quote:Op zondag 16 november 2008 11:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]Gelukkig ben jij, jij. Anders had je mij echt een trut gevonden! En dat terwijl ik jou echt super cute vind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat geen contact willen is zo herkenbaar. Het klinkt heel autistisch ( oh rly?) , maar ik vind 99% van de tijd geen contact met mensen leuker dan wel contact
En die ene procent van de tijd lijk ik die 99% goed te willen maken door ineens 1000 afspraken te maken en door de bomen het bos niet meer te zien.
En ik zie bij anderen hoe ze het doen en dat wil ik ook![]()
maar dit is dus het enige wat me niet lukt te kopieren? Why? Omdat dit een emotionele lading heeft en dus zo persoonlijk is?
Ik probeer hier al jaren een geschikt format voor te vinden, maar ik maak er alsnog herhaaldelijk een puinhoop van.
Als iemand een goede tip heeft, hollar. Ik ben het zo zat.
Heel herkenbaar. Ik loop bijvoorbeeld als ik in een onverwachte situatie een bekende zie, het liefst een blokje om. Zelfs als dat iemand is waarmee ik graag bevriend zou willen zijn.quote:Op zondag 16 november 2008 10:56 schreef SHE het volgende:
Jeeeeeeeeeeeeeeezus.
Hoi![]()
Dat ten eerste.
Ik zit weer te prutsen. Dat hele vriendschappen gedoe lukt me gewoon niet![]()
Ik wil het wel, en ik heb er soms ook behoefte aan, maar ik begrijp gewoon geen fluit van het hele proces. Ik ga ook meteen stom doen als vriendinnen heel dichtbij komen. Ik zeg weer heel veel afspraken af en ik vergeet mensen zelfs te bellen als ze jarig zijn.
Ook al staat het in mijn agenda. Online & op papier. Ik doe er gewoon niets mee en ik zie er als een berg tegenop
WHY?
De ene dag overlaad ik iemand met aandacht, om vervolgens een half jaar niets meer van me te laten horen omdat ik het 'gedoe' vind.
Zo, dat is eruit
doseren!quote:Op zondag 16 november 2008 11:23 schreef SHE het volgende:
En die ene procent van de tijd lijk ik die 99% goed te willen maken door ineens 1000 afspraken te maken en door de bomen het bos niet meer te zien.
Geen tip, alleen maar herkenbaarheidquote:Op zondag 16 november 2008 11:23 schreef SHE het volgende:
[..]
Als iemand een goede tip heeft, hollar. Ik ben het zo zat.
quote:Op zondag 16 november 2008 12:06 schreef SHE het volgende:
@ Innocence: Ik ben niet bang voor mensen hoor, integendeelIk vind mensen wel grappig.
Maar ik snap die hele route gewoon niet. Dus als A, dan B = C
Dat werkt dus niet bij vriendschappen blijkbaar.
Assertiviteitstraining of sociale vaardigheden is ook niet aan mij besteed; ik ben een sluwe vos wat dat betreft
Ik weet niet of bang het goede woord is. Maar llui is het ook niet en stiekum begrijp ik best hoe het zou moeten werken.quote:Op zondag 16 november 2008 12:06 schreef SHE het volgende:
@ Innocence: Ik ben niet bang voor mensen hoor, integendeelIk vind mensen wel grappig.
Maar ik snap die hele route gewoon niet. Dus als A, dan B = C
Dat werkt dus niet bij vriendschappen blijkbaar.
"e:Op zondag 16 november 2008 20:04 schreef Black_Tulip het volgende:
Het onderhouden van vriendschappen is voor mij niet het probleem. Het probleem is mensen vinden met wie ik vrienden zou kunnen worden. Vrienden maken, hoe doe je dat?
Op de sportclub zijn dan ook niet zo heel veel vrienden, meer mensen die 'elkaar kennen' omdat ze op die sportclub zitten en elkaar af en toe nog eens ergens tegenkomen (zelfde school voor de kinderen, zelfde winkel, etc)quote:Op zondag 16 november 2008 20:10 schreef Troel het volgende:
Goede vraag. Welke idioot heeft verzonnen dat je vrienden maakt op de sportclub? Heb al heel wat sportclubs geprobeerd hier in Ijsselstein, maar de enige vrienden die ik echt in de buurt heb zijn de burenof mensen die ik via Fok ken
Maar dan ben je toch niet vergeten te bellen voor die verjaardag? Je zag de herinnering en hebt ervoor gekozen niet te bellen.quote:Op zondag 16 november 2008 10:56 schreef SHE het volgende:
Jeeeeeeeeeeeeeeezus.
Hoi![]()
Dat ten eerste.
Ik zit weer te prutsen. Dat hele vriendschappen gedoe lukt me gewoon niet![]()
Ik wil het wel, en ik heb er soms ook behoefte aan, maar ik begrijp gewoon geen fluit van het hele proces. Ik ga ook meteen stom doen als vriendinnen heel dichtbij komen. Ik zeg weer heel veel afspraken af en ik vergeet mensen zelfs te bellen als ze jarig zijn.
Ook al staat het in mijn agenda. Online & op papier. Ik doe er gewoon niets mee en ik zie er als een berg tegenop
Dat risico heb je inderdaad, dat het contact nooit verder gaat dan alleen in die omgeving waar je die persoon van kende, hoe graag je het ook anders zou willen. De truc is om je in zoveel mogelijk verschillende omgevingen te begeven, zodat je overal wel iemand hebt met wie je op zijn minst een leuk gesprek kan hebben, en om de kans te vergroten dat je toch iemand tegen komt met wie het zo goed klikt dat je ook met elkaar elders gaat afspreken.quote:Op zondag 16 november 2008 20:43 schreef Stupendous76 het volgende:
Op de sportclub zijn dan ook niet zo heel veel vrienden, meer mensen die 'elkaar kennen' omdat ze op die sportclub zitten en elkaar af en toe nog eens ergens tegenkomen (zelfde school voor de kinderen, zelfde winkel, etc)
Natuurlijk doen ze niet zomaar iets; dat blijkt wel uit het feit dat ze allemaal hetzelfde doen hoewel ze aangeven 'maar wat' te doen. Ik vind het juist heel moeilijk om gedrag heel bewust te kopiëren. Voor zo ver ik heb geleerd om me sociaal aangepaster te gedragen heb ik dat onbewust gedaan. Vrienden maken kun je niet kopiëren, omdat als anderen dat met elkaar doen, dat privé is en het dus veelal gebeurt zonder dat je er erg in hebt. En ook als ik het zou zien denk ik niet dat ik het zou kunnen nabootsen. De enige manier die ik zie is goed te luisteren naar de enkele tips die ik hoor over hoe ik mensen kan benaderen. Ik heb inmiddels geleerd dat ik me óf onbewust onbereikbaar opstel, óf dat ik te opdringerig of te 'needy' overkom. Dat is allemaal leuk en aardig, maar hoe die gulden middenweg eruit ziet, dát weet ik nietquote:Mijn mening: hoe meer je 'de mensheid' bekijkt (gezonde en ongezonde mensen), hoe maffer de boel in elkaar zit. Met name mensen die 'gewoon' zijn, doen maar wat. En omdat een grote meerderheid ook 'maar wat doet', geldt dat als gemiddelde, alles wat anders is is dan opeens 'vreemd', 'absurd', 'ongewenst', enkel omdat ze het zelf niet snappen. Voor autisten is dat aan de ene kant heel erg moeilijk, je wil graag meedoen maar weet niet hoe of waarom. Vraag het aan 'de groep', en ze weten het zelf ook niet. Maar als je binnen zo'n groep de regels doorziet en die gewoon toepast (= copieert), kan je gewoon meedoen, omdat 'de groep' het toch niet weet: die zien alleen jouw copie
Jamaar Xen, ik kan dit toch niet verkopen aan een weldenkend mens?quote:Op zondag 16 november 2008 21:56 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar dan ben je toch niet vergeten te bellen voor die verjaardag? Je zag de herinnering en hebt ervoor gekozen niet te bellen.
Ik denk dat jij in vriendschappen gewoon wederzijdse verwachtingen moet uitspreken en vooral ook de onmogelijkheden en verder afspraken maken en die noteren en er ook naar handelen.
Je kunt toch ook afspreken dat zij jou de ene week belt en jij haar de andere? En dan moet je dat maar in je agenda noteren, als dat niet vanzelf gaat bij je. En dan moet je ook bellen als je het leest en er niet voor kiezen niet te bellen.quote:Op zondag 16 november 2008 23:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Jamaar Xen, ik kan dit toch niet verkopen aan een weldenkend mens?
Ja hoi, ik wil heel graag met je omgaan, maar wel een beetje rommelig. Is dat goed?
Ik denk niet dat iemand daar behoefte aan heeft
Je kan toch best aan iemand uitleggen dat je het moeilijk vindt contacten te onderhouden, dat dat soms lastig voor je is? Een weldenkend mens kan daar best wat begrip voor opbrengen denk ik.quote:Op zondag 16 november 2008 23:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Jamaar Xen, ik kan dit toch niet verkopen aan een weldenkend mens?
Ja hoi, ik wil heel graag met je omgaan, maar wel een beetje rommelig. Is dat goed?
Ik denk niet dat iemand daar behoefte aan heeft
Dat herken ik niet echt. Ik ga met iedereen hetzelfde om.quote:Op zondag 16 november 2008 23:20 schreef MLI het volgende:
SHE, wat wil je zelf uit vriendschappen halen? Ik heb een manier gevonden die voor mij toch redelijk goed blijkt te werken. Ik haal uit elke vriendschap iets anders, met de één ga ik alleen stappen, bij de ander huil ik uit, met weer een ander lach ik me helemaal suf. Zoals een normaal mens, alleen bij mij zijn de vriendschappen voornamelijk op dat ene aspect gestoeld. Ik bedoel, als mijn beste vriendin mijn verjaardag vergeet, dan doet me dat vrij weinig eigenlijk. En zij maakt zich er op haar beurt ook niet druk om als ik de hare vergeet.
Is ook waar. Relaties met mannen gaat me al iets beter af, al krijg ik uiteindelijk ook daar dezelfde toestanden mee. Het proces duurt alleen wat langer. ( voordat iemand pissed wordt zeg maarquote:Op zondag 16 november 2008 23:37 schreef ThE_ED het volgende:
Je moet er ook niet té veel achter zoeken heh, achter een vriendschap.
Ik heb het idee dat hier in dit topic veel vrouwen zitten, daar is het toch wat anders, maar de meeste van mijn vriendschappen zijn nogal los. Iedereen is druk heh, en nouja, mannen gaan niet zo snel samen winkelen ofzo.
Dat jij genoeg voldoening lijkt te halen uit hele losse contacten waardoor je als het erop aankomt bij niemand terecht kan behalve je ouders, je broertje en ik moet jij weten. Ik neem daar geen genoegen mee en ik heb nou niet echt de indruk dat het geslacht daar een hele belangrijke rol in speelt.quote:Op zondag 16 november 2008 23:37 schreef ThE_ED het volgende:
Je moet er ook niet té veel achter zoeken heh, achter een vriendschap.
Ik heb het idee dat hier in dit topic veel vrouwen zitten, daar is het toch wat anders, maar de meeste van mijn vriendschappen zijn nogal los. Iedereen is druk heh, en nouja, mannen gaan niet zo snel samen winkelen ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |