abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73083993
Westkust is de beste! Coral Bay zwemmen met de walvishaai en mantarays SouthWest Australia ook zo verdomd mooi allemaal daar... !!

Vet trouwens he, die stofwolk in Sydney!
  donderdag 24 september 2009 @ 21:52:37 #257
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_73084586
Ik was in April nog in Aus, mis het wel hoor.. Zijn van Adelaide via de Great Ocean Rd naar Melbourne gegaan (F1 gekeken op Albert Park), daarna Great Alpine Road gedaan en toen via Sydney naar Byron Bay en terug. Daarna van Sydney naar Townsville gegaan... heerlijk!

Mis mijn Australische vrienden wel. Was weer leuk om ze een keer te zien, nu op hun eigen territorium ipv England.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 25 september 2009 @ 06:26:38 #258
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_73090711
Jullie noemen nu wel heel veel, en ver uit elkaar... is er een bepaalde rondreis- als begin om te gaan plannen, die aan te bevelen is...

Tweede vraag: tips voor een reisbureau die ons kan bijstaan om een reis naar eigen inzicht samen te stellen, en voor een mooie prijs. Kuoni vind ik nogal duur bijv., Djoser ook...
pi_73095617
lc pn
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 06:26gs schreef rocha01 het volgende:
Jullie noemen nu wel heel veel, en ver uit elkaar... is er een bepaalde rondreis- als begin om te gaan plannen, die aan te bevelen is...

Tweede vraag: tips voor een reisbureau die ons kan bijstaan om een reis naar eigen inzicht samen te stellen, en voor een mooie prijs. Kuoni vind ik nogal duur bijv., Djoser ook...
Als ik jullie was zou ik het niet bij een reisbureau boeken.Die vragen veel te veel.
Leuk is misschien: Great ocean road (met een camper),Melbourne,Sydney.Vanaf daar vliegen naar Prosperine voor de Whitsunday coast met virgin blue.
Of juist iets heel anders: naar Alice Springs vliegen en daar excursies naar Uluru en Kings Canyon.
Binnenlandse vluchten zijn zeker niet duur: virginblue.com.au of tigerairways.com

Ik weet niet wat jullie trekt?
.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:38:44 #260
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_73097064
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:43 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
lc pn
[..]

Binnenlandse vluchten zijn zeker niet duur: virginblue.com.au of tigerairways.com

Zoals hierboven gezegd, vooral niet te veel plannen! Huur een auto/camper en bepaal een globale route, dan heb je echt veel meer vrijheden.

Andere maatschappij is trouwens Jetstar, erg goed bevallen en goedkoop.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_73145985
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 06:26 schreef rocha01 het volgende:

Je gaat natuurlijk "maar" zes weken, en dan is het niet echt mogelijk om het hele continent te bekijken.

Wat wil je het liefst zien, de kust waarbij je ook nog kan duiken en snorkelen
of gewoon een mooie zee en daarna wat meer het binnenland?

Als je erbij wilt duiken enzo kan je beter vliegen op sydney, daar paar dagen rondbrengen om de stad te bekijken, daarna doorvliegen naar Cairns en met een camper richting Brisbane rijden of vliegen naar Brisbane en dan met de camper naar Cairns rijden.

Heb je meer met het binnenland kan je beter naar Melbourne vliegen (eventueel eerst naar Sydney), en dan met een camper via the great ocean road naar Adelaide rijden,
In Aidelaide je camper omwisselen voor een off-road camper (of gewoon een landcruiser en een tent, maar het is nog fris in "onze" zomermaanden daar)

Dan kan je via "de woestijn" naar Alice Springs rijden.

Iets boven aidelaide kan je nog even wijn proeven in the barossa valley,
daarna door naar Flinders Range national park,
vervolgens door naar Leigh Creek en door naar marre,
vanuit Marre even naar Lake Eyre,
Vanaf Lake Eyre door naar Oodnadetta, via the oodnadetta track (een rode zand/rots/off-road weg)
Vanaf Oodnadetta kan je even een nachtje slapen bij iets wat ongeveer rainbow dessert of hills heet geloof ik, Meerkleurige rots en zandformaties.

Vanaf opnieuw Oodnadetta kan je heel even de Simpson Dessert in,
het is op zich een heel groot gebied, waarbij de meeste mensen je het zullen afraden, maar je kan ongeveer 80 km erin rijden, (gemiddeld rij je 30 km/uur) en dan overnachten bij Dalhousie Springs. Vanaf dalhousie rij je weer ongeveer 80 km richting het noorden en ben je de simpson dessert weer uit.

Vanaf daar rij je naar Alice springs en kan je je rondrit naar Uluru en de kings canyon plannen.

Als je dit hebt gehad zijn je 6 weken wel om.
  dinsdag 29 september 2009 @ 06:19:45 #262
34586 kepler
No bounce, no play
pi_73201396
Laatste dag Australie... Zit nu in Cairns en mn geld is op Dan is het best een saaie stad

Gister wel wezen duiken in het Great Barrier Reef, was maar 150 dollar voor 2 duiken
Nemo gevonden uiteraard en ook een mooie schildpad gezien
The line is a dot to you!
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:02:25 #263
256220 85
Together we're invincible
pi_73213038
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 06:19 schreef kepler het volgende:
Laatste dag Australie... Zit nu in Cairns en mn geld is op Dan is het best een saaie stad

Gister wel wezen duiken in het Great Barrier Reef, was maar 150 dollar voor 2 duiken
nice! 150 dollar voor 2 duiken? Wat krijg je dan? Heb je je padi?
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
pi_73219613
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 06:19 schreef kepler het volgende:

Duur indd!
Was het wel tof, voor die prijs?

En Cairns, is het er wel mooi, of moet je daar echt de stad voor uit?
 FR
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:24:45 #265
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_73220842
Duiken is sowieso niet zo duur in Oz, ik heb 3 duiken gedaan voor 160dollar. Zonder padi, met een instructeur mee, tot 12m diepte in de Whitsundays.
  woensdag 30 september 2009 @ 01:53:58 #266
34586 kepler
No bounce, no play
pi_73231513
150 dollar was voor een hele dagtour naar het Great Barrier Reef. Inclusief lunch Onbeperkt snorkelen ook nog op de duiklocaties. Vond de prijs eigenlijk wel meevallen Was echt supermooi. Elke extra duik is maar 20 dollar meer

Ik heb wel 20 dollar betaald voor een gids, was anders bang dat ik zou verdwalen En ik heb mijn Advanced Open Water

En Cairns vind ik zelf geen kont aan. Cape Tribulation schijnt tof te zijn, maar ik heb gekozen voor het duiken. De stad zelf voelt heel erg leeg aan en totaal geen sfeer. Ook veel semi-zwervers die niet meehelpen aan de goede sfeer...
pi_73231523
quote:
Op zondag 27 september 2009 13:29 schreef Soohr het volgende:

Je gaat natuurlijk "maar" zes weken, en dan is het niet echt mogelijk om het hele continent te bekijken.

Als je erbij wilt duiken enzo kan je beter vliegen op sydney, daar paar dagen rondbrengen om de stad te bekijken, daarna doorvliegen naar Cairns en met een camper richting Brisbane rijden of vliegen naar Brisbane en dan met de camper naar Cairns rijden.

Heb je meer met het binnenland kan je beter naar Melbourne vliegen (eventueel eerst naar Sydney), en dan met een camper via the great ocean road naar Adelaide rijden,
In Aidelaide je camper omwisselen voor een off-road camper (of gewoon een landcruiser en een tent, maar het is nog fris in "onze" zomermaanden daar)

Vanaf Lake Eyre door naar Oodnadetta, via the oodnadetta track (een rode zand/rots/off-road weg)
Vanaf Oodnadetta kan je even een nachtje slapen bij iets wat ongeveer rainbow dessert of hills heet geloof ik, Meerkleurige rots en zandformaties.

het is op zich een heel groot gebied, waarbij de meeste mensen je het zullen afraden, maar je kan ongeveer 80 km erin rijden, (gemiddeld rij je 30 km/uur) en dan overnachten bij Dalhousie Springs. Vanaf dalhousie rij je weer ongeveer 80 km richting het noorden en ben je de simpson dessert weer uit.

Vanaf daar rij je naar Alice springs en kan je je rondrit naar Uluru en de kings canyon plannen.

Supertips
Wij hadden alles gepland t/m de overnachtingen. En idd nérgens voor nodig. Gaan en gewoon maar zien wat er op je pad komt met camper of gehuurde auto.
Aus
pi_73231649
Oh okee, goed om te weten. -over Cairns en over het duiken en het 'onderweggen'-

Ik zou zo in het vliegtuig stappen (maar niet naar Cairns dus ).
 FR
  woensdag 30 september 2009 @ 07:18:20 #269
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_73232010
quote:
Op zondag 27 september 2009 13:29 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dank je, hier kan ik concreet wat mee...
  woensdag 30 september 2009 @ 08:18:17 #270
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_73232381
Wat ben ik jaloers op de planners.
In februari een maandje geweest en dit was echt zo geweldig.
Ik wil zeker nog eens terug als ik weer geld heb. Maar dit zal wel eind 2010 / begin 2011 worden.
* Darkwolf gaat stiekum kijken wat de tickets kosten.
  woensdag 30 september 2009 @ 08:51:34 #271
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_73232789
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:18 schreef Darkwolf het volgende:
Wat ben ik jaloers op de planners.
In februari een maandje geweest en dit was echt zo geweldig.
Ik wil zeker nog eens terug als ik weer geld heb. Maar dit zal wel eind 2010 / begin 2011 worden.
* Darkwolf gaat stiekum kijken wat de tickets kosten.
Onze reis is ook eind 2010... wat me brengt tot een andere vraag, welke maanden zijn aan het eind van het jaar het beste om de reis te plannen (qua weer en klimaat)... september, oktober, november, december?
pi_73232934
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:51 schreef rocha01 het volgende:

[..]

Onze reis is ook eind 2010... wat me brengt tot een andere vraag, welke maanden zijn aan het eind van het jaar het beste om de reis te plannen (qua weer en klimaat)... september, oktober, november, december?
Dat ligt eraan in welk gedeeltje je gaat zitten.
Het noorden is weer warmer dan het zuiden.

maar hoe later in het jaar hoe warmer, In november en december wordt ook de kans op regen groter.
pi_73237324
Wij hebben sept/okt tussen Sydney en Cairns gezeten en dat was prima!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:49:34 #274
34586 kepler
No bounce, no play
pi_73263291
Ik dus in september aan de oostkust, en het weer was meer dan prima. 25-30 graden en alleen maar zon! Behalve de zandstorm dan
pi_73349214
Over 2 weken ben ik -vrij onverwacht- in Sydney voor een dag of 9;
wat is er in dat tijdsbestek in die regio te doen en aan te raden?

De afstanden zijn natuurlijk behoorlijk, daar, dus wat is de beste manier om te ontdekken? Auto huren? Treinen? Of toch vooral vliegen?
En tot waar kun je zo'n beetje komen, als je zo een dag of 3-4 dagen heen, en weer 3-4 dagen terug gaat toeren? Is de richting Queensland meer een aanrader? Of het binnenland? Of de Melbourne/Great Ocean Hy-hoek? (is dat zoiets moois?)?

Ik probeer me een beetje in te lezen, maar ik ken er nog maar bar weinig, dus als iemand toffe hints en aanknopingspunten voor me heeft...
 FR
  zondag 4 oktober 2009 @ 08:56:44 #276
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73351322
Ik heb, toen ik in Sydney zat, even de trein genomen naar Katoomba. Lekker een beetje rondbanjeren in de Blue Mountains. Ze hebben een mooie hostel daar trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 4 oktober 2009 @ 09:27:25 #277
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_73351477
Trein naar Katoomba duurt uurtje of 2 dacht ik? Relaxt ritje inderdaad!
  zondag 4 oktober 2009 @ 09:28:54 #278
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73351487
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:27 schreef Travelmonkey het volgende:
Trein naar Katoomba duurt uurtje of 2 dacht ik? Relaxt ritje inderdaad!
Zoiets, anderhalf tot twee uur.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73355791
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:50 schreef Bora-Bora het volgende:

De afstanden zijn natuurlijk behoorlijk, daar, dus wat is de beste manier om te ontdekken? Auto huren? Treinen? Of toch vooral vliegen?
En tot waar kun je zo'n beetje komen, als je zo een dag of 3-4 dagen heen, en weer 3-4 dagen terug gaat toeren? Is de richting Queensland meer een aanrader? Of het binnenland? Of de Melbourne/Great Ocean Hy-hoek? (is dat zoiets moois?)?

Ik probeer me een beetje in te lezen, maar ik ken er nog maar bar weinig, dus als iemand toffe hints en aanknopingspunten voor me heeft...
*Camper/auto lijkt mij het leukst, en vergeet Sydney zelf niet (als je een beetje sportief bent kun je over de harbour bridge lopen met een speciaal pak, zag er wel spectaculair uit. De parken zijn leuk en vergeet de botanische tuin niet!!
*Blue mountains
*Hunter Valley, winetastings en wildlife spotting in de Watagan Mountains.
*Scenic world (toeristisch, dat wel)

Bespreek niet te veel van te voren is mijn ervaring, en doe wat op je pad komt als je er eenmaal bent.
pi_73376777
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:50 schreef Bora-Bora het volgende:

Bedankt voor de tips!

Zijn die campers (bijv) daar soms om de haverklap te huren?
Iedereen lijkt het erover te hebben indd!

Is de Queensland-kust echt te ver, met de auto? (hierboven werd vliegen gesuggereerd)

En als je vanaf Sydney het binnenland in scheurt, kom je dan nog door mooie gebieden, de eerste uren/dagen? Of kun je daarvoor beter op Ayers Rock (Uluru) aanvliegen ofzo?

(Ik hoop dat ik nu geen idiote dingen roep... )
 FR
pi_73377512
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:41 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips!

Zijn die campers (bijv) daar soms om de haverklap te huren?
Iedereen lijkt het erover te hebben indd!

Is de Queensland-kust echt te ver, met de auto? (hierboven werd vliegen gesuggereerd)

En als je vanaf Sydney het binnenland in scheurt, kom je dan nog door mooie gebieden, de eerste uren/dagen? Of kun je daarvoor beter op Ayers Rock (Uluru) aanvliegen ofzo?

(Ik hoop dat ik nu geen idiote dingen roep... )
Uluru zou ik vliegen als ik jou was, veel saai landschap. oostkust naar brisbane is dan leuker met de auto. Gezien je dagen zou ik echter Sydney bekijken, vliegen naar Brisbane en dan met auto naar Fraser Island en WT Sunday island.
pi_73379158
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:55 schreef lost95 het volgende:

[..]

Uluru zou ik vliegen als ik jou was, veel saai landschap. oostkust naar brisbane is dan leuker met de auto. Gezien je dagen zou ik echter Sydney bekijken, vliegen naar Brisbane en dan met auto naar Fraser Island en WT Sunday island.
Okee, goeie concrete informatie!

Kun je met de auto naar Fraser island?? Hoe steek je het water over?

Wat is WT trouwens?

Bedoel je Sunday Island (VIC) of Sunday Island (QLD)?
 FR
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:33:20 #283
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_73379162
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:55 schreef lost95 het volgende:

[..]

1. Amsterdam - Sydney
2. Sydney
3. Sydney - Brisbane
4. Sydney Fraser Island (6 uur rit)
5. Fraser Island
6. Fraser Island - Whitsundays (12 uur rit)
7. Whitsundays
8. Whitsundays - Brisbane (18 uur rit)
9. Brisbane - Sydney - Amsterdam

Lijkt mij een vermoeiende vakantie.
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:59:39 #284
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_73380106
Zelf zou ik er overigens 2 korte roadtrips van maken. Eén rond Sydney, en de andere wellicht rondom Melbourne. Voornamelijk omdat openbaar vervoer behoorlijk slecht is, de afstanden in QLD veel te groot zijn en je met het vliegtuig teveel tijd verliest.

In Sydney kan je een mooi rondje doen lang de Northern Beaches, eventueel helemaal tot de Central Coast (Port Stephens/Nelson Bay), dan naar de Hunter Valley en vervolgens naar Blue Mountains (Wentworth Falls heeft wel een goeie bushwalk). Dan terug naar Sydney, vliegen naar Melbourne, daagje daar, Phillip Island (nooit geweest, maar 's nachts de pinguins bekijken schijnt leuk te zijn), rondje Great Ocean Rd, en terugvliegen naar Sydney vanaf Avalon.

Onze wegen kruisen wellicht in Singapore, ik ben dan net voor 2 weken terug naar Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door SlamD op 05-10-2009 02:51:43 ]
pi_73381633
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:33 schreef SlamD het volgende:
Het is zelfs nog erger:

1. Amsterdam home -> London -> Los Angeles -> Auckland -> Sydney...
2. Sydney
3. Sydney - Brisbane
5. Fraser Island
7. Whitsundays
9. Brisbane - Sydney -> Singapore --> Amsterdam London --> home...

Dus je hebt wel gelijk dat het een beetje van de gekke is.

Heel erg bedankt voor de praktische tips trouwens! Ik zal het allemaal eens gaan bekijken.
Wij lopen er wrsch op het vliegveld rond op de 20e en de 29e. En we babbelen Frans met elkaar -maar dat is natuurlijk vooral om andere Fok!ers op het verkeerde been te zetten.
 FR
  maandag 5 oktober 2009 @ 03:29:01 #286
58560 Oksel
Gezellig.
pi_73382545
Jep, was aardig stoffig hier. We wonen nog lekker in Mountain Creek, aan het water.. nog 2 maandjes, dan naar Melbourne met de campervan, en naar NZ. Dan weer naar huis.
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:01:11 #287
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_73385810
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:59 schreef SlamD het volgende:
Zelf zou ik er overigens 2 korte roadtrips van maken. Eén rond Sydney, en de andere wellicht rondom Melbourne. Voornamelijk omdat openbaar vervoer behoorlijk slecht is, de afstanden in QLD veel te groot zijn en je met het vliegtuig teveel tijd verliest.

In Sydney kan je een mooi rondje doen lang de Northern Beaches, eventueel helemaal tot de Central Coast (Port Stephens/Nelson Bay), dan naar de Hunter Valley en vervolgens naar Blue Mountains (Wentworth Falls heeft wel een goeie bushwalk). Dan terug naar Sydney, vliegen naar Melbourne, daagje daar, Phillip Island (nooit geweest, maar 's nachts de pinguins bekijken schijnt leuk te zijn), rondje Great Ocean Rd, en terugvliegen naar Sydney vanaf Avalon.
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de Illawara, in de buurt van Wollongong, dat is mooier rijden dan de Central Coast in mijn ogen. Voordeel is dat je meteen de schiiterende binnenland en kust richting Melbourne mee kan pikken en daarna gewoon door kunt rijden richting Melbourne..
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_73387211
Weet niet welke routeplanner jij gebruikt.
Maar Sydney - Fraser island is geen 6 uur.
Brisbane - Fraser island is al 4 uur!!

Sydney - Brisbane is 1000 km en dus al zeker 12 uur!!!

Dan zou ik inderdaad ervoor kiezen voor een tocht rond Sydney (Wollongong, Blue mountains) en dan Melbourne (Great Ocean road, Grampians (erg mooi! kost zeker een dag als je daar wat wilt zien)).
Of als je het bareer rif wil zien vliegen van Sydney naar Cairns en dan Tropisch regenwoud, Kuranda en rif.

Brisbane zelf is niet zo heel veel te zien.
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 01:02 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Het is zelfs nog erger:

1. Amsterdam home -> London -> Los Angeles -> Auckland -> Sydney...
2. Sydney
3. Sydney - Brisbane
5. Fraser Island
7. Whitsundays
9. Brisbane - Sydney -> Singapore --> Amsterdam London --> home...

Dus je hebt wel gelijk dat het een beetje van de gekke is.

Heel erg bedankt voor de praktische tips trouwens! Ik zal het allemaal eens gaan bekijken.
Wij lopen er wrsch op het vliegveld rond op de 20e en de 29e. En we babbelen Frans met elkaar -maar dat is natuurlijk vooral om andere Fok!ers op het verkeerde been te zetten.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:42:52 #289
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_73388294
Ik maakte een foutje door ipv Brisbane Sydney te typen, volgens mij blijkt dat wel uit de rest van mijn reisschema...
pi_73388549
quote:

Vind je? Wij hebben in 3 weken tijd dik 4000 km gereden
pi_73388942
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:52 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Vind je? Wij hebben in 3 weken tijd dik 4000 km gereden
Dat vind ik vrij veel,
De hele oostkust in 3 weken,
Ik zag ze wel voorbij komen, die gehaasten, net nergens de tijd voor,
laat aankomen, vroeg weg.
snel overal voorbij.

zonde.
pi_73389035
We hebben wel heel veel gezien onderweg, uitstappen voor een lange lunch en een rondwandeling.
Op 1 dag na geen gehaast gevoel gehad eigenlijk! Deze reis was uitgestippeld door een reisbureau mét de overnachtingen al kant en klaar, we hebben dus geen tijd verspild met zoeken naar een bed.
Bovendien hadden we maar 3 weken de tijd qua werk en was het doel om mijn zoon te zien die in Cairns woont, we 'werkten' ergens naar toe
pi_73389770
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:11 schreef Bluezz het volgende:
We hebben wel heel veel gezien onderweg, uitstappen voor een lange lunch en een rondwandeling.
Op 1 dag na geen gehaast gevoel gehad eigenlijk! Deze reis was uitgestippeld door een reisbureau mét de overnachtingen al kant en klaar, we hebben dus geen tijd verspild met zoeken naar een bed.
Bovendien hadden we maar 3 weken de tijd qua werk en was het doel om mijn zoon te zien die in Cairns woont, we 'werkten' ergens naar toe
Ik snap goed waarom de afstanden worden gemaakt,
Het blijft een prijzig iets, niet echt te herhalen elk jaar, dus wil je ook gelijk veel zien die ene keer dat je er bent.
pi_73401756
Aha, ik zie het. Was geloof ik niet helemaal wakker toen ik het las.

In dat geval: als je van Brisbane naar Fraser island rijdt kan je ipv de snelweg de andere kant de Glasshouse mountains door rijden. Heb je nog een leuk uitzicht ook.
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:42 schreef SlamD het volgende:
Ik maakte een foutje door ipv Brisbane Sydney te typen, volgens mij blijkt dat wel uit de rest van mijn reisschema...
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_73407527
quote:

[..]

1. Amsterdam - Sydney
2. Sydney
3. Sydney - Brisbane
5. Fraser Island
7. Whitsundays
9. Brisbane - Sydney - Amsterdam

Wellicht inderdaad beetje veel van het goede. Voor Sydney (en omgeving) zou ik al minstens een dag of 4 uittrekken. fraser Island zelf 2/3 dagen Whitsundays 3/4 dagen. tel darbij de reisdagen en je zit al zwaar over de 9 dagen.

Fraser island is overigens via een boot met de auto bereikbaar (al zijn daar alleen 4WD toegestaan).
pi_73413716
Oh jullie zijn hartstikke super!
Met al deze informatie hebben we alvast een heleboel aanknopingspunten!

We vertrekken morgen, eerst naar Londen en L.A.; wie weet dat ik onderweg nog aan wat info kan komen.

Ik kon trouwens niet terugvinden in welk topic ik nou gelezen had over de auto/camperhuur in Australië:
jullie (?) hadden het over goedkope mogelijkheden.
Kom je daar terplekke nog aan interessante tarieven?
Of is het net als overal, dat het alleen via internet goed te doen is?

Heel erg bedankt voor alle hulp, in elk geval!
 FR
pi_73413729
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef lost95 het volgende:

Fraser island is overigens via een boot met de auto bereikbaar (al zijn daar alleen 4WD toegestaan).
Dus dan heeft het niet zoveel zin om ernaartoe te rijden, begrijp ik?..
 FR
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 01:42:02 #298
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_73413960
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:21 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik kon trouwens niet terugvinden in welk topic ik nou gelezen had over de auto/camperhuur in Australië:
jullie (?) hadden het over goedkope mogelijkheden.
Kom je daar terplekke nog aan interessante tarieven?
Of is het net als overal, dat het alleen via internet goed te doen is?
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:47 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ik vond het vrij makkelijk, via onderstaand bedrijf:

http://www.standbyrelocations.com/

Goed in de gaten houden en direct bellen als er een auto wordt toegevoegd, dan moet het lukken.
Als je een auto ophaalt, check goed op schade en de kilometerstand.

Ik heb zelf een relocation gedaan van Darwin naar Alice Springs, en van Alice Springs naar Adelaide. Kostte 1 dollar per dag en je kreeg benzinegeld mee. Het is wel aardig doorrijden qua schema.
pi_73414146
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:42 schreef SlamD het volgende:

[..]

[..]
Te gek, Slam!!
En wat een efficiëntie!!
 FR
pi_73418799
Australië FTW
pi_73419451
slotje
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:48:32 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_73428725
Nieuw deel: Australië Deel 14
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')