abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62787843
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:39 schreef One_of_the_few het volgende:
Volgens mij zijn er wel genoeg awards toch?

Wanneer is de stemming gepland?
In denk dat het bevoegd gezag de stemming zal starten ergens in november. Maar ik hoef nergens bang voor te zijn
pi_62788183
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:39 schreef One_of_the_few het volgende:
Volgens mij zijn er wel genoeg awards toch?

Wanneer is de stemming gepland?
Er zijn er altijd teveel, en ondanks de leuke voordrachten zal de lijst lijken op die van vorig jaar.

Gewoonlijk wordt de stemming geopend begin november en na een week of twee, drie, gesloten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62789692
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Er zijn er altijd teveel, en ondanks de leuke voordrachten zal de lijst lijken op die van vorig jaar.

Gewoonlijk wordt de stemming geopend begin november en na een week of twee, drie, gesloten.
Ben toch al een tijdje op Fok, maar verkiezingen zijn altijd langs me heen gegaan.

Dit keer niet

Leuk dat je het regelt
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62790042
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:40 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Hij gunde als staatssecretaris studenten die tijd wel, mits ze een goede reden hadden. Wie dus geen bestuurswerk of tweede studie heeft gedaan moet gewoon binnen vier of vijf jaar afstuderen. Een redelijk principe, niet?
dit dus daar wordt helemaal geen onderscheid in gemaakt,
4 jaar voor alpha
5 jaar voor beta
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:23:05 #155
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62790207
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dit dus daar wordt helemaal geen onderscheid in gemaakt,
4 jaar voor alpha
5 jaar voor beta
Naar ik weet krijg je als alfa (nee, geen alpha) 5 jaar stufi. Verlenging krijg je alleen als je aantoonbare vertraging hebt opgelopen door serieus bestuurswerk (bv. praeses van een studentenvereniging).
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62790396
Kan het geneuzel over studies en die van Rutte naar de POLSC? Dank.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62791175
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:23 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Naar ik weet krijg je als alfa (nee, geen alpha) 5 jaar stufi. Verlenging krijg je alleen als je aantoonbare vertraging hebt opgelopen door serieus bestuurswerk (bv. praeses van een studentenvereniging).
Preses (nee, geen praeses).

Wijsneus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62791279
Zeg, is het nou klaar? Ga maar een leuk topic maken over hoe studeren vroeger ging in MLN ofzo.

Namen voor trofeeen wil ik hier.

Wie weet er een goede naam voor een trofee voor offtopicneuzelaars?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:58:31 #159
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62791311
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:54 schreef El_Matador het volgende:
Preses (nee, geen praeses).

Wijsneus.
Oude spelling, aap.
pi_62791320
Wat ik ook nog zoek, een passende naam voor de filibusterkoning. Iemand een suggestie?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:01:55 #161
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62791416

Strom Thurmond, uiteraard.
pi_62791434
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:57 schreef sigme het volgende:Wie weet er een goede naam voor een trofee voor offtopicneuzelaars?
De Johan Vlemmixtrofee?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_62791443
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:58 schreef sigme het volgende:
Wat ik ook nog zoek, een passende naam voor de filibusterkoning. Iemand een suggestie?
Wat is een "filibusterkoning"?

En ja, ik kijk eerst zelf even:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22filibusterkoning%22&meta=

pi_62791498
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:57 schreef sigme het volgende:
Zeg, is het nou klaar? Ga maar een leuk topic maken over hoe studeren vroeger ging in MLN ofzo.

Namen voor trofeeen wil ik hier.

Wie weet er een goede naam voor een trofee voor offtopicneuzelaars?
Heeft Maria van der Hoeven al een trofee? Dan zou ik de offtopic trofee naar haar noemen. Haar reacties op de kredietcrisis sloten nu niet echt aan bij de kredietcrisis.

Wat van de Tineke Huizinga award: Voor de user die het meest incompetent is maar er mee wegkomt.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62791516
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:01 schreef Reya het volgende:
[ afbeelding ]

Strom Thurmond, uiteraard.
Ja, maar die is al gebruikt voor een andere trofee. Of is dat voldoende vergeten?
pi_62791662
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is een "filibusterkoning"?

En ja, ik kijk eerst zelf even:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22filibusterkoning%22&meta=
Filibusteren:

De laatste jaren wordt de term filibustering vooral gebruikt voor het extreem lang rekken van redevoeringen, met het doel de wetgeving te vertragen of blokkeren. Er wordt urenlang geleuterd; soms worden er zelfs telefoonboeken voorgelezen. Het record filibusteren staat op naam van de Amerikaanse senator Strom Thurmond, die in 1957 bij het bediscussiëren van een burgerrechtenwet 24 uur en 18 minuten lang aan het woord is gebleven.

In het Belgische parlement werd deze techniek in november 2003 gebruikt om de stemming over een wetsvoorstel dat migranten gemeentelijk stemrecht zou verlenen, uit te stellen. De tegenstanders van deze wet (o.m. van het Vlaams Blok en de VLD) stelden in de Senaat zo veel mogelijk irrelevante vragen en hielden lange toespraken over zaken zoals de economische toestand in Thailand.

Ik heb er zelf -en afgehaald en koning aangeplakt
pi_62791711
Dat moet de Pieter van Geel trofee worden dan.
And that is the news.''
pi_62791912
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Filibusteren:

De laatste jaren wordt de term filibustering vooral gebruikt voor het extreem lang rekken van redevoeringen, met het doel de wetgeving te vertragen of blokkeren. Er wordt urenlang geleuterd; soms worden er zelfs telefoonboeken voorgelezen. Het record filibusteren staat op naam van de Amerikaanse senator Strom Thurmond, die in 1957 bij het bediscussiëren van een burgerrechtenwet 24 uur en 18 minuten lang aan het woord is gebleven.

In het Belgische parlement werd deze techniek in november 2003 gebruikt om de stemming over een wetsvoorstel dat migranten gemeentelijk stemrecht zou verlenen, uit te stellen. De tegenstanders van deze wet (o.m. van het Vlaams Blok en de VLD) stelden in de Senaat zo veel mogelijk irrelevante vragen en hielden lange toespraken over zaken zoals de economische toestand in Thailand.

Ik heb er zelf -en afgehaald en koning aangeplakt
Graziejas.

pi_62791975
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:23 schreef Scaurus het volgende:

[..]

je hebt gelijk.
Nee je krijgt stufi voor zolang de studie duurt en dat is 4 jaar voor alfa en 5 voor beta.

Maar goed ontopic reageer maar in sc
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:51:55 #170
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62793058
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je hebt gelijk.
Nee je krijgt stufi voor zolang de studie duurt en dat is 4 jaar voor alfa en 5 voor beta.

Maar goed ontopic reageer maar in sc
Ik had 5 jaar voor alfa (research master).

(verwijder deze post maar na het lezen)
[/selfdestruct]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:07:57 #171
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62793643
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:51 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik had 5 jaar voor alfa (research master).

(verwijder deze post maar na het lezen)
[/selfdestruct]
Best een bijzondere combinatie, rechten en een onderzoeksmaster, lijkt me.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:12:11 #172
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62793780
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:07 schreef Reya het volgende:
Best een bijzondere combinatie, rechten en een onderzoeksmaster, lijkt me.
Wat is er vreemd aan onderzoek in de rechtswetenschap? Als er wel iets is waar nagedacht over moet worden, dan is het wel recht.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:17:31 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62793960
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:12 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat is er vreemd aan onderzoek in de rechtswetenschap? Als er wel iets is waar nagedacht over moet worden, dan is het wel recht.
En dat gebeurt niet in de conventionele curricula?

Ik doel er vooral op dat rechtsgeleerdheid, buiten rechtseconomie en (enigszins) rechtssociologie, toch een wat ondergeschoven kindje is binnen de wetenschap.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:10:10 #174
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62796195
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:17 schreef Reya het volgende:
En dat gebeurt niet in de conventionele curricula?

Ik doel er vooral op dat rechtsgeleerdheid, buiten rechtseconomie en (enigszins) rechtssociologie, toch een wat ondergeschoven kindje is binnen de wetenschap.
En dat is jammer. Het is tekenend voor ons tijdperk van 'economists and calculators'. Alleen 'wetenschappelijke' disciplines als rechtssociologie en -economie worden als zinnig beschouwd: rechtsfilosofie lijkt van ondergeschikt belang. Dit positivisme is gangbaar bij veel disciplines die zichzelf graag met het predikaat 'wetenschappelijk' tooien.
pi_62804712
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:11 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat moet de Pieter van Geel trofee worden dan.
Ik vind dat hij inderdaad wel een trofee verdient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')