geloof ik niks van dat ze dat in belgie niet kennen. Draadjesvlees is ene algemene uitdrukking voor rundvlees dat zolang gestoofd is dat het uit elkaar valt, bijvoorbeeld bij boeuf bourgignonquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:06 schreef Chimay het volgende:
Nog iets dat blijkbaar wel bekend is in NL, maar ik nog nooit van gehoord heb in BE; draadjesvlees, wtf is dit eigenlijk, het klinkt overigens niet echt smakelijk.
Dat weet ik ook wel maar soms is soep uit een blik/pakje wel verdomde makkelijkquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:23 schreef MinderMutsig het volgende:
Zo zonde om zulke soepjes uit een pakje te maken.En een gratin is ook heel makkelijk zelf te maken onder een pot open te trekken.
![]()
Stoofvlees wel van gehoord?quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:06 schreef Chimay het volgende:
Nog iets dat blijkbaar wel bekend is in NL, maar ik nog nooit van gehoord heb in BE; draadjesvlees, wtf is dit eigenlijk, het klinkt overigens niet echt smakelijk.
Op Wikipedia staat "stoofvlees" als "typisch Belgisch". Wij noemen het in Vlaanderen ook "stoverij" en je kan het in het frietkot vaak kopen. Zelf hou ik niet zo van vlees dat echt verdrinkt in de saus. Stoverij wil ik wel nog eten als de saus doorzichtig/licht is, zo dus:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar niet zo:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Madeleines zijn inderdaad erg populaire cakejes hier. Van oorsprong zijn ze Frans en schelpvormig:quote:Nog zoiets: Belgen zijn gek van madeleintjes, de bekende cakejes, terwijl wij aan Nederlanders geen madeleintje verkocht krijgen".
Van andere merken dan Lotus dan?quote:
Ik lust graag madeleines, vind het ook jammer dat je ze hier nauwelijks kan krijgen want er zit een citroensmaakje aan en dat vind ik heerlijk. En is niet te vinden in de andere cakejes die je hier in Nederland koopt. Behalve bij sommige Turkse supermarkten waar ze gelukkig OF madeleines of citroencakejes verkopen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef zuiderbuur het volgende:
Is het waar dat jullie die niet lusten?
stroopwafels zijn erg lekker, maar ik kan je aanraden ze vers op een markt/zomermarkt/wintermarkt te halen en niet voorverpakt. Voorverpakt zijn ze 'te eten'. Daar is ook alles mee gezegd.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:19 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Van andere merken dan Lotus dan?
Persoonlijk vind ik het altijd jammer als iets "niet gelust wordt" door de Vlamingen of de Nederlanders of wie dan ook, terwijl ze het eigenlijk niet kennen.
Ik kan niet wachten tot ik zo'n "mergpijpje" of "stroopwafel" kan proberen.
je neemt een blokje vlees:quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:06 schreef Chimay het volgende:
Vroeger was het de NOBO, van de spritskoeken, koeken met van die golven van zanddeeg, ik zat er achter op school en het rook altijd heel erg zoet, dat je het gewoon niet lekker ging vinden. Ik vind een sprits nu nog niet lekker.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:59 schreef R-Mon het volgende:
[..]
Eerder andersom: http://www.refdag.nl/oud/econ/010914econ05.html
Sucadelappen en dan heel goed gaar zodat het op je tong smeltquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:06 schreef Chimay het volgende:
Dank je.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |