abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62606231
Arbeidsveiligheidkundige (OHS&E functionaris)

[ Bericht 31% gewijzigd door OxygeneFRL op 23-10-2008 11:42:58 ]
  Moderator donderdag 23 oktober 2008 @ 11:15:31 #42
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_62606294
docent
F.K.A. SuperwormJim
pi_62606412
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:31 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

lekkere risicospreiding
je groteposten rapportage aan de DNB zal er erg interessant uitgezien hebben
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:20:28 #44
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62606427
Student ICT..

en vakkaenvuller

[ Bericht 1% gewijzigd door PiRANiA op 23-10-2008 12:00:08 (typo oxy :P) ]
pi_62606482
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:20 schreef PiRANiA het volgende:

en vakkanvuller
Verklaart een boel.
pi_62606968
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:05 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je bent binnen gekomen? Ik wil binnen een paar maanden de stap gaan wagen, ben nu al aan het applyen. Je hebt ook een CFA gedaan neem ik aan?
Ik heb gemakkelijk gezegt veel geluk gehad.

Via de branch in Amsterdam heb ik de mogelijkheid gehad om als expatriat voor een 2-5 jaar hier in Londen te komen werken en ik heb het traject van hier lokaal moeten solliciteren over mogen slaan.

Dit is een tussenstap voor mij in mijn droom branch CFO te worden en het is geen gemakkelijke.

Ik heb geen FSA cursussen hoeven te volgen en hoefde geen lokaal registeraccountant diploma te behalen al heb ik wel de mogelijkheid het te doen.

Op dit moment is de markt om de solliciteren zeer beroerd en worden er in plaats van mensen aangenomen, mensen ontslagen. Het advies is om zoveel mogelijk diplomas en hoge cijfers te behalen en via een internship of traineeship binnen te komen. Na 6 maanden tot een jaar beroerd werk doen heb je dan de beste kans om door te stromen.
Of je moet 'top of the class' afgestudeerd zijn bij Oxford of Cambridge, maar hier nemen we zelfs bijna alleen maar afgestudeerden aan van de Sorbonne University in Parijs....
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:49:08 #48
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62607132
'Software Ontwikkelaar' staat op mijn urenbriefjes ... Dus dat zal dan wel
Tot een maandje geleden had ik totaal geen interesse in beurzen, aandelen en/of de financiële wereld
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:59:51 #49
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62607431
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Verklaart een boel.
wat verklaart het?
pi_62607777
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:59 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

wat verklaart het?

Een boel.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:13:53 #51
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62607810
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:42 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]
Of je moet 'top of the class' afgestudeerd zijn bij Oxford of Cambridge, maar hier nemen we zelfs bijna alleen maar afgestudeerden aan van de Sorbonne University in Parijs....
Oké, ik kom van de RSM Erasmus University. Ook wel redelijk top of the bill in Europa. Mijn probleem is dat ik dus niet via een branch in Nederland wil starten (wat m.i. wat gemakkelijker is), maar dat ik gelijk wil starten in de UK. (heb er al een jaar gewoond)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:21:27 #52
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62607999
Nog een EUR student meldt zich Nu met master accounting bezig
pi_62609097
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 08:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik ben een natural blowup met poker (hoewel dat minder wordt). Maar ik heb wel waardering voor je carrière move.
Ik wordt er nog niet echt rijk van (maar ooit haal ik die finale tafel wel, da's de hoop) en mijn moeder krijgt nog eens een hartaanval, en dat vind ik ook niet zo leuk , dus ik doe wel vrijwilligerswerk erbij (ook voor mijn eigen zelfrespect)
quote:
Hou je van uitdagingen en durf je risico's te nemen?
Bij poker vermijd je juist (onnodige) risico's
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_62609292
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]
Ik weet niet of ze me bij een boutique wel zien zitten, heb nog geen ervaring, alleen mijn bul. Bij een grote partij heb je toch vaak een gedegen trainingstraject. (plus sponsorship CFA e.d.)

Maar weer even ontopic

Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:59:25 #55
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62610685
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:07 schreef geenID het volgende:

[..]

Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?
Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.
Waar kan ik trouwens internships voor boutiques vinden dan? Ik kijk wel elke dag op efinancial.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62611167
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.
Waar kan ik trouwens internships voor boutiques vinden dan? Ik kijk wel elke dag op efinancial.
Belangrijk is dat je buiten de collegebanken affiniteit met finance kan laten zien, en voor die internships moet je gewoon mailen naar die boutiques en mm firms. Die internships staan niet op efinancialcareers.
pi_62611804
Ik heb ooit ET in Delft gestudeerd, cum laude afgestudeerd zelfs. Maar ik heb daarna besloten dat het "corporate" wereldje totaal niks voor mij was (teveel blabla, omhooggevallen (V)MBO-volk met praatjes dat er de dienst uitmaakt). De huidige "kredietcrisis" kwam voor mij dan ook totaal niet als een verrassing: dat krijg je ervan als je de lakens uit laat delen door volslagen idioten, met een economisch inzicht dat niet verder rijkt dan 3 maanden vooruit en de eigen bankrekening.

Afijn, van promoveren werd ik ook niet vrolijk: een ambtelijke sfeer, alleen maar dichtgetikte, noncommunicatieve vakidioten om je heen, en inmiddels ook nog eens te weinig vrijheid. Dus ik werk tegenwoordig in de ICT (*nix-beheer, zodat ik geen ruk uit hoef te voeren), woon in een stacaravan en rijd een (hele oude) motor. Ik doe m'n werk met vier vingers in m'n neus, heb geen hypotheek of Ritalinkoters om me zorgen over te maken, maar wel een hele vette spaarrekening (nee, niet bij de Icesave). Met andere woorden: ik lach m'n lul uit m'n broek.

Wat mij betreft mag de hele slagroomtaart in elkaar donderen en mogen er rellen uitbreken. Ik lig er geen seconde wakker van, what goes around comes around.
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
pi_62611968
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:40 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ik heb ooit ET in Delft gestudeerd, cum laude afgestudeerd zelfs. Maar ik heb daarna besloten dat het "corporate" wereldje totaal niks voor mij was (teveel blabla, omhooggevallen (V)MBO-volk met praatjes dat er de dienst uitmaakt). De huidige "kredietcrisis" kwam voor mij dan ook totaal niet als een verrassing: dat krijg je ervan als je de lakens uit laat delen door volslagen idioten, met een economisch inzicht dat niet verder rijkt dan 3 maanden vooruit en de eigen bankrekening.

...
Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.
pi_62612141
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:46 schreef geenID het volgende:

[..]

Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:57:35 #60
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62612269
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:52 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')