Veel succesquote:Op woensdag 5 november 2008 19:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat weet ik het grootste deel van communicatie is nonverbaal. En ik weet wat de woorden betekenen. Ik kan ze alleen niet altijde plaatsen en al helemaal niet als gezichtuitdrukking. Zowel bij mijzelf als andere.
Ik kijk alleen niet graag naar mijn spiegelbeeld of foto's van mijzelf. Maar ik zal dit wel moeten doen. Dus ga ik dit proberen.
Zeg, als je niks nuttigs te melden hebt, houd je muil dan gewoon...quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:03 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
wat een hoop mongeaultjes hier zeg...en het zijn bijna allemaal vrouwen, op tijnbrein na dan....
is het niet zo dat jullie overreageren op bepaalde karaktertrekjes? ik zit ook aan mijn puisten, maar ik ben geen autist (toch?)![]()
ik snap ook niet waarom meteen de psycholoog of de huisarts erbij gehaald moeten worden. Problemen moet je uiteindelijk toch zelf oplossen?
Oh, dat is zo herkenbaarquote:Op woensdag 5 november 2008 00:15 schreef Maeghan het volgende:
Ik doe wel altijd dingen graag zelf omdat ik geen zin heb om ze uit te leggen.
Ik heb dat meer dat ik het echt in mijn hoofd doe..quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:11 schreef Maeghan het volgende:
Trouwens, nu we toch bezig waren met genante onthullingen en zo, ik heb ook nog iets waarvan ik me afvraag of iemand hier er iets van herkent. Ik praat namelijk constant tegen mezelf.
Ik zeg meestal alleen iets als mij direct iets gevraagd wordt. En zo veel mogelijk antwoord ik alleen met ja of nee. Zelfs op vragen waar dat eigenlijk niet echt bij past.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:23 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Van mijzelf weet ik dat ik vaak niet graag ergens over praat, omdat ik eerst een hele uitleg moet geven aan de ander wat mij dus dubbel zoveel werk kost. Heb jij dat ook?
tis wel toevallig dat zoveel hier dat doen.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:41 schreef sander-3 het volgende:
En krabben op je hoofd en pulken aan wondjes doe ik ook wel, maar of dat nou iets met autisme te maken heeft.
Straks ligt het nog aan het feit of de vader links of rechtsdragend isquote:Op woensdag 5 november 2008 22:58 schreef Re het volgende:
jongens en meisjes, het ligt aan de regen...
http://www.medicalnewstoday.com/articles/127862.php
quote:Op donderdag 6 november 2008 13:43 schreef Troel het volgende:
Afgelopen dinsdag een sollicitatiegesprek gehad waarin ik eerlijk heb aangegeven dat ik een autistische stoornis heb.
Gisteren hoorde ik dat ik de baan had
Erg fijn dat het soms dus gewoon er niet toe doet dat je een stempel hebt.
Tofquote:Op donderdag 6 november 2008 13:43 schreef Troel het volgende:
Afgelopen dinsdag een sollicitatiegesprek gehad waarin ik eerlijk heb aangegeven dat ik een autistische stoornis heb.
quote:Op donderdag 6 november 2008 13:43 schreef Troel het volgende:
Verbaal 112, performaal 104quote:Op donderdag 6 november 2008 15:54 schreef Stupendous76 het volgende:
Een vraag: zijn er hier (gediagnosticeerde) mensen waarbij een duidelijk verschil tussen verbaal en performaal IQ naar voren is gekomen? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee en/of hoe gaan jullie hier mee om?
Mijn dochter is NLD gediagnostiseerd. Verbaal IQ 108, performaal IQ 75.........quote:Op donderdag 6 november 2008 15:54 schreef Stupendous76 het volgende:
Een vraag: zijn er hier (gediagnosticeerde) mensen waarbij een duidelijk verschil tussen verbaal en performaal IQ naar voren is gekomen? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee en/of hoe gaan jullie hier mee om?
Heb ik ook. Ik kan me dus nagenoeg geen positieve herinneringen voor de geest halen, negatieve wel. Echt heel extreem, zelfs als ik weet dat we vorige week iets leuks gedaan hebben, kan ik me bijv. van d ehele dag nog beter herinneren dat ik in de brandnetels ben gaan staan dan wat we verder gedaan hebben. Maar ook van m'n jeugd bijvoorbeeld en dingen van een jaar geleden, dan herinner ik me praktisch niks positiefs meer.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:02 schreef Oxymoron het volgende:
Gisteren, ben ik bij de psycholoog , geweest. Ze vindt, dat ik erg blijf ''steken'' in negatieve dingen die er gebeurd zijn. En dat dat wel vaker voorkomt, bij autisme (dat de negatieve, gebeurtenissen en gevoelens sterker in het geheugen blijven).
Ik heb alleen ervaring met een cursus Slijtersvak en dat was zo droevig dat ik een klacht gestuurd heb en uiteindelijk twee maanden geen lesgeld heb hoeven betalen. Moet ik dan nog meer zeggen?quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:08 schreef sander-3 het volgende:
Iemand hier die ervaring heeft met het LOI? Ik wil graag een vwo opleiding gaan doen.. maar ik vraag me erg af hoe dat dat zit met begeleiding en dergelijke.
Gaarnequote:Op vrijdag 7 november 2008 21:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik heb alleen ervaring met een cursus Slijtersvak en dat was zo droevig dat ik een klacht gestuurd heb en uiteindelijk twee maanden geen lesgeld heb hoeven betalen. Moet ik dan nog meer zeggen?
Wacht even dus als ik het goed begrijp zijn sommige mensen met autisme verbaal goed, maar kunnen daarnaast een laag IQ hebben?quote:Op donderdag 6 november 2008 20:50 schreef childintime het volgende:
[..]
Mijn dochter is NLD gediagnostiseerd. Verbaal IQ 108, performaal IQ 75.........
Pfff, vooral het omgaan door de buitenwereld met haar is moeilijk (geweest). Iemand die ontzettend "goed" kan praten wordt hoog ingeschat; daar wordt veel van verwacht. En daar kan ze dus niet aan voldoen. De gevolgen zijn destraseus; een kind wat steeds faalangstiger werd, steeds minder vertrouwen in de wereld om haar heen kreeg en steeds vaker "raar" gevonden werd.
Hoe meer ze overvraagd wordt, hoe lager het performale IQ wordt. Toen het heel goed met haar ging op het SBO was haar performale IQ 91. Maar doordat de druk van de buitenwereld te groot is (wordt), trek ze zich terug in een soort starheid en is nauwelijks leerbaar.
Dat kan, maar hoeft niet. Asperger is een ASS die voorkomt bij normaal tot hoog begaafden. NLD (rechterhemisfeer stoornis, maar daar zijn ook nog niet alle meningen gelijk over, zo is mijn dochter wel linkshandig, nogal vreemd bij een re. hemisfeerstoornis) komt voor bij zwak/normaal/ hoogbegaafden; 1 van de belangrijkste kenmerken bij NLD is dus een groot verschil tussen het VIQ en het PIQ, verder zijn de overeenkomsten met Asperger in grote lijnen gelijk.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:00 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Wacht even dus als ik het goed begrijp zijn sommige mensen met autisme verbaal goed, maar kunnen daarnaast een laag IQ hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |