abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62637118
ik vind het advies van releaze ook niet echt nuttig.

Ik heb weinig relaties gehad in mijn leven, ik zou echt niet weten waarom. En ik zou nog minder weten waarom ik dan maar een diepte-onderzoek van mezelf zou moeten gaan doen. Ik denk dat er weinig over nadenken veel gezonder is.

Alsof alles een reden moet hebben... Vooral op het gebied van relaties is toeval een grote factor.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_62637238
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:38 schreef petitlapin2 het volgende:
ik vind het advies van releaze ook niet echt nuttig.

Ik heb weinig relaties gehad in mijn leven, ik zou echt niet weten waarom. En ik zou nog minder weten waarom ik dan maar een diepte-onderzoek van mezelf zou moeten gaan doen. Ik denk dat er weinig over nadenken veel gezonder is.

Alsof alles een reden moet hebben... Vooral op het gebied van relaties is toeval een grote factor.
Dat nog niet eens zo zeer, ik denk dat diep nadenken wel goed kan zijn maar hoe ga je dieper als je bij jezelf denkt "tja, weetikveel? "
Lambo of Rekt
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:54:36 #28
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_62637634
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:30 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Beetje raar advies. Als je jezelf dingen gaat afvragen.. nee wacht, voorbeeld :

Je vraagt je bijvoorbeeld af waarom je bang ben alleen te sterven.
De eerste wat in je gedachte op komt is "weet ik niet".
Hoe ga je dan verder graven?

Ik vind het wel interessant maar ik kan er niet bij hoe je dat zou kunnen doen zegmaar. Kan je dat beter verwoorden, releaze?
Ik ben natuurlijk niet releaze , maar ik denk dat je meer zo moet denken:

Je vraagt je af waarom je bang bent alleen te sterven, voor welk aspect ben je precies bang?
- Ben je voornamelijk bang voor het sterven zelf, dat je vroeg sterft, dat het pijnlijk is, en dat niemand je hand vasthoudt? Of ben je bang dat je dan niet met voldoening op je leven terugkijkt? Dat je ongelukkig sterft om alles wat je hebt gemist?

Stel je voor dat het voornamelijk om dat laatste gaat. Dan kun je je afvragen:
- Wat mis ik nu in mijn leven? Wat vind ik belangrijk om gedaan te hebben voor mijn dood? Bijvoorbeeld: een relatie krijgen (duh ), een huis kopen, met vrienden een week naar Koh Phangan gaan, je postzegelverzameling uitbreiden tot het de grootste van Europa is, etc.

Aan de ene kant leer je jezelf zo beter kennen, en aan de andere kant kun je misschien dingen veranderen. Je kan niet zomaar in je eentje beslissen dat je gaat trouwen, maar op andere dingen heb je misschien meer invloed.
...as always
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:16:10 #29
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_62639938
Mijn oma zei altijd: Probeer nooit het grote geluk te vinden, maar vermaak je met de kleine pleziertjes die je in je leven toevallig tegenkomt..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:42:19 #30
81237 releaze
best of both worlds
pi_62640755
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:54 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk niet releaze , maar ik denk dat je meer zo moet denken:

Je vraagt je af waarom je bang bent alleen te sterven, voor welk aspect ben je precies bang?
- Ben je voornamelijk bang voor het sterven zelf, dat je vroeg sterft, dat het pijnlijk is, en dat niemand je hand vasthoudt? Of ben je bang dat je dan niet met voldoening op je leven terugkijkt? Dat je ongelukkig sterft om alles wat je hebt gemist?

Stel je voor dat het voornamelijk om dat laatste gaat. Dan kun je je afvragen:
- Wat mis ik nu in mijn leven? Wat vind ik belangrijk om gedaan te hebben voor mijn dood? Bijvoorbeeld: een relatie krijgen (duh ), een huis kopen, met vrienden een week naar Koh Phangan gaan, je postzegelverzameling uitbreiden tot het de grootste van Europa is, etc.

Aan de ene kant leer je jezelf zo beter kennen, en aan de andere kant kun je misschien dingen veranderen. Je kan niet zomaar in je eentje beslissen dat je gaat trouwen, maar op andere dingen heb je misschien meer invloed.
dat dus, dank je wel.
Het is een beetje zoals een onderzoeksvraag operationaliseren. En wat is alleen sterven? Zonder een lange relatie? Zonder vrienden? Zonder liefde? Zonder kinderen? Zonder iemand die je volledig begrijpt? Zonder iemand die je onvoorwaardelijk lief hebt?
Waarom is het zo belangrijk dat je <insert> ?
Waar krijg jij minder van als dat niet gebeurd? Projecteer je daarmee een cure naar een eventuele partner toe om jouw leegtes te vullen? (bijvoorbeeld) Is dat fair? Kan je er zelf ook nog wat mee? Wat kan je zelf nog doen om dat gat te vullen zonder gebruik te maken van een ander?

Het is gewoon zelfonderzoek. Daarin leer je harstikke veel van je motivaties. Waarom je weinig verliefd wordt, waarom het niet wederzijds is, waarom je je niet kan committen, waarom je bang bent om te sterven, waarom je bang bent om alleen te zijn. Als dat helder is, dan kan je er een stuk makkelijker mee omgaan. En wie weet ontmasker je je angsten wel en ben je er helemaal niet meer bang voor, omdat je inziet dat het spoken zijn. Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.

En natuurlijk, je kan ook gewoon nieuwe dingen gaan doen in de hoop dat het dan de eventuele achterliggende problematiek aanpakt. Maar ikzelf zou werken op beide fronten. Enerzijds bewustzijn kweken, anderzijds dingen gaan doen.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:47:59 #31
81237 releaze
best of both worlds
pi_62640896
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:42 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat nog niet eens zo zeer, ik denk dat diep nadenken wel goed kan zijn maar hoe ga je dieper als je bij jezelf denkt "tja, weetikveel? "
probeer gewoon bij het concept "alleen sterven" stil te staan, lekker brainstormen. Wat voorn soort associaties komen daarbij kijken, bijvoorbeeld. Wat stel je je voor bij iemand die alleen sterft? Gewoon letterlijk/figuurlijk: fantaseer over een kerel die alleen sterft. Hoe ziet hij er uit, hoe heeft hij zijn leven geleid? Hoe voelt hij zich in de dagen voor zijn dood? Hoe is hij omgegaan met vrouwen en een vrouw vinden, hoe is hij omgegaan met vrienden, wat hebben zijn vrienden voor hem betekent in zijn leven? In wat voor huis woont ie, hoe gaat hij om met zn carriere? Hoe voelt hij zich door zijn leven heen? Heeft ie momenten van vreugde gekent (zo ja, wanneer en hoe was dat?) zijn er momenten van vreugde van hem afgepakt?

Als je jezelf zoiets gaat voorstellen dan kom je met je gevoel al een stuk dichter bij je eigen pijnpunten, omdat je jezelf kan 'relaten' aan die persoon (sorry, ff gebrek aan nederlandse kennis). Zo worden er ook al dingen duidelijk, je eigen pijnpunten. Dan kan je vanuit daar gaan onderzoeken of het waar is, of wat je zelf kan doen om hier mee om te gaan, ipv dat je het in de handen van een partner legt om je leven op te vullen.
pi_62641083
Petitlapin, ik vind dat je toch wel voltijds in therapie moet om te achterhalen waarom je niet zoveel relaties hebt gehad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62641168
Releaze wil je alsjeblieft stoppen met dat stupide flauwekul gepsychologiseer, daar krijg ik echt jeuk van.
pi_62641297
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
Releaze wil je alsjeblieft stoppen met dat stupide flauwekul gepsychologiseer, daar krijg ik echt jeuk van.
ik ben het zelden met je eens, maar in dit geval moet ik je volmondig gelijk geven. Wat een freaky wezen is die releaze zeg
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:02:25 #35
81237 releaze
best of both worlds
pi_62641316
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
Awwww....
pi_62641334
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:47 schreef releaze het volgende:

[..]

probeer gewoon bij het concept "alleen sterven" stil te staan, lekker brainstormen. Wat voorn soort associaties komen daarbij kijken, bijvoorbeeld. Wat stel je je voor bij iemand die alleen sterft? Gewoon letterlijk/figuurlijk: fantaseer over een kerel die alleen sterft. Hoe ziet hij er uit, hoe heeft hij zijn leven geleid? Hoe voelt hij zich in de dagen voor zijn dood? Hoe is hij omgegaan met vrouwen en een vrouw vinden, hoe is hij omgegaan met vrienden, wat hebben zijn vrienden voor hem betekent in zijn leven? In wat voor huis woont ie, hoe gaat hij om met zn carriere? Hoe voelt hij zich door zijn leven heen? Heeft ie momenten van vreugde gekent (zo ja, wanneer en hoe was dat?) zijn er momenten van vreugde van hem afgepakt?

Als je jezelf zoiets gaat voorstellen dan kom je met je gevoel al een stuk dichter bij je eigen pijnpunten, omdat je jezelf kan 'relaten' aan die persoon (sorry, ff gebrek aan nederlandse kennis). Zo worden er ook al dingen duidelijk, je eigen pijnpunten. Dan kan je vanuit daar gaan onderzoeken of het waar is, of wat je zelf kan doen om hier mee om te gaan, ipv dat je het in de handen van een partner legt om je leven op te vullen.
Soort van SWOT analyse bedoel je dan. Dat zou wel nuttig kunnen zijn voor de TS ja.
Lambo of Rekt
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:05:20 #37
81237 releaze
best of both worlds
pi_62641403
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Soort van SWOT analyse bedoel je dan. Dat zou wel nuttig kunnen zijn voor de TS ja.
Soort van, zo zou je het kunnen stellen.
pi_62641530
TS, ga anders samenwonen met een vriend/vriendin?

Ik kan ook niet zeggen dat ik de gedachte van alleen oud worden bijster aantrekkelijk vind. Maar als ik geen relatie heb en ik ben het alleen wonen zat, dan ga ik hokken met een vriend of een vriendin, denk ik.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:19:09 #39
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62641864
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:09 schreef MLI het volgende:
TS, ga anders samenwonen met een vriend/vriendin?

Ik kan ook niet zeggen dat ik de gedachte van alleen oud worden bijster aantrekkelijk vind. Maar als ik geen relatie heb en ik ben het alleen wonen zat, dan ga ik hokken met een vriend of een vriendin, denk ik.
Totdat je in een levensfase komt dat al je vrienden al samenwonen of getrouwd zijn
pi_62642326
Kunt altijd nieuwe vrienden maken. In zo'n omgeving zou ik me niet prettig voelen. Er zijn genoeg mensen die alleen door het leven gaan. Ik ben 25, van mijn goeie vrienden heeft er 1 een relatie sinds kort. Al de rest is net zo single als ik.
pi_62642336
als ik dan toch single zou zijn, woon ik liever alleen dan met een vriend/in... leve de vrijheid!
pi_62646579
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:32 schreef petitlapin2 het volgende:
als ik dan toch single zou zijn, woon ik liever alleen dan met een vriend/in... leve de vrijheid!
je woont nooit meer alleen want je hebt al 2 dochtertjes

Terug naar de TS:
degene die nu zeggen: liefde is een aanvulling, geen doel hebben deels gelijks..

Wat TS zoekt is, is een schouder en iemand om gedachten mee te wisselen, op een andere manier dan ie met vrienden doet.
Hij zit even in een lastige fase van zn leven met een (blijkbaar dierbare?) oom die overleden is. En TS gaat alweer richting 30...

dus de behoefte aan een "liefde van zn leven" begrijp ik wel, de muur zal weinig terugknuffelen in zijn kamer...

[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:08:43 #43
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_62647070
Een collega van mijn vriend is 31 en hij is helemaal verlieft, hij heeft sinds kort een relatie.......
En geen relatie is toch zo erg nog niet, je bent toch nog geen 50 ofzo
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:09:01 #44
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_62647080
oo sorry doe ik het weer, verliefd
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:11:48 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62647132
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

potentieel centraal topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62654935
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:01 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik ben het zelden met je eens, maar in dit geval moet ik je volmondig gelijk geven. Wat een freaky wezen is die releaze zeg
Nader to U! Misschien is hier wel sprake van een Reviaanse bekering
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 03:38:31 #47
232104 GeestMeel
Boe ik ben een spook
pi_62659922
Jaja, hoe enorm tof het vrijgezellenleven wel niet is weten we allemaal wel. Ik zou veel vrijheid wel willen ruilen tegen wederzijdse liefde.

Kom op, het is toch niet zo heel raar dat ik graag een relatie zou willen? In mijn vriendenkring ben ik één van de weinigen zonder vaste vriendin, volgens mij is 25 geen rare leeftijd om houvast te willen?
Boe?
pi_62660178
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 03:38 schreef GeestMeel het volgende:
Jaja, hoe enorm tof het vrijgezellenleven wel niet is weten we allemaal wel. Ik zou veel vrijheid wel willen ruilen tegen wederzijdse liefde.

Kom op, het is toch niet zo heel raar dat ik graag een relatie zou willen? In mijn vriendenkring ben ik één van de weinigen zonder vaste vriendin, volgens mij is 25 geen rare leeftijd om houvast te willen?
Natuurlijk. Laat je niks aanpraten door alle relativeerders. Een relatie met een (leuke) vrouw is beter dan geen relatie (Maar je hoeft uiteraard ook weer niet te gaan kniezen zonder relatie.). Los van mijn persoonlijke opinie is dat ook wetenschappelijk bewezen
pi_62660188
Sterven doe je meestal alleen.

't Is net pissen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62660218
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 07:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
Sterven doe je meestal alleen.

't Is net pissen.
Hoe zit dat dan bij mensen die aan plasseks doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')