quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:01 schreef Droogreden het volgende:
...
Toegegeven, zelf maak ik ook overvloedig gebruik van drogredenen, maar ik doe dat dan ook bewust, ...
Hoef je niet "intellectueel" voor te zijn, hoor... iedereen die drogreden in wikipedia kan intypen kan met dit soort uitdrukkingen op de proppen komen...quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:26 schreef Syheriat het volgende:
Ad HominemJe klinkt als een intellectueel, maar dit spreekwoord, onder de mom "jijbak" is toch echt iets wat je op het VMBO nog leert.
Je bent gewoon een omhoog gevallen pikkie die denkt heel wat intellect in z'n harsens te hebben, maar geloof me, er zijn zoveel mensen slimmer dan jij. En als serieuze tip: zoek die mensen op, het is fijn om te kunnen leren, en je dommer in plaats van je superieur te voelen. Want ik was ongeveer zoals jij
Tja, dat idee kreeg ik eerlijk gezegd ook na het lezen van de OPquote:Op zondag 26 oktober 2008 13:30 schreef Illuminator het volgende:
Meneer heeft net wat nieuwe woordjes geleerd?.
Ik wilde eigenlijk met 'Nou en of!' op TS reageren, maar eigenlijk dekt dit de lading beter.quote:
En dit ook.quote:
Laat ik dat dan eens even doen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:10 schreef Droogreden het volgende:
Goh, iemand die op het internet spellingsfouten maakt!
Dan kun je net zo goed alles dat er gezegd word negeren. Immers, iemand die een spellingsfout maakt kan nooit iets goeds te zeggen hebben. (Misschien dat je dat niet zo bedoelde "baNEEL", maar dit is dus het eerste dat er bij me opkomt.)
Ter verduidelijking, ik zeur niet over taalgebruik, ik 'zeur' over foutieve redeneringen.
Als ik me daar zelf schuldig aan heb gemaakt, dan mag men me daar gerust op wijzen.
Dat 'te' een typefout is wil ik nog aannemen, maar het is duidelijk dat je de uitdrukking ooit hebt gehoord zonder over de betekenis na te denken. De uitdrukking is namelijk "iemand de loef afsteken" en is afkomstig uit het zeewezen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:01 schreef Droogreden het volgende:
Of: twee mensen proberen elkaar te troef af te steken in een "diss-gevecht".
OW GEDISTquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Laat ik dat dan eens even doen.
[..]
Dat 'te' een typefout is wil ik nog aannemen, maar het is duidelijk dat je de uitdrukking ooit hebt gehoord zonder over de betekenis na te denken. De uitdrukking is namelijk "iemand de loef afsteken" en is afkomstig uit het zeewezen.
Hetzelfde geldt voor mensen die 'aftands' schrijven als aftans, afthans of welke andere manier dan ook.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk met 'Nou en of!' op TS reageren, maar eigenlijk dekt dit de lading beter.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt.quote:
Inderdaad. Schopje naar KLB.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:25 schreef Nosh het volgende:
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
Ik kan wel begrijpen waarom je zou denken dat ik mezelf als een intellectueel beschouw. Echter, ik bedien mezelf liever niet van zulke pretenties. Uiteraard zullen er mensen zijn met veel meer intellect dan ik. Het is niet mijn bedoeling over te komen als een zelfvoldane betweter mocht dat het geval zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:26 schreef Syheriat het volgende:
Ad HominemJe klinkt als een intellectueel, maar dit spreekwoord, onder de mom "jijbak" is toch echt iets wat je op het VMBO nog leert.
Je bent gewoon een omhoog gevallen pikkie die denkt heel wat intellect in z'n harsens te hebben, maar geloof me, er zijn zoveel mensen slimmer dan jij. En als serieuze tip: zoek die mensen op, het is fijn om te kunnen leren, en je dommer in plaats van je superieur te voelen. Want ik was ongeveer zoals jij
Verfrissend dat je er eerlijk over bent...quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:23 schreef Droogreden het volgende:
[..]
Ik kan wel begrijpen waarom je zou denken dat ik mezelf als een intellectueel beschouw. Echter, ik bedien mezelf liever niet van zulke pretenties. Uiteraard zullen er mensen zijn met veel meer intellect dan ik. Het is niet mijn bedoeling over te komen als een zelfvoldane betweter mocht dat het geval zijn.
En inderdaad RedDevil085, mijn kennis van drogredenen komt in de eerste plaats van Wikipedia en andere sites op het internet.
Daarnaast erken ik dat ik deels een hypocriet ben. Echter, het verschil is dat als iemand mij zou wijzen op het gebruik van drogredenen, dat ik dat dan ook zou accepteren en toe zou geven. Van andere mensen kan ik dit natuurlijk niet verwachten. Toch voel ik me schuldig elke keer dat ik een drogreden gebruik.
Ik probeer niet iets te zeggen, ik heb iets gevraagd in mijn 1e post.
En nee, ik ben niet autistisch.
Kun je er net zo goed meteen een slotje opknallenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |