehouden dat ze uiteindelijk genoegen nemen met 7,5 tot 10 % eraf.
Al met al even bedenken of er veel vraag is naar dit soort woningen en prijsklassen en dan afwegen of het huis echt wel zoveel waard is.
De huizenmarkt is afgelopen maand kwa prijzen al 10 % gezakt en er wordt al rekening mee gehouden dat dat volgend jaar nog wel eens 20 % tot 25 % zal zijn.

Succes in iedergeval, en blijf nuchter ( wat vaak moeilijk is als je helemaal verlieft bent geowrden op een woning )
die prijsdalingen is hier (enschede) nog weinig van te merken moet ik zeggen....

het huis staat al 6+ maanden te koop (volgens mij vanaf april) .. maar de mensen zijn oudere mensen die in hun 'soort van vakantiewoning' gaan wonen (en dat al zo'n beetje doen) .. inboedel mag ook achterblijven zeg maar..
De huizenprjizen van 30 jaar geleden kennende en aflossing in ogenschouw genomen zal de hyp van die mensen echt te verwaarlozen zijn...de financiele drang/noodzaak om te verkopen is er dus niet.. dat maakt het hier lastig..

en dan is het inderdaad objectief; is dit huis het waard
en emotioneel; heb ik het er voor over..

daarom post ik trouwens ook hier ff.. haalt me even uit de emotie zeg maar
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:13:08 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_63033113
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:09 schreef nikao het volgende:

[..]

ja precies.. altijd lastig.. al ging het daar wel om grotere verschillen dan hier .. hier heb je het over 'duizendjes' ..

mensen nog tips ideeen?
ben nog beetje in dubio over next step.. (kleine stapjes of proberen in een paar grote klappen de deal te maken..)
Procentueel gezien scheelt het niet zo veel
Tips? Mja, wij moesten voor de vraagprijs kopen, dus ik heb nog steeds geen onderhandelingservaring. Ga na hoe graag je het huis wil hebben en wat je bereid bent er voor te betalen. Hoe lang staat het op de markt? Hoe gewild is het object? Wat zijn de voorwaarden die ze stellen?
Soms kun je voor een hogere prijs de opleverdatum vervroegen, of andersom (minder betalen maar de verkopers meer vrijheid geven). Ik zou eerst die dingen even op een rijtje zetten. Blijf wel serieus, als je te laag terug gaat bieden kunnen ze de onderhandelingen afblazen.
disclaimer
pi_63033435
heb 160.000 teruggeboden..

de voorwaarden van mij waren al akkoord (overdrachtsdatum, max 5k kosten uit aankoopkeuring, een instant zijnd rookkanaal wat ik kan gebruiken voor open haard)

pff.. wel slopend dit haha.. *zweet*
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:27:47 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_63033495
we duimen mee hoor
disclaimer
pi_63034069
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
we duimen mee hoor
thx.. tegenpartij is ook 2000 omlaag; 165.000 ..
met daarbij wel de melding dat dit min of meer wel de bodem is... .. niet veel rek meer..
maar gezegd dat ik hiermee het weekend inga en maandag van me laat horen...

160 <-> 165 is niet zo'n groot gat meer dunkt me zo....
pi_63036511
G*dv**@!# nou mijn huisje gaat dus niet meer door. Maandag snel maar iets regelen met de woningbouw en achter een andere woning aan zodat ik niet dakloos word!
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:52:52 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_63036849
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:38 schreef ParanoidEv het volgende:
G*dv**@!# nou mijn huisje gaat dus niet meer door. Maandag snel maar iets regelen met de woningbouw en achter een andere woning aan zodat ik niet dakloos word!
ai ai!
Maar waarom je huidige woning al opgezegd?
Kan je niet tijdelijk bij iemand logeren?
Wat een kutsituatie zeg
disclaimer
pi_63036969
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ai ai!
Maar waarom je huidige woning al opgezegd?
Kan je niet tijdelijk bij iemand logeren?
Wat een kutsituatie zeg
Omdat we afgesproken hadden om volgende week een contract te tekenen (ze woont ver weg dus dan kon ze gelijk de sleutel geven). Maar goed, ze verhuurt het liever zwart. als ze dat nou direct gezegd had..
Ik kan wel tijdelijk bij mijn vriend een straat verderop terecht, maar da's maar behelpen. Ik heb 3 katten en hij is geen fan van dieren in huis (dus geen idee hoe dat moet) en als ik zo lang direct op z'n lip zit raakt ie vaak wat geirriteerd, dus ideaal is het niet.
pi_63036995
Komende zomer ga ik eiiiiindelijk op mezelf wonen !
I wish my brain had a map, to tell me where my heart should go!
pi_63039979
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:38 schreef ParanoidEv het volgende:
G*dv**@!# nou mijn huisje gaat dus niet meer door. Maandag snel maar iets regelen met de woningbouw en achter een andere woning aan zodat ik niet dakloos word!
Dat is zeker een GVD waard...
Nu maar hopen dat ze wat snel voor je kunnen regelen.
Sterkte ermee.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63040286
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:08 schreef honne het volgende:

[..]

Spannend hoor !

Hoelang staat het huis al te koop?
Ze hebben dus nog geen andere woning al gekocht? ( Hmmz jammer want juist dan wordt de druk hoger voor ze om het kwijt te raken met de inflatie periode van nu )
Normaal gesproken wordt bij een verkoop prijs al rekening gehouden dat ze uiteindelijk genoegen nemen met 7,5 tot 10 % eraf.
Al met al even bedenken of er veel vraag is naar dit soort woningen en prijsklassen en dan afwegen of het huis echt wel zoveel waard is.
De huizenmarkt is afgelopen maand kwa prijzen al 10 % gezakt en er wordt al rekening mee gehouden dat dat volgend jaar nog wel eens 20 % tot 25 % zal zijn.

Succes in iedergeval, en blijf nuchter ( wat vaak moeilijk is als je helemaal verlieft bent geowrden op een woning )
huizen zijn iets gezakt boven de vraagprijs van 330 , in het lage segment zakken ze echt niet.
pi_63040593
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:08 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

huizen zijn iets gezakt boven de vraagprijs van 330 , in het lage segment zakken ze echt niet.
heb wel het idee dat er scherper geprijst wordt door de makelaars... gevolg is alleen niet zozeer dat de woningen goedkoper worden, maar dat de onderhandelruimte kleiner is....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')