abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41349511
Een constatering mijnerzijds; door internet lijkt de handel in kaarten voor concerten en festivals hand over hand toe te nemen!

Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat nog VOOR dat een concert uitverkocht was, kaarten al voor 2,3 of zelfs 4 x vraagprijs aangeboden werden op t internet!

Wat is het probleem of wat houdt dit in stand?
*Mensen betalen blijkbaar als ze willen nog steeds zoveel geld voor zo'n kaartje
**De aanbieders worden niet aangepakt, vraagprijs aanbieden oke, en als de prijs door biedingen hoger uitkomt, ook ok? maar reacties dat een handelaar de rest van de concertkaartjes wel weg kan gooien, omdat ie er toch al genoeg op verdiend heeft zijn schandelijk en dienen bestartft te worden M.I. (zoals hier blijkt: Kaiser Chiefs! )

Wat zijn de oplossingen voor t probleem? (t helpt iig niet dat je voor sommige concerten nog steeds 20 kaarten per credit card kan bestellen, maar 4 kaarten ppp is net lullig als je 7 vrienden hebt!)

Ik ben van mening dat deze handelaren de muzieksector om zeep helpen, echte fans achter t net laten vissen en t zou verboden moeten zijn en worden!Voor Lowlands liep het ook zo uit de klauwen en heeft marktplaats samen met lowlands een bericht op de site geplaatst dat kaartjes alleen tegen vraagprijs verkocht mogen worden. Er mag op verdiend worden, mits dat door bieding tot stand is gekomen.

Wat zouden we hier nou aan kunnen doen?

heeft t zin zwarthandelaren aan te geven bij Mojo?
Moet marktplaats dit zelf in de gaten houden, met de concertagenda in de hand?
  Moderator donderdag 31 augustus 2006 @ 01:17:47 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41349718
Ik vind het ook buitengewoon schandalig dat er mensen zijn die dit soort prijzen vragen. Ik had vandaag inderdaad te maken met iemand die Kaiser Chiefs kaarten verkocht op ebay voor 85 euro per stuk (normale prijs is 25 euro), dat is echt schandalig! (overigens dezelfde meneer die de kaartjes weggooide als hij er genoeg aan verdiend had )
Op deze manier kunnen alleen de mensen met veel geld nog naar dit soort concerten. Ik kan als student het niet opbrengen om voor die prijs een kaartje te kopen. Bovendien zouden mensen het ook niet moeten doen, zo hou je het alleen maar in stand! Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt. Bij het concert van Arctic Monkeys kon je twee kaartjes per persoon kopen, een veel beter systeem! Ook heb ik gehoord een tijdje terug dat Donner dit wil gaan aanpakken, ik hoop dat dat snel gaat gebeuren!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_41349782
klopt! Dan zegt zo'n doorverkoopsite dat ze alleen handelen in uitverkochte kaartjes en ziet alles er officieel uit maar allemaal dikke kwats. Bel je het officiele verkoopbureau wat zo mooi op de achterkant van de kaartjes laat drukken dat de kaartjes niet op commerciele doeleinden doorverkocht mogen worden etcetera, dan zeggen ze doodleuk meerdere keren, we gaan erachter aan maar uiteraard niks.

Dus, koop massaal kaarten, bouw een site, maak duizende euro's omzet per jaar, het kan gewoon
pi_41349801
Al die luie zeurpieten moeten gewoon 's ochtends op tijd bij GWK of Postkantoor staan!

Ik stond er voor Tool beide keren om 07:00 u.

En voor Lowlands was het pas 2,5 dag van tevoren uitverkocht terwijl al een week bekend was dat het dit jaar uitverkocht zou raken. Beetje loos gezeur, dit.
pi_41349833
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 01:20 schreef Roellio het volgende:
Al die luie zeurpieten moeten gewoon 's ochtends op tijd bij GWK of Postkantoor staan!

En voor Lowlands was het pas 2,5 dag van tevoren uitverkocht terwijl al een week bekend was dat het dit jaar uitverkocht zou raken. Beetje loos gezeur, dit.
niet als er bedrijven zijn die dikke omzet behalen aan het doorverkopen van kaartjes terwijl dit volstrekt niet mag maar er wordt niks aan gedaan
pi_41349870
http://www.onlineticketshop.nl/content/index.asp

hier heb je één van de vele sites van dat mooie bedrijf......
pi_41349894
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 01:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

niet als er bedrijven zijn die dikke omzet behalen aan het doorverkopen van kaartjes terwijl dit volstrekt niet mag maar er wordt niks aan gedaan
Als je kaartjes wilt zul je er dus op tijd bij moeten zijn.
Dat is toch ook een beetje de charme ervan? Wij hebben zelfs een vaste kliek vroege vogels waarmee we altijd gezellig koffie en broodjes van thuis zitten te consumeren in het GWK kantoor op het station.
pi_41349961
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 01:24 schreef Roellio het volgende:

[..]

Als je kaartjes wilt zul je er dus op tijd bij moeten zijn.
Dat is toch ook een beetje de charme ervan? Wij hebben zelfs een vaste kliek vroege vogels waarmee we altijd gezellig koffie en broodjes van thuis zitten te consumeren in het GWK kantoor op het station.
kaartjes mogen niet op commerciele doeleinden doorverkocht worden aan derden!
Als er zelfs bedrijven zijn die er van rond kunnen komen en hun bedrijfsdoelstelling is......Dan is dat nogal wazig te noemen omdat het gewoon niet mag.
Als kaartjes niet uitverkocht zijn mag het al helemaal niet. Ben zelf geen gedupeerde hoor
pi_41350026
Doe aangifte bij de politie, aangezien ticketservice er niets aan doet, als het je zo stoort!
pi_41350058
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 01:29 schreef Roellio het volgende:
Doe aangifte bij de politie, aangezien ticketservice er niets aan doet, als het je zo stoort!
hehe, 1-0

Nah, toch wazig dat het gewoon toegelaten wordt of niet dan
  donderdag 31 augustus 2006 @ 01:33:00 #11
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41350097
Oplossing: kaartjes op naam met een chip met biometrische data, en een irisscan bij de ingang van het festival
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_41355760
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 01:20 schreef Roellio het volgende:

Duh, die hufters van marktplaats staan er ook vroeg en vooraan hoor!

Concertkaartjes zijn een wezenlijk ander product dan je oude schemerlamp waar je vanaf wilt. Want van nature schaars (max aantal plaatsen in de zaal) en uniek (band x die alleen maar op die avond langskomt) en na datum concert zo goed als waardeloos. Heel iets anders dan een cd of zo waarvan het geen nut heeft het voor meer dan kostprijs aan te bieden, dan kun je nog naar de platenzaak. Bij een uitverkocht concert kan dat niet.
Wat mij betreft gewoon niet meer op marktplaats of ebay, te makkelijk om dan gewoon extra kaarten te bestellen met doel om ze met winst te verkopen.
Voor mensen die verhinderd zijn moet het makkelijker worden om op officiele wijze hun tickets kwijt te raken.

Het probleem is dat die kaarten vaak veel te lang van te voren in de vvk gaan (en vaak nog steeds een te groot aantal maximaal kaarten per persoon. Wat mij betreft max 4 voor alle concerte) en dat je in die tussenliggende weken / maanden in principe alles met dat kaartje kan doen. Mischien voor stadions niet te doen, maar bij clubconcerten zou je gewoon een bestelbevestiging op naam o.i.d. moeten krijgen en dat je dan op de avond zelf dat ding meeneemt plus ID en dat je dan pas naar binnen gaat en evt pas betaalt. Mensen die niet kunnen en dat doorgeven (of op moment van aanvang show nog niet zijn komen opdagen) zijn dan ook geen geld kwijt, evt wachtlijst voor mensen die ook naar binnen willen. Doen ze bij theaters ook zo met niet afgehaalde reserveringen.

Of - toekomstmuziek maar wat mij betreft wel een optie - : helemaal geen gedrukte kaartjes meer maar een soort chipkaart of ander persoonlijk pasje (dat je evt ook voor andere dingen nodig hebt zodat je dat pasje niet uitleent / weggeeft). Bij vvk scannen en het erop "laden" , bij avond zelf weer scannen zodra je binnenkomt.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:06:35 #13
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41363408
tvp
kom hier later wel even mijn mening geven
pi_41388251
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 01:23 schreef opgebaarde het volgende:
http://www.onlineticketshop.nl/content/index.asp

hier heb je één van de vele sites van dat mooie bedrijf......
http://www.budgetticket.nl
voor mensen met een flink budget...

70 euro voor een kaartje, mongolen
www.erikluyten.nl fotografie
pi_41401776
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 09:36 schreef punkr1 het volgende:

[..]

http://www.budgetticket.nl
voor mensen met een flink budget...
een vriend van mij heeft daar 200 euro betaald voor een radiohead kaartje wat normaal 50 euro kost oid
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_41407512
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:06 schreef peaceman het volgende:
tvp
kom hier later wel even mijn mening geven
same
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_41408994
Kaarten op naam verkopen.
Bij de verkoop om id vragen en dan alleen toegang tot concert/evenement met toegangskaart en id pas.
Doen ze hier in Italie sinds kort ook bij de voetbalwedstrijden. En als jouw naam niet op het kaartje staat kom je er niet in. Pech gehad!
Is volgens mij zo ongeveer de enige optie.
Forza Juve!
pi_41436913
maar weet je wat t lastigste is als je ze op naam verkoopt;

stel ik koop maanden van tevoren voor 3 vrienden ook kaarten, omdat t nou eenmaal handig is als je er meer tegelijk koopt en niet iedereen tegelijkertijd ook daadwerkelijk in staat is om kaarten aan te schaffen.

dan staan, als ik ze bestel, die kaarten op mijn naam. ik had dat bv met Rock Werchter ook. ik kwam daar alleen een dag later. Mijn vrienden daarheen, met 3 kaarten, met MIJN naam en ik was er niet om te legitimeren. Ik had toen zekerheidshalve kopietje paspoort meegegeven, maar dat is dan vast ook niet de bedoeling....

of bedoelen jullie t anders, als ze op naam gekocht moeten worden?
pi_41483296
ja, festivals (en als de haler een dag later komt) is al een iets ander verhaal; meestal ben je er zelf toch gewoon op de avond zelf bij met je vrienden en is dat geen probleem...
pi_41485836
ik vind dus niet dat daar vanuit gegaan mag worden.
dan elke kaart een eigen naam en dan bij deur indentificeren is die plicht toch nog ergens goed voor
  dinsdag 5 september 2006 @ 07:42:59 #21
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41506239
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 01:26 schreef opgebaarde het volgende:
Als kaartjes niet uitverkocht zijn mag het al helemaal niet.
Als kaartjes niet uitverkocht zijn, is er ook geen probleem.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_41506912
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:28 schreef Babbelzz het volgende:
ik vind dus niet dat daar vanuit gegaan mag worden.
dan elke kaart een eigen naam en dan bij deur indentificeren is die plicht toch nog ergens goed voor
Zo bedoel ik het inderdaad.
Hier staat je naam op je eigen kaart en dus niet jouw naam op alle kaartjes van de goep.
Je moet dus met je id de kaart kopen en met je id kom je dan op de dag van het evenement zelf ook binnen.
Ik weet niet of je bij het kopen van de kaartjes een kopietje van bijv. de id van een vriend mag meenemen om de kaart op zijn naam te laten zetten als hij zelf niet mee kan om kaarten te kopen, maar dat zou denk ik niet zo'n groot probleem moeten zijn. Als hij zich dan op de dag zelf maar kan identificeren.
Forza Juve!
pi_41508730
Zeur niet zo, als er mensen zijn die het willen betalen en beide partijen tevreden zijn.. is er toch geen probleem???
peace, nd suck a !@$%
pi_41509104
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:26 schreef fr0x het volgende:
Zeur niet zo, als er mensen zijn die het willen betalen en beide partijen tevreden zijn.. is er toch geen probleem???
dôh, jij studeert zeker?!
pi_41515931
Ik verdien me geld door concertkaarten duurder te verkopen

what a crime
peace, nd suck a !@$%
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')