abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64251567
Even als complete Parijs leek, waar bevindt zich het shopping centrum?
pi_64253830
chatelet les halles
la fayette
les printemps

val d'europe ( maar dat is vlakbij disneyland en vanaf parijs 45 min met de rer)

zijn er genoeg te vinden in en omgeving parijs
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 december 2008 @ 09:01:49 #104
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64273995
Nog maar 5 daaaagjes
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64363980
is er iemand bekend met hotels in de (directe) omgeving van de sacre coeur?
beetje goedkoop?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Redactie Frontpage vrijdag 26 december 2008 @ 03:02:13 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_64369706
Ik lees net dat Oudjaar Nieuwjaar in parijs geen reet aan is. Mensen vieren t binnen, geen vuurwerk en om 12 uur even naar buiten en dan meteen weer naar binnen.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 december 2008 @ 03:02:27 #107
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_64369710
En er is amper wat open.
pi_64373752
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
beetje goedkoop?
Ik dacht ooit iets gehoord te hebben over het 'tim's hotel' oid, zoek daar eens op?
pi_64377087
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
beetje goedkoop?
Ja, volgens mij zit daar een tim hotel indd; met interessante tarieven.
 FR
pi_64377113
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 03:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik lees net dat Oudjaar Nieuwjaar in parijs geen reet aan is. Mensen vieren t binnen, geen vuurwerk en om 12 uur even naar buiten en dan meteen weer naar binnen.
Inderdaad geen vuurwerk, en veel mensen nemen niet eens de moeite om naar buiten te gaan.

Oh, misschien dat er op de Eiffeltoren wel een groot vuurwerk is, maar da' weet ik eerlijk gezegd niet eens zeker.
 FR
pi_64377358
idd.. voor een oud en nieuw sfeer moet je vooral NIET naar Parijs gaan. Zoveel mensen die bv op de CHamps Elysees veel verwachten maar tevergeefs...
pi_64377808
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:00 schreef Smeich het volgende:
idd.. voor een oud en nieuw sfeer moet je vooral NIET naar Parijs gaan. Zoveel mensen die bv op de CHamps Elysees veel verwachten maar tevergeefs...
had het plan opgevat om dat dus te gaan doen, maar dat wordt bij deze dan geschrapt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_64378059
Ja, het staat flink vol daar op de Champs Elysees want je kunt het vuurwerk wel zien..het is alleen nou niet je van het, al heb ik sowiezo niets met vuurwerk. Het is ook wel het meest drukke gedeelte van de stad op dat moment denk ik, dus...Ik was van plan ook om naar Parijs te gaan en met mijn Franse vrienden uit Parijs bij de Sacre Coeur te gaan zitten, maar ik heb besloten om toch niet te gaan dit jaar. sigh....vorig jaar zat ik in Sydney
14 juli, dan moet je Parijs maar eens meemaken
pi_64402458
Het lijkt me toch niet dat alleen de Champs Elysees wat is? daar heb ik weinig zin in.. zijn er geen andere gezellige pleintjes rond oud en nieuw? of is het dan helemaal dood daar?
pi_64405536
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 14:51 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oh, misschien dat er op de Eiffeltoren wel een groot vuurwerk is, maar da' weet ik eerlijk gezegd niet eens zeker.
volgens mij wel, is elk jaar op tv
  Redactie Frontpage zaterdag 27 december 2008 @ 23:14:13 #116
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_64415267
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 16:10 schreef Krokodil11 het volgende:
Het lijkt me toch niet dat alleen de Champs Elysees wat is? daar heb ik weinig zin in.. zijn er geen andere gezellige pleintjes rond oud en nieuw? of is het dan helemaal dood daar?
Ik wou ook gaan, dit vond ik, allemaal afraders helaas

http://arnouthoekstra.sp.(...)in-parijs-bon-annee/
http://www.reizen.nl/published/rei/content/pagina/extravoorabo/cityexperts/parijs/parijsvraagantwoord.nl.html#V&APArijs_9
http://www.blauwefeniks.nl/forum/messages/214/7576.html
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=13331
http://pipie12.spaces.liv(...)FB59DA7BAE!610.entry
  zondag 28 december 2008 @ 02:10:08 #117
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_64420075
Guess what...!

Ik ga in maart met mijn vriendin naar Parijs, zij wordt dan 50 en wil dat daar vieren. Ze heeft inmiddels ook een diner en show in de Moulin Rouge geboekt...!
Dat is een grote wens van haar! En het mij ook geweldig lijkt om eens mee te maken!

Wie is er al eens geweest? Vertel, vertel!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_64432262
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:19 schreef Smeich het volgende:

[..]

Ik wil ook weer..het is te lang geleden (1 jaar)....wellicht met oud en nieuw

zou eigenlijk dit w-end willen gaan maar kan even geen geld missen....
Can i join jou
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 december 2008 @ 18:19:53 #119
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64503042
Zo heerlijke dagen gehad en net weer de grens over en in breda wat eten. Heerlijk weer trouwens
pi_64503268
heerlijk weer? het is koud en glad
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 december 2008 @ 20:38:47 #121
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64507621
Heerlijk zonnetje gehad en philip cocu nog tegen het lijf gelopen. Tuurlijk het was niet erg warm maar goed vrouw aan de arm was ook lekker warm
pi_64518677
quote:
Met name het verhaal uit je eerste link is erg reëel;
klotejongeren uit de buitenwijken komen op feestdagen, en dus met oud&nieuw rotzooi schoppen in de stad = veel relrisico op de Champs Elysées, bij de Eiffeltoren en op ondergrondse metrostations als Châtelet les Halles en evt Gare du Nord, om zo 's wat te noemen.

Veel Fransen gaan ook om die redenen niet eens meer de straat op, met Oud&Nieuw.

Voorts is het best wel saai als je als Nederlander aan vuurwerk gewend bent, en je opeens dus geen knal om je heen hoort, op die avond.
Ik heb dat in ieder geval nog steeds!

PS: het is trouwens 'Bonne Année'.
 FR
pi_64524964
Gaat het ook zo koud worden in Paris ? OF nog geen weersvoorspellingen?
Love is in the air!
pi_64525120
quote:
Op woensdag 31 december 2008 00:16 schreef Bora-Bora het volgende:

Voorts is het best wel saai als je als Nederlander aan vuurwerk gewend bent, en je opeens dus geen knal om je heen hoort, op die avond.
Ik heb dat in ieder geval nog steeds!
Dus als je niks hebt met Oud&Nieuw op z'n hollands kan je het beste naar Parijs gaan
Ik neem wel aan dat alles (winkels, musea) op 1Jan dicht is?
pi_64531468
Heb je wel kans van, dat veel dingen dicht zijn.
Maar ach, dat mag de pret toch niet drukken.
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:18 schreef Landgeld het volgende:
Gaat het ook zo koud worden in Paris ? OF nog geen weersvoorspellingen?
Het is al koud.
 FR
pi_64539590
en glad
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 december 2008 @ 18:23:06 #127
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64540811

Alvast een kiekje
pi_64540959
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]

Alvast een kiekje
Ik wil terug en ik ben nog geen 2 maanden terug nog geweest
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 januari 2009 @ 17:06:00 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64557711

Deze stond er ook nog steeds.
pi_64584857
oud en nieuw is inderdaad anders, weinig vuurwerk. Maar wel heel gezellig. 10 minuutjes op de Champs Elysees gestaan, daarna de kroegen in.

Prima dit jaar!

Wel koud..
pi_64709541
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:33 schreef Krokodil11 het volgende:
oud en nieuw is inderdaad anders, weinig vuurwerk. Maar wel heel gezellig. 10 minuutjes op de Champs Elysees gestaan, daarna de kroegen in.
Waar is een leuk uitgaansgebied van in Parijs? Wij zijn er twee jaar geleden geweest en toen viel het tegen. Zou niet weten waar wat leuke kroegen/barretjes/discotheken zijn op bijv. een zaterdag avond o.i.d.
Love is in the air!
pi_64762812
Ik wil zo goedkoop mogelijk naar parijs rond valentijn

Alleen is NS hi-speed en de talys nog best duur Ik zag dat je met Eurolines (bus) voor 63 euro retour op en neer kan. Iemand ervaringen met Eurolines naar Parijs??

Las in een ander topic nml niet hele goede ervaringen, qua medereizigers en krapte... hopelijk iemand een goede ervaring
Strawberry Flavour..
pi_64762950
de Thalys heeft vaak aanbiedingen, ben laatst nog voor 100 euro 1e klas naar Parijs geweest (retour)
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:31:35 #134
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64763115
met de wagen is ook vrij goedkoop, op dit moment
pi_64778303
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:23 schreef -moi- het volgende:
Ik wil zo goedkoop mogelijk naar parijs rond valentijn

Alleen is NS hi-speed en de talys nog best duur Ik zag dat je met Eurolines (bus) voor 63 euro retour op en neer kan. Iemand ervaringen met Eurolines naar Parijs??

Las in een ander topic nml niet hele goede ervaringen, qua medereizigers en krapte... hopelijk iemand een goede ervaring
ben je wel ruim 10 uur onderweg! en een uur oponthoudt bij de grens bij frankrijk voor controle..
is goedkoper,maar nee 1x en nooit meer hoor..
en je wordt afgezet ergens in een buitenbuurt van parijs

als je met de thalys of tgv wilt zo vroeg mogelijk boeken, hoe eerder hoe goedkoper
zo ben ik voor ¤ 50 heen en weer geweest
pi_64778566
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:37 schreef psv-gomes het volgende:
50 euro op en neer Dat is wel heel erg goedkoop Ik wil ook weer gaan binnenkort, waarschijnlijk met Thalys.

Wat doen jullie het met het OV? Een abonnement van 18 euro of losse kaartjes kopen? Ik ben er één keer geweest met vrienden (2 dagen) en toen losse kaartjes gekocht... maar kan me voorstellen als je langer gaat dat je abbo neemt ?
Love is in the air!
pi_64778570
quote:

[..]

ben je wel ruim 10 uur onderweg! en een uur oponthoudt bij de grens bij frankrijk voor controle..

als je met de thalys of tgv wilt zo vroeg mogelijk boeken, hoe eerder hoe goedkoper
Okay klinkt toch niet echt als een aanrader dus...

had gekeken voor de talys, en die is 110 euro op en neer.. nog even denken of ik dat ga doen
Strawberry Flavour..
pi_64780628
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:45 schreef Landgeld het volgende:

[..]

50 euro op en neer Dat is wel heel erg goedkoop Ik wil ook weer gaan binnenkort, waarschijnlijk met Thalys.

Wat doen jullie het met het OV? Een abonnement van 18 euro of losse kaartjes kopen? Ik ben er één keer geweest met vrienden (2 dagen) en toen losse kaartjes gekocht... maar kan me voorstellen als je langer gaat dat je abbo neemt ?
ik zoek op de franse tgvwebsite http://www.tgv-europe.com/index.html de tijden op en dan de goedkoopste tickets.. ik ga er mee naar het station en ik ´eis´dat ik die tickets wil voor die dag- prijs en tijd. ( maar dit ik vanuit parijs aangezien er ik nu nog woon )de tickets zijn dan ook niet omruilbaar,vandaar zo goedkoop

je kan voor een hele dag ook een mobilis nemen als je zone 2/5 neemt , voor heel ile de france ven je ong ¤13 kwijt
pi_64780766
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:45 schreef -moi- het volgende:

[..]

Okay klinkt toch niet echt als een aanrader dus...

had gekeken voor de talys, en die is 110 euro op en neer.. nog even denken of ik dat ga doen
nee net over de grens.als je net frankrijk in rijdt, houdt de douane de bus aan en pikt alle ´buitenlanders ( zwarte en moslims) eruit om ze te controleren... Vond t discriminerend, voor hetzelfde geldt had ik een hoop drugs in mijn koffer.

en zelf moet je op tijd ( 30 min) van te voren aanwezig voor vertrek, maar zelf kwam de bus 15 min te laat....
pi_64784879
Dames en heren. Ik ga over twee maanden volgens mij een dagje met school naar Parijs! Ja een dagje ja, 's ochtends om 4 uur in de bus en 's avonds om een uur of 1 weer thuis. Wordt een lange dag dus!

Nu ben ik nog nooit in Parijs geweest, maar ik hoor wel dat de metro daar een uitstekend vervoermiddel is dus we (ik en vrienden, er is geen schoolopdracht ofzo) willen dan een RER dagkaart kopen. We willen graag veel zien, maar aangezien we al vanaf 4 uur 's ochtends in de bus zitten willen we niet alles afrennen en vervolgens echt hartstikke deaud thuiskomen. Het liefst maken we er een leuk, maar ook relaxt dagje van.

Voor dit dagje heb ik dus wat vragen. Wat zijn leuke dingen om te zien. Ik ken de Eiffeltoren (gaan we niet op, vind ik net wat te duur en toeristisch), de Arc de Triomphe en La défense. Maar zijn er behalve dat nog echte aanraders en leuke plaatsen om een hapje te eten? Ontbijten, lunchen en avondeten doen we in Parijs en daar zoeken we dan ook een leuk (en ook goedkoop) tentje voor. Als bepaalde dingen in afgelegen wijkjes liggen vinden we het niet erg, zolang we er maar met de metro kunnen komen .

Alvast bedankt!
pi_64794071
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je een dagkaart nodig hebt. Je kan beter een Carnet (10 ritjes) kopen. De kans dat je 10 ritjes op een dag maakt is vrij klein, aangezien sommige (toerischtische) dingen best vlak bij elkaar liggen.
Verder kan je een bezoekje brengen aan de wijk montmartre, om een kijkje te nemen bij de Sacre Coeur(Witte basiliek op een heuvel, mooi uitzicht!)
pi_64802433
Wij gaan morgen naar Parijs met de eerder genoemde aanbieding van 50 euro met de thalys .

Willen nu wel naar die wijk le Marais, schijnen leuke winkeltjes en eettentjes te zijn enzo. En en dagje naar Versailles, daar hadden we vorige keer geen tijd voor. De meeste andere toeristische dingen hebben we al gedaan, nog speciale tips?

Heb er zin in .
pi_64803084
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:39 schreef Nouk het volgende:
Wij gaan morgen naar Parijs met de eerder genoemde aanbieding van 50 euro met de thalys .

Willen nu wel naar die wijk le Marais, schijnen leuke winkeltjes en eettentjes te zijn enzo. En en dagje naar Versailles, daar hadden we vorige keer geen tijd voor. De meeste andere toeristische dingen hebben we al gedaan, nog speciale tips?

Heb er zin in .
Wel goedkoop zeg Hoelang ga je? Wel koud nu, hoe ga je daar tegen wapenen
Love is in the air!
pi_64808528
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En sneeuw.
Maar in NL is het vast stukken erger hoor.
 FR
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:43:13 #145
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64808697
quote:

Heb er zin in .
tip: Voor versailles koop je best kaartjes in een RER station, dat bespaart je heel lang wachten in het kasteel zelf, en ik denk ook dat het goedkoper is in combinatie met de RER tickets, al scheelt het niet zoveel.
pi_64822215
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:57 schreef Landgeld het volgende:

[..]

We gaan maandagmiddag weer terug. Ach gewoon een legging onder je broek aan, muts op, sjaal om, is best te doen hoor.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:43 schreef Beregd het volgende:

[..]

tip: Voor versailles koop je best kaartjes in een RER station, dat bespaart je heel lang wachten in het kasteel zelf, en ik denk ook dat het goedkoper is in combinatie met de RER tickets, al scheelt het niet zoveel.
Ik heb al kaartjes besteld via internet. Voor 16 euro, dat is dan voor alle gebouwen en het park . Maar thanks iig. Hoop dat het de moeite waard is.
pi_64833813
quote:

Heb er zin in .
Ook in de Marais geweest. Leuke, goede wijk. Niet heel druk ook. En veel kleine, goede restaurantjes. Ook gay-georienteerd, en daar moet je van houden natuurlijk.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:15:44 #148
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64839404
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:26 schreef Nouk het volgende:

[..]

We gaan maandagmiddag weer terug. Ach gewoon een legging onder je broek aan, muts op, sjaal om, is best te doen hoor.
[..]

Ik heb al kaartjes besteld via internet. Voor 16 euro, dat is dan voor alle gebouwen en het park . Maar thanks iig. Hoop dat het de moeite waard is.
ah, nog handiger.

ja, ik vond het prachtig, zeker de immense tuinen.

Binnen is het ook wel boeiend, alleen jammer van die tijdelijke tentoonstelling met moderne kunst, totaal niet op zijn plaats.

Het is ook wel interessant om af en toe eens mee te luisteren met zo'n engelse of Franse gids die er rondlopen, kun je wat leuke anekdotes horen.
pi_64842128
Jullie horen het allemaal dinsdag. Daag! .
pi_64842857
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:30 schreef Krokodil11 het volgende:

[..]

Ook in de Marais geweest. Leuke, goede wijk. Niet heel druk ook. En veel kleine, goede restaurantjes. Ook gay-georienteerd, en daar moet je van houden natuurlijk.
zijn er nog andere plekken in Parijs waar je goedkoop kan eten? Iemand nog tips? Ik hoor altijd dat Parijs duur is, vandaar....
Love is in the air!
pi_64843425
quote:

[..]

onzin.. vind ik Ik ben zelf vaak zat met Eurolines geweest en maar 1maal was er echt sprake van een uur oponthoud bij de grens waarbij iedereen zijn of haar paspoort af moest geven voor controle. Paar keer zo doorgekard zonder echt te stoppen en enkele malen een selectief aantal die werd gecontroleerd waarvan eentje zelfs eens moest achterblijven.. die had blijkbaar wel iets fout gedaan.

En buitenbuurt? Het is nog steeds Parijs en je pakt daar simpelweg een metro vandaan en voila.. je bent in hartje Parijs.

[ Bericht 2% gewijzigd door Smeich op 09-01-2009 11:41:17 ]
pi_64844588
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:54 schreef Smeich het volgende:

[..]

onzin.. ben zelf vaak zat met de Thalys geweest en maar 1maal was er echt sprake van een uur oponthoud bij de grens waarbij iedereen zijn of haar paspoort af moest geven voor controle. Paar keer zo doorgekard zonder echt te stoppen en enkele malen een selectief aantal die werd gecontroleerd waarvan eentje zelfs eens moest achterblijven.. die had blijkbaar wel iets fout gedaan.

En buitenbuurt? Het is nog steeds Parijs en je pakt daar simpelweg een metro vandaan en voila.. je bent in hartje Parijs.
Uuuh, volgens mij had hij het over die bus, Eurolines (waarbij je 10 uur onderweg bent + veel controle)
Love is in the air!
pi_64845040
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:15 schreef Beregd het volgende:

Binnen is het ook wel boeiend, alleen jammer van die tijdelijke tentoonstelling met moderne kunst, totaal niet op zijn plaats.
Die tentoonstelling van Jeff Koons heeft overal de kranten gehaald. Waarschijnlijk dus wel de moeite waard.
pi_64845191
ik ook.. my bad! Ik heb het in ieder geval nooit als echt erg ervaren.. maar ik had dan ook altijd iets om naar uit te kijken (Parijs!) en ben het reizen ook wel gewend..dat heeft er uiteraard ook veel mee te maken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:42:18 #155
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64845257
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Die tentoonstelling van Jeff Koons heeft overal de kranten gehaald. Waarschijnlijk dus wel de moeite waard.
Tuurlijk heeft het de kranten gehaald, is ook uniek in zo'n omgeving.

Maar ik vond het absoluut niet geslaagd. Ik hou wel van moderne kunst (centre pompidou vind ik heerlijk), maar ik vind dat een kunstwerk op de eerste plaats mooi moet zijn, en dat wordt bij dat overtdreven conceptueel gedoe vaak vergeten.

Er is ook heel wat kritiek op gekomen van de Parijzenaars zelf. En dat was waarschijnlijk de opzet, wat reacties losweken. En de krant halen.

Maar goed, elk zijn ding...
pi_64845705
Hebben we het nog steeds over Jeff Koons? Dat zijn toch vooral beelden, foto's en andere tastbare dingen ipv conceptual art.

Dat een kunstwerk 'mooi' moet zijn is trouwens wel een erg ouderwetse opvatting.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:01:14 #157
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64846014
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:54 schreef k_man het volgende:
Hebben we het nog steeds over Jeff Koons? Dat zijn toch vooral beelden, foto's en andere tastbare dingen ipv conceptual art.
grote ballonachtige dingen waren het

quote:
Dat een kunstwerk 'mooi' moet zijn is trouwens wel een erg ouderwetse opvatting.
Er wordt best wel mooie hedendaagse kunst gemaakt ook, maar dit vind ik echt niks

mooi in de zin van: het moet me raken vanuit esthetisch of intellectueel oogpunt.
Dit doet me niks

nu, elk zijn smaak
pi_64891117
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:25 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Uuuh, volgens mij had hij het over die bus, Eurolines (waarbij je 10 uur onderweg bent + veel controle)
ik ben een ZIJ en geen hij
pi_64891176
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:40 schreef Smeich het volgende:
ik ook.. my bad! Ik heb het in ieder geval nooit als echt erg ervaren.. maar ik had dan ook altijd iets om naar uit te kijken (Parijs!) en ben het reizen ook wel gewend..dat heeft er uiteraard ook veel mee te maken.
als je beetje leest, ik woon bij parijs..... en zoek de goedkoopst mogelijke reis om te reizen
en eurolines sucks
pi_64892100
ow je suis desolee me mademoiselle. wat heeft t te maken dat jij bij Parijs woont als ik mijn reactie geef nav iemand die vanuit Nederland naar Parijs wilt (als je beetje leest) en jij 1x met de Eurolines bent geweest en ik meerdere malen.. doe s ff
pi_64892759
ik geef mijn mening over hoe ik het ervaarde... duuuuuuuuuuuuuuuuh

ja ik vind het niet echt in de buurt... handiger als ze gewoon wat meer in het centrum komen...
en niet in een uithoek waar ik dan paar x over moest stappen met de metro
pi_64902267
Heeft iemand ervaringen of tips over een show zoals het Lido o.i.d?
..cum grano sale..
pi_64902990
Iedereen die UPC digitale tv heeft, bij ON DEMAND documentaires staat een leuke citytrip online
  zondag 11 januari 2009 @ 01:19:53 #164
66422 dutch-mamma
pi_64905186
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:39 schreef Lene het volgende:
Heeft iemand ervaringen of tips over een show zoals het Lido o.i.d?
Ik kan je in maart vertellen hoe de Moulin Rouge is
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_65052011
Wat zijn dingen/gebieden in Parijs die eigenlijk wel leuk zijn om te zien, maar niet echt bekend is bij toeristen?
Love is in the air!
pi_65052677
Quartier Latin!
Leuke barretjes (L)
pi_65053157
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Quartier Latin!
Leuke barretjes (L)
en waar vind je die barretjes? Ik ga nog lang niet naar Parijs, maar wil wel ff oriënteren!
Love is in the air!
pi_65053403
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Quartier Latin!
Leuke barretjes (L)
Ja, dat weet echt geen enkele toerist te vinden.
pi_65053955
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat weet echt geen enkele toerist te vinden.
De keren dat ik er ben zijn er veel meer locals hoor!
pi_65067171
We hebben leuke paar dagen gehad . Alleen het was echt onwijs koud, vooral zaterdag. We liepen echt te blauw bekken op de Champs D'elysee . Vaak naar binnen ergens om wat te drinken, maar dat is ook niet overal even goedkoop.

Versailles was wel erg mooi, af en toe vond ik die kunst van Jeff Koons wel leuk, maar dat levensgrote beeld van Michael Jackson was echt afschuwelijk in die mooie ruimte.

Maar wel genoten ondanks de kou .
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:24:58 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65104735
Vraagje, gaan die lampjes op de eiffeltoren elke avond zo leuk knipperen?
KuikenGuppy
pi_65107741
toen ik er was, was de eiffeltoren BLEU! echt mooi
pi_65141362
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:24 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, gaan die lampjes op de eiffeltoren elke avond zo leuk knipperen?
Als het goed is elk uur ja

Zijn de winkels in le marais & rond centre pompidou open op zondag?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:49:06 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65141724
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:35 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Als het goed is elk uur ja

Zijn de winkels in le marais & rond centre pompidou open op zondag?
Ow elk uur? Wij gingen 's avonds laat naar boven (laatste shift) en toen ging 'ie knipperen terwijl wij erop stonden. Enorm spectaculair om dat mee te maken (sowieso, de eiffeltoren in het donker) maar ik vond het wel jammer dat ik het niet vanaf de grond ook heb kunnen zien.
KuikenGuppy
pi_65146122
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

maar ik vond het wel jammer dat ik het niet vanaf de grond ook heb kunnen zien.
Als troost een foto daarvan...

Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:29:36 #176
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_65153789
Ik ga maandag! Ik hoop 'm ook zo een keertje te kunnen zien, ik ga er vanuit dat dat wel moet lukken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_65161012
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:54 schreef Mestras het volgende:
toen ik er was, was de eiffeltoren BLEU! echt mooi
Ja, nu niet meer, helaas... Was mooiii!
 FR
  zondag 18 januari 2009 @ 11:19:59 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65164768
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:20 schreef OA het volgende:

[..]

Als troost een foto daarvan...

[ afbeelding ]
Super, bedankt !
Ik wil binnenkort weer!!!
KuikenGuppy
pi_65166097
quote:
Weather Forecast Paris

Friday - Heavy snow showers
pi_65168526
Hier komt de sneeuw al eerder, en voor vrijdag wordt er noodweer voorspeld:
http://www.meteo-paris.com/ile-de-france/previsions.php

En kou. -ohnee, da's donderdag.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bora-Bora op 18-01-2009 13:45:12 ]
 FR
  zondag 18 januari 2009 @ 13:39:58 #182
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_65168689
Vrijdag ben ik net weer weg, maar ik krijg dus regen, hagel en sneeuw. Fijn.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_65169012
Kortom: winterkleding en regenkleding mee, en hopen dat ze er bij de weersverwachtingen weer 's naast zitten.
 FR
pi_65169597
Disney valt lekker in het water dan!
pi_65169990
Ja da's wel minder...
 FR
pi_65199692
De weersvoorspellingen zijn al iets bijgesteld gelukkig.

Nog 4 nachtjes!
pi_65202617
hoe kom je vanaf parijs in versaille met het ov?ik wil de tuinen weer eens zien!

Of kan je ergens goedkoop en auto huren?
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 19 januari 2009 @ 12:00:39 #188
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65202720
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:56 schreef melanie_the_miss het volgende:
hoe kom je vanaf parijs in versaille met het ov?ik wil de tuinen weer eens zien!

Of kan je ergens goedkoop en auto huren?
met RER treinen heb je regelmatige verbindingen, das een kleiner netwerk van treinen die in de buurt van parijs blijven.
(gele lijn, vertrekt oa van aan de eiffeltoren)

de prijs viel mee, hoeveel het was kan ik me niet precies herinneren, maar denk iets van rond de 3 euro.
pi_65203017
Het was ongeveer 40 minuten vanaf St. Michel. Inderdaad, die kaartjes waren niet duur.

Alleen wij zijn net geweest toen het zo koud was en toen waren alle fonteinen natuurlijik niet werkend en alle beelden ingepakt tegen de vorst. Dus dat was wel jammer, maar misschien dat nu alles wel weer mooi is hoor.
pi_65203429
Ik heb het al eerder gezien maar het blijft bizar hoe groot het is
Het vriest niet meer du het zal wel meevallen denk ik
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 19 januari 2009 @ 12:26:17 #191
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_65203456
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Disney valt lekker in het water dan!
Dat lijkt me zo kut, met regen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_65204014
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

Bedankt voor de opkikker!
  maandag 19 januari 2009 @ 12:47:58 #193
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_65204190
Ja jij gaat
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_65297910
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

tot nu toe wel redelijk weer hoor
pi_65304782
Ja zie je wel; ze hebben zich weer eens compleet vergist!!

Het is alleen weer wat kouder dan de voorgaande dagen, maar geen hagel, noodweer of storm ofzo! Beetje regen, af en toe.
 FR
pi_65314487
Ik ga 2 februari 5 dagen met mijn vriendin naar Parijs

Eerst eens al deze topic's doorlezen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:46:41 #199
66422 dutch-mamma
pi_65680306
Parijs komt voor mij steeds dichterbij

Ik moet op CdG iemand ophalen. Ik weet dat dat in terminal 1 is. Ik weet dat ik daar ook mijn auto kan neerzetten. Ik kan dus NIET achter het punt van paspoortcontrole/inchecken komen!

Wat is nou een goed meeting point daar? Ik moet iemand ophalen die daar vanuit Engeland land, en die niet te lang rond kan lopen met bagage wegens een handblessure.

Complicerende factor is, dat ons contact per mobiele telefoon niet zo best is omdat haar provider geen sms'jes sturen wil naar een Nederlands abonnement (don't ask, ze is er al maanden mee bezig).

Op deze site staan plattegrondjes van terminal 1. Wat is nu een verstandig punt om af te spreken? Bij de McDonalds op etage CDGval of zo? Of anders?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:53:11 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65683524
In maart gaan vriendlief en ik weer .
Als verjaardagscadeautje voor moi! +O.
KuikenGuppy
pi_65711074
Zo! ff 4 pagina's Parijs replies door gespit

Zit ik alleen nog met één vraag.

Ik kom vrijdag vroeg in de middag en ga zondag laat in de middag weer terug.
Wat is het beste moment om het Louvre te checken,
hoef er niet echt lang te zijn, 1,5 a 2 uur moet wel genoeg zijn.

tips anyone?
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:25:02 #202
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65720880
in het louvre heb ik nog nooit voor eene erg lange rij gestaan (al drie keer geweest op verschillende tijdstippen). Komt omdat er vier ingangen zijn en alles vlot geregeld is.

en 1,5 à 2 uur is echt wel weinig hoor. Maar goed, heel het louvre krijg je wsch nooit op een dag gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')