Je kunt er ook aardig gokken. Ik ging er naar de universiteit, dat kon ook.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:56 schreef Dagonet het volgende:
Oh, is dát waar Macau voor is, de Portugese restaurantjes. Ik dacht wat anders..
Was het alweer zat in de UK (heb het hier nooit naar mijn zin gehad, understatement zelfs), ze hebben contractvernieuwing aangeboden tot april volgend jaar - ben ik min of meer mondeling, met een stel mits en maren, mee accoord gegaan - maar nog niet getekend. Sta wel al in de systemen als werknemer tot 31 maart.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:00 schreef MissHobje het volgende:
LOl !! je gaat ook van hak op de tak
Pfff HK is alleen een cultuur-schok wat betreft waarden en normen en service: allemaal veel beter dan hier! Verder zou ik je aanraden niet te boeren, ruften of smakken, maar gewoon normaal te eten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:28 schreef static het volgende:
Al ben ik wel e.e.a. gewend over de laatste jaren heb ik zo'n idee dat dit een redelijke cultuurschok gaat worden. Wat was het ook alweer? Scheten, boeren en smakken is een teken van respect/dank? Of is dat alleen mainland?
Moet me even goed gaan inlezen, that's for sure.
Business as usual dus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Pfff HK is alleen een cultuur-schok wat betreft waarden en normen en service: allemaal veel beter dan hier! Verder zou ik je aanraden niet te boeren, ruften of smakken, maar gewoon normaal te eten.
Is echt totaal geen cultuurschok in ieder geval. Hong Kong is moderner dan het westen.
Better than usual!quote:
Static en uitkijken?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:30 schreef Dagonet het volgende:
Kijk je wel uit met die vallende beurzen dat je niet een Chinees op je dak krijgt?
Dan is een weekendje naar NL niet echt een optie meer.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:50 schreef static het volgende:
Alleen Australie nog, staat ook hoog op mijn lijstje.
Als mijn werkvergunning niet op tijd klaar is moet ik het doen met een entry en dus eens in de zoveel tijd even weg. Mijn toekomstige collega's schijnen inderdaad een dagje naar Macau te gaan als ik het goed begrepen heb.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Vergeet niet een bezoek te brengen aan Macau. Als je de Cantonnese keuken zat bent, heb je daar nog een paar goede Portugese restaurantjes. Niet dat je ooit de Cantonnese keuken zat kan worden.
Echt gaaf. Geen probleem als je het liever voor je houdt, maar wat doe je dan precies?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:50 schreef static het volgende:
Alleen Australie nog, staat ook hoog op mijn lijstje.
Waarom vliegen? Voor minder dan 50 euro regel je bootreisje heen, hotel, ontbijt, en bootreisje weer terug. Boot doet het trouwens ook in 1 uurtje, dus lijkt me sterk dat een vliegtuig er zo lang over doet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:08 schreef static het volgende:
[..]
Als mijn werkvergunning niet op tijd klaar is moet ik het doen met een entry en dus eens in de zoveel tijd even weg. Mijn toekomstige collega's schijnen inderdaad een dagje naar Macau te gaan als ik het goed begrepen heb.
Uurtje vliegen toch?
Het is een uurtje met de Macau ferry.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:08 schreef static het volgende:
Als mijn werkvergunning niet op tijd klaar is moet ik het doen met een entry en dus eens in de zoveel tijd even weg. Mijn toekomstige collega's schijnen inderdaad een dagje naar Macau te gaan als ik het goed begrepen heb.
Uurtje vliegen toch?
De eerste schok komt al op het vliegveld. Zo schoon als HK airport ga je het niet zo snel meemaken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:28 schreef static het volgende:
Al ben ik wel e.e.a. gewend over de laatste jaren heb ik zo'n idee dat dit een redelijke cultuurschok gaat worden. Wat was het ook alweer? Scheten, boeren en smakken is een teken van respect/dank? Of is dat alleen mainland?
Moet me even goed gaan inlezen, that's for sure.
Hey gast laat eens wat stempels van je eigen paspoort zien met al dat gereis van je want intussen moet die nu wel vol zitten met allerlei kleurtjes. En als je toch bezig bent zet er ff bij " zo goed spy? " zodat we zeker zijn dat het geen google foto is die je hebt opgescharreld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:08 schreef static het volgende:
[..]
Uurtje vliegen toch?
WTF is dit nu weer.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:27 schreef spy08 het volgende:
[..]
Hey gast laat eens wat stempels van je eigen paspoort zien met al dat gereis van je want intussen moet die nu wel vol zitten met allerlei kleurtjes. En als je toch bezig bent zet er ff bij " zo goed spy? " zodat we zeker zijn dat het geen google foto is die je hebt opgescharreld.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:32 schreef spy08 het volgende:
Mensen die naar walibi gaan die sporen niet en zeker niet op een dag dat het kan of gaat regenen! Echte kerels gaan zogenaamd naar Hongkong
Volgens mij deed ie wat met het opzetten van GSM netwerken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:48 schreef vosss het volgende:
Ik heb het me altijd al afgevraagd static. Wat voor werk doe je eik precies, want je reist zo onderhand de hele wereld af
Zal ook wel prima betalen denk ik of neit?
6 Maanden om te beginnen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe lang Static?
Volgende keer stap je maar in de taxi en kom je op de koffie.quote:Ik ben helaas nog nooit verder gekomen dan het vliegveld. Ik heb hongkong nu 3 keer net mis gelopen![]()
Kom op 15 november terug naar Nederland, dan moet ik even snel tussen neus en lippen door een huis kopen, dan hoop ik zo rond de 25e naar Hong Kong te gaan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:05 schreef Jipje het volgende:
Oe, wanneer ga je? Ik kom er volgend jaar ergens rond oktober![]()
Je moet inderdaad niet op een zaterdagmiddag in de vakantie in Mong Kok door het centrum gaan lopen, maar verder is het wel te doen met de drukte, doordeweeks enzo. Vooral buiten de vakantieperiode.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:58 schreef popolon het volgende:
Hong Kong ...... Veel te druk.
Maar wel leuk voor een paar maanden.
Dat is trouwens in de meeste metropolen zo.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je moet inderdaad niet op een zaterdagmiddag in de vakantie in Mong Kok door het centrum gaan lopen, maar verder is het wel te doen met de drukte, doordeweeks enzo. Vooral buiten de vakantieperiode.Komt ook omdat je zo godsgruwelijk veel winkels hebt overal, dus in tegenstelling tot Nederland, verzamelt het zich niet allemaal op een paar centrale plekken...
Ik kan me er wat bij voorstellen. Vind bijv. NYC ook helemaal niks.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je moet inderdaad niet op een zaterdagmiddag in de vakantie in Mong Kok door het centrum gaan lopen, maar verder is het wel te doen met de drukte, doordeweeks enzo. Vooral buiten de vakantieperiode.Komt ook omdat je zo godsgruwelijk veel winkels hebt overal, dus in tegenstelling tot Nederland, verzamelt het zich niet allemaal op een paar centrale plekken...
Volgens Wiki zo'n 7 miljoen. Ik heb ze zelf niet geteld toen ik er was, maar tel er ook nog maar een zootje expats etc bij op.quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:02 schreef static het volgende:
Hoeveel mensen wonen er? Bijna net zoveel als in Nederland?
Voor mij was het prima, want ik rook niet, maar volgens mij is het in vrijwel iedere openbare gelegenheid verboden, dus ook parken enzo...quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:39 schreef static het volgende:
Roken (soms zelfs buiten) is wel een probleem hè.
Valt wel mee, er is zelfs een Ierse pub waar je mag roken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:39 schreef static het volgende:
Roken (soms zelfs buiten) is wel een probleem hè.
Och, gezien de luchtvervuiling.....quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:12 schreef Yi-Long het volgende:
Als je ziet hoe prima HK omgaat met zoveel mensen op zo'n relatief klein gebied, dan lach je echt iedereen compleet uit die nog roept dat Nederland 'vol' is.
Valt echt ontzettend mee in HK. Tuurlijk heb je er last van als je in een drukke stad naast een drukke snelweg woont, maar dat heb je in ieder land. HK is voor meer dan 70% groen, dus bomen, bossen, bergen, etc. Daarnaast ligt het aan zee. Je merkt er echt niet veel van. Er is veel meer natuur dan hier in NL.quote:Op zondag 26 oktober 2008 07:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Och, gezien de luchtvervuiling.....
In je basispakket heb je 4 kanalen geloof ik. TVB, en ATV. Beiden hebben 1 cantonees kanaal, en 1 engels kanaal, dat ook soms programma's in andere talen (mandarijns) uitzendt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:41 schreef static het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de televisie; veel apartementen bieden 'Now' aan; is dat wat? Heb geen zin in het dagelijkse nieuws in Chinees gekonkel.
Dat is niet wat HK chinezen mij vertellen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Valt echt ontzettend mee in HK. Tuurlijk heb je er last van als je in een drukke stad naast een drukke snelweg woont, maar dat heb je in ieder land. HK is voor meer dan 70% groen, dus bomen, bossen, bergen, etc. Daarnaast ligt het aan zee. Je merkt er echt niet veel van. Er is veel meer natuur dan hier in NL.
Ik heb een collega die naar HK is verhuist. Kan hem wel vragen wat hij heeft.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:41 schreef static het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de televisie; veel apartementen bieden 'Now' aan; is dat wat? Heb geen zin in het dagelijkse nieuws in Chinees gekonkel.
Ik ben er net 10 weken geweest deze zomer, en heb er dus genoeg HK chinezen gesproken, en heb ook flinke wandelingen in de natuur etc gemaakt. Het valt er erg mee, en heb ook niemand er echt over horen klagen. Tuurlijk is er 'luchtvervuiling', zoals in iedere megapool, en zullen er mensen daar zijn die het een groot probleem vinden... maar het valt echt erg mee.Het zijn echt geen L.A. praktijken, dat je de hele tijd een dikke fog ziet hangen boven de stad ofzo...quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is niet wat HK chinezen mij vertellen.
Dat is dus niet wat HK chinezen mij vertellen, die ik dagelijks spreek. Een en ander is wel afhankelijk van weersomstandigheden maarmet 44K mensen per KM2 is het ook haast niet te voorkomen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben er net 10 weken geweest deze zomer, en heb er dus genoeg HK chinezen gesproken, en heb ook flinke wandelingen in de natuur etc gemaakt. Het valt er erg mee, en heb ook niemand er echt over horen klagen. Tuurlijk is er 'luchtvervuiling', zoals in iedere megapool, en zullen er mensen daar zijn die het een groot probleem vinden... maar het valt echt erg mee.Het zijn echt geen L.A. praktijken, dat je de hele tijd een dikke fog ziet hangen boven de stad ofzo...
Zoals ik al zei, natuurlijk heb je plekken in HK waar de luchtvervuiling heel hoog zal zijn, net als in NL en ieder ander land op een drukke plek. Als jij die poster hier in Amsterdam ophangt in een krap druk straat waar nonstop auto's in de file staan (aan de foto te zien is de foto genomen in Wanchai of daar in de buurt, waar dus nonstop auto's met een slakkegangetje vooruit jakkeren, in een dun straatje), dan zul je hoogstwaarschijnlijk exact hetzelfde resultaat hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat HK chinezen mij vertellen, die ik dagelijks spreek. Een en ander is wel afhankelijk van weersomstandigheden maarmet 44K mensen per KM2 is het ook haast niet te voorkomen.
[ afbeelding ]
Ja, maar daar woont geen hondquote:Op maandag 27 oktober 2008 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, natuurlijk heb je plekken in HK waar de luchtvervuiling heel hoog zal zijn, net als in NL en ieder ander land op een drukke plek. Als jij die poster hier in Amsterdam ophangt in een krap druk straat waar nonstop auto's in de file staan (aan de foto te zien is de foto genomen in Wanchai of daar in de buurt, waar dus nonstop auto's met een slakkegangetje vooruit jakkeren, in een dun straatje), dan zul je hoogstwaarschijnlijk exact hetzelfde resultaat hebben.
Kom je echter iets buiten de allerdrukste gebieden (dus buiten Kowloon en Central), dan valt het gewoon ontzettend mee. Veel bergen, zeer veel groen, veel wind, etc. Hangt er dus echt vanaf waar je in Hong Kong komt.
Tsja, ach, ik rook als een ketter dus zoveel maakt het nou ook weer niet uit.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat HK chinezen mij vertellen, die ik dagelijks spreek. Een en ander is wel afhankelijk van weersomstandigheden maarmet 44K mensen per KM2 is het ook haast niet te voorkomen.
[ afbeelding ]
Dan woon je er geweldig denk ikquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:50 schreef static het volgende:
[..]
Tsja, ach, ik rook als een ketter dus zoveel maakt het nou ook weer niet uit.
Het schijnt indd dat de omgeving van HK enorm mooi is en zeker het bezoeken waard.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
Kom je echter iets buiten de allerdrukste gebieden (dus buiten Kowloon en Central), dan valt het gewoon ontzettend mee. Veel bergen, zeer veel groen, veel wind, etc. Hangt er dus echt vanaf waar je in Hong Kong komt.
Ben in juni na 7 maanden teruggekomen uit Haiti, werk nu alweer bijna drie maanden in de UK (verschrikkelijk, zou het zo weer omruilen voor Haiti waar we een hele hechte groep expats waren itt hier).quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:42 schreef Mikkie het volgende:
Godverju stat, ik wist niet eens dat je al uit Port-au-Prince weg was.
Klopt wel, is redelijk veel groen en veel parken. Over parken gesproken: er is zelfs een Disneyland.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:46 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Het schijnt indd dat de omgeving van HK enorm mooi is en zeker het bezoeken waard.![]()
(Ik heb het dan dus niet over wonen hè.)
Kortom: ik ben je Haïti-topic kwijtgeraaktquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:47 schreef static het volgende:
[..]
Ben in juni na 7 maanden teruggekomen uit Haiti, werk nu alweer bijna drie maanden in de UK (verschrikkelijk, zou het zo weer omruilen voor Haiti waar we een hele hechte groep expats waren itt hier).
Ben volgende maand 10 dagen in Nederland en dan vetrek ik de 25e naar HK.
Heb er zin in.
Lange dagen dus.quote:PS there is a company bus that picks us up at the Harbourfront everyday 0700 and takes us home at 1815.
Er zullen daar vast genoeg DVD spelers te krijgen zijn die werkelijk alles kunnen afspelen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:05 schreef static het volgende:
Kan ik mijn Nederlandse DVD's daar afspelen? Zal wel niet hè?
Legt hij net toch uit?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:22 schreef RayMania het volgende:
Ik snap nog steeds geen reet van je nou precies doet, maar ik wens je veel succes, plezier en ik ben verschrikkelijk jaloers op al je gereis [ afbeelding ].
Diploma's? Vertel eens?quote:Op woensdag 5 november 2008 14:29 schreef static het volgende:
Krijgen we dat gezeik met diploma's weer.
Dat is behoorlijk genaaid jaquote:Op woensdag 5 november 2008 14:41 schreef static het volgende:
Voor een visum willen ze een scan hebben van mijn diploma's; die heb ik allemaal niet meer, of liggen ergens in een hoek - geen idee waar.
Zelfde gedoe als voor Nigeria.
Elke speler is regiovrij te maken. Gaat alleen wel ten koste van de garantie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:05 schreef static het volgende:
Kan ik mijn Nederlandse DVD's daar afspelen? Zal wel niet hè?
Zoiets heb ik al.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:17 schreef Dagonet het volgende:
Zeg static, is dit niet wat voor jou trouwens?
http://www.esquire.com/ESQ0905OUTSOURCING_214
quote:Hi -------,
Greetings!
Congratulations on your assignment to Hong Kong! Please provide me your contact number so that I could discuss with you further our solution.
Just to summarize our solution for Hong Kong:
Immigration
-Sponsoring the Expatriate into Hong Kong under our company
-No support required from the Client (so that it is hassle free for them)
-Recommending on the various sponsorship options (work permit, pass etc) to make it cost effective
-Completing all necessary forms required for the application
-Arranging for the expatriate file to be opened at the Immigration office
-Liaising with the Immigration Department and following-up on the status of the application
-The work permit is valid for up to 1 year (depending on the grant)
-Following up to cancel the work permit upon leaving
Immigration Disclaimer:
You are advised to obtain a valid work permit before commencing the assignment. However, if the start date does not permit this, you can enter on a business/social visa at your own risk. If the approval of the work permit should be delayed, you will need to renew the visa by exiting the country at your own cost.
Once the work permit is approved, you might be required to exit the country at your own cost in order to endorse your work permit.
The service provided by Albany will cover the application and required sponsorship of a valid work permit. Albany , however, cannot guarantee nor be able to take approval as this is subject to the discretion of the approving officer.
Monthly
-Timesheet processing
-Billing and collection on behalf of the contractor
-Professional indemnity insurance
-Administering the local payroll in Hong Kong
-Managing offshore payments
-Opening of offshore bank account
Tax
-We will withhold monthly tax of 15% of the full salary for settlement with the tax office upon leaving or at the end of the tax year.
-Tax returns will be completed by us
-Tax clearance will be done by us upon leaving
Account Manager
-a dedicated account manager to actively look into your service needs with Albany
Fees
Start-up: waived for ---- contractors
Monthly: USD 780.00
Work Permit: Borne by ----
(All bank charges borne by contractor)
Payment Process
The Contractor submits the timesheet to Albany invoices the agency within 3 working days. Upon receipt of the payment from the agency, Albany instructs the bank to pay the contractor less deductions within 3 working days. The banking system will clear the funds within a few days.
The Albany Group has managed more than 12000 contractors since we started in the early 90's. In AsiaPac, we offer full solutions for Hong Kong , China , Singapore , Australia , Malaysia , Indonesia , Taiwan , Japan and Thailand .
We look forward to be of assistance to you in Hong Kong.
Kind regards,
--------------
Ja, ik ken dat, veel voetballers maken gebruik van zo'n service/bedrijf. Die doen alles voor je. Behalve het oplossen van ruzies dan.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:09 schreef Dagonet het volgende:
Die gast heeft een service die nog wat verder gaat, tot en met het oplossen van ruzies met z'n vrouw aan toe, rekeningen betalen (ook de maandelijkse dingen dus), correspondentie afhandelen etc
HTS Telematica. Niet afgemaakt.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:19 schreef Mestras het volgende:
mag ik vragen static, welke studie je hebt gevolgd?
Yep....quote:Op donderdag 6 november 2008 15:21 schreef dennisw het volgende:
De vriendelijkheid van de mensen gaat je verbazen..
Hongkong staat juist bekend als een eiland van onvriendelijkheid in Azie.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:21 schreef dennisw het volgende:
De vriendelijkheid van de mensen gaat je verbazen..
Echt onzin.quote:Op donderdag 6 november 2008 23:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hongkong staat juist bekend als een eiland van onvriendelijkheid in Azie.
Dat weten ze zelf ook, en er zijn zelfs bewustmakings campagnes geweest om dat te verbeteren.
quote:18NOV KL 887 AMSTERDAM HONG KONG 19NOV Z 30K
Doe maar boven, daar mag je op de grond spugen.quote:Op woensdag 12 november 2008 01:20 schreef static het volgende:
Volgens mij wel ja, met zo'n bult bovenop. Geen idee of ik daar wil gaan zitten of beneden.
Dat topic herinner ik nog wel van jou.quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:54 schreef static het volgende:
Zolang ik geen gewapende bodyguard en een bepantserde auto nodig heb zal het allemaal wel meevallen.
Nee, het is een dag of 5 Taipei en dan misschien nog 2 dagen HK.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:00 schreef static het volgende:
KL0887 Swets, KLM dus.
Blijf je wat langer in HK dan?
Ik had een keer een vlucht van Taipei naar Hongkong in een 747 en ik vloeg business. Toen ben ik dus in die bult gaan zitten. Moet je meegemaakt hebben.quote:Op woensdag 12 november 2008 01:20 schreef static het volgende:
Volgens mij wel ja, met zo'n bult bovenop. Geen idee of ik daar wil gaan zitten of beneden.
Als ik er heen ga laat ik het je wel wetenquote:Op woensdag 12 november 2008 21:52 schreef static het volgende:
Ja, dat dacht ik al; is de eerste keer dat ik business vlieg in zo'n bult; ga toch maar beneden dan, helemaal op een vlucht van ca. 12 uur.
Wie weet kunnen we een minimeet doen daar.
Shit, heb enorme hoogtevrees.quote:Operation center will be set up by end of this month or beginning of next month on the 17th Floor of WPC building.
jammer dat je als bezoeker in Two IFC slechts tot de 55e verdieping kanquote:Op donderdag 13 november 2008 19:40 schreef Yi-Long het volgende:
In Hong Kong kom je wel van je hoogtevrees af: gewoon lekker naar The Peak gaan enzo.... op een doordeweekse morgen heerlijk rustig
Ik vond het juist fantastisch in HK met al die hoge gebouwen. Soms zat je gewoon 50 hoog lekker vanaf het balkon te kijken.
Dat doen inderdaad de meestenquote:Op zondag 16 november 2008 16:20 schreef APK het volgende:
Ik ben er een paar uur geweest en ben meteen naar boven gerend.
[ afbeelding ]
Dat zit er dik in als je daar gaat wonen.quote:
Helaas niet in dat gebouw geweest (Alleen in IFC mall, wat erg duur en 'westers' was, dus niet lang gebleven).quote:Op zondag 16 november 2008 13:28 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
jammer dat je als bezoeker in Two IFC slechts tot de 55e verdieping kan
en dan ook nog alleen aan de kant van The Peak
Ben je wel op de 101 geweest eigenlijk?quote:Op zondag 16 november 2008 17:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zit er dik in als je daar gaat wonen.
Ik dacht ook elke keer ik ga later nog wel een keer naar Victoria Peak
Dat dan weer welquote:Op zondag 16 november 2008 19:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ben je wel op de 101 geweest eigenlijk?
je kunt hier gewoon 90 dagen zonder visum verblijven, in het vliegtuig of op HKG alleen even een 'Departure card' invullenquote:Op maandag 17 november 2008 21:10 schreef static het volgende:
Nog één nachtje slapen.
Alleen is het visum nog niet klaar; gewoon zeggen dat ik een toerist ben? Op mijn ticket staat dat mijn retourvlucht juni aanstaande is.
Veel plezier en veel succes, man!quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:15 schreef static het volgende:
Ok, thanks.
Byebye, tot aan de andere kant van de wereld.
Panda Hotel for the time being, volgende week ga ik naar een apartement (als ik er tijd voor heb).quote:Op woensdag 19 november 2008 09:20 schreef ruud_fr het volgende:
waar zit je ergens?
ik bedoelde eigenlijk welke wijkquote:Op woensdag 19 november 2008 09:31 schreef static het volgende:
[..]
Panda Hotel for the time being, volgende week ga ik naar een apartement (als ik er tijd voor heb).
is dat je hotelquote:
Fucking hell, je hebt daar amper rustquote:
Ik heb gelukkig die kant op eigenlijk nooit last van jetlag.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:02 schreef static het volgende:
Het is hier elf uur 's-avonds, ik neem altijd een slaappil om meteen redelijk in het ritme te komen, anders houd je er erg lang last van. Nu ook wel, maar minder.
Bij cathey dus nietquote:Op woensdag 19 november 2008 16:10 schreef static het volgende:
Ohw, Swets, business class in die bult is hetzelfde als beneden. Iets ruimer zelfs denk ik.
ik heb een paar dakterrasjes gezien jaquote:Op woensdag 19 november 2008 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Hebben ze in HK eigenlijk ook allemaal van die daktuintjes zoals in Taipei?
Heb nog 6 maanden Swets. En het is bijna weekend.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
En trouwens, naar bed??? HK moet je by night zien is me altijd verteld
fantastisch systeemquote:Op woensdag 19 november 2008 19:02 schreef Yi-Long het volgende:
Heb je wel meteen een Octopus-card geregeld?
Yep.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Je eerste werkdag zit er al weer bijna op
Begrijp ik het goed dat als je wil voordringen er niks van gezegd wordt? Da's raar om dat in andere culturen te zien hèquote:Op donderdag 20 november 2008 11:08 schreef static het volgende:
[..]
Yep.
Blijf me verbazen over het 'lift' gedrag; men gaat bij een Efteling-attractie in een soort slang-rij staan om te wachten (niet afgezet door linten ofzo). En als je niet achteraansluit blijven de mensen achter je ook gewoon staan.
Zijn er veel mensen die roken daar? En tabaksprijzen, zijn die net zo belachelijk hoog als hier?quote:M.b.t. het roken valt het me op dat inderdaad iedereen netjes zijn peuk in de speciale top van de vuilnisbakken werpt; ze staan er ook met groepjes tegelijk te roken.
Er zijn best veel mensen die roken daar, maar in veel openbare plekken, dus ook in parkjes, is het verbodenquote:Op donderdag 20 november 2008 11:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat als je wil voordringen er niks van gezegd wordt? Da's raar om dat in andere culturen te zien hè.
[..]
Zijn er veel mensen die roken daar? En tabaksprijzen, zijn die net zo belachelijk hoog als hier?
Een veolia vrachtwagenquote:
Ow man, je hebt zoveel schiterende wandelroutes op Hong Kongquote:Op donderdag 20 november 2008 20:04 schreef Superher0 het volgende:
Owwww Hong Kong! Super. Wat een stad. Ik ben er maar 2 maanden geweest maar ben nu gewoon verwend. Zelfs New York maakt minder indruk. Ik heb een weblog bijgehouden toen ik er was: http://weblog.superhero.n(...)chives/2008/03.html.
Ik vond het enorm westers, absoluut niet Chinees. Taal is geen probleem, want bijna iedereen spreekt Engels. Wat ik je aan kan raden is om een paar woordjes Cantonees te leren, doet het altijd goed. Ik kon op een gegeven ogenblik zeggen dat ik klaar was met werken en lang Kwai Fong ging om een paar biertjes te drinken. ZIn om mee te gaan ;-) Fong Kong, ho Hoii Lan Kwai Fong, jam paytsau. Lei mmm Lei? Of zoiets
Als je van wandelen houdt ga dan naar Lion Rock en klim dan helemaal naar boven. Je moet dan wel even van het makkelijke pad afgaan en flink wat trappen lopen maar als het weer goed is, is het uitzicht fenominabel!
Lan Kwai Fong ligt net boven Central, onder Soho en the Mid levels. Wanchai is meer richting oosten. Ook in Wanchai kun je uitgaan. Ooit per ongeluk in een filipijnse nachtclub binnengelopen. Wist niet wat me overkwam. Wanchai is ook bekend vanwege een computermall. Tig verdiepingen met allemaal kleine winkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ow man, je hebt zoveel schiterende wandelroutes op Hong KongHeerlijk over bergen met zeer veel bomen etc
![]()
Lan Kwai Fong is bij Wanchai toch? Ik ben niet echt iemand die van uitgaan houdt, dus ben er deze zomer maar 1x doorheen gelopen na een hele dag wandelenEen van de oudjes wou daar eens een kijkje nemen
Volgens mij hebben wij ook die HK trail gelopen, alleen niet naar Big Wave Bay en Shek Oh, maar naar die dam waar je het over hebt. Ik zal zo even kijken of ik wat foto's kan vinden en uploaden.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:12 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Lan Kwai Fong ligt net boven Central, onder Soho en the Mid levels. Wanchai is meer richting oosten. Ook in Wanchai kun je uitgaan. Ooit per ongeluk in een filipijnse nachtclub binnengelopen. Wist niet wat me overkwam. Wanchai is ook bekend vanwege een computermall. Tig verdiepingen met allemaal kleine winkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen.
Ik heb Serious Hiking in Hong Kong gekocht (als je van wandelen houdt een aanrader!) en heb best wel veel gewandeld. Vanaf mijn apartement kon ik zo Quarry Bay in wandelen waar het Hong Kong trail begon. Deze trail gaat dwars over het eiland, als je rechts afslaat bij de Tai Tam Tuk dam ben je zo in Stanley. Anders steek je de dam over (ik heb deze met de fiets gedaan, fantastich!) en ga je daarna rechts. Dan komje op een pad welke helemaal naar Big Wave Bay gaat en Shek O. Praat je wel over een kilometerje of 25. Mooiste tocht die ik heb gedaan is Lions Rock, vanaf Sha Tin Pass. Uitzicht is mooi. Kon zelfs Hong Kong Island zien.
Mooie herinneringen aan HK. Werkte op de 43ste in Exchange Square 2. Uitzicht over de haven en de peak. Zonsondergang op de peak. Dat was mooi! Helaas geen foto's van gemaakt.
Ik zou haast gaan denken dat jij op vakantie bent daarquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:57 schreef static het volgende:
Héb me toch een leuk apartement gevonden in Kowloon, redelijk klein (heej, dit is HK), maar érg leuk en heel modern. Geweldig panorama uitzicht (270 graden) over Causeway Bay, direct aan het water. Keuken, LCD flatscreen (2, woon- en slaapkamer), DVD speler, keuken(tje) (af)wasmachine, etc. Zelfs een babykamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gi-gan-tisch tropisch zwembad (60 meter), bioscoop, gym, spa, you name it. Restaurant dat je ontbijt komt brengen.
Hoort bij een groot complex, helaas alleen maar expats maar dat mag de pret niet drukken. Denk dat ik er 1 december inga (contracten zijn voor minimaal 6 maanden anyway).
Zal wat foto's maken als ik erin ga (áls ik ze kan posten).
Van het web geplukt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen nog twee andere bekijken.
Harbour Horizon, in Hung Hom!?quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:57 schreef static het volgende:
Héb me toch een leuk apartement gevonden in Kowloon, redelijk klein (heej, dit is HK), maar érg leuk en heel modern. Geweldig panorama uitzicht (270 graden) over Causeway Bay, direct aan het water. Keuken, LCD flatscreen (2, woon- en slaapkamer), DVD speler, keuken(tje) (af)wasmachine, etc. Zelfs een babykamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gi-gan-tisch tropisch zwembad (60 meter), bioscoop, gym, spa, you name it. Restaurant dat je ontbijt komt brengen.
Hoort bij een groot complex, helaas alleen maar expats maar dat mag de pret niet drukken. Denk dat ik er 1 december inga (contracten zijn voor minimaal 6 maanden anyway).
Zal wat foto's maken als ik erin ga (áls ik ze kan posten).
Van het web geplukt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen nog twee andere bekijken.
Ik woonde afgelopen zomer in Tai Po, naast de Fishmarket. Onderweg van mijn huis naar het station (paar minuutjes lopen) kom je langs een fiets-verhuur winkeltje. Tai Mo Shan is redelijk dichtbij, en ik weet de weg, dus mochten we weer daar naar toe willen, dan haal ik daar wel een fietsje. Alhoewel ik er niet aan moet denken om Tai Mo Shan fietsend te doenquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:33 schreef Superher0 het volgende:
@Yi-Long
Dat stuk heb ik ook gewandeld! Op Lantau heb ik Sunset peak beklommen. Naar het hoogste pun. 800 meter boven NAP (en een beetje). Alleen het weer was slecht, heel heiijg dus erg weinig zicht.
Als je van mountainbiken houdt dan moet je met Steve contact opnemen via www.crosscountryhk.com. Hij doet guided tours. Dan gan je naar Tai Lam, Ta Mo Shan. Heel erg mooi! Ik had zo goed zicht dat we Shenzeng in de verte konden zien liggen. Voor nog geen 900HKD, inclusief fiets. Aardige vent.
Mountainbiken ging echt off-road. Op een gegeven ogenblik gingen we door een rivierbedding naar beneden. Je moet wel een vergunning ervoor hebben wil je daar mogen fietsen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik woonde afgelopen zomer in Tai Po, naast de Fishmarket. Onderweg van mijn huis naar het station (paar minuutjes lopen) kom je langs een fiets-verhuur winkeltje. Tai Mo Shan is redelijk dichtbij, en ik weet de weg, dus mochten we weer daar naar toe willen, dan haal ik daar wel een fietsje. Alhoewel ik er niet aan moet denken om Tai Mo Shan fietsend te doenAfgezien van de gigantische stijle hellingen, heb je er ook niet echt een fietspad naar boven, veel 'blinde' bochten waar zo een auto omheen kan komen, en toen we er de eerste keer heengingen (met de auto) hadden we ook nog lage wolken, dus je zag geen fuck
Wij hebben onze eigen gidsen in Hong Kong
Yep: http://www.horizonhotels.com.hk/en/harbourfront/index.htmlquote:Op vrijdag 21 november 2008 13:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Harbour Horizon, in Hung Hom!?Lekkere plek, man, tussen al die andere zwaar verwende expats
Als Expat heb je het echt heel goed, in Hong Kong
Aw ic ic. Tja, wij hebben er niet gefietst. We waren wel uitgenodigd om op een zondag ofzo te gaan mountain-biken, maar dat ging niet door helaas. Tai Mo Shan hebben we dus 2x beklommen met de auto, wat ook mooi is natuurlijkquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:16 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Mountainbiken ging echt off-road. Op een gegeven ogenblik gingen we door een rivierbedding naar beneden. Je moet wel een vergunning ervoor hebben wil je daar mogen fietsen.
Ik heb met de South Island Riders gereden en de Tour of Pain op Hong Kong Island gefietst op de race fiets.S'ochtends vroeg vertrokken, voor het verkeer uit. maar 80 kilometer, wel 2400 hoogtemeters! Erg mooi en heel erg zwaar. De peak omhoog fietsen... vooral bij het tussenstation, wat niet gebruikt wordt, heb je een hele scherpe bocht waarna je met gemak 20% haalt met klimmen. Weet ook niet wat me bezielde. ;-)
Trouwens in de parken mag je niet fietsen. Je mag alleen tussen het drukke verkeer en op een aantal aangegeven paden.
Ja, weet je, het klinkt allemaal erg romantisch en leuk dat expat gebeuren, maar we zijn hier voornamelijk om te werken. Heel hard te werken. Zestie/zeventien uur per dag is echt geen uitzondering, soms ook 6 of zeven dagen in de week. En dan ga je meestal nog even met zijn allen nog wat happen en dan gaat het alsnog over werk. Daar heb je deze leuke extra's bij, maar zonder dat zouden velen het niet doen. Plus een zak met centen uiteraard.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:34 schreef Yi-Long het volgende:
21.000 dollar. Damn... dat zijn flinke prijzen...
Dat krijg je er van als je echt tussen alle Expats superluxe wilt gaan wonen, vrees ik
Volgens mij kun je een minstens even leuk plekkie vinden in wat andere gebieden, voor de helft van het geld. Alleen dan zit je natuurlijk wel met extra rijstijd waarschijnlijk.
Heb je al gekeken hoe het zit qua aanbod in Tuen Mun? Daar kun je volgens mij ook mooi aan het water wonen (wel een minder mooi uitzicht natuurlijk) en volgens mij hebben ze daar ook expat-woningen enzo.
Volgens mij gaat daar ook een ferry-dienst vandaan (misschien dat ie inmiddels opgeheven is, of alleen opgeheven naar Tung Chun), maar ook bussen natuurlijk.
Waar ga je voornamelijk werken in Hong Kong? Welk bedrijf/plaats?
Als je trouwens een vrije week hebt, kun je heel goedkoop lekker een vakantie boeken naar Thailand, Taiwan, SIngapore, etc. Vanuit HK is dat allemaal echt heel goedkoop.Alleen Japan is nog schandalig duur, maar als je het geld er voor (over) hebt, is dat ook heel mooi natuurlijk
Dat is inderdaad zeer kut, zulke lange werkdagen. Niet iedere baan in HK hanteert zulke tijden natuurlijk, maar het is geen 9 tot 5 mentaliteit daarquote:Op vrijdag 21 november 2008 17:58 schreef static het volgende:
[..]
Ja, weet je, het klinkt allemaal erg romantisch en leuk dat expat gebeuren, maar we zijn hier voornamelijk om te werken. Heel hard te werken. Zestie/zeventien uur per dag is echt geen uitzondering, soms ook 6 of zeven dagen in de week. En dan ga je meestal nog even met zijn allen nog wat happen en dan gaat het alsnog over werk. Daar heb je deze leuke extra's bij, maar zonder dat zouden velen het niet doen. Plus een zak met centen uiteraard.
Het is gewoon belangrijk om een rustpunt te hebben, je eigen hok, waar je kunt doen en laten wat je wilt, een filmpje kunt kijken, bankhangen in een comfortabele omgeving, je werkt er hard genoeg voor per slot van rekening. In Haiti heb ik zeven maanden in een hotel gezeten, is toch een stuk minder.
Anyway, ik werk aan een project voor de roll-out van een nieuw 3G netwerk waarvan Telstra het grootste deel in handen heeft.
Werk op twee locaties: Manhattan Centre en WPC (beide in Kwai Chung).
Dat zul je inderdaad vaak meemaken. Ik ging meestal voorin de bus zitten (bovenin), en als zo'n rit dan een half uur duurde, en ik keek eens om, dan lag 90% van die gasten te pittenquote:Op vrijdag 21 november 2008 18:20 schreef static het volgende:
Och, ik slaap gewoon even bij op weg naar werk.
Ik heb dan weer alle vorige topics over Yi-Long gemist.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:30 schreef dennisw het volgende:
21k/maand vind ik ook meevallen..
Je weet dat E. er heeft gewoond en neef E. er is geboren?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:19 schreef Ole het volgende:
Dat ik deze heb gemist
Heb ik meestal ook ja, in Dubai waren we ook 45 minuten onderweg met de auto, ik sloot nog lekker even mijn luiken.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat zul je inderdaad vaak meemaken. Ik ging meestal voorin de bus zitten (bovenin), en als zo'n rit dan een half uur duurde, en ik keek eens om, dan lag 90% van die gasten te pitten
Ja! Van de zomer was de getuige van zijn huwelijk, die nog steeds in HK woont, in het huis van E.quote:Op zaterdag 22 november 2008 03:14 schreef static het volgende:
[..]
Je weet dat E. er heeft gewoond en neef E. er is geboren?
H. van E. ja.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:08 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja! Van de zomer was de getuige van zijn huwelijk, die nog steeds in HK woont, in het huis van E.
Leuke mensen! Paar avonden mee zitten ouwehoeren. Heb zijn kaartje dus mocht ik ooit in de buurt zijn wip ik even bij ze langs
je hebt PMquote:Op zaterdag 22 november 2008 12:16 schreef static het volgende:
[..]
H. van E. ja.
Ooit eens ontmoet, erg leuke vent, moet nog even zijn nummer vragen, maar E. zit in Florida.
zoals haiti... 'stiekem weggaan enzoquote:Op zondag 23 november 2008 03:07 schreef APK het volgende:
Ik wil stoere verhalen van static horen, niet dat geneuzel.
Ik zit in HK, APK, niet in het armste en zowat gevaarlijkste land ter wereld. Give me a break.quote:Op zondag 23 november 2008 03:07 schreef APK het volgende:
Ik wil stoere verhalen van static horen, niet dat geneuzel.
Sowieso is het chinese begrip van 'kwaliteit' anders dan wat wij voor ogen hebben, maar ik zou eerder in Taiwan gaan recruiten dan in Mainland Chinaquote:Op zondag 23 november 2008 04:59 schreef static het volgende:
Erg moeilijk om hier in HK gekwalificeerd personeel te vinden, mijn min-of-meer voorganger is naar China zelf gegaan om te recuiteren. Al was het resultaat 0 (zoals al zijn prestaties, nog even en hij vliegt eruit).
Ik snij nog liever mijn linkerbal eraf denk ik.quote:Op zondag 23 november 2008 09:07 schreef ruud_fr het volgende:
static, als je een keer naar Macau gaat, moet je even naar boven in de Macau Tower
vanaf daar kun je bungy jumpen, of je kunt een 'sky-walk' maken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, net, Ik was verdwaald had honger en wilde niet meteen aan de gevulde kippentongetjes met rijst beginnen.quote:Op zondag 23 november 2008 00:02 schreef Yi-Long het volgende:
Ben je trouwens al naar de McDonalds geweest?
Nogal, wat een culture-shock; ben nu twee dagen op het werk geweest, maar wát een verschil zeg. Waarschijnlijk ben ik daarom op deze manier binnengehaald:quote:Op zondag 23 november 2008 08:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is het chinese begrip van 'kwaliteit' anders dan wat wij voor ogen hebben,
Taiwan klinkt wel interessant, ga ik morgen eens voorleggen, heb nog negen man nodig, maar volgens mij is het erg moeilijk om een werkvergunning te krijgen. Dank je voor de tip.quote:...He brings with him a wealth of knowledge and experience in establishing and managing Operation Centres, having performed these roles in many other parts of the world...
Als mijn werkvisum nog niet klaar is doe ik de 'visa-run' die richting op ja.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:34 schreef Yi-Long het volgende:
Als je trouwens een vrije week hebt, kun je heel goedkoop lekker een vakantie boeken naar Thailand, Taiwan, SIngapore, etc. Vanuit HK is dat allemaal echt heel goedkoop.Alleen Japan is nog schandalig duur, maar als je het geld er voor (over) hebt, is dat ook heel mooi natuurlijk
1,80 kost het hierquote:Op zondag 23 november 2008 10:13 schreef static het volgende:
[..]
Ja, net, Ik was verdwaald had honger en wilde niet meteen aan de gevulde kippentongetjes met rijst beginnen.
Wat kost een cheeseburger in Nederland eigenlijk? Hier 8 dollar.
Haha.. ja, de mcd vond ik idd ook echt geweldig in HK en Macau, echt bizar kwa kwaliteitsverschil met NL, echt niet te vergelijken, en ook van die rare acties waar je zakjes met poeder krijgt om je friet in te doen en te schudden lol, en uiteraard een KFC die ook thuis bezorgd ^_^ (niet dat ik dat ik elke dag deed, maar ja.. voor 22 MOP per meal was het wel erg goedkoop eten, in NL iets van 6 eur voor dezelfde set meal).quote:Op zondag 23 november 2008 03:05 schreef Yi-Long het volgende:
McCafe is fantastisch. Een soort McDonalds versie van Starbucks, maar dan betaalbaar en prima kwaliteit
Probeer de Dark Chocolate CakeVolgens mij 18 dollar.
![]()
Maar de gewone McDonalds kan ik je daar aanraden. 9 van de 10 zijn echt prima kwaliteit (echt zelden meegemaakt in HK dat het niet lekker was bij de Mc, in tegenstelling tit hier in NL.
(De Mac in Tsim Sha Tsui onder de KFC was echter zwaar KUT)
De Crispy Chicken burger, the Grilled Chicken Burger, en vooral de Hotwings/Chickenwings (weet even niet meer hoe ze die daar noemen, waarschijnlijk McWings) zijn echt heerlijk.
Mocht je goedkoop PC hardware of games of whatever willen halen: Sham Shui Po! Grote PC hardware mall, en tegenover die mall zit een prima vietnamees en een Milk&Milk.
Ik snap ook niet waarom mensen daar gaan wonenquote:Op zondag 23 november 2008 04:59 schreef static het volgende:
Heb er zin in. Ben blij dat ik er ben, heel wat beter dan dat kuteiland vlakbij Nederland, ga ik NOOIT meer naar toe, geen London geen Reading. Wat was ik ongelukkig daar zeg.
vond ik wel meevallen, zelfde als de andere waar ik geweest benquote:Op zondag 23 november 2008 03:05 schreef Yi-Long het volgende:
(De Mac in Tsim Sha Tsui onder de KFC was echter zwaar KUT)
quote:Op zondag 23 november 2008 10:06 schreef static het volgende:
[..]
Ik snij nog liever mijn linkerbal eraf denk ik.
ok, even een andere tip voor static dan:quote:Op zondag 23 november 2008 11:51 schreef SeLang het volgende:
Static is verhuisd naar de culinaire hoofdstad van de wereld en ik zie hier alleen maar mensen posten over de mcDonalds en KFC in Hong Kong
Haha, good point =]quote:Op zondag 23 november 2008 11:51 schreef SeLang het volgende:
Static is verhuisd naar de culinaire hoofdstad van de wereld en ik zie hier alleen maar mensen posten over de mcDonalds en KFC in Hong Kong
Of Singapore. Meteen meer kans op engels-sprekend personeelquote:Op zondag 23 november 2008 08:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is het chinese begrip van 'kwaliteit' anders dan wat wij voor ogen hebben, maar ik zou eerder in Taiwan gaan recruiten dan in Mainland China
de vierde man?quote:Op zondag 23 november 2008 17:25 schreef static het volgende:
Dit is wel een heel vreemde gewaarwording, op een Koreaans kanaal (volgens mij) is een Nederlandse oorlogsfilm aan de gang, in het Nederlands met ondertitels.
Geen idee welke, eentje met Derek Lint, Thom Hoffman en Jeroen Krabbe.
Ja, je krijgt dan een 3 dagen visum voor 150 HKD (te koop op de grens zelf), alleen geldig in Shenzhen, wat ik zelf altijd deed was een groepsvisum aanvragen (met 3 paspoort nummers, voor 30 HKD) en dan bij de grens aangeven dat de anderen niet zijn gekomen, kost je wel wat meer tijd om te wachten tot ze het in orde maken.quote:Op dinsdag 25 november 2008 05:14 schreef static het volgende:
Volgende week naar Shenzhen; schijnt dat ik daar een apart visum voor nodig heb?
Euh, ik betaal voor een single-entry visum 830 dollar; net aangevraagd. Niet eens een business.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:52 schreef syf het volgende:
[..]
Ja, je krijgt dan een 3 dagen visum voor 150 HKD (te koop op de grens zelf), alleen geldig in Shenzhen, wat ik zelf altijd deed was een groepsvisum aanvragen (met 3 paspoort nummers, voor 30 HKD) en dan bij de grens aangeven dat de anderen niet zijn gekomen, kost je wel wat meer tijd om te wachten tot ze het in orde maken.
Ik vind het zelf wel een leuke stad (maar goed, zo denk ik ook over zhuhai en guangzhou), ben er vaak heen gegaan.
Je kan er in elk geval heerlijk etenen een stuk goedkoper als in HK, het is trouwens wel een grote stad in vergelijking met HK, ik was een keer naar het strand gegaan daar dameisha beach, wat overigens niets voorstelt, en ik was vanuit Lo Wu iets van een uur onderweg in de bus en moesten langs 3 toll hutten in totaal. Verder hebben ze daar jaarlijks een bierfestival, wat ook top is.
Shoppen in Dong Men is in elk geval een must. Als je meer de expat kant op wil dan moet je naar Shekou gaan.
Dat is over de hele wereld zo.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:37 schreef Yi-Long het volgende:
en die zagen een blanke en dachten waarschijnlijk dat ik veel geld had,
Dat zal bestquote:
Het is in ieder geval 1 groot R&D centrumquote:Op dinsdag 25 november 2008 07:11 schreef static het volgende:
Het is dan ook maar een bezoekje aan één van de R&D faciliteiten. Het is iig een miljoenenstad.
Wow, 830 hkd? is dat voor een 3 of 5 dagen visum? wel een raar bedrag, ik heb dat echt nooit betaald.. laatste keer dat ik daar was was in 2007, lijkt me niet dat de prijzen verandert zijn. Maar ja.. als je het net hebt geregeld dan zal het wel kloppen. Misschien is het verschil omdat ik op een portugees paspoort reis en niet NL, en ik regelde het altijd op de Lo Wu grens (tenzij ik op groepsvisum ging).quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:26 schreef static het volgende:
[..]
Euh, ik betaal voor een single-entry visum 830 dollar; net aangevraagd. Niet eens een business.
We vertrekken hier om 08:00 en proberen zo rond 19:00 weer in HK te zijn. Business before pleasure.
Ja, dat van die kinderen vond ik ook heel zielig, die gingen altijd achter ons aan rennen en acrobatische truukjes doen, ook veel zwervers (met aapjes soms!) die je echt van je hotel naar een winkel 15 minuten achtervolgen steeds vragen om geld ook al heb je ze al 10x in het cantonees verteld dat je niets hebt (het is niet dat ik niets wil geven maar ik wil nooit mijn portomonee uit mijn zak halen in bepaalde buurten zeker als het nacht is), maar ja, al zou je wel iets geven... je kan toch nooit iedereen helpen, en als je aan 1 geeft dan komen er nog 30 op je af.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:37 schreef Yi-Long het volgende:
Helaas ook jonge zwervertjes gezien (echt in zo'n klein dorpje), en die zagen een blanke en dachten waarschijnlijk dat ik veel geld had, dus dat was wel triest. Vooral omdat ik dat toen niet had en ze dus niets kon geven of helpen. Ben bij de volgende halte in dat dorp ook maar gewoon in de bus blijven zitten
830 dollar is inderdaad nogal prijzig voor een (tijdelijk) visum. Ik ben alleen in 2001 geweest, en toen was het echt veel cheaper (weet niet meer precies hoe cheap), maar ze vertelden me deze zomer ook dat het bijna niets kost om even een visum te regelen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:07 schreef syf het volgende:
[..]
Wow, 830 hkd? is dat voor een 3 of 5 dagen visum? wel een raar bedrag, ik heb dat echt nooit betaald.. laatste keer dat ik daar was was in 2007, lijkt me niet dat de prijzen verandert zijn. Maar ja.. als je het net hebt geregeld dan zal het wel kloppen. Misschien is het verschil omdat ik op een portugees paspoort reis en niet NL, en ik regelde het altijd op de Lo Wu grens (tenzij ik op groepsvisum ging).
Heb je wel de juiste visum aangevraagd, dus *alleen* voor shenzhen?
Nja.. misschien zijn de prijzen verandert na de olympische spelen. Veel plezier in elk geval in shenzhen =] (ook al ga je voor de business)
[..]
Ja, dat van die kinderen vond ik ook heel zielig, die gingen altijd achter ons aan rennen en acrobatische truukjes doen, ook veel zwervers (met aapjes soms!) die je echt van je hotel naar een winkel 15 minuten achtervolgen steeds vragen om geld ook al heb je ze al 10x in het cantonees verteld dat je niets hebt (het is niet dat ik niets wil geven maar ik wil nooit mijn portomonee uit mijn zak halen in bepaalde buurten zeker als het nacht is), maar ja, al zou je wel iets geven... je kan toch nooit iedereen helpen, en als je aan 1 geeft dan komen er nog 30 op je af.
Guangzhou zit ik nu, alleen vanmiddag in een leuke wijk geweestquote:Op dinsdag 25 november 2008 08:52 schreef syf het volgende:
Ik vind het zelf wel een leuke stad (maar goed, zo denk ik ook over zhuhai en guangzhou), ben er vaak heen gegaan.
mijn slippers en ik zijn ook al een paar dagen het staren waard jaquote:Op dinsdag 25 november 2008 10:37 schreef Yi-Long het volgende:
In een soort pretpark werd ik ook de hele tijd aangestaard (enige blanke in het hele park), bij een soort hotsprings bungalowpark was ik ook de enige blanke, etc etc. In 3 dagen China destijds geen blanke gezien
Och ja, het factuur zal vast 830 dollar aangeven, daar twijfel ik niet aan. Maar bij welke organisatie/bedrijf/whatever heb je dat visum aangevraagd? Een of ander westers bedrijf?quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:18 schreef static het volgende:
Visum is voor één dag. Het is toch echt 830 dollar, heb het factuur voor me liggen. 'China Visa single'. Wel vervelend dat ik mijn paspoort moest inleveren.
In HK heb je dat gestaar ook, tenminste wanneer je net als ik meer in de buitenwijken verblijft, maar ik kijk gewoon terug en meestal groet ik gewoon. Sommigen zeggen dan niets terug en dat is dan wel weer arrogant (ho chuun), dus nogal irritant. En mijn vriendin snapt ook niet dat ik dan 'hello' of 'hi' tegen mensen zeg, maar ja, als ze je al 30 seconden aanstaren(!)quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:30 schreef ruud_fr het volgende:
mijn slippers en ik zijn ook al een paar dagen het staren waard ja
leuk als je dan terug blijft kijken, kijken ze gauw de andere kant op
Mjah, klinkt alsof zij gewoon voor jouw even naar buiten gaan en dat voor 20 euro ofzo gaan regelen, en dikke winst erop maken. Sowieso weet ik niet of het verstandig is om je paspoort voor zo'n lange tijd weg te geven, terwijl ze ook een kopietje hadden kunnen maken, en je in HK ook zit met een ID plicht wanneer men je daar om vraagt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:29 schreef static het volgende:
Hier in het hotel zit een 'China Desk' die visa regelen voor dagjesmensen. Dat zal de prijs wel verantwoorden denk ik. Paspoort moest ik inleveren en krijg ik vrijdag - ik hoop met visum - terug.
Dat is ons dus afgeraden omdat ze je tegenwoordig als je haar niet goed zit al weigeren als ze daar zin in hebben.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:11 schreef syf het volgende:
zeker als je het op de grens zelf doet, vul je wat formulieren in, afgeven inclusief paspoort, betalen, en dan blijf je wachten in de wachtkamer afhankelijk van de drukte roepen ze je binnen 30 mins en dan hebben ze een mooie visum in je paspoort geplakt.
Vind het wel apart dat collegas van static hem
Klopt, het was even wat minder streng vanwege de OS maar dat is alleaam weer teruggedraait.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit jaar was het inderdaad allemaal een stuk moeilijker en duurder ivm de Olympics.
in Hong Kong vond ik het nog wel meevallen, maar ik was dan ook vooral in de gebieden waar meer blanken komenquote:Op dinsdag 25 november 2008 17:25 schreef Yi-Long het volgende:
In HK heb je dat gestaar ook, tenminste wanneer je net als ik meer in de buitenwijken verblijft
mja, om nou elke dag 30.000 mensen te begroeten...quote:maar ik kijk gewoon terug en meestal groet ik gewoon.
Waarom nietquote:Op woensdag 26 november 2008 05:58 schreef jpjedi het volgende:
No way dat ik naar China ga als Expat dus heb mooi declined.
Kom er regelmatig en ik voel me daar net op een andere planeet. Geen hond die engels spreekt, vreselijk eten, alle zakendeals onder het genot van meerdere maaltijden met een hoop drank en liefst nog een massage bezoekje. Daarbij erger ik me dood aan de onsmakelijke gebruiken.quote:
Volgens mij kan je dan beter geen expat worden, sowieso hangt dat allemaal wel heel erg af waar je in CN zit en hangt natuurlijk ook van je eigen houding af.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:32 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Kom er regelmatig en ik voel me daar net op een andere planeet. Geen hond die engels spreekt, vreselijk eten, alle zakendeals onder het genot van meerdere maaltijden met een hoop drank en liefst nog een massage bezoekje. Daarbij erger ik me dood aan de onsmakelijke gebruiken.
Mijn vrouw die geen kant uit kan.. Hier hebben we een flinke sociale kring en bewust niet onder andere expats.
Voel me prima als Expat en kan me uitstekend redden. Ik heb al heel wat gezien van de wereld en voel me als een vis in het water.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:54 schreef syf het volgende:
[..]
Volgens mij kan je dan beter geen expat worden, sowieso hangt dat allemaal wel heel erg af waar je in CN zit en hangt natuurlijk ook van je eigen houding af.
Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat er idd weinig engels gesproken word, maar ja, hoe realistisch is het dat je verwacht dat mensen engels spreken?
Als je er tijdelijk zit (een jaar of minder) dan lijkt mij dat weinig uitmaken, en als je er toch voor een aantal jaar zit, misschien de moeite waard om de taal te leren?
Het scheelt ook inderdaad waar je bent, en langzamerhand zie je nu ook wel steeds meer blanken in die buitenwijken in Hong Kong.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:23 schreef wanted1985 het volgende:
n Hong Kong vond ik het nog wel meevallen, maar ik was dan ook vooral in de gebieden waar meer blanken komen ...
kben 3 maanden in Panama geweest en daar de tijd van me leven gehad. supergoeie tijd gehad! en kweet dat je dat eigenluk niet mag zegguh, maar ik voelde me daar ook stukken veilliger in de buurt van blanken, jullie toch ook? ofnie?
I am wanted
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |