Leuk, daar kan ik als journalist wel wat meequote:Op dinsdag 4 november 2008 11:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Niets.. want: als zij in de sloot springen, spring jij toch ook niet in de sloot? Kortom, niet naar anderen kijken maar altijd naar jezelf. In het uitvak is alles geoorloofd. We hebben er alles ook al gehad, van Israelische vlaggen totaan nazistische symbolen. En als je daar dan met spreekkoren op reageert krijg je nu een SV.
Is goed lieverd, ga nu de afwas maar weer doen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:22 schreef thaduck het volgende:
Maar ik ben hier mede door SCH, hij sleurt iedereen mee naar het heerenveen topic.
Hmm.. NN-vak of NN-vereniging? Enige brief van de club die ik vandaag kreeg ging over het family-eventquote:Op dinsdag 4 november 2008 11:06 schreef MaxPower het volgende:
Even lid worden van NN, krijg je hem vanzelf thuisgestuurd.
Laat dat soort dingen nu maar besproken worden op de forums die daar voor zijn en niet hier op Fok!quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar moeten we dit accepteren omdat er ergere dingen gebeuren?
Vind dat NN best op bepaalde spreekkoren aangesproken mag worden, dat de uitsupporters van AZ nog erger zijn doet daar niets aan af. Alleen beetje raar dat ze juist over 'wie niet springt, is een jood' beginnen, er worden wel ergere dingen geroepen.
Zo is hetquote:Op dinsdag 4 november 2008 14:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Laat dat soort dingen nu maar besproken worden op de forums die daar voor zijn en niet hier op Fok!
De gedachte achter de brief kan ik wel begrijpen. Steun je eigen club (op een positieve manier) in plaats van je (op negatieve wijze) druk te maken over de ander! Tijdens de meeste wedstrijden zijn er genoeg (veelal korte) momenten waarop ik me af vraag waar een deel van het fanatiekere publiek zich nu eigenlijk mee bezig houdt.. De wijze waarop één en ander vanuit de club nu echter weer gecommuniceerd is, tsja..
Dan mocht jij nog iets eerder dan ikquote:Op woensdag 5 november 2008 23:47 schreef Mindstate het volgende:
Morgen naar Wolfsburg met de busPfft kan er om 5 uur 's ochtends al uit
quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:53 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Wát een brief zeg. Ondersteund door een brief van Joodse Amsterdammers, die het schandalig vinden hoe NieuwNoord het ludieke lied zongen: En wie niet springt, die is een Jood. Ze vonden het schandalig hoe het Heerenveenpubliek tekeer ging tegen Ajax![]()
Ik ga de brief keurig retour afzender sturen.
Weet je ook welke?quote:Op donderdag 6 november 2008 14:49 schreef One_conundrum het volgende:
Edit: Nee. maar volgens de sch site zijn ze er wel. Het is wel live te bewonderen op een duitse zender...
Echt?quote:Op donderdag 6 november 2008 22:56 schreef sjimz het volgende:
5-1 is toch wel een heftige nederlaag hoor.
Eerste drie.quote:Op donderdag 6 november 2008 23:32 schreef MasterMido het volgende:
Gaan de eerste twee of eerste drie door?
En dat allemaal door SCH.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:56 schreef sjimz het volgende:
5-1 is toch wel een heftige nederlaag hoor.
Je doelt hierop?quote:Op vrijdag 7 november 2008 05:46 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Net terug uit Wolfsburg met die klotebus van dat klote Feanfan na een klotewedstrijd in een klotestad met klotepolizei en klotepolitiepaarden en klote'medesupporters' en een klotelekke defensie
Meer wilde ik er nu eigenlijk ook niet over kwijt. Eerst maar eens slapen, misschien dat ik dan morgen wat meer te melden heb
quote:WOLFSBURG -
Het was gisteren in meerdere opzichten een zwarte dag voor SC Heerenveen. In en tegen Wolfsburg werd de tweede wedstrijd in de groepsfase van het UEFA-Cuptoernooi met 5-1 verloren. Daarnaast waren er misdragingen van enkele van de 1500 meegereisde Heerenveenfans in het centrum van de Duitse stad. Drie supporters werden gearresteerd.
Het verlies van SC Heerenveen tegen Wolfsburg was een evenaring van het dertien maanden oude record van zwaarste nederlaag in Europees verband. Vorig jaar haalde Helsingborg Heerenveen hard onderuit. Toen de spelers van Heerenveen na afloop hun aanhang bedankten, klonken fluitconcerten en werd met witte zakdoekjes gezwaaid.
Gisteravond werd tegen Wolfsburg een half uur goed gespeeld, maar de weelde van de voorsprong had een verlammende uitwerking op de slecht verdedigende ploeg. Wolfsburg vrat SC Heerenveen met huid en haar op: 5-1. De ene goal van Heerenveen was van Mika Väyrynen.
Blunders, twijfelende keepers, spelers zonder zelfvertrouwen, vermoeide spelers (Jong-A-Pin), spelers die nog moeten bewijzen dat ze het niveau aankunnen (de aankopen Popov, Kopic, Elyounoussi, Kalou) en spelers uit vorm (Sibon) maken Heerenveen momenteel tot een kwetsbare prooi. Ook voor degelijke krachten als Christian Grindheim, Michel Breuer en Danijel Pranjic is er zo geen redden meer aan.
Naast het sportieve echec waren er misdragingen van enkele van de 1500 meegereisde Heerenveen-fans. In het centrum van de Duitse stad werden ’s middags drie supporters wegens wangedrag gearresteerd.
Een uur voor de wedstrijd voerde de bereden politie bij het stadion een charge uit toen Heerenveen-supporters zich misdroegen. Drie personen werden verwijderd wegens provocaties. Tijdens de wedstrijd werden drie Fean-fans uit het stadion gezet omdat ze ruziëden met stewards.
quote:Gisteravond verloor SC Heerenveen met 5-1 bij VFL Wolfsburg. Trainer Trond Sollied wilde het tij proberen te keren door Bonaventure Kalou in de ploeg te brengen. Door een fout van de teammanager mocht de Ivoriaan echter het veld niet in. Het verkeerde rugnummer was namelijk op het wedstrijdformulier gezet.
"Hij mocht er daarom niet meer in, dat was heel vervelend," aldus Sollied. "Dat is het leven. De wedstrijd is gespeeld, we kunnen het niet terugdraaien. Het resultaat zegt alles."
Wat maakt het uit. Het was lekker druk in ieder geval, een prima opkomst en tot en met de eerste helft een uitstekende sfeer.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:41 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Overigens, overal wordt geroepen dat er 1500 fans mee waren naar de wedstrijd. Uiteindelijk zijn er maar zo'n 1000 in het uitvak geweest aldus 1 van de stewards die bij het scannen van de omwisselbiljetten aanwezig was..
Sfeer was t/m de eerste helft prima idd, daarna volgde de sfeer het spelbeeld van de spelers..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat maakt het uit. Het was lekker druk in ieder geval, een prima opkomst en tot en met de eerste helft een uitstekende sfeer.
Duitse polizei dacht waarschijnlijk dat we net zulk tuig waren als de Feyenoorders in Nancy paar jaar terug. Al met al zal het wel mee hebben gevallen, ik heb geen grote vechtpartijen, etc., gezien. Al voelde ik me niet echt tof op het moment dat die knuppels op die paarden dwars door ons heen chargeerdenquote:Het was me weer wat met die paarden en de Duitse politie. De politie liet een gedeelte van de fans de verkeerde kant oplopen en wist niet waar ze mee bezig was. Het was allemaal wel aardig om te zien. Het LC overdrijft nogal, er was weinig aan de hand.
Ik vond ze juist heel slecht georganiseerd, als het inderdaad om Feyenoord supporters was gegaan gisteravond dan was het echt uit de klauw gelopen, als ze althans dit soort politietiepjes hadden ingezet.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:57 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Duitse polizei dacht waarschijnlijk dat we net zulk tuig waren als de Feyenoorders in Nancy paar jaar terug. Al met al zal het wel mee hebben gevallen, ik heb geen grote vechtpartijen, etc., gezien. Al voelde ik me niet echt tof op het moment dat die knuppels op die paarden dwars door ons heen chargeerden
truequote:Op vrijdag 7 november 2008 13:34 schreef SCH het volgende:
En ook een gedeelte van NieuwNoord is blijkbaar alleen maar fan als we winnen
Hehe... We zaten in dezelfde bus dus.. (nee, ik was niet 1 van die 'gekken'..). Mooi kansloos in ieder gevalquote:Op vrijdag 7 november 2008 15:45 schreef Mindstate het volgende:
Pfft, 5 uur in de ochtend op, 6 uur in de ochtend thuis. Een paar malloten die hetn odig vonden om in de bus te gaan kotsen, een paar gekken die er een groot probleem van maken dat ze daarop geen bier meer toestaan en gaan etteren door met flitsers te gaan klotenleek net een schoolreisje
De rest van het stadion hoor je zelfs niet als we voorstaan.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:49 schreef MasterMido het volgende:
[..]
trueals we achter staan hoor je ze ook vaak niet in het abestadion.
Waa ik heb jou gezien volgens mijquote:Op vrijdag 7 november 2008 15:49 schreef SCH het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een stukje van de opkomst en het Frysk Folksliet, toen het nog leuk was
quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waa ik heb jou gezien volgens mijJij was toch ook die gozer die na de wedstrijd nog een beetje 'ruzie' maakte met van die mafketels die de Heerenveen-spelers uitjouwden?
I Like your attitude tijdens de wedstrijd btw
Normaal denk je bij dat soort berichtjes oh, jammer, zal wel maar het nu vind ik het wel grappig als je er een beetje bij bent geweest.quote:Naast het sportieve echec waren er misdragingen van enkele van de 1500 meegereisde Heerenveen-fans. In het centrum van de Duitse stad werden ’s middags drie supporters wegens wangedrag gearresteerd.
Een uur voor de wedstrijd voerde de bereden politie bij het stadion een charge uit toen Heerenveen-supporters zich misdroegen. Drie personen werden verwijderd wegens provocaties. Tijdens de wedstrijd werden drie Fean-fans uit het stadion gezet omdat ze ruziëden met stewards.
En met geen greintje ironie hequote:-"Hij liet gewoon een glas vallen, zo jammer"
-"Euh, hij gooide het naar de politie"
-"Ja, moeten ze daar maar niet staan".
Ja schuin achter je, die jongen die met z'n mobiel zit te kloten in het begin van je filmpjequote:Op vrijdag 7 november 2008 18:09 schreef SCH het volgende:
[..]Ja, dat was ik inderdaad. Stond je vlak bij mij?
Aha, met die enorme haardoschquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja schuin achter je, die jongen die met z'n mobiel zit te kloten in het begin van je filmpje
Ik zat een beetje ongemakkelijk, bij het inlopen van het stadion niet zo assertief dus de vader van een van m'n vrienden (een dominee, en onze chauffeur) zat tussen mij en m'n vrienden in![]()
Word je toch een beetje afgeremd op de een of andere manier
jaja, is al goedquote:
Gelukkig maar. Het zijn net mensen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:28 schreef Joagertje het volgende:
[..]
jaja, is al goedHet beeld van de brave supportertjes uit Heerenveen wordt langzaam aangetast
Heus nietquote:
hahaha nice, super!quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja schuin achter je, die jongen die met z'n mobiel zit te kloten in het begin van je filmpje
Ik zat een beetje ongemakkelijk, bij het inlopen van het stadion niet zo assertief dus de vader van een van m'n vrienden (een dominee, en onze chauffeur) zat tussen mij en m'n vrienden in![]()
Word je toch een beetje afgeremd op de een of andere manier
Ja man. In dat supersaaie Wolfsburg - vanaf een uurtje of 2. Wat een baggerstad.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:01 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Heus niet
Heb je trouwens gister niet gezien, was je ook nog in centrum eerst dan?
Zo is hetquote:Op vrijdag 7 november 2008 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Aha, met die enorme haardosch![]()
Ik heb me prima vermaakt maar ergerde me aan het eind inderdaad nogal aan die middelvingers en dat gescheld. Klap niet voor de spelers, ook prima. Een beetje fluiten ook nog wel te begrijpen maar om zo agressief te doen. Kreeg meteen zo'n keel-snij gebaar naar me toe maar vind het een geruststellende gedachte dat jij vast en zeker voor me in de bres was gesprongen.
Hmm.. Op het moment dat die paarden er tussen kwamen ben ik Max en z'n vrienden uit het oog verloren. Op één van die bar slechte Youtube-filmpjes (schokkerig beeld/slecht geluid) zie je Max en mij nog gezamenlijk optrekken tegen de Polizei/richting stadion (vul in naar keuzequote:Op vrijdag 7 november 2008 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja man. In dat supersaaie Wolfsburg - vanaf een uurtje of 2. Wat een baggerstad.
Toen met de stoet naar het stadion, kwam Max nog wel tegen toen ie met een paard aan het vechten was.
Alsof jullie het dit jaar moeilijk tegen Ajax haddenquote:Op zondag 9 november 2008 18:57 schreef SCH het volgende:
Nu de lastige thuiswedstrijd tegen Haaglandia
Hoop zo dat we donderdag gunstig loten en een keertje niet tegen Ajax.
Vitesse moet eerst nog maar winnen vanavond.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:43 schreef JH87 het volgende:
Pas maar op dat je geen Vitesse thuis loot.
quote:Op woensdag 12 november 2008 10:19 schreef JH87 het volgende:
Dat van dat winnen moet ik ook nog maar zien gebeuren ja. Levensgevaarlijk en onvoorspelbaar, die Hans Kraay Jr.
Nee ben dit seizoen al in de Kuip geweest. Doe maar weer lekker een thuiswedstrijd.quote:Op woensdag 12 november 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
Ik hoop op een leuke uitwedstrijd tegen een kleinere club.
Nee, dat doen wel daarna als het er echt omgaat. Nu gewoon nog even Achilles uit.quote:Op woensdag 12 november 2008 23:40 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Nee ben dit seizoen al in de Kuip geweest. Doe maar weer lekker een thuiswedstrijd.
Je laat helden wel snel vallen.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:18 schreef SCH het volgende:
Sibon moet echt maar een tijdje op de bank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |