1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | redunzl 317 _jero_ 198 Maizena 72 Rayvon 55 Its-Jojo-4you 53 Twentemeisje 52 DeeBee 42 Harmen1984 31 en_door_slecht 30 zonnetjeinhuis 27 Zephyrus 22 Zhivago 20 Sitethief 18 Spockjuh_ 17 vanOekelen 13 maartena 7 JCdeLeeuwarden 6 Staticdata 6 appelsientje 6 Robbiev85 6 |
helemaal goed!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:07 schreef DeeBee het volgende:
Het huis Anubis, Morstel, België.
http://maps.google.com/maps?ll=51.175713,4.45107&spn=0.000293,0.000488&t=h&z=20
Zal na het werken een nieuwe posten...
Natuurlijk goed!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:51 schreef redunzl het volgende:
Trier, Duitsland
Romeins amfiitheater
helemaal goedquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:38 schreef Maizena het volgende:
Hotel Pera Palace, Istanboel.
The Pera Palas was designed by the French-Turkish architect Alexander Vallaury (1850-1921) in rococo style, the founder and first instructor of the Architectural Department at the Academy of Fine Arts in Istanbul. The construction started in May 1881, and the hotel was opened in October 1891. The "Compagnie Internationale dés Wagons et des Grands Express Européens" built the hotel to accommodate guests arriving in Sirkeci Terminal from Paris on the Orient Express. The symbols of the Pera Palas and the Orient Express are the same.
[ afbeelding ]
Agatha Christie schreef hier vermoedelijk "Murder on the Oriënt Express"
Is goedquote:
is idd goed!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:48 schreef Harmen1984 het volgende:
Seebades Rügen, Prora, Duitsland
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=prora,+germany&sll=54.380157,13.347015&sspn=0.185955,0.439453&ie=UTF8&ll=54.440075,13.572278&spn=0.011006,0.027466&t=h&z=15
Ik zeg toch dat hij al een keer gepost was...quote:
klopt ja, sorrry, niet gecontroleerdquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:55 schreef DeeBee het volgende:
Hotel Prora, Rugen
Was die niet al geweest trouwens?
Ik dacht zelfs dat ik hem zelf had gepost en anders had ik hem al eens voorbij zien komen...
OK, dan: geen punten voor mij, verder met mijn opgave?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat hij al een keer gepost was...
Dat jij hem had geraden snapte ik ook wel...alleen stond hij al in de Wiki bij de lijst van opgaven, oftewel hij was dubbel...
Helemaal goed, slim hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef redunzl het volgende:
Echternach en echternacherbrück![]()
![]()
hier
helemaal goed!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:32 schreef DeeBee het volgende:
Stadio San Nicola, Bari, Italië
Ontworpen door Renzo Piano.
Dat is goed.quote:Op maandag 3 november 2008 00:38 schreef redunzl het volgende:
Naval Air Station Joint Reserve Base Fort Worth, USA
helemaal goed!quote:Op maandag 3 november 2008 19:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
the sage gateshead, om precies te zijn
alleen in GEquote:Op maandag 3 november 2008 22:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
er is altijd wel iemand die er is geweest
Nou ...ik niet hoor...quote:Op maandag 3 november 2008 22:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
er is altijd wel iemand die er is geweest
helemaal goed!
nu welquote:Op maandag 3 november 2008 22:59 schreef redunzl het volgende:
[..]
alleen in GE![]()
ik zie dat het geen punten heeft opgeleverd![]()
helemaal goed!quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:09 schreef Maizena het volgende:
Sarawak State Jamek Mosque also known as Petra Jaya State Mosque, Kuching, Maleisië.
[ afbeelding ]
Nee, de NKC is begonnen...quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:45 schreef redunzl het volgende:
[..]
...
ik dacht dat het grote herfstreces was begonnen...
met echte prijzen!quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:57 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Nationale Kraker Competitie
http://sitegenerator.bibl(...)verig72/overig72.asp
Nee, je moet werkelijk het hele net af zoeken. Er zijn 7 meerkeuze vragen, elke vraag is 10 punten waard, waar je een hele week de tijd voor hebt. Er mag niet gehint worden, je kan als individu af als een team meedoen. Na 4 rondes/weken spelen de 40 (?) beste spelers een online finale. Vorig jaar heeft Pieter (bekend van Serendip) gewonnen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 14:44 schreef redunzl het volgende:
[..]
met echte prijzen!
is de puntentelling vergelijkbaar met serendip?
wat is het verschil verder met serendip, zijn de antwoorden bijv. alleen op nederlandse sites te vinden?
Sorry...helemaal vergeten door de NKC en nog wat andere beslommeringen. (ik heb trouwens vorig jaar met nog twee als team gewonnenquote:
Primaquote:
met een reis naar Istanbul te winnen gaat het tenminste wel ergens overquote:Op maandag 10 november 2008 13:20 schreef Maizena het volgende:
[..]
Sorry...helemaal vergeten door de NKC en nog wat andere beslommeringen. (ik heb trouwens vorig jaar met nog twee als team gewonnen)
en, nog gezellig uit eten geweest?quote:...ik heb trouwens vorig jaar met nog twee als team gewonnen...
Jazeker...heel lekker en gezellig.quote:Op dinsdag 11 november 2008 01:34 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
en, nog gezellig uit eten geweest?
quote:Op woensdag 12 november 2008 14:48 schreef Maizena het volgende:
Evora, Portugal, Diana Temple
UNESCO world heritage
http://www.sights-and-culture.com/Portugal/Evora-temple-403.html
[ afbeelding ]
Is weer helemaal goedquote:Op donderdag 13 november 2008 19:53 schreef redunzl het volgende:
The Sans-Souci Palace was the royal residence of King Henri I (better known as Henri Christophe) of Haiti. Construction of the palace started in 1810 and was completed in 1813. It is located in the town of Milot, Nord Department. Its name translated from French means "without care."
http://en.wikipedia.org/wiki/Sans-Souci_Palace
verrassend !![]()
ik dacht aan iets in de balkan, griekenland, turkije
geen tempelquote:Op zaterdag 15 november 2008 03:18 schreef chufi het volgende:
Een keizerlike siertuin met Inca tempel, maar waar ..
helemaal goed!quote:Op maandag 17 november 2008 14:00 schreef Maizena het volgende:
HIER
[ afbeelding ]
Jatiyo Smriti Soudho (Bengali: জাতীয় স্মৃতি সৌধ Jatio Sriti Shoudho) or National Martyrs' Memorial is a monument in Bangladesh. It is the symbol of the valour and the sacrifice of those killed in the Bangladesh Liberation War of 1971, which brought the independence of Bangladesh from Pakistani rule. The monument is located in Savar, about 35km north-west of the capital, Dhaka.
helemaal goed!quote:Op woensdag 19 november 2008 20:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Festival centre, Adelaide, Australie
en ook dat is goed.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:46 schreef redunzl het volgende:
verrassend
in de opgavenlijst komt alleen het Sint-Pietersplein voor.
helemaal goedquote:Op donderdag 20 november 2008 00:20 schreef Dinheru het volgende:
De Scheepslift van Strépy-Thieu in Belgie in het Centrumkanaal of "Canal du Centre"
Hier:
De eerste stad met een smileyquote:Op donderdag 20 november 2008 12:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Volgens mij was het de eerste stad met
helemaal goedquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:50 schreef redunzl het volgende:
het monument bij Verdun in Frankrijk!
Ik heb nog geen reactie gezien op Barcelona, maar hier is alvast de volgende:quote:Op donderdag 20 november 2008 23:49 schreef redunzl het volgende:
is er al zicht op een nieuwe opgave?
Harmen heeft nog een punt tegoed:quote:Op donderdag 20 november 2008 08:56 schreef Harmen1984 het volgende:
Barcelona, Spanje
En ik neem aan dat je bedoelt dat het, als één van de weinige Europese steden, is opgebouwd volgens een grid-patroon?
Late reactie; die was natuurlijk goedquote:Op vrijdag 21 november 2008 17:47 schreef redunzl het volgende:
Prato del Valle in Padova, Italië
http://en.wikipedia.org/wiki/Prato_della_Valle
dat is 'm!quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:24 schreef DeeBee het volgende:
Palacio de Bellas Artes, Mexico City, Mexico.
is goed natuurlijk!quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:31 schreef Maizena het volgende:
Mumbai...natuurlijk, Taj Mahal Hotel
[ afbeelding ]
idd, ik dacht hem toen ook wel even te vinden. Niet dus...quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:12 schreef redunzl het volgende:
hier
je wil niet weten hoe lang ik hier naar gezocht heb,
...een tijdje geleden....
![]()
tussen leamlara en ballincurrig, Ierland
Ja, lach maar....kon ik toch niet weten...goed dusquote:Op vrijdag 28 november 2008 18:12 schreef redunzl het volgende:
hier
je wil niet weten hoe lang ik hier naar gezocht heb,
...een tijdje geleden....
![]()
tussen leamlara en ballincurrig, Ierland
ik moest nu zo lachen omdat het toen om te huilen wasquote:Ja, lach maar....kon ik toch niet weten...goed dus![]()
En idd. shit daar in Mumbai...
Maar we hebben wel mooi de finale bij de NKC![]()
Dankquote:Op zaterdag 29 november 2008 14:28 schreef redunzl het volgende:
gefeliciteerd met het behalen van de finale van de nkc!
(ik had ook niet anders verwacht)
je tikt eerst 'hier' in , vervolgens selecteren en dan op de link-button klikkenquote:Op maandag 1 december 2008 20:59 schreef Robbiev85 het volgende:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=kansas+city&sll=22.34182,113.919983&sspn=0.247054,0.257492&ie=UTF8&ll=39.126864,-94.585934&spn=0.051802,0.064373&t=h&z=14
hmm, hoe maak je ook alweer zo'n klik hier link zodat je meteen doorklikt naar google earth?
is goed!quote:
ja hoorquote:
helemaal goed!quote:
er werd idd ook op phuket gevlogen, ik kwam dit vliegveld tegen in een krantenartikel waar phuket (nog) niet genoemd werd.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef DeeBee het volgende:
Heb alleen het vliegveld van Phuket bekeken, want dacht dat je daarop hintte redunzl.
Had ik nou maar wat verder gezocht nog...
helemaal goedquote:Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef Maizena het volgende:
Kibera krottenwijk (slum), Nairobi, Kenia...
En weer helemaal goedquote:Op maandag 8 december 2008 14:06 schreef redunzl het volgende:
the Flintstones House
http://bbs.monolithic.com/viewtopic.php?t=1472
hier
nope, het vliegveld is deze week nog in het nieuws geweestquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:46 schreef Marmex het volgende:
Boeing fabriek in Everett, Washington?
dat is 'm!quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:31 schreef Robbiev85 het volgende:
London Stansted Airport
oh bedankt voor de tiptoen ging er een belletje rinkelen
hoe is de nkc verlopen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:53 schreef Maizena het volgende:
Goh...ik zou zou zweren dat het in de buurt van Birmingham, UK. was...zelfde kleur etc...
gefeliciteerd met de 2e plaats!quote:Op zondag 14 december 2008 15:51 schreef Maizena het volgende:
We zijn 2e geworden...met 4min. verschil. Wel alle vragen goed
ook weer goed!quote:Op maandag 15 december 2008 16:10 schreef Maizena het volgende:
Avery Island, Louisiana.
A salt dome and home of Tabasco. There is also a bird sanctuary, started by the McIlhenny family.
http://en.wikipedia.org/wiki/Avery_Island
http://www.tabasco.com/main.cfm
[ afbeelding ]
Yep...dat is'mquote:
het gaat lekkerquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:25 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]
HERODION, WEST BANK - FILE PHOTO: This handout photo provided by the Israeli Government Press Office (GPO) shows an aerial view of the man-made hilltop fortress of Herodion near the West Bank town of Bethlehem. Israeli archaeologist Prof. Ehud Netzer, of the Hebrew University of Jerusalem, announced May 8, 2007 his recent discovery at Herodion of the tomb of the Herod the Great, the Roman-appointed Jewish king of Judea who reigned at the time of Jesus’ birth. Netzer, who has been digging at Herodion for the past 35 years, said the tomb of the last of the Jewish kings was found on the northeastern slope of the artificial mountain.
Grappige samenloop van omstandigheden...leuke hint hèquote:Op donderdag 18 december 2008 20:54 schreef redunzl het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaya_Zemlya
zo simpel... (achteraf)
huge wwii memorial
helemaal goed!quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:00 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Plaza del Ayuntamiento, Santander
zeker, nog niets gevonden tot nu toequote:
Wij denken dan ook dat dit een gat van niks aan een rivier van niks is, Maar de anderen zijn allemaal in grote steden dus dan zou dit eigenlijk ook in een aardige stad moeten zijn.quote:Op zondag 21 december 2008 17:32 schreef redunzl het volgende:
valt me op dat nr.9 (als enige van de 10) geen gekleurde hoofdwegen heeft
Helemaal goed, kwamen we tegen bij onze zoektocht naar dat ene eilandjequote:
Elk plaatje ligt in een ander land. De genoemde landen hebben we dus gevonden, alleen deze nog.quote:Op zondag 21 december 2008 23:46 schreef DeeBee het volgende:
Liggen de andere plaatjes in die landen dat je er zeker van bent dat ze er niet in kunnen liggen?
geweldigquote:Op woensdag 24 december 2008 09:57 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Eilandje gevonden!
(nu wel een extra GE opgave?)
[ afbeelding ]
sorry, ik heb hier nog niet op gereageerd:quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:20 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Volgens mij is het een kolenmijn, vermoedelijk in Engeland, maar ik kan hem niet vinden.
helemal goed!quote:
Heb 'm ook nuquote:Op woensdag 24 december 2008 09:57 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Eilandje gevonden!
(nu wel een extra GE opgave?)
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Maizena het volgende:Jouw bordje staat op Tasmanië....maar de tafelberg niet....raadsels, raadsels...
tasmanië it is! meer naar het noordenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Maizena het volgende:Jouw bordje staat op Tasmanië....maar de tafelberg niet....raadsels, raadsels...
the nut, Stanley, Tasmanië is helemaal goed!quote:Op maandag 5 januari 2009 18:50 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
was al eerder op tasmanie geweest, maar verwachte het niet aan deze kant van het eiland (het uiterste noordwesten!)
[ afbeelding ]
het leek me een onmogelijke opgave maar toch gevonden!quote:Op maandag 5 januari 2009 19:23 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
waar ligt deze micky mouse?
[ afbeelding ]
ik heb geen idee waarom het die vreemde vorm heeft, zal eens zoeken of er iets over vermeld wordt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:39 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Knap hoor! Heb jij ook enig idee wat de diepere betekenis van dit "klaverblad" is? Wij zijn er hier nog niet achter.
...
helemaal goed!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:34 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]
Taman Makam Pahlawan Kalibata (Kalibata Hero Cemetery)
ik had beter wat meer kunnen uitzoomen dan had je nog iets van djakarta zelf meegekregen.quote:Op zondag 11 januari 2009 02:10 schreef Maizena het volgende:
Was lastig, ondanks de hints...
Een nieuw staaltje handarbeid...wat en waar...
[ afbeelding ]
thx, ben benieuwd waar deze reis naar toe gaatquote:Op zondag 11 januari 2009 11:40 schreef Maizena het volgende:
Zal ik deze dan maar alvast wat uitzoomen...?
is het in de omgeving van dit meer?quote:
met dank aan de hint, ik dacht eigenlijk dat het een groot gat wasquote:The largest high relief sculpture in the world, the Confederate Memorial Carving depicts three Confederate heroes of the Civil War: President Jefferson Davis and Generals Robert E. Lee and Thomas J. "Stonewall" Jackson. The entire carved surface measures three-acres, larger than a football field. The carving of the three men towers 400 feet above the ground, measures 90 by 190 feet, and is recessed 42 feet into the mountain. The deepest point of the carving is at Lee's elbow, which is 12 feet into the mountain's surface.
helemaal goed!quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:39 schreef Robbiev85 het volgende:
Confederate carving at Stone Mountain Park in Atlanta, Georgia, USA
ja hoorquote:
quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:37 schreef redunzl het volgende:
da's wel komisch zeg, ik heb al die tijd gedacht dat stone mountain een soort steengroeve was, precies het omgekeerde dus...
[ afbeelding ]
weer helemaal goed!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:34 schreef Maizena het volgende:
Schwerbelastungskörper (Berlin)
The Schwerbelastungskörper (German: "heavy load-bearing body") is a large cylinder made of concrete in Berlin, Germany. It was built in 1941 to study the feasibility of constructing large buildings on the sandy ground in the area, in preparation for the planned construction nearby of a massive Triumphal Arch. It is 18 m high and has a mass of 12,650 metric tons. Because of nearby apartment buildings, it was not possible to demolish it with explosives at the end of World War II, so it remained; since 1995 it has been protected as a historic monument.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:25 schreef Maizena het volgende:
And now for something completely different...wat en waar...
[ afbeelding ]
Nee hoor, doe jij maar een nieuwe. Is mijn fout had ik niet gezien (heb een sterker brilletje nodig, hahaha)quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:00 schreef redunzl het volgende:
[..]
Heritage USA is the now defunct 2,300 acre (9 km²) Christian theme park/water park/residential complex built in Fort Mill, South Carolina, by PTL Club founders televangelist Jim Bakker and Tammy Faye Bakker Messner.
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Heritage_USA
[ afbeelding ]
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |