Zekerquote:Op donderdag 13 november 2008 17:15 schreef Mellow_ het volgende:
Ja, weet ik wel
Ik bedoel dat de hoeveelheid post met een dinsdag te vergelijken was.
Beter?
Heb vorig jaar twee weken gewerkt in Ede toen ze daar proef mee draaiden. Het is op z'n zachtst gezegd apart. Handje opsteken voor elastieken enzoquote:Met name de invoering van de 'postverdeler', waardoor postbodes 'zoveel mogelijk aan de sorteerkasten kunnen blijven doorwerken' lijkt me verschrikkelijk.
Ik snap dat VOS-idee ook niet... Zoals we het nu doen gaat het eigenlijk prima... mensen VOS-en gewoon op kasten en lopen vervolgens in colonne met de bakkenkarren rond de kasten om de vakken (inclusief de hersorteringskast) leeg te trekken. Er is veel te veel post om het VOS-en door minder dan vier man te laten uitvoeren... We hebben op drukke dagen (woensdag, vrijdag, zaterdag) alleen al drie man nodig om de pakjes en vaste bundels te verdelen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Heb net de Mail gelezen, en ik zie toch wat mogelijke probleempjes. Er staat dat er in een Bakkenkarren-carre gevost gaat worden, ipv in de grote voorsorteerkasten. Nu weet ik niet hoe er bij jullie wordt gevost, maar bij ons gewoon in de sorteerkasten waar ook de wijken op worden voorbereid. Die kunnen dus echt niet weg. Alleen voor de zgn. vaste bundels gebruiken we een sorteerkast met grote vakken. Als al dat geVOS in zo´n Carre moet gebeuren krijgen we problemen met de ruimte. Op het plaatje zie ik twee mensen, omringd door 11 containers. Dat zijn maximaal 44 lege bakken, dat komt ongeveer overeen met het aantal vakjes op een sorteerkast. Er mogen echter maar 2 mensen in de Carre staan. We hebben nu 7 a 8 Vossers afhankelijk van de drukte, dan moeten er 4 Carre´s komen. Daar is hier absoluut geen plaats voor. Een enkele carre, misschien 2. Het voordeel van de Carre zou zij dat het vakken trekken na de vos komt te vervallen. Dat kost ons nu iedere dag 10/15 minuten, maal 7 vossers is ongeveer 1.15 tot 1.45 uur. Dat is dan je besparing. Maar nu gooi je bij het vossen de post in een vakje op je kast, zodat je stil kunt staan, en je alleen af en toe moet omdraaien om een nieuwe bak te pakken. Bij zo´n carre moet je steeds heen en weer lopen om dan weer in bak 1 een donald dukkie te mikken, en dan weer in bak 37 een Elsevier. Lijkt me toch wat langzamer gaan dan vossen op de oude manier. Tenminste, als ik het zo lees is dat mijn indruk. Misschien zie ik het wat negatief, dus mocht ik het verkeerd zien dan hoor ik dat graag van een Fok!ker die er praktijkervaring mee heeft.
Bedoel je dat jullie dan al aan dat VBG voor de toekomst gaan beginnen? Lekker, zo vlak voor de KNJ!quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:25 schreef Jordy-B het volgende:
Nou ja, bij ons gaat volgende week het nieuwe werken in, dus we zullen dan wel zien hoe het bevalt. Waar ik me meer zorgen om maak, is dat de tijden voor de voorbereiding nog krapper komen te staan en men er met het maken van de roosters vanuit gaat dat iedereen die tijden weet te halen. Da's dus een prima recept om je als bedrijf in de nesten te werken, want als de tijden niet gehaald worden, loopt de boel in de soep. En omdat opdeel/NUT straks komt te vervallen en het extra werk op het rooster verwerkt gaat worden, zal men minder geneigd zijn om bij te springen (lijkt mij). Wat dus betekent dat de postbode-plussers op valium moeten rondlopen om te voorkomen dat ze een zenuwinzinking krijgen.
Nou ja... positief blijven, enzo.![]()
quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:06 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Mijn god, wat veel weinig post.
Welk dorp?quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:48 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik had vandaag HAH, zo'n klein kaartje van de waterschapsverkiezingen. Was eigenlijk best te doen. Wat ik minder leuk vond dat ik twee andere wijken moest lopen in een vreemd dorp
Met vreemd bedoel ik een dorp waar ik nooit vrijwillig komquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Welk dorp?
Hier geen HAH btw
Was door de Makro nog net niet in slaap gevallen, maar het blijft te rustig voor een zaterdag naar mijn idee..
Jep... Viel in de voorbereiding wel mee (het kwam wel afschuwelijk laat uit de HSM), maar bij het bezorgen viel het wat tegen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:06 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Mijn god, wat veel post.
Nou daar verzekeren we dus ook niet meer bijquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier stapels grote enveloppen van Salland Verzekeringen, die niet dichtgeplakt waren
Had er gewoon losse polisbladen tussen liggen zonder de rest vd envelop er nog bij. Sommige waren ook helemaal kapot gescheurd.. mooie boel
Ene wijk 2 keer zoveel tassen, andere wijk wel het normale aantal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |