Als ik jullie was zou ik het niet bij een reisbureau boeken.Die vragen veel te veel.quote:Op vrijdag 25 september 2009 06:26gs schreef rocha01 het volgende:
Jullie noemen nu wel heel veel, en ver uit elkaar... is er een bepaalde rondreis- als begin om te gaan plannen, die aan te bevelen is...
Tweede vraag: tips voor een reisbureau die ons kan bijstaan om een reis naar eigen inzicht samen te stellen, en voor een mooie prijs. Kuoni vind ik nogal duur bijv., Djoser ook...
Zoals hierboven gezegd, vooral niet te veel plannen! Huur een auto/camper en bepaal een globale route, dan heb je echt veel meer vrijheden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:43 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
lc pn
[..]
Binnenlandse vluchten zijn zeker niet duur: virginblue.com.au of tigerairways.com
Je gaat natuurlijk "maar" zes weken, en dan is het niet echt mogelijk om het hele continent te bekijken.quote:Op vrijdag 25 september 2009 06:26 schreef rocha01 het volgende:
Jullie noemen nu wel heel veel, en ver uit elkaar... is er een bepaalde rondreis- als begin om te gaan plannen, die aan te bevelen is...
Tweede vraag: tips voor een reisbureau die ons kan bijstaan om een reis naar eigen inzicht samen te stellen, en voor een mooie prijs. Kuoni vind ik nogal duur bijv., Djoser ook...
nice! 150 dollar voor 2 duiken? Wat krijg je dan? Heb je je padi?quote:Op dinsdag 29 september 2009 06:19 schreef kepler het volgende:
Laatste dag Australie... Zit nu in Cairns en mn geld is opDan is het best een saaie stad
Gister wel wezen duiken in het Great Barrier Reef, was maar 150 dollar voor 2 duiken
Nemo gevonden uiteraard en ook een mooie schildpad gezien
Duur indd!quote:Op dinsdag 29 september 2009 06:19 schreef kepler het volgende:
Laatste dag Australie... Zit nu in Cairns en mn geld is opDan is het best een saaie stad
Gister wel wezen duiken in het Great Barrier Reef, was maar 150 dollar voor 2 duiken
Nemo gevonden uiteraard en ook een mooie schildpad gezien
Supertipsquote:Op zondag 27 september 2009 13:29 schreef Soohr het volgende:
Je gaat natuurlijk "maar" zes weken, en dan is het niet echt mogelijk om het hele continent te bekijken.
Wat wil je het liefst zien, de kust waarbij je ook nog kan duiken en snorkelen
of gewoon een mooie zee en daarna wat meer het binnenland?
Als je erbij wilt duiken enzo kan je beter vliegen op sydney, daar paar dagen rondbrengen om de stad te bekijken, daarna doorvliegen naar Cairns en met een camper richting Brisbane rijden of vliegen naar Brisbane en dan met de camper naar Cairns rijden.
Heb je meer met het binnenland kan je beter naar Melbourne vliegen (eventueel eerst naar Sydney), en dan met een camper via the great ocean road naar Adelaide rijden,
In Aidelaide je camper omwisselen voor een off-road camper (of gewoon een landcruiser en een tent, maar het is nog fris in "onze" zomermaanden daar)
Dan kan je via "de woestijn" naar Alice Springs rijden.
Iets boven aidelaide kan je nog even wijn proeven in the barossa valley,
daarna door naar Flinders Range national park,
vervolgens door naar Leigh Creek en door naar marre,
vanuit Marre even naar Lake Eyre,
Vanaf Lake Eyre door naar Oodnadetta, via the oodnadetta track (een rode zand/rots/off-road weg)
Vanaf Oodnadetta kan je even een nachtje slapen bij iets wat ongeveer rainbow dessert of hills heet geloof ik, Meerkleurige rots en zandformaties.
Vanaf opnieuw Oodnadetta kan je heel even de Simpson Dessert in,
het is op zich een heel groot gebied, waarbij de meeste mensen je het zullen afraden, maar je kan ongeveer 80 km erin rijden, (gemiddeld rij je 30 km/uur) en dan overnachten bij Dalhousie Springs. Vanaf dalhousie rij je weer ongeveer 80 km richting het noorden en ben je de simpson dessert weer uit.
Vanaf daar rij je naar Alice springs en kan je je rondrit naar Uluru en de kings canyon plannen.
Als je dit hebt gehad zijn je 6 weken wel om.
Dank je, hier kan ik concreet wat mee...quote:Op zondag 27 september 2009 13:29 schreef Soohr het volgende:
[..]
Je gaat natuurlijk "maar" zes weken, en dan is het niet echt mogelijk om het hele continent te bekijken.
Wat wil je het liefst zien, de kust waarbij je ook nog kan duiken en snorkelen
of gewoon een mooie zee en daarna wat meer het binnenland?
Als je erbij wilt duiken enzo kan je beter vliegen op sydney, daar paar dagen rondbrengen om de stad te bekijken, daarna doorvliegen naar Cairns en met een camper richting Brisbane rijden of vliegen naar Brisbane en dan met de camper naar Cairns rijden.
Heb je meer met het binnenland kan je beter naar Melbourne vliegen (eventueel eerst naar Sydney), en dan met een camper via the great ocean road naar Adelaide rijden,
In Aidelaide je camper omwisselen voor een off-road camper (of gewoon een landcruiser en een tent, maar het is nog fris in "onze" zomermaanden daar)
Dan kan je via "de woestijn" naar Alice Springs rijden.
Iets boven aidelaide kan je nog even wijn proeven in the barossa valley,
daarna door naar Flinders Range national park,
vervolgens door naar Leigh Creek en door naar marre,
vanuit Marre even naar Lake Eyre,
Vanaf Lake Eyre door naar Oodnadetta, via the oodnadetta track (een rode zand/rots/off-road weg)
Vanaf Oodnadetta kan je even een nachtje slapen bij iets wat ongeveer rainbow dessert of hills heet geloof ik, Meerkleurige rots en zandformaties.
Vanaf opnieuw Oodnadetta kan je heel even de Simpson Dessert in,
het is op zich een heel groot gebied, waarbij de meeste mensen je het zullen afraden, maar je kan ongeveer 80 km erin rijden, (gemiddeld rij je 30 km/uur) en dan overnachten bij Dalhousie Springs. Vanaf dalhousie rij je weer ongeveer 80 km richting het noorden en ben je de simpson dessert weer uit.
Vanaf daar rij je naar Alice springs en kan je je rondrit naar Uluru en de kings canyon plannen.
Als je dit hebt gehad zijn je 6 weken wel om.
Onze reis is ook eind 2010... wat me brengt tot een andere vraag, welke maanden zijn aan het eind van het jaar het beste om de reis te plannen (qua weer en klimaat)... september, oktober, november, december?quote:Op woensdag 30 september 2009 08:18 schreef Darkwolf het volgende:
Wat ben ik jaloers op de planners.
In februari een maandje geweest en dit was echt zo geweldig.
Ik wil zeker nog eens terug als ik weer geld heb. Maar dit zal wel eind 2010 / begin 2011 worden.
* Darkwolf gaat stiekum kijken wat de tickets kosten.![]()
Dat ligt eraan in welk gedeeltje je gaat zitten.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:51 schreef rocha01 het volgende:
[..]
Onze reis is ook eind 2010... wat me brengt tot een andere vraag, welke maanden zijn aan het eind van het jaar het beste om de reis te plannen (qua weer en klimaat)... september, oktober, november, december?
Zoiets, anderhalf tot twee uur.quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:27 schreef Travelmonkey het volgende:
Trein naar Katoomba duurt uurtje of 2 dacht ik? Relaxt ritje inderdaad!
*Camper/auto lijkt mij het leukst, en vergeet Sydney zelf niet (als je een beetje sportief bent kun je over de harbour bridge lopen met een speciaal pak, zag er wel spectaculair uit. De parken zijn leuk en vergeet de botanische tuin niet!!quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:50 schreef Bora-Bora het volgende:
Over 2 weken ben ik -vrij onverwacht- in Sydney voor een dag of 9;
wat is er in dat tijdsbestek in die regio te doen en aan te raden?
De afstanden zijn natuurlijk behoorlijk, daar, dus wat is de beste manier om te ontdekken? Auto huren? Treinen? Of toch vooral vliegen?
En tot waar kun je zo'n beetje komen, als je zo een dag of 3-4 dagen heen, en weer 3-4 dagen terug gaat toeren? Is de richting Queensland meer een aanrader? Of het binnenland? Of de Melbourne/Great Ocean Hy-hoek? (is dat zoiets moois?)?
Ik probeer me een beetje in te lezen, maar ik ken er nog maar bar weinig, dus als iemand toffe hints en aanknopingspunten voor me heeft...
Bedankt voor de tips!quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:50 schreef Bora-Bora het volgende:
Over 2 weken ben ik -vrij onverwacht- in Sydney voor een dag of 9;
wat is er in dat tijdsbestek in die regio te doen en aan te raden?
De afstanden zijn natuurlijk behoorlijk, daar, dus wat is de beste manier om te ontdekken? Auto huren? Treinen? Of toch vooral vliegen?
En tot waar kun je zo'n beetje komen, als je zo een dag of 3-4 dagen heen, en weer 3-4 dagen terug gaat toeren? Is de richting Queensland meer een aanrader? Of het binnenland? Of de Melbourne/Great Ocean Hy-hoek? (is dat zoiets moois?)?
Ik probeer me een beetje in te lezen, maar ik ken er nog maar bar weinig, dus als iemand toffe hints en aanknopingspunten voor me heeft...
Uluru zou ik vliegen als ik jou was, veel saai landschap. oostkust naar brisbane is dan leuker met de auto. Gezien je dagen zou ik echter Sydney bekijken, vliegen naar Brisbane en dan met auto naar Fraser Island en WT Sunday island.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:41 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips!
Zijn die campers (bijv) daar soms om de haverklap te huren?
Iedereen lijkt het erover te hebben indd!
Is de Queensland-kust echt te ver, met de auto? (hierboven werd vliegen gesuggereerd)
En als je vanaf Sydney het binnenland in scheurt, kom je dan nog door mooie gebieden, de eerste uren/dagen? Of kun je daarvoor beter op Ayers Rock (Uluru) aanvliegen ofzo?
(Ik hoop dat ik nu geen idiote dingen roep...)
Okee, goeie concrete informatie!quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:55 schreef lost95 het volgende:
[..]
Uluru zou ik vliegen als ik jou was, veel saai landschap. oostkust naar brisbane is dan leuker met de auto. Gezien je dagen zou ik echter Sydney bekijken, vliegen naar Brisbane en dan met auto naar Fraser Island en WT Sunday island.
1. Amsterdam - Sydneyquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:55 schreef lost95 het volgende:
[..]
Uluru zou ik vliegen als ik jou was, veel saai landschap. oostkust naar brisbane is dan leuker met de auto. Gezien je dagen zou ik echter Sydney bekijken, vliegen naar Brisbane en dan met auto naar Fraser Island en WT Sunday island.
Het is zelfs nog erger:quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:33 schreef SlamD het volgende:
Lijkt mij een vermoeiende vakantie.
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de Illawara, in de buurt van Wollongong, dat is mooier rijden dan de Central Coast in mijn ogen. Voordeel is dat je meteen de schiiterende binnenland en kust richting Melbourne mee kan pikken en daarna gewoon door kunt rijden richting Melbourne..quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:59 schreef SlamD het volgende:
Zelf zou ik er overigens 2 korte roadtrips van maken. Eén rond Sydney, en de andere wellicht rondom Melbourne. Voornamelijk omdat openbaar vervoer behoorlijk slecht is, de afstanden in QLD veel te groot zijn en je met het vliegtuig teveel tijd verliest.
In Sydney kan je een mooi rondje doen lang de Northern Beaches, eventueel helemaal tot de Central Coast (Port Stephens/Nelson Bay), dan naar de Hunter Valley en vervolgens naar Blue Mountains (Wentworth Falls heeft wel een goeie bushwalk). Dan terug naar Sydney, vliegen naar Melbourne, daagje daar, Phillip Island (nooit geweest, maar 's nachts de pinguins bekijken schijnt leuk te zijn), rondje Great Ocean Rd, en terugvliegen naar Sydney vanaf Avalon.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 01:02 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Het is zelfs nog erger:
1. Amsterdam home -> London -> Los Angeles -> Auckland -> Sydney...
2. Sydney
3. Sydney - Brisbane
4. Sydney Fraser Island (6 uur rit)
5. Fraser Island
6. Fraser Island - Whitsundays (12 uur rit)
7. Whitsundays
8. Whitsundays - Brisbane (18 uur rit)
9. Brisbane - Sydney -> Singapore --> Amsterdam London --> home...
Dus je hebt wel gelijk dat het een beetje van de gekke is.
Heel erg bedankt voor de praktische tips trouwens!Ik zal het allemaal eens gaan bekijken.
Wij lopen er wrsch op het vliegveld rond op de 20e en de 29e. En we babbelen Frans met elkaar -maar dat is natuurlijk vooral om andere Fok!ers op het verkeerde been te zetten.![]()
Dat vind ik vrij veel,quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vind je? Wij hebben in 3 weken tijd dik 4000 km gereden
Ik snap goed waarom de afstanden worden gemaakt,quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:11 schreef Bluezz het volgende:
We hebben wel heel veel gezien onderweg, uitstappen voor een lange lunch en een rondwandeling.
Op 1 dag na geen gehaast gevoel gehad eigenlijk! Deze reis was uitgestippeld door een reisbureau mét de overnachtingen al kant en klaar, we hebben dus geen tijd verspild met zoeken naar een bed.
Bovendien hadden we maar 3 weken de tijd qua werk en was het doel om mijn zoon te zien die in Cairns woont, we 'werkten' ergens naar toe
quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:42 schreef SlamD het volgende:
Ik maakte een foutje door ipv Brisbane Sydney te typen, volgens mij blijkt dat wel uit de rest van mijn reisschema...
Wellicht inderdaad beetje veel van het goede. Voor Sydney (en omgeving) zou ik al minstens een dag of 4 uittrekken. fraser Island zelf 2/3 dagen Whitsundays 3/4 dagen. tel darbij de reisdagen en je zit al zwaar over de 9 dagen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:33 schreef SlamD het volgende:
[..]
1. Amsterdam - Sydney
2. Sydney
3. Sydney - Brisbane
4. Sydney Fraser Island (6 uur rit)
5. Fraser Island
6. Fraser Island - Whitsundays (12 uur rit)
7. Whitsundays
8. Whitsundays - Brisbane (18 uur rit)
9. Brisbane - Sydney - Amsterdam
Lijkt mij een vermoeiende vakantie.
Dus dan heeft het niet zoveel zin om ernaartoe te rijden, begrijp ik?..quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef lost95 het volgende:
Fraser island is overigens via een boot met de auto bereikbaar (al zijn daar alleen 4WD toegestaan).
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:21 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik kon trouwens niet terugvinden in welk topic ik nou gelezen had over de auto/camperhuur in Australië:
jullie (?) hadden het over goedkope mogelijkheden.
Kom je daar terplekke nog aan interessante tarieven?
Of is het net als overal, dat het alleen via internet goed te doen is?
quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:47 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik vond het vrij makkelijk, via onderstaand bedrijf:
http://www.standbyrelocations.com/
Goed in de gaten houden en direct bellen als er een auto wordt toegevoegd, dan moet het lukken.
Als je een auto ophaalt, check goed op schade en de kilometerstand.
Ik heb zelf een relocation gedaan van Darwin naar Alice Springs, en van Alice Springs naar Adelaide. Kostte 1 dollar per dag en je kreeg benzinegeld mee. Het is wel aardig doorrijden qua schema.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |