waarom?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:21 schreef Meki het volgende:
VVD is jaloers
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:42 schreef Meki het volgende:
dat ze niet een burgemeester mochten sturen naar Rotterdam
een land dat zo streng toeziet op kartelvorming zal toch geen kabinet willen dat aan handjeklap doet?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:47 schreef Schanulleke het volgende:
Of het wel of niet mag weet ik niet. er zijn wel vaker geheime afspraken geweest, dat an sich is niet zo spannend. Het is electoraal wel slim van de VVD om het groot uit te spelen omdat ik denk dat het grootste gedeelte van de kiezers wel klaar is met dit soort 'achterkamertjespolitiek'. Als het waar is dan tenminste. Anders zou het de VVD zelf nog wel eens kunnen beschadigen.
Overigens kun je je afvragen in hoeverre de vvd daar zelf aan mee gedaan heeftquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:47 schreef Schanulleke het volgende:
Of het wel of niet mag weet ik niet. er zijn wel vaker geheime afspraken geweest, dat an sich is niet zo spannend. Het is electoraal wel slim van de VVD om het groot uit te spelen omdat ik denk dat het grootste gedeelte van de kiezers wel klaar is met dit soort 'achterkamertjespolitiek'. Als het waar is dan tenminste. Anders zou het de VVD zelf nog wel eens kunnen beschadigen.
Ik denk dat het electoraat dat niet wil, maar ik denk niet dat het verboden is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een land dat zo streng toeziet op kartelvorming zal toch geen kabinet willen dat aan handjeklap doet?
de vvd zal wel niet zomaar aan de bel trekken lijkt me.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Lijkt me nergens iets strafbaars aan. Zelfs het regeerakkoord zelf is maar een soort van richtlijn. Dus een onofficieéle versie ervan heeft al helemaal geen betekenis
Een oppositiepartij grijpt natuurlijk gewoon alles aan om kritiek op de regering te leveren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:11 schreef zoalshetis het volgende:
de vvd zal wel niet zomaar aan de bel trekken lijkt me.
dat snap ik, maar vaak wel als ze denken dat ze goed zitten. ik weet niks af van dit soort onderhandelingen en volgens mij niemand in dit draadje.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een oppositiepartij grijpt natuurlijk gewoon alles aan om kritiek op de regering te leveren.
Volgens mij gaat het er vooral om dat een Burgermeester geliefd is in een stad en dat is dan partijoverstijgend. In Den Haag heeft jaren een CDA man gezeten en dat tot volle tevredenheid van de burger. Als er eindelijk eens echt burgermeestersverkiezingen zouden worden gehouden dan zou dat het nog net effe eenstukje eerlijker maken en vooral meer open.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap al die ophef over PvdA-burgemeesters totaal niet. Het CDA levert nog altijd de meeste burgemeesters van Nederland: 133 (stand van zaken op 10 januari 2008). De PvdA levert er 106, terwijl de VVD er 107 levert. Het lijkt me dat de VVD dan vooral zwaar overtegenwoordigd is. Ondanks dat, is recent nog een grote stad (Den Haag) naar de VVD gegaan (Van Aartsen). Bovendien is het ook nog eens zo dat de PvdA in veel steden ook de grootste partij is, dus zo gek is het dan niet dat ze daar ook burgemeesters leveren, in plaats van in katholieke plattelandsgemeenten in Twente ofzo.
Den Bosch, Tilburg, Breda, Eindhoven, Venlo, Maastricht, Middelburg, Rotterdam, Den Haag, Dordrecht, Amsterdam, Haarlem, Alkmaar, Utrecht, Amersfoort, Lelystad, Almere, Apeldoorn, Nijmegen, Arnhem, Zwolle, Deventer, Almelo, Hengelo, Enschede, Assen, Emmen, Leeuwarden, Heerenveen en Groningen zijn allemaal steden waar de PvdA de grootste partij is. In lang niet al die gemeenten leveren ze de burgemeester.
Idd, want een rare club is een blijft het. Dit kabinetquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:42 schreef zoalshetis het volgende:
wees blij dat er nog één partij wakker is met dit rariteitenkabinet.
De VVD doet natuurlijk net zo hard mee met het baantjes toeschuiven naar partijgenoten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:47 schreef Schanulleke het volgende:
Inderdaad, dat is een grote grapquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
Amsterdam een CDA burgemeester? Whahaha.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |