abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:13:11 #26
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_62834418
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 04:57 schreef DaFan het volgende:
Sorry Mark & Martijn, ik ben erg druk met mijn spullen pakken en de laatste voorbereidingen treffen voor mijn terugreis dus ik kan niet meer naar jullie problemen kijken tot in ieder geval woensdag.
Zo urgent is het nou ook weer niet Ben al lang blij dat je het wilt doen
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_62880946
Hoi.

Ik wil een grafiek maken (type kolom) van het standverloop van een voetbalclub over 34 speelronden gezien, maar ik kom er niet uit. Op de x-as moet de speelronden staan (1 t/m 34) en op de y-as de positie in de ranglijst. Alleen als een club op nummer één staat, dan moet de kolomstaaf de maximale grootte hebben en als een club op nummer achttien staat, dan juist de minimale grootte. Een beetje als dit voorbeeld (naar beneden scrollen naar 'Eindstanden 1975-2008').

Dus bijvoorbeeld:

1
2
3
4
5
6
7
8
X Y
1 15
2 13
3 15
4 10
5 11
. ..
. ..


En dan daarvan een kolomgrafiek. Hoe doe ik dat?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 2 november 2008 @ 22:05:39 #28
223095 bazzz81
don't talk about it... do
pi_62894341
LOGBOEK IN EXCEL, PROBLEEM
Het volgende probleem heb ik: (zie afbeelding)
Cellen rij zijn gevalideerd (OPROEP INDIDENT TELEFOON)
Bij aanklikken van één van deze validaties komt er pas tekst in te staan. In dit geval A6
Cel AA6 bevat de formule =ISLEEG(A6) en geeft als waarde WAAR/ONWAAR.
Zoals je ziet staat er tekst en wordt de waarde onwaar. De formule in B6 is =ALS(AA6;0;NU())
Mijn bedoeling is dat dan de tijd van de melding zogauw A6 geselecteerd wordt automatisch in B6 komt.
En dit gebeurt, tot zover geen probleem.
Echter... ga ik een tweede melding aanmaken in A7, dan komt de nieuwe tijd in B7, maar ook B6 wordt herberekent. En dat is net niet de bedoeling van het logboek, want ik wil later kunnen zien op welke tijd de melding automatisch is aangemaakt. Het uitschakelen van herberekenen in 'opties' werkt niet, want dan berekent excel kolom B niet automatisch en de F9 toets zorgt voor een algemene herberekening.
Hoe kan ik dit probleem oplossen???
pi_62896042
Ray: Maak een 'schaduw'kolom waarbij 1 = 18 t/m 18 = 1. Maak dan een 2e y-as aan in de grafiek, verberg de 1e en zet de 2e y-as aan de linkerkant.

Het is een beetje kloten want ik weet niet precies waar al die functies staan, maar je komt er denk ik wel uit
pi_62896101
Bazz het probleem zit erin dat je NU() gebruikt (of TODAY() ). Die wordt elke keer geupdate als je een nieuwe calculation doet in je worksheet. Er zijn daar veel oplossingen voor verkrijgbaar, ik raad je aan op TODAY() en je probleem te Googlen, denk dat je een heel eind komt (heeft geen nut om het wiel opnieuw uit te vinden )
pi_62902801
Ik heb een raar probleem in Excel.

Ik heb een lijst met data welke als getallen worden weergegeven: bijv. 05-11-2008 wordt weergegeven als 39757. De celeigenschappen staan ingesteld als datum. Ook heb ik al geprobeerd de celeigenschappen naar tekst aan te passen en vervolgens naar datum, maar dit werkt niet.

Iemand een idee?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:57:53 #32
223095 bazzz81
don't talk about it... do
pi_62936134
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:59 schreef DaFan het volgende:
Bazz het probleem zit erin dat je NU() gebruikt (of TODAY() ). Die wordt elke keer geupdate als je een nieuwe calculation doet in je worksheet. Er zijn daar veel oplossingen voor verkrijgbaar, ik raad je aan op TODAY() en je probleem te Googlen, denk dat je een heel eind komt (heeft geen nut om het wiel opnieuw uit te vinden )
Ik heb dit gezocht, echter kom ik alleen bij oplossingen als het typen van ctrl + shift + ;
Deze functie ken ik natuurlijk al wel. Maar in plaats van dit handmatig in kolom B in te moeten voeren moet dit automatisch verschijnen als kolom A wordt ingevuld. Is er dan werkelijk geen oplossing voor dit probleem???
Jammer dat excel blijft hercalculeren. Is er een macro of formule die zegt dat de cel maar 1x mag hercalculeren?
Dat zou natuurlijk ook een oplossing zijn.
gr. Bas
pi_62936226
Je kan een change event maken die alleen werkt als kolom A wordt ingevuld. Kan ik wel maken maar dan heb ik wel meer info nodig hoe je sheet eruit ziet.
pi_62936786
Ik wil een grafiek maken waar ik uitersten tegen elkaar af zet. De data bestaat uit 5 percentages, het gemiddelde daarvan zou ik in de grafiek willen. Dus zoiets als:
1
2
Warm                   3,9           koud
Leuk             2,4                   stom


Ik kom wel een eind maar ik krijg de teksten 'koud' en 'stom' niet op de rechter as. Hoe doe ik dat?
Aldus.
pi_62937754
Martijn heeft mail.
pi_62937846
Z hoe wil je Koud/Stom als een waarde hebben? Dit kan toch niet kwantitatief in een grafiek geplaatst worden?
Ook snap ik je hele uitleg niet zo goed
pi_62937954
Bazzzz:

Ga naar de Visual Basic editor (alt-f11), kies links de sheet waar je data instaat, en plak dit in het witte rechterscherm:
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
    Range("B" & Target.Row).Value = Time
End If

End Sub
pi_62938223
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:03 schreef DaFan het volgende:
Z hoe wil je Koud/Stom als een waarde hebben? Dit kan toch niet kwantitatief in een grafiek geplaatst worden?
Ook snap ik je hele uitleg niet zo goed
Stel je maakt en 100% gestapelde staaf (met een gemiddelde er in). Dan kan ik links (primaire as) 'warm' zetten, hoe krijg ik dan rechts (secundaire waarde as) 'koud'?
Aldus.
pi_62938535
Wat is dat met 3,9 en 2,4 dan?

Aka liever een screenshotje
pi_62938669
Ongeveer deze maar dan een kwartslag gedraaid.


Links staat dan 'aanvullend' rechts 'onmisbaas'.
Aldus.
pi_62938913
Op die fiets.
Weet ik niet
pi_62939106
Aldus.
pi_62943508
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:56 schreef DaFan het volgende:
Ray: Maak een 'schaduw'kolom waarbij 1 = 18 t/m 18 = 1. Maak dan een 2e y-as aan in de grafiek, verberg de 1e en zet de 2e y-as aan de linkerkant.

Het is een beetje kloten want ik weet niet precies waar al die functies staan, maar je komt er denk ik wel uit
Thanks, ik ga straks even puzzelen of het lukt.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 5 november 2008 @ 16:37:28 #44
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62973857
In een sjabloon is de onderstaande macro opgenomen.
quote:
Private Sub Workbook_Open()
Call LeesEnBewaarOrderNummer
End Sub

Sub LeesEnBewaarOrderNummer()
pad$ = "D:\"
controle = Dir(pad$ + "\OrderNummer.txt")
If controle = "" Then GoTo EerstAanmaken
Open pad$ + "\OrderNummer.txt" For Input As #10
Input #10, Nummer1
Close #10
EerstAanmaken:
Nummer1 = Nummer1 + 1
Open pad$ + "\OrderNummer.txt" For Output As #10
Print #10, Nummer1
Close #10
Application.Goto Reference:="Ordernr."
ActiveCell.FormulaR1C1 = Nummer1
End Sub
Dit werkt perfect. Iedere keer als het sjabloon geopend wordt, wordt het ordernummer met 1 opgehoogd (en daarna automatisch opgeslagen). Echter, als een bestaand bestand geopend wordt, wordt het ordernummer ook opnieuw gevuld.
Kan er een controle worden uitgevoerd op het ordernummer (kleiner of gelijk aan het laatst gebruikte nummer dat is opgeslagen in het bestand OrderNummer.txt) en dat het ordernummer dan niet wordt aangepast?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_62975606
Wat is het verschil tussen het openen van het 'sjabloon' en het bestand?

Je kan met een macro gewoon een textbestand inlezen (moet je ff Googlen, zelf nooit gedaan), dus je kan daar het ordernummer in kwijt en daarvan uitlezen/checken.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:36:19 #46
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62977105
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:30 schreef DaFan het volgende:
Wat is het verschil tussen het openen van het 'sjabloon' en het bestand?

Je kan met een macro gewoon een textbestand inlezen (moet je ff Googlen, zelf nooit gedaan), dus je kan daar het ordernummer in kwijt en daarvan uitlezen/checken.
Het sjabloon is een blanco invulformulier (.xlt) welke voor iedere calculatie opnieuw kan worden gebruikt. Na het invullen wordt deze opgeslaan als een normaal Excel-bestand (.xls).
Het inlezen van het tekstbestand is het probleem niet. Dat gaat goed. Maar hoe moet ik deze vergelijken met de gevulde waarde?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_62977315
Kan je dat ordernummer niet gewoon plaatsen in een cel die je toch nooit gebruikt, dan kan je hem daar uithalen, en later weer vullen met het nieuwe ordernummer.
  woensdag 5 november 2008 @ 20:49:17 #48
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62981103
Dan moet er toch nog vergeleken worden of het een nieuwe calculatie is of al een bestaande,...
(Of zit ik nu te moeilijk te denken?)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 5 november 2008 @ 21:13:39 #49
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_62981969
Op mijn werk werk ik regelmatig met een engel talig versie van microsoft excel. Ik ben er zelfs erg bedreven in - lange ingewikkelde formules en zelf vba kan ik dromen.

Probleem:

Thuis gebruik ik bijna nooit excel, ik kom er net achter dat mijn huisversie van excel nederlandstalig is - en dat is verwarrend.

Is er een manier om mijn excel 2003 NL om te zetten naar het engelse zodat alle worksheet functies weer "bekend" worden ? Of zit er niks anders op dan een nieuwe versie te bestellen bij bol.com ?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_62993904
Hallo,
Hieronder vind je een lijst:

[Naam 1] 8 punten
[Naam 2] 3 punten
[Naam 3] 6 punten
[Naam 4] 5 punten
[Naam 2] 7 punten
[Naam 5] 3 punten
[Naam 3] 1 punt

Hoe zorg ik ervoor dat Excel per [Naam #] het totaal uitrekend? Excel moet elke naam slechts één keer automatisch opnemen in de stand met de juiste totaaltelling. Per kolom moet er dus automatishc één naam in komen staan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')