Wat voor nadelen kan dat met zich meebrengen dan? Ik vind persoonlijk de U-Boat horloges behoorlijk lelijk. Ze zien er veel te "cheap" uit als je het mij vraagt.quote:Op maandag 24 november 2008 20:59 schreef Adsum het volgende:
[..]
Nee. Chinese meuk met een Duitse naam. Maken vooral horloges van 'bekende' merken na. Bovenstaand voorbeeld doet mij meteen aan U-Boat denken...
Definieer rotzooi a.u.b.quote:Op maandag 24 november 2008 21:08 schreef TheSilencer het volgende:
Uboat-kloon.... Tauchmeister, TW Steel, Ingersoll, OOZOO, Danish Design (helaas!), you name it... Overeenkomst: Allemaal rotzooi!
230 euro vind ik voor een 18-jarige meer dan genoeg om uit te geven aan een horloge. Welke horloge stel jij dan voor?quote:Op dinsdag 25 november 2008 05:59 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Daar ga je toch geen 230 euro aan uitgeven![]()
Spaar dan wat verder
quote:Wat voor nadelen kan dat met zich meebrengen dan? Ik vind persoonlijk de U-Boat horloges behoorlijk lelijk. Ze zien er veel te "cheap" uit als je het mij vraagt.
De Ingersoll daarentegen is beter afgewerkt èn is ook nog eens automatic. Straalt juist wel wat duurzaamheid uit.
Als jij het mooi vindt: gewoon doen!quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:39 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Deze quote neem ik bij deze terugIk zie het al
![]()
U-Boat is heel mooi en fijn, maar simpelweg "out of my league" voor nu. Ik moet het voor nu dus doen met iets dat kwalitatief goed is voor zijn prijs. Ik neem aan dat een TW Steel, Tauchmeister of Ingersoll niet op een dag zomaar uit elkaar valt. Waarom zou ik deze merken dan niet overwegen?
Nee, ik wil eerst goede tegenargumenten horen anders dan: "het is allemaal rotzooi" of "het zijn klonen van u-boat"quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:55 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Als jij het mooi vindt: gewoon doen!
Tja wat verwacht je te horen dan?quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:01 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Nee, ik wil eerst goede tegenargumenten horen anders dan: "het is allemaal rotzooi" of "het zijn klonen van u-boat"
Ik verwacht dat jullie als professionele horloge-kenners mij wat meer kunnen vertellen over een horloge dan: "Rotzooi" of "U-Boat kloon, dus niet kopen". Ik wil wat onderbouwing. Waar een horloge is gemaakt boeit mij niet echt. Zolang de horloge er maar degelijk, duurzaam uitziet en ik er jaren plezier aan kan beleven. Dat moet denk ik ook lukken zonder meteen een rug neer te leggen ervoor. Ik ben nog steeds een 18-jarig studentje.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja wat verwacht je te horen dan?
Je bent nu iemand die een opel wil kopen en vraagt advies aan ferrari liefhebbers.
Deze moet je me even uitleggen...quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef SeLang het volgende:
Ach, wat is er mis met een Chinees horloge? Waarom zou dat slecht zijn?
Alleen vind ik het wel verontrustend als mensen ¤ 230 voor een Chinees horloge gaan neertellen.
Ik zou dolgraag een Swatch willen kopen. Helaas ben ik er nog geen tegenkomen die aan mijn enige echte eis voldoet: Diameter van de kast moet minimaal 50mm zijn.quote:Als dat een trend wordt dan gaat de Zwitserse horloge industrie het nog moeilijk krijgen. Ik dacht dat het opschrift 'Swiss made' toch wel een voorwaarde zou blijven voor mensen die meer dan een paar tientjes neertellen, maar kennelijk dus niet...
* SeLang overweegt om Swatch Group AG dan maar van zijn aandelen kooplijstje te schrappen
Tauchmeister had ik ook enigszins wat twijfels bij. Dat ik geen Tauchmeister ga nemen is inmiddels duidelijk. Ik ben al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijk horloge. Heb ik eindelijk 2 horloges gevonden die mijn interesse hebben gewekt, worden ze hier afgekraakt omdat het "kloons" blijken te zijn, terwijl beide horloges toch wel hun eigen kenmerken hebben.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef jovink het volgende:
heb/had zelf een tauchmeister leek mij ook een prima ding, na 2 week vielen de 'bescherm' beugeltejs er af na 2 maand was het badndje kapot en na anderhalf jaar doet het horloge helemaal niks meer. en met niks bedoel ik ook echt niks.
weg 180 eu
geen tauchmeister meer voor mij
Wow...quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef jovink het volgende:
heb/had zelf een tauchmeister leek mij ook een prima ding, na 2 week vielen de 'bescherm' beugeltejs er af na 2 maand was het badndje kapot en na anderhalf jaar doet het horloge helemaal niks meer. en met niks bedoel ik ook echt niks.
weg 180 eu
geen tauchmeister meer voor mij
De uitleg stond eronderquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:17 schreef SuperAttie het volgende:
Deze moet je me even uitleggen...
De Swatch Group AG maakt niet alleen 'Swatch' horloges maar ook Breguet, Blancpain, Glashutte Original, Omega, Longines, Rado, Tissot, CK, Hamilton, Mido, etc, en daarnaast nog het binnenwerk (caliber) van heel veel anderen (eigenlijk zo'n beetje alle Zwitserse horloges behalve Rolex, JLC en nog een klein aantal).quote:Ik zou dolgraag een Swatch willen kopen. Helaas ben ik er nog geen tegenkomen die aan mijn enige echte eis voldoet: Diameter van de kast moet minimaal 50mm zijn.
Welke onderbouwing moet je meer hebben dan 'rotzooi'.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:17 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Ik verwacht dat jullie als professionele horloge-kenners mij wat meer kunnen vertellen over een horloge dan: "Rotzooi" of "U-Boat kloon, dus niet kopen". Ik wil wat onderbouwing.
Mjah definieer 'plezier' de kans is groot dat je kast na een jaartje onderinvloed van huidzuren kaal wordt en je het goedkope materiaal onder het wat strakkere laagje erdoor gaat zien. Doet je het horloge het dan nog. Ja hoor, maar of je er nog plezier aan beleefd is een tweede.quote:Waar een horloge is gemaakt boeit mij niet echt. Zolang de horloge er maar degelijk, duurzaam uitziet en ik er jaren plezier aan kan beleven.
Ja hoor, een Seiko 5 automaat is een heel erg degelijk kwalitatief horloge welke jaren meekan. Je stelt alleen 1 hele specifieke 'trend' eis. En trendy horloge's zijn gemaakt met 1 doel... trendy zijn en niet zo zeer met kwaliteit in het achterhoofd.quote:Dat moet denk ik ook lukken zonder meteen een rug neer te leggen ervoor.
Ja... wat heeft dat er mee te maken?quote:Ik ben nog steeds een 18-jarig studentje.
Dat je het jammer vindt dat mensen 230 euro neerleggen voor een Chinees horloge en "Swiss made" horloges beter zijn, is geen antwoord op je vraag.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:24 schreef SeLang het volgende:
De uitleg stond eronder
quote:De Swatch Group AG maakt niet alleen 'Swatch' horloges maar ook Breguet, Blancpain, Glashutte Original, Omega, Longines, Rado, Tissot, CK, Hamilton, Mido, etc, en daarnaast nog het binnenwerk (caliber) van heel veel anderen (eigenlijk zo'n beetje alle Zwitserse horloges behalve Rolex, JLC en nog een klein aantal).
Echt? Dat is het beste waar je mee kan komen? Dan heb ik je "skills" misschien een beetje overschat.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Welke onderbouwing moet je meer hebben dan 'rotzooi'.
Ach joh, ik heb jarenlang horloges mindere horloges van merken als Casio en Fossil gedragen. Deze hebben allemaal geen "onderinvloed door huidzuren" ondervonden. Waarom zou een TW-Steel horloge van 200 euro dat wel krijgen?quote:Mjah definieer 'plezier' de kans is groot dat je kast na een jaartje onderinvloed van huidzuren kaal wordt en je het goedkope materiaal onder het wat strakkere laagje erdoor gaat zien. Doet je het horloge het dan nog. Ja hoor, maar of je er nog plezier aan beleefd is een tweede.
Wat is er zo trendy aan een TW-Steel horloge? Ik vind ze er anders best zakelijk/serieus uit zien hoor..quote:Ja hoor, een Seiko 5 automaat is een heel erg degelijk kwalitatief horloge welke jaren meekan. Je stelt alleen 1 hele specifieke 'trend' eis. En trendy horloge's zijn gemaakt met 1 doel... trendy zijn en niet zo zeer met kwaliteit in het achterhoofd.
De meeste studerende 18-jarigen in Nederland maken niet zoveel geld als jullie momenteel doen. Dat bedoel ik.quote:Ja... wat heeft dat er mee te maken?
Bovenstaande merken sluiten niet aan op je wens qua uiterlijk...misschien dat een Tissot qua prijs (bijna) te doen is, maar die hebben geen 50mm kasten.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:31 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Dat je het jammer vindt dat mensen 230 euro neerleggen voor een Chinees horloge en "Swiss made" horloges beter zijn, is geen antwoord op je vraag.
[..]
Enkele van deze merken komen mij heel bekend voor. Weet je waarom? Omdat horloges van deze merken meestal de aandachttrekkers zijn in de showrooms van Juwelierszaken. Dit komt mede door het mooie prijskaartje dat erbij hangt. Voor een fatsoenlijk horloge van bovenstaande merken, komen we denk ik (ver) boven mijn budget.
Nee, hierom: "Als dat een trend wordt dan gaat de Zwitserse horloge industrie het nog moeilijk krijgen."quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:31 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Dat je het jammer vindt dat mensen 230 euro neerleggen voor een Chinees horloge en "Swiss made" horloges beter zijn, is geen antwoord op je vraag.
¤ 230 is inderdaad wat aan de krappe kant. Maar ik zei al: koop gewoon wat je mooi vind en trek je niks aan van snobs/ liefhebbers die meer te besteden hebben. Voor jou is alleen relevant of dat ding niet stuk is na een jaar.quote:Enkele van deze merken komen mij heel bekend voor. Weet je waarom? Omdat horloges van deze merken meestal de aandachttrekkers zijn in de showrooms van Juwelierszaken. Dit komt mede door het mooie prijskaartje dat erbij hangt. Voor een fatsoenlijk horloge van bovenstaande merken, komen we denk ik (ver) boven mijn budget.
Je maakt echt vrienden hier.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:42 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Echt? Dat is het beste waar je mee kan komen? Dan heb ik je "skills" misschien een beetje overschat.
Nogmaals, wat wil je nou horen? Koop hem danquote:Ach joh, ik heb jarenlang horloges mindere horloges van merken als Casio en Fossil gedragen. Deze hebben allemaal geen "onderinvloed door huidzuren" ondervonden. Waarom zou een TW-Steel horloge van 200 euro dat wel krijgen?
De oversized kast. Daar is het hele merk op gebaseerd.quote:Wat is er zo trendy aan een TW-Steel horloge? Ik vind ze er anders best zakelijk/serieus uit zien hoor..
Dan ga je werken.quote:De meeste studerende 18-jarigen in Nederland maken niet zoveel geld als jullie momenteel doen. Dat bedoel ik.
quote:[..]
Echt? Dat is het beste waar je mee kan komen? Dan heb ik je "skills" misschien een beetje overschat.
gebeurt net zo min als bij een Fossil oid...is in deze prijsklasse ook niet relevant denk ik...quote:[..]
Ach joh, ik heb jarenlang horloges mindere horloges van merken als Casio en Fossil gedragen. Deze hebben allemaal geen "onderinvloed door huidzuren" ondervonden. Waarom zou een TW-Steel horloge van 200 euro dat wel krijgen?
[..]
met 50mm en een kroon van hier tot Tokio en met koeienletters TW Steel erop?quote:Wat is er zo trendy aan een TW-Steel horloge? Ik vind ze er anders best zakelijk/serieus uit zien hoor..
[..]
zie mijn post hier bovenquote:De meeste studerende 18-jarigen in Nederland maken niet zoveel geld als jullie momenteel doen. Dat bedoel ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |