Daarom des te erger dat ze nu al ruim een uur bezig zijn in de Kamer om Aboutaleb proberen af te brandenquote:Op donderdag 13 november 2008 11:14 schreef Shadowcat het volgende:
Ik vind het werkelijk verbijsterend dat een persoon als deze minister kan worden. De Nederlandse Sarah Palin, maar dan nog 10x genanter.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C945C099D23BFC.htmlquote:PvdA-topoverleg over Vogelaar
De PvdA-bewindslieden voeren overleg over minister Vogelaar. Binnen de Partij van de Arbeid is discussie ontstaan over de eigen minister voor Wonen, Wijken en Integratie. Directe aanleiding is haar besluit om Antilliaanse probleemjongeren niet te registreren.
Andere ministers en burgemeesters van de steden waar de Antilliaanse jongeren overlast veroorzaken hadden haar juist gevraagd om zo'n registratie in te voeren.
De PvdA-bewindslieden voeren elke donderdagavond overleg, maar dit keer zou het vooral over de positie van minister Vogelaar gaan.
Ze heeft gewoon dat hele registratiesysteem vakkundig wegverneukt (onder druk ook nog) en nogquote:Op donderdag 13 november 2008 20:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C945C099D23BFC.html
Ik zie trouwens een overeenkomstquote:Op donderdag 13 november 2008 21:08 schreef MrX1982 het volgende:
Dat er maar vele mogen volgen in dit kabinet. Vogelaar mag dan weg zijn maar Cramer, Huizinga en ter Horst zitten er nog.
quote:Op donderdag 13 november 2008 21:59 schreef Urquhart het volgende:
Dag Ella, het waren twee fantastische dagen 20 fantastische zetels
Capabel? 400.000.000 Euro in het zand aan werkgelegenheidstrajecten in Amsterdam.. Wat heeft die Hagenese import Amsterdammer politiek nu eigenlijk gepresteerd?quote:Op donderdag 13 november 2008 11:32 schreef Hexagon het volgende:
Aboutaleb is een beetje een domme lul geweest maar verder wel een capabel persoon.
Zij is natuurlijk niet de enige. Ik noem een Jaqueline Cramer, een Bert Koenders, een Mariëtte Hamer, en dan zijn er in het land nog de nodige politieke schadeposten als Paul Depla, Elvira Sweet en het corrupte cliëntelistische clubje in Amsterdam Zuidoost. Ik begrijp wel waarom de kermis rondom de Obamaluja zo welkom was.quote:Dat de Pvda zelf nog vertrouwen heeft in Vogelaar is mij een raadsel. Ze zouden haar nu met Wouters heropleving kunnen afrangeren naar een post als dijkgraaf in Drenthe oid. Met deze brekebeen is er geen eer aan te behalen.
Rita Verdonk weet er alles van. Ella Vogelaar was een van haar grootste criticasters. Zij en haar partij zijn wel de laatsten die nu zielig zouden moeten gaan doen over de rente hiervan die Ella Vogelaar ten deel viel. Ze kan vast gezellig bij Doekulle Terpstra's Unilever Board aanschuiven.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:26 schreef lightbearer het volgende:
Bij deze wil ik Ella Vogelaar een hart onder de riem steken. Hoe een groep onwetende mensen kan samenspannen om een individu kapot te maken, echt verschrikkelijk.
Waar Verdonk zich voordeed als een strenge vertegenwoordiger van zogenaamde "Nederlandse normen en waarden", probeerde Vogelaar meer de toenadering tussen "autochtone Nederlanders" en immigranten en hun kinderen te bewerkstelligen. Haar beleid heeft consequent een sfeer van wederzijds begrip proberen te creëren, waar vervreemde bevolkingsgroepen weer naar elkaar zouden kunnen luisteren.quote:Op vrijdag 14 november 2008 01:35 schreef Clara het volgende:
[..]
Rita Verdonk weet er alles van. Ella Vogelaar was een van haar grootste criticasters. Zij en haar partij zijn wel de laatsten die nu zielig zouden moeten gaan doen over de rente hiervan die Ella Vogelaar ten deel viel. Ze kan vast gezellig bij Doekulle Terpstra's Unilever Board aanschuiven.
Het is de partijtop van de PvdA die het vertrouwen in de minister heeft opgezegd.quote:Op zaterdag 15 november 2008 00:56 schreef lightbearer het volgende:
Doch, een bepaald segment van de Nederlandse bevolking wil niets van toenadering weten, veroordeelt de immigranten al bij voorbaat, verwacht een dhimmi-opstelling van ze. Hun geschreeuw en gesar hebben haar integratiebeleid aanzienlijk gefrustreerd en dit beleid ten onrechte een negatieve naam bezorgd.
Dat weet ik, een zoveelste signaal dat de PvdA meer bezig is met haar imago dan met haar standpunten. Reden waarom ik overgestapt ben op D66.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:10 schreef damian5700 het volgende:
Het is de partijtop van de PvdA die het vertrouwen in de minister heeft opgezegd.
Bovendien is het de PvdA die met Wouter Bos vooraan een andere de partij een andere koers op wil leiden.
Nog geen week geleden: Bos: PvdA zeurt te veel over toon integratiedebat
Dat is zo, maar ook vanwege haar vergissingen en het achterhouden van informatie tegenover de Kamer.quote:Daarnaast is Verdonk op het integratiedossier wel degelijk bekritiseerd vanwege haar rechtlijnigheid. Ze heeft kabinetsbeleid uitgevoerd dat haar kwalificaties in de sfeer van deportatie en dergelijke opleverde.
Zelfs de Voorzitter van de Vluchtelingenorganisaties in Nederland kwalificeerde dit beleid (en impliciet de minister) op deze wijze.
Wat mij het meest verbaasde, afgezien van de snelle benoeming van haar opvolger, is dat Vogelaar de post bekleedde met onder andere de poging de toon in het integratiedebat te doen matigen. Er moest en zou een tegenpool van Verdonk komen die het debat zou doen ontspannen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 14:31 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dat weet ik, een zoveelste signaal dat de PvdA meer bezig is met haar imago dan met haar standpunten. Reden waarom ik overgestapt ben op D66.
Ja, dat betoogde je al maar ik vul dit even aan.quote:Dat is zo, maar ook vanwege haar vergissingen en het achterhouden van informatie tegenover de Kamer.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Zoals Vogelaar laatst zelf aangaf in de Volkskrant:quote:Op zaterdag 15 november 2008 14:44 schreef damian5700 het volgende:
Wat mij het meest verbaasde, afgezien van de snelle benoeming van haar opvolger, is dat Vogelaar de post bekleedde met onder andere de poging de toon in het integratiedebat te doen matigen. Er moest en zou een tegenpool van Verdonk komen die het debat zou doen ontspannen.
Nu is juist haar houding in dat debat onder andere debet geweest aan het opzeggen van het vertrouwen.
Ik denk ook niet dat het enkel een imagoprobleem betreft, maar een richtingenstrijd binnen de PvdA op het thema immigratie/integratie.
quote:'Op het terrein van integratie moet ik constateren dat na de periode-Fortuyn binnen de PvdA nog geen heldere, door de hele partij gesteunde koers is. Het accent ligt naar mijn mening te veel op de harde aanpak. Ik ben er zeer van overtuigd dat die aanpak tweeledig moet zijn: grenzen stellen en perspectief bieden. Die moeten hand in hand gaan. Dat hoort bij de wortels en kernwaarden van de sociaal-democratie.'
Weer een prachtig voorbeeld van het gebrek aan inzicht die PvdA'ers als Vogelaar hebben in de sociaal-culturele aard van de huidige integratieproblematiek. Er wordt met grote woorden gesproken over het stellen van grenzen en het bieden van perspectieven, maar over de inhoud van wat wij als cultuur de allochtonen aanreiken wordt met geen woord gerept. Je eigen cultuur aanreiken is immers slecht en bekrompen.quote:'Op het terrein van integratie moet ik constateren dat na de periode-Fortuyn binnen de PvdA nog geen heldere, door de hele partij gesteunde koers is. Het accent ligt naar mijn mening te veel op de harde aanpak. Ik ben er zeer van overtuigd dat die aanpak tweeledig moet zijn: grenzen stellen en perspectief bieden. Die moeten hand in hand gaan. Dat hoort bij de wortels en kernwaarden van de sociaal-democratie.'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |