abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62684106
Ik krijg het browser kanaal niet meer open.
Hiermee downloaden ik altijd de nieuwste spelletjes en funny utility's.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 11:43:50 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62684180
Kan kloppen, het nieuwe homebrewkanaal is stricter betreffende boot.elf bestanden. Sommige homebrew voldoet niet netjes aan de specificaties. Het vorige kanaal had daar nog geen problemen mee, maar versie 9 kan het weigeren. De bal ligt bij de maker, hij moet een geupdate versie uitbrengen. Dat zal vast snel gebeuren. Als je echt dringend applicaties wilt gebruken die nu nog niet werken, moet je even terug naar beta8.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62684236
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Kan kloppen, het nieuwe homebrewkanaal is stricter betreffende boot.elf bestanden. Sommige homebrew voldoet niet netjes aan de specificaties. Het vorige kanaal had daar nog geen problemen mee, maar versie 9 kan het weigeren. De bal ligt bij de maker, hij moet een geupdate versie uitbrengen. Dat zal vast snel gebeuren. Als je echt dringend applicaties wilt gebruken die nu nog niet werken, moet je even terug naar beta8.
We wachten wel netjes, zo dringend heb ik het allemaal niet nodig.
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:08:01 #29
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62684639
Er is een update van HBB uitgebracht die nu wel werkt:
http://www.codemii.com/wiihomebrew/homebrew_browser_v0.2.3b.zip
O)))
pi_62691205
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:08 schreef arucard het volgende:
Er is een update van HBB uitgebracht die nu wel werkt:
http://www.codemii.com/wiihomebrew/homebrew_browser_v0.2.3b.zip
Dat is wel erg snel!
tnx

Zijn er nog bepaalde must-haves volgens jullie?

[ Bericht 5% gewijzigd door ruffian op 26-10-2008 16:14:18 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:21:18 #31
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_62691721
Met deze hack kun je toch nog geen backups afspelen?
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_62691964
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:21 schreef Noax het volgende:
Met deze hack kun je toch nog geen backups afspelen?
Dat kan je sowieso niet. Daar zul je de backup launcher van WiiGator voor moeten gebruiken.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 16:29:02 #33
46149 __Saviour__
pi_62691989
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:06 schreef ruffian het volgende:
Dat is wel erg snel!
tnx

Zijn er nog bepaalde must-haves volgens jullie?
WiiPhysics is erg geinig om mee te spelen.
En met ScummVM kun je oude toffe point&click spellen spelen, zoals Monkey Island en Day of the Tentacle
Quake en Doom zijn ook geport naar de Wii. Je hebt daarvoor wel de originele spelbestanden voor nodig.
Gecko OS kan voor sommige echte spellen een toevoeging zijn, je kunt ermee cheaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 16:29:58 #34
46149 __Saviour__
pi_62692017
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:28 schreef l0c4lh0st het volgende:

[..]

Dat kan je sowieso niet. Daar zul je de backup launcher van WiiGator voor moeten gebruiken.
Dat is de echt illegale kant, laten we het daar niet over hebben, anders is dit topic zo dicht.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 16:40:34 #35
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_62692395
Er staat een fout in de OP trouwens, er staat dat je max een 2GB SD kaart mag gebruiken, maar ik heb alles gedaan met een 4GB SD kaart (non-HC) dus is dat het maximum.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_62692445
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:29 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En met ScummVM kun je oude toffe point&click spellen spelen, zoals Monkey Island en Day of the Tentacle
Quake en Doom zijn ook geport naar de Wii. Je hebt daarvoor wel de originele spelbestanden voor nodig.
Gecko OS kan voor sommige echte spellen een toevoeging zijn, je kunt ermee cheaten.
En waar haal ik die spelletjes vandaan?
Monkey Island zou ik graag weer eens spelen
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 16:46:01 #37
46149 __Saviour__
pi_62692552
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef djkoelkast het volgende:
Er staat een fout in de OP trouwens, er staat dat je max een 2GB SD kaart mag gebruiken, maar ik heb alles gedaan met een 4GB SD kaart (non-HC) dus is dat het maximum.
Daarbij ging ik uit van het normale Wiimenu, die vindt bij de meeste kaartjes >2GB niet fijn, hoewel daar ook een oplossing voor is. Maar het HBC ondersteunt nu sinds beta9 ook sdhc, dus die limiet is er helemaal niet meer.
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:42 schreef ruffian het volgende:

En waar haal ik die spelletjes vandaan?
Monkey Island zou ik graag weer eens spelen
Bij die link naar wiibrew in de OP vind je heel veel downloads. Monkey Island speel je via ScummVM, ook daar te vinden. Dan moet je zelf nog ergens het originele monkey island vandaan halen en de databestanden daarvan pakken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62692624
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:46 schreef __Saviour__ het volgende:

Dan moet je zelf nog ergens het originele monkey island vandaan halen en de databestanden daarvan pakken.
Dat bedoelde ik, hoe kom ik daar aan?
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:51:35 #39
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_62692727
quote:

[..]

Dat is de echt illegale kant, laten we het daar niet over hebben, anders is dit topic zo dicht.
Mijn fout, ik had het niet moeten vragen..

Ik heb mijn Wii nog niet voorzien van Homebrw, puur omdat ik Zelda voor de Wii nog niet heb.
Maar dit in het achterhoofd zal ik dr maar es wat meer vaart achter zetten, al zie ik wel op tegen het homebrew klaar maken v/d Wii.

Thnx l0c4lh0st!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:24:38 #40
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_62693655
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ruffian het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als andere spellen?
O)))
pi_62695519
leuk allemaal die browser dat je daar alles kan downloaden. maar het installeren wil dankzij de nieuwste update van nintendo niet lukken.
ik zal dus nog even geduld moeten hebben denk ik zo.
  Donald Duck held zondag 26 oktober 2008 @ 19:39:16 #42
46149 __Saviour__
pi_62697800
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ruffian het volgende:
Goed zoeken
Ik kan je wel aan de demo helpen, die mag vrij verspreid worden: http://www.megaupload.com/nl/?d=GW3WM2JV
De volledige versie kun je in 3 versies vinden: Een EGA versie, VGA en de VGA CD versie.
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:28 schreef Hot_Baboon het volgende:
leuk allemaal die browser dat je daar alles kan downloaden. maar het installeren wil dankzij de nieuwste update van nintendo niet lukken.
ik zal dus nog even geduld moeten hebben denk ik zo.
Dat is bijgewerkt, je kunt het nu gewoon draaien

[ Bericht 2% gewijzigd door __Saviour__ op 26-10-2008 20:46:53 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62714554
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is bijgewerkt, je kunt het nu gewoon draaien
hoe is dat dan bijgewerkt? via dat HB beta 9 kanaal of iets anders?
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:47:39 #44
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_62715567
quote:

[..]

Dat doe ik dus regelmatig (cheaten) maar dan wél offline natuurlijk Zeker met spellen als RE4 en bijv. MP3:C kan het leuk zijn om eens mee te spelen qua cheats
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_62719820
klopt het trouwens dat door de strengere eisen van het HB beta 9 kanaal sommige apps niet meer werken?
zoals WAD installer v2.1 e.d.?

ik krijg de melding "not a valid Wii application"
pi_62720554
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:12 schreef Hot_Baboon het volgende:
klopt het trouwens dat door de strengere eisen van het HB beta 9 kanaal sommige apps niet meer werken?
zoals WAD installer v2.1 e.d.?

ik krijg de melding "not a valid Wii application"
Ja, scroll even naar boven in dit topic. De makers moeten het fixen, want ze zijn "lui" geweest (onder het mom van "zo werkt het ook").
pi_62720890
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:36 schreef l0c4lh0st het volgende:

[..]

Ja, scroll even naar boven in dit topic. De makers moeten het fixen, want ze zijn "lui" geweest (onder het mom van "zo werkt het ook").
duidelijk.
  Donald Duck held maandag 27 oktober 2008 @ 17:01:32 #48
46149 __Saviour__
pi_62723408
De nieuwste versie van de browser werkt ook weer, voor wad manager is er denk ik nog geen update.
je kunt het overigens ook zelf patchen mbv een simpele handeling met een applicatie uit devkit

--
en mocht je per ongeluk geupdated hebben naar de nieuwe 3.3, dan kun je het ongedaan maken, mits je al een cIOS geinstalleerd hebt:
quote:
It is possible to undo the "damage" caused if you made the mistake of updating on or after October 23.

This process will only work if you already installed cIOS rev03 or greater before updating.

The newest version of WAD Manager looks for cIOS on startup and, if detected, makes use of it. As a result of this, it is in fact possible to undo the changes made by the update, by following the steps below:

1. Using WAD Manager, reinstall the old IOSes (IOS11 up to IOS37) from wads. The only legal way to obtain these is to use WUFE to extract the update files from games you legally own.
2. Once these are installed AnyTitle Deleter (which was broken by the update) will work properly again. So it is now possible to delete IOS51 using AnyTitle Deleter.

Alternatively, (once again, if you have cIOS rev03 or greater installed) you can use Waninkoko's IOS Downgarder (Please find good link) to do the first two steps for you.

Optional Steps:

1. After deleting IOS51, although not necessary, it is recommended to use cIOS Downgrader to downgrade to either 3.2 or 3.3 (3.2 recommended). Although the update doesn't change the System Menu version, by doing this you are giving yourself an extra guarantee that all traces of the update have been removed. But, cIOS Downgrader connects to Nintendo's download servers and grabs the latest version of IOS30 (the new patched one), so if you do use the downgrader you will need to reinstall IOS30 again from your legally obtained wad.
2. You will find, after doing this, that the Wii Shop Channel no longer works. This is because you still have the new version of the Wii Shop Channel installed on your system. Before the update, you were presented with a message informing you of the need to update. Now, if you attempt to access the Wii Shop Channel, you are simply thrown back to the Wii Menu. This happens because you still have the new version of the Wii Shop Channel installed, and therefore do not need to update. However, the new version expects IOS51 to be present, as a result it does not know what to do and therefore simply quits back to the Wii Menu. To fix this, and regain Wii Shop functionality, you can use Muzer's or tona'sWii Shop and IOS51 installer.

After doing this, you will have a fully working Wii System Menu (either 3.2 or 3.3), complete with working homebrew, IOS51, and Wii Shop Channel.

Note: It is actually only necessary to install IOS30 and a libogc-compatible IOS (Recommended: IOS36. You will see the greatest homebrew compatibility with this). However, to ensure maximum compatibility with all homebrew, it is recommended to install as many of the IOSes as possible.

Note: This has only been tested on a Pal Wii with unmodified region settings (Europe) and installing 3.2E when downgrading. Please edit this page as appropriate if you find a configuration that doesn't work.

[ Bericht 89% gewijzigd door __Saviour__ op 28-10-2008 01:00:15 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:37:06 #49
46149 __Saviour__
pi_62767431
En nu is er ook een oplossing voor mensen zonder cIOS die applicaties willen gebruiken die de trucha exploit gebruiken. Nintendo's gelekte gay fish disc bewijst nu alsnog zijn nut.
Op de disc staat IOS16, een interne IOS die nooit uitgebracht is voor het publiek. Deze bevat de truchabug nog en is nooit geupdated (logisch, het stond op disc). Je kunt deze trucha uit de disc extracten en installeren met de wad manager (het is een correct ondertekende officiele wad, dus heeft trucha niet nodig). Vervolgens kun je met een voor IOS16 aangepastte wadmanager weer vrolijk verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 28-10-2008 23:02:01 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_62768245
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
En nu is er ook een oplossing voor mensen zonder cIOS die applicaties willen gebruiken die de trucha exploit gebruiken. Nintendo's gelekte gay fish disc bewijst nu alsnog zijn nut.
Op de disc staat IOS16, een interne IOS die nooit uitgebracht is voor het publiek. Deze bevat de truchabug nog en is nooit geupdated (logisch, het stond op disc). Je kunt deze trucha uit de disc extracten en installeren met de wad wanager (het is een correct ondertekende officiele wad, dus heeft trucha niet nodig). Vervolgens kun je met een voor IOS16 aangepastte wadmanager weer vrolijk verder.
klinkt goed! ik wacht nog even af totdat iemand het werkend heeft aangezien ik zelf nog een te grote leek ben op het gebied van de termen die je noemt.

bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')