Ik mijn ervaring met kinderen niet van tv kijken hebquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat is relevant in deze discussie omdat......?
Punt is dat jij niet kunt stellen dat alle ouders met een verstandelijke beperking kinderen mishandelen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik mijn ervaring met kinderen niet van tv kijken hebIk kijk hoogst zelden televisie en dan meestal het journaal. Sommige dode of mishandelde kinderen * halen * het journaal.
Een ouder die de hele dag gewerkt heeft en wil slapen kan net zo goed na een aantal nachten flippen en er 'iets' aan doen, als iemand die minder hard moet werken, vaker thuis is, alleen even niet weet wat hij/zij doen moet.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik mijn ervaring met kinderen niet van tv kijken hebIk kijk hoogst zelden televisie en dan meestal het journaal. Sommige dode of mishandelde kinderen * halen * het journaal.
Ohja natuurlyk.. En jy weet dan ook alles over kinderen en over het opvoeden..quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Precies. En dat is, voor zover ik uit het artikel kan opmaken, niet eens onderzocht. Het kind is bij voorbaat al weggehaald.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:32 schreef agter het volgende:
Maar dat is dan weer afhankelijk van de soort van beperking, de mate waarin en de ondersteuning die geboden kan worden.
Ik heb 't over een *duidelijk geval * en bedoel dan iemand waarvan ik me niet kan voorstellen dat jij er een relatie mee zou overwegen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:14 schreef agter het volgende:
[..]
OMG. Dat kun je niet menen.
Stel dat ik als 'normaal' mens een serieuse relatie zou hebben met iemand die een wat lager IQ heeft, dan zouden wij geen kinderen mogen?
Er zijn mensen die het liefst een handboek willen opstellen over hoe kinderen opgevoed moeten worden en iedereen die daarvan afwijkt uit de ouderlijke macht willen zetten.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:33 schreef foeyonghaii het volgende:
[..]
Ohja natuurlyk.. En jy weet dan ook alles over kinderen en over het opvoeden..
.. Yeah right!
Het van staatswege steriliseren van mensen omdat ze niet aan een aantal voorwaarden voldoen?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb 't over een *duidelijk geval * en bedoel dan iemand waarvan ik me niet kan voorstellen dat jij er een relatie mee zou overwegen.
Maar goed ik kén jou tenslotte óók niet. Wellicht trekt je een realtie met iemand die niet tot 10 kan kan tellen juist wel aan ?
Nou kun je natuurlijk beginnen over een normaal begaaft persoon die toevallig problemen heeft met cijfertjes maar dan word het wel errug moeilijk en geef ik het op.![]()
Dan wil je me gewoon verkeerd begrijpen.
idd. ieder zn eigen manier toch?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het liefst een handboek willen opstellen over hoe kinderen opgevoed moeten worden en iedereen die daarvan afwijkt uit de ouderlijke macht willen zetten.
De vraag van Agter leek me toch duidelijk. Waar ligt de grens.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb 't over een *duidelijk geval * en bedoel dan iemand waarvan ik me niet kan voorstellen dat jij er een relatie mee zou overwegen.
Maar goed ik kén jou tenslotte óók niet. Wellicht trekt je een realtie met iemand die niet tot 10 kan kan tellen juist wel aan ?
Nou kun je natuurlijk beginnen over een normaal begaaft persoon die toevallig problemen heeft met cijfertjes maar dan word het wel errug moeilijk en geef ik het op.![]()
Dan wil je me gewoon verkeerd begrijpen.
Ze nemen gewoon geen enkel risico meer bij de jeugdzorg. Als er ook maar iets twijfel is, halen ze kinderen weg.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. En dat is, voor zover ik uit het artikel kan opmaken, niet eens onderzocht. Het kind is bij voorbaat al weggehaald.
wat groterquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:32 schreef agter het volgende:
[..]
Punt is dat jij niet kunt stellen dat alle ouders met een verstandelijke beperking kinderen mishandelen.
Ook kun je niet stellen dat kindermishandeling alleen bij ouders met een verstandelijke beperking voorkomt.
Wel zou je kunnen stellen dat het risico wellicht watgroter is. Maar dat is dan weer afhankelijk van de soort van beperking, de mate waarin en de ondersteuning die geboden kan worden.
Nee, ik ook niet. Het verhaal van mijn buren is overigens geen fictie. Maar ja, de kinderbescherming bellen doe je ook niet zomaar. Sowieso denk ik dat zij er mee wegkomen en dan heb je in de buurt de poppen aan het dansen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:39 schreef agter het volgende:
[..]
Ze nemen gewoon geen enkel risico meer bij de jeugdzorg. Als er ook maar iets twijfel is, halen ze kinderen weg.
Ben zelf niet zo gelukkig met die stroming.
Waarom neem je alle tweeverdieners dan niet hun kinderen af. Die kunnen toch ook niet zelf voor het kind zorgen. Vooral uit tijdgebrek.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
wat groter![]()
troostend tegen de verbaasde ouders : Jullie kindje is maar een kléin beetje dood hoor.....
Klopt en ik vind dat je met een pas geboren baby geen risico mag nemen want die zijn nog veel te kwetsbaar.
Kan er met mijn verstand niet bij dat iemand ook maar wil overwegen om de ouders vooral de kans te gunnen als er een redelijke mate van twijfel is of ze het kind goed kunnen verzorgen.
Dus....wat wil je hiermee zeggen?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
wat groter![]()
troostend tegen de verbaasde ouders : Jullie kindje is maar een kléin beetje dood hoor.....
Klopt en ik vind dat je met een pas geboren baby geen risico mag nemen want die zijn nog veel te kwetsbaar.
Kan er met mijn verstand niet bij dat iemand ook maar wil overwegen om de ouders vooral de kans te gunnen als er een redelijke mate van twijfel is of ze het kind goed kunnen verzorgen.
Ik ook niet, kan voor de kinderen ook juist averechts werken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:39 schreef agter het volgende:
[..]
Ze nemen gewoon geen enkel risico meer bij de jeugdzorg. Als er ook maar iets twijfel is, halen ze kinderen weg.
Ben zelf niet zo gelukkig met die stroming.
Kan een goede oplossing zijn. Praten in termen van ondersteuning, ben ik helemaal voor.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ook niet, kan voor de kinderen ook juist averechts werken.
Probleem is met een pasgeborene dat het zo gemakkelijk fataal kan uitpakken. Laten ze dan de ouders regelmatig en onder goede toezicht voor het kindje zorgen totdat het wat beter bestand is tegen wat- er- ook -maar- fout- kan- gaan, de ouders krijgen op die manier te kans om te wennen aan de omgang en de verzorging. Dan kan men daarná bekijken of de ouders het aankunnen of niet en welke hulp ze eventueel nodig hebben.
Waarom heb jij er last van dan?quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:59 schreef SHE het volgende:
[..]
En dat, mijn beste, is een heel treurig gegeven.
Het haalt in elk geval de fascist in mij naar boven
Geen idee ik reageerde op een opmerking over televisie kijken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat is relevant in deze discussie omdat......?
Dat is dan ook precies wat iedereen hier zegt. Laat die mensen met ondersteuning een kans hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ook niet, kan voor de kinderen ook juist averechts werken.
Probleem is met een pasgeborene dat het zo gemakkelijk fataal kan uitpakken. Laten ze dan de ouders regelmatig en onder goede toezicht voor het kindje zorgen totdat het wat beter bestand is tegen wat- er- ook -maar- fout- kan- gaan, de ouders krijgen op die manier te kans om te wennen aan de omgang en de verzorging. Dan kan men daarná bekijken of de ouders het aankunnen of niet en welke hulp ze eventueel nodig hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |