abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2009 @ 12:11:41 #251
67174 Dos37
Come on Twente
pi_73065557
oow fail
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 24 september 2009 @ 12:23:13 #252
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_73065893
Ooh Whitehaven Beach ja. Daar ben ik wel geweest, erg mooi inderdaad
  donderdag 24 september 2009 @ 18:00:14 #253
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73076290
De westkust is ook mooi.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73078347
zekers,

Al heb ikdaar alleen het noordelijke gedeelte van gezien.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:04:08 #255
67174 Dos37
Come on Twente
pi_73082828
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De westkust is ook mooi.
daar kom ik ooit nog wel een keer achter. Maar de oostkust heeft volgend jaar mijn prioriteit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_73083993
Westkust is de beste! Coral Bay zwemmen met de walvishaai en mantarays SouthWest Australia ook zo verdomd mooi allemaal daar... !!

Vet trouwens he, die stofwolk in Sydney!
  donderdag 24 september 2009 @ 21:52:37 #257
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_73084586
Ik was in April nog in Aus, mis het wel hoor.. Zijn van Adelaide via de Great Ocean Rd naar Melbourne gegaan (F1 gekeken op Albert Park), daarna Great Alpine Road gedaan en toen via Sydney naar Byron Bay en terug. Daarna van Sydney naar Townsville gegaan... heerlijk!

Mis mijn Australische vrienden wel. Was weer leuk om ze een keer te zien, nu op hun eigen territorium ipv England.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 25 september 2009 @ 06:26:38 #258
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_73090711
Jullie noemen nu wel heel veel, en ver uit elkaar... is er een bepaalde rondreis- als begin om te gaan plannen, die aan te bevelen is...

Tweede vraag: tips voor een reisbureau die ons kan bijstaan om een reis naar eigen inzicht samen te stellen, en voor een mooie prijs. Kuoni vind ik nogal duur bijv., Djoser ook...
pi_73095617
lc pn
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 06:26gs schreef rocha01 het volgende:
Jullie noemen nu wel heel veel, en ver uit elkaar... is er een bepaalde rondreis- als begin om te gaan plannen, die aan te bevelen is...

Tweede vraag: tips voor een reisbureau die ons kan bijstaan om een reis naar eigen inzicht samen te stellen, en voor een mooie prijs. Kuoni vind ik nogal duur bijv., Djoser ook...
Als ik jullie was zou ik het niet bij een reisbureau boeken.Die vragen veel te veel.
Leuk is misschien: Great ocean road (met een camper),Melbourne,Sydney.Vanaf daar vliegen naar Prosperine voor de Whitsunday coast met virgin blue.
Of juist iets heel anders: naar Alice Springs vliegen en daar excursies naar Uluru en Kings Canyon.
Binnenlandse vluchten zijn zeker niet duur: virginblue.com.au of tigerairways.com

Ik weet niet wat jullie trekt?
.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:38:44 #260
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_73097064
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:43 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
lc pn
[..]

Binnenlandse vluchten zijn zeker niet duur: virginblue.com.au of tigerairways.com

Zoals hierboven gezegd, vooral niet te veel plannen! Huur een auto/camper en bepaal een globale route, dan heb je echt veel meer vrijheden.

Andere maatschappij is trouwens Jetstar, erg goed bevallen en goedkoop.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_73145985
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 06:26 schreef rocha01 het volgende:

Je gaat natuurlijk "maar" zes weken, en dan is het niet echt mogelijk om het hele continent te bekijken.

Wat wil je het liefst zien, de kust waarbij je ook nog kan duiken en snorkelen
of gewoon een mooie zee en daarna wat meer het binnenland?

Als je erbij wilt duiken enzo kan je beter vliegen op sydney, daar paar dagen rondbrengen om de stad te bekijken, daarna doorvliegen naar Cairns en met een camper richting Brisbane rijden of vliegen naar Brisbane en dan met de camper naar Cairns rijden.

Heb je meer met het binnenland kan je beter naar Melbourne vliegen (eventueel eerst naar Sydney), en dan met een camper via the great ocean road naar Adelaide rijden,
In Aidelaide je camper omwisselen voor een off-road camper (of gewoon een landcruiser en een tent, maar het is nog fris in "onze" zomermaanden daar)

Dan kan je via "de woestijn" naar Alice Springs rijden.

Iets boven aidelaide kan je nog even wijn proeven in the barossa valley,
daarna door naar Flinders Range national park,
vervolgens door naar Leigh Creek en door naar marre,
vanuit Marre even naar Lake Eyre,
Vanaf Lake Eyre door naar Oodnadetta, via the oodnadetta track (een rode zand/rots/off-road weg)
Vanaf Oodnadetta kan je even een nachtje slapen bij iets wat ongeveer rainbow dessert of hills heet geloof ik, Meerkleurige rots en zandformaties.

Vanaf opnieuw Oodnadetta kan je heel even de Simpson Dessert in,
het is op zich een heel groot gebied, waarbij de meeste mensen je het zullen afraden, maar je kan ongeveer 80 km erin rijden, (gemiddeld rij je 30 km/uur) en dan overnachten bij Dalhousie Springs. Vanaf dalhousie rij je weer ongeveer 80 km richting het noorden en ben je de simpson dessert weer uit.

Vanaf daar rij je naar Alice springs en kan je je rondrit naar Uluru en de kings canyon plannen.

Als je dit hebt gehad zijn je 6 weken wel om.
  dinsdag 29 september 2009 @ 06:19:45 #262
34586 kepler
No bounce, no play
pi_73201396
Laatste dag Australie... Zit nu in Cairns en mn geld is op Dan is het best een saaie stad

Gister wel wezen duiken in het Great Barrier Reef, was maar 150 dollar voor 2 duiken
Nemo gevonden uiteraard en ook een mooie schildpad gezien
The line is a dot to you!
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:02:25 #263
256220 85
Together we're invincible
pi_73213038
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 06:19 schreef kepler het volgende:
Laatste dag Australie... Zit nu in Cairns en mn geld is op Dan is het best een saaie stad

Gister wel wezen duiken in het Great Barrier Reef, was maar 150 dollar voor 2 duiken
nice! 150 dollar voor 2 duiken? Wat krijg je dan? Heb je je padi?
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
pi_73219613
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 06:19 schreef kepler het volgende:

Duur indd!
Was het wel tof, voor die prijs?

En Cairns, is het er wel mooi, of moet je daar echt de stad voor uit?
 FR
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:24:45 #265
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_73220842
Duiken is sowieso niet zo duur in Oz, ik heb 3 duiken gedaan voor 160dollar. Zonder padi, met een instructeur mee, tot 12m diepte in de Whitsundays.
  woensdag 30 september 2009 @ 01:53:58 #266
34586 kepler
No bounce, no play
pi_73231513
150 dollar was voor een hele dagtour naar het Great Barrier Reef. Inclusief lunch Onbeperkt snorkelen ook nog op de duiklocaties. Vond de prijs eigenlijk wel meevallen Was echt supermooi. Elke extra duik is maar 20 dollar meer

Ik heb wel 20 dollar betaald voor een gids, was anders bang dat ik zou verdwalen En ik heb mijn Advanced Open Water

En Cairns vind ik zelf geen kont aan. Cape Tribulation schijnt tof te zijn, maar ik heb gekozen voor het duiken. De stad zelf voelt heel erg leeg aan en totaal geen sfeer. Ook veel semi-zwervers die niet meehelpen aan de goede sfeer...
pi_73231523
quote:
Op zondag 27 september 2009 13:29 schreef Soohr het volgende:

Je gaat natuurlijk "maar" zes weken, en dan is het niet echt mogelijk om het hele continent te bekijken.

Als je erbij wilt duiken enzo kan je beter vliegen op sydney, daar paar dagen rondbrengen om de stad te bekijken, daarna doorvliegen naar Cairns en met een camper richting Brisbane rijden of vliegen naar Brisbane en dan met de camper naar Cairns rijden.

Heb je meer met het binnenland kan je beter naar Melbourne vliegen (eventueel eerst naar Sydney), en dan met een camper via the great ocean road naar Adelaide rijden,
In Aidelaide je camper omwisselen voor een off-road camper (of gewoon een landcruiser en een tent, maar het is nog fris in "onze" zomermaanden daar)

Vanaf Lake Eyre door naar Oodnadetta, via the oodnadetta track (een rode zand/rots/off-road weg)
Vanaf Oodnadetta kan je even een nachtje slapen bij iets wat ongeveer rainbow dessert of hills heet geloof ik, Meerkleurige rots en zandformaties.

het is op zich een heel groot gebied, waarbij de meeste mensen je het zullen afraden, maar je kan ongeveer 80 km erin rijden, (gemiddeld rij je 30 km/uur) en dan overnachten bij Dalhousie Springs. Vanaf dalhousie rij je weer ongeveer 80 km richting het noorden en ben je de simpson dessert weer uit.

Vanaf daar rij je naar Alice springs en kan je je rondrit naar Uluru en de kings canyon plannen.

Supertips
Wij hadden alles gepland t/m de overnachtingen. En idd nérgens voor nodig. Gaan en gewoon maar zien wat er op je pad komt met camper of gehuurde auto.
Aus
pi_73231649
Oh okee, goed om te weten. -over Cairns en over het duiken en het 'onderweggen'-

Ik zou zo in het vliegtuig stappen (maar niet naar Cairns dus ).
 FR
  woensdag 30 september 2009 @ 07:18:20 #269
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_73232010
quote:
Op zondag 27 september 2009 13:29 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dank je, hier kan ik concreet wat mee...
  woensdag 30 september 2009 @ 08:18:17 #270
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_73232381
Wat ben ik jaloers op de planners.
In februari een maandje geweest en dit was echt zo geweldig.
Ik wil zeker nog eens terug als ik weer geld heb. Maar dit zal wel eind 2010 / begin 2011 worden.
* Darkwolf gaat stiekum kijken wat de tickets kosten.
  woensdag 30 september 2009 @ 08:51:34 #271
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_73232789
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:18 schreef Darkwolf het volgende:
Wat ben ik jaloers op de planners.
In februari een maandje geweest en dit was echt zo geweldig.
Ik wil zeker nog eens terug als ik weer geld heb. Maar dit zal wel eind 2010 / begin 2011 worden.
* Darkwolf gaat stiekum kijken wat de tickets kosten.
Onze reis is ook eind 2010... wat me brengt tot een andere vraag, welke maanden zijn aan het eind van het jaar het beste om de reis te plannen (qua weer en klimaat)... september, oktober, november, december?
pi_73232934
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:51 schreef rocha01 het volgende:

[..]

Onze reis is ook eind 2010... wat me brengt tot een andere vraag, welke maanden zijn aan het eind van het jaar het beste om de reis te plannen (qua weer en klimaat)... september, oktober, november, december?
Dat ligt eraan in welk gedeeltje je gaat zitten.
Het noorden is weer warmer dan het zuiden.

maar hoe later in het jaar hoe warmer, In november en december wordt ook de kans op regen groter.
pi_73237324
Wij hebben sept/okt tussen Sydney en Cairns gezeten en dat was prima!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:49:34 #274
34586 kepler
No bounce, no play
pi_73263291
Ik dus in september aan de oostkust, en het weer was meer dan prima. 25-30 graden en alleen maar zon! Behalve de zandstorm dan
pi_73349214
Over 2 weken ben ik -vrij onverwacht- in Sydney voor een dag of 9;
wat is er in dat tijdsbestek in die regio te doen en aan te raden?

De afstanden zijn natuurlijk behoorlijk, daar, dus wat is de beste manier om te ontdekken? Auto huren? Treinen? Of toch vooral vliegen?
En tot waar kun je zo'n beetje komen, als je zo een dag of 3-4 dagen heen, en weer 3-4 dagen terug gaat toeren? Is de richting Queensland meer een aanrader? Of het binnenland? Of de Melbourne/Great Ocean Hy-hoek? (is dat zoiets moois?)?

Ik probeer me een beetje in te lezen, maar ik ken er nog maar bar weinig, dus als iemand toffe hints en aanknopingspunten voor me heeft...
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')