quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:16 schreef -skippybal- het volgende:2008 was helemaal niet slecht. Ik hoor het echt vaak, maar ik kan genoeg geweldige platen bedenken.
Top 10 begin ik niet aan zonder even over te denken, maar met de albums van Wolf Parade, Portishead, Elbow, Deerhunter, Damien Jurado, Shearwater, Okkervil River, TV on the Radio, The Tallest Man on Earth en nog veul meer kan je imho toch zeker niet spreken van een matig jaar.
Hm, it's just a matter of taste. De meest namen die jij nu noemt konden mij dan weer niet zo heel erg bekoren, en dat is vice-versa vast ook het geval

. Ik merk gewoon zelf dat, in vergelijking met voorgaande jaren, er ontzettend weinig albums zijn uitgekomen waar ik echt ondersteboven van ben. Best veel 3-sterren, 3.5-sterren albums, maar weinig 'klassiekers in de maak'. Persoonlijk vind ik zelfs dat er dit jaar maar één album op elk gebied (vooral compositorisch) alles en iedereen overtreft: The Last Shadow Puppets. Op gebied van losse (album)tracks zijn er wel wat meer toffe tracks uitgekomen, trouwens.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:27 schreef AMDB het volgende:[..]
2. The Raconteurs - Consolers of the Lonely (ik had die ook wel bij Aisumasen verwacht

vergeten?)
[..]
Niet echt... Het optreden in de Melkweg komt zeker in mijn top 10 van dit jaar, maar vind de plaat persoonlijk geen vier sterren waard. Begrijp me niet verkeerd, ik vind echt een goede band. Maar persoonlijk net iets te veel nummers die ik niet lang genoeg interessant vind, wat bij die platen die ik wel genoemd heb anders is. Nogmaals: Gewoon een kwestie van smaak. Ach ja.
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:02 schreef frame-saw het volgende:Mijn zus was naar The Kooks geweest, superschattig. Ze had de handtekening van Luke Pritchard en 'iemand van Mystery Jets'.
Ook al walg ik van The Kooks, zij was echt superenthousiast en smste me meteen

Waarom walg je van The Kooks? Ik moet zeggen dat het één van de leukste shows was die ik dit jaar op Lowlands gezien heb. Had er totaal niets van verwacht, maar het viel me ontzettend mee. Ik had niet het gevoel dat ik ze met dit album nog vaker wil gaan zien, maar het was gewoon een strakke show. Veel energie, redelijk goede opbouw etc. Alleen op plaat kan ik er weinig mee. Sowieso gaat dat gekweel van die zanger mij ontzettend vervelen na een paar minuten. Toch vind ik de sound van de gitarist echt dik in orde.
Het debuut vind ik als album erg zwak. Singles "Naive" en "She Moves in Her Own Way" zijn gewoon goede songs, daar kun je niet omheen. Wel veel te vaak gehoord, ook daar kun je niet omheen. "Eddie's Gun" en "Sofa Song" zijn gewoon strakke pop-liedjes, niets mis mee. Maar de rest is zo...saai. Tweede album is al een tandje beter, maar ook niet meer dan een 6-je waard imho. Een goede productie betekent niet gelijk goede songs. Ik snap niet wat het merendeel van de mensen in liedjes zoals "See The Sun", "Mr. Maker", "Shine On" hoort. Zo uitgekauwd, zo saai, zo voorspelbaar, zo zielloos... Als het een beetje rock 'n' roll wordt zoals op "Down To The Market" vind ik de band gelijk veel leuker klinken.
Maar even hè... Die gasten hebben gewoon met Ray Davies op het podium gestaan

.