abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:08:48 #251
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_63499509
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:59 schreef Adsum het volgende:

[..]

Nee. Chinese meuk met een Duitse naam. Maken vooral horloges van 'bekende' merken na. Bovenstaand voorbeeld doet mij meteen aan U-Boat denken...
Wat voor nadelen kan dat met zich meebrengen dan? Ik vind persoonlijk de U-Boat horloges behoorlijk lelijk. Ze zien er veel te "cheap" uit als je het mij vraagt.

De Ingersoll daarentegen is beter afgewerkt èn is ook nog eens automatic. Straalt juist wel wat duurzaamheid uit.
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:08 schreef TheSilencer het volgende:
Uboat-kloon.... Tauchmeister, TW Steel, Ingersoll, OOZOO, Danish Design (helaas!), you name it... Overeenkomst: Allemaal rotzooi!
Definieer rotzooi a.u.b.

Gaan ze kapot na een aantal maanden? Wat bedoel je? De eerste drie merken merken die je noemt zijn namelijk precies de merken van de horloges waar ik in eerste instantie in geinteresseerd was.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 05:59 schreef KopieerMachine het volgende:

[..]

Daar ga je toch geen 230 euro aan uitgeven
Spaar dan wat verder
230 euro vind ik voor een 18-jarige meer dan genoeg om uit te geven aan een horloge. Welke horloge stel jij dan voor?

Hij moet in ieder geval in deze prijsklasse zitten en een kast hebben met een diameter van 50 of 52mm.
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:28:11 #252
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_63508347
Ik zie nu ook dat die U-Boats allemaal fucking duur zijn. Holy shit...

Wat maakt dit merk zo speciaal dat ze voor minstens 1000 euro worden verkocht?
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:39:55 #253
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_63508681
quote:
Wat voor nadelen kan dat met zich meebrengen dan? Ik vind persoonlijk de U-Boat horloges behoorlijk lelijk. Ze zien er veel te "cheap" uit als je het mij vraagt.

De Ingersoll daarentegen is beter afgewerkt èn is ook nog eens automatic. Straalt juist wel wat duurzaamheid uit.

Deze quote neem ik bij deze terug Ik zie het al

U-Boat is heel mooi en fijn, maar simpelweg "out of my league" voor nu. Ik moet het voor nu dus doen met iets dat kwalitatief goed is voor zijn prijs. Ik neem aan dat een TW Steel, Tauchmeister of Ingersoll niet op een dag zomaar uit elkaar valt. Waarom zou ik deze merken dan niet overwegen?
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:55:03 #254
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_63511163
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:39 schreef SuperAttie het volgende:

[..]

Deze quote neem ik bij deze terug Ik zie het al

U-Boat is heel mooi en fijn, maar simpelweg "out of my league" voor nu. Ik moet het voor nu dus doen met iets dat kwalitatief goed is voor zijn prijs. Ik neem aan dat een TW Steel, Tauchmeister of Ingersoll niet op een dag zomaar uit elkaar valt. Waarom zou ik deze merken dan niet overwegen?
Als jij het mooi vindt: gewoon doen!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:01:49 #255
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_63511422
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:55 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Als jij het mooi vindt: gewoon doen!
Nee, ik wil eerst goede tegenargumenten horen anders dan: "het is allemaal rotzooi" of "het zijn klonen van u-boat"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 november 2008 @ 19:34:36 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63516006
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:01 schreef SuperAttie het volgende:

[..]

Nee, ik wil eerst goede tegenargumenten horen anders dan: "het is allemaal rotzooi" of "het zijn klonen van u-boat"
Tja wat verwacht je te horen dan?

Je bent nu iemand die een opel wil kopen en vraagt advies aan ferrari liefhebbers.
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:54:07 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63516688
Ach, wat is er mis met een Chinees horloge? Waarom zou dat slecht zijn?

Alleen vind ik het wel verontrustend als mensen ¤ 230 voor een Chinees horloge gaan neertellen. Als dat een trend wordt dan gaat de Zwitserse horloge industrie het nog moeilijk krijgen. Ik dacht dat het opschrift 'Swiss made' toch wel een voorwaarde zou blijven voor mensen die meer dan een paar tientjes neertellen, maar kennelijk dus niet...

* SeLang overweegt om Swatch Group AG dan maar van zijn aandelen kooplijstje te schrappen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63516717
heb/had zelf een tauchmeister leek mij ook een prima ding, na 2 week vielen de 'bescherm' beugeltejs er af na 2 maand was het badndje kapot en na anderhalf jaar doet het horloge helemaal niks meer. en met niks bedoel ik ook echt niks.
weg 180 eu
geen tauchmeister meer voor mij
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:17:06 #259
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_63517430
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja wat verwacht je te horen dan?

Je bent nu iemand die een opel wil kopen en vraagt advies aan ferrari liefhebbers.
Ik verwacht dat jullie als professionele horloge-kenners mij wat meer kunnen vertellen over een horloge dan: "Rotzooi" of "U-Boat kloon, dus niet kopen". Ik wil wat onderbouwing. Waar een horloge is gemaakt boeit mij niet echt. Zolang de horloge er maar degelijk, duurzaam uitziet en ik er jaren plezier aan kan beleven. Dat moet denk ik ook lukken zonder meteen een rug neer te leggen ervoor. Ik ben nog steeds een 18-jarig studentje.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef SeLang het volgende:
Ach, wat is er mis met een Chinees horloge? Waarom zou dat slecht zijn?

Alleen vind ik het wel verontrustend als mensen ¤ 230 voor een Chinees horloge gaan neertellen.
Deze moet je me even uitleggen...
quote:
Als dat een trend wordt dan gaat de Zwitserse horloge industrie het nog moeilijk krijgen. Ik dacht dat het opschrift 'Swiss made' toch wel een voorwaarde zou blijven voor mensen die meer dan een paar tientjes neertellen, maar kennelijk dus niet...

* SeLang overweegt om Swatch Group AG dan maar van zijn aandelen kooplijstje te schrappen
Ik zou dolgraag een Swatch willen kopen. Helaas ben ik er nog geen tegenkomen die aan mijn enige echte eis voldoet: Diameter van de kast moet minimaal 50mm zijn.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef jovink het volgende:
heb/had zelf een tauchmeister leek mij ook een prima ding, na 2 week vielen de 'bescherm' beugeltejs er af na 2 maand was het badndje kapot en na anderhalf jaar doet het horloge helemaal niks meer. en met niks bedoel ik ook echt niks.
weg 180 eu
Tauchmeister had ik ook enigszins wat twijfels bij. Dat ik geen Tauchmeister ga nemen is inmiddels duidelijk. Ik ben al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijk horloge. Heb ik eindelijk 2 horloges gevonden die mijn interesse hebben gewekt, worden ze hier afgekraakt omdat het "kloons" blijken te zijn, terwijl beide horloges toch wel hun eigen kenmerken hebben.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:18:00 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63517468
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef jovink het volgende:
weg 180 eu
Wow...
Dan is het dus toch rotzooi
Mijn reisverslagen
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:24:44 #261
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_63517695
Momenteel trekken dus:

deze en deze mijn aandacht.

Nogmaals:
Ik sta open voor kritiek, mits ze goed onderbouwd zijn. Als 18-jarige wil ik niet meer dan 250 euro besteden aan mijn nieuwe horloge, dus heb je iets interessanters dan bovenstaande horloges dan hoor ik het graag.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:24:50 #262
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_63517700
Ik zoek een horloge met een zwarte kast, zwarte band en witte wijzerplaat. Het externe ontwerp moet sober zijn. Iets in de trant van mijn Mondaine Evo die ook helemaal zwart is. Wie helpt me op weg?
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:24:52 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63517704
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:17 schreef SuperAttie het volgende:
Deze moet je me even uitleggen...
De uitleg stond eronder
quote:
Ik zou dolgraag een Swatch willen kopen. Helaas ben ik er nog geen tegenkomen die aan mijn enige echte eis voldoet: Diameter van de kast moet minimaal 50mm zijn.
De Swatch Group AG maakt niet alleen 'Swatch' horloges maar ook Breguet, Blancpain, Glashutte Original, Omega, Longines, Rado, Tissot, CK, Hamilton, Mido, etc, en daarnaast nog het binnenwerk (caliber) van heel veel anderen (eigenlijk zo'n beetje alle Zwitserse horloges behalve Rolex, JLC en nog een klein aantal).
Mijn reisverslagen
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:27:56 #264
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63517807
Maar ik vind zelf ook dat je je niks van snobs moet aantrekken en gewoon kopen wat je mooi vindt hoor. Doe ik zelf ook
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 november 2008 @ 20:30:13 #265
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63517895
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:17 schreef SuperAttie het volgende:

[..]

Ik verwacht dat jullie als professionele horloge-kenners mij wat meer kunnen vertellen over een horloge dan: "Rotzooi" of "U-Boat kloon, dus niet kopen". Ik wil wat onderbouwing.
Welke onderbouwing moet je meer hebben dan 'rotzooi'.
quote:
Waar een horloge is gemaakt boeit mij niet echt. Zolang de horloge er maar degelijk, duurzaam uitziet en ik er jaren plezier aan kan beleven.
Mjah definieer 'plezier' de kans is groot dat je kast na een jaartje onderinvloed van huidzuren kaal wordt en je het goedkope materiaal onder het wat strakkere laagje erdoor gaat zien. Doet je het horloge het dan nog. Ja hoor, maar of je er nog plezier aan beleefd is een tweede.
quote:
Dat moet denk ik ook lukken zonder meteen een rug neer te leggen ervoor.
Ja hoor, een Seiko 5 automaat is een heel erg degelijk kwalitatief horloge welke jaren meekan. Je stelt alleen 1 hele specifieke 'trend' eis. En trendy horloge's zijn gemaakt met 1 doel... trendy zijn en niet zo zeer met kwaliteit in het achterhoofd.
quote:
Ik ben nog steeds een 18-jarig studentje.
Ja... wat heeft dat er mee te maken?
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:31:18 #266
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_63517943
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:24 schreef SeLang het volgende:
De uitleg stond eronder
Dat je het jammer vindt dat mensen 230 euro neerleggen voor een Chinees horloge en "Swiss made" horloges beter zijn, is geen antwoord op je vraag.
quote:
De Swatch Group AG maakt niet alleen 'Swatch' horloges maar ook Breguet, Blancpain, Glashutte Original, Omega, Longines, Rado, Tissot, CK, Hamilton, Mido, etc, en daarnaast nog het binnenwerk (caliber) van heel veel anderen (eigenlijk zo'n beetje alle Zwitserse horloges behalve Rolex, JLC en nog een klein aantal).

Enkele van deze merken komen mij heel bekend voor. Weet je waarom? Omdat horloges van deze merken meestal de aandachttrekkers zijn in de showrooms van Juwelierszaken. Dit komt mede door het mooie prijskaartje dat erbij hangt. Voor een fatsoenlijk horloge van bovenstaande merken, komen we denk ik (ver) boven mijn budget.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:42:00 #267
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_63518267
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Welke onderbouwing moet je meer hebben dan 'rotzooi'.
Echt? Dat is het beste waar je mee kan komen? Dan heb ik je "skills" misschien een beetje overschat.
quote:
Mjah definieer 'plezier' de kans is groot dat je kast na een jaartje onderinvloed van huidzuren kaal wordt en je het goedkope materiaal onder het wat strakkere laagje erdoor gaat zien. Doet je het horloge het dan nog. Ja hoor, maar of je er nog plezier aan beleefd is een tweede.
Ach joh, ik heb jarenlang horloges mindere horloges van merken als Casio en Fossil gedragen. Deze hebben allemaal geen "onderinvloed door huidzuren" ondervonden. Waarom zou een TW-Steel horloge van 200 euro dat wel krijgen?
quote:
Ja hoor, een Seiko 5 automaat is een heel erg degelijk kwalitatief horloge welke jaren meekan. Je stelt alleen 1 hele specifieke 'trend' eis. En trendy horloge's zijn gemaakt met 1 doel... trendy zijn en niet zo zeer met kwaliteit in het achterhoofd.
Wat is er zo trendy aan een TW-Steel horloge? Ik vind ze er anders best zakelijk/serieus uit zien hoor..
quote:
Ja... wat heeft dat er mee te maken?
De meeste studerende 18-jarigen in Nederland maken niet zoveel geld als jullie momenteel doen. Dat bedoel ik.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:45:24 #268
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_63518377
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:31 schreef SuperAttie het volgende:

[..]

Dat je het jammer vindt dat mensen 230 euro neerleggen voor een Chinees horloge en "Swiss made" horloges beter zijn, is geen antwoord op je vraag.
[..]

Enkele van deze merken komen mij heel bekend voor. Weet je waarom? Omdat horloges van deze merken meestal de aandachttrekkers zijn in de showrooms van Juwelierszaken. Dit komt mede door het mooie prijskaartje dat erbij hangt. Voor een fatsoenlijk horloge van bovenstaande merken, komen we denk ik (ver) boven mijn budget.
Bovenstaande merken sluiten niet aan op je wens qua uiterlijk...misschien dat een Tissot qua prijs (bijna) te doen is, maar die hebben geen 50mm kasten.

Voor de rest...met een TW-Steel zal niet zoveel mis zijn. Er zal hoogst waarschijnlijk een standaard quartz uurwerk in zitten zonder poespas...daarvoor hoef je hem niet te kopen of te laten liggen natuurlijk...en de kwaliteit moet je zelf voelen. Er wordt mijns inziens door TW Steel teveel aan publiciteit gedaan om een slecht product te kunnen verkopen.

Ga eens naar een juwelier die ze verkoopt..hou het ding vast...doe het om...volet het goed...kopen...voelte het niet goed...doe het dan niet en probeer iets anders. Of het nou om ¤ 2500,- of om ¤ 250,-...het geld kun je maar 1 keer uitgeven...als 50,- veel is voor jou...dan koop je niet iets dat zo persoonlijk is als een horloge alleen maar van een plaatje via internet.

Dat duurdere merken buiten het budget van een 18-jarige liggen is onzin...slechts een kwestie van prioriteiten stellen. Voor de prijs van een scooter of een autotje kun je ook een knappe klok aanschaffen of, zoals in mijn geval destijds, heel heel veel bier...kwesite van keuzes...
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:46:53 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63518425
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:31 schreef SuperAttie het volgende:

[..]

Nee, hierom: "Als dat een trend wordt dan gaat de Zwitserse horloge industrie het nog moeilijk krijgen."
quote:
¤ 230 is inderdaad wat aan de krappe kant. Maar ik zei al: koop gewoon wat je mooi vind en trek je niks aan van snobs/ liefhebbers die meer te besteden hebben. Voor jou is alleen relevant of dat ding niet stuk is na een jaar.
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 november 2008 @ 20:50:10 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63518524
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:42 schreef SuperAttie het volgende:

[..]

Echt? Dat is het beste waar je mee kan komen? Dan heb ik je "skills" misschien een beetje overschat.
Je maakt echt vrienden hier.
quote:
Ach joh, ik heb jarenlang horloges mindere horloges van merken als Casio en Fossil gedragen. Deze hebben allemaal geen "onderinvloed door huidzuren" ondervonden. Waarom zou een TW-Steel horloge van 200 euro dat wel krijgen?
Nogmaals, wat wil je nou horen? Koop hem dan
quote:
Wat is er zo trendy aan een TW-Steel horloge? Ik vind ze er anders best zakelijk/serieus uit zien hoor..
De oversized kast. Daar is het hele merk op gebaseerd.
quote:
De meeste studerende 18-jarigen in Nederland maken niet zoveel geld als jullie momenteel doen. Dat bedoel ik.
Dan ga je werken.

Maar ik ben verder wel klaar met je.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:50:17 #271
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_63518525
Hoi Attie,

Met een Casio of een Fossil koop je een 'eerlijker' horloge voor het geld dan een modeklokje als OOZOO, TW Steel of Tauchmeister. Neem hierbij de ervaring van Jovink met Tauchmeister en mijn classificatie 'rotzooi' lijkt me redelijk op haar plaats.

230 EURO is echt te veel geld voor die Tauchmeister, dan kun je beter minder uitgeven voor een origineel product van een origineel merk en niet van een merk dat bestaat bij de gratie van het kopiëren van een momenteel al weer op zijn retour zijnd ontwerp!

Succes met je keuze!
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:52:53 #272
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_63518596
quote:
[..]

quote:
[..]

[..]
gebeurt net zo min als bij een Fossil oid...is in deze prijsklasse ook niet relevant denk ik...
quote:
[..]
met 50mm en een kroon van hier tot Tokio en met koeienletters TW Steel erop?
quote:
zie mijn post hier boven

Verwacht je als antwoord op je vragen dezelfde reactie als iemand zou krijgen die een Breitling,Omega, Tag Heuer, Rolex, Jaeger-LeCoultre, Patek gaat kopen??
Over een TW Steel, Tauchmeister, Fossil, Guess en dat soort merken is gewoon niet zoveel te zeggen...klaar...live with it...je kan geen verhaal op hangen dat het uurwerk een technisch hoogstandje is met 38 complicaties, handgemaakt en manufactuur met een witgouden kast en gelimiteerd uitgegeven in 75 exemplaren wereldwijd en dat voor slechts ¤ 250,- bij wereldhorloges.nl...
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:56:04 #273
226868 SuperAttie
To the rescue
pi_63518697
Oke

Bedankt jongens. Het was niet mijn bedoeling om de rust te verstoren hier, sorry hiervoor.

Thanks voor alle advies en uitleg, ik weet genoeg
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:58:13 #274
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_63518765
Ik kan me sowieso geen serieuze horloges voorstellen die een diameter hebben van 50mm.
Waarom ben je daar zo op gebrand. Bij de meeste is 44mm al een hele hoop horloge op hun pols.
Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:13:12 #275
110777 Adsum
Is present!
pi_63519187
Hier een echte superklok voor een zacht prijsje:
[TK] Rolex Datejust 16030 uit 1982
Ever higher. Ever better.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: