Zoiets heb ik al.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:17 schreef Dagonet het volgende:
Zeg static, is dit niet wat voor jou trouwens?
http://www.esquire.com/ESQ0905OUTSOURCING_214
quote:Hi -------,
Greetings!
Congratulations on your assignment to Hong Kong! Please provide me your contact number so that I could discuss with you further our solution.
Just to summarize our solution for Hong Kong:
Immigration
-Sponsoring the Expatriate into Hong Kong under our company
-No support required from the Client (so that it is hassle free for them)
-Recommending on the various sponsorship options (work permit, pass etc) to make it cost effective
-Completing all necessary forms required for the application
-Arranging for the expatriate file to be opened at the Immigration office
-Liaising with the Immigration Department and following-up on the status of the application
-The work permit is valid for up to 1 year (depending on the grant)
-Following up to cancel the work permit upon leaving
Immigration Disclaimer:
You are advised to obtain a valid work permit before commencing the assignment. However, if the start date does not permit this, you can enter on a business/social visa at your own risk. If the approval of the work permit should be delayed, you will need to renew the visa by exiting the country at your own cost.
Once the work permit is approved, you might be required to exit the country at your own cost in order to endorse your work permit.
The service provided by Albany will cover the application and required sponsorship of a valid work permit. Albany , however, cannot guarantee nor be able to take approval as this is subject to the discretion of the approving officer.
Monthly
-Timesheet processing
-Billing and collection on behalf of the contractor
-Professional indemnity insurance
-Administering the local payroll in Hong Kong
-Managing offshore payments
-Opening of offshore bank account
Tax
-We will withhold monthly tax of 15% of the full salary for settlement with the tax office upon leaving or at the end of the tax year.
-Tax returns will be completed by us
-Tax clearance will be done by us upon leaving
Account Manager
-a dedicated account manager to actively look into your service needs with Albany
Fees
Start-up: waived for ---- contractors
Monthly: USD 780.00
Work Permit: Borne by ----
(All bank charges borne by contractor)
Payment Process
The Contractor submits the timesheet to Albany invoices the agency within 3 working days. Upon receipt of the payment from the agency, Albany instructs the bank to pay the contractor less deductions within 3 working days. The banking system will clear the funds within a few days.
The Albany Group has managed more than 12000 contractors since we started in the early 90's. In AsiaPac, we offer full solutions for Hong Kong , China , Singapore , Australia , Malaysia , Indonesia , Taiwan , Japan and Thailand .
We look forward to be of assistance to you in Hong Kong.
Kind regards,
--------------
Ja, ik ken dat, veel voetballers maken gebruik van zo'n service/bedrijf. Die doen alles voor je. Behalve het oplossen van ruzies dan.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:09 schreef Dagonet het volgende:
Die gast heeft een service die nog wat verder gaat, tot en met het oplossen van ruzies met z'n vrouw aan toe, rekeningen betalen (ook de maandelijkse dingen dus), correspondentie afhandelen etc
HTS Telematica. Niet afgemaakt.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:19 schreef Mestras het volgende:
mag ik vragen static, welke studie je hebt gevolgd?
Yep....quote:Op donderdag 6 november 2008 15:21 schreef dennisw het volgende:
De vriendelijkheid van de mensen gaat je verbazen..
Hongkong staat juist bekend als een eiland van onvriendelijkheid in Azie.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:21 schreef dennisw het volgende:
De vriendelijkheid van de mensen gaat je verbazen..
Echt onzin.quote:Op donderdag 6 november 2008 23:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hongkong staat juist bekend als een eiland van onvriendelijkheid in Azie.
Dat weten ze zelf ook, en er zijn zelfs bewustmakings campagnes geweest om dat te verbeteren.
quote:18NOV KL 887 AMSTERDAM HONG KONG 19NOV Z 30K
Doe maar boven, daar mag je op de grond spugen.quote:Op woensdag 12 november 2008 01:20 schreef static het volgende:
Volgens mij wel ja, met zo'n bult bovenop. Geen idee of ik daar wil gaan zitten of beneden.
Dat topic herinner ik nog wel van jou.quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:54 schreef static het volgende:
Zolang ik geen gewapende bodyguard en een bepantserde auto nodig heb zal het allemaal wel meevallen.
Nee, het is een dag of 5 Taipei en dan misschien nog 2 dagen HK.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:00 schreef static het volgende:
KL0887 Swets, KLM dus.
Blijf je wat langer in HK dan?
Ik had een keer een vlucht van Taipei naar Hongkong in een 747 en ik vloeg business. Toen ben ik dus in die bult gaan zitten. Moet je meegemaakt hebben.quote:Op woensdag 12 november 2008 01:20 schreef static het volgende:
Volgens mij wel ja, met zo'n bult bovenop. Geen idee of ik daar wil gaan zitten of beneden.
Als ik er heen ga laat ik het je wel wetenquote:Op woensdag 12 november 2008 21:52 schreef static het volgende:
Ja, dat dacht ik al; is de eerste keer dat ik business vlieg in zo'n bult; ga toch maar beneden dan, helemaal op een vlucht van ca. 12 uur.
Wie weet kunnen we een minimeet doen daar.
Shit, heb enorme hoogtevrees.quote:Operation center will be set up by end of this month or beginning of next month on the 17th Floor of WPC building.
jammer dat je als bezoeker in Two IFC slechts tot de 55e verdieping kanquote:Op donderdag 13 november 2008 19:40 schreef Yi-Long het volgende:
In Hong Kong kom je wel van je hoogtevrees af: gewoon lekker naar The Peak gaan enzo.... op een doordeweekse morgen heerlijk rustig
Ik vond het juist fantastisch in HK met al die hoge gebouwen. Soms zat je gewoon 50 hoog lekker vanaf het balkon te kijken.
Dat doen inderdaad de meestenquote:Op zondag 16 november 2008 16:20 schreef APK het volgende:
Ik ben er een paar uur geweest en ben meteen naar boven gerend.
[ afbeelding ]
Dat zit er dik in als je daar gaat wonen.quote:
Helaas niet in dat gebouw geweest (Alleen in IFC mall, wat erg duur en 'westers' was, dus niet lang gebleven).quote:Op zondag 16 november 2008 13:28 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
jammer dat je als bezoeker in Two IFC slechts tot de 55e verdieping kan
en dan ook nog alleen aan de kant van The Peak
Ben je wel op de 101 geweest eigenlijk?quote:Op zondag 16 november 2008 17:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zit er dik in als je daar gaat wonen.
Ik dacht ook elke keer ik ga later nog wel een keer naar Victoria Peak
Dat dan weer welquote:Op zondag 16 november 2008 19:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ben je wel op de 101 geweest eigenlijk?
je kunt hier gewoon 90 dagen zonder visum verblijven, in het vliegtuig of op HKG alleen even een 'Departure card' invullenquote:Op maandag 17 november 2008 21:10 schreef static het volgende:
Nog één nachtje slapen.
Alleen is het visum nog niet klaar; gewoon zeggen dat ik een toerist ben? Op mijn ticket staat dat mijn retourvlucht juni aanstaande is.
Veel plezier en veel succes, man!quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:15 schreef static het volgende:
Ok, thanks.
Byebye, tot aan de andere kant van de wereld.
Panda Hotel for the time being, volgende week ga ik naar een apartement (als ik er tijd voor heb).quote:Op woensdag 19 november 2008 09:20 schreef ruud_fr het volgende:
waar zit je ergens?
ik bedoelde eigenlijk welke wijkquote:Op woensdag 19 november 2008 09:31 schreef static het volgende:
[..]
Panda Hotel for the time being, volgende week ga ik naar een apartement (als ik er tijd voor heb).
is dat je hotelquote:
Fucking hell, je hebt daar amper rustquote:
Ik heb gelukkig die kant op eigenlijk nooit last van jetlag.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:02 schreef static het volgende:
Het is hier elf uur 's-avonds, ik neem altijd een slaappil om meteen redelijk in het ritme te komen, anders houd je er erg lang last van. Nu ook wel, maar minder.
Bij cathey dus nietquote:Op woensdag 19 november 2008 16:10 schreef static het volgende:
Ohw, Swets, business class in die bult is hetzelfde als beneden. Iets ruimer zelfs denk ik.
ik heb een paar dakterrasjes gezien jaquote:Op woensdag 19 november 2008 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Hebben ze in HK eigenlijk ook allemaal van die daktuintjes zoals in Taipei?
Heb nog 6 maanden Swets. En het is bijna weekend.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
En trouwens, naar bed??? HK moet je by night zien is me altijd verteld
fantastisch systeemquote:Op woensdag 19 november 2008 19:02 schreef Yi-Long het volgende:
Heb je wel meteen een Octopus-card geregeld?
Yep.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Je eerste werkdag zit er al weer bijna op
Begrijp ik het goed dat als je wil voordringen er niks van gezegd wordt? Da's raar om dat in andere culturen te zien hèquote:Op donderdag 20 november 2008 11:08 schreef static het volgende:
[..]
Yep.
Blijf me verbazen over het 'lift' gedrag; men gaat bij een Efteling-attractie in een soort slang-rij staan om te wachten (niet afgezet door linten ofzo). En als je niet achteraansluit blijven de mensen achter je ook gewoon staan.
Zijn er veel mensen die roken daar? En tabaksprijzen, zijn die net zo belachelijk hoog als hier?quote:M.b.t. het roken valt het me op dat inderdaad iedereen netjes zijn peuk in de speciale top van de vuilnisbakken werpt; ze staan er ook met groepjes tegelijk te roken.
Er zijn best veel mensen die roken daar, maar in veel openbare plekken, dus ook in parkjes, is het verbodenquote:Op donderdag 20 november 2008 11:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat als je wil voordringen er niks van gezegd wordt? Da's raar om dat in andere culturen te zien hè.
[..]
Zijn er veel mensen die roken daar? En tabaksprijzen, zijn die net zo belachelijk hoog als hier?
Een veolia vrachtwagenquote:
Ow man, je hebt zoveel schiterende wandelroutes op Hong Kongquote:Op donderdag 20 november 2008 20:04 schreef Superher0 het volgende:
Owwww Hong Kong! Super. Wat een stad. Ik ben er maar 2 maanden geweest maar ben nu gewoon verwend. Zelfs New York maakt minder indruk. Ik heb een weblog bijgehouden toen ik er was: http://weblog.superhero.n(...)chives/2008/03.html.
Ik vond het enorm westers, absoluut niet Chinees. Taal is geen probleem, want bijna iedereen spreekt Engels. Wat ik je aan kan raden is om een paar woordjes Cantonees te leren, doet het altijd goed. Ik kon op een gegeven ogenblik zeggen dat ik klaar was met werken en lang Kwai Fong ging om een paar biertjes te drinken. ZIn om mee te gaan ;-) Fong Kong, ho Hoii Lan Kwai Fong, jam paytsau. Lei mmm Lei? Of zoiets
Als je van wandelen houdt ga dan naar Lion Rock en klim dan helemaal naar boven. Je moet dan wel even van het makkelijke pad afgaan en flink wat trappen lopen maar als het weer goed is, is het uitzicht fenominabel!
Lan Kwai Fong ligt net boven Central, onder Soho en the Mid levels. Wanchai is meer richting oosten. Ook in Wanchai kun je uitgaan. Ooit per ongeluk in een filipijnse nachtclub binnengelopen. Wist niet wat me overkwam. Wanchai is ook bekend vanwege een computermall. Tig verdiepingen met allemaal kleine winkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ow man, je hebt zoveel schiterende wandelroutes op Hong KongHeerlijk over bergen met zeer veel bomen etc
![]()
Lan Kwai Fong is bij Wanchai toch? Ik ben niet echt iemand die van uitgaan houdt, dus ben er deze zomer maar 1x doorheen gelopen na een hele dag wandelenEen van de oudjes wou daar eens een kijkje nemen
Volgens mij hebben wij ook die HK trail gelopen, alleen niet naar Big Wave Bay en Shek Oh, maar naar die dam waar je het over hebt. Ik zal zo even kijken of ik wat foto's kan vinden en uploaden.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:12 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Lan Kwai Fong ligt net boven Central, onder Soho en the Mid levels. Wanchai is meer richting oosten. Ook in Wanchai kun je uitgaan. Ooit per ongeluk in een filipijnse nachtclub binnengelopen. Wist niet wat me overkwam. Wanchai is ook bekend vanwege een computermall. Tig verdiepingen met allemaal kleine winkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen.
Ik heb Serious Hiking in Hong Kong gekocht (als je van wandelen houdt een aanrader!) en heb best wel veel gewandeld. Vanaf mijn apartement kon ik zo Quarry Bay in wandelen waar het Hong Kong trail begon. Deze trail gaat dwars over het eiland, als je rechts afslaat bij de Tai Tam Tuk dam ben je zo in Stanley. Anders steek je de dam over (ik heb deze met de fiets gedaan, fantastich!) en ga je daarna rechts. Dan komje op een pad welke helemaal naar Big Wave Bay gaat en Shek O. Praat je wel over een kilometerje of 25. Mooiste tocht die ik heb gedaan is Lions Rock, vanaf Sha Tin Pass. Uitzicht is mooi. Kon zelfs Hong Kong Island zien.
Mooie herinneringen aan HK. Werkte op de 43ste in Exchange Square 2. Uitzicht over de haven en de peak. Zonsondergang op de peak. Dat was mooi! Helaas geen foto's van gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |