abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:52:45 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62626554
quote:
Man Finds Racial Slur Printed On Receipt
Journeys Corporate Says It's Looking Into Incident

KANSAS CITY, Mo. -- A Kansas City man found a racial slur printed on his receipt after returning a pair of shoes he bought over the weekend.

KMBC's Marcus Moore reported that Keith Slater, 22, bought a pair of shoes from a store called Journeys. Slater later returned them after finding a cheaper pair at another store. Slater did get his money back, but it was what was printed on the receipt that he and his family found disturbing.

"That makes me upset. I don't want to look at that (receipt,) that makes me so upset. Why would you say that?" said a woman who was shown the receipt.
Click here to find out more!

"Have they been fired? I mean, this is absolutely crazy," said a man who saw the store ticket.

The receipt, which shows "Cust: Dumb" and then the n-word, is what Slater received after returning a pair of shoes to Journeys at Oak Park Mall.

"When he showed me that receipt, I could not believe it," said Slater's mother, Linda. "He couldn't believe it. I couldn't believe it. None of us got any sleep just thinking about it."

By the time the Slaters noticed the racial slur printed on the receipt, the store was already closed for the day.

Hoping to get answers about how the words got on the receipt, the Slaters returned to the store the next day. But they said they never got a full explanation, only that the employee entered a generic code.

"And it pulled up six or seven different choices, and the choice that she (the employee) chose was the very last choice," said Slater's father, Keith.

"I really don't doubt that this is the first time it happened. I'm sure it's happened before, but this is probably the first time that somebody noticed their receipt and came back and asked about it," Linda Slater said.

The Slaters said they are waiting for answers.

"To me, the appropriate thing to do is to terminate the employee because it's just inappropriate for that to be there, and then to have that deleted from their system," Keith Slater said.

The Slaters also filed a complaint with mall security.

A representative with the U.S. Department of Justice told KMBC that it will refer the case to the FBI to investigate whether a civil rights violation has occurred.

Store Owner Issues Statement
On Tuesday, Genesco, which owns Journeys, released this statement:

"While we are continuing to investigate this incident, it now appears that an employee in one of our stores entered highly inappropriate statements in a form used to process a merchandise return. Needless to say, such an act was not authorized by Journeys, and will not be tolerated. This employee has been terminated.

"At Journeys, we pride ourselves on valuing and respecting every customer. We are shocked and sickened that a former associate could be responsible for an act so out of keeping with our culture and our values. We profoundly regret this incident."

Community Activist Boycotts Store
On Wednesday, community activist Alonzo Washington held a news conference to announce that he and his family will no longer shop at Journeys, and they are asking others to do the same.

Washington said his family is returning several shirts that were purchased at Journeys a few days before the Slater incident.

Washington said the store's apology to Slater was not enough.

Washington's wife, Dana Washington, said she is concerned about a culture of race problems.

"My kids are looking at this wondering why would a person do something like this. It's unfortunate that African-Americans still have to go through these experiences today, because unfortunately, not everyone has arrived at the point where we should treat each other fairly," Dana Washington said.
(Oké, kwaliteitsnieuws, ik weet het)

Wat mij altijd opvalt bij de meeste Amerikanen is dat ze niet eens in een niet-uitscheldende context het woord willen uitspreken of afdrukken, alsof je er een kwade god mee afroept die alle afro-amerikanen komt neerhakken.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:54:21 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62626616
Pics or it didn't...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:57:49 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62626771
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

(Oké, kwaliteitsnieuws, ik weet het)

Wat mij altijd opvalt bij de meeste Amerikanen is dat ze niet eens in een niet-uitscheldende context het woord willen uitspreken of afdrukken, alsof je er een kwade god mee afroept die alle afro-amerikanen komt neerhakken.
Dat komt omdat het in amerika gewoon een scheldwoord is...
Klootzak kan je nou ook niet echt in een niet-uitscheldende context gebruiken
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 23:02:18 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62626919
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:58 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nigger is wel een erger woord dan asshole, hoor.

Maar je zou kunnen zeggen: "McCain calls Ron Paul an asshole".
pi_62626929
Ik zou er waarschijnlijk heel hard om lachen als ik zoiets zou zien, maar is ook net hoe je tegen zoiets opkijkt. Vind het hele nigger gedoe sowieso erg overdreven dat dat niet gezegd mag worden.
pi_62627061
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nigger is wel een erger woord dan asshole, hoor.

Maar je zou kunnen zeggen: "McCain calls Ron Paul an asshole".
Je kan moeilijk zeggen "McCain calls Ron Paul a nigger."

Dat zou ook nergens op slaan.
pi_62627803
Niggers noemen zichzelf voortdurend niggers in allerlei rolbevestigende (veel goud, veel primitieve geluiden en bijbehorende bewegingen) houdingen, maar als een blanke het zegt, dan kan het ineens niet.

Ik vind het wel (zwarte) humor. De beste reactie zou dan ook lachen geweest zijn. Door er een zaak van te maken, maak je het racistisch.

Joden zijn veel beter in dat soort zelfspot.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62627834
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:58 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Tussen zwarten onderling is het weer geen scheldwoord.
pi_62627855
Bleh, een minuut te laat.
pi_62627988
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:29 schreef El_Matador het volgende:
Tuurlijk. Als er slechts (dus enkel 't eerste woord zou als belediging kunnen worden ervaren) 'domme jood' op een kassabon van een joodse man in Nederland had gestaan, dan had het CIDI direct geklaagd en kopten de kranten de volgende dag met "antisemitisme in supermarkt" op de voorpagina.
pi_62628010
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als er slechts 'domme jood' op een kassabon van een joodse man in Nederland had gestaan, dan had het CIDI direct geklaagd en kopten de kranten de volgende dag met "antisemitisme in supermarkt" op de voorpagina.
Het CIDI niet, lees mijn topic daarover idd. Maar joden hebben wel vaak veel meer zelfspot. Daarom is de vergelijking met moslims (totaal geen zelfspot) ook zo zwak.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_62628104
Die amerikanen meteen super overdreven er op reageren "De hele familie kon er niet van slapen" blabla wat een onzin. Gewoon hier een groot verhaal van maken om er geld uit te kloppen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_62628318
Ze konden er niet van slapen .
pi_62629340
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:51 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Ze konden er niet van slapen .
Tja het begint met dumb nigger.

Dit is niet eens zo heel lang geleden. NSFW+schokkend
http://fotograf.gazetevat(...)_3799_23102008_7.jpg

Okey deze foto is ook weer overdreven. Maar om dingen even in perspectief te zetten.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 04:57:35 #16
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_62631764
"dumb nigger" god die negers overdrijven toch ook altijd maar. Het is niet netjes maar ze doen net of de wereld vergaat. Ze zijn wel heel militant, hier wordt vaak genoeg "stupid farang" voor buitenlanders gebruikt. Daar liggen de meeste mensen niet wakker van. Het wordt wel heel erg opgeklopt weer, netjes is het zeer zeker niet maar ze moeten niet doen of het een halsmisdaad is. Ik vind een overval of diefstal een stuk erger en ze willen zelfs de FBI inschakelen.
mai pen rai
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:32:59 #17
3542 Gia
User under construction
pi_62632417
quote:
Niggers noemen zichzelf voortdurend niggers in allerlei rolbevestigende (veel goud, veel primitieve geluiden en bijbehorende bewegingen) houdingen, maar als een blanke het zegt, dan kan het ineens niet.

Ik vind het wel (zwarte) humor. De beste reactie zou dan ook lachen geweest zijn. Door er een zaak van te maken, maak je het racistisch.

Zou je er ook om kunnen lachen als er op de kassabon bij Customer "K*t-Mocro" staat?
pi_62633238
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 07:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Zou je er ook om kunnen lachen als er op de kassabon bij Customer "K*t-Mocro" staat?
Moet ik me daardoor aangesproken voelen dan?

vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:08:37 #19
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62633384
quote:
Dat dus.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62633808
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 04:57 schreef niet_links het volgende:
"dumb nigger" god die negers overdrijven toch ook altijd maar. Het is niet netjes maar ze doen net of de wereld vergaat. Ze zijn wel heel militant, hier wordt vaak genoeg "stupid farang" voor buitenlanders gebruikt. Daar liggen de meeste mensen niet wakker van. Het wordt wel heel erg opgeklopt weer, netjes is het zeer zeker niet maar ze moeten niet doen of het een halsmisdaad is. Ik vind een overval of diefstal een stuk erger en ze willen zelfs de FBI inschakelen.
Amerika heeft ook wel een geschiedenis met zwarten natuurlijk. Zwarten werd altijd ingewreven dat ze slechts domme nikkers zijn, te gevaarlijk om los te lopen. Dan kun je het niet echt vergelijken met Thailand.

Ze reageren wel wat overdreven inderdaad, maar het is wel in en in triest dat er anno 2008 nog steeds geen oogjes open gaan in sommige staten in de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')