abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:28:07 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_62720291
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:24 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat is relevant in deze discussie omdat......?
Ik mijn ervaring met kinderen niet van tv kijken heb Ik kijk hoogst zelden televisie en dan meestal het journaal. Sommige dode of mishandelde kinderen * halen * het journaal.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_62720439
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik mijn ervaring met kinderen niet van tv kijken heb Ik kijk hoogst zelden televisie en dan meestal het journaal. Sommige dode of mishandelde kinderen * halen * het journaal.
Punt is dat jij niet kunt stellen dat alle ouders met een verstandelijke beperking kinderen mishandelen.
Ook kun je niet stellen dat kindermishandeling alleen bij ouders met een verstandelijke beperking voorkomt.

Wel zou je kunnen stellen dat het risico wellicht wat groter is. Maar dat is dan weer afhankelijk van de soort van beperking, de mate waarin en de ondersteuning die geboden kan worden.
Make my day!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:32:40 #103
3542 Gia
User under construction
pi_62720445
quote:

[..]

Een ouder die de hele dag gewerkt heeft en wil slapen kan net zo goed na een aantal nachten flippen en er 'iets' aan doen, als iemand die minder hard moet werken, vaker thuis is, alleen even niet weet wat hij/zij doen moet.
Iemand met een verstandelijke beperking heeft nog de middelen om hulp in te schakelen, en vaak ook een telefoonnummer voor noodgevallen bij de hand.
Een gezond iemand heeft dat niet.

De meeste gevallen waarbij baby's worden gesmoord komen voor bij mensen met een normale intelligentie, maar met zorgen als werkeloosheid, laag inkomen enz....
Ook maar bij voorbaat het krijgen van kinderen verbieden?
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:33:22 #104
231899 foeyonghaii
live, laugh, love!
pi_62720463
quote:

[..]

Ohja natuurlyk.. En jy weet dan ook alles over kinderen en over het opvoeden..

.. Yeah right!
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:33:46 #105
3542 Gia
User under construction
pi_62720471
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:32 schreef agter het volgende:
Maar dat is dan weer afhankelijk van de soort van beperking, de mate waarin en de ondersteuning die geboden kan worden.
Precies. En dat is, voor zover ik uit het artikel kan opmaken, niet eens onderzocht. Het kind is bij voorbaat al weggehaald.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:34:32 #106
78780 deedeetee
pi_62720490
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:14 schreef agter het volgende:

[..]

OMG. Dat kun je niet menen.
Stel dat ik als 'normaal' mens een serieuse relatie zou hebben met iemand die een wat lager IQ heeft, dan zouden wij geen kinderen mogen?
Ik heb 't over een *duidelijk geval * en bedoel dan iemand waarvan ik me niet kan voorstellen dat jij er een relatie mee zou overwegen.
Maar goed ik kén jou tenslotte óók niet. Wellicht trekt je een realtie met iemand die niet tot 10 kan kan tellen juist wel aan ?
Nou kun je natuurlijk beginnen over een normaal begaaft persoon die toevallig problemen heeft met cijfertjes maar dan word het wel errug moeilijk en geef ik het op.

Dan wil je me gewoon verkeerd begrijpen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:35:10 #107
3542 Gia
User under construction
pi_62720511
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:33 schreef foeyonghaii het volgende:

[..]

Ohja natuurlyk.. En jy weet dan ook alles over kinderen en over het opvoeden..

.. Yeah right!
Er zijn mensen die het liefst een handboek willen opstellen over hoe kinderen opgevoed moeten worden en iedereen die daarvan afwijkt uit de ouderlijke macht willen zetten.
pi_62720594
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb 't over een *duidelijk geval * en bedoel dan iemand waarvan ik me niet kan voorstellen dat jij er een relatie mee zou overwegen.
Maar goed ik kén jou tenslotte óók niet. Wellicht trekt je een realtie met iemand die niet tot 10 kan kan tellen juist wel aan ?
Nou kun je natuurlijk beginnen over een normaal begaaft persoon die toevallig problemen heeft met cijfertjes maar dan word het wel errug moeilijk en geef ik het op.

Het van staatswege steriliseren van mensen omdat ze niet aan een aantal voorwaarden voldoen?
Dat lijkt me heel erg eng...
Make my day!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:37:54 #109
231899 foeyonghaii
live, laugh, love!
pi_62720600
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn mensen die het liefst een handboek willen opstellen over hoe kinderen opgevoed moeten worden en iedereen die daarvan afwijkt uit de ouderlijke macht willen zetten.
idd. ieder zn eigen manier toch?
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:38:45 #110
3542 Gia
User under construction
pi_62720618
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De vraag van Agter leek me toch duidelijk. Waar ligt de grens.

Iemand met een IQ van 100 trouwt met iemand met een IQ van 70. En ze hebben een minimum inkomen.
Mag het dan wel of niet?
De kans dat het kind op een sport zal kunnen is klein.
Waarschijnlijk kan hij ook niet mee op kamp met school.
Hij zal in tweedehands kleren lopen.
Misschien niet zo vaak fruit krijgen.

Tja, maar verbieden?

Of waar trek jij de grens?

Als deze mensen nu niet om hulp hadden gevraagd, tegen het einde van de zwangerschap. Was het dan beter geweest?
pi_62720626
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. En dat is, voor zover ik uit het artikel kan opmaken, niet eens onderzocht. Het kind is bij voorbaat al weggehaald.
Ze nemen gewoon geen enkel risico meer bij de jeugdzorg. Als er ook maar iets twijfel is, halen ze kinderen weg.
Ben zelf niet zo gelukkig met die stroming.
Make my day!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:40:12 #112
78780 deedeetee
pi_62720664
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:32 schreef agter het volgende:

[..]

Punt is dat jij niet kunt stellen dat alle ouders met een verstandelijke beperking kinderen mishandelen.
Ook kun je niet stellen dat kindermishandeling alleen bij ouders met een verstandelijke beperking voorkomt.

Wel zou je kunnen stellen dat het risico wellicht watgroter is. Maar dat is dan weer afhankelijk van de soort van beperking, de mate waarin en de ondersteuning die geboden kan worden.
wat groter

troostend tegen de verbaasde ouders : Jullie kindje is maar een kléin beetje dood hoor.....

Klopt en ik vind dat je met een pas geboren baby geen risico mag nemen want die zijn nog veel te kwetsbaar.

Kan er met mijn verstand niet bij dat iemand ook maar wil overwegen om de ouders vooral de kans te gunnen als er een redelijke mate van twijfel is of ze het kind goed kunnen verzorgen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:41:12 #113
3542 Gia
User under construction
pi_62720694
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:39 schreef agter het volgende:

[..]

Ze nemen gewoon geen enkel risico meer bij de jeugdzorg. Als er ook maar iets twijfel is, halen ze kinderen weg.
Nee, ik ook niet. Het verhaal van mijn buren is overigens geen fictie. Maar ja, de kinderbescherming bellen doe je ook niet zomaar. Sowieso denk ik dat zij er mee wegkomen en dan heb je in de buurt de poppen aan het dansen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:43:25 #114
3542 Gia
User under construction
pi_62720764
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

wat groter

troostend tegen de verbaasde ouders : Jullie kindje is maar een kléin beetje dood hoor.....

Klopt en ik vind dat je met een pas geboren baby geen risico mag nemen want die zijn nog veel te kwetsbaar.

Kan er met mijn verstand niet bij dat iemand ook maar wil overwegen om de ouders vooral de kans te gunnen als er een redelijke mate van twijfel is of ze het kind goed kunnen verzorgen.
Waarom neem je alle tweeverdieners dan niet hun kinderen af. Die kunnen toch ook niet zelf voor het kind zorgen. Vooral uit tijdgebrek.

Nee, dan moet je de regelgeving voor iedereen gelijk houden. Als je niet zelf voor je kind kunt zorgen en hier hulp bij moet vragen, inhuren of wat dan ook, dan mag je geen kinderen krijgen.

Lijkt me dan vrij duidelijk.
pi_62720776
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

wat groter

Dus....wat wil je hiermee zeggen?
Kindermishandeling kan overal voorkomen. Risico loopt een kind overal. Als jij zo duidelijk stelt dat je GEEN risico mag nemen met een pas geboren baby, dan kun je overal wel kinderen uit huis gaan plaatsten.

Nogmaals: Waar ligt die grens?
ADHD?
IQ van 90?
Zeg het maar...tis allemaal niet echt objectief, toch?
Make my day!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:44:53 #116
78780 deedeetee
pi_62720807
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:39 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ook niet, kan voor de kinderen ook juist averechts werken.
Probleem is met een pasgeborene dat het zo gemakkelijk fataal kan uitpakken. Laten ze dan de ouders regelmatig en onder goede toezicht voor het kindje zorgen totdat het wat beter bestand is tegen wat- er- ook -maar- fout- kan- gaan, de ouders krijgen op die manier te kans om te wennen aan de omgang en de verzorging. Dan kan men daarná bekijken of de ouders het aankunnen of niet en welke hulp ze eventueel nodig hebben.
pi_62720883
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Probleem is met een pasgeborene dat het zo gemakkelijk fataal kan uitpakken. Laten ze dan de ouders regelmatig en onder goede toezicht voor het kindje zorgen totdat het wat beter bestand is tegen wat- er- ook -maar- fout- kan- gaan, de ouders krijgen op die manier te kans om te wennen aan de omgang en de verzorging. Dan kan men daarná bekijken of de ouders het aankunnen of niet en welke hulp ze eventueel nodig hebben.
Kan een goede oplossing zijn. Praten in termen van ondersteuning, ben ik helemaal voor.

Maar om 'zomaar' (zo lijkt het in het artikel) kinderen uit huis te plaatsen omdat de ouders een verstandelijke beperking hebben, lijkt me erg overdreven. Wat een verdriet zullen die mensen hebben, zeg.
Make my day!
pi_62720977
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:59 schreef SHE het volgende:

[..]

En dat, mijn beste, is een heel treurig gegeven.
Het haalt in elk geval de fascist in mij naar boven
Waarom heb jij er last van dan?
Gun jij die mensen het geluk des leven niet? Of gun jij dat kind geen kans om zich te profileren in de maatschappij?

Mijn inziens waren jouw ouders zelf nogal incompetent, gezien het tirannieke steriliseer-beleid wat je loopt te propageren.

Wist je dat de overheid van de U.S.A. 40% van alle vrouwen uit indianenstammen heeft gesteriliseerd? Waarschijnlijk met dezelfde redenen die jij aanhaalt.. dat zij beter konden bepalen wie er kinderen mag dan de mensen zelf.

Afschieten dat soort bemoeizuchtig egocentrisch kankervolk.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:52:44 #119
78780 deedeetee
pi_62721064
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:24 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat is relevant in deze discussie omdat......?
Geen idee ik reageerde op een opmerking over televisie kijken.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:54:49 #120
3542 Gia
User under construction
pi_62721144
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is dan ook precies wat iedereen hier zegt. Laat die mensen met ondersteuning een kans hebben.

Hier is dat kind gewoon op voorhand al weggehaald. SCHIJNBAAR alleen omdat ze aangegeven hebben dat ze hulp nodig hebben.
"Oh dus kunnen ze het zelf niet, gewoon uit huis plaatsen, geen risico nemen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')