Jaja, je leest het goed!

Toffe Marokkaantjes!
Nou wil het toeval dat ik veel Marokkanen ken, en ze

tof

vind. Diegenen bij ons op de boksschool zijn dat nou eenmaal

Maar ik ben het met menig Nederlander eens dat de meeste van dat rondhangende tuig (en wat mij betreft onafhankelijk van afkomst) collectief op een werkmaan gezet moeten worden. Ook al zijn ze pas 12. Ze lopen met zijn allen (en dus blokkeren mij de weg) op het fietspad, roken en drinken alcohol (je mag van Allah geen verslavende middelen tot je nemen

Foei!), hebben een grote bek als je er doorheen probeert te komen, met wat mazzel vernielen ze links en rechts wat just for fun, en dit alles het liefst ver na hun bedtijd, enz. Enfin, idereen kent ze wel.
En dan nu gisteravond. Ik kom thuis rond een uurtje of 23:00u. van een etentje. harstikke gezellig. Zie ik voor mijn deur twee politieauto's staan en een groepje Marokkanen. Hoop gedoe en lawaai. Dus ik parkeer mijn fiets en loop naar het groepje toe. Wat bleek, was naast mijn huis ingebroken
Wat was er nou helemaal gebeurt:
Het groepje Marokkanen waren 'buiten aan het spelen' en liepen de hoek om mijn straat in. Daar zagen ze net dat twee mannen de deur opengebroken hadden en naar binnen liepen. Ze doken terug de hoek om en belden gelijk 112.

De politie kwam snel (wonen in de buurt van een politiebureau, jeweetz

) en de inbrekers, die de sirenes hoorden, sloegen direct zonder buit op de vlucht!

Oh, mijn buren waren overigens niet thuis toen het gebeurde. Anyways, de oudste twee van het groepje Marokkanen hadden het signalement opgenomen en doorgegeven aan de inmiddels gearriveerde politie. Een van de twee zei dat het signalement overeen kwam met andere inbraken, en dat ze hier veel aan hadden. Ze gaven de Marokkanen een dikke pluim voor hun alertheid en goede handelen

Hadden ze dat niet gedaan, waren er op zeker waardevolle spullen gestolen! Toffe Marokkaantjes dus

Ik was net naar het hele verhaal van de opgewonden Marokkaantjes aan het luisteren, toen mijn buren thuis kwamen. Eind goed al goed.