Als de MacBook aan is kan je bij Appletje (linksboven) - Over deze Mac zien wat de softwareversie, procesorsnelheid en hoeveelheid RAM is. Uitgebreidere info over de hardware kan je daar vinden onder de knop Meer info.quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:19 schreef zaara het volgende:
Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende:
Een vriendin en ik gaan vanavond kijken voor een 2e hands macbook white van 4 maanden oud. De versie die nu te koop is, maar dan met 4 gb werkgeheugen en een combodrive ipv een superdrive voor 650 euro (is dat een goede prijs overigens?). We weten echter niet waar we op moeten letten, we hebben beide geen verstand van een apple pc.
De verkoper zegt dus dat hij max 4 maanden oud is, maar hij heeft geen bon, dus hoe kunnen we dat controleren ivm garantie? En de batterij, hoe lang die meegaat? En dat er daadwerkelijk 4gb geheugen in zit?
Misschien hebben jullie nog andere tips om op te letten.
Alvast bedankt!
Klopt prima. Mijn Mac komt uit week 37-2007 en dat geeft ie prima aan.quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en deze is wel handig:
http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html
Serienummer vind je weer als je links boven op het appeltje klikt en 'over deze mac' kiest.
Ik zit nu niet achter m'n mac, dus wellicht kunnen anderen in dit topic aangeven of het een beetje accuraat is.
Een bon heb in je in principe niet nodig voor garantie. Dat kan via het serienummer. Nieuw is natuurlijk wel wat fijner en leuker maar het is wel een oké deal voor die prijs.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:55 schreef zaara het volgende:
Hey, heel erg bedankt allemaal!! Daar heb ik echt wat aan![]()
![]()
Via de apple site zelf:
Volgens onze gegevens is uw product gedekt onder de beperkte garantie van Apple. Die zal volgens onze schatting vervallen op 31 augustus 2009.
Uw product komt in aanmerking voor gratis telefonische ondersteuning tot (volgens onze schatting) 30 november 2008.
Via chipmunk:
Production year: 2008
Production week: 24 (June)
Production number: 20417 (within this week)
Denken jullie dat het wel een goede koop is (650 euro)? Of toch maar doorsparen voor een nieuwe? Alleen heb ik dus geen bon voor de garantiebevestiging (stond op de site van apple).
Tenzij je moederbord een keer vervangen is, dan heb je daar geen serienummer meer. Volgens mij staat die dan enkel in het chassic, maar ja, die is ook weer te vervalsen...quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als de MacBook aan is kan je bij Appletje (linksboven) - Over deze Mac zien wat de softwareversie, procesorsnelheid en hoeveelheid RAM is. Uitgebreidere info over de hardware kan je daar vinden onder de knop Meer info.
Je kan controleren hoe lang er volgens Apple nog garantie op zit door het serienummer in te vullen op https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do. Dit maakt gebruik van een schatting van de aankoopdatum, en kan dus wat afwijken. Als daar minder lang garantie staat dan 1 jaar na de aankoopdatum, heb je een aankoopbewijs nodig om wel tot je volle jaar garantie te komen.
Het serienummer kan je op de MacBook vinden, maar ook als je een paar keer klikt op de grijze tekst onder MAC OS X in het Over deze Mac-scherm.
De status van de accu kan je checken met het simpele programmatje CoconutBattery.
edit: te laat
Inderdaad ..quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Que? Waarom zou ik m'n iPod wegdoen als ik een Appeltje ga aanschaffen
Heeft zeker met die studenten-actie te maken..
Dt was voor jezelf toch? Of was 't voor iemand anders en is de iPod voor jou?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien dat ik m'n oude witte iPod nog wegdoe, ik mag binnenkort een iPod Touch verwachten, normaal is het 24 uur verzending, maar shipment is delayed, omdat er weer zo nodig een aangepaste configuratie van een iMac besteld moest worden...
Nou ja, hij komt bij m'n ouders te staan en ik ben eerlijk gezegd niet heel vaak daar..quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dt was voor jezelf toch? Of was 't voor iemand anders en is de iPod voor jou?
Dus ze hebben je aangenomen hoewel je geen enkele ervaring hebt met Apple? Geen wonder dat die mensen in de APR winkel soms geen idee hebben waar ik het over heb.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:27 schreef no1uknow het volgende:
Ik werk sinds kort bij een Premium Apple Reseller () en ik heb pas sinds toen de kracht van Apple ontdekt
![]()
![]()
![]()
Sparen voor een iMac.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ze missen idd in NL een aantal Mac-Genius dames...
Mijn Macbook heeft er geen problemen mee, en dat terwijl dat ook OS X is?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Guttegut, hebben jullie iPhone/iPod Touch gebruikers ook al gemerkt dat het opzetten van een 802.1x verbinding via een Universiteitsnetwerk een hel is?
Gebruik anders deze simpele handleiding + config file. Hij is specifiek geschreven voor de TU Delft, maar je moet er overal waar ze eduroam hebben verbinding mee kunnen maken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Guttegut, hebben jullie iPhone/iPod Touch gebruikers ook al gemerkt dat het opzetten van een 802.1x verbinding via een Universiteitsnetwerk een hel is?
Ah, relaxed zal eens kijken of ik er nog wat aan heb als ik bij de iPhone Tech Talk aanwezig ben..quote:Op maandag 27 oktober 2008 16:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Gebruik anders deze simpele handleiding + config file. Hij is specifiek geschreven voor de TU Delft, maar je moet er overal waar ze eduroam hebben verbinding mee kunnen maken.
nicequote:Op maandag 27 oktober 2008 17:32 schreef Kremers het volgende:
Jongens, morgen gratis software van Codeweavers
Dat scherm dusquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:55 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Een kernel panic dus.
[ afbeelding ]
Als het nogmaals gebeurt moet je eens kijken met Console waarom de iBook er mee stopt. Console is te vinden in Hulpprogramma's of natuurlijk via Spotlight.
Mijnes nog nietquote:Op maandag 27 oktober 2008 16:17 schreef Koploperkopper het volgende:
Jeuj, bestelling is klaargemaakt voor verzending.
Iets met een tv programma of video player genaamd "tvshows" oid dat niet soepel loopt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:03 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Dat scherm dus
Wat kun je hieruit opmaken dan?
[ afbeelding ]
en daarvoor gebeurde dit:
[ afbeelding ]
Dank iig alvast.
Veel te lang.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:34 schreef Qunix het volgende:
[..]
Mijne wordt pas volgende week klaar gemaakt.
Kan hem verwachten tussen 4 en 12 nov.
Duurt nu nog wel 14 dagen als ik de verwachte leverdatum mag geloven.quote:
Waarom zou zo'n pakket nog 14 dagen onderweg zijnquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Duurt nu nog wel 14 dagen als ik de verwachte leverdatum mag geloven.
Mijne duurt totaal 3 wekenquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Waarom zou zo'n pakket nog 14 dagen onderweg zijn
Als ik de berekening op de site zou moeten geloven over mijn mac, duurt het ook zoiets, maar ik snap dat niet echt.
Waar dat ding ook vandaan komt, gewoon verzenden binnen een paar dagen moet kunnen hedentendaags.
2 weken wachten![]()
![]()
Ik zit vaker bij de UvA, maar daar heb ik het iig nog niet geprobeerd; als ik op de VU ben binnenkort zal ik het 's even proberen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat is m'n punt niet mijn macbook krijg ik ook aan de gang met 802.1x (weliswaar met pijn en moeite), dit gaat puur over de iPhone en iPod Touch, ik las dat het kon via de laatste firmware, maar man man allemachtig wat omslachtig allemaal... nog moeilijker dan met m'n Macbook..
Maar goed, Walter jij zit aan de VU in Amsterdam verbonden hè?
Kun je dit proberen met je iPhone 3G?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |